شرایط و مقررات
ماده ۱ – تعاریف و اصطلاحات عمومی

اصطلاحاتی که اختصارا در این شرایط و مقررات به کار رفته است به معنای ذیل می باشند:

1.شرکت:شرکت سازگار سلامت نوین ایرانیان به شماره ثبت: 518619.

2.سامانه«دکتردکتر» :سامانه متعلق به شرکت، یک سامانه پویا و بستر ارتباطی برای معرفی پزشکان و مراکز درمانی جهت ارائه خدمات از طریق وبسایت، اپلیکیشن و تلفن گویا است.

3.خدمات «دکتردکتر»:تسهیل و تسریع در ایجاد ارتباط میان کاربران برای تبادل و عرضه و دریافت خدمات تخصصی سلامت اعم از مشاوره، پاسخ به سوالات و ایفای نقش نهاد واسط و سکوی ارتباطی از سوی «دکتردکتر»جهت ارایه و دریافت خدمات آزمایشگاهی و هم چنین ارائه خدمات نوبت دهی غیر حضوری به شرح مذکور در وب سایت «دکتردکتر».

4.اپلیکیشن:یک نرم‌افزار متعلق به شرکت است که جهت استفاده از خدمات «دکتردکتر»، کاربران و تیم فنی «دکتردکتر»، حق استفاده از آن را مطابق شرایط حاضر دارا می گردند.

5.کاربران :مجموعه کاربران خدمت رسان، خدمت پذیر و هم چنین شرکای تجاری «دکتردکتر» که مطابق با شرایط و مقررات حاضر، از خدمات دکتردکتر بهره‌مند می‌شود و از این پس در این متن، کاربران نامیده می‌شوند.

6.کاربر خدمت رسان:اعضای نظام پزشکی، نظام روانشناسی و دامپزشکی که جهت ارائه خدمات تخصصی به خدمت پذیران از طریق سامانه «دکتردکتر» ثبت‌‌نام کرده ‌است و بر اساس قوانین و مقررات جاری در جمهوری اسلامی ایران دارای کلیه مجوز ها و یا پروانه مورد نیاز جهت ارایه خدمات تخصصی اعلام شده خود در سامانه می باشد.

7.کاربر خدمت پذیر:بیماران و متقاضیان دریافت خدمات که در اپلیکیشن یا سامانه «دکتردکتر»، جهت دریافت خدمات حوزه سلامت برای خود، ثبت‌‌نام نموده‌ و درخواست پذیرش خدمات را نموده اند‌.

8.کاربر ثالث: کاربر خدمت‌پذیر می تواند برای اشخاص ثالث اقدام به رزرو نوبت کند، اما اطلاع رسانی از طریق شماره تماس شخصی متعلق به کاربر ثالث انجام می پذیرد و او نیز همانند شخص نوبت گیرنده، ملزم به رعایت شرایط و مقررات «دکتردکتر» است.

9.شرکای تجاری:اشخاص حقوقی و حقیقی اعم از موسسات پزشکی، کلینیک ها و سایر انواع ارایه دهندگان هرگونه خدمات پزشکی، آزمایشگاهی و چکاپ ، ویزیت پزشک ، تزریقات و سفارش و ارسال دارو که به خدمت رسانی در محل مورد نظر کاربر خدمت پذیر می پردازند.

10.حساب کاربری:حسابی که کاربران جهت استفاده از خدمات «دکتردکتر» در اپلیکیشن یا وب سایت «دکتردکتر» برای خود ایجاد نموده اند.

11.اعتبار:مبلغی که کاربران به صورت برخط از طریق سامانه بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب و در چارچوب قانونی در کیف پول متعلق به خود در حساب کاربری واریز می کنند تا از این طریق از خدمات «دکتردکتر» استفاده نمایند.

12.کیف پول:فضای اختصاصی مجازی که به منظور انجام تراکنش های مالی برای دریافت خدمات و یا افزایش اعتبار مورد استفاده قرار می گیرد.

13.هزینه ها: هزینه های پرداختی برای استفاده از خدمات سامانهاز 2 بخش کارمزد و پیش پرداختتشکیل شده است.

14.کارمزد خدمات آنلاین: هزینهدر قبال دریافت خدمات سامانه که به دکتردکتر پرداخت می شود.

15. پیش پرداخت:کل یا بخشی از ویزیت پزشک، که کاربر خدمت پذیر در ویزیت های حضوری پرداخت می کند و در مرکز درمانی ازپرداختینهایی کسر میگردد. در مشاوره آنلاین، هزینه مشاوره به صورت کامل در زمان دریافت نوبت اخذ میگردد.

16.اطلاعات کاربران:تمام اطلاعات کاربران من جمله کاربر ثالث در سامانه، وب سایت یا اپلیکیشن «دکتردکتر» مشتمل بر نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره شبا حساب بانکی و شماره تماس که راسا از سوی کاربران و یا به تقاضای آنان در راستای ایجاد امکان بهره‌برداری از خدمات «دکتردکتر»، در سامانه درج گردیده است.

17.سوابق کاربران :پیشینه و سوابق نوبت گیری ، گفتگوهای مکتوب، فایل های صوتی ، متن و پیامک های مبادله شده و یا هر گونه اقدام یا عملی که در اپلیکیشن، وب سایت، سامانه «دکتردکتر» و یا از طریق تماس تلفنی ، به درخواست خدمت پذیران در قالب ارایه خدمات تخصصی پزشکی ، مشاوره و یا پاسخگویی به سوالات از سوی خدمت رسانان انجام می شود.

18.قوانین و مقررات:کلیه قوانین و مقررات جاری کشور که شامل آئین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌های مصوب و به طور کلی ضوابط حقوقی لازم الاجرا می باشند.

ماده 2- مقررات عضویت و حساب کاربری

1.در ابتدا کاربران برای ثبت نام، عضویت، ایجاد حساب کاربری و استفاده از کلیه خدمات «دکتردکتر»، مقررات و شرایط حاضر را مطالعه می نمایند. افتتاح حساب کاربری و استفاده از خدمات «دکتردکتر» به منزله اعلام آگاهی و پذیرش قوانین و مقررات سامانه و تعهد به رعایت آنها می باشد.

2. هر گونه تغییر در شرایط، قوانین و مقررات سامانه «دکتردکتر» ، با اعلام قبلی 2 ماهه به اطلاع کاربران می رسد و جهت مطالعه در سامانه بارگذاری خواهد شد. استفادۀ کاربران از خدمات «دکتردکتر»، به معنای اطلاع و قبول کلیه اصلاحات و تغییرات می باشد.

3. برای استفاده ازخدمات «دکتردکتر» هر کاربر، اعم از حقیقی یا حقوقی با ذکر مشخصات مربوطه نسبت به ایجاد یک حساب کاربری مختص خود اقدام می نماید. هر شخص مجاز است تنها یک حساب کاربری در وب سایت یا اپلیکیشن «دکتردکتر جهت ارائه خدمت یا پذیرش خدمت داشته و حساب‌های کاربری متعدد متعلق به یک کاربر غیر فعال خواهد شد.

4. در صورت وجود هرگونه ابهام یا عدم تطابق در اطلاعات اعلامی کاربران و یا عدم ارسال، تکمیل یا اصلاح برخی از مدارک یا اطلاعات ضروری، «دکتردکتر» می تواند حساب کاربری شخص را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر نیز خودداری نماید.

5. «دکتردکتر» از ارتباطات ایمیلی، پیامکی، اعلانات بر بستر وب و موبایل، حساب کاربری برای ارتباط با کاربران خود استفاده خواهد کرد. در صورت درخواست کاربران مبنی بر قطع راه های ارتباطی، ممکن است در روند اطلاع رسانی خللی ایجاد شود که در این صورت مسئولیتی متوجه دکتردکتر نخواهد بود.

6. در صورتی که کاربر شخص حقوقی باشد، موظف به معرفی نماینده (شخص حقیقی) برای ثبت‌نام در اپلیکیشن و وب سایت «دکتردکتر» است و اطلاعات شخص حقوقی و نماینده وی باید ثبت شود.

7.به منظور بهبود کیفیت خدمات، فرآیند پاسخ‌گویی و تلاش در جهت حفظ امنیت کاربران، کلیه مکالمات آنان با یکدیگر اعم از صوتی، تصویری و محتوایی ضبط و بایگانی می گردد و کاربران موافقت و پذیرش خود را نسبت به این امر اعلام می‌نمایند. در هر حال هیچ‌یک از این موارد جز به حکم مراجع دارای صلاحیت قانونی و قضایی جمهوری اسلامی ایران در اختیار هیچ شخص حقیقی یا حقوقی قرار نخواهد گرفت.

8. کاربران شخصا مسئول حفظ اطلاعات و داده های خود و حساب کاربری اعم از نام کاربری و رمز عبور هستند. کاربر در صورت اطلاع از هک شدن حساب، دسترسی غیر مجاز، سرقت و مفقود شدن اطلاعات خود، مراتب را بلافاصله به اطلاع «دکتردکتر» می رساند. به صورت کلی مسئولیت حساب کاربری، متوجه صاحب حساب بوده و«دکتردکتر» در این موارد مسئولیتی ندارد.

9. کاربران نباید اجازه استفاده از حساب کاربری خود را به اشخاص ثالث بدهند یا حساب کاربری خود را به شخص ثالث منتقل نموده و یا آن را به اشتراک بگذارند، در هر صورت مسئولیت کلیه اقداماتی که از طریق حساب کاربری اشخاص صورت می گیرد، بر عهده ی کاربر صاحب حساب است .

10. اطلاعات کلیه کاربران نزد «دکتردکتر» و هم چنین اطلاعات کاربران خدمت رسان و خدمت‌پذیر نزد یکدیگر، محرمانه می باشد. بنابراین هیچ یک از کاربران حق افشا، ذخیره و یا در دسترس دیگران گذاشتن اطلاعات مربوط به طرف مقابل را نخواهند داشت.

11. کلیه کاربران شخصا، (بدون استفاده از هرگونه ربات یا نرم افزار واسط) موظف به درج مشخصات هویتی و اطلاعات صحیح و به روز خود مطابق داده های ثبت شده در سامانه‌های رسمی کشوری و هم چنین اصلاح و بروز رسانی آنها در صورت هرگونه تغییر می باشند. در غیر این صورت، هرگونه مسئولیت ناشی از عدم رعایت این امر بر عهده کاربر است.

12.«دکتردکتر» تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات صحیح و کامل از خدمت‌رسانان فعال ( دارای امکان نوبت‌دهی‌) در سایت و اپلیکیشن متعلقه، به کار می‌بندد.

ماده 3- انواع خدمات دکتردکتر و شرایط آن

خدمات دکتردکتر مجموعه ای متنوع از خدمات هوشمند را ارایه می دهد و کاربران با آسودگی می توانند مطابق تشخیص و نیاز خود از خدمات پزشکی، سلامت و مشاوره در قالب های مختلف و مناسب برخوردار شوند که شامل خدمات اخذ نوبت برای انجام انواع ویزیت متنی فوری ، ویزیت تلفنی، ویزیت تلفنی فوری ویزیت حضوری و مشاوره متنی است.

شرایط کلی

1.در صورت بروز هرگونه وضعیت اضطراری ، تماس با مرکز 115 بهترین گزینه برای دریافت خدمات پزشکی اورژانسی است.

2.هرگونه بی احترامی به پزشکان برابر قانون، منجر به پیگرد قانونی و نیز توقف ارائه خدمات به فرد خاطی می گردد.

3.درخواست شماره تلفن از پزشک جایز نیست و در صورت اعلام پزشک، توسط تیم پشتیبانی پیگیری خواهد شد.

4.در حین مشاوره از طریق ارسال متن، تصاویر، مدارک پزشکی می توان با پزشک گفتگو کرد.

5.در هنگام دریافت خدمات مشاوره متنی و تلفنی ارایه اطلاعات فردی ، پزشکی و مواردی از قبیل قد، وزن، بیماری‌های خاص احتمالی یا مصرف دارو و هم چنین صحت داده های ابرازی در راستای تشخیص درست و به موقع ، بسیار موثر است و مسئولیت ارائه اطلاعات صحیح آن با کاربر خدمت پذیر است.

شرایط اختصاصی

1.     کاربران موظف به حضور به موقع در زمان مقرر و اختصاصی تعیین شده می باشند و  تماس از سوی کاربر خدمت رسان در زمان تعیین شده انجام می پذیرد.

2.     در صورت حضور و تماس کاربر خدمت رسان برای ارایه خدمات و عدم پاسخگویی تلفنی ، عدم حضور در فضای جلسه مشاوره متنی و یا مراجعه حضوری جهت ویزیت از سوی کاربر خدمت پذیر، جلسه خاتمه یافته و هیچ هزینه ای نیز مسترد نمی گردد.

3.     کاربر خدمت پذیر باید به صورت پیوسته و مداوم در جلسه مشاوره‌ متنی حضور داشته باشد و به سوالات پاسخ دهد،در صورت حضور منقطع و با فاصله ، نوبت‌ ایشان به زمان دیگری موکول نمی‌شود.

4.     جهت بهبود مشاوره‌های تلفنی، همواره داده ها ضبط، حفظ و نگهداری می شود و پس از گذشت 6 ماه نیز صرفا در صورت درخواست کاربر پاک می شود.

5.     پس از آغاز فرآیند مشاوره متنی یا تلفنی، به صرف اعلام عدم رضایت از کیفیت خدمات دریافتی ، وجهی مسترد نمی گردد.

6.     در صورت بروز هرگونه مشکل و یا اختلال در فرآیند مشاوره متنی یا تلفنی ، حداکثر ظرف مدت ۴ ساعت مراتب را با پشتیبانی مطرح و پیگیری بفرمایید.

7.     پس از گفتگو دو طرفه و اطمینان پزشک از پاسخگویی به پرسش های مطروحه، گفتگو به صورت توافقی پایان خواهد یافت.

انواع خدمات دکتردکتر

·سرویس متنی فوری

·سرویس مشاوره تلفنی فوری

·سرویس مشاوره تلفنی با انتخاب زمان:

·سرویس ویزیت حضوری

4.زمان کاری و تقویم نوبت‌دهی پزشک، توسط خود پزشک یا پرسنل مرکز درمانی و یا به طور کلی سایر خدمت‌رسانان تعریف شده و امکان ثبت نوبت اورژانسی در «دکتردکتر» مقدور نمی‌باشد.

5. دکتردکتر نوبت گیری را برمبنای زمان و متناسب با اوقات اعلام شده از سوی کاربران خدمت رسان انجام می دهد، اما زمان انتظار در مطب یا مراکز و محل های ارائه خدمات قابل پیش بینی و معین نیست. در صورت عدم ارائه خدمات و یا تاخیر در انجام آن از سوی خدمات رسان و همچنین در صورت عدم مراجعه خدمت‌پذیر یا عدم همکاری وی برای دریافت خدمات، مسئولیتی متوجه «دکتردکتر» نمی باشد. تیم پشتیبانی و عملیات دکتردکتر تلاش دارد تا در کنار اطلاع رسانی به کاربران و با پیگیری منسجم و غربال گری مداوم خدمت رسانان، شرایط دریافت بهترین تجربه از سرویس را فراهم آورد.

برای دریافت نوبت از خدمت رسان، حسب مورد ممکن است مبلغ خدمات به صورت پیش پرداخت توسط «دکتردکتر» دریافت گردد که در این صورت خدمت پذیران باید باقیمانده مبلغ را در زمان و محل ارائه خدمات پرداخت نمایند و یا این که مبلغ ویزیت به صورت کامل پرداخت ‌شود که در این صورت کاربران باید تمام مبلغ را به صورت بر خط در سامانه «دکتردکتر» پرداخت کنند.

زمان کاری و تقویم نوبت‌دهی پزشک، توسط خود پزشک یا پرسنل مرکز درمانی و یا به طور کلی سایر خدمت‌رسانان تعریف شده و امکان ثبت نوبت اورژانسی در «دکتردکتر» مقدور نمی‌باشد.

ماده 4- هزینه ها

1.     کاربر خدمت پذیر مجموع هزینه های مربوط به خدمات نوبت دهی (کارمزد) و خدمات تخصصی پزشکی (حق الزحمه) را می پردازد.

2.در زمان دریافت نوبت از خدمت رسان حسب مورد ممکن است کل و یا بخشی از مبلغ حق الزحمه به صورت پیش پرداخت و همراه با مبلغ کارمزدتوسط «دکتردکتر» دریافت گردد. در صورت پرداخت بخشی از مبلغ حق الزحمه، خدمت پذیران باقیمانده مبلغ را در زمان و محل ارائه خدمات پرداخت می کنند. در صورت الزام به تسویه و پرداخت کل مبلغ حق الزحمه ، کاربران خدمت پذیر از قبل تمام مبلغ را به علاوه مبلغ کارمزد ، به صورت بر خط در سامانه «دکتردکتر» پرداخت می کنند.

3.کاربران خدمت رسان نیز مطابق مفاد قرارداد اختصاصیمنعقده(در صورت وجود) و حسب شرایط پرداخت بابت خدمات ارایه شده از سوی «دکتردکتر» ، مبالغ کارمزد متعلقه را پرداخت و یا تسویه می نمایند.

4.  هزینۀ خدمات ارائه شده و همچنین سایر هزینه‌های اعلام شده توسط دکتردکتر فقط از طریق روش‌هایی که در وب سایت یا اپلیکیشن دکتردکتر در دسترس هستند قابل پرداخت خواهد بود. هرگونه روش پرداخت دیگرنظیر کارت به کارت، تهاتر و غیره مورد تایید نبوده و در صورت استفاده از این روش ها، وب سایت دکتردکتر هیچ‌گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

ماده 5- مقررات لغو نوبت و شرایط استرداد

1.انتخاب و دریافت نوبت از خدمت‌رسانان به عهده خدمت‌پذیران بوده و «دکتردکتر» در این فرآیند، نقش یک سکوی نرم‌افزاری واسط را دارد. خدمت‌رسان در خصوص پذیرش درخواست ارائه خدمات مختار می باشد. خدمت‌پذیر نیز می‌تواند پس از ارائه درخواست از خدمت‌پذیر، از درخواست خود صرف نظر نماید. لکن در این صورت لغو درخواست باید حداکثر تا 24 ساعت پیش از ارائه خدمت توسط خدمت رسان انجام پذیرد.. در صورتی که هریک از کاربران مکررا اقدام به لغو درخواست‌های یکدیگر نمایند، «دکتردکتر» رأسا اختیار دارد اقدام به غیرفعال کردن حساب کاربری این کاربران بنماید.

2.امکان جابه‌جایی یا لغو نوبت از طریق حساب کاربری مطابق با شرایط و مقررات حاضر، در سایت و اپلیکیشن برای کاربران فراهم شده است.

3.در صورت لغو نوبت طبق شرایط و مقررات حاضر، سامانه «دکتردکتر» مبلغ دریافتی را طبق قوانین استرداد خود در تاریخ های مشخص به کیف پول خدمت پذیر واریز میکند.

4.باتوجه به نوع همکاری بین شرکت و خدمت رسانان و همچنین با توجه به سیاست کاری خدمت رسانان، امکان لغو یا جابه‌جایی نوبت (بدون هماهنگی قبلی) توسط آنها وجود دارد. در صورت لغو نوبت، تیم دکتردکتر می کوشد تا با هماهنگی منسجم زمان دیگری را برای کاربران هماهنگ کند یا در صورت اعلام کاربر وجه پرداختی طبق قوانین استرداد وجه شرکت به کاربر بازگردانده خواهد شد

5.استرداد وجه صرفا به کیف پول متعلق به کاربر خدمت پذیر انجام می شود.

6.در صورت درخواست کاربر خدمت پذیر جهت برداشت وجه از کیف پول متعلقه، پس از ثبت تقاضا ، مراتب مورد بررسی کارشناسان مربوطه قرار گرفته و در در صورت تایید میزان مبلغ موجودی و احراز صحت و تطابق اطلاعات واریزی، وجه در بازه زمانی بین  بین 3 الی 5 روز کاری مبلغ به حساب متعلق به کاربر واریز می شود.

استرداد وجه در انواع خدمات

1.استرداد وجه در سرویس متنی فوری

·قبل از زمان ویزیت: قبل از اولین پاسخ یا پذیرش درخواست از سوی پزشک ، کاربر خدمت پذیر می‌تواند از طریق سایت درخواست را لغو کند و مبلغ پرداختی فورا به کیف پول برگردد.

·بعد از شروع ویزیت:در صورت قطع ارتباط و یا نیمه تمام ماندن مشاوره به هر دلیل، بیمار می تواند با ارائه مستندات، درخواست عودت وجه را مطرح کرده و پس از تایید درخواست و مستندات، ادمین می‌تواند ویزیت مذکور را حذف کند و مبلغ فورا به کیف پول برگردد.

2.استرداد وجه در سرویس مشاوره تلفنی فوری

·.قبل از زمان مشاوره:امکان لغو نوبت پیش از زمان مشاوره در این سرویس وجود ندارد.

·با درخواست بیمار بعد از شروع ویزیت: 30 دقیقه بعد از ثبت نوبت در صورت برقرار نشدن تماس، بیمار می‌تواند با تماس با پشتیبانی درخواست عودت وجه داشته باشد. ادمین می‌تواند از پنل نوبت را لغو کند و مبلغ فورابه کیف پول برگردد.

3.استرداد وجه در مشاوره تلفنی با انتخاب زمان

·قبل از زمان ویزیت:بیمار می‌تواند تا 3 ساعت قبل از زمان ویزیت از طریق سایت درخواست را لغو کند و مبلغ فورا به کیف پول برگردد.

·با درخواست بیمار بعد از شروع ویزیت:در صورت برقرار نشدن تماس، کاربر می‌تواند با تماس با پشتیبانی درخواست عودت وجه داشته باشد (ادمین می‌تواند از پنل نوبت را لغو کند و مبلغ فورا به کیف پول برگردد).

·پس از گذشت یک ساعت از زمان مقرر و عدم پاسخگویی خدمت رسان، کاربر میتواند با تماس با پشتیبانی درخواست عودت وجه را ثبت کند وپس از بررسی و تایید مراتب از سوی دکتردکتر، وجه واریزی به کیف پول وی مسترد می‌شود.

4.استرداد وجه در ویزیت حضوری

·قبل از زمان ویزیت: بیمار می‌تواند تا 24 ساعت قبل از زمان ویزیت، از طریق سایت درخواست را لغو کند و مبلغ فورا به کیف پول برگردد.

·با درخواست بیمار بعد از شروع ویزیت:در صورت عدم حضور پزشک (با اعلام به بیمار تا 24 ساعت پس از زمان ویزیت)، ادمین می‌تواند از پنل نوبت را لغو کند و مبلغ فورا به کیف پول برگردد.

ماده 6- مقررات مربوط به حفظ حریم خصوصی

1.همه کاربران برای ثبت نام در سایت دکتردکتر اطلاعات و داده های شخصی خود را ثبت می کنند و در زمان استفاده نیز به تبادل اطلاعات و حتی اسناد پزشکی و یا انجام مشاوره می پردازند.

2.دکتردکتر خود را متعهد به رعایت حریم خصوصی کاربران و محافظت از اطلاعات و داده های شخصی ثبت شده آنان در سایت دکتردکتر می داند و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا در چارچوب قوانین و با بهره گیری از فن آوری روز،امنیت و اطمینان خاطر بیشتر را برای کاربران خود در زمان استفاده از آنفراهم کند.

3.ثبت نام ، استفاده و ارایه و دریافت خدمات از سوی کاربران به منزله پذیرش حق دسترسی دکتردکتر به داده ها و اطلاعات ثبت شده شخصی آنان در سایت با هدف بهینه سازی خدمت رسانی می باشد.

لزوم ثبت و ذخیره سازی اطلاعات ضروری

1.     کاربران برای استفاده از سایت و بهره گیری از خدمات ارایه شده ، برخی اطلاعات شخصی را برای ارزیابی سطح خدمات و هم چنین افزایش امنیت خود در برابر ریسک های احتمالی و تسریع در پیگیری ،به شرح زیر ثبت می کنند:

2.اطلاعات شخصی مجموعه اطلاعات منحصر به فرد هر کاربر جهت شناسایی است که در زمان استفاده از سایت وارد کرده و یا بعدا ثبت گردیده و صرفا برای مقاصد اعلام شده در هنگام درخواست ورود اطلاعات و در چارچوب سیاست حفظ حریم خصوصی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

3.کلیه کاربران مجموع اطلاعات شخصی خود شامل اطلاعات هویتی و اطلاعات فنی را در سایت وارد و یا حسب مورد ثبت می کنند. اطلاعات هویتی شامل نام و نام خانوادگی، سن، نشانی پست الکترونیکی (ایمیل)، شماره تماس ، اطلاعات بیمه و شماره حساببوده و اطلاعات فنی نیز مشتمل بر نوع دستگاه کاربر و سیستم عامل آن، تاریخ، مدت و بازه‌های استفاده کاربر از خدمات دکترِدکتر، اطلاعات فنی و گزارش‌های سرور، کوکی‌ها، نوع و نسخه مرورگر، تمام اطلاعات در خصوص رزروهای کاربر می باشدو ثبت سایر موارد مانند اعلام دلیل مراجعه به پزشک کاملا منوط به اختیار و تصمیم شخصی کاربر است

4.مدارک پزشکی کاربران، اطلاعات ارسالی ، مشاوره‌های صورت گرفته (متنی و صوتی) و مکالمات با پشتیبانی، به عنوان سوابق کاربران و برای مراجعات بعدی ثبت و نگهداری می شود.

5.کاربران خدمت رسان علاوه بر موارد فوق، اطلاعات شغلی خود مشتمل بر شماره نظام پزشکی و نظام روان‌شناسی، کدملی، تصویر، شماره حساب بانکی و اطلاعات مطب، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ مثل آدرس، شماره تماس، شهر و محله و موقعیت جغرافیایی را نیز در سامانه وارد و ثبت می کنند.

محدوده کاربرد اطلاعات

دکتردکتر برای استفاده از اطلاعات و داده های شخصی در یک چارچوب معین عمل کرده که محدود بهموارد ذیل است:

·ارائه خدمات و ارتقا و بهینه سازی سطح آن.

·ایجاد ارتباط و امکان تعامل با کاربران.

·کاهش ریسک های احتمالی کاربران از طریق شناسایی اقدامات و رفتارهای مشکوک و حفاظت از آنان در قبال اعمال متخلفانه همانند کلاهبرداری سایبری و اقدامات متقلبانه.

·ثبت آمار با هدف شناسایی مقیاس بازار و پیش بینی امکان توسعه آن

·تشکیل پرونده سلامت برای کاربران

·ارسال مطالب آموزشی، خبری و تبلیغاتی( در صورت تمایل)

نحوه ثبت و ذخیره سازی اطلاعات

1.بخش عمده اطلاعات شخصا از سوی کاربران و به صورت آگاهانه در سایت وارد و یا ثبت می گردد.

2.برخی از داده ها و اطلاعات کاربران نیز ممکن است از طریق «کوکی‌ها» گردآوری شود که ابزاری برای تشخیص مراجعه‌ مجدد کاربران و جمع‌آوری اطلاعات کلی به‌منظور ارتقای بازدهی وب‌سایت و یا تعیین نحوه تبلیغات محسوب می گردد.

3.گرچه کوکی ها هیچ گونه صدمه و یا اسیبی به  سیستم و فایل های کاربر وارد نمی کند، اما در صورت عدم تمایل کاربر می تواند به آسانی فعالیت آنها را رد و متوقف کند.

نگهداری و حفاظت از اطلاعات

1.     دکتردکتر برای ذخیره‌سازی و محافظت از اطلاعات کاربران از آخرین فناوری های روز بهره برده و آنها را در مکان و پایگاه سروری ایمن نگهداری می کند.

2.     تعداد محدود و مشخصی از کارکنان دکتردکتر با رعایت قوانین و الزامات شرکت و فقط در محدوده انجام تعهدات شغلی خود مجاز به دسترسی به اطلاعات و داده های کاربران می باشند.

3.     کارشناسان فنی دکتردکتر در نهایت دقت و توجه کوشش می کنند تمام اقدامات امنیتی و حفاظتی را در بالاترین سطح ممکن انجام داده و حتی الامکان از اطلاعات کاربران در قبال هرگونه صدمه، آسیب، افشا و یا سواستفاده محافظت کنند.

4.علی رغم رعایت کلیه جوانب و اقدامات لازم برای حفظ اطلاعات و عدم افشای اطلاعات کاربران، این مکان وجود دارد اشخاص ثالث از طریق اقدامات متخلفانه ، خرابکاری و حملات سایبری بهصورت غیر مجاز به تمام یا بخشی ازاطلاعات دسترسی پیدا کنند. در این صورت هیچ گونه مسئولیتی متوجه دکتردکتر نمی باشد، اما او موظف است در چارچوب قوانین موجود نسبت به طرح دعوا علیه اشخاص ثالث به منظور حفظ حقوق خود و کاربران اقدامات مقتضی را به عمل آورد.

بروزرسانی یا حذف اطلاعات

1.کاربر می‌تواند در صورت ضرورت انجام هرگونه تغییر، اصلاح و بروز رسانی در اطلاعات و داده های قبلی ، با استفاده از فرم های موجود در سایت اصلاحات لازم را انجام داده و از این طریق مراتب را به دکتردکتر اطلاع دهد.

2.     کاربر می تواند بنا بر اختیار و تشخیص خود و با تکمیل فرم درخواست مربوطه ، تقاضای حذف داده ها و اطلاعات شخصی، حساب کاربری و سایر اطلاعات ثبت شده خود را ارسال کند. دکتردکتر بلافاصله پس از دریافت تقاضای فوق الذکر و صحت سنجی آن، در چارچوب قوانین و مقررات کشور و رعایت سایر ضوابط و الزامات لازم الرعایه موظف به انجام این امر خواهد بود. 

تغییرات در مقررات حفظ حریم خصوصی

1.دکتردکتر همواره و در هر زمان حق دارد مقررات حفظ حریم خصوصی را بروز رسانی کرده و یا در آنتغییرات کلی و یا جزئی اعمال کند.

2.پس از اطلاع رسانی مناسب در خصوص این تغییرات و در صورت ادامه استفاده از خدمات دکتردکتر ، این امر به منزله پذیرش کلیه تغییرات از سوی کاربران خواهد بود.

ماده 7-مقررات ثبت نظر

کاربر گرامی؛ از اینکه با ثبت نظرتان به ارتقای شفافیت فضای سلامت آنلاین و کیفیتانتقال تجربیاتکمک می‌کنید سپاسگزاریم. کارشناسان دکتردکتر به منظور حفظ کیفیت محتوای نظرات، آنها را کنترل و در صورت لزوم از نظر نگارشی ویرایش می کنند.

1.در صورت وجود هر یک از موارد و داده های زیر در نظرات ارسالی، پیام قابل تایید و انتشار نمی باشد:

  1. نام پزشک ، نشانی مطب ، هزینه های درمانی دیگر
  2. استفاده از الفاظ ناپسند و نامتعارف و یا خارج از چارچوب نزاکت و خلاف عرف جامعه
  3. ابراز نظرات سیاسی ، حاوی محتوای ناهنجار و یا نامتعارف با مضمون جنسی ، نژاد پرستانه و موارد مشابه
  4. طرح هر نوع ادعا درباره کیفیت یا نتیجه درمان که قابل صحت‌سنجی و راستی آزمایی نباشد
  5. انجام تبلیغ برای محصولات درمانی، برند ها یا مراکز درمانی و یا نشر هرگونه محتوای تبلیغاتی

2.نظر کاربران صرفا با حروف فارسی و حداکثر در.......حرف تنظیم و به همراه نام کاربریشامل نام و نام خانوادگی فرد ارسال می شود ، نظرات ارسالی با نام کاربری غیر مجاز منتشر نخواهد شد.

3.کاربران در نظرات خود از طرح هزگونهپرسش، تقاضای راهنمایی از سایر کاربران و درج هرگونهاطلاعات جهت ارتباط و تماس شخصی، از جمله شماره تلفن یا نشانی پست الکترونیکی خودداری کرده و از بیان مطالب شخصی و غیر مرتبط پرهیز می کنند.

4.دکتردکتر فقط مسئولیت انتشار نظرات کاربران را در چارچوب شرایط و مقررات بر عهده دارد ، بنابراین درج نظرات به هیچ عنوان به معنای تایید و یا احراز صحت تایید آنها نبوده و در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی متوجه دکتردکتر نمی باشد.

5.برای پیگیری سریع‌تر موارد مربوط به دریافت نوبت یا کیفیت درمان، می‌توانید با پشتیبانی از طریق شماره تلفن42198000-021 تماس بگیرید. دکتردکتر برای ارتباط با کاربران صرفا از طریق کانال های ارتباطی خود نسبت به ارسال پیام و یا برقراری تماس اقدام کرده و ارسال و دریافت پیام و یا تماس از هر طریق و یا شماره دیگری مورد تایید و پذیرش دکتردکتر نمی باشد. در صورت دریافت هرگونه پیام از سایر شماره ها و یا طرق دیگر ، مراتب را به شماره 42198000-021 .اطلاع دهید.

ماده 8- سایر شرایط و مقررات استفاده از خدمات دکتردکتر

1.     «دکتردکتر» صرفا به عنوان یک سکوی( پلتفرم) واسط یه خدمت رسانی می پردازد و لذا مالکیت داده ها و پیشینه درمانی کاربران و محتوای پرونده سلامت و سوابق آنان که از سوی کاربران( اعم از خدمت رسان و خدمت پذیر) بارگذاری و یا مبادله می گردد، متعلق به شرکت سازگار سلامت نوین ایرانیان نمی باشد.

2.تمامی فعالیت‌های «دکتردکتر» وفق قوانین و مقررات و با رعایت ضوابط، دستورالعمل ها و الزامات جاری در کشور انجام می پذیرد که از سوی مراجع، نهادها و سازمان های ذی صلاح به صورت رسمی اعلام گردیده و دکتردکتر خود را ملزم به تبعیت از آنها می داند.

3.همه مطالب در دسترس و مربوط به هر یک از خدمات دکتردکتر، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولیدشده توسط دکتردکتر جزئی از اموال دکتردکتر محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار دکتردکتر است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای دکتردکتر محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها و اسامی خدمات قابل‌ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجادشده توسط دکتردکتر و علائم تجاری ثبت‌شده نیز در انحصار دکتردکتر است و هرگونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

4.هرگونه اقدام متقلبانه، استفاده مخرب و یا سوءاستفاده از سامانه دکترِدکتر و یا ایجاد اختلال در آن تخلف محسوب گردیده و حق هر گونه پیگیری قانونی برای دکتردکتر محفوظ است.

5.در صورت بروز هر گونه اشتباه و خطای سهوی در خصوص واریز یا برداشت وجوه مربوط به حساب کاربران، دکتردکتر همواره مجاز و مختار است بدون نیاز به طی هر گونه تشریفات اداری و قضائی نسبت به اصلاح آن اقدام نماید. کاربرضمن پذیرش بی قید و شرط این امر، حق هرگونه اعتراض و ادعایی را از هر جهت و عنوان در این مورد از خود ساقط می‌نماید.

6.استرداد وجه به حساب بانکی کاربران صرفاً به حساب بانکی واریزکننده آن انجام می پذیرد و امکان عودت وجه به سایر حساب‌های بانکی مقدور نمی باشد.

7.مسئولیت هر گونه خطا و سوء رفتار و تخلفات کاربر خدمت رسان برعهده شخص وی بوده و هیچ گونه مسئولیتی از این حیث متوجه دکتردکتر نمی باشد.

8.دکتردکتر می تواند لینک‏‌ مربوط به دیگر سایت ها را در سامانه خود قرار دهد، اما این اقدام صرفا برای سهولت دسترسی کاربران انجام شده و به معنای اعمال نظارت و کنترل و یا تایید محتوای آنها نمی باشد، لذا هرگونه مسئولیت ناشی از هرگونه استفاده از داده‌‏ها و فایل‏‌های متعلق به سایت‏‌های لینک شده و هم چنین هر خسارت و آسیب احتمالی وارده از طرﻳﻖ وﻳﺮوس یا فایل‏‌های مخرب دریافتی از طریق آنها بر عهده کاربر است.