نحوه تشخیص بارداری؛ خانگی و آزمایشگاهی

خلاصه این مقاله را بشنوید

بارداری یا حاملگی دورانی است که هر زنی برای به دنیا آوردن نوزاد تجربه می‌کند. اما نحوه تشخیص بارداری برای هر مادری خود نوعی چالش است! برخی از روش‌ها آزمایشگاهی هستند و برخی دیگر، خانگی و با استفاده از کیت‌های تشخیص حاضری هم انجام می‌شوند.

به‌هرحال آزمایش بارداری یا حاملگی می‌تواند مشخص کند زنی باردار است یا خیر و بهتر است تحت نظر متخصص زنان صورت بگیرد. برای تشخیص بارداری روش‌های متعددی وجود دارد که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مقاله از مجله دکتردکتر سعی داریم به سوالات رایج درباره آزمایش بارداری پاسخ دهیم.

تست بارداری چیست؟

آزمایشات بارداری برای تعیین اینکه آیا در ادرار یا خون شما هورمونی به اسم اچ‌سی‌جی (hCG) یا گنادوتروپین جفتی انسان (human chorionic gonadotropin) وجود دارد، انجام می‌شود. این هورمون درست بعد از لانه‌گیری تخم بارورشده در دیواره‌ رحم خانم‌ها تولید می‌شود. این روند معمولا (اما نه همیشه) شش روز بعد از لقاح اتفاق می‌افتد. اگر باردار باشید، سطح هورمون hCG به سرعت بالا می‌رود و هر دو یا سه روز، دو برابر می‌شود و این آزمایش‌ها، آن را نشان می‌دهند.

انواع تست بارداری

در مرور راهنمای بارداری متوجه می‌شویم که دو نوع اصلی تست بارداری می‌تواند مشخص کند که شما باردار هستید یا خیر: آزمایش ادرار و آزمایش خون. البته نوار تست حاملگی یا همان بی‌بی چک و سونوگرافی از جمله دیگر روش‌های تشخیص حاملگی هستند که یکی خانگی است و دیگری آزمایشگاهی که معمولا توسط دکتر زنان انجام می‌شود. در ادامه این 4 روش را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

آزمایش ادرار

آزمایش ادرار می‌تواند در خانه یا مطب پزشک انجام شود. بسیاری از خانم‌ها معمولا یک هفته بعد از تاخیر در قاعدگی، اولین تست بارداری را در خانه انجام می‌دهند. آزمایش خانگی بارداری خصوصی و راحت‌تر است و در نتیجه یکی از دم دستی ترین روش‌ها برای  تشخیص بارداری به شمار می‌رود.

معمولا دستگاه‌های آزمایش بارداری در خانه با دستورالعمل همراه هستند. برای گرفتن نتیجه‌ای دقیق‌تر، کاملا باید طبق دستورالعمل، آزمایش را انجام دهید. بعد از آزمایش، می‌توانید نتیجه را با مراجعه به پزشک تایید کنید؛ پزشک حتی می‌تواند آزمایش‌های بارداری دقیق‌تر و حساس‌تری را هم انجام دهد.

بارداری

آزمایش خون

آزمایش خون در مطب پزشک یا آزمایشگاه انجام می‌شود؛ اما معمولا این نوع تست نسبت به آزمایش ادرار، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمایش می‌تواند بارداری را زودتر از آزمایش خانگی، یا در حدود ۶ تا ۸ روز پس از تخمک‌گذاری تشخیص دهد؛ اما نتیجه آزمایش خون، دیرتر از آزمایش بارداری در خانه مشخص می‌شود.

نکته جالب توجه در مورد نحوه تشخیص بارداری با استفاده از آزمایش خون این است که دو نوع آزمایش بارداری خون وجود دارد که در ادامه به این دو نوع اشاره می کنیم.

آزمایش کیفی hCG

این آزمایش به سادگی تشخیص می‌دهد که هورمون hCG در بدن شما وجود دارد یا خیر. آزمایش کیفی hCG به این سوال که «آیا باردار هستید؟» پاسخ مثبت یا منفی می‌دهد. پزشکان معمولا این آزمایش را برای تایید بارداری بعد از ۱۰ پس از تاخیر قاعدگی تجویز می‌کنند. بعضی از این آزمایشات می‌توانند وجود هورمون hCG را خیلی زودتر از این زمان نیز تشخیص دهند.

آزمایش کمی hCG  (بتا اچ‌سی‌جی)

این آزمایش میزان دقیق هورمون hCG موجود در خون را مشخص می‌کند. این آزمایش حتی می‌تواند زمانی که سطح هورمون hCG بسیار پایین است هم بارداری را تشخیص دهد، چون می‌تواند به‌طور دقیق میزان هورمون hCG خون را اندازه‌گیری کند؛ به همین دلیل می‌تواند در تشخیص و پیگیری مشکلات به وجود آمده در دوران بارداری، کمک بسزایی کند.

این آزمایش در کنار آزمایشات دیگر می‌تواند برای جلوگیری از بارداری خارج از رحم یا کنترل مادر بعد از سقط جنین، زمانی که سطح hCG به سرعت افت می‌کند، موثر باشد.

تست بارداری

تست خانگی

راه‌های خانگی مختلفی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها و البته در نظر گرفتن ضریب خطا، از حاملگی احتمالی مطلع شد. استفاده از بیبی چک، یکی از روش‌های تست بارداری سریع  هستند.

علائم مختلف روی بیبی چک چطور خوانده می‌شود و به چه معنی است؟

بیبی چک (HPT) یک تست بارداری خانگی بسیار کاربردی با عملکردی بسیار ساده است و انواع مختلفی مثل بی بی چک نواری، بی بی چک مستقیم و بی بی چک قطره چکانی دارد.

کافیست چند قطره از ادرار خود را روی آن بریزید و بعد از چند دقیقه نتیجه را ببینید.

تفسیر نتایچ تست‌های بارداری به این‌صورت است که اگر نتیجه مثبت با 2 نوار رنگی مشخص می‌شود. هرچقدر هورمون HCG بیشتر باشد، رنگ نوارها پررنگ‌تر می‌شود. اگر تست با حروف مشخص شود، 2 خط قرمز با حروف C و T نشان‌دهنده نتیجه مثبت بارداری هستند.

سوال برخی از خانم‌ها این است که چرا تست بیبی چک منفی می‌شود؟ اگر هم بعد از 10 دقیقه، تنها یک نوار مشخص شود، نشان از عدم بارداری است. تست منفی روی بی بی چک‌هایی هم که دارای حروف هستند، با پررنگ شدن قسمت C و کم رنگ شدن قسمت T مشخص می‌شود.

توجه! آزمایش‌های دیجیتال ممکن است با نشان دادن کلمات «باردار» (pregnant) یا «باردار نیستید» (not pregnant) نتیجه را نشان دهند.

علائم مشکوک به بارداری و دادن تست بارداری

در موارد بسیار نادر، ممکن است نتیجه تشخیص بارداری خانگی کاذب باشد. این بدین معنی است که شما باردار نیستید، اما آزمایش می‌گوید باردار هستید. اگر ادرار شما حاوی خون یا پروتئین باشد، آزمایش بارداری به شکل کاذبی مثبت می‌شود. البته برخی داروهای خاص مثل آرام‌بخش‌ها، ضد انعقاد‌ها یا خواب‌آورها هم می‌توانند باعث مثبت شدن آزمایش بارداری (کاذب) شوند.

در واقع به جز نتیجه مثبت و منفی، تفسیر دیگری هم هست که نتیجه مشکوک است. نتیجه مشکوک زمانی اتفاق می‌افتد که در فاصله بین 5 تا 10 دقیقه 2 نوار رنگی روی تست ظاهر شود.

اگر فقط نوار T روی تست رنگی شود، نتیجه درست نیست و باید به فاصله چند روز دیگر، تست تکرار شود.

اگر نتیجه منفی دریافت کردید، احتمالا باردار نیستید؛ با این‌حال ممکن است باردار باشید اگر:

  • تاریخ انقضای دستگاه آزمایش بارداری گذشته باشد؛
  • آزمایش را به درستی انجام نداده باشید؛
  • آزمایش را خیلی زود انجام داده باشید؛
  • به دلیل استفاده بیش از اندازه از مایعات، ادرار شما بیش از حد رقیق شده باشد؛
  • داروهای خاصی مثل داروهای ادرارآور یا آنتی هیستامین مصرف کرده باشید.

اگر نتیجه آزمایش بارداری شما منفی باشد، حدود یک هفته بعد، دوباره این آزمایش را تکرار کنید؛ برخی آزمایش‌های بارداری خانگی پیشنهاد می‌کنند که بدون در نظر گرفتن نتیجه، این کار را انجام دهید.

اگر در هر بار آزمایش، دو نتیجه‌ی متفاوت به دست آوردید، باید به پزشک مراجعه کنید. در این صورت انجام آزمایش خون می‌تواند راه‌گشا باشد.

آزمایش خانگی تشخیص بارداری تا چه حد دقیق است؟

آزمایشاتی که یک هفته بعد از تاخیر در قاعدگی انجام می‌شوند، معمولا نتایج دقیق‌تری به شما ارائه کند. اگر آزمایش را صبح زود، (زمانی که ادرار غلیظ‌‌‌‌تر است انجام دهید)، نتیجه دقیق‌تر می‌شود.

آزمایش خانگی ادرار برای تشخیص بارداری معمولا ۹۹ درصد نتیجه دقیقی دارند. البته آزمایش خون از آزمایش ادرار دقیق‌تر است.

اینکه آزمایش ادرار بارداری در خانه چقدر می‌تواند دقیق باشد، به عوامل زیر بستگی دارد:

  • چقدر از دستورالعمل‌ها پیروی می‌کنید؛
  • تخمک‌گذاری چه زمانی انجام می‌شود و این عمل چطور رخ می‌دهد؛
  • چه زمانی بعد از بارداری این آزمایش را انجام می‌دهید؛
  • حساسیت آزمایش بارداری چقدر است.

سونوگرافی بارداری

سونوگرافی

سونوگرافی از آن دسته روش‌ها یتشخیص بارداری است که از هفته‌های پنجم و ششم بارداری، حاملگی را تشخیص می‌دهد. با این‌که کاملا نتیجه آن حتمی است و از طریق شکم انجام می‌شود اما نسبت به باقی روش‌ها، سریع‌تر نیست.

بهترین زمان برای انجام تست بارداری

زمان انجام تست بارداری در تعیین نتیجه آن اهمیت دارد. مثلا اگر چند روز بعد از رابطه جنسی تست بدهید، ممکن است تست شما به‌صورت کاذب مثبت شود.

اگر عادت ماهانه ی نامنظمی دارید، یا به هر دلیلی پریود نشدید، بهترین گزینه ی پیش رو برای نتیجه گیری دقیق، انجام تست بارداری ۳ هفته بعد از رابطه ی جنسی است. از این رو، بهترین زمان برای انجام تست بارداری، در دو حالت مختلف تعیین می‌شود؛ اگر قاعدگیتان منظم است، سه هفته بعد از رابطه جنسی تست بدهید و اگر قاعدگی نامنظم دارید، 7 روز پس از پریود، زمان مناسبی برای انجام تست است.

بهترین زمان روز برای انجام تست هم اول صبح است زیرا غلظت ادرار بسیار بالاست. توجه! اگر در طول شب ادرار نکنید و آب زیادی ننوشید، غلظت خروجی شما بیشتر بوده و حاوی hcg بیشتری است و در نتیجه درست‌تر است.

تست بارداری در دوره پریودی

معمولا تست‌های تایید شده بارداری، هورمون‌های حاملگی را تا 6 روز قبل از شروع پریودی تشخیص می‌دهند. با این‌حال و بر اساس تحقیقات، میزان دقت این آزمایش‌‌ها در زمان نزدیک به پریود به این‌صورت است:

  • یک روز بعد از پریود به تاخیر افتاده؛ تشخیص ۱۰۰٪ بارداری
  • روز پریود؛ تشخیص ۹۶٪ بارداری
  • یک روز قبل از پریود؛ تشخیص ۹۳٪ بارداری
  • دو روز قبل از پریود؛ تشخیص ۸۱٪ بارداری
  • سه روز قبل از پریود؛ تشخیص ۶۸٪ بارداری
  • چهار روز قبل از پریود؛ تشخیص ۴۲٪ بارداری
  • پنج روز قبل از پریود؛ تشخیص ۳۳٪ بارداری
  • شش روز قبل از پریود؛ تشخیص ۲۵٪ بارداری

این تست‌های بارداری عجیب مطمئن هستند؟

راه‌های زیادی برای انجام تست بارداری خانگی وجود دارد. از ادرار روی شکر، شامپو، نوشابه، گلاب، بزاق دهان، کلم قرمز ،جوش شیرین، نمک، خمیردندان، مایع سفید کننده، صابون، سرکه، جوش شیرین، نوشابه، قند، گندم و جو گرفته تا تست بارداری با موبایل، تست از روی شکم، با حلقه و ضربان قلب از جمله روش‌های عجیب تشخیص بارداری هستند. بگذارید رک بگوییم؛ این روش‌ها حتی اگر به صورت رندوم هم درست باشند، قابل اتکا نیستند و اصلا انجام آن‌ها را به‌عنوان منبعی موثق برای اطمینان از بارداری توصیه نمی‌کنیم. با این‌حال در ادامه درباره برخی از آن‌ها توضیح خواهیم داد:

تست بارداری با شکر و قند

برای این کار، باید کمی شکر را در یک کاسه پلاستیکی ریخته و کمی ادرار را باید به آن اضافه کنید. می‌گویند که اگر قند و شکر به سرعت حل شود، نتیجه منفی و اگر بخشی نامحلول باقی بماند، نتیجه مثبت است.

تست بارداری با خمیردندان

دو قاشق خمیردندان را در ظرفی بریزید و ادرار خود را به آن اضافه کنید. اگر رنگ خمیردندان آبی شود، تست بارداری مثبت است.

تست بارداری با وایتکس و نوشابه

نصف فنجان وایتکس یا نوشابه را با کمی از ادرار ترکیب کنید، بعد از سه تا پنج دقیقه، اگر این دو ماده کف کنند، نتیجه مثبت است و اگر هیچ اتفاقی نیفتد، منفی است. توجه! گاز حاصل از وایتکس بسیار خطرناک است و انجام آن توصیه نمی‌شود.

تست بارداری با موبایل

تست بارداری با موبایل در واقع یک اپلیکیشن است که با استفاده از آن می‌توان اطلاعاتی درباره علائم اولیه بارداری، تفسیر نتایج و مواردی از این دست، اطلاعات کسب کرد.

تست بارداری با ضربان قلب

یکی از دیگر روش‌های تشخیص بارداری در مراحل اولیه که معمولا توسط متخصصان طب سنتی انجام می‌شود، گرفتن ضربان قلب با دست چپ است. تفسیر این موقعیت به این‌صورت است که اگر نبض ضعیف و متزلزل باشد، احتمال بارداری هست و اگر نرمال باشد، جواب منفی است. از نظر طب سنتی، بهترینزمان برای تشخیص بارداری، اوایل صبح است.

این تست‌های بارداری عجیب مطمئن هستند؟

تست تشخیص بارداری را از میان روش‌های مطمئن انتخاب کنید!

درباره تمامی راه‌های محتمل تشخیص بارداری برایتان گفتیم ولی در انتهای این متن مجددا توصیه می‌کنیم که از روش‌های آزمایشگاهی و تحت نظر پزشک متخصص زنان استفاده کنید. روش‌های تشخیص خانگی در بهترین حالت، می‌توانند مکمل یا راهی برای تشخیص اولیه باشند. اگر نیاز به مشورت با پزشک دارید، می‌توانید برای دریافت نوبت دکتر از پلتفرم دکتردکتر استفاده کنید.

همچنین لازم به ذکر است که این مقاله در پاسخ به سوال یکی از کاربران در بخش پرسش‌ و پاسخ، منتشر شده است. شما هم اگر نیاز به مقاله‌ای در موضوعات پزشکی دارید، سوال خود را از بخش پرسش و پاسخ برای ما ارسال کنید.

منبع:

webmd

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
47 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام و خسته نباشید…
    من قرص ال دی مصرف میکردم دوره ش و کامل گذروندم و هیچ قرصی هم نخوردم که باطل بشه وقتی ک دوره ش تموم شد کلا دوروز در حد لکه بینی پریود شدم و الان ۲۵روز هست که دیگ پریود نشدم و قرص و قطع کردم تو این ۲۵روز خیلی سردرد و حالت تهوع و سرگیجه و دل درد کمردرد دارم آیا باوجود مصرف قرص ال دی امکان بارداری هست

  2. س می گوید

    سلام من ۳ ۴ روز ب تخمگذاریم اقدام کردم برای بارداری
    الان تست وایتکس دادم کف کرد و سر ریز شد پریودیمم ۶ روز دیگه موعدشه. ب نظرتون باردارم

  3. فاطمه می گوید

    سلام خانم دکتر من بیبی چک گذاشتم مثبت شد هنوز ازمایش ندادم ولی حالم خیلی بده اصلا حالم ازهمه ی غذاهابهم میخوره اشتهام کور شده و همش معدم یجوری شده راه حلی هس؟

  4. حنا می گوید

    ممنون میشم به سوالم جواب بدین آیا پس از ۷ روز تاخیر در پریود، مجدد پریود شروع بشه پس امکان بارداری وجود نداره؟

  5. لیلا می گوید

    سلام ببخشید دو روزه از موعد پریودم گذشته چند روزی هست که طرف سمت چپ قسمت پایین کمرم درد میکنه این میتونه علامت بارداری باشه؟ این درد طبیعی هست یا خیر؟ گاهی هم حالت تهوع خفیف دارم.اولین روز آخرین پریودیم ۱۶ خرداد بود و در تاریخهای
    ۱ خردادو ۳ و ۵ و۶ خرداد نزدیکی داشتم آیا با نزدیکی در این تاریخها امکان بارداری هست؟ با این حالت معمولا نطفه یا لقاح کی صورت گرفته؟

  6. سارا می گوید

    سلامم وقت بخیر بنده یک رابطخ محافظت نشده بدون دخول در اول اریبهشت داشتم بعد اون رابطه ایی نداشتم اخر اردیبهشت ماه در وقت مقررروز بیست هشتم 6 روز پریود شدم و پریود با خون ریزی نسبتا طبیعی بود با خون تیره به طوری که روزی 4 پد عوض میکردم (دوره هام بین 28 تا 30 روزه) این ماه خرداد بجای اینکه در روز 28 بشم در روز 30 شدم و 7 روز پریود داشتم این هم مثل قبلی پرخون بودش و خون تیره و عادی و قهوه ایی بود ایا امکان داره باردار باشم؟

  7. شيرين می گوید

    سلام من ازمايش hormone analysis انجام دادم قسمت pregnancy زده 400_20 اين يعني چي؟ (دكتر براي موضوع ديگه اي برام ازمايش نوشته بود)
    من چهار بار بي بي چك گذاشتم و منفي بود.

  8. e.a می گوید

    سلام و وقت بخر من در دوران اقدام هستم.اخرین روز پریودی قبلم ۱۲ فروردین بود و بعد از اون فقط علائم داشتم .بعده هر اقدام بی بی چک استفاده میکردم که منفی بود .سه هفته پیش امپول پروژسترون تزریق کردم اما باز هم پریودنشدم اما از سه روز گذشته فقط در ادرادم چند قطره خون وجود داره.لطفا راهنمایی کنید ممنون

  9. عابدیان می گوید

    سلام وقت بخیر…
    من قصد بارداری دارم و درحال اقدام هستم ماه پیش برای معاینه عفونت رفتم پیش ماما و بعد معاینه تشخیص دادن عفونت هست و قرص و کرم دادن… الان سه روزه پریود نشدم و از ماما پرسیدم گفت تاثیر داروهاس… داروهای عفونتی در پریودی تاثیر دارن یا باردارم؟ اخه حالم خیلی بده دل درد و کمردرد دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون.

  10. زهره خدابخشی می گوید

    سلام ۴۶سال دارم حدود ۲۰سال پیش کورتاژ شدم و بعد از دوسال یک سقط جنین بدون کورتاژ داشتم بعداز آن دیگه باردار نشدم و الآن تو این سن چون دیگه قصد بارداری نداشتم بطور طبیعی جلوگیری میکردم اما این ماه حدود ۲۰روز از تاریخ پریودم عقب افتاده یکبار تست بارداری انجام دادم که هیچ خطی ظاهر نشد علایم پریود دارم و بصورت لکه های کم رنگ که بعضی مواقع دیده میشود آیا احتمال بارداری هست یا چون در آستانه یائسگی هستم اینگونه می‌باشد ؟

  11. لاله کهن می گوید

    سلام
    من چهار روز پیش قرص اورژانسی خوردم و دیروز دکتر برام آزمایش خون نوشته و آزمایش خون روماتیسم
    فردا قراره برم بدم،،، آیا قرص اورژانسی ای که خوردم باعث تغییر یا تاثیر در جدای آزمایش خون می‌شود؟؟؟

  12. قاسمی می گوید

    سلام وقت بخیر
    من این ماه اقدام به بارداری کردم و دقیق تو روزای تخمک گذاری رابطه داشتم
    حالت تهوع داشتم و یه بارم حالم بهم خورد بعدش دقیق روز موعد پریودیم لکه قهوه‌ای داشتم و یه روز بعدش خونریزی داشتم اونم غلیظ و مثل بقیه پریودی ها ولی کلا دو روز بود الانم خونریزیم یکدفعه ای قطع شده ولی سمت چپ شکمم درد داره امکان داره باردار باشم ممنون میشم جواب بدید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      گاهی موارد خونریزی های پراکنده میتونه بخاطر لانه گزینی باشه
      اگه دل درد دارین تست خون bhcg بدین تا از نظر بارداری یا بارداری ep بررسی شین

  13. سارا سالکی می گوید

    سلام وقتتون بخیر من دوماه پیش رابطه بدون دخول داشتم طوری که حتی منی هم روی واژن ریخته نشد ولی مطعمن نیستم اگر هم بود خیلییییی کم و بعد از اون قرص ال دی رو مصرف کردم و خوشبختانه سر موعد پریود شدم مول همیشه ولی الان یک هفته بیشتر از موعد پریودم گذشته ولی هنوز پریود نشدم ممکنه باردار باشم؟ البته اینم بگم که ورزش سنگین شروع کردم و قبلش هم سرماخوردگی شدید و قرص و دارو زیاد مصرف کردم و همینطور خیلی استررررس داشتم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      یکبار پریود شدین و دیگه احتمال بارداری نیست

  14. maryam می گوید

    سلام من رابطه مقعدی داشتم و الان چند روزه پریودیم‌عقب افتاده آیا احتمال بارداری هست؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      با رابطه مقعدی بارداری رخ نمیدهد
      اما چون پریود عقب افتاده، تست خون بارداری بدین

  15. ... می گوید

    سلام خسته نباشید من با نامزدم رحدودا ۲ هفته پیش رابطه بدون دخول داشتم و هردو لباس زیر داشتیم اما من خیسی رو حس کردم الان حس میکنم به عفونت قارچی مبتلا هستم البته از اون روز خیلی هم استرس داشتم میشه منو راهنمایی کنید که دلیلش چی هست؟سپاس

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      بارداری به این طریق بعیده
      اگر خارش، سوزش ، ترشح رنگی دارین عفونت مطرحه

  16. Abc می گوید

    سلام خسته نباشید
    احتمال بارداری از روی لباس زیر امکان دارد ؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      بعید است

  17. Sana می گوید

    سلام خسته نباشید من یک سال ازدواج کردم ، این ماه که وقت پریودم بود بعد ۷ روز تأخیر شدم ولی بسیار کم و به صورت خون قهوه ای رنگ ، الان کم مونده تموم بشم معدم یه جوری هست نه میتونم بگم حالت تهوع دارم یا نه به نظر شما علامت بارداری هست؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      بله تست بارداری بدین

  18. S.e می گوید

    سلام وقتتون بخیر.من امروز بی بی چک تست کردم نتیجه مثبت شد.حالا باید چیکار کنم.اولین روز آخرین پریودم هشتم مهر بوده.الان چن هفتم میشه؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ازمایش bhcg بدین جهت تایید بارداری
      الان حدود ۵ هفته هستین
      در ۶ الی ۷ هفته سونو جهت بررسی قلب جنین بدین

  19. نرگس کریمی می گوید

    سلام وقت بخیر، من اولین تست بارداری عدد تیتر 130 شد و سونوی ترانس هم انجام شد و ساک بارداری دیده شد، 48 ساعت بعد آزمایش رو تکرار کردم عدد 186 شد آیا این نشان دهنده مشکل است؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      چند هفته هستین؟ اولین روز اخرین پریودتون کی بوده؟
      باید مجدد ۴۸ ساعت دیگه تکرار کنین

      1. ساناز می گوید

        سلام تقریبا ۲ هفته از پریودم میگذره و نشدم ولی تست خون و بی‌بی چک هر دو منفی بود و تا الان هم پریود نشدم ولی دل درد و کمر درد دارم آیا باردارم ؟

  20. عسل می گوید

    سلام من نامزدم دخول نداشتم در حد مالش و… و از آب منی مطمئن نیستم ک وارد واژن شده یا نه بعد سه چهار روز‌اون من پریود شدم و خون ریزی شدید داشتم ۴روز شدم و الان بعد یکی دو هفته اسهال و حالت تهوع ک معده درد دارم‌امکان بارداری هست؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگر پریود شدین بعدش خیر

  21. فرید می گوید

    سلام خسته نباشید
    من با پارتنر خودم یک رابطه داشتم

    ولی رابطه از جلو نبوده
    و از طریق مقعد هم در حد مالش بوده و دخول صورت نگرفته
    و باکره هستن پرده دارن
    و زمانی که هم رابطه داشتم ۷ روز ازدوران پریودی گذشته بود
    و آب منی هم کاملا. بیرون ریختم توی دستمال

    وبعد از ۲۴ ساعت هم یک قرص اورژانسی دادم مصرف کردن

    الان سر موعد مقرر پریود شدن اما پریودی به صورت لکه ایژ هست
    لطفاً راهنمایی کنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      لکه بینی بخاطر قرص اورژانسی هست

  22. فاطی می گوید

    سلام
    من ۳۰ رابطه محافظت نشده داشتم و بعد رابطه بلافاصله ۲ تا قرص اووسیز خوردم … و ۷ روز بعدش پریود شدم ۴ روز شدید بود و بعد کم شد … ولی ۱۰ روز بعد بازم پریود شدم ب صورت لکع بینی قهوای و ۲ روز طول کشید و خیلی کم بود …میشه بدونم ممکنع حامله باشم یا ن؟؟؟؟؟ لطفا جوابم بدین

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      خیر بعیده

  23. مریم می گوید

    سلام من رابطع داشتم و اب منی تو مقعدم خالی شد و من حس کردم ع کناره مقعدم اب منی بیرون ریخت و وارد واژن شد علا ۱۳ روزه پریودم عقب افتاده دو روز قبل وقت پریودم دوتا قرص ال دی خوردم و بعد ۷ روز ک از رابطم گذشت قزص اووسیز دوتا خوردم پریودمم نامنظمه امکان حاملکی هست؟اگ بیبی چک بزنم علان جوابش درست در مباد،؟؟ شرمنره ک انقد واضع توضیح دادم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام احتمالش خيلي كمه
      اما بي بي چك بزنيد اگر منفي بود تست بتا خون هم بديد

  24. فاطمه می گوید

    سلام خسته نباشین
    من رابطه داشتم ولی قصد حاملگی ندارم ۵ دقه یا ۱۰ دقه بعد رابطه قرص اووسیز یکی خوردم و ۳ تا ۴ ساعت بعدش یک قرص دیگ خوردم
    میشه بدونم تاثیر داره ؟؟ اگ داره چقد طول میکشه پریود شم؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بله تاثير داره نگران نباشيد

    2. فاطمه می گوید

      سلام میخاستم بپرسم برا تست بیبی چک فقط مهم اینه دو خط بیفته رنگش مهم نیس ؟من تستم اولش دوتا خط افتاد بعد چن دقیقه دیدم پررنگ شده بعد تاشب دیدم رنگش تغییر کرده این عادیه؟

      1. مشاور سلامتی می گوید

        سلام
        به معنی مثبت هست اما باید حتما تست خون bhcg بدهید

  25. فاطی می گوید

    سلام من رابطع داشتم ولی قصد حاملگی ندارم اخر ماه موقع پریودیمه اگ تا اخر ماه پریود شم بازم امکان داره بعد پریودی حامله شم اگ رابطع ای وحود نداشته باشه؟؟؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      باید از روش اورژانسی برای عدم بارداری استفاده کنید

      اگر امکان ویزیت حضوری ندارید، می‌توانید از مشاوره تلفنی با پزشک عمومی استفاده کنید.

  26. الهه می گوید

    سلام من پنج روز از قاعدگیم گذشته بی بی چک زدم منفی بود یعنی باردار نیستم یا دوباره تست بزنم؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگه پریود هستین (خونریزی مشابه سایر پریودها و در وقت مقرر) بارداری رد میشه دیگه

  27. سعیده می گوید

    سلام خسته نباشین من دو روزه قاعدگیم ب تاخیر افتاده حتما باید تا هفت روز صبر کنم یا زودتر میتونم بیبی چک و تهیه کنم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام ميتونيد تست بتا خون بديد الان

      1. صبا می گوید

        سلام من چند هفته پیش رابطه بدون دخول داشتم ولی آب منی ریخت روی لباس زیرم…الان چند روزه ک از مددت قاعدگی گذشته ولی پر نشدم.تستس بی بی چک هم دادم منفی بود میشه کمکم کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.