سامانه نوبت دهی دکتردکتر | درباره دکتردکتر , وبژگی های دکتردکتر , نرم افزار دکتردکتر

  از آنجاییکه تعرفه های مراکز بیمه که طرف قرارد با پزشکان هستند ثابت نمی باشد و در حال تغییر است ، لذا جهت تهیه لیست بیمه ها می بایست زمانی را صرف نمود و مطابق با آخرین تغییرات اعمال شده از طرف سازمان های مربوط به بیمه اقدام به تهیه آنها نمود. این گزارشات با استفاده از "دکتر دکتر" بصورت اتوماتیک انجام شده و بروز رسانی تعرفه های بیمه ای و انجام محاسبات آن بصورت خودکار انجام می گردد. گام بعدی پس از تهیه لیست های بیمه، ارسال آنها به مراکز و سازمانهای بیمه می باشد. تنوع در نحوه ارسال این لیستها باعث شده است تا زمان زیادی صرف ارسال آنها گردد. با توجه به قابلیت منحصر به فرد "دکتردکتر" و ارتباط مستقیمی که با پرتال مراکز بیمه مانند سازمان تامین اجتماعی دارد، این فرآیند در کسری از ثانیه انجام شده و بلافاصله با دریافت کد رهگیری مربوط به هر یک از بیمه های ارسالی این عملیات تکمیل می گردد. مراجعه بیمارانی که از امکانات تعرفه های بیمه تکمیلی بهره مند می گردند، جهت دریافت نامه ای که نشان دهنده مواردی است که جهت ارایه به بیمه تکمیلی و دریافت هزینه آن صورت می گیرد، با استفاده از "دکتر دکتر" به حداقل رسیده و در زمان ویزیت بیماران، در صورت تمایل، به آنها تحویل داده می شود.
يكي از وظايف عمده و مهم "دکتر دکتر" جمع آوري اطلاعات مالی مطب و ارایه آنها در قالب گزارش های مالی شفاف و بروز می باشد ، بطوري كه پزشکان بتوانند با استفاده از آن ، تصميم هاي بلند مدت و کوتاه مدت خود را با استناد به آنها اتخاذ كرده و اقدامات لازم را جهت برآورده شدن اهدافشان به عمل آورند . یک گزارش مالی مناسب می تواند بسیار تعیین کننده باشد. کنترل و مدیریت تخفیف به بیماران کم درآمد از جمله ویژگی هایی است که می تواند به شما کمک کند تا تمامی فعالیت های مالی مطب خود را از جزیی ترین تا کلی ترین آنها ثبت کرده و به تفکیک از هزینه ها، درآمد ها و تخفیف ها بصورت روزانه، ماهیانه و سالیانه گزارش تهیه کنید. با شفاف بودن هزینه هایتان می توانید بهتر آنها را مدیریت کنید و حتی بعضی از آنها را حذف کنید. با توجه به اینکه "دکتردکتر" همیشه و همه جا چه درمطب، چه در بیمارستان و حتی در منزل شما قابل دسترسی است و به راحتی بر روی کامپیوتر و یا گوشی موبایل شما قرار دارد و جلوی چشم شماست، قابلیت بروز بودن آن بسیار حایز اهمیت می گردد. حتی زمانی که خواب هستید تمامی این گزارشات مالی بروز شده و حق ویزیت بیماران بصورت اینترنتی به حساب شما واریز می گردد. با استفاده از " دکتر دکتر" می توانید کلیه گزارشات مالی مطب خود را به راحتی تهیه نمایید. همچنین اعمال کنترل بر سایر وجه های دریافتی که شامل حق ویزیت بیماران نیز می گردد به آسانی اجرا می گردد. اعمال تخفیف به بیماران به سهولت صورت می پذیرد . در هر لحظه از شبانه روز که اراده کنید و در هر جایی که باشید می توانید از جزییات حساب و کتاب مطب خود آگاه شوید.
      محرمانگی یعنی جلوگیری از افشای اطلاعات به افراد غیر مجاز که در یک مطب از جمله مسایلی است که در " دکتر دکتر " به آن توجه ویژه ای شده است و کلیه اقدامات مربوط به محرمانه نگه داشتن اطلاعات در راستای تحقق این هدف در "دکتردکتر" اعمال گردیده است. به عنوان مثال، برای هریک از کاربران "دکتردکتر" نام کاربری و رمز جداگانه ای تعریف گردیده است، که میزان دسترسی هر فرد با توجه به اِعمال نظر پزشک صورت می پذیرد. همچنین کلیه اطلاعات در سیستم ، برای پزشک قابل رویت می باشد و دسترسی سایر افراد به این قسمت غیر مجاز می باشد. به بیانی دیگر، دسترسی به اطلاعات مالی و غیرمالی مطب محدود به افرادی می باشد که از طریق پزشک مربوطه کنترل می گردند.
  ترکیب چند فرایند کاری موجود در مدیریت مطب و تبدیل آنها به یک فرآیند یکپارچه و دادن حق انتخاب به کاربر و دسترسی سریع به هر یک از منو ها بر سهولت و انعطاف استفاده از "دکتردکتر" افزوده است . طراحی ظاهری و پیاده سازی و تشابه رفتاری اجزاء مختلف "دکتردکتر"در جهت قابل حدس بودن نحوه استفاده از آن توسط کاربر حتی بدون آموزش، از برجستگی های اصلی آن باشد . همچنین ایجاد امکانات ویژه فراوان جهت قابل تنظیم بودن و مدیریت آن توسط کاربران، بدون مراجعه به تیم پشتیبانی از ویژگی های منحصر بفرد آن است. طراحی منسجم ، یکپارچه و صحیحی که در "دکتر دکتر" اعمال گردیده است باعث شده است که کاربران آن در هنگام ورود اطلاعات و تهیه گزارشات بدون سردرگمی و ابهام از آن استفاده نمایند. وجود امکاناتی مانند تغییر رنگ بندی و چیدمان محیط برنامه بر اساس سلیقه کاربران آن و همچنین تغییر پیش فرض های موجود در آن و کنترل تنظیمات "دکتردکتر" حس رضایت بیشتری را ایجاد می نماید. از دیگر ویژگی هایی مهمی که می توان برشمرد ، حفظ کلیه اطلاعات موجود در "دکتردکتر" در صورت قطعی برق یا اینترنت در نظر گرفت که باعث افزایش امنیت خاطر کاربران آن گردیده است.
  انتظار کشیدن برای هیچ کس خوشایند نیست به خصوص برای بیمارانی که در شرایط مساعدی نیستند و زمان هایی را که مجبورند صبر کنند تا نوبشان بشود بسیار طاقت فرساست. گویی هر دقیقه ی آن ساعتها می گذرد. از طرفی هم حذف زمان های انتظار در مطب پزشکان غیر ممکن است. اما راهی وجود دارد که بتوان آنرا به حداقل رساند و آن استفاده از سیستم نوبت دهی هوشمند "دکتر دکتر" است. با حداقل شدن میزان انتظار بیماران براساس سیستم نوبت دهی اعمال شده در مطب، تعداد نوبت هایی که می توان در یک روز اختصاص داد ، بیشتر و از حداکثر زمانی که پزشک میتواند به ویزیت بیماران اختصاص دهد استفاده میگردد. بطور مثال پزشکانی که از "دکتردکتر" استفاده می کنند ، تعداد بیمارانشان از 4 به 8 نفر افزایش یافته که این آمار در سال به 750 نفر بیمار می رسد. کلیه اطلاعات مربوط به تعداد افراد ویزیت شده، کنسل شده، پذیرش شده و در حال انتظار بسیار شفاف بوده و شرایط برنامه ریزی را برای اعمال برنامه های پزشک در طول یک روز مهیا می سازد. به بیانی دیگر، پزشکان جز پر مشغله ترین افراد یک جامعه هستند. از آنجاییکه مدیریت زمان، در انجام فرآیند های مربوط به نوبت دهی به بیماران، از مهمترین دغدغه های آنها می باشد لذا سیستم هوشمند نوبت دهی " دکتر دکتر " آنها را برای تحقق به اهداف مدیریتی و مبتنی بر برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت زمانی آنها نزدیکتر می کند. از آنجاییکه نوبت بیماران بعد از ثبت در سیستم هوشمند "دکتردکتر"( چه بصورت اینترنتی و چه از طریق تلفن گویا ) در قالب یک اس ام اس با محتوای آدرس، تلفن، روز و ساعت نوبت، بصورت اتوماتیک یادآوری می گردد ، احتمال فراموشی بیماران نسبت به زمان نوبتی که برای ویزیت گرفته اند، به صفر می رسد. نوبت دهی 24 ساعته از جمله مزایای "دکتردکتر " می باشد که با توجه به این امکان ، نوبت دهی به بیمارانی که از شهر های دور مراجعه می کنند به سهولت انجام می گردد. همچنین امکان کنسل کردن نوبت هایی که به بیماران داده شده است می تواند هم بصورت موردی و هم بصورت گروهی و تنها با زدن یک دکمه صورت پذیرد.
  پرونده بیماران در اکثر مراکز پزشکی بصورت کاغذی بوده و امکان نابودی آنها و گم شدن آنها از جمله مشکلاتی است که وجود دارد . این مشکل با جمع آوری آنها در یک نقطه و بصورت کاملا الکترونیک حل گردیده است. علاوه بر آن دسترسی پزشک به کلیه پرونده ها بسیار آسان بوده و از هر جای دنیا امکان پذیر است. در پرونده های الکترونیک بیمار که همه در "دکتردکتر" ثبت شده اند ، امکان ثبت سوابق بیماری ، آزمایشات و عکس های بیمار وجود دارد. یافتن پرونده بیماران بدون "دکتردکتر" با مشکلاتی فراوانی همراه است. اما راه حل آن در "دکتردکتر" وجود دارد و دسترسی به پرونده بیماران تنها با زدن نام آنها قابل بازیابی می باشد حتی اگر شماره پرونده بیمار مشخص نباشد. توانایی برقراری اتصال بین پرونده های بیماران و سایر بخش های " دکتر دکتر" از پیشرفته ترین امکاناتی است که وجود دارد. محدودیت های مکانی جهت بایگانی پرونده ها وجود ندارد و کلیه آنها بصورت یکجا در "دکتردکتر" ثبت می گردند.