درمان خانگی گوش درد؛ راه کارهای ساده و سریع (به‌همراه ویدیو)

خلاصه این مقاله را بشنوید

درمان خانگی گوش درد با اقداماتی مانند استفاده از کمپرس سرد یا گرم، مصرف موادی مانند سیر، راه‌کارهایی نظیر استفاده از سشوار یا ماساژ پیش می‌رود. گوش درد نوعی درد تیز، مبهم یا سوزش در یک یا هر دو گوش است. چنین وضعیتی می‌تواند مدت کوتاهی طول بکشد یا ادامه داشته باشد. در بیشتر موارد، علت بروز گوش‌درد چیزی نیست جز عفونت گوش میانی یا خارجی. دلایل دیگری مانند تغییرات در فشار هوا مثلا زمان فرودآمدن هواپیما هم باعث آن می‌شوند. اگر گوش درد وارد مراحل جدی‌تری مثل عفونت نشود، می‌توان آن را به آسانی با روش‌های خانگی و البته طبق توصیه پزشک گوش حلق و بینی در تهران یا دیگر شهرهای ایران درمان کرد.

در ادامه این مطلب از مجله دکتردکتر با ما باشید تا از انواع راه‌کارهای خانگی برای رفع درد گوش برایتان بگوییم. برای مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارید.

1. استفاده از کمپرس سرد یا گرم

کمپرس سرد یخ  یا کمپرس دستمال یا حوله گرم هم برای بزرگسالان و هم اطفال قابل استفاده است. کمپرس‌ها را روی گوشی که درد می‌کند به مدت چند دقیقه نگه دارید. بهتر است، ابتدا کمپرس سرد را بگذارید و بعد از ۱۰دقیقه کمپرس گرم را جایگزین کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که یخ را به طور مستقیم روی گوش نگذارید که سرمای بیش از حد یخ به گوشتان ضربه بزند. حوله و دستمال گرم‌شده هم نباید آنقدر گرم باشد که گرمی بیش از حد دستمال به گوش آسیب برساند.

اینفوگرافی درمان خانگی گوش درد

2. آب اکسیژنه (پراکسید هیدروژن)

پراکسید هیدروژن برای سال‌های متمادی به عنوان یک روش طبیعی برای درمان درد گوش سمت چپ استفاده می‌شود. با استفاده از قطره‌چکان چند قطره پراکسید هیدروژن در گوشتان بریزید.

در صورت لزوم، چند ساعت پس از بار اول دوباره این روش را تکرار کنید. آب اکسیژنه توانایی پاک‌کنندگی دارد و به تخلیه مواد گیرکرده در گوش کمک می‌کند. این روش در صورت اجرای درست، درمان فوری گوش درد بزرگسالان است. 

در ویدیوی درمان خانگی گوش درد به بررسی این عارضه و درمان آن پرداخته‌ایم:

play-rounded-fill

3. مصرف دارو

داروهای ضدالتهابی استروئیدی (NSAID)  درد گوش را کم می‌کنند؛ البته این تاثیر موقت است. منظور از این داروها، مواردی مانند این‌ گزینه‌ها است:

  • ایبوپروفن
  • استامینوفن 
  • آسپرین 

 برای درمان درد گوش کودکان و نوزادان از این داروها بدون مشورت پزشک استفاده نکنید.

74. تمرینات ورزشی 

گاهی با انجام حرکات ورزشی گردن فشار موجود در کانال گوش کمتر می‌شود و شدت درد گوش کاهش پیدا می‌کند. برای درمان درد گوش سمت راست بزرگسالان یا گوش چپ، اینگونه عمل کنید:

  • سعی کنید هر دو پا را روی زمین بگذارید.
  • به آرامی گردن خود را بچرخانید و سر خود را به سمت راست و سپس چپ به آرامی بچرخانید. به صورتی که سرتان به موازات شانه‌هایتان قرار بگیرد.
  • شانه‌های خود را بالا بیاورید و به آرامی شانه هر طرف را به گوش همان طرف برسانید.

درمان خانگی گوش درد

5. کنترل میزان فشار بر گوش در خواب

بعضی از شکل‌ها و شیوه خواب باعث تشدید درد گوش در هنگام عفونت می‌شوند، درحالی‌که بعضی دیگر باعث تسکین درد می‌شوند. یادتان باشد که هنگام خواب گوشی را که عفونت کرده، روی بالش قرار ندهید.

در این حالت اگر در گوش آب جمع شده باشد، راحت‌تر خارج می‌شود.  هنگام خواب سر خود را با قرار دادن بالش اضافی در موقعیت بالاتری قرار دهید. این حالت نیز به خشک شدن سریع‌تر گوش کمک می‌کند.

6. ماساژدرمانی

اگر عادت به ماساژ دارید، متوجه می‌شوید همانگونه که ماساژ درد کمر را رفع می‌کند باعث تسکین گوش درد نیز می‌شود. در سال ۱۹۹۶ میلادی روی ۴۶ کودک پنج ساله و کوچکتر تحقیقی انجام شد.

نتایج حاکی از آن بود که ۹۳درصد آن‌ها پس از ماساژدرمانی رو به بهبود رفتند و ۴۳درصد نیز تنها پس از یک یا دو جلسه ماساژدرمانی احساس بهتری داشته‌اند. ماساژ درمانی برای درمان گوش درد سرماخوردگی نیز کاربرد بسیار زیادی دارد.

7. قطره گوش 

برای درمان گوش درد سرماخوردگی به روش خانگی، استفاده از قطره گوش روشی سریع و پربازده است. قطره گوش فشار مایع و جرم را کم می‌کند. برای درمان خانگی گوش درد کودکان با استفاده از قطره حتما طبق دستور پزشک پیش بریود.

8. زنجبیل

درمان خانگی گوش درد با زنجبیل هم پیش می‌رود. برای تهیه آب زنجبیل، مقداری زنجبیل تازه را ورقه‌ای برش دهید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید. پارچه‌ای را در آب دم‌کرده زنجبیل خیس کنید و آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی گوش آسیب دیده قرار دهید.

9. استفاده از سیر

بسیاری از طرفداران طب سنتی و افراد معتقد به روش‌های خانگی، سیر را به‌دلیل خواص ضدمیکروبی که دارد، درمانی قطعی و بی‌ضرر برای درمان سریع گوش درد می‌دانند. برای استفاده از این روش کافی است تا روزانه یک عدد سیر خام را بجوید. 

استفاده از سیر برای گوش درد

10. نمک

برای درمان گوش درد از نمک هم استفاده می‌شود. آب‌نمک به عنوان راهی موثر برای کاهش التهاب شناخته شده است و می‌تواند به عفونت گوش هم کمک کند.

فقط نباید آب نمک را مستقیماً در گوش خود قرار بدهید. یک قاشق چایخوری نمک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را برای چند دقیقه غرغره کنید.

11. گلاب

راه‌کار درمان گوش درد با گلاب هم توصیه می‌شود. این ماده خوشبو خاصیت تسکین‌دهندگی دارد و برای همین هم هست که در بسیاری از تجویزات طب سنتی دیده می‌شود. بااین‌حال، یادتان نرود که چنین راه‌کارهایی فقط نقش مسکن را دارند و در مواردی مانند واردشدن ضربه به سر و ایجاد درد در گوش یا عفونت‌کردن آن بی‌تأثیرند.

12. استفاده از سشوار

درباره درمان گوش درد با سشوار چیزی شنیده‌اید؟ گاهی گوش‌ها به‌دلیل فرورفتن آب در آنها کیپ و دردناک می‌شوند. وقتی گوش رو به پایین است، لاله گوش را در جهات مختلف بکشید تا به تخلیه آب کمک کنید.

اگر هنوز آب در گوش وجود دارد، استفاده از سشوار برای حرکت دادن هوا در داخل مجرای گوش فکر بدی نیست. سشوار را روی کمترین درجه حرارت و سرعت/فن قرار دهید و فاصله‌اش با گوش را حفظ کنید.

13. روغن زیتون

امکان درمان خانگی گوش درد با روغن زیتون هم وجود دارد. برخی می‌گویند که برای درمان خانگی گوش درد و کیپ‌شدن گوش می‌توان چند قطره روغن زیتون را درون گوش ریخت. دقت کنید که چنین توصیه‌هایی شاید از نظر تجربی در مواردی مفید بوده‌اند اما پشتوانه علمی درستی ندارند.

درمان درد گوش

وضعیت‌های مختلف و درمان خانگی گوش درد چیست؟

دقت کنید که امکان بروز درد در ناحیه گوش به دلایل مختلف و در وضعیت‌های گوناگون وجود دارد. باید حواستان را به نکات ایمنی و راه‌کارهای مناسب در هر وضعیت جمع کنید.

درمان خانگی گوش درد بعد از استخر (شنا)

گاهی‌اوقات، بعد از شنا به‌دلیل ورود آب به گوش، درد به‌وجود می‌آید. در این مواقع می‌توانید از کمپرس سرد و گرم یا سشوار برای خشک‌کردن گوش کمک بگیرید. استفاده از مسکن‌های بی‌نسخه هم در صورت بروز درد توصیه می‌شوند.

درمان خانگی گوش درد زن باردار

در دوران بارداری، بدن شما به افزایش سطح اکسیژن و حجم خون نیاز دارد. این یعنی قلب هم برای جابجایی این مایعات به اطراف سخت‌تر کار می‌کند. در صورت تجمع مایع در داخل گوش، ممکن است گوش درد بگیرید. تغییرات هورمونی هم باعث بروز درد در نواحی مختلف بدن می‌شوند.

برای درمان خانگی گوش درد نباید بی‌اجازه دکتر اقدام کنید. در واقع، اگر می‌خواهید مسکن یا دارویی استفاده کنید، باید نظر پزشک را جویا شوید. استفاده از حوله گرم و قراردادن آن روی گوش ایده بهتری است. البته اگر دلیل گوش‌درد جدی است، هرگز خوددرمانی نکنید.

درمان خانگی گوش درد نوزاد

کودکان و نوزادان هم گرفتار گوش‌درد و مشکلاتی مانند عفونت این عضو می‌شوند. برای درمان این وضعیت حتما به پزشک اطفال مراجعه کنید. نگه‌داشتن کمپرس گرم روی گوش کودک نیز ممکن است به کاهش درد کمک کند.

نوشیدن مایعات فراوان هم می‌تواند در تخلیه گوش میانی و کاهش فشار دردناک موثر باشد. یادتان باشد که بدن نوزاد و کودک حساس است و مراجعه به پزشک ایده بهتری برای رفع مشکل خواهد بود.

آیا پس از درمان خانگی گوش درد باید به پزشک مراجعه کرد؟

طبیعی است که ما به شما توصیه نمی‌کنیم در هنگام گوش درد، درمان خانگی گوش درد را به درمان‌های طبی پزشک معالج ترجیح دهید. گوش درد می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری باشد که فقط توسط پزشک قابل تشخیص است. صرفا به عنوان یک اقدام موقت و مفید، درمان خانگی گوش درد را برای کم‌کردن شدت درد استفاده کنید. 

گاهی دلیل گوش درد، عفونت است و همین باعث می‌شود که با روش‌های خانگی به سادگی درمان نشود. برای درمان گوش درد چرکی باید به‌دنبال کمک حرفه‌ای باشید. در یافتن پاسخ به پرسش «برای گوش درد چی خوبه»، نیاز به صرف دقت زیادی دارید.

مراجعه به دکتر در روند درمان را از یاد نبرید و برای دریافت وقت هم از سامانه دکتردکتر و سیستم نوبت دهی اینترنتی آن بهره‌مند شوید. از هشدارهای درمان گوش درد در منزل که بگذریم، علت گوش درد کودکان و بزرگسالان، معمولا موارد زیر است:

  • درد ارجاعی
  • اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی فکی
  • عفونت‌های پوستی در داخل یا اطراف گوش
  • واکنش آلرژیبک
  • پرشدن گوش در حمام یا استخر
  • فشار روی گوش بر اثر ارتفاع است. 

به طور کلی درمان خانگی گوش درد می‌تواند به کاهش درد گوش کمک کند. اگر گوش درد شما ادامه‌دار شد یا همراه آن علائمی از قبیل سرگیجه و عدم تعادل پیدا کردید، درمان خانگی گوش درد را کنار بگذارید و به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی برای درمان گوش درد به پزشک مراجعه کنیم؟

این مسئله که چه زمانی برای گوش درد به پزشک مراجعه کنیم احتمالا یکی از سوالاتی است که هنوز جوابش را نمی‌دانید. گاهی اگر علت گوش درد بزرگسالان یا کودکان، یک بیماری مهم همانند عفونت گوش باشد و شما در زمان مناسب مراجعه نکنید، شاید به عوارض جدی و تهدیدکننده‌ای دچار شوید.

اما به شما توصیه می‌‌کنیم در بعضی شرایط خاص حتما درمان گوش درد را تحت نظر پزشک انجام دهید. از جمله:

  • درد شدید سروگردن

  • احساس سفت‌شدن گردن 

  • بروز تب‌ولرز

  • ابتلا به سرماخوردگی و عفونت دستگاه تنفسی و ریه‌ها

  • بروز سرگیجه

  • کاهش شنوایی و وزوز گوش

  • خروج مایع زردرنگ یا خون از گوش

  • طولانی‌شدن مدت گوش‌درد

  • پارگی گوش 

درمان خانگی گوش درد بر اثر ضربه هم جایز نیست. در این وضعیت باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا از بروز عوارض خطرناک دیگر جلوگیری شود.

درمان گوش درد نوزادان و اطفال که بیشتر با نا آرامی و بی‌قراری کودک بروز می‌کند را به پزشک بسپارید و از اقدامات خانگی تسکین درد استفاده نکنید. داروی گیاهی ضددرد برای چنین مواردی توصیه نمی‌شود.

همچنین برای درمان خانگی گوش درد ناشی از دندان درد حتما به پزشک مراجعه کنید و سرخود دارو مصرف نکنید. 

روش های درمان خانگی گوش درد کودکان

درمان خانگی گوش درد هم به نظارت پزشک نیاز دارد

شدت گوش درد مهم‌ترین عامل هدایت‌کننده شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب روش درمان است. شاید ترجیح بدهید که در شروع علائم گوش درد به راهکارهای تسکین‌دهنده خانگی بسنده کنید یا به دنبال درمان تحت نظر پزشک بروید.

اگر به بیماری‌هایی از قبیل دیابت و نقص سیستم ایمنی مبتلا هستید؛ ممکن است توانایی بدنتان در مبارزه با عفونت‌ها کم شده باشد. در این شرایط درمان گوش درد توسط پزشک بر هر راه‌حل دیگری برتری دارد.

راهکارهای خانگی درمان گوش درد

استفاده از سشوار-روغن زیتون-گلاب-نمک-زنجبیل-قطره گوش-مصرف سیر-ماساژ-کنترل فشار گوش-مصرف دارو-تمرینات ورزشی-آب اکسیژنه-کمپرس سرد و گرم

موارد ضروری برای رهاکردن درمان خانگی و مراجعه به پزشک

درد شدید سروگردن، احساس سفت‌شدن گردن و بروز تب‌ولرز-ابتلا به سرماخوردگی و عفونت دستگاه تنفسی و ریه‌ها- بروز سرگیجه، کاهش شنوایی و وزوز گوش-واردشدن ضربه به ناحیه سرو گردن و گوش

خروج مایع زردرنگ یا خون از گو-طولانی‌شدن مدت گوش‌درد-پارگی گوش 

در صورتی که شما هم از روش‌های درمان خانگی برای درمان گوش درد استفاده کرده‌اید، تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید. همانطور که می‌دانید روش‌های درمان خانگی تجربی هستند؛ با اشتراک تجربه‌های خود به ما در بهبود این مقاله کمک کنید.

سوالات متداول درمان خانگی گوش درد

بروز درد شدید سروگردن، احساس سفت‌شدن گردن و بروز تب‌ولرز، ابتلا به سرماخوردگی و عفونت دستگاه تنفسی و ریه‌ها، بروز سرگیجه، کاهش شنوایی و وزوز گوش، واردشدن ضربه به ناحیه سرو گردن و گوش، خروج مایع زردرنگ یا خون از گوش، طولانی‌شدن مدت گوش‌درد و پارگی گوش 

استفاده از آب‌اکسیژنه برای رفع مسدودی گوش در بعضی موارد کاربرد دارد.

منابع:

Every Day Health

WebMD

Health Line

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
407 نظرات
  1. آرمین می گوید

    سلام من گوشم سیلی خورده درد نداشتم موقعه سیلی فقدر گوشم سوت کشید قرمز شد پنج دیقه سرگیجه دارم تموم شد من وسواسم دارم وختی ضربه به گوشم میخوره حتما باید برم دکتر یه ظربه کوچیکم همینه احساس میکنم کم شنوا شدم موقعه سیلی

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      بهتر است پرده گوش معاینه شود
      به متخصص گوش حلق بینی یا
      به پزشک عمومی مراجعه کنید

  2. dshtyhkymh079@gmail.com می گوید

    من خودم هم عفونت گوش هم درد شدید هم پرده ای بود روغن کرچک با زیتون یه کم نمک مخلوت کردم فقط یک قطره درگوش ریختم چندساله راحت شدم معجزه میکنه داروگیاهی موفق باشید

  3. سورنا ورهرام می گوید

    سلام خسته نباشید من ۳ روز گوش درد دارم دوتا گوشام خیلی درد می کرد بعد رفتم دارو خانه یک قطر گوش داد ویک قطر چشم داد من این دو تار ریختم توگوشم یکی خب شد ولی یکم درد دار ولی کی گوشام خوب نشده وهرچه قطر می ریزم خوب نمی شه کنمپرس گرم می زارم دردش می خواب چیکار کنم خوب شه…

  4. ابوالفضل رحمانی می گوید

    سلام من 4روز گوشم درد میکنه دیروز رفتم دکتر عمومی قطره و قرس داد و ی امپول مسکن هم زدم کوشم خیلی درد میکنه و احساس میکنم فاصله ش مثل اون کوشم نیست انگار کوشمو کشیدن به سمت خودشون چیکار کنم

  5. Zahra می گوید

    سلام خسته نباشید
    من از ۳ ماه پیش گوش سنت چپم درد میکنه و اول پیش دکتر عمومی رفتم و خوب نشدم و رفتم پیش دکتر گوش
    حلق بینی و گفتن عفونت داره و سفیکسیم و بتازونیت و کلرفنیل تجویز کردن و بعد از مصرف دارو ها بعد ی مدت باز شروع کرده و همچنان درد دارم و نگرانم بابتش بنظرتون مشکلی هست ک خوب نمیشم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ممکنه عفونت به طور کامل درمان نشده باشه یا با استحمام تشدید شده باشه
      بهتره مجددا به متخصص گوش حلق بینی مراجعه کنید

  6. masoumeh7000070000@gmail.com می گوید

    سلام دلیل سرگیجه، به خاطر گوش، از چیه؟؟؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      بخاطر التهاب و حرکت مژک های داخل گوش که وظیفه حفظ تعادل رو دارن

      1. سمیع می گوید

        سلام من گوشمو با گوش پاک کن خاروندم ولی بعد از چتد دقیقه ای قسمت پائین گوشم درد گرفته باید چیکار کنم

        1. مشاور سلامتی می گوید

          سلام
          اگر قسمت خارجی و پایین گوش هست و درد خفیفه و ترشح نداره فعلا کاری لازم نیست در غیر اینصورت معاینه لازمه

  7. یاسمن می گوید

    سلام وقت بخیر
    من ۲ روزه گوش درد شدید دارم جوری ک نمیتونم چیزی بخورم امروز رفتم پزشک عمومی گف عفونت کرده قطره بتامتازون وسیپلکس داد ولی انقد دردش زیاده به خودم میپیچم.البته فک میکنم کروناهم گرفتم تمام علائمشو دارم.لازمه به متخصص مراجعه کنم؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگر سایر علایم کرونا رو دارین مجدد ویزیت شین

  8. پریا می گوید

    سلام خسته نباشید من رفتم دکتر برای گوش دردم بهم گفتش ک عفونت کرده برام دوتا امپول پنسلین داد و قطره سیپلکس بتامتازون ولی خیلی گوش درده شدیدی دارم یک روزه درمان رو شروع کردم ولی در حدی درد میکنه ک واقعا گریه میکنم بنظرتون لازمه بازم به متخصص مراجعه کنم.

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      قرص آموکسی سیلین ۵۰۰ هر ۸ ساعت
      و قرص ناپروکسن ۲۵۰ برای کاهش درد کمک کنندن

    2. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگر متخصص گوش حلق بینی مراجعه کرده بودین خیر لازم نیست
      در غیر اینصورت به متخصص گوش حلق بینی مراجعه کنید

      1. فاطمه انصاری می گوید

        سلام
        بچه کوچیکم ۲ سالشه چند روزه تب داره و گوشش هم درد میکنه اصلا چیزی نمیخوره پد گرم کننده و روغن زیتون هم استفاده کردم ولی جواب نداد باید به دکتر مراجعه کنم؟؟

        1. مشاور سلامتی می گوید

          سلام عزیز
          معلومه که برای شیرخوار ۲ ساله به همراه تب باید سریع مراجعه کنید!

  9. زهرا می گوید

    سلام من ۹هفته هست حامله هستم و گوش سمت چپم خیلی درد میکنه سرماهم خوردم علت چیست چکارکنم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      از نظر ابتلا به امیکرون بررسی شین، گرفتگی و درد گوش و گلو از علایم شایعشه

  10. ناشناس می گوید

    سلام گوش سمت چپ من خیلی درد داره چیکار کنم؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      احتمالا عفونت کرده و قطره و آنتی بیوتیک خوراکی لازمه
      برای تجویز دارو

      اگر امکان ویزیت حضوری ندارید، می‌توانید از مشاوره تلفنی با پزشک عمومی استفاده کنید.

  11. عبداله آبچر می گوید

    گوش درد دارم شبها بیشتر درد می کند راهنمایی فرمائید. باتشکر

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      معاینه لازم داره از نظر عفونت

    2. بی نام می گوید

      سلام گوشم خیلی درد می‌کنه پرده ی گوشم یه کوچولو پاره شده خیلی خیلی درد می‌کنه از گوشم آب میاد چیکار کنم خوب بشه دکتر هم رفتم آمپول داد آمپول رو زدم اما فایده نداشت 😭🥲

      1. مشاور سلامتی می گوید

        سلام
        اگر زیر نظر متخصص گوش حلق بینی درمان صورت بگیره احتمال بهبودی خودبخودی با گذشت ۳ ماه هست
        نگران نباش و به متخصص گوش حلق بینی مراجعه کن

  12. reza.rajabzadeh12@gmail.com می گوید

    سلام‌من‌یه‌مدت‌هست‌قسمت‌پایین‌گوش‌چپم‌درد‌میکنه،البته‌بافشار‌دادن‌با‌انگشت‌بیشتر‌درد‌،رو‌احساس‌میکنم،چندباری‌هم‌،جوش‌کوچک‌زده،آیا‌این‌درد‌عادی‌هست‌و‌در‌لاله‌ی‌گوش‌جوش‌زدن‌مشکلی‌نداره،چون‌من‌وسواس‌فکری‌هم‌دارم،با‌خودم‌‌میگم‌نکنه‌بیماری‌بدی‌باشه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگه حوش میزنین موردی نداره

      1. گونش می گوید

        سلام من دو روز شب ها گوشم به مدت 10دقیقه درد میکنه بعد از گوشم اب میاد مثل اینکه داخلش اب پر شده برای درمانش چی باید بکنم

        1. مشاور سلامتی می گوید

          سلام
          باید معاینه شین
          به متخصص گوش حلق بینی مراجعه کنید

    2. کبیری می گوید

      سلام. گوش سمت چپم دو هفتست از داخل درد می‌کنه. در حالت عادی درد ندارم ولی موقع غذا خوردن درد می‌کنه دهنمو کامل نمیتونم باز کنم. آنتی بیوتیک‌ خوردم خوب نشدم.هیچ سرماخوردگی و عفونتی هم نداشتم.
      راهنمایی کنید

      1. مشاور سلامتی می گوید

        سلام
        التهاب مفصل فک و گوش مطرحه بیشتر تا عفونت گوش

  13. حامد می گوید

    سلام وقت بخیر،گوش درد زیادی در قسمت داخلی،سمت چپ دارم ودندان درشدیدی داشتم که با خوردن قرص ناپروکسن ندانم بهتر شده ولی گوشم درد زیادی داره

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بايد آنتي بيوتيك بخوريد لطفا

      برای معاینه کامل و تجویز دارو، به صورت حضوری به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

  14. مینا می گوید

    وقتتون بخیر من ۹ سال پیش گوشم به شدت عفونت کرد و با دارو رفع شد.الان دوماه میشه که بعد حموم به شدت گوشم درد می‌کنه تا چند ساعت ولی امروز دیگه دردش غیر قابل تحمل شده و تقریبا دیگه چیزی نمیشنوم و احساس سنگینی و وزوز دارم مشکل چیه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      یکی جرم گوش مطرحه و یا ممکن اوتیت اکسترن(عفونت گوش خارجی) باشه

  15. هانی می گوید

    سلام گوش من خیلی درد میگیره و صدایی رو واضح نمیشنوم… تو خواب از درد میپرم.و چه مشکلی داره.
    البته اینم بگم من تو استخر بودم اب رفته توگوشم و بعد از اونا بیرون میفرتم و میخوابیدم هنذفری با اهنگ گوش میدادم… میگم شاید از اونم باشه ک هم اب رفته هم هنذفری…
    خواهش میکنم راهکار بدین خیلی درد داره🥺

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      باید گوشتون معاینه بشه از نظر جرم گوش

      با توجه به موارد ذکر شده، بهتر است به صورت حضوری به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

  16. یکتا می گوید

    سلام من ۲ روزه گوشم کیپ شده اطلا درد نمی‌کنه فقط کیپه از قطره گوش هم استفاده کردم ولی هنوز کیپه خیلی اذیتم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بايد اول تست كرونا بديد و

      برای معاینه کامل و تجویز دارو، به صورت حضوری به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

  17. نورا ناظم زاده می گوید

    سلام من دو سه روز هست که گوش سمت راستم رو هروقت فشار میدم درد میگیره و هر از گاهی همینجوری درد میگیره و بعد تموم میشه ، دو شب هم موقع خواب از کیسه آب گرم استفاده کردم ولی هنوز هم گوشم درد میکنه ، میشه لطفا یه راهکار بدید ☺

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگه فقط هنگام فشار دادن هست و قسمت خارجی گوش یعنی لاله گوش هست که دستکاری نکنین در غیر اینصورت برای تجویر دارو

      اگر امکان ویزیت حضوری ندارید، می‌توانید از مشاوره تلفنی با متخصص گوش و حلق و بینی استفاده کنید.

  18. محسن بخشی می گوید

    سلام من مشکل دندون درد دارم و وقتی دندونم درد میکنه گوشم بدجور درد میکنه مسکن هم جواب نمیده انگار داره هوا میکشه گوشم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      برای گوشتون کاری لازم نیست انجام بشه
      درمان دندان انجام شود،

  19. فاطمه می گوید

    من دو هفته هست که گوش درد پیداکردم قرص سرماخوردگی خوردم خوب شد ولی دوباره بعد چند روز درد گرفته چکارکنم؟ علائم دیگه ای ندارم فقط چندوقت پیش سرفه به دلیل سرماخوردگی داشتم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      باید آنتی بیوتیک مناسب براتون تجویز شه

  20. رضا می گوید

    سلام من چند سال پیش پرده گوشم پاره شد قبل اونم ی بار دیگه پرده گوشم پاره شده البته الان ترمیم شده ولی احساس سردرد میکنم از اونموقع همیشه احساس خستگی و خواب آلودگی زیادی دارم میشه راهنمایی کنین چنتا دکتر گوش و مغز و اعصابم رفتم اصلا خوب نشدم لطفا اگه میشه یه مشاوره خوب بدین چون برا درس خوندنم اذیت میشم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      آزمایش تیرویید، کم خونی بدین

  21. مهسا می گوید

    سلام و خسته نباشید چند روز پیش بچم لاله گوشم و محکم کشید یه صدایی تو گوشم اومد از اون روز به بعد هم شنوایی کم شده هم درد میکنه به نظر شما علت چیه ؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      چون شنوایی کم شده باید ویزیت شین حتما جهت بررسی پارگی پرده گوش

  22. امیره شریفی می گوید

    سلام از صبح که بیدار شدم درد گوشم زیر گوش راستم گلوم چشمم و دور گوشم شروع شده لثم هم یکم التهاب پیدا کرد باید چیکار کنم؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بايد تست كرونا بديد

  23. قربانی می گوید

    سلام چند وقتی گوشم با دندانم باهم درد میکنه هروقت که دندانم درد میکنه گوشم درد میکنه از دندانم هس یا گوشمم مشکل داره

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      مشکل دندان دردش به گوش تیر میکشه

  24. حیدری می گوید

    سلام رفتم دکتر میگه شسته بشه میگن ضرر موندم چکار کنم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ضرری ندارد که

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.