انواع پوزیشن‌ جنسی برای داشتن سکس بهتر

خلاصه این مقاله را بشنوید

سکس یکی از مهم‌ترین جنبه‌های رابطه زناشویی است و اهمیت بسیاری در حفظ و تداوم زندگی مشترک دارد. اگر احساس می‌کنید رابطه جنسی بین شما و شریک زندگیتان سرد شده یا آنچنان که باید رضایت‌بخش نیست، بهتر است آناتومی و نقاط حساس بدن خود و همسرتان را بشناسید و با یادگیری پوزیشن‌های انواع رابطه جنسی، لحظات خصوصی‌تان را جذاب‌تر کنید.

در این راستا، بانوان بسیاری به دکتر زنان مراجعه می‌کنند اما شناخت پوزیشن‌های مختلف سکس برای آقایان هم دغدغه‌ای بسیار مهم است. از این رو از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه این مقاله از دکتردکتر با ما همراه باشید زیرا انواع پوزیشن‌های رابطه جنسی محبوب را به همراه توضیحات تکمیلی مورد بررسی قرار داده‌ایم.

پوزیشن‌های انواع رابطه جنسی

تنوع در برقراری حالات رابطه جنسی اشتیاق و تازگی و البته جذابیت را بین زوج‌ها بیشتر می‌کند. البته سکس برای افراد مختلف تحت تأثیر تربیت، باورها، تمایلات جنسی و حتی جنسیت می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای همین در آموزش سکس و رابطه جنسی باید علاوه بر آشنایی با مفاهیم بی‌پایان سکس، درک و قبول تفاوت‌های جسمانی و رفتاری را نیز آموخت.

دسته‌ای از مردم رابطه جنسی را همراه با دخول می‌دانند اما برخی دیگر روش‌هایی را انتخاب می‌کنند که در آن حتی بدون رابطه واژینال یا مقعدی نیز ارضا می‌شوند. به‌هر حال انتخابتان هر چه که باشد، قصد داریم تا 11 پوزیشن سکس را که بیشترین میزان محبوبیت را دارند، به شما معرفی کنیم. هر چند که قبل از آن برای روشن‌تر شدن مفاهیم دایره‌المعارف سکس، انواع رابطه جنسی را معرفی خواهیم کرد:

رابطه جنسی واژینال

این نوع از سکس که در آن مرد آلت تناسلی خود را به داخل واژن زن وارد می‌کند، رایج‌ترین نوع رابطه جنسی است. برای این که رابطه جنسی لذت‌بخشی را تجربه کنید، تقویت و افزایش میل جنسی آقایان تاثیر بسیار زیادی دارد؛ مطالعه مطلبی تحت همین عنوان را در مجله سلامتی دکتردکتر به شما توصیه می‌کنیم.

رابطه واژینال

رابطه جنسی دهانی

سکس دهانی به عمل تحریک اندام‌های جنسی شریک جنسی به صورت خوراکی، با بلعیدن یا لیسیدن آنها اشاره دارد. اورال سکس یا رابطه جنسی دهانی وابسته به گرایش جنسی خاصی نیست و می‌تواند توسط شرکای با علاقه‌های جنسی مختلف انجام شود.

رابطه جنسی دهانی

رابطه جنسی مقعدی

سکس مقعدی به وارد شدن آلت جنسی به مقعد اشاره دارد. این نوع رابطه جنسی در بعضی کشورها غیرقانونی است، اما بسیاری از زوج‌ها بنابر خواسته‌ها و فانتزی‌های خود از این نوع از رابطه جنسی استفاده می‌کنند.

با این که سکس مقعدی همراه با درد است اما زنان بسیاری به رابطه مقعدی تمایل نشان می‌دهند. احتمال عفونت در رابطه مقعدی زیاد است و خطرات متعدد دیگری را به همراه دارد.

رابطه جنسی مقعدی

رابطه جنسی بدون دخول

سکس بدون دخول به رابطه جنسی گفته می‌شود که در آن آلت تناسلی مرد به آلت تناسلی زن وارد نمی‌شود و عاری از دخول جنسی است. در عوض، سایر اشکال مختلف فعالیت‌های جنسی و غیرجنسی مانند بوسیدن، در آغوش گرفتن، خودارضایی متقابل و غیره از انواع مختلف رابطه جنسی بدون دخول هستند.

این روش امن‌ترین شکل فعالیت جنسی است و در آن خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، بارداری یا عفونت وجود ندارد.

رابطه جنسی بدون دخول

رابطه با ابزارهای جنسی

در حالی که اسباب‌بازی‌های جنسی ظاهراً برای استفاده فردی طراحی شده‌اند اما گاهی برای زوج‌ها نیز روشی عالی برای بالا بردن سطح هیجان و کنترل بیشتر لذت در سکس محسوب می‌شوند. جنی اسکایلر، دکتر درمانگر جنسی معتبر در این رابطه می‌گوید: اسباب‌بازی‌ها یک دارایی عالی برای افزایش برانگیختگی هستند.

رابطه با ابزارهای جنسی

رابطه جنسی تلفنی یا ویدیویی

رابطه جنسی تلفنی یکی از راه‌های ارتباط افراد با شریک جنسی خود است. افراد ممکن است از تماس‌های صوتی یا تصویری، پیام‌های متنی و سایر خدمات پیام‌رسانی فوری برای شبیه‌سازی رابطه جنسی استفاده کنند. مهم است به یاد داشته باشید که استفاده از رابطه جنسی تلفنی خطرات و البته مزایایی دارد. مثلا ممکن است افراد مکالمات، تصاویر و ویدیوها را بدون رضایت طرفین به اشتراک بگذارند.

رابطه جنسی تلفنی به اشکال مختلفی انجام می‌شود و می‌تواند به اندازه افرادی که در آن شرکت می‌کنند منحصر به‌فرد باشد. تا زمانی که این مدل از رابطه توافقی باشد، هیچ راه درست یا غلطی برای داشتن رابطه جنسی تلفنی وجود ندارد.

سکس چت

11 پوزیشن محبوب رابطه جنسی

بیشتر ما معتقدیم که لذت، جنبه اساسی یک زندگی جنسی ایمن و سالم است. ارتباط خوب، به معنی رضایت و لذت بردن هر دو طرف از رابطه جنسی است. برای اینکه سکس با همسرتان تکراری و کسل‌کننده نشود، باید سعی کنید پویا باشید و با کمی چاشنی یادگیری و خلاقیت، همیشه از یک پوزیشن استفاده نکنید.

بیایید نگاهی به 11 پوزیشن محبوب سکس بیندازیم که به شما کمک می‌کند در اتاق خواب لذت بیشتری ببرید:

1. مدل کابوی یا دختر گاوچران

در این حالت مرد به پشت دراز کشیده و زن روی او قرار می‌گیرد، به‌طوری‌که چهره به چهره هم باشند. در این پوزیشن، زن با حرکت به سمت بالا و پایین یا حرکت چرخشی کمر، کنترل رابطه را در دست می‌گیرد. به دلیل دخول کامل آلت تناسلی مرد به‌ درون واژن، این پوزیشن از محبوب‌ترین مدل‌های سکس در بین زنان است. همچنین در این پوزیشن مدت زمان رابطه هم برای مرد و هم زن، رضایت‌بخش است.

اگر برایتان این سوال به‌وجود آمده که مدت زمان آیده‌‌آل سکس چقدر است، می‌توانید مقاله‌ای در این زمینه در مجله دکتردکتر مطالعه کنید.

مدل کابوی یا دختر گاوچران

2. مدل قاشقی یا اسپونینگ

در این حالت زن و مرد هر دو به‌ یک پهلو در کنار هم دراز می‌کشند و زن ران‌های خود را کمی به داخل شکم جمع می‌کند تا مرد بتواند آلت تناسلی خود را در واژن او قرار دهد. مرد می‌تواند هم‌‍زمان با دخول با تحریک کردن کلیتوریس زن توسط مالش دست، او را سریع‌تر به ارگاسم برساند.

مدل قاشقی

3. مدل پهلو به پهلو

در این موقعیت، هر دو طرف رابطه جنسی را کنترل می‌کنند؛ در نتیجه یک موقعیت جنسی فعال و غیرفعال برای هر دو طرف است. این پوزیشن شبیه مدل قاشقی است، با این تفاوت که در اینجا زوجین در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در حالت دراز کشیدن به پهلوها، زن پای آزاد را بلند کرده و آن را به دور باسن مرد حلقه می‌کند؛ بنابراین آلت تناسلی به واژن او دسترسی پیدا می‌کند.

پهلو به پهلو

4. مدل یاب-یام

برای انجام این پوزیشن، مرد روی تخت یا زمین می‌نشیند و زن باسن خود را به سمت او کشیده و اجازه می‌دهد تا از جلو وارد او شود. مزیت این موقعیت، سختی آن است که در نتیجه آن مرد نمی‌تواند فشار بی‌اندازه به زن وارد کند. حفظ این وضعیت برای اغلب افراد دشوار است، به خصوص اگر عضلات همسترینگ یا باسن درگیر باشد.

مدل یاب-یام

5. مدل قیچی

در پوزیشن قیچی، مرد به پهلو و زن به پشت دراز می‌کشد، سپس به طوری در کنار هم قرار می‌گیرند که نیم‌تنه زن با نیم‌تنه مرد زاویه 90 درجه داشته باشد و پاهای زن روی باسن مرد بیاید تا باسن او در جلوی لگن مرد قرار دارد. از مزیت‌های این پوزیشن این است که دامنه حرکتی زیادی برای شما وجود ندارد که خسته شوید، همچنین فشار دادن غیرقابل‌کنترل زمانی که باسن شما در حالت استراحت است، آسان نیست.

مدل قیچی

6. مدل سگ تنبل یا داگ استایل

در پوزیشن داگ استایل، زن باید به شکلی قرار بگیرد که کف هر دو دست و زانوها روی زمین یا تختخواب باشد و مرد در پشت و بین پاهای او قرار می‌گیرد. این روش برای هر دو طرف رابطه تحریک زیادی دارد و یکی از بهترین پوزیشن‌ها برای به ارگاسم رسیدن زنان است.

مدل سگ تنبل یا داگ استایل

7. مدل زن در بالا

در این پوزیشن، زن روی مردی که به پشت دراز کشیده، به شکل سینه به سینه قرار می‌گیرد. این موقعیت به زن اجازه می‌دهد تا آلت تناسلی را عمیقاً بپوشاند و باز هم کنترل رابطه را به دست گیرد. این پوزیشن، حس عمیق لذت و صمیمیت را برای زوجین به ارمغان می‌آورد.

زن در بالا

8. مدل نشسته روی صندلی

مرد روی یک صندلی می‌نشیند و زن را به طوری که پشتش به او باشد روی پاهای خود می‌نشاند، همزمان آلت را به واژن وارد می‌کند. این پوزیشن از راحت‌ترین مدل‌های سکس است که به ویژه برای افرادی که در دراز کشیدن مشکل دارند یا به زانو درد مبتلا هستند توصیه می‌شود.

مدل نشسته روی صندلی

9. مدل کلاسیک یا میسیونری

میسیونری یکی از ساده‌ترین موقعیت‌هایی است که می‌توان با آن به دخول عمیق دسترسی پیدا کرد.

مدل میسیونری

10. مدل ایستاده

پوزیشن ایستاده در حالی انجام می‌شود که مرد در حین مقاربت یا دخول، زن را از پشت در آغوش گرفته است و با دست‌های خود پهلوهای زن را گرفته و رابطه را کنترل می‌کند. نکته مهم در این مدل خم بودن کمر و زانوهای زن در زاویه مناسب برای دخول بهتر است.

مدل ایستاده

11. مدل ستونی

در این پوزیشن هم مانند وضعیت میسیونری، زن به پشت دراز می‌کشد و پاهایش را باز می‌کند. مرد راست زانو می‌زند و از حالت عمود مانند سبک کلاسیک وارد می‌شود. این پوزیشن به دلیل ایجاد تنش برای حفظ وضعیت تعادل در حالت زانو زدن، می‌تواند تا حدی ارگاسم را در مرد به تاخیر بیندازد. بنابراین این پوزیشن هم برای مردان مبتلا به زودانزالی ایده‌آل است.

ستونی

پوزیشن برای افراد مبتدی

مدل پوزیشن بدون دخول یا لاپایی را می‌توان به نوعی بهترین پوزیشن برای افراد مبتدی دانست چرا که بدون اینکه دخولی صورت بگیرد و خطری داشته باشد حداکثر لذت را برای هر دو طرف به ارمغان می‌آورد. همچنین مدل کلاسیک می‌تواند برای اولین رابطه جنسی یا اولین دخول پوزیشن مطلوبی باشد.

بهترین پوزیشن‌های جنسی برای درمان زودانزالی

اگر شما یکی از هر سه مرد بین 18 تا 59 سال هستید و از انزال زودرس رنج می‌برید، رابطه جنسی می‌تواند برایتان همراه با اضطراب و ترس باشد. پوزیشن جنسی رو در رو برای مردان بسیار تحریک‌آمیز است؛ بنابراین بهتر است مردان مبتلا به زودانزالی در پوزیشن‌های دیگری مثل پهلو به پهلو یا داگ استایل و غیره رابطه جنسی برقرار کنند.

پوزیشن‌های سکس دوران بارداری

شاید بهتر باشد به پهلو دراز بکشید، یا رو به روی هم یا در حالی که همسرتان پشت سرتان است. همچنین ممکن است بخواهید سعی کنید در هنگام رابطه جنسی در بالا باشید یا در حالی که روی دست و زانو هستید از پشت به شما نفوذ کند. برای راحتی خود از بالش استفاده کنید.

بهتر است از خوابیدن به پشت خودداری کنید، به خصوص در اواخر بارداری، زمانی که وزن سنگین رحم می تواند بر رگ های خونی بزرگ شکم شما فشار بیاورد. هنگام دراز کشیدن به پهلو، بدن خود را در یک راستا نگه دارید و زانوهای خود را کمی خم کنید و از پیچ خوردن خودداری کنید

بهترین پوزیشن برای آلت تناسلی کوچک

مدل دختر گاوچران و مدل زن در بالا به دلیل اینکه آلت تناسلی به طور عمود وارد می‌شود، بهترین پوزیشن برای رابطه جنسی در مردانی است که آلت تناسلی کوچک دارند. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره پزشکی دارید، بهتر است به پزشک اورولوژ مراجعه کنید.

پوزیشن سکس مقعدی (دخول از پشت)

بهترین پوزیشن برای سکس مقعدی یا آنال سکس، مدل داگ استایل است. در این پوزیشن زن در موقعیتی قرار می‌گیرد که دسترسی و راه ورود آلت تناسلی به مقعد باز و مستقیم است و کمترین ناراحتی را برای زن در پی خواهد داشت.

پوزیشن رابطه جنسی برای افراد چاق

برخی از پوزیشن های جنسی ممکن است برای افرادی که وزن اضافه دارند راحت‌تر باشد. پوزیشن کلاسیک، داگ استایل، قاشقی، دختر گاوچران و ایستاده از بهترین مدل‌ها برای برقراری رابطه جنسی در این افراد است. اما فارغ از هر محدودیت یا کلیشه‌ای، نکته مهم این است که کاری را انجام دهید که در رختخواب احساس خوبی به شما می‌دهد.

بهترین پوزیشن برای باردار شدن

حقیقت این است که برای باردار شدن پوزیشن رابطه جنسی اهمیت چندانی ندارد. مهم این است که حتما دخول صورت بگیرد و مایع منی در واژن تخلیه شود. همچنین بهتر است تا حداقل 15 دقیقه بعد از انجام سکس، زن دراز بکشد تا اسپرم‌ها فرصت کافی و موقعیت مناسب برای حرکت به سمت رحم داشته باشند.

در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب تعداد دفعات نرمال سکس را نیز مطالعه کنید.

با شریک جنسی خود در مورد پوزیشن‌های جدید صحبت کنید!

رابطه جنسی خوب و سالم، یکی از نشانه‌های سلامت رابطه بین زوجین است که فواید بسیار زیادی دارد. شریک زندگی خود را با صحبت در مورد رابطه جنسی غافلگیر نکنید. برای بحث و گفتگو برنامه‌ریزی کنید؛ بهتر است با رویکرد غیرمستقیم به موضوع بپردازید. به جای تمرکز بر زندگی جنسی خود و همسرتان، به طور کلی در مورد رابطه جنسی یا تجربیات خود صحبت کنید.

قبل از شروع گفتگو، در مورد اینکه چرا می‌خواهید این پوزیشن‌ها را امتحان کنید و اینکه چگونه زندگی جنسی شما را بهبود می‌بخشد فکر کنید. هنگامی که درخواست پوزیشن‌های جنسی جدید دارید، به جای شکایت با پیشنهاد شروع کنید. مطمئن شوید که قبلاً چند مورد را که دوست دارید در زندگی جنسی خود وارد کرده‌اید، و ذکر کنید که این پیشنهادها را برای افزایش لذت و بهبود کیفیت رابطه ارائه می‌دهید.

در صورتی‌ که در برقراری رابطه جنسی مشکل دارید و امکان مراجعه حضوری به پزشک را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره آنلاین با بهترین متخصصین زنان و زایمان یا اورولوژی استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سیستم نوبت دکتر از پلتفرم دکتردکتر، برای مراجعه حضوری از بهترین پزشکان ایران وقت بگیرید.

منابع:

womenshealthmag

promescent

stanfordchildrens

nhs

healthline

webmd

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.