موهای چرب و راه‌های کاهش چربی پوست سر

شستشوی بیش‌ازحد، استفاده از محصولات نامناسب، زیاده‌روی در روغن‌تراپی و ژنتیک همگی از دلایل چربی مو هستند. چرب بودن مو نه‌تنها به سلامت موها ارتباط دارد، بلکه از نظر ظاهری نیز بسیار مهم است. به‌همین دلیل مراحل انجام روتین موی چرب اهمیت زیادی پیدا می‌کند. هیچکس دوست ندارد که موهای چرب و به‌هم چسبیده داشته باشد یا بدتر از آن دیگران فکر کنند که با حمام و نظافت غریبه است! اما اگر موهای چرب دارید، نگران نباشید با مراقبت‌های لازم موی چرب می‌توانید این موضوع را تاحد زیادی حل کنید. همچنین می‌توانید با یک متخصص مو مشورت کنید تا بهترین روتین مراقبت از موهای چرب را به شما معرفی کند.

در ادامه این مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر با راه‌های کاهش چربی موی سر و پوست سر آشنا شوید. مطالعه این مقاله، 5 دقیقه زمان می‌برد.

اگر سوالی درباره روتین مناسب موی چرب دارید، می‌توانید در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات بنویسید تا پزشک به شما پاسخ دهد. 

چرا باید روتین موی چرب داشته باشید؟

برخلاف تصور عموم مردم، چرب بودن مو تنها به ظاهر موها وابسته نیست، بلکه چرب شدن بیش‌ازحد پوست می‌تواند منجر به احساس خارش ناخوشایند، پوسته‌پوسته شدن پوست سر و مشکلات جدی‌تری شود. همچنین چرب بودن زیاد پوست سر، شرایط پرورش قارچ‌هایی که باعث شوره سر می‌شوند را فراهم می‌کند.

البته این بدان معنا نیست که باید تمام چربی روی مو و پوست سر را از بین ببرید؛ چربی طبیعی بدن، از مو محافظت کرده و برای داشتن پوست سر سالم و موهای درخشان و خوش‌حالت، ضروری است. اما اگر مقدار آن بیشتر از حد نرمال باشد باید با مراقبت‌های لازم، سلامت را به موهای خود بازگردانید.

روتین موی چرب

نکات مهم روتین و مراقبت از موی چرب

قبل از این که یک روتین برای مراقبت از پوست و موها انتخاب کنید، باید بدانید که موی چرب چه مویی است و دلیل چرب شدن آن چیست؟ اصلی‌ترین علت چرب شدن مو، تولید چربی توسط غدد سباسه پوست سر است که وظیفه مرطوب و نرم نگه داشتن مو و پوست را به عهده دارند، اما در برخی افراد، این غدد بیش‌ازحد فعال هستند و درنتیجه موها چرب، براق و روغنی به نظر می‌رسند.

رعایت برخی راهکارهای ساده می‌تواند در کاهش چربی پوست سر کمک‌کننده باشد. این راهکارهای ساده باعث می‌شوند تا بدون هزینه‌های گزاف، مو و پوست سری با چربی کمتر داشته باشید. در ادامه چند نکته مهم درخصوص مراقبت از موهای چرب ارائه شده است.

1. کمتر از قبل موهای خود را بشویید

اگرچه شستشن منظم موها با شامپوهای مناسب می‌تواند راهکار مناسبی برای مراقبت از موهای چرب باشد، اما تعداد دفعات شستشوی موی چرب اهمیت بالایی دارد. گاهی همین شستشوی زیاد، چربی موهای شما را دوچندان خواهد کرد. اگر هرروز موهای خود را می‌شویید و هنوز هم در پایان روز موهایتان چرب است، بهتر است تعداد دفعات شستشوی موی خود را در هفته، کاهش دهید.

شستشوی بیش‌ازحد پوست سر می‌تواند چربی طبیعی آن را از بین ببرد. این امر ممکن است سبب تولید چربی بیشتر برای بازسازی و جایگزینی چربی طبیعی پوست سر و مو شود. درعوض می‌توانید از  وسایل مراقبت از موی چرب مثل شامپوهای موی چرب یا شامپوهای بدون شتشو استفاده کنید. اگر موهای مجعد و فری دارید، باید از یک روتین مراقبت از موی فر پیروی کنید.

2. استفاده از شامپوهای موی چرب

آیا شامپو برای موی چرب وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. تنها شما نیستید که با موهای چرب دست‌وپنجه نرم می‌کنید، محصولات مراقبتی زیادی برای کاهش چربی پوست سر تولید شده که می‌توانید با مشورت یک متخصص از آنها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که شامپو مناسب برای موهای چرب باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا به تنظیم تولید چربی در پوست سر کمک کند. برخی ویژگی‌هایی که در انتخاب یک شامپو مناسب برای موهای چرب باید مدنظر قرار گیرند عبارتند از:

  • ضد چربی باشد
  • ملایم باشد
  • حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها باشد
  • بدون سولفات باشد و غیره.

هنگام انتخاب شامپو برای موهای چرب، می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید، شاید نیاز باشد تا چندین محصول را امتحان کنید تا بهترین نتیجه را برای موهای خود پیدا کنید.

همچنین نحوه شستشو موها نیز یکی از نکات مهم مراقبت از موی چرب است. برای این کار باید مقدار کمی از شامپو را به آرامی به ریشه موها و پوست سر بمالید. هنگام شستشو از ناخن‌ها استفاده نکنید و از ایجاد اصطکاک غیرضروری روی پوست سر اجتناب کنید.

خراش شدید می‌تواند پوست سر را تحریک کرده و منجر به تولید چربی بیشتر شود. به جای ساقه مو، روی پوست سر تمرکز کنید. مقدار زیادی شامپو را مستقیما به انتهای مو نزنید یا آن‌ها را زیاد مالش ندهید. به جای آن، اجازه دهید شامپو در حین شستشو خودش به انتهای موها برسد.

3. شامپوی خشک را امتحان کنید

استفاده از شامپوی خشک بدون نیاز به شستشو می‌تواند نجات‌دهنده باشد. البته این شامپوها نمی‌تواند جای شستشو با شامپوهای مرطوب کف‌دار را بگیرند، ولی به از بین بردن چربی و تمیزتر دیده شدن موها کمک می‌کنند. استفاده مکرر از این شامپوها توصیه نمی‌شود، اما برای جلوگیری از شستن روزانه موها، راهکار مناسبی است.

4. از نرم‌کننده استفاده نکنید

استفاده از نرم‌کننده برای موهای چرب توصیه نمی‌شود. نرم‌کننده‌ها می‌توانند باعث چربی بیشتر مو شوند. اگر موهای شما خیلی خشک است، می‌توانید از نرم‌کننده‌های بدون چربی استفاده کنید. نرم‌کننده را فقط به انتهای موها بزنید، سپس موها را خوب بشویید.

5. از مرطوب‌کننده استفاده نکنید

افردی که موهای چرب دارند، معمولا به مرطوب‌کننده‌ها احتیاجی پیدا نمی‌کنند. بدن شما به اندازه کافی رطوبت دارد و استفاده از مرطوب‌کننده (در کرم یا شامپوهای نرم‌کننده)، باعث چرب‌تر شدن موهای شما می‌شود.

6. عدم استفاده از سشوار و اتو مو

شاید این حرف کمی ناراحت‌کننده به‌نظر برسد، اما حقیقت این است که برای داشتن موهایی سالم باید قید استفاده از محصولات حرارتی را بزنید. حرارت زیادی که از طریق این دستگاه‌ها به موها وارد می‌شود، یکی از دلایل مهم چرب شدن مو است. اجازه دهید موها به مروز زمان خشک شوند و بافت طبیعی خود را حفظ کنند. با این حال اگر در مواقع ضروری نیاز به استفاده از سشوار دارید، بهتر است با خواندن مطلب بایدها و نبایدهای استفاده از سشوار ، مراقبت کاملی از موهای‌تان داشته باشید.

روتین موی چرب

7. استفاده از محصولات تخصصی موی چرب

محصولات زیادی مناسب موهای چرب تولید شده است، این محصولات علاوه‌بر حفظ و کنترل چربی مفید پوست سر، موهای شما را نرم و شفاف می‌کنند. همچنین در روتین موی چرب خود می‌توانید از انواع نرم‌کننده و ماسک‎‌های داخل یا بیرون حمام و سرم موی چرب استفاده کنید.

بسیاری از محصولات، از جمله شامپوها، نرم‌کننده‌ها، کرم‌ها و لوازم آرایشی از سیلیکون تهیه می‌شوند؛ سیلیکون باعث می‌شود رطوبت مفید به مو نرسد. پس سعی کنید از هر محصولی که اسم آن‌ها، پسوند (-cone) دارد، استفاده نکنید.

8. برس یا شانه خود را تمیز کنید

نحوه و تعداد دفعات شانه زدن موی چرب یکی دیگر از نکات مهم مراقبت از این موها است. اگرچه شانه زدن منظم مو به از بین بردن گره‌ها و وزی مو کمک می‌کند؛ اما شانه زدن زیاد موی چرب می‌تواند باعث تحریک پوست سر و افزایش تولید چربی شود.

همچنین برای شانه زدن موهای چرب باید از یک برس و شانه تمیز استفاده کنید. موهای تازه شسته شده خود را با برس کثیف شانه نزنید. برس می‌تواند حاوی مواد آرایشی مثل اسپری مو، چربی و مواد کثیف و چسبنده باشد که به سرعت، موهای شسته شده و تمیز شما را کثیف و چرب می‌کند.

شانه یا برس را با استفاده از شامپو یا صابون‌های ملایم تمیز کنید؛ پس از شانه زدن نیز موهایی که روی آن باقی مانده‌ است را بردارید. همچنین نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • از برس یا شانه‌ای با دندانه‌های پهن و نرم استفاده کنید. برس یا شانه‌های با دندانه‌های تیز می‌توانند باعث تحریک پوست سر شوند.
  • موهای خود را قبل از شانه زدن خشک کنید. شانه زدن موی خیس می‌تواند باعث شکستگی و چربی مو شود.
موی چرب عکس
موی چرب عکس

9. استفاده از بهترین روغن برای موی چرب

در روتین مراقبت از موهای چرب، روغن تراپی را فراموش نکنید. البته دقت داشته باشید که روغن مناسب برای موهای چرب باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد که به تنظیم تولید چربی و سلامت موها کمک کند. روغن‌های طبیعی زیر معمولا برای موهای چرب مناسب هستند:

  • روغن جوجوبا: روغن جوجوبا به طور طبیعی روی پوست سر تولید می‌شود و به همین دلیل برای موهای چرب مناسب است. این روغن چربی اضافی پوست سر را جذب می‌کند و به نرم و لطیف شدن مو کمک می‌کند.
  • روغن آرگان: روغن آرگان سرشار از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان است که به تقویت و ترمیم مو کمک می‌کند. این روغن همچنین برای کنترل چربی مو موثر است.
  • روغن نارگیل: روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع است که به نرم و لطیف شدن مو و کنترل چربی موی سر کمک می‌کنند.
  • روغن رزماری: روغن رزماری به تحریک گردش خون در پوست سر و رشد مو کمک می‌کند. این روغن همچنین برای کنترل و کاهش چربی پوست و موی سر مفید است.

ماسک مو خانگی برای موی چرب

البته روش‌های خانگی زیادی برای تهیه ماسک مناسب موهای چرب وجود دارد. هرکدام از این ماسک‌ها می‌تواند برای شما مناسب یا بی‌نتیجه باشد. اما به‌هرحال خوب است تا با روش تهیه یک ماسک خانگی برای موهای چرب آشنا شوید.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
  • 1 قاشق غذاخوری روغن آرگان
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن رزماری
  • 1 عدد تخم مرغ

طرز تهیه:

  • روغن‌ها و تخم مرغ را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.
  • موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و ماسک را به ساقه موها بمالید.
  • موهای خود را با کلاه حمام بپوشانید و به مدت 30 دقیقه بگذارید بماند.
  • موهای خود را با شامپو و آب گرم بشویید.

همچنین آلوئه ورا یکی دیگر از محصولات مناسب برای موهای چرب است. آلوئه ورا علاوه‌بر محافظت از ساقه مو، نرم و شفاف کردن مو، به کنترل چربی و تقویت موهای چرب و نازک کمک می‌کند.

10. با موهایتان با ظرافت رفتار کنید

‌چه موهای خود را بشویید، چه شانه یا آرایش کنید، یا حتی بخواهید سر خود را بخارانید، باید بسیار با ظرافت و ملایم این کار را انجام دهید. آسیب دیدن پوست سر می‌تواند به شدت باعث تحریک آن شده و در نتیجه با تولید چربی اضافه، مو و پوست سرتان بسیار چرب شود.

11. با موهایتان بازی نکنید

دست زدن به مو، تاب دادن موها، خاراندن سر یا دست را داخل موها فرو بردن، همه عواملی هستند که سبب می‌شوند مو حالت خود را از دست داده و زودتر چرب شود. بنابراین سعی کنید با موهای خود بازی نکنید و از تحریک شدن پوست سر و تولید چربی اضافه جلوگیری کنید.

مراقبت از موهای چرب

12. موهای خود را با سرکه سیب بشویید

یکی از راهکارهای خانگی درمان موهای چرب، استفاده از سرکه سیب است. زمانی که سرکه به‌حد کافی رقیق شده باشد، می‌تواند به تعادل  pH پوست سر و کاهش فرهای ریز و بدحالت کمک کند. در طب سنتی استفاده از سرکه برای درمان موهای چرب و شوره‌دار توصیه شده است.

13. از شامپو حاوی روغن درخت چای استفاده کنید

مطالعه‌ای نشان داده که روغن آنتی‌باکتریال درخت چای باعث بهبود موی چرب و ریزش مو،
شوره‌ سر و کاهش خارش می‌شود. شامپویی پیدا کنید که روغن درخت چای یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ آن باشد تا تاثیر زیادی روی موهایتان بگذارد.

14. موی خود را دائما از پشت نبندید

همیشه موهای خود را نبندید، این کار باعث می‌شود موها زودتر چرب شوند. گاهی موهایتان را باز بگذارید که روند چرب شدن آن‌ها کمی به تعویق بیفتد.

15. از ماسک عسل استفاده کنید

ماسک عسل می‌تواند به نرمی پوست سر و جلوگیری از شوره کمک کند، چون دارای خواص آنتی‌باکتریال و ضد قارچ است. مطالعه‌ای نشان داده است که ترکیب ۹۰ درصد عسل خام و ۱۰ درصد آب، باعث بهبود موی چرب و خارش سر، قرمزی، پوسته پوسته شدن و تولید بیش‌ازحد چربی می‌شود.

16. به تغذیه خود دقت کنید

تغذیه نقش مهمی در سلامت مو دارد. مصرف غذاهای سالم و پر از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند به بهبود سلامت مو و کاهش چربی مو کمک کند. ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای سلامت مو مفید هستند عبارتند از:

  • ویتامین A: رشد مو
  • ویتامین B: تقویت و ترمیم مو
  • ویتامین C: تولید کلاژن
  • ویتامین E: محافظت از مو در برابر آسیب
  • روی: تولید چربی طبیعی پوست سر
  • سیلیکون: افزایش استحکام مو.

همچنین مصرف چای سبز را به روتین مراقبت از موی چرب خود اضافه کنید؛ این نوشیدنی قدرتمند برای مو بسیار مفید است. کار را برای خود آسان کنید و شامپویی بخرید که حاوی چای سبز باشد.

چرب شدن موی سر در بارداری و شیردهی

موهای چرب زنان در بارداری و شیردهی، یک عارضه جانبی شایع است که به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود. در دوران بارداری، سطح هورمون‌های استروژن و پروژسترون افزایش می‌یابد. این هورمون‌ها می‌توانند باعث تحریک غدد سباسه پوست سر شده و تولید چربی را افزایش دهند.

در دوران شیردهی، سطح هورمون‌های استروژن و پروژسترون به تدریج کاهش می‌یابد، اما ممکن است چند ماه طول بکشد تا به سطح طبیعی خود برگردند. در این مدت، تولید چربی پوست سر ممکن است همچنان افزایش یافته باشد. همچنین موی چرب نوزاد نیز در ماه‌های اولیه تولد امری طبیعی و عادی است.

علائم چرب شدن موی سر در بارداری و شیردهی

  • ریشه مو چرب و براق است.
  • موی مو به هم می‌چسبد.
  • مو کدر و بی‌حالت است.
  • مو به سرعت کثیف می‌شود.
  • مو به سختی حالت می‌گیرد.

مصرف غذاهای زیر برای کاهش چربی مو مفید است:

  • سبزیجات سبز برگ: سبزیجات سبز برگ سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که برای سلامت مو مفید هستند.
  • غلات کامل: غلات کامل سرشار از ویتامین‌های گروه B هستند.
  • پروتئین: پروتئین به رشد و ترمیم مو کمک می‌کند.
  • چربی‌های سالم: چربی‌های سالم به نرم و لطیف شدن مو کمک می‌کنند.

با چربی موهای خود خداحافظی کنید!

روتین موی چرب مردانه یا روتین مناسب زنان به نوع پوست و جنس مو، حساسیت‌های احتمالی و غیره بستگی دارد. بنابراین خیلی نمی‌توان یک نسخه ثابت برای همه چید. چه روتین موی خشک، چه روتین موی فر چرب همگی ممکن است در هر فرد به دیگی متفاوت باشد. اما اگر موهای چربی دارید بد نیست تا نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم را درنظر بگیرید.

اگر همچنان موهای چربی دارید، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید، ممکن است نیاز به مصرف قرص موی چرب داشته باشید.

سوالات متداول روتین موی چرب

بله، موی چرب می‌تواند باعث جوش صورت شود. چربی موی سر می‌تواند به صورت و گردن سرایت و منافذ پوست را مسدود کند. در نتیجه، باکتری‌ها می‌توانند در منافذ مسدود شده رشد و باعث ایجاد جوش شوند.

ابتدا موهای خود را با یک شامپو مناسب بشویید و بعد از ماسک‌های داخل حمام استفاده کنید. اجازه دهید موها به‌صورت طبیعی خشک شوند و سپس از نرم‌کننده مخصوص موی چرب استفاده کنید.

پاسخ این سوال به سلیقه شخصی، نوع موی شما و مراقبتی که از موهای خود می‌کنید، بستگی دارد. هر نوع مو مزایا و معایب خود را داشته و روتین مراقبت از آنها متفاوت است.

 
 
محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
48 نظرات
  1. نادیا مظفری می گوید

    سلام خسته نباشید من موهام بلنده بعد کمی هم شوره دارد یک سال شوره به شدت داشتم درمان کردم چند وقت خوبه بعد باز شوره دار میشه
    یا موهام مخصوصا جلوش خیلی زود چدب میشه مثلا من شب میرم حموم ظهر موهام چربی این برام عذابه
    هر شامپو یی استفاده کردم اثر نداره

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام عزیزم
      چربی پوست و مو در برخی موارد ژنتیکی هست
      جلوی موهاتون رو کوتاه کنید و از شامپو درمالیفت مناسب موهای چرب و شوره دار استفاده کنید

  2. محمد مهدی می گوید

    سلام من دو ساله که موهام خیلی چرب میشه وقتی موهامو میشورم دو روز چرب نمیشه بعد باز هم چرب میشه
    باید چیکار کنم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      از شامپو درمالیفت ویژه موهای چرب استفاده کنید

  3. مصطفی می گوید

    سلام ببخشید موهای من خارش پوسته شدید داره
    ولی فقط مواقعی که میرم حموم سرمو میشورم میریزه
    بیرون نمیریزه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      از شامپو کتوکونازول یا شامپو ضد شوره مختص موهای چرب درمالیفت
      استفاده کنید

  4. حسین می گوید

    سلام میخواستم بپرسم؟
    اگه الگوی ریزش مردانه و هورمونی باشد و علل ژنتیکی مطرح باشد میشه جلوگیری کرد یاموکاشت
    چون من جلو سرم همیشه چربه وموهای جلوی سرم داره میریزه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      بله در الگوی هورمونی هم امکان پیشگیری از ریزش بیشتر تا حدودی وجود دارد
      زیر نظر متخصص پوست اقدام درمانی انجام شود

  5. مرتضی می گوید

    سلام من مو هام به خاطر شستشوی زیاد دچار ریزش وچربی شده چون تابستون گرم بود هر روز میشستم و فقط هم از قسمت بالای سر دچار ریزش شدید شده چیکار کنم.

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      شامپو ضد شوره و مناسب موی چرب درمالیفت بزنید

  6. مهدی می گوید

    سلام.من موهام چرب و فکر کنم به بخاطر این که وسط سرم دارم کچل میشم ایا داروی خاصی هس و اینکه واقعا شامپو تاثیر داره؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگر ریزش مو جلو و یا وسط سر دارین ، ممکن است الگوی ریزش مردانه و هورمونی باشد
      نمیتوان صرفا به چربی مو نسبت داد

  7. Sajjad می گوید

    سلام من موهام چربه وریزش زیادی داره جلو سرم خالی شده

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      الگوی ریزش موبی که اشاره کردین ، ممکن است الگوی ریزش مردانه و هورمونی باشد و علل ژنتیکی مطرح باشد
      نمیتوان صرفا به چربی مو نسبت داد
      جهت بررسی به متخصص پوست مراجعه کنید

  8. جاوید عظیمی می گوید

    باسلام. وخسته نباشید. 🙋‍♂️🌷🌻 عزیزانیکه به این سوالم. پاسخگوی هستند. لطفا هرچه سرعتر جواب دهند. من با هر شامپوی موهام میشورم. بی حالت و چرب بنظر میادو از شامپوی که برای موهای چرب هست. بازم استفاده میکنم. 🏵🏵🏵 حتی روش نوشته تنظیم کننده موهای چرب اما تنظیم که هیچ چربترشم میکنه. خسته شدم… تشکر

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      از چه برندی استفاده کردین؟

  9. مصطفی می گوید

    سلام
    پوست سر و صورتم بی نهایت چربه ، دست به صورتم میزنم چربی کاملا به دستم می شینه، پوست سرم هم خیلی چربه دونه های چرکی میزنه پشت سر و وسط ، بیش از ده ساله , پیش خیلی متخصص رفتم هر دارو و شامپویی دادن اثر نداشته ، واسه دونه های قرمز و چرکی وقتی زیاد میشن تنها راهش اینه که باید آنتی بیوتیک مخصوصا داکسی سایکلین مصرف کنم تا بهتر بشه ولی نهایتا یکی دو هفته خوبه باز شروع میشه ، خسته شدم دیگه خواهش میکنم راهنمایی کنین هیچ دکتری نتونسته کمکم کنه ، آخریش گفته داکسی رو سه ماه مدام روزی دو بار مصرف کنم ولی میترسم مشکلم حل نشه و بدنم به آنتی بیوتیک دیگه جواب نده خواهشا کمکم کنین

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ازمایش هورمونی خوب بوده؟
      برای مصرف دارو به نظرپزشکتون اعتماد کنید

  10. هاشمي نيك می گوید

    با سلام
    وقتي ازكتوكونازول استفاده ميكنيم بايد قبل يا بعدش از شامپو روزانمون استفاده بكنيم؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      خیر لازم نیست

  11. شاهین رضوانی می گوید

    با سلام
    بنده ۳۸ سالم هست، هرکارمیکنم خارش و چربی سرم برطرف نمیشه روی پوست سرم هم پنج یا شش تا دونه هست که نه قرمزی داره نه پوست پوست شده نه چرک داره شامپو کتوکونازل زدم خوب نشد الان محلول موضعی بتامتارون ۰/۱درصدگرفتم روزی دوبار میزنم کف سرم بازم خارش دارم لازم به ذکره هر سه هفته سرم برای موهای سفید رنگ میذارم از تاپیک و پرپشت کننده مو استفاده میکنم دارو فقط لئوتروکسین سدیم میخورم تیرویید کم کار دارم کلافه شدم خواهشا راهنمایی کنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      با توجه به شرح حال بهتره معاینه شین
      اگر اصلا امکانش رو ندارین از مشاوره تلفنی با <a href="https://evisit.drdr.ir/doctors&quot; پوست استفاده کنید

  12. هاشمی می گوید

    با سلام
    شامپو کتوکونازول برای چربی مو در هر استحمام باید چند بار استفاده بشود ؟
    روی شامپو نوشته ۲ بار

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      یکبار اما کف ان ۵ دقیقه روی سر بماند

    2. ناشناس می گوید

      سلام من از شامپوشبنم استفاده میکنم بعد نرم کننده‌ی لطیفه میزنم سرم خیلی چرب میشه مدرسه رفتنی انگار دوتا روغن ریختن چی کار کنم چه شامپویی بزنممم ؟؟؟؟؟؟؟

      1. مشاور سلامتی می گوید

        سلام
        شامپو لطیفه رو مصرف نکنین عزیز
        همان شامپو ساده کافی هست

  13. زهرا محمدی می گوید

    سلام خسته نباشید
    بنده برای خیلی موهام چربه شامپو کتوکونازول خریدم
    نحوه استفادش به چه صورته ؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      هفته ای ۲ بار ، هربار ۵ دقیقه روی سر بماند و سپس شستشو برین

  14. مصطفی می گوید

    سلام من پوست سرم و موهام خیلی چربه دو ساعت بعده استحمام کلا چربی از سرو صورتم میاد موهام خیلی نازک و ضعیف شده و همش میریزه دو روز یه بارم سرمو میشورم لطفا راهنمایی کنید.

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      شامپو کتوکونازول جهت استحمام هفته ای ۲ بار استفاده کنید
      در صورت عدم بهبود به متخصص” پوست مراجعه کنید

  15. عاطفه می گوید

    سلام من موهای خشکی دارم اما کف سرم خیلی چربه.هر دوروز یکبار حمام میرم اما وقتی سرم رو میشورم یک لایه ضخیم از چربی روی کف سرم حس میکنم.و اینکه وقتی که موهام چرب میشه ریزش شدید مو میگیرم مخصوصا زمان شستن موهام.ممنون میشم کمکم کنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      از شامپو مخصوص موهای خشک درمالیفت استفاده کنید

  16. امیر می گوید

    سلام خانم دکتر من یک پسر۲۰ ساله هستم که موهام و پوست صورتم به شدتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت چربع یعنی فکر نکنم تو دنیا از من کسی بیشتر پوست و موهاش چرب باشه من دیگه نمی‌دونم چه راهی رو امتحان کنم انواع اقسام شامپو و قرص و امتحان کردم فایده نداشته موهام شوره داره و خیلی خارش داره باید چیکار کنم خانم دکتر؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      برای خارش و شوره سر لوسیون کوتریزون ۲ الی ۳ ساعت قبل از استحمام به کف سر بزنین و با شامپو کتوکونازول بشویید

  17. جواد می گوید

    سلام وقت بخیر
    من بعد از چند ساعت از استحمام موهام چرب میشه البته بدلیل شغلم مجبورم هر شب موهامو بشورم کف سرم پوسته هم میزنه که خارش شدیدی هم داره لطفا راهنمایی بفرمایید
    باسپاس

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      از شامپو کتوکونازول جهت استحمام استفاده کنید

  18. حسین می گوید

    من موهام خیلی شدید چرب میشه شامپو زیاد زدم فایده نداشت برآمدگی هم پیدا کرده و باعث شده جاش قرمز بشه التهاب پیدا کنه و بریزه ،خیر شامپو راه دیگ ای هست

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام شامپو كتوكونازول بزنيد لطفا

  19. Mehdi می گوید

    سلام
    پوست سرم چربه ولی موهایم بسیار خشک میباشد،راه درمانی دارد؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام شامپو كلوتريمازول استفاده كنيد

  20. کتایون می گوید

    من پوست سرم چربه و خیلی خارش داره و خیلی ویز ویزو هستش و بعضی موقع ها میریزه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بايد شامپو كتوكونازول استفاده كنيد
      اسم اين بيماري: درماتيت سبورئيك هست

  21. یوسف می گوید

    سلام آغای دکتر من پوست سر م خیلی چربه
    هر روز سرمه می شورم خیلی اذیت میشم
    مو هام موقع شستن می ریزه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام از شامپو كتوكونازول استفاده كنيد

  22. رضا متقی می گوید

    سلام پوست سرم و بدنم به شدت چربه می خوام بدونم چه شامپویی برای پوست چرب پیشنهاد میکنید و میزان مصرف رو هم بگید ممنونم.

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام شامپو كتوكونازول استفاده كنيد

      1. احمد می گوید

        سلام .من پوست سرم خصوصا پیشونی یه ساعت بعد از شستشو چرب میشه .موهام نازک و ضعیف شده نمیدونم چکار کنم هر روز هم میشورم ولی فایده نداره

        1. مشاور سلامتی می گوید

          سلام شامپو كتوكونازول هر شب يك نوبت
          به مرور برطرف ميشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.