آلرژن های تهدید کننده گلو در تابستان

حساسیت های گلو در بیشتر مواقع انقدر عذاب اور می شوند که زندگی کردن را مشکل می کند. حساسیت های گلو به هر دلیلی که باشند در بیشتر مواقع درمان پذیر هستند. هنگامی که شما یک کودک بودید و مبتلا به گلو درد  می شدید فقط درد را در ناحیه لوزی گلو بود و با یک دارو ساده درمان می شد،اما در حال حاضر، گلودرد، شما ممکن است چندین روز یا چند هفته باقی بماند و باید بدانید که علت چیست و راه درمان ان چه چیزی می تواند باشد.

هنگامی که گلودرد شما به علت یک واکنش آلرژیک مربوط به  ذرات موجود در هوا مانند گرده  می باشد و به دنبال آن تحریک اتفاق می افتد، درمان کمی پیچیده تر می شود. رسیدگی در مورد علت دقیق آلرژی که شما نسبت به گرده ای که دارید، می تواند به شما کمک کند که گلو درد را یک بار و برای همیشه کاهش دهید.پ

آلرژی علتی برای گلو درد

گلودرد در بسیاری از موارد ناشی از آلرژی و آلرژن های موجود در محیط  است و  زمانی که که تراکم ان ها در سینوس ها و  گلو بیشتر شوند با درد ناخوشایند و علائم گوناگونی همراه می شود. که برخی از این علائم عبارتند از :

  • سرفه
  • بلع بیش از حد
  • تحریک گلو
  • مشکل در صحبت کردن

بسیاری از آلرژی ها، مانند آلرژی گرده، فصلی هستند. اگر علائم سالانه را مد نظر قرار دهید،  برخی از علائمی که  شما در برخی از فصول سال به همراه دارید، بیشتر از بقیه ماه های سال است. این تحریک کننده ها می توانند در طول فصل بهار و تابستان  با وجود گرده افشانی های مکرر بیشتر و وخیم تر باشند.

دیگر انواع آلرژن ها عبارتند از:

  • دود سیگار
  • گرد و غبار
  • پرنده های خانگی
  • حیوانات خانگی (به ویژه گربه ها و سگ ها)
  • علائم آلرژی به طور کلی شامل:
  • احتقان
  • عطسه
  • ابریزش بینی و چشم ها
  • خارش چشم ها
  • سرفه

اگر گلو درد با تب  و به همراه  درد های بدنی باشد، احتمال بروز عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا زیاد است.

Scratchiness راه دیگری برای تعیین اینکه آیا شما دچار گلودرد ناشی از آلرژی  می باشد یا نه . ذراتی که به طور مستقیم به سیستم تنفسی وارد می شوند، یا نه ممکن است احساس خارش را ایجاد کنند.

درمان گلو درد ناشی از آلرژی

پیشگیری از آلرژی ها در کاهش گلودرد و سایر علائم مرتبط ضروری است. اولین گام برای پیشگیری از حساسیت های گلو ناشی از آلرژن ها این است که حداکثر تا زمانی که ممکن است قرار گرفتن در معرض آفتاب را به شدت محدود کنید.

در صورت امکان از آلودگی های شناخته شده مانند دود سیگار و حیوانات خانگی  دوری کنید. پنجره های خانه را در طول فصول بهار و تابستان  بسته  نگه دارید . همچنین ماسک  را در خارج از خانه همراه خود داشته باشید و استفاده کنید تا از آلرژن های هوا در طول بدترین فصل سال محافظت شوید. متاسفانه، شما همیشه نمی توانید از آلرژن ها دوری کنید و در این زمان است  که داروها می توانند به  کمک  شما بیایند.

داروهای انتی هیستامین بدون نسخه مانند:

  • لوراتادین (کلاریتین)
  • ستریریزین (Zyrtec)

می توانند روزانه در بدترین زمان سال برای کاهش علائم آلرژی مصرف شوند. این داروها با جلوگیری از ایجاد یک پاسخ هیستامین به آلرژن ها که به سیستم شما حمله می کنند، کار می کنند.

اگر آلرژی شما شدید یا به قولی ناسازگار باشد، پزشک ممکن است یک داروی تجویزی قوی را توصیه کند. آنها همچنین ممکن است از اسپری بینی استفاده کنند تا به جلوگیری از تخلیه پس از آن بپردازند که می تواند منجر به گلودرد شود.

یک متخصص آلرژی می تواند آزمایشهای پوستی را انجام دهد و آزمایشهای خون را هم نیز  تجویز  کند که دقیقا حساسیت  های شما را نسبت به انواع مواد مختلف تشخیص دهند.همچنین  می تواند به تعیین اینکه آیا شما یک نامزد برای ایمنوتراپی(تزریق واکسن جهت جلوگیری از الرژی) هستید یا نه، نیز کمک کنند .

درمان های طبیعی برای گلو درد ناشی از آلرژی

درمان های طبیعی  همیشه روش های محبوب برای تسکین علائم گلودرد  هستند. در حالی که درمان های بالا بسیار توصیه می شوند تا از عوارض ناخواسته جلوگیری شود اما روش های طبیعی هم تا حدودی موثر و کار گشا هستند.

آب

آب همیشه برای هر مشکل مربوط به احتباس (گرفتگی) توصیه می شود. خشکی مشکل را تشدید می کند. نه تنها نوشیدن مقدار زیاد مایعات کمک می کند که گلو را مرطوب نگه داریم، بلکه باعث می شود تا مخاطی نازک نیز داشته باشد.

مایعات گرم

مایعات گرم مانند سوپ ها و چای ها و دمنوش های گرم می توانند کمی گلو درد را تسکین دهند. هر گاه دچار گلودرد می شوید از نوشیدنی های کافئین دار استفاده نکنید. کافئین می تواند یک عامل تحریک کننده باشد.

 نتیجه گیری

یک گلودرد ناشی از حساسیت این امکان را دارد که پس از اینکه شما دیگر در معرض آلرژن ها قرار نگرفتید، از بین برود. با این حال، آسان ترین راه حل پیشگیری و مراقبت اصولی می باشد. اگر علائم شما باعث اختلال در زندگی شما می شود، ممکن است یک متخصص آلرژی بتواند به شما کمک کند تا با استفاده از توصیه های پزشکی زندگی لذت بخش تری را داشته باشید. اگر علائم آلرژی  درمان نشوند، علائم آلرژی در نهایت می توانند منجر به عوارض دیگری مانند سینوزیت  شوند.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. ایوب می گوید

    سلام پشت گلوم خلط سفید دارم صب ک بیدار میشم خیلی اذیت میشم چند دکتر رفتم دارو دادن ولی هیچی چکا کنم خیلی اذیتم ک وسواس شدم
    اب دهنم غلیظ شده بلعیدنش سخته شده برام

  2. مهدی شوشتری می گوید

    شش ماهی هست خلط سفید رنگ در پشت گلوم جمع میشه یکمی گلو درد دارم واین مشکل را همیشه دارم راه درمانم چیست

  3. سعید آذری می گوید

    چند سالی است یک ماه آخر تابستان خارش چشم و عطسه مکرر داشتم و امسال سوزش گلو خصوصا اول صبح به آنها اضافه شده است.
    من دقیقا باید چکاری انجام بدهم ؟

  4. محمدی می گوید

    گلو درد دارم عطسه ابریزش بینی وخارش بینی ولی گلودردم زیاد طول کشیده چی کار کنم الان همشو دارم

  5. مریم می گوید

    الرژیشدید دارم سوزشدچشم وخارش بینی وسوزش گلو وخارش پوست درتمام ایام سال خصوصن تابستون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر