آلوئه ورا چه تاثیری بر پوست و مو دارد

آلوئه ورا گیاهی با برگ‌های ضخیم وحاوی ماده ژلاتینی است که امروزه استفاده از آن برای مصارف پوست و مو گسترش یافته است.

امروزه استفاده از آلوئه ورا بسیار افزایش یافته به طوری که برگ‌های این گیاه ارزشمند در داروخانه‌ها و عطاری‌ها به راحتی یافت می‌شود.

آلوئه‌ورا که به نام گیاه صبر زرد طبی یا شب یار یا شاخ بزی شناخته می‌شود گیاهی بی ساقه بوده که به طور کلی به عنوان ماده‌ای موثر با خاصیت تقویت‌کنندگی بدن شناخته می‌شود. این گیاه ارزشمند همچنین در درمان یبوست، آسم، سو‌ء هاضمه، صرع، اگزما و اسهال خونی موثر است. علاوه بر این، آلوئه‌وردا خون را تصفیه کرده و خارش ناشی از گزیدگی حشرات را بر طرف می‌کند. این گیاه تاثیر به‌سزایی در رفع ریزش مو و مرطوب‌کنندگی پوست دارد.

پزشکان معتقدند آلوئه‌ورا یک ماده موثر برای تقویت دستگاه ایمنی بدن در مقابل بیماری‌های التهابی و ویروسی مانند تبخال است. همچنین آلوئه ورا سرعت ترمیم زخم را افزایش داده و موجب بهبود ترمیم آسیب‌های ناشی از سوختگی می‌گردد.

فارغ از تاثیرات بسیار زیادی که آلوئه ورا بر سلامت ارگان‌های مختلف بدن می‌گذارد؛ این ماده تاثیر بسیار مثبتی بر پوست افراد داشته و باعث زیبایی، درخشندگی، طراوت و شادابی می‌شود.

آلوئه ورا

تاثیرات آلوئه ورا بر پوست

از بین بردن جوش‌های پوست: از بین بردن جوش‌های پوست مخصوصا در پوست‌های چرب یکی از تاثیرات بارز آلوئه‌ور‌ا است. یکی از دلایل ایجاد شدن جوش، چرب بودن ساختار پوست در بعضی از افراد است به همین دلیل به افرادی که دارای پوست‌های چرب هستند توصیه می‌شود که به صورت منظم ماسک آلوئه ورا تهیه کرده و آن را بر روی پوست خود قرار دهند.

معرفی تخصص و بهترین دکتر پوست و مو زیبایی
برای تهیه این ماسک کافی است برگ گیاه آلوئه ورا را همراه با ژل داخل آن مخلوط کرده و سپس خوب بکوبید و بعد از آن چند قطره عسل به خمیر حاصل شده اضافه کرده و آن را به مدت پانزده دقیقه روی پست صورتتان قرار دهید.

نرم کردن پوست صورت: ژل آلوئه‌ور‌ا تاثیر به سزایی در نرم کردن پوست صورت دارد که برای افزایش تاثیرگذاری این ژل می‌توان آن را با یک قاشق چای خوری عسل و سپس دو قاسق آرد جو‌ی دوسر مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید. بعد از پانزده دقیقه آن را کاملا از روی پوستتان بشویید.

درمان‌ ترک‌های پوستی: این گیاه به دلیل خاصیت نرم‌کنندگی و رطوبت بخشیدن به پوست در درمان ترک‌های پوستی کاربرد دارد.

آلوئه ورا

خاصیت ضدمیکروبیال: به دلیل داشتن این ویژگی، از آلوئه ورا در درمان زخم‌ها، جراحت‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، نیش حشرات و آفتاب سوختگی استفاده می‌شود. این گیاه روند ترمیم ضایعه را بهبود می‌بخشد.

جوانسازی پوست: ژل گیاه آلوئه ورا سلول‌های مرده را از بین می‌برد و به این ترتیب سبب جایگزینی سلول‌های جوان به جای سلول‌های قبلی شده و می‌تواند سبب جوانی و تازگی پوست شود.

از بین بردن لک‌های صورت: وجود لک در صورت برای بسیاری از افراد امری آزار دهنده بوده که اغلب با انواع پودرها و کرم‌ها درمان نمی‌شوند؛ ولی استفاده از ژل آلوئه‌ور‌ا به راحتی و پس از مدتی به کلی لک‌های صورت را از بین برده و پوستی شفاف به شما تحویل خواهد داد.

عوارض آلوئه ورا

پس از ذکر همه‌ی نکات مثبت و تاثیرگذار پیرامون آلوئه ورا در پایان باید یادآور شویم که متاسفانه برخی اوقات استفاده از آلوئه ورا روی پوست، با عوارض ناخواسته‌ای همچون تحریکات پوستی، اگزما، حساسیت پوستی، خارش و تیره شدن پوست همراه است به همین دلیل توصیه می‌شود به‌جای استفاده‌ی مستقیم از ژل گیاه روی پوست، از محصولات آرایشی بهداشتی که حاوی این گیاه هستند استفاده شود. زیرا در آزمایشگاه‌ها مواد مفید این ژل استخراج می‌شود و مواد آلرژن نیز از آن جدا شده وارد این ترکیب نمی‌شوند. به همین دلیل ابتلا به حساسیت‌های پوستی تقریبا به صفر درصد کاهش می‌یابد.

همچنین ژل آلوئه ورا نباید در خانم‌های باردار به هیچ عنوان استفاده شود؛ زیرا ممکن است سبب منقبض شدن رحم و به دنبال آن سقط جنین شود. همچنین زنان شیرده نیز نباید از این ژل استفاده کنند.

منابع:

mindbodygreen

 naturallivingideas

simplysupplements

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.