بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی برای پوست‌های خشک، چرب، معمولی و مختلط

پوست بدن، اولین لایه دفاعی برای محافظت انسان در برابر عوامل محیطی است و همیشه هم در معرض خطرات و بیماری‌های متفاوت قرار دارد. در بین تمامی این خطرات، نور خورشید یکی از مهم‌ترین‌ها است. یکی از روش‌های ساده برای محافظت از پوست در برابر تاثیرات مخرب آفتاب، استفاده از کرم ضد آفتاب است. این کرم با ایجاد یک لایه سطحی روی پوست صورت و دست، اثرگذاری اشعه‌های مخرب خورشید را کاهش می‌دهد.

اما بالا بودن تنوع وسایل بهداشتی مخصوصا در میان محصولات وطنی، انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی را سخت کرده است. حتی عده‌ای در انتخاب بین نمونه خارجی یا ایرانی کرم ضد آفتاب تردید دارند. انتخاب ضد آفتاب بسیار مهم است و نباید از کنار آن به سادگی گذشت، برای همین لازم دانستیم تا در یک مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر توضیحاتی در خصوص بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی و برند‌های مطرح موجود در بازار ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان کردن

اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست چیست؟

دلیل آفتاب سوختگی پوست بدن، وجود اشعه‌های فرابنفش از نوع A و B در نور خورشید است. علاوه‌براین دو مورد، اشعه UVA نیز باعث از بین رفتن لایه‌های زیرین پوست می‌شود. این اشعه‌های مخرب کلاژن‌های پوست را از بین برده و رادیکال‌های آزاد را در ساختار شیمیایی پوست آزاد می‌کنند. نتیجه این فعل و انفعالات، چروک‌شدن پوست و به‌وجود آمدن کک‌مک روی بدن است. اما این تمام ماجرا نیست و به‌تدریج باید منتظر خطرات جدی مانند سرطان پوست بود. ساده‌ترین روش برای کاهش این اثرات مخرب، استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی است.

مواد موجود در این کرم می‌تواند نور ماورابنفش را به خود جذب‌کرده و موجب بازتابش و پخش اشعه UV شود. این کرم مانع از برخورد امواج نور خورشید با پوست می‌شود و درنتیجه فرد دچار افتادگی پوست، پیری زودرس یا دیگر بیماری‌های پوستی نخواهد شد. اگر قصد آفتاب گرفتن داشته باشید، باید حتما از یک ضدآفتاب مناسب استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب ایرانی بهتره یا خارجی

کرم ضد آفتاب ایرانی بهتر است یا خارجی؟

در هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب خوب بسیاری از افراد بر این باورند که کیفیت کرم‌های ضد آفتاب خارجی بهتر از نمونه‌های ایرانی است. اما این یک دیدگاه بدبینانه نسبت به کرم‌های ضد آفتاب داخلی است؛ محافظت برخی از این کرم‌های ضد آفتاب ایرانی در مقابل خورشید، به‌مراتب بیشتر از نمونه‌های خارجی است. لازم است بدانید که ترکیبات این نوع از کرم‌ها متناسب با شرایط آب و هوایی ایران بوده و حاوی مواد موثر بیشتری است.

در داخل جعبه کرم‌های ضد آفتاب ایرانی یک بروشور فارسی برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده وجود دارد. این بروشور حاوی اطلاعاتی درباره میزان فیلتر‌های شیمیایی و فیزیکی موجود در ترکیبات آن کرم ضد آفتاب است. این یکی از مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب ایرانی در مقایسه با نمونه‌های خارجی است.

ویژگی‌های بهترین ضد آفتاب ایرانی چیست؟

دیگر نوبت به معرفی فاکتور‌های انتخاب  بهترین ضدآفتاب ایرانی می‌رسد زیرا هر کرم ضد آفتابی مناسب پوست شما نیست و باید در هنگام خرید، چندین نکته را در نظر بگیرید؛ در این رابطه در مطلب تفاوت ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی بیشتر گفته‌ایم. اولین نکته، انتخاب کرم ضد آفتاب بر اساس نوع پوست است؛ زیرا انواع مختلفی از کرم ضد آفتاب ایرانی برای پوست جوش دار، چرب، خشک و یا معمولی وجود دارد.

میزان SPF مناسب برای کرم ضد آفتاب چقدر است؟

موضوع بعدی، توجه به میزان SPF کرم ضد آفتابی است که قصد خرید آن را دارید. واژه SPF از عبارت “Sun Protection Factor” گرفته شده و بیانگر میزان توانایی ترکیبات کرم در مقابل نور خورشید است و نشان‌دهنده میزان محافظت پوست در برابر اشعه‌های UV خورشید است. کرم‌های ضد آفتاب ایرانی را می‌توان بر اساس میزان SPF و درصد بازدارندگی آن‌ها، به انواع زیر تقسیم کرد:

  • کرم ضد آفتاب با SPF۱۵ که تا ۹۳ درصد از اشعه‌های مضر خورشید را دفع می‌کند.
  • ضد آفتاب از نوع SPF۳۰ که درصد بازدارندگی آن در حدود ۹۷ است.
  • ضد آفتاب‌هایی که دارای SPF۵۰ بوده و تا ۹۸ درصد از پوست محافظت می‌کنند.

میزان SPF بهترین ضد آفتاب ایرانی باید بین ۲۵ تا ۳۰ باشد تا بتواند به خوبی از پوست صورت یا بدن شما در مقابل اشعه‌های خطرناک خورشید محافظت کند. البته فراموش نکنید که برای تاثیرگذاری بیشتر، باید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن جلوی نور خورشید از کرم ضد آفتاب روی پوست استفاده کنید. مدت زمان تمدید هم بستگی به میزان تعریق و قرار‌گیری در معرض نور خورشید دارد.

مشورت با متخصص پوست

علاوه‌بر موارد اشاره شده، معیار‌های دیگری را نیز باید هنگام خرید کرم ضد آفتاب در نظر گرفت. میزان خشکی یا چربی پوست، حساسیت پوستی، در نظر گرفتن سن و قیمت کرم ضد آفتاب جزئی از این معیار‌های مهم هستند.

اگر تشخیص نوع پوست برای شما سخت است، بهتر است که به یک مشاور پوست در تهران یا دیگر شهرهای ایران مراجعه کنید؛ شاید بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان با انتخاب شخصی شما فرق داشته باشد. حتی می‌توانید از پزشک خود سوال کنید که در میان کرم‌های ضد آفتاب ایرانی چه برندی را پیشنهاد می‌دهد که با پوست شما سازگاری داشته باشد.

کرم ضد آفتاب ایرانی

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی

برند‌های بسیار مطرحی برای نوع ایرانی از کرم ضد آفتاب وجود دارد. سینره (Cinere)، سی‌گل (Seagull)، پریم (Prime)، مای (MY)، درمالیفت (Dermalift)، لافارر (Lafarrerr) و آردن (Ardene) نام برند‌های معتبر برای کرم ضد آفتاب ایرانی هستند. اما هر کدام از این مارک‌ها دارای چندین نوع برای پوست‌های مختلف هستند. برهمین‌اساس، در ادامه بهترین مارک‌های کرم ضد آفتاب ایرانی برای انواع پوست را به شما معرفی خواهیم کرد:

بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

قرمزی و حساسیت، از عوارض برخورد نور خورشید با پوست‌های خشک است زیرا نور خورشید باعث تحریک این نوع از پوست می‌شود. برای کاهش اثرات نور خورشید، به کرم ضد آفتابی نیاز داریم که حاوی مواد مرطوب‌کننده باشد. چون چنین ترکیبی علاوه‌بر محافظت از پوست، رطوبت مورد نیاز آن را نیز تامین خواهد کرد. در بین بهترین کرم‌های ضد آفتاب ایرانی، محصولات زیر مناسب پوست‌های خشک هستند:

1. کرم ضد آفتاب آردن SPF۲۵

این کرم ضد آفتاب یک محصول مناسب برای مصرف روزانه پوست‌های معمولی و خشک است. برای ساخت این محصول از بازتاب دهنده‌های معدنی استفاده شده که حاوی فیلتر‌های ضد آفتاب با توان حفاظتی بالا هستند. ویژگی مثبتی که این کرم ضد آفتاب ایرانی نسبت به محصولات مشابه دارد، ماندگاری در برابر شستشو یا تعریق و قابلیت پخش آسان است زیرا در اثر ورزش یا فعالیت‌های روزمره از سطح پوست پاک نمی‌شود.

2. ضد آفتاب رنگی آردن SPF۴۶

محبوبیت کرم آردن SPF۴۶، بیشتر از نمونه قبلی است. چون این کرم ضد آفتاب فاقد هر گونه مواد شیمیایی بوده و برای تهیه فرمولاسیون آن، از بازتاب دهنده‌های طبیعی و معدنی با دانه‌بندی بسیار ریز و با کیفیت استفاده شده است. رنگی‌بودن این نوع از کرم به خاطر وجود رنگدانه‌های معدنی در داخل آن است. این ویژگی سبب شده تا آردن SPF۴۶ را به عنوان بهترین کرم ضد آفتاب رنگی ایرانی برای پوست‌های خشک معرفی کنیم.

مقاومت در برابر شستشو یا تعریق و عدم زدودن کرم در طول فعالیت‌های روزانه از ویژگی‌های مثبت این محصول ایرانی است. ترکیب این کرم حاوی ویتأمین‌های E و C بوده و رطوبت مورد نیاز پوست شما را تأمین می‌کند.

3. کرم ضد آفتاب رنگی مای

کرم ضد آفتاب مای با SPF۳۰، جزء پرفروش‌ترین محصولات بازار است. ترکیب این کرم حاوی فیلتر‌هایی مقاوم در برابر عرق و آب است. به همین دلیل یک گزینه مناسب برای محافظت از پوست‌های خشک و معمولی است.

4. کرم ضد آفتاب سینره

محبوب‌ترین کرم‌ ضدآفتاب سینره، نوع SPF۶۰ آن است. دلیل محبوبیت این محصول، ترکیبات گیاهی موجود در آن است که خاصیت ضد التهابی دارند. همچنین ویتامین E موجود در این محصول، تاثیر زیادی بر پیشگیری از ایجاد چین و چروک دارد.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی برای پوست چرب چیست؟

پوست‌های چرب بهترین مکان برای آکنه زدن هستند. پس افراد با پوست چرب، باید از کرم‌های ضد آفتابی استفاده کنند که برچسب OIL FREE دارد. چون این نوع از کرم فاقد چربی بوده و ترکیبات موجود در آن، سبب کاهش چربی پوست خواهد شد. موارد زیر را می‌توان به عنوان بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی برای پوست‌های چرب معرفی کرد:

1. کرم ضد آفتاب سینره SPF۵۰

نوع SPF۵۰ از کرم‌های ضد آفتاب سینره، جزء پرفروش‌ترین محصولات این شرکت است. این کرم با ایجاد یک جلوه مات بر روی بدن، از پوست در برابر پرتو‌های مضر محافظت می‌کند. این کرم فاقد عصاره و رنگ خاص بوده و نیم‌ساعت قبل از تماس با نور خورشید، باید آن را استفاده کرد. اگر هم برای مدت طولانی در برابر نور خورشید باشید، هر ۴ ساعت یک بار نیاز به تمدید دارد.

2. ضد آفتاب و ضد لک لافارر مدل Oily and Acne-Prone

مدل Oily and Acne-Prone از محصولات لافارر را می‌توان بهترین کرم ضد آفتاب ضد لک ایرانی دانست. این کرم بی‌رنگ بوده و حاوی عصاره گیاهانی همچون «بیربری»، «آلوئه ورا»، «پاپایا»، «شیرین بیان» و «سارمنتوزا ساکسی فراگا» است. این کرم ضد آفتاب ایرانی از نوع SPF۵۰ بوده و استفاده از آن باعث کند شدن روند پیری پوست و محافظت در برابر اشعه‌های خطرناک UV-A و UV-B نور خورشید می‌شود. مزیت بعدی این کرم، خاصیت رفع لک‌های پوستی آن است. استفاده از این محصول به افراد با پوست حساس و روشن توصیه می‌شود.

3. ضد آفتاب جوان‌کننده پریم مدل Matex Colorless

کرم ضد آفتاب پریم مدل Matex Colorless به لحاظ کیفیت، یک رقیب جدی برای نمونه‌های خارجی است. این مدل از محصولات بهداشتی پریم با SPF۵۰، بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی برای پوست چرب و جوش‌دار محسوب می‌شود. در ساخت این محصول از عصاره ساقه انگور استفاده شده و فاقد چربی است. استفاده از این محصول بدون محدودیت سنی بوده و برای تمامی آقایان و بانوان قابل استفاده است. بی‌رنگی و قابل استفاده بودن برای پوشاندن جای جوش و لک، از دیگر ویژگی‌های این محصول بهداشتی است.

4. کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Oily And Acne-Prone Medium

این کرم برخلاف نمونه‌های قبلی، از نوع ضد آفتاب‌های ایرانی با SPF۴۰ است. این محصول از تولیدات شرکت لافارر بوده و با داشتن خاصیت ضد لک بودن، مناسب پوست‌های چرب است. پوشش دهی یکنواخت و کامل، مهار‌کننده طبیعی چربی، محافظت از پوست در برابر اشعه‌های یو وی نوع A و B و جلوگیری از ایجاد آکنه، جزء ویژگی‌های برجسته این محصول هستند.

استفاده از این کرم برای خانم‌هایی مناسب است که با توجه به نوع پوست خود، اجازه استفاده از کرم پودر را ندارند؛ کارایی این محصول به مانند کرم پودر بوده و با داشتن خاصیت ضد حساسیت و رنگی بودن، روند پیری پوست را کند می‌کند.

5. مدل Acnex Beige از کرم‌های ضد آفتاب پریم

این مدل از محصولات شرکت پریم، بهترین ضد آفتاب رنگی ایرانی است. این نوع از کرم ضد آفتاب خاصیت ضد آکنه بودن، کنترل ترشح سموم، مهار کنندگی قوی باکتری‌های مولد آکنه و محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA، UVB و IR را دارد. رنگ این کرم بژ بوده و با داشتن ویژگی‌های مات‌کننده و فاقد چربی بودن، قادر به پوشاندن انواع لک و جای جوش بر روی صورت است. هیچ گونه محدودیت سنی برای استفاده از این کرم ضد آفتاب با SPF۶۰ وجود نداشته و تمامی بانوان و آقایان امکان استفاده از آن را دارند.

بهترین کرم ضد آفتاب گیاهی ایرانی

بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست‌های معمولی چیست؟

محافظت از پوست‌های معمولی بسیار راحت‌تر از پوست‌های خشک و چرب است. چون حساسیت آن نسبت به پوست خشک کمتر بوده و آکنه یا جوش کمتری به نسبت پوست‌های چرب در آن ایجاد می‌شود. بنابراین برای محافظت از پوست‌های خشک، به یک کرم ضد آفتاب ایرانی با SPF مناسب نیاز داریم. فاکتور بعدی برای چنین انتخابی، میزان Broad Spectrum کرم انتخابی است. موارد زیر جزء بهترین کرم‌های ضد ایرانی برای پوست‌های معمولی هستند:

1. مدل Normal To Dry Medium از کرم‌های ضد آفتاب لافارر

این مدل از کرم ۴۰ میلی لیتری لافارر، دارای ویژگی‌های مثبت برای پوست‌های معمولی است. در این کرم عصاره گیاهانی همچون شیرین بیان، آلوئه‌ورا و بیربری وجود دارد که باعث رطوبت‌رسانی عمقی، پیشگیری و رفع لک‌های پوستی خواهد شد. فرمولاسیون سبک این محصول به شما امکان پوشش دهی یکنواخت و کامل پوست را می‌دهد. جلوگیری از ایجاد آکنه، محافظت از پوست در برابر اشعه‌های یو وی و کاهش روند پیری پوست از جمله ویژگی‌های مثبت این نوع از کرم ضد آفتاب ایرانی هستند.

2. ضد آفتاب رنگی فاقد چربی سی گل

این محصول از شرکت سی‌گل، حاوی ترکیباتی از جوانه گندم، ویتامین E و عصاره آلوئه‌ورا است. این ضدآفتاب دارای رنگ کرم بژ روشن است و به مصرف‌کننده امکان پوشاندن جوش‌های پوستی را می‌دهد. آنتی‌اکسیدان موجود در این کرم، نقش فیلتری برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های یو وی و IR را بازی می‌کند. میزان SPF این کرم ۶۰ بوده و درصد بازدارندگی بسیار مناسبی دارد.

3. ضد آفتاب آقایان آردن

آردن با در نظر گرفتن ضخیم بودن پوست آقایان نسبت به بانوان و اثرات مخرب محیطی، این نوع ضد آفتاب را طراحی کرده است. این ضدآفتاب با SPF۳۰ فاقد هرگونه چربی بوده و یک گزینه مناسب برای آقایانی است که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند. در فرمولاسیون این کرم هیچ گونه روغن‌های معدنی و ترکیبات چرب وجود نداشته و اثری از سفید کنندگی بر روی پوست نمی‌گذارد.

ویتأمین‌های E و C موجود در این کرم، نقش آنتی اکسیدانی قوی و محافظ در برابر تشکیل رادیکال‌های آزاد را دارند. از دیگر خصوصیات این محصول، می‌توان به مرطوب کنندگی، مقاومت در برابر تعریق و نور و حفاظت کامل در تمام طول موج‌های پرتو ماورا بنفش اشاره کرد.

4. ضد لک و ضد آفتاب لافارر مدل Normal To Dry

ضد لک و ضدآفتاب لافارر مدل Normal To Dry با داشتن SPF۵۰، بدون رنگ بوده و مخصوص پوست‌های معمولی و خشک است. در ترکیب این کرم عصاره گیاهان آلوئه ورا، شیرین بیان، پاپایا و غیره وجود دارد که موجب رطوبت‌رسانی طولانی مدت و عمقی پوست می‌شود. جلوگیری از ایجاد آکنه، محافظت در برابر اشعه‌های مضر یو وی و کندی روند پیری پوست، از دیگر ویژگی‌های برجسته در خصوص این کرم ضد آفتاب ایرانی است.

5. مرطوب‌کننده و ضد آفتاب سی گل مدل Sunpro

اگر به دنبالی کرمی هستید که علاوه بر ضد آفتاب بودن خاصیت مرطوب کنندگی هم داشته باشد، مدل Sunpro سی گل را پیشنهاد می‌کنیم. حجم این کرم ۴۰ میلی لیتر بوده و با داشتن SPF۳۰، انتخابی مناسب برای پوست‌های معمولی و خشک است.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی

با انتخاب درست کرم ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید

زیبایی جزء بزرگترین موهبات الهی محسوب می‌شود که خداوند به بندگان خود عطا کرده است. برای همین باید تمام تلاش خود را برای حفظ این نعمت و طراوت خود به خرج دهیم. استفاده از کرم ضد آفتاب ایرانی نه تنها برای زیبایی، بلکه برای حفظ سلامتی هم لازم است. چون نور خورشید حاوی اشعه‌های خطرناکی است که باعث از بین رفتن پوست و پیری می‌شود. در این مطلب لیستی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب ایرانی را به شما معرفی کردیم. اما فراموش نکنید که بهتر است برای انتخاب ضدآفتاب مناسب، از دکتر پوست مشورت بگیرید. برای این کار می‌توانید از سایت نوبت‌ دهی آنلاین دکتردکتر استفاده کنید.

اگر شما هم ضد آفتاب ایرانی دیگری را می‌شناسید که در لیست ما قرار ندارد و کیفیت مطلوبی دارد، خوشحال می‌شویم آن را به ما معرفی کنید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مریم هاشمی می گوید

    ضدآفتاب های Trust هم عالی هستن حیفه جاشون تو این لیست خالی باشه

  2. رقیه سبزی می گوید

    درمورد مرطوب کننده وکرم آبرسان هم بگید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.