جلوگیری از چین و چروک دور چشم با راهکارهای ساده و کاربردی

چین و چروک اطراف چشم باعث می‌شود که سن بیش از عدد واقعیش به‌نظر بیاید. به‌همین دلیل است که متخصصین پوست و زیبایی یکی از نشانه‌های پیری زودرس را چروک‌های اطراف چشم در نظر می‌گیرند. طبیعی است که جلوگیری از چین و چروک دور چشم به منظور حفظ زیبایی پوست صورتتان حائز اهمیت است.

جالب است بدانید که تحقیقات پزشکی نشان داده‌اند وقتی به چهره یک فرد نگاه می‌کنید، ناخودآگاه چشمانتان روی چین و چروک‌های پوستی صورت فرد مقابل‌تان بیشتر متمرکز می‌شود که از این بین چین و چروک‌های اطراف چشم سهم بیشتری دارد.

معرفی روش های پیشگیری از چروک چشم

اگر شما از به وجود آمدن چین و چروک‌های دور چشم و بروز پیری زودرس ناراحت هستید، بهتر است با چند راهکار ساده و البته کاربردی مهم در راستای مراقبت از پوست و مو آشنا شوید و آنها را انجام دهید.

بیشتر این روش‌ها اثرگذار هستند و بعد از انجامشان متوجه خواهید شد که نگرانی و ناراحتی‌تان بی‌دلیل است؛ پیشگیری از چین و چروک دور چشم براحتی توسط خودتان قابل اجرا است.

عکس چروک دور چشم

استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب را جدی بگیرید

برای جلوگیری از چروک دور چشم، باید نقطه اول توجهتان را روی اشعه آفتاب بگذارید. هرچند که نور خوشید طراوت‌بخش و زندگی‌ساز است اما تماس مستقیم، بیش از اندازه و بدون محافظت با نور خورشید، به خودی خود باعث بروز بیماری‌های مهم پوستی از جمله ایجاد چروک در دور چشم می‌شود.

توصیه ما به شما این است که در هر فصلی از سال و در هر ساعتی از روز که از منزل خارج می‌شوید، یک لایه محافظ از کرم ضدآفتاب بر روی پوست و کرم دور چشم دور چشم خود بمالید. بهتر است که از کرم‌های حاوی ضدآفتاب استفاده کنید. در ضمن پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از کلاه آفتابگیر را فراموش نکنید.

عینک‌ آفتابی محافظ در برابر اشعه UV به چشمانتان بزنید

مطمئنا تابه‌حال برایتان پیش آمده که وقتی در تماس با نور مستقیم و شدید آفتاب قرار می‌گیرید، چشم‌های خود را تنگ می‌کنید تا نور آفتاب کمتر چشم‌تان را اذیت کند.

اگر در طول روز بارها و بارها این کار را انجام دهید، عضلات و پوست اطراف چشم دچار حالت جمع شدگی شدگی اصطلاحا پنجه کلاغی شده و چروک‌های سطحی ایجاد می‌شود.

توصیه ما این است که وقتی به فضای باز در تماس با نور خورشید می‌روید، حتما عینک آفتابی مناسب که کل چشم و پوست اطراف آن را پوشش دهد، به چشم بزنید. اشعه UV آفتاب یکی از اشعه‌های مضر و خطرناک برای سلامت پوست است.

توصیه می‌کنیم که از عینک‌هایی استفاده کنید که توانایی مقابله با اشعه UV آفتاب را حتما داشته و قاب‌هایشان بزرگ باشد.

ورزش عضلات دور چشم را هر شب انجام دهید

عضلات چشم هم مثل سایر عضلات بدن با ورزش و تمرین سفت و خوش فرم شده و شل شدگی و افتادگی در آنها از بین می‌رود.

عضلات اطراف چشم بسیار ظریف هستند. برای اینکه همیشه در خاطرتان بماند، به شما اینگونه یادآور می‌شویم که برای جلوگیری از چروک دور چشم، از یوگا یا دیگر ورزش‌های عضلات دور چشم استفاده کنید.

عضلات اطراف چشم حساس هستند و با خندیدن، ناراحتی و اخم کردن بر فعالیت عضلات دور چشم اثر می‌کنند اما زمانی که عضلات اطراف چشم شما قوی باشند، جلوگیری از چروک دور چشم آسان‌تر می‌شود.

جلوگیری از چین و چروک اطراف چشم

حرکت ورزشی برای تقویت عضلات دور چشم

هر شب قبل از خواب با انگشت‌های اشاره و شصت هر دو دست، کناره خارجی و پایین چشم‌هایتان را چند دقیقه‌ای ماساژ دهید تا عضلات اطراف چشم سرحال شوند و دچار افتادگی نشوند. تقویت عضلات دور چشم به برطرف کردن چروک زیر چشم موقع خندیدن کمک می‌کند.

عادت‌های اشتباه غذایی‌تان را تغییر دهید

تغذیه و رژیم‌های غذایی سالم داشته باشید تا در جلوگیری از چین و چروک دور چشم و پیری زودرس پوست به موفقیت بیشتری برسید. با تغییر سبک زندگی مخصوصا از لحاظ رژیم غذایی و تغذیه، نه تنها از لطافت و زیبایی پوستتان کمک قابل توجهی کنید.

به شما توصیه می‌شود:

  • مواد قندی و شیرینی‌جات کمتر مصرف کنید؛
  • میوه و سبزیجات را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید؛
  • مصرف فست فودها و سیب‌‌زمینی سرخ‌شده را ترک کنید یا مصرف آن را به حداقل برسانید؛
  • غذاهای متنوع بخورید تا عناصری مانند روی و سلنیوم و ویتامین‌های مورد نیاز پوست تامین شود.

ماسک‌های خانگی و گیاهی دور چشم

مرسوم شده که استفاده از ماسک‌های گیاهی و میوه‌ای که در منزل آماده می‌شود، برای پیشگیری از چروک دور چشم اگر پوست صورت و اطراف چشم قرار بگیرد، اثرات قابل ملاحظه‌ای بر زیبایی و شفافیت پوست صورت خواهد داشت. ماسک خیار، آواکادو، نارگیل امروزه بیشتر استفاده می‌شود.

توصیه ما این است که هیچ‌گاه خود سرانه ماسک‌های گیاهی و خانگی را روی پوست خود قرار ندهید. به شما پیشنهاد می‎کنیم که لطفا با یک متخصص پوست و زیبایی در تهران و دیگر شهرهای ایران ملاقات کنید و در مورد استفاده یا عدم‌استفاده از ماسک‌های گیاهی با توجه به نوع پوستتان با ایشان مشورت کرده و براساس راهنمایی پزشک اقدام کنید.

ماسک برای جلوگیری از چین و چروک دور چشم

استفاده از کرم مرطوب‌کننده و سفت‌کننده دور چشم

کرم‌های مرطوب کننده و سفت کننده دور چشم می‌توانند با آبرسانی بهتر به سلول‌های پوستی و حفظ رطوبت سطح خارجی پوست، نقش موثری در جلوگیری از چین و چروک دور چشم داشته باشند. هم سرم‌ها و هم ماسک‌های مختلفی هستند که برای درمان چروک دور چشم تجویز می‌شوند که البته بهتر است روی اثر پیشگیری کننده آنها حساب بیشتری باز کنید.

توصیه ما به شما این است که از متخصص پوست راهنمایی بگیرید تا مناسب‌ترین کرم دور چشم که با ویژگی‌های پوست شما همخوانی داشته باشد را به شما معرفی کند. این مطمئن‌ترین راه انتخاب یک کرم دور چشم ایده‌آل برای شما است.

برای داشتن ظاهری شاداب‌تر، جلوگیری از چروک دور چشم را جدی بگیرید!

طبیعی است که بر اساس شدت چین افتادگی دور چشم، پزشک شما مناسب‌ترین راهکار را به شما پیشنهاد می‌دهد. روش‌هایی از قبیل لیزر درمانی و تزریق بوتاکس نیز از روش‌های موثر برای از بین بردن چروک دور چشم هستند.

رعایت‌کردن راهکارهای ساده و کاربردی که بالاتر به شما معرفی کردیم و مورد بررسی قرار داده‌ایم که برای شما به راحتی قابل اجرا هستند و می‌توانند به شما در جلوگیری از چین و چروک دور چشم کمک شایانی کنند. برای دریافت وقت می‌توانید به سایت نوبت دهی دکتردکتر مراجعه کنید.

در انتها اگر سوالی در رابطه با چروک چشم دارید یا راه‌حلی برای جلوگیری از چین و چروک دور چشم دارید، از مشاور سلامتی دکتردکتر بپرسید.

منبع:

WebMD

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. Parvaz می گوید

    خیلی ممنون ♡

  2. ساناز می گوید

    سلام بهترین کرم برای جلوگیری از چروک اطراف چشم مناسب پوست چرب معرفی کنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام برند skin code, يا cudali بزنيد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر