کرم دور چشم: شش گام تا استفاده صحیح و بهینه

کرم دور چشم می تواند با آبرسانی بهتر به سلولهای پوستی و حفظ رطوبت سطح خارجی پوست، نقش موثری در پیشگیری از بروز لکه ها و چین و چروک های دور چشم داشته باشند.

اثرات مفید و زیبایی بخش کرم دور چشم زمانی بر پوست شما اعمال می شود که نحوه صحیح استفاده از کرم های زیبایی در محدوده اطراف چشم را بخوبی بدانید.

گام به گام برای استفاده بهینه از کرم دور چشم

اگر شما مایلید که در استفاده از کرم دور چشم، هم به زیبایی برسید، هم سلامت و بهداشت پوست اطراف چشمتان ایمن بماند، شما ملزم هستید که از کرم های بهداشتی و آرایشی دور چشم بطور صحیح و بهینه استفاده کنید.

  • گام اول: انتخاب کرم استاندارد و مناسب

دوست عزیز، شما اگر به دنبال کرم مرطوب کننده و سفت کننده دور چشم باشید، با دریای بیکرانی از تبلیغات و برندها با انواع و اقسام قیمت روبرو می شوید که انتخاب را برای شما سخت می کند.

توصیه ما به شما این است که از متخصص پوست راهنمایی بگیرید تا مناسب ترین کرم دور چشم که با ویژگی های پوست شما همخوانی داشته باشد برای شما معرفی کند. این مطمئن ترین راه انتخاب یک کرم دور چشم ایده آل برای شما است.

  • گام دوم: شتسشوی پوست

بهتر است که پوست صورت را با صابون هایی که با نوع پوست شما همخوانی دارد شستشو دهید. از صابون هایی که باعث ایجاد خشکی و خارش پوست شما می گردد دوری کنید. شما باید پوست صورت و اطراف چشم را با لطافت بشویید.

  • گام سوم: پوست اطراف چشم را بررسی کنید

شما می بایست با دقت به پوست دور چشم هایتان نگاه کنید تا مناطقی که احیانا پوسته پوسته، خشکی، قرمزی یا لکه دارند را معین کنید.

  • گام چهارم: انگشتان بعنوان وسیله مالش کرم

مقدار به اندازه، نه خیلی کم و نه خیلی زیاد، از کرم دور چشم را روی انگشتان اشاره خود بریزید و خیلی نرم آن را با انگشت شصت مالش دهید تا دمای آن با دمای پوست بدن شما نزدیک شود.

  • گام پنجم: نقاط صحیح مالیدن کرم را بدانید

لازم است بدانید که زیر و بالای چشم و نزدیک به استخوان ابرو مکان های مناسب برای مالش کرم دور چشم است.

فراموش نکنید که کرم به لبه های پلک و همچنین به زاویه داخلی چشم نزدیک نباشد بدین دلیل که ورود کرم به سطح چشم ممکن است انتقال دهنده میکروب باشد و عفونت سطحی چشم ایجاد نماید.  

 

  • گام ششم: گردش آرام و ضربات آهسته انگشتی

کرم دور چشم را با نوک انگشت اشاره به صورت نقطه های جدا جدا بر روی پوست بزنید و سپس با نوک انگشتانتان به صورت آرام، کرم را در سطح دور چشم به صورت حرکات دورانی پخش کنید.

فراموش نکنید که در قسمت هایی از اطراف چشم که چین و چروک بیشتری وجود دارد، کرم بیشتری بمالید و حرکات آهسته نوک انگشتانتان در آن نواحی بیشتر باشد.

توجه توجه: سعی کنید با صبر و حوصله این مرحله را اجرا کنید تا کرم بهتر و موثرتر جذب پوست شود. احتیاط کنید که هنگام مالش کرم دور چشم، پوست پلک و کناره چشم را بیش از حد تحت فشار و کشش قرار ندهید بدین دلیل که ظرافت و لطافت پوست این ناحیه بیش از سایر نواحی صورت است.

توصیه های کلیدی

  • از مصرف مقدار زیاد کرم دور چشم پرهیز کنید بدین دلیل که ناحیه دور چشم تحمل چربی زیاد موجود در کرم های بهداشتی را ندارد و پف آلودگی دوز چشم ایجاد می شود.
  • اگر در محدوده دور چشم، زخم یا خراش های سطحی وجود دارد تا برطرف شدن کامل آن ناحیه، هیچگونه تماسی با کرم های بهداشتی و آرایشی وجود نداشته باشد.

مجله Beauty Magazine

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
10 نظرات
  1. الی می گوید

    سلام.دو سه شبیه که کرم دور چشم اسکین وان استفاده میکنم و بعد از زدن احساس میکنم پوست زیر چشمم کشیده شده.دست میزنم پوستم عادیه ولی من اینطوری حس میکنمـ.نگران شدم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگر احساس ناراحتی، سوزش، خارش، قرمزی و تورم دارین استفاده نکنین

  2. نیلو می گوید

    من کر م دور چشم استفاده کردم. فقط شبها حدود 3ماه.
    و بمقدار خیلی کم .کمتر از یک نخود . ولی زیر چشمم پین شده. رفع میشه؟؟؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      منظورتون از پین چی هست؟

  3. زهرا می گوید

    سلام کرم دورچشم پریم گرفتم 4در1. دور ورزه استفاده میکنم. حس میکنم چروکها بیشتر میشن… چکار کنم؟ ممکنه پروکها رو بدتر کنه؟ 33ساله هستم.

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام نه عزيزم اصلا چروكهارا بيشتر نميكنه

  4. لیلی می گوید

    سلام .کرم دورچشم گرفتم دوروز استفاده میکنم احساس سوز سوز داره ایا طبیعی یانه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      چشمتون میسوزه یا اطراف چشم؟
      اسم کرم رو ذکر کنید
      ممکن بهش حساسیت داشته باشین

  5. پروانه می گوید

    سلام. من تازگی ازکرم دور چشم سینره استفاده میکنم و یک دقیقه بعداز استفاده، حرارت و سوزش دور چشمم احساس میکنم و چند دقیقه بعد برطرف میشه. میزان بدونم اون حس سوزش و حرارت دور چشمم طبیعی هست؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام سكم پوستتو حساسيت داره ممكنه به مرور زمان برطرف شه چيز مهمي نيست نگران نباشيد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر