جوش شیرین و تاثیرات اعجاب‌انگیز آن بر پوست

جوش شیرین یک ماده نسبت ارزان با قابلیت‌ها و خواص بسیار فراوان مثبت برای پوست است. تهیه ماسک این ماده نیز آسان است.

جوش شیرین کاربردهای مختلف و متنوعی دارد. مثلا برای بوی اشپزخانه یا از بین بردن لکه‌هایی که به راحتی تمیز نمی‌شوند و حتی در طبخ مواد غذایی و شیرینی پزی مورد استفاده قرار می‌گیرد” اما نباید از کاربردهای این ماده در زیبایی غافل شد.

داشتن پوستی جوان، شفاف، زیبا و بدون لک بی شک آرزوی همه‌ی افراد مخصوصا خانم‌های جوان است که البته نباید از تاثیر بسیار عمیق این موضوع در اعتماد به نفس افراد غافل شد. در این نوشته به تاثیرات بسیار اعجاب‌انگیز جوش شیرین بر زیبایی پوست افراد می‌پردازیم چرا که جوش شیرین ماده‌ای بسیار ارزان و در دسترس است. مهم‌تر از همه این که این ماده طبیعی و ارگانیک است.

کاربردهای جوش شیرین

این ماده برای از بین بردن انواع آکنه (جوش) و جوش‌های سر سیاه بسیار موثر است. زیرا اغلب آکنه‌های موجود را خشک کرده و سبب از بین رفتن آنها می‌شود علاوه بر این، پزشکان اثبات کرده‌اند که این ماده خواص ضد باکتریایی داشته در نتیجه از آلودگی‌های پوستی و جوش‌هایی که به سبب عفونت ایجاد می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

همچنین جوش شیرین خاصیت لایه‌برداری ملایمی دارد که سبب حذف پوست مرده شده و منافذ پوستی را باز می‌کند. ترکیب جواین داروی گیاهی و آبلیمو، یک ماده اعجاب‌انگیز برای پوست است که دارای خاصیت سفید‌کنندگی است. این ترکیب سبب روشن شدن و شفافیت پوست شده و همینطور جای باقی مانده از جوش‌های قبلی را به تدریج کم رنگ کرده و در نهایت آنها را محو می‌کند.جوش شیرین پوست

جوش شیرین یک ماده‌ی قابض است که سبب کوچک شدن منافذ شده و آنها را پاکیزه نگه می‌دارد. این ماده به این ترتیب از بروز مجدد آکنه‌ها جلوگیری می‌کند. به‌علاوه می‌توان از جوش‌شیرین برای شفاف کردن پوست گردن که در برخی از افراد به دلایل مختلف تیره می‌شود، استفاده کرد.

ترکیب جوش شیرین و آب پرتقال می‌تواند تاثیر بسیار شگرفی در براق شدن پوست داشته باشد. برای این منظور باید جوش شیرین را با آب پرتقال ترکیب کنید تا خمیری نرم بدست بیاید. سپس دست و صورتتان را با آن شست‌و‌شو دهید. چند دقیقه صبر کرده سپس این مواد را با استفاده از یک حوله از صورتتان بزدایید و چند دقیقه بعد صورت را با آب سرد شست و شو دهید.

روش تهیه چند ماسک صورت با استفاده از جوش شیرین

ماسک جوش شیرین ساده: برای تهیه این ماسک باید با استفاده از جوش‌شیرین و آب یک خمیر تهیه کنیم .به همین منظور باید ۳ قاشق چای خوری جوش‌شیرین را با یک قاشق چای‌خوری آب ترکیب کرده و آن را هم بزنیم تا جایی که یک خمیر تهیه شود.

پیش از استفاده از این ماسک باید حتما از پاکیزه بودن پوست خود و چرب و کثیف نبودن آن اطمینان حاصل کنید. به همین منظور پیش از استفاده از ماسک صورت خود را با آب گرم و شوینده‌های صورت به خوبی بشویید سپس ترکیب ایجاد شده را با انگشت یا با استفاده از دستمال مرطوب روی پوست صورت بمالید. دقت کنید که خمیر ساخته شده را به نقاط حساس همچون نواحی دور چشم و دهان نمالید. همچنین در مناطقی که جوش‌ها مخصوصا جوش‌های سر سیاه تجمع کرده‌اند خمیر بیشتری را قرار دهید.

صورت خود را به مدت ۵ دقیقه در حالی که خمیر را روی آن قرار داده‌اید به نرمی و بسیار آرام ماساژ دهید. سپس با استفاده از آب گرم پوست خود را کاملا شست و شو دهید و سعی کنید که تمام ماسک را از صورتتان بزدایید. سپس رطوبت پوستتان را با استفاده از یک حوله نرم و کاملا تمیز بگیرید و از مرطوب کننده و تونر روی پوست خود استفاده کنید.

ماسک جوش شیرین و عسل: دستمالی را درآب گرم بخیسانید و آب آن را تا جایی که ممکن است خارج کنید به صورتی که پارچه مرطوب باشد. برای تهیه این ماسک باید نصف قاشق غذا خوری عسل را با جوش شیرین مخلوط کنید تا جایی که یک خمیر نرم بدست بیاید.

سپس آن را در گوشه‌ای از پارچه مرطوب بریزید و روی پوست قرار دهید. چند دقیقه بعد پوستتان را کاملا با آب گرم شست و شو دهید. این ماسک دارای خاصیت لایه‌برداری بسیار فوق‌العاده‌ای است. نکته مهم این که نباید از لایه‌بردارهایی که به صورت صنعتی ساخته می‌شوند، برای مدت طولانی و به صورت مداوم استفاده شود؛ به طوری که توصیه می‌شود بعد از مدتی که فرد از این لایه‌بردارها استفاده می‌کند، مدتی نیز از این ماسک استفاده کنند تا از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری شود.

ماسک جوش شیرین و گلاب: این ماسک که از ترکیب جوش شیرین و گلاب تشکیل می‌شود خاصیت شفاف کنندگی بسیار بالایی را برای پوست داشته و لطافت اعجاب‌انگیزی را به پوست شما می‌دهد. همچنین گلاب به دلیل دارا بودن انواع آنتی اکسیدان‌ها موجب شادابی پوست می‌گردد.

به طور کلی ماسک جوش شیرین و گلاب به عنوان یک ترمیم کننده بسیار قوی پوست شناخته می‌شود به گونه‌ای که ممکن است تاثیر آن از مشهورترین برند‌های آرایشی و بهداشتی بیشتر باشد.

منابع:

healthline 

healthline

stylecraze
سوالات پزشکی و مشاوره رایگان

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.