راه های آسان و طبیعی بدون جراحی برای پف زیر چشم

 پف زیر چشم همیشه یک معضل ازار دهنده برای خیلی از افراد است که گاهی برای ان خلاصی از دست ان به هر کاری دست می زنند اما متاسفانه خیلی ها برای رهایی از ان در ابتدا به سراغ اخرین کار و دردسر سازترین روش می روند،عمل جراحی جهت برداشتن پف زیر چشم تنها برای اخرین مرحله درمان انجام می شود. جراحی اغلب دردناک است و همچنین وقت گیر و استرس زا می باشد.

در مورد عوارض جانبی هم که در بدترین حالت خود اسیب عصبی و فلج را ممکن است به همراه داشته باشد.خوشبختانه گزینه های غیر جراحی و ایمن  برای از بین بردن پف زیر چشم، دایره های سیاه اطراف چشم و به طور کلی چشم خسته وجود دارد. در این مقاله چند راه موثر و کار ساز را برای از بین بردن پف زیر چشم بدون جراحی، بدون تزریق و یا سایر روش های غیر تهاجمی را به شما ارائه می دهیم.

پف زیر چشم؛ جایگاه خواب خود را تغییر دهید

هفت تا هشت ساعت خواب هر شب برای شروع فعالیت مجدد شما کاملا مورد نیاز است. اما ایا این موضوع را هم می دانستید که جایگاه خواب شما هم به همان اندازه میزان خواب شما اهمیت فوق العاده ای دارد. هنگامی که شما به یک طرف می خوابید یعنی بر روی پهلو می خوابید، گرانش؛ پوست شما را به سمت پایین می کشد. این کشش می تواند موجب چروکْ ، چشم پف کرده و تورم چشم و خود پوست صورت شود.در ان طرف صورت هم نیروی کششی مایع را به طور طبیعی به اطراف چشم می کشد که این کنش و واکنش منجر به قرمزی، پف کردگی و التهاب پوست می شود.

برای جلوگیری از اثرات جاذبه و کاهش ظاهر پف زیر چشم، توصیه معمول این است که بیشتر بر پشت بخوابید. اگر این موقعیت برای شما مقدور نیست استفاده از یک بالش ضخیم تر را استفاده کنید به گونه ای که سر خود را با زاویه اندکی به سمت چپ خود پایین تر از پیشانی قرار دهید.

 قبل از رفتن به تختخواب، چشمهایتان باید عاری از آرایش باشند

وجود مواد ارایشی چشم از جمله ریمل، خط چشم به هنگام خواب شبانه بسیار خطرناک و مضر است چرا که هم باعث ضعف چشم می شود و هم باعث پف کردن و قرمزی چشم خواهد شد. پس قبل از  رفتن به خواب شبانه حتما چشم های خود را بشویید حتی ذره ای از ارایش نباید باقی بماند چرا که می تواند اسیب زا باشد.  برای حذف آرایش چشم خود توصیه می شود با استفاده از یک پنبه به همراه یک تمیز کننده ملایم بر پایه روغن این کار را انجام دهید و در نهایت چشم ها را با اب تمیز بشویید.  

پوست را با ماسک آووکادو تقویت کنید

آووکادو حاوی کاروتنوئید، ویتامین C، ویتامین E و اسیدهای چرب غیر اشباع شده است. به عبارت دیگر، بهترین دوست برای پوست شماست. کاروتنوئید ها به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کنند تا به مبارزه با رادیکال های آزاد و کاهش پوسیدگی کمک کنند. ویتامین C و ویتامین E کراتین کننده های قوی برای چروک های پوست و اطراف چشم هستند که می توانند به راحتی پف زیر چشم و تورم پوست را از بین ببرند در حالی که اسیدهای چرب غیر اشباع برای لطافت، نرم شدن و مرطوب کردن پوست به کار می روند.

برای خالی کردن پف زیر چشم، از کمپرس سرد استفاده کنید

قرمزی و تورم همراه با پف چشم نتیجه التهاب است. این التهاب همان التهابی است که هنگام عضله درد هم ایجاد می شود. یک راه حل معمول برای درد، التهاب عضلات یک بسته یخ است. خوشبختانه، این اصل را می توان در هر شرایطی برای حذف پف چشم نیز انجام داد. به مدت 5 تا 10 دقیقه کمپرس یخ را برروی چشمان خود قرار دهید.خوب ایت بدانید استفاده از خیار یک روش عالی به عنوان یک جایگزین برای کمپرس یخ می باشد. سعی کنید حلقه های خیار را در فریزر ذخیره کنید. هر  دو روز یکبار از ان استفاده کنید و این کار را به مدت پانزده دقیقه انجام دهید. البته استفاده از خیار تازه بهتر و بیشتر توصیه می شود.

نمک مصرفی خود را به شدت کاهش دهید

سدیم، در حالی که یکی از ضروت های غذایی می باشد و باید مصرف شود اگر در میزان مصرف ان زیاده روی کنید همین سدیم می تواند مقدار زیادی از مایعات بدنی شما را در خود ذخیره کند که همین مسئله موجب پف زیر چشم و تورم پوست صورت خواهد شد. برای همین باید یکی از عوامل موثر پف زیر چشم یعنی نمک را به شدت از دستورالعمل غذایی حذف کنید.

همچنین باید مصرف مواد غذایی مثل کنسرو ها، گوشت گوساله و انواع پیتزا و فست فود ها را محدود کنید. برای داشتن میزان نمک طبیعی در غذا می توانید از لیمو ترش تازه یا کرفس غنی شده استفاده کنید.

پف زیر چشم

کلاژن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

کلاژن پوست شما را جوان سازی می کند و انعطاف پذیری آن را حفظ می کند. متأسفانه، در سنین بالاتر،  توانایی بدن برای تولید میزان  کلاژن کم خواهد شد. انواع چروک اطراف چشم و پوست صورت شروع به شکل گیری می کنند.

با استفاده از یک کرم تقویت کننده پوست می توانید تولید کلاژن را تامین کنید. اما بهترین راه این است که تولید کلاژن در داخل بدن باشد. یعنی افزایش سطح کلاژن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.استفاده از سبزیجات مثل فلفل، اسفناج، کدو سبز، پیاز، قارچ و غیره..همگی مفید هستند و می توانید از ان ها برای یک سوپ خوشمزه استفاده کنید . همچنین در کنار رژیم غذایی می توانید از ویتامین های روزانه در قالب قرص های ویتامین دار، ای و سی استفاده کنید.

اجتناب از استعمال سیگار

مواد شیمیایی موجود در دود سیگار سمی هستند و می توانند موجب تحریک قابل توجه و آسیب به پوست نازک و حساس در اطراف چشم شما شوند. این تحریک و آسیب می تواند به سرعت به چروک شدن، پف زیر چشم، حلقه های سیاه و تاریک اطراف چشم منجر شود.

ماسک جوش شیرین،عسل و دارچین

این ماسک برای پوست خشک و حساس بسیار  مناسب است که نیاز به لایه برداری دارد. عسل با آنتی اکسیدان های که در خود دارد یک انتی باکتریال فوق العاده طبیعی است و یک ابرسان ایده ال برای این دسته از پوست ها که مستعد چین و چروک صورت هستند.ویتامین E موجود در عسل همچنین یک آنتی اکسیدان عالی است که نتایج شگفت اوری را  برای ترمیم و تقویت  پوست آسیب دیده و پیری به ارمغان می اورد. دارچین همچنین به سم زدایی پوست و افزایش جریان اکسیژن کمک می کند.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.