نکته های ضروری برای کاهش ریزش مو در زنان

  • 1397-04-12
  • 0

عوامل اصلی ریزش مو در زنان بسیار متعدد هستند اما برخی از ان ها بیش از بقیه در خور اتفاق است همچنین عوامل اصلی ریزش مو در زنان را می توان به راحتی متوقف کرد و با نتیجه ای بسیار خوب مواجه شد و تنها نیاز است چند نکته و دستور العمل ساده را در نظر گرفت و رعایت کرد.

هشت نکته از عوامل اصلی ریزش مو در زنان

از آنجا که ریزش مو جز مسائلی است که به طور روزافزون بر زنان تاثیر می گذارد، آنها به دنبال این اتفاق محصولات و راهنمایی های متنوعی را استفاده می کنند که البته تا حدودی خوب است و می تواند نتیجه بخش باشد.

هرچند که ریزش مو بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو در طول روز کاملا طبیعی است اما  اگر طی مدت خاصی متوجه شدید که موهای تان در یک قسمتی بیشتر از همیشه کم شده اند و یا ریزش بیشری دارند می توانید از برخی نکات زیر برای اصلاح مشکل استفاده کنید. اگر در طی چند ماه نتایج قابل ملاحظه ای را مشاهده نکردید سعی کنید به دکتر بروید و طی یک ازمایش خون از سلامتی جسمی خود مطلع شوید.

اجتناب از انواع مدل موهایی که ریشه مو را تحت کشش قرار می دهند

  • برخی از مدل موهایی که بیشتر دختران جوان استفاده می کنند منجر می شود که ریشه و ساقه مو تحت فشار قرار داده شود و این فشار وارد شده می توانند باعث ریزش مو شود.
  • سعی کنید از آرایش مو به مدت طولانی خودداری کنید
  • این مسئله نه تنها باعث ریزش مو بلکه ایجاد بد حالتی و شکنندگی مو می شود و در آخر هم که با ریزش فراوان مو مواجه خواهید شد.

مراقب ابزارهای آرایش دهنده با حرارت بالا باشید

  • گرما و حرارت وارده بر موها یکی از عوامل اصلی ریزش مو در زنان است. که از دلایل اصلی شکنندگی و مو خوره موها می باشد.
  • اگر تصمبم دارید که موی خود را صاف کنید یا فر کنید سعی کنید اتو مو را در یک بخش از مو به مدت طولانی استفاده نکنید.
  • وهر ده ثانیه یک بار ان را حرکت دهید.
  • تا زمانی که از ابزار های این چنینی برای ارایش مو خود استفاده می کنید سعی کنید از یک اسپری محافظ مو استفاده کنید تا شدت اسیب را کاهش دهد.

 مراقب  پردازش های شیمیایی حاصل از رنگ مو باشید

 

درست همانطور که گرما برای مو بسیار مضر است، مراقب پردازنده های شیمیایی هم نیز باشید که معمولا توسط سالن های ارایشی ارائه می شوند. این پردازنده های شیمیایی همان رنگ مو ها می باشند که مو را روشن، تیره و یا دکلره می کنند، رنگ ها مو را زیبا می کنند اما روند تضعیف، شکنندگی، ریزش را به سرعت بالا می برند و سرعت می دهند.

برای این کار سعی کنید از رنگ مو های طبیعی و گیاهی بیشتر استفاده کنید. اگر زیاد از پردازنده های شیمیایی استفاده می کنید توصیه می شود هفته ای یکبار برای بدست اوردن نتایج مطلوب و کاهش ریزش مو از درمان های ابرسانی تحت مراقب پزشک را حتما انجام دهید.

 رژیم غذایی خود را جدی بگیرید

بدون شک باید گفت نبود غذا های مقوی در برنامه غذایی کی از عوامل اصلی ریزش مو در زنان است. غذاهایی با ویتامین و مواد معدنی بالا مانند آهن، روی و ویتامین B12 می توانند به بهبود تارهای  نازک مو کمک کنند. اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما شامل مقدار زیادی از سبزیجات،آجیل، لوبیا، ماهی و گوشت بدون چربی و همچنین میوه جات است .اگر شما زمان زیادی را برای رساندن این مواد غذایی در رژیم غذایی خو را ندارید سعی کنید حتما از مکمل های غذایی استفاده کنید که تا حدودی جبران شود.

 استفاده از محصولات هدفمند برای بازیابی رشد مو

از آنجا که نازک شدن مو و ریزش مو یک نگرانی برای زیبایی زنان است. بسیاری از شرکت ها در حال ایجاد محصولاتی برای رشد مجدد مو هستند.این محصولات زیاد در بازار موجود هستند و بازاریابی می شوند. لیستی  از شامپو هایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند را تهیه کنید که حاوی روغن های مختلف و مواد معدنی هستند، که می توانند به رشد مو کمک کنند.

همچنین برخی از این محصولات که تولیدات مشترک داروخانه ها و شرکت ها هستند باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا را نیز از بین برده و شکنندگی،ریزش مو را به تعویق بیندازند و افزایش جریان خون را هم به همراه داشته باشند.

داروهای موضعی را هم در نظر بگیرید

مینوکسیدیل، یک داروی بدون نسخه است که می تواند برای مو به صورت مایع استفاده  کنید. این دارو با تحریک فولیکول های مو کار می کند و رشد مو را به مدت شش ماه ادامه می دهد. اگر شش ماه برای نتیجه گرفتن کمی طولانی است می توانید از اسپری ضخیم کردن مو استفاده کنید در حالی که موهای موجود را پوشش می دهد و ظاهر زیباتری را به موها می دهد.

ماساژ پوست سر را اصولی انجام دهید

یک روش آسان برای کاهش ریزش مو در زنان همین  ترکیب ماساژ و ابرسان های مو  می باشد.  که زمانی که شما در حمام هستید  و از شامپو های مکمل استفاده می کنید یا  از آبرسان‌های پوستی استفاده می کنید می توانید یک ماساژ پوستی را هم به آن اضافه کنید اما کاملا آرام این کار را انجام دهید. طب چینی معتقد است که عدم ماساژ پوست، یکی از عوامل اصلی ریزش مو می تواند باشد.

زمانی که پوست سر و موی شما خشک است از این کار امتناع کنید زیرا که باعث درد و ریزش موی سر می شود. ماساژ یکی دیگر از عوامل تحریک گردش خون و کمک به فولیکول های رشد مو می باشد. برای این کار انگشت های خود را به صورت آهسته در یک حرکت دورانی در اطراف کل سر به گردش در آورید. این روش تاثیر بسزایی در کاهش استرس نیز دارد.

روغن‌های موثر و تقویت کننده را هم در نظر بگیرید

روغن های تقویت کننده سال هاست که امتحانات خود را هم در طب پزشکی و هم سنتی پس داده اند ، در واقع یکی از عوامل  اصلی در   ریزش مو در زنان  این است که خیلی کم به ارزش این روغن های گیاهی پی برده اند در صورتی که همیشه نتایج عالی را در بر داشته اند. روغن هایی مثل اسطوخودوس، رزماری و غیره دارای خواصیت بازسازی کننده، تسکین دهنده، متعادل کننده و درخشان کننده مو هستند. این نوع روغن ها را از داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین می‌توانید خریداری کنید. در ضمن یک روش جالب اینکه می توانید در حین ماساژ از روغن نیز استفاده کنید.

 

برگرفته از سایت:

مراقبت های ضروری مو

رهایی از خشکی وخارش پوست

با امتیازدهیِ این صفحه به بهتر شدن محتوای ما کمک کنید

  • این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

پرسش و پاسخ درباره «نکته های ضروری برای کاهش ریزش مو در زنان»

پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

جدید‌ترین پرسش‌ها و نظرهای پزشکی شما

کتابچه‌ها

پربازدیدترین‌های ماه

عضویت در خبرنامه دکتردکتر