چگونه انتقاد جنسی خود را بدون سوءتفاهم مطرح کنیم؟

خلاصه این مقاله را بشنوید

انتقاد جنسی خود را چگونه با همسر خود درمیان می‌گذارید؟ آیا می‌دانید که مطرح نکردن انتقادات جنسی به روش درست باعث سردی روابط و دوری از همسرتان می‌شود؟

رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی هر زوج است و نارضایتی جنسی می‌تواند تاثیر منفی روی رابطه زوجین بگذارد. به همین دلیل شما باید در خصوص نارضایتی‌های جنسی خود با همسرتان صحبت کنید یا دست‌کم با یک مشاور مشورت کنید. در ادامه، قصد داریم تا در این مطلب از مجله دکتردکتر درباره نحوه صحیح بیان انتقاد جنسی از همسر صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

اشتباهات رفتاری در رابطه جنسی

برخی از اشتباهات در خصوص رابطه جنسی زن و مرد ممکن است موجب سرد شدن رابطه زناشویی، عاطفی و جنسی بین همسران شود. اگر به دنبال بهبود دنبال بهبود رابطه باشید، می‌توانید زندگی بهتری را تجربه کنید.

برقراری رابطه جنسی، بر خلاف آنچه که تصور می‌شود بسیار پیچیده است و در صورت اشتباه، می‌تواند به متلاشی شدن یک زندگی زناشویی منجر شود. در ادامه به دو مورد از مهم‌ترین اشتباهات رفتاری در رابطه جنسی اشاره خواهیم کرد.

عدم توجه به عشق بازی

مهم‌ترین کار قبل از شروع رابطه جنسی عشق بازی و معاشقه زوجین است. اگر لحظاتی را صرف معاشقه نکنید، شریک زندگی‌تان برای رابطه جنسی آماده نخواهد بود.

همین مساله ممکن است در رابطه جنسی بعدی خلل ایجاد کند و او علاقه‌ای برای برقراری رابطه جنسی با شما نداشته باشد.

مطرح کردن مشکلات در تخت خواب    انتقاد جنسی

تخت خواب و اتاق خواب شما باید تنها جایی باشد که در آن قرار است به آرامش برسید و برای داشتن یک خواب راحت و در عین حال یک رابطه جنسی خوب آن را تدارک دیده باشید.

در صورتی که گلایه‌ها و ناراحتی خود را در زمان شروع و برقراری رابطه جنسی عنوان کنید، این مساله موجب می‌شود هیچ علاقه‌ای برای ادامه رابطه جنسی با یکدیگر نداشته باشید.

بیان انتقاد جنسی

انتخاب زمان مناسب برای بیان انتقاد جنسی

گفت‌و‌گو کردن در رابطه با مسائل و مشکلات زندگی تنها باید زمانی مطرح شود که شما و همسرتان در آرامش کامل و در زمانی هستید که در رابطه با مسائل مختلف می‌توانید فکر کنید.

دقت داشته باشید که مطرح کردن مشکلات در زمان‌های خستگی، داشتن فشار مالی، ناراحتی‌های خانوادگی و … نه تنها به شما برای حل مشکلات‌تان کمک نخواهد کرد، بلکه موجب می‌شود بر روی مسائل دیگری نیز همانند رابطه جنسی‌تان مشکلاتی به‌وجود آید.

انگیزه شما از انتقاد جنسی چیست؟

قبل از اینکه شروع به انتقاد جنسی از همسرتان کنید، به این فکر کنید که انگیزه‌تان از این کار چیست؟ با خودتان صادق باشید.

گاهی اوقات هدف و انگیزه از انتقاد، انتقام جویی، تلافی کردن و حتی تحقیر و آسیب زدن به همسر است؛ گوشه و کنایه‌های آزاردهنده درباره ناتوانی جنسی همسر که چه بسا به هیچ وجه وارد نبوده و صرفا به‌منظور انتقام‌گیری از طرف مقابل است که کار صحیحی نیست.

یادتان باشد بازخورد جنسی تنها باید با هدف بهبود رابطه جنسی و در نهایت تقویت ارتباط زناشویی صورت بگیرد و هر هدفی جز این قطعاً نتایج مخربی در پی خواهد داشت.

سبک سنگین کنید که از چه مسئله‌ای انتقاد دارید؟

به این فکر کنید که در مورد چه مساله‌ای می‌خواهید شکایت کنید؟ باید قبل از مطرح کردن انتقاد جنسی خود از همسرتان، به بازخوردی که قرار است از او بگیرید فکر کنید.

باید حواستان باشد بازخورد جنسی باید در مورد رفتار و مواردی باشد که همسر شما قادر به تغییر آنها است. انتقاد از رنگ پوست غیر از آسیب زدن به اعتماد به نفس همسرتان، هیچ منفعتی نخواهد داشت. اگر دلیل خوب و سازنده‌ای ندارید پس بهتر است چیزی نگویید.

از طرفی قانون نوشته شده‌ای برای تعداد رابطه جنسی در ماه یا هفته وجود ندارد و از این رو باید دنبال راهی برای رابطه جنسی و زناشویی سالم باشید و سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه بهبود روابط افزایش دهید.

نحوه بیان صحیح انتقاد جنسی

وقتی می‌خواهید از همسرتان انتقاد کنید بهتر است، به جای تمرکز بر آنچه در همسرتان نمی‌پسندید بر رضایت خاطری که به شما می‌بخشد تاکید کنید.

برای گرفتن بازخورد مناسب از سوی همسرتان بهتر است به جای شروع جملات با واژه “تو” بهتر است از عبارت “من” استفاده کنید.

مثلاً به جای جمله “تو فقط می‌خواهی زود این رابطه را تمام کنی و بخوابی” بهتر است بگویید: “من دوست دارم زمان بیشتری مرا نوازش کنی” یا “خیلی دوست دارم که بعد از رابطه نیز من را بغل کنی”.

مقایسه همسر ممنوع!

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در زندگی زناشویی مقایسه همسر با افراد دیگر است. استفاده از جمله “برو از فلانی یاد بگیر” یا “مثل فلانی لباس بپوش ” باعث سرد شدن روابط و لجاجت بیشتر همسرتان و داشتن حس تحقیر در او خواهد شد.

بیان انتقاد جنسی

چطور بازخورد بگیریم؟

قبل از هر چیزی مطمئن شوید که منظورتان را درست به همسرتان رسانده‌اید یا مطمئن باشید که منظور طرف مقابل را درست درک کرده‌اید.

اگر بازخورد حالت کلی داشت مثل اینکه «رابطه جنسی ما دارد کسل‌کننده می‌شود» درست نیست. باید دقیقاً بدانید از چه چیزی ناراضی هستید و چه پیشنهادی برای تغییر آن دارید؟

پیشنهاد کنید همسرتان خواسته‌هایش را به طور مشخص و صریح بیان کند. از او بپرسید: “دوست داری من چه کار کنم؟” یا “فکر می‌کنی برای تغییر اوضاع می‌توانیم چه کار جدیدی انجام بدهیم؟ ” انگیزه همسرتان را از بیان بازخورد پیدا کنید.  انتقاد جنسی

خیلی راحت بپرسید: “آیا این حرف برای اینکه خودت ناراحت بودی گفتی یا قصد دیگری داشتی؟” یا “آیا این فکر را مدت‌ها است که در ذهنت داری و چی شد که الان این را گفتی؟” یا “فکر می‌کنی این چیزی که گفتی در مورد من هست و من می‌تونم حلش کنم و چطور باید اینکارو انجام بدم؟”

توقعات نابه‌جا در رابطه جنسی

آموزش‌های غلط مرتبط با رابطه جنسی چه رسمی و چه غیررسمی باعث انحرافات جنسی در زنان و مردان می‌شود.

عمده یادگیری‌های جنسی از طریق كانال‌های نادرست مانند فیلم‌های پورنوگراف یا سایت‌های جنسی است. این امر خطرات و آسیب‌های خیلی زیادی را به دنبال دارد.

به عنوان مثال همین موجی كه برای تغییر اندازه اندام‌ها در بین برخی اقشار به راه افتاده است نشان دهنده همین معضل است.

الگو قرار دادن فیلم‌های پورنوگرافی تنها سبب می‌شود كه زن و شوهر یك‌سری انتظارات غیرواقع‌ بینانه از هم داشته باشند.

چطور انتقاد جنسی را مطرح کنیم

بازگویی نواقص جنسی

برای بهبود رابطه جنسی با همسرتان زبان بدن کافی نیست، نه شما و نه همسرتان توانایی خواندن ذهن ندارید و باید صادقانه درباره نیاز‌هایتان حرف بزنید.

اگر در رابطه جنسی‌تان نواقصی احساس می‌کنید باید به صورت مستقیم و دوستانه با همسرتان در میان بگذارید.

بحث درباره‌ی رابطه جنسی به شما فرصت می‌دهد افکار و احساسات‌تان را با هم در میان بگذارید و درباره‌ی چیز‌هایی که مایلید تجربه کنید یا تغییر دهید، با هم حرف بزنید.

قبل از شروع باید هر دوی شما ذهنی آرام داشته باشید و آماده باشید تا درباره‌ی بهبود تعاملات جنسی‌تان صحبت کنید. به آن چه که می‌خواهید بگویید فکر کنید و همانطور که بعضی از چیز‌ها را برای خودتان می‌خواهید از خواسته‌های همسرتان نیز استقبال کنید و آن را انجام دهید.

انتقاد از اندام جنسی همسر

بدن همه افراد با تمام تفاوت‌هایی که دارد زیباست. اما گاهی برای رضایتمندی بیشتر از رابطه تصوراتی وجود دارد. صحبت درباره رابطه جنسی کار ساده‌ای نیست؛ در فرهنگ ما این عمل شاید در برخی موارد به بی‌شرمی و بی‌حیایی نسبت داده شود.

اما اگر از راه درست وارد شوید و در مورد مشکلات جنسی و انتقاداتان از اندام جنسی همسرتان با او صحبت کنید نه تنها کار بدی نکرده‌اید بلکه گامی مهم در مستحکم کردن بنیان خانواده برداشته‌اید.

با همسرتان دوست باشید و صداقت خود را به لطیف‌ترین شکل ممکن نثارش کنید…

صحبت درباره روابط جنسی می‌تواند شیرینی زندگی زناشویی را دو چندان کند. البته به شرط آن که بدانید چگونه با همسر خود صحبت کنید و چه زمانی این صحبت را مطرح کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

در این مطلب به طور کامل به بررسی نکات مربوط به نحوه بیان انتقاد جنسی پرداختیم. اگر شما هم دچار این عارضه هستید، می‌توانید برای نوبت دهی دکتر از بهترین پزشکان متخصص زنان یا سکس تراپ از پلتفرم آنلاین دکتردکتر اقدام کنید.

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر در این زمینه تجربه یا نظری دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.