تقویت و افزایش میل جنسی مردان؛ 11 روش موثر و بدون عوارض

خلاصه این مقاله را بشنوید

کیفیت رابطه جنسی موضوع مهمی است اما مشکلات متنوعی در این زمینه وجود دارند که مانع از رسیدن مردان و شرکای جنسی‌شان به برقراری رابطه‌ای مطلوب می‌شوند. زمانی که مردی دچار کاهش میل جنسی می‌شود، از سکس و برقراری رابطه به‌اندازه کافی لذت نمی‌برد و متقابلاً چنین مشکلی را برای طرف مقابل خود به‌وجود می‌آورد و البته متاسفانه در چنین زمان‌هایی مشکل خود را به زبان نمی‌آورد. خوشبختانه، راه‌های گوناگونی برای تقویت و افزایش میل جنسی مردان وجود دارد که بهترین آن، مراجعه به دکتر آقایان است.

با این حال ما در این مقاله از مجله دکتردکتر سعی بر آن داریم تا به تمام راه‌های ممکن برای حل این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم و آگاهی لازم در این زمینه را در اختیار شما بگذاریم؛ با ما همراه باشید.

تقویت و افزایش میل جنسی مردان؛ بی‌رغبتی آقایان برای چیست؟

علت کاهش میل جنسی در مردان چیست؟ جواب این سوال تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. اگر شما هم دچار این مشکل هستید، باید بدانید که تنها نیستید. بسیاری از مردان با این کمبود دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

پیش از هرچیز، این نکته را بدانید که میل جنسی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و عوامل رنگارنگی می‌توانند روی شکل‌گیری و سطح این میل اثر بگذارند و این فراتر از آموزش سکس و رابطه جنسی است. از دلایل مختلفی که باعث کم‌شدن میل جنسی در مردان می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات روانی مانند استرس و اضطراب
  • بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا
  • کاهش سطح تستوسترون
  • کمبود سطح دوپامین در بدن که پیام‌رسانی عصبی است و نقش‌های مختلفی از جمله انتقال پیام لذت در بدن را به‌ عهده دارد.

یادتان باشد که عملکرد آلت جنسی مردانه یا اصطلاحاً پنیس (penis) با فشار خون ارتباط مستقیمی دارد. دانشمندان متوجه شده‌اند که مشکلات و اختلالات نعوظ و فشار خون بالا با هم مرتبط هستند. هرچقدر که قلبتان را سالم‌تر نگه دارید، عملکردهای دیگر بدن مانند فعالیت جنسی هم بهبود بیشتری پیدا می‌کند. چیزی که برای سلامت قلبتان مفید است، عملکرد جنسی‌تان را هم تقویت و خوشایندتر می‌کند.

تقویت میل جنسی مردان

روش های تقویت و افزایش میل جنسی آقایان را بشناسید

برای بهبود میل جنسی، مردان انتخاب‌های مختلفی پیش روی خود دارند. برای مثال:

  • ورزش‌های افزایش و تقویت میل جنسی
  • مصرف مواد خوراکی مناسب
  • بالابردن سطح ملاتونین بدن
  • کاهش سطح استرس
  • تغییر سبک زندگی
  • استفاده از تکنیک توقف-شروع
  • توجه به شریک جنسی و امتحان پوزیشن‌های جنسی مختلف
  • دریافت کمک‌های تخصصی
  • کم‌کردن وزن بدن
  • مراجعه به درمانگر جنسی
  • مصرف قرص‌های ویژه

1. ورزش‌های افزایش و تقویت میل جنسی

یادتان باشد که ورزش‌کردن می تواند سلامت بدن را برای عملکرد بهتر در زمینه‌های مختلف بالا ببرد. تقویت و افزایش میل جنسی مردان هم به خودشان در رسیدن به لذت جنسی کمک زیادی می‌کند و هم باعث می‌شود که شریک جنسی‌شان راضی‌تر شود.

برای همین است که اگر مشکلی در برقراری رابطه احساس می‌کنید، باید نیم‌نگاهی به ورزش‌های قلبی‌ و عروقی داشته باشید. منظور از این ورزش‌ها که با عنوان کاردیو هم شناخته می‌شوند، همان مواردی است که ضربان قلب و سرعت تنفس را بالا می‌برند.

برای تقویت میل جنسی می‌توانید در حدود ۷۵ تا ۱۱۰ دقیقه در هفته ورزش کنید. دقایق ورزش‌ را در طول هفته پخش کنید و در یک یا دو روز به بدنتان فشار وارد نکنید. دویدن و شناکردن از ورزش‌های مفید برای افزایش قوای جنسی مردان هستند.

از نشستن به مدت طولانی در طی روز خودداری کنید. بدن را فعال و پویا نگه دارید. اگر اهل ورزش‌کردن نیستید، سعی کنید که خود را به تدریج به ورود به دنیای ورزش و تحرک عادت بدهید. ورزش‌ به شما کمک می‌کند که اندام بهتری هم داشته باشید و از نظر ظاهری، اعتمادبه‌نفس خوبی برای ورود به روابط جنسی پیدا کنید. تاثیر ورزش بر رابطه و میل جنسی بسیار مثبت است.

چهار نوع ورزش برای تقویت میل جنسی مناسب‌اند:

  • استقامتی یا هوازی؛ پیاده‌روی سریع، شنا و دوچرخه‌سواری
  • قدرتی؛ استفاده از وزنه‌ها، انواع شنای سوئدی و تمرینات با بند و طناب
  • تعادلی؛ ورزش‌های تعادلی مانند حفظ تعادل روی یک پا، تمرینات تای‌چی و راه‌رفتن روی بند یا خط مستقیم

2. خوراکی‌های تقویت کننده میل جنسی

برای تقویت و افزایش میل جنسی مردان باید به رژیم غذایی و مواد خوراکی مصرفی نگاه دقیقی داشته باشید. بعضی از خوراکی‌ها را حذف کنید و به ورود بعضی دیگر به رژیم غذایی‌تان خوشامد بگویید. بایدها و نبایدهای خوردن را که بشناسید، به بهبود میل جنسی خود کمک شایانی خواهید کرد:

بایدها در رژیم غذایی

  •  مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده باعث می‌شود که بدن انرژی بیشتری پیدا کند. این مواد در غلات کامل، نخود و لوبیا هم وجود دارند و سوخت بدن را تأمین می‌کنند.
  • مصرف سیب، گلابی و مرکبات و انواع سبزیجات هم با کاهش فشار خون به سلامت قلب و افزایش میل جنسی کمک می‌کند.
  • اسیدهای چرب امگا۳ می‌توانند جریان خون را بیشتر و میل جنسی را تقویت کنند. ماهی سلمون، سفید، دانه کتان و تخم‌مرغ‌های غنی‌شده حاوی این اسیدها هستند.

نبایدها در رژیم غذایی

  • سویا سطح استروژن را در بدن مردان بالا می‌برد و میل جنسی‌شان را کم می‌کند.
  • روغن‌های گیاهی می‌توانند سطح تستوسترون بدن را در مردان کاهش بدهند.
  • نمک زیاد باعث افزایش فشار خون می‌شود و روی میل جنسی اثر منفی می‌گذارد.
  • غذاهایی با چربی‌های اشباع مانند انواع سرخ‌کردنی‌ها باعث کاهش گردش خون و انسداد رگ‌ها می‌شوند.
  • مواد غذایی مانند آرد سفید و شکر که برای پردازش به ترشح انسولین در بدن نیاز دارند هم سطح تستوسترون را کم می‌کنند.

تغذیه برای افزایش میل جنسی

3. بالابردن سطح ملاتونین بدن

هورمون ملاتونین (melatonin) به ما برای خوابیدن کمک می‌کند. این تنها مزیتش نیست و فواید پرشمار دیگری هم دارد. کمبود سطح این هورمون در بدن روی میل جنسی مردان اثر منفی می‌گذارد.

بدن به طور طبیعی ملاتونین ترشح می‌کند اما مصرف مواد خوراکی مانند پسته هم در این زمینه بی‌تأثیر نیست. بسیاری از افراد برای بالابردن سطح این ماده در بدن به دنبال مکمل‌های شیمیایی موجود در بازار می‌روند. اگر چنین قصدی دارید، حتماً باید با متخصصان مشورت کنید.

4. کاهش سطح استرس

استرس روی عملکرد بدن اثرات ناخوشایندی می‌گذارد و در کاهش میل جنسی هم بی‌اثر نیست. زمانی که دچار فشار آن هستید، ضربان قلبتان از حالت طبیعی خارج می‌شود و گردش خون هم در مسیری متعادل انجام نمی‌شود.

نتیجه همه این‌ها چیزی نیست جز عملکرد نامطلوب جنسی. با وجود استرس، هم در رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) دچار مشکل می‌شوید و هم اختلالات نعوظ را تجربه می‌کنید.

با وجود استرس، پای عادت‌های بد هم به زندگی‌تان باز می‌شود؛ برای مثال، سیگار می‌کشید یا الکل مصرف می‌کنید. این عادت‌ها عملکرد جنسی‌تان را با مشکل مواجه می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، ورزش‌کردن در تقویت و افزایش میل جنسی اثرگذار است و باعث کاهش سطح استرس هم می‌شود. این روش برای رابطه جنسی سالمندان یا هر سن دیگری مفید است.

5. تغییر سبک زندگی و افزایش میل جنسی

اگر می‌خواهید بدن و روانتان را آماده رابطه‌ای خوشایند کنید و عملکرد جنسی‌تان را ارتقا بدهید به تغییر سبک زندگی نگاه ویژه‌ای داشته باشید. سیگار نکشیدن، تمرینات مدیتیشن و تلاش برای دوری از استرس‌ها می‌توانند روی تقویت و افزایش میل جنسی مردان اثرگذار باشند.

عادت‌های بد ابعاد مختلف زندگی‌تان را تیره و مخدوش می‌کنند؛ برای مثال، سیگارکشیدن با تنگ‌شدن رگ‌های خونی همراه است. این موضوع می‌تواند مقدمات ناتوانی جنسی را فراهم کند. این امر می‌تواند بیشترین فایده را مخصوصا روی تاثیر افزایش سن روی میل جنسی بگذارد.

6. استفاده از تکنیک توقف-شروع

برای درمان زودانزالی و داشتن رابطه جنسی موفق باید به استفاده از تکنیک‌هایی مانند توقف-شروع هم دقت کنید. بعضی از افراد در همان ۱ دقیقه نخست رابطه دچار انزال می‌شوند.

در این روش باید تحریک آلت جنسی را دقیقاً در زمان قبل از رسیدن به ارگاسم متوقف کنید. با این شیوه، مانع از آن می‌شوید که انزال خیلی زود و سریع اتفاق بیافتد. با تمرین این تکنیک در طول زمان، توانایی‌تان بیشتر می‌شود و از رابطه لذت زیادتری می‌برید.

7. توجه به شریک جنسی و استفاده از پوزیشن‌های جنسی مختلف

رابطه جنسی خیابانی یک‌طرفه نیست. هرچقدر که توجه بیشتری به طرف مقابل داشته باشید، میل جنسی‌تان هم بیشتر می‌شود. عشق‌بازی پیش از شروع رابطه هم راهی برای افزایش میل و برانگیختگی بیشتر است. لمس و بوسیدن و اقداماتی نظیر این‌ها می‌توانند میل جنسی را تقویت و کیفیت رابطه را بیشتر کنند. درباره پوزیشن‌های جنسی مختلف می‌توانید در یکی از مطالب مجله دکتردکتر بیشتر مطالعه کنید.

8. دریافت مشاوره تخصصی

بعضی از مشکلات جنسی مانند اختلالات نعوظ یا زودانزالی ریشه در عواملی دارد که نیاز به درمان تخصصی دارند. اگر احساس می‌کنید که دچار مشکلات جدی هستید، حتماً به پزشک اورولوژ یا مشاوره سلامت جنسی مراجعه کنید.

بعضی از کمبودهای جسمانی از نظر مواد معدنی و ویتامین‌ها یا بیماری‌ها موجب می‌شوند که عملکرد جنسی تحت‌الشعاع قرار بگیرد. با مراجعه به متخصصان، راه درمان این مشکلات و در نتیجه امکان تقویت و افزایش میل جنسی مردان ممکن می‌شود.

زمانی که مشکلاتتان حل شود، از نزدیک فواید رابطه جنسی را درک خواهید کرد.

سکس تراپی برای درمان کاهش میل جنسی

9. کم‌کردن وزن بدن

وزن بالا می‌تواند مقدمات کاهش میل جنسی را فراهم کند و حتی باعث ناباروری شود. افزایش چربی‌های بدن روی کاهش سطح تستوسترون اثر می‌گذارد. زمانی که اندامتان از تناسب خارج می‌شود هم به‌دلایل جسمانی و هم از نظر روانی میلی به برقراری رابطه جنسی نخواهید داشت. پس بهتر است که به داشتن وزنی متعادل توجه کنید.

10. مراجعه به درمانگر جنسی

سکس‌تراپی هم می‌تواند راهی برای تقویت و افزایش میل جنسی مردان باشد. گاهی مشکلاتی نظیر استرس، افسردگی و اختلالات روانی هستند که مانع از رسیدن میل جنسی به سطحی متعادل می‌شوند.

روانشناسان و درمانگران با استفاده از روش‌های مختلفی مانند درمان شناختی سعی می‌کنند که روی مشکلات افراد تمرکز کنند و باعث شوند که الگوهای فکری و رفتاری‌شان تغییر کند. در نتیجه، بهبود وضعیت روانی اثرات مثبتی روی میل جنسی و ارتقای کیفی روابط جنسی می‌گذارد.

11. مصرف قرص و ویتامین

حتماً شما هم با تبلیغات مختلفی مواجه شده‌اید که ادعای رفع مشکلات جنسی مردان را دارند. برای تقویت و افزایش میل جنسی مردان می‌توانید از برخی قرص‌ها و ویتامین‌های معتبر هم استفاده کنید.

مصرف ویتامین D

اگر مصرف ویتامین D در رژیم غذایی را بالا ببرید، احتمال اینکه دچار اختلالاتی مانند نعوظ شوید هم کم می‌شود. این ویتامین باعث افزایش جریان خون و کاهش استرس اکسیداتیو ( oxidative stress)‌ می‌شود. منظور از استرس اکسیداتیو هم ناتوانی بدن و به هم خوردن تعادلش در خنثی‌سازی و مهار عوامل مخرب و آسیب‌زا است.

برای تأمین ویتامین D باید از موادی مانند ماهی تن، تخم‌مرغ و قارچ استفاده کنید. استفاده از مکمل‌های ویتامین D هم می‌تواند راهی برای کاهش کمبودها در این زمینه باشد. برای مصرف باید نظر پزشک را جویا شوید.

قرص های تقویت و افزایش میل جنسی برای مردان

انواع مختلفی از قرص‌ها برای تقویت و افزایش میل جنسی مردان در بازار موجود است. اگر خواهان استفاده از چنین قرص‌هایی هستید، حتماً باید با متخصص درباره مصرف مشورت کنید.

نخستین‌بار، شرکت داروسازی و تحقیقاتی فایزر (Pfizer) قرص‌های ویاگرا را در دهه ۹۰ میلادی روانه بازار کرد. این قرص در دهه‌های قبل از ۹۰، برای درمان مشکلاتی مانند فشار خون بالا تجویز می‌شد. کم‌کم محققان متوجه اثرگذاری آن در بهبود اختلالات نعوظ شدند.

از قرص‌های مختلفی که برای تقویت میل جنسی آقایان توصیه می‌شود، موارد زیر هم در بازار موجود هستند:

  • تادالافیل (Tadalafil) یا سیالیس
  • واردنافیل (Vardenafil) یا لویترا
  • آوانافیل (Avanafil) یا استندرا

قرص های افزایش میل جنسی آقایان

افزایش میل جنسی با طب سنتی مردان ممکن است؟

در غرب، برای تقویت قوای جنسی مردان از قرص‌هایی مانند ویاگرا استفاده می‌شود. این در حالی است که طب سنتی در چین ایده‌های دیگری برای درمان ناتوانی جنسی و کاهش این میل دارد.

در طب سنتی به استفاده از روش‌هایی مانند طب سوزنی توصیه می‌شود و البته پیش از آن، کشف علت ریشه‌ای ناتوانی و تکنیک‌هایی برای آرامش روان فرد هم اهمیت زیادی دارند.

زمانی که پزشکان متخصص طب سنتی به وضعیت جسمانی بیمار و اوضاع روحی‌اش نگاه می‌کنند، تلفیقی از دو نوع درمان را پیش می‌برند:

  • طب سوزنی
  • داروهای گیاهی

طب سوزنی

از سوزن‌ها برای برگرداندن انرژی و تعادل به بدن بیماران استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد، نتایج درمان با طب سوزنی بسیار زودهنگام خودش را نشان می‌دهد. البته برای انجام چنین اموری باید به متخصصانی مراجعه کنید که از راه علمی به دستاوردهای درمانی رسیده‌اند.

داروهای گیاهی تقویت و افزایش میل جنسی آقایان

داروهای گیاهی مختلفی برای رفع کاهش میل جنسی مردان توصیه می‌شوند. درمان‌های گیاهی معمولاً پایه‌های علمی قوی ندارند. همچنین داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی نیز وجود دارند. با این حال، شنیدن درباره‌شان خالی از لطف نیست:

  • جنسینگ از داروهای گیاهی است که برای تقویت میل جنسی توصیه می‌شود.
  • زعفران به کاهش استرس و ایجاد شادی کمک می‌کند و می‌تواند میل جنسی را افزایش بدهد.
  • گیاه بوته‌ای خارخسک هم خواصی در تقویت و افزایش میل جنسی مردان دارد.

روش های گیاهی برای افزایش میل جنسی

تقویت و افزایش میل جنسی مردان ممکن و شدنی است

اگر دچار مشکلات جنسی هستید، نگران نباشید. باید بدانید که با پیگیری وضعیت و کشف علل ریشه‌ای مشکلات می‌توانید به حالت طبیعی و متعادل برسید.

از روش‌های مختلف علمی و تغییر سبک زندگی استفاده کنید. در صورت وجود مشکلات جدی و پرسش‌های متنوع هم به متخصصان این حوزه مراجعه کنید.

برای دریافت نوبت از بهترین پزشکان هم می‌توانید از سیستم سایت نوبت دهی دکتردکتر کمک بگیرید. شما هم درگیر مشکلات جنسی هستید و میل جنسی‌تان کم شده است؟ اگر پرسشی در این زمینه دارید، می‌توانید آن را با ما هم درمیان بگذارید.

منابع:

medicalnewstoday.com

bodyoptionclinic.com

verywellmind.com

healthline.com

forhims.com

webmd.com

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
26 نظرات
  1. احسان می گوید

    سلام بدلیل فشار خون و دیابت انسولین و قرص میخورم و الان اوکی هست ولی میل جنسیم خیلی کم شده راهکارش چیه راهنمایی کنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      از عوارض دیابت کاهش میل جنسی و توان نعوظ است
      جهت درمان اون کنترل دقیق دیابت و فشار خون و چربی، کاهش وزن و افزایش تحرک روزانه
      ترک سیگار و الکل قدم اول است
      داروهای خوراکی هم تجویز میشود و حتی اگر پاسخ نداد ، داروهای تزریقی است
      نگران نباشید و در اولین فرصت جهت درمان به متخصص اورولوژی مراجعه کنید

  2. مهدی آبادانی می گوید

    سلام مدتیه که موقع سکس خیلی دیر ارضا میشم و این باعث اذیت شدن خودم و همسرم شده ایا واسه زود ارضا شدنم درمانی هستش ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      در بررسی علل دیرانزالی ارزیابی جسمی و طبی ارزیابی هورمونی، مصرف داروها، ارزیابی روحی ارزیابی عضلات لازم است انجام شود
      شایعترین علل بروز ناگهانی این حالت میتواند علل اضطرابی و استرس باشد
      جهت بررسی به متخصص اورولوژی مراجعه کنید

  3. قاسم می گوید

    سلام چند وقتی هست که تنگی مجرای ادرار گرفتم و بعد از اون احساس میکنم میلم به انجام رابطه کمتر شده است

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      علت تنگی مجاری چیست؟ تحت درمان هستین؟

  4. سعید؟ می گوید

    سلام خیلی وقته ازدرون به اوج لذت میرسم آمیزش قبل دخول ۵دقیقه بیشتر طول می کشه ولی همینکه دخول انجام شد انزال میشم اینم زود انزالی حساب میشه چاره چیه چیکار کنم راهنمایی کنید لطفا

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      خیر
      اما میتوانید از تکنیک های تاخیر در انزال استفاده کنید که در مقالات مجله گفته شده

  5. ارمین می گوید

    من میل جنسی بسیار کمی دارم ب عنوان مثال ماهی یه بار
    و موقع رابطه اونجوری ح از بقیه شنیدم حواثم جمع و از خود بی خود نمیشم هرگز و هیچ وقت با نگاه ب کسی نشده ک داغ بشم یا اون حسی ک دوستام میگن با دیدن یه دختر زیبا دارن من هرگز نداشتم حتی هنگام رابطه حواسم هست ولی بعد خواب کمی بیشتر از خود بی خود میشم و خیلی برام عجیبه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      مورد غیرطبیعی ندارید
      همه یک اندازه میل جنسی ندارن
      اینکه برخودتون مسلط هستین خیلی خوبه
      مهم اینه از،شرایط فعلی خودتون رضایت داشته باشین

  6. ناشناس می گوید

    سلام تشکر از راهنمای تان

  7. ناشناس می گوید

    سلام مشکل استرس دارم خواب کافی ندارم ومیل جنسی ام اومده زیر صفر حلا چی کارکنم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      باید استرستون درمان شه چون عامل بسیار مهمی در میل جنسی هست
      جهت درمان به متخصص روانپزشکی مراجعه کنید

  8. میثم می گوید

    سلام چند سالی هست قدرت جنسی کاهش یافته
    الان خیلی شدید شده میل جنسی خیلی کم و نعوظ ضعیف چند ثانیه ومشکل انزال زود راس خیلی شدید دارم.مشکل گردش خون هست یا نه نمیدونم به پزشک مراجعه نکردم .راهنمایی کنید به چه متخصصی مراجعه کنم و راه حل مشکل چیست .ممنون

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      برای حل مشکلتون ابتدا باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید

  9. نعمت می گوید

    قرص متادن مصرف مکنم هیچ میل جنسی ندارم باید چکارکنم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      کاهش میل جنسی علل زیادی از جمله هورمونی، جسمی و روانی داره
      ابتدا باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید

    2. بابک می گوید

      دوست عزیز من هم مصرف متادون دارم اما مشکل کمبود میل جنسی ندارم ممکنه علت مشکل شما چیز دیگری باشه و یا زمان مصرف تون جوری هست که خواب شب تون را مختل می‌کنه و کمبود خواب هست که باعث اشکال در وضعیت جنسی تون میشه .

  10. محسن می گوید

    سلام من ۳۱سالمه و مشکل زودانزالی دارم،و از طرفی بخاطر تپش قلب نمیتونم قرص بخورم، راهکارتون چیه؟
    ممنون و متشکرم💖

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      تکنیک های زودانزالی مثل توقف و امیزش منقطع و…را انجام دهید

  11. سینا می گوید

    دلیل اینکه مرد میل به رابطه داره ولی موقع ارضا لذت نمیبره چیست

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      شرح حال دقیق تر لازمه
      بیشتر علل روانی در این مورد مطرحه

  12. علی می گوید

    من برای افزایش میل و قوای جنسی نسالین گرفتم از پونه مارکت اما نمیدونم موثره یا نه کسی تربسو داشته؟ بعد آیا این فروشنده معتبره؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگر منظورتون جنسالین هست کمک‌کنندس
      البته تشخیص علت کاهش میل جنسی مهم تر هست تا درمان علامتی

  13. نیما .... می گوید

    ممنون خانم شهدوست مطالب بسیار عالی جامع و علمی بودند

  14. حسین حیدری می گوید

    دلیل زود انزالی چیست و راهکار آن چیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر