تزریق ژل بینی؛ روشی با تاثیر آنی برای رفع نواقص

تزریق فیلر بینی چیست و چگونه انجام می شود؟
اشتراک گذاری ثبت دیدگاه

برای ترمیم شکل بینی، به‌جز رینوپلاستی (Rhinoplasty) و عمل جراحی، روش‌های غیرجراحی مانند تزریق ژل بینی هم وجود دارد. عمل بینی بدون جراحی با تزریق فیلر بینی انجام می‌شود. این فرایند شکل بینی را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که حالت بهتری پیدا کند. با تزریق فیلر، می‌توانید نوک بینی را بلند یا انحنای بینی را صاف کنید. فیلر بینی استخوانی یا انواع دیگر آن، از روش‌های کم‌تهاجمی هستند که از سوی دکتر پوست انجام می‌شوند. فرد پس از این عملیات، امکان بازگشت به زندگی روزانه را دارد. در واقع، عوارض فیلر بینی بسیار اندک است. با انواع ژل بینی، امکان صاف‌کردن برجستگی‌های پل بینی یا افزایش حجم کلی بینی وجود دارد.

در این مقاله از مجله سلامتی و پزشکی دکتردکتر، به شما می‌گوییم که مراحل تزریق ژل بینی چیست، ژل هیدروکسی آپاتیت کلسیم چه تاثیری روی فرم بینی دارد و مراقبت‌های قبل از فیلر بینی و بعد از آن چگونه‌اند.

مطالعه این مقاله، به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

اگر پرسشی درباره  کاربرد تزریق ژل بینی داشتید، از ما بپرسید تا کارشناس سلامتی دکتردکتر به شما پاسخ دهد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان کردن

تزریق ژل یا فیلر بینی چیست؟

فیلرهای بینی راه‌حلی غیرجراحی برای کمک به زیباتر و باریک‌تر نشان‌دادن بینی یا اصلاح برآمدگی روی آن هستند. با استفاده از تزریق اسید هیالورونیک در نقاط مهم و خاصی از بینی، پل بینی از بین می‌رود یا اندازه سوراخ‌های آن تاحدی تغییر می‌کند. با تزریق ژل بینی، روند ترمیم شکل بینی بسیار آسان و بدون عوارض پیش می‌رود. دیگر نیازی به جراحی‌های رینوپلاستی نیست و مدتی طولانی برای رسیدن به نتیجه نهایی طول نمی‌کشد. با تزریق فیلرهای پوستی که موادی ژل‌مانند هستند، دکتر پوست به زیباترشدن بینی کمک می‌کند. عیوب بینی با تزریقی ساده رفع می‌شوند و نتیجه هم بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود. دیگر نیازی به صبرکردن برای مشاهده شکل نهایی بینی نیست و درد، کبودی و خونریزی هم به‌وجود نمی‌آید.

تزریق ژل بینی چیست و چه تاثیری دارد؟
عکس قبل و بعد فیلر بینی

فیلر بینی استخوانی

تزریق فیلر برای بینی‌های استخوانی معمولاً نتایج خوب و راضی‌کننده‌ای به‌همراه دارد. با تزریق ژل در نقطه‌ای مناسب از بینی، مشکلاتی مانند قوز و برآمدگی‌های نامتناسب بینی از بین می‌روند. با تزریق ژل، امکان لیفت‌کردن یا بالابردن سر بینی هم وجود دارد. با رفع چنین مشکلاتی، ظاهر بینی‌های استخوانی به‌راحتی زیباتر می‌شوند. حجمی که با ژل‌ها در میان فواصل صاف و برآمده بینی استخوانی ایجاد می‌شود، ظاهر بینی را بی‌نقص می‌کند.

فیلر بینی گوشتی

مشکل اصلی بینی‌های گوشتی حجم زیاد آن‌ها است. با عمل فیلر هم مقداری به حجم بینی اضافه می‌شود. در نتیجه، این عملیات برای بینی‌های استخوانی مناسب‌تر به‌نظر می‌رسند. فیلر بینی برای بینی‌های گوشتی هم کاربردهایی دارد. مثلاً در مواردی که بینی گوشتی علاوه‌بر حجم زیاد، مشکلات و نواقصی چون برآمدگی هم داشته باشد. در این صورت، دکتر تزریق فیلر (ژل) بینی باید با رعایت نهایت دقت و ظرافت، طوری اقدام به تزریق ژل کند که حجم بینی گوشتی بزرگ‌تر جلوه نکند و مشکلاتی مانند برآمدگی‌هایش هم رفع شوند.

چند نوع ژل‌ برای تزریق به بینی وجود دارد؟

انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارند، اما ژل‌های اصلی مورد استفاده در رینوپلاستی غیرجراحی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ژل اسید هیالورونیک (HA)
  • ژل هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA)

در جدول زیر، هر کدام از این ژل‌ها را به تفکیک، بررسی خواهیم کرد:

ژل اسید هیالورونیک (HA) اسید هیالورونیک (HA) نوعی ماده طبیعی در بدن است و به‌دلیل توانایی آن در حفظ رطوبت و افزایش حجم شناخته شده است. فیلرهای HA به‌دلیل ایمنی و اثربخشی، پرکاربردترین فیلرها در جراحی بینی غیرجراحی هستند.
ژل هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA) هیدروکسی لاپاتیت کلسیم یکی دیگر از مواد طبیعی است که در استخوان‌های انسان یافت می‌شود. فیلرهای CaHA، در مقایسه با HA، تراکم بیشتری ارائه می‌دهند.

انواع دیگری مانند ژل اسید پلی لاکتیک ال هم موجود است که نسبت به دو گزینه دیگر، کمتر استفاده می‌شود و در کلاژن‌سازی پوست نقش دارد. کانتورینگ بینی با فیلر در انواع مختلف، از روش‌های پرطرفدار دنیای پزشکی/زیبایی در این روزها است.

مشاوره تلفنی و متنی با دکتر پوست

تزریق ژل بینی چه کاربردی دارد؟

تزرزیق ژل بینی برای ایجاد تغییرات جزئی در ظاهر بینی مناسب است. پزشکان می‌توانند از فیلر برای کاهش ظاهر قوز پشتی یا صاف‌تر به‌نظر رسیدن بینی استفاده کنند. برخی از افراد برای اصلاح نتایج جراحی قبلی بینی، به‌جای انجام یک عمل جراحی دیگر از فیلر استفاده می‌کنند. شما در طول عمل بیدار خواهید بود، تا بتوانید نتایج را در همان زمان مشاهده کنید. امکان دخل‌وتصرف در فرایند عملیات تزریق وجود دارد. در واقع، شما و پزشک می‌توانید نتایج را سریعاً ببینید و در صورت نیاز، در همان زمان انجام عملیات، تغییرات را اعمال کنید. برخلاف جراحی بینی، تزریق ژل نمی‌تواند بینی را کوچک‌تر کند. عمل بینی با استفاده از مواد تزریقی باعث افزایش حجم بینی می‌شود. ضمن اینکه نمی‌تواند مشکلات تنفسی را هم اصلاح کند.

تزریق فیلر بینی برای افزایش حجم بینی

با تزریق ژل بینی می‌توانید حجم بینی را در نواحی دلخواه بیشتر کنید. در برخی از افراد، رفع نبود تناسب میان بخش‌های مختلف بینی، مستلزم تزریق فیلری است که به یک‌دستی حالت بینی کمک می‌کند. به‌عبارت دقیق‌تر، گاهی نیاز به افزایش حجم در بخش‌هایی از بینی مانند فاصله نوک تا بخش بالایی آن است. با چنین اقدامی، تعادل و توازن در شکل بینی ایجاد می‌شود. دقت کنید که با فیلر نمی‌توانید حجم بینی را کوچک‌تر کنید.

تزریق فیلر بینی برای تغییر شکل بینی

از فیلرهای بینی برای تغییر ظاهری آن استفاده زیادی می‌شود. برای مثال، با تزریق ژل در نقاطی مناسب، امکان رفع قوز و برآمدگی بینی به‌وجود می‌آید. امکان بالابردن نوک بینی و اصطلاحاً سربالاکردن آن هم با تزریق فیلر وجود دارد. البته اگر خواهان ایجاد تغییراتی باثبات و همیشگی برای بینی‌تان هستید، نباید به این تزریق‌ها اکتفا کنید. اثرات چنین تغییرات ترمیمی در بینی، ماندگار نیستند. پس در صورت نیاز به تغییرات همیشگی، باید بینی را به روش‌های سنتی گذشته عمل کنید.

تزریق ژل بینی برای رفع کجی

یکی از کاربردهای مهم تزریق فیلر بینی، از بین‌بردن کجی و اصلاح نوک بینی است. اصلاح زوایای بینی هم با تزریق ژل در بخش‌هایی مناسب، به بهبود ظاهر آن کمک شایانی می‌کند. به‌رغم محدودیت‌هایی که از نظر تغییر شکل و زمان ماندگاری این عمل وجود دارد، با استقبال زیادی روبه‌رو است. جای نگرانی بابت بزرگ‌ترشدن بینی در زمان تزریق ژل برای رفع کجی هم نیست. متخصصان با تزریق مقدار مناسب از ژل و در زاویه‌ای درست، مانع از بروز چنین عوارضی می‌شوند.

تزریق ژل بینی چه مزایایی دارد؟

هرچند که تزریق فیلر بینی اثراتی دائمی ندارد، اما مزایای قابل‌توجهی به شما ارائه می‌کند. برای مثال:

  • هیچ دردی در طول عمل وجود ندارد.
  • نتیجه را می‌توانید بلافاصله مشاهده کنید.
  • کبودی و تورم خاصی بعد از عمل فیلر بینی به‌وجود نمی‌آید.

انجام این فرایند طولانی نیست و فقط ۱۰ دقیقه طول می ‌کشد. همه این موارد باعث استقبال فراوان بیماران از این روش ترمیم بینی شده‌اند.

مزایای تزریق فیلر بینی
مشخص‌کردن ناحیه تزریق ژل روی بینی

آیا تزریق ژل بینی عوارض دارد؟

یکی از معایب تزریق ژل بینی دائمی‌نبودن آن است. ژل‌های تزریقی از چند ماه تا یک سال ماندگاری دارند. پس از آن، بدن شما آن‌ها را جذب می‌کند. بینی هم به همان شکلی درمی‌آید که پیش‌تر و قبل از عمل بوده است. برای رفع این مشکل، امکان تزریق مجدد فیلر وجود دارد، اما امکان دارد که آسیب‌هایی به پوست و رگ‌های خونی وارد شود. در نتیجه، پزشکان معمولاً تکرار این اقدام را توصیه نمی‌کنند.

یکی از خطرات مهم تزریق فیلر بینی، عوارضی است که به رگ خونی وارد می‌شود. اگر به رگ‌های خونی آسیب برسد، خون‌رسانی به پوست اطراف بینی مختل و پوست اطراف این بخش از صورت، دچار مرگ و نابودی می‌شود. در مواردی هم فیلر می‌تواند وارد رگ خونی شود. این رگ که خون یکی از چشم‌ها را هم تأمین می‌کند، بسیار حساس است. ورود فیلر به آن می‌تواند منجر به کاهش بینایی و حتی نابینایی شود.

تزریق فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل بینی برای کسانی مناسب است که بینی‌های استخوانی دارند. البته این عملیات قابلیت اجرا روی بینی‌های گوشتی هم دارد. اما باید دقت کنید که بینی‌های استخوانی معمولاً مشکلاتی مانند برآمدگی استخوان و قوس دارند. با تزریق ژل در نواحی برآمده و مختلف بینی، امکان ایجاد توازن و تعادل در شکل بینی استخوانی به‌وجود می‌آید. چنین چیزی برای بینی‌های گوشتی به‌ندرت قابل اجرا است. از آنجا که تزریق فیلر به بینی با اضافه‌شدن ماده‌ای دیگر و حجم‌دهی به بخش‌هایی از بینی همراه است، احتمال دارد که تزریق ژل، باعث بزرگ‌ترشدن بینی گوشتی هم بشود.

تزریق فیلر بینی برای چه سنی مناسب است؟

عمل تزریق فیلر بینی بدون جراحی برای افراد بالای ۱۸ سال بی‌خطر است. فیلرها حاوی موادی ایمن هستند و استفاده از آن‌ها خطرناک نیست. بااین‌حال، امکان بروز عوارضی بعد از مصرفشان وجود دارد. باید با آگاهی از این عوارض و تناسب وضعیت خود با نتایج تزریق ژل‌ها، اقدام به استفاده از آن‌ها کنید. یادتان باشد که حتما پیش از مراجعه به دکتر پوست، با او درباره وضعیت سلامت خود صحبت کنید.

تزریق فیلر بینی برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگر در دوران شیردهی یا بارداری به‌سر می‌برید، نباید از فیلرهای بینی استفاده کنید. هنوز اثرات احتمالی این ژل‌ها روی مادر و بچه مشخص نیست. پس دست نگه دارید و انجام این کار را به بعد از گذر از این دوران موکول کنید. اگر به لیدوکائین یا سایر مواد موجود در فیلرها حساسیت دارید، هم گزینه مناسبی برای تزریق ژل بینی نخواهید بود. یادتان باشد که این عملیات نمی‌تواند برآمدگی‌های خیلی شدید بینی را درمان کند. ضمن اینکه در شکل‌دادن به پره‌های بسیار بزرگ بینی هم ناتوان است. بنابراین اگر برای حل این مشکلات به‌دنبال عملیات ترمیم بینی هستید، بهتر است که گزینه‌های دیگری را انتخاب کنید. فیلرها نمی‌توانند مشکلات ساختاری عمده‌ای مانند انحراف سپتوم یا مشکلات تنفسی را بهبود بدهند. بنابراین، با در نظرگرفتن این نکات، برای انجام تزریق فیلر تصمیم‌گیری کنید.

تزریق فیلر بینی برای چه سنی مناسب نیست؟

کسانی که زیر سن ۱۸ سال هستند، نباید فیلر بینی تزریق کنند. این محدودیت ریشه در مسائل مختلفی دارد. در سنین پایین‌تر، هم از نظر سلیقه و هم از نظر جسمی، وضعیت فرد به ثبات کامل نرسیده است. در نتیجه، هرگونه تصمیم‌گیری برای ایجاد تغییر در بدن می‌تواند با نتایجی روبه‌رو باشد که بعدها مشکل یا پشیمانی به‌بار می‌آورد. اگر احساس می‌کنید که بینی‌تان نیاز به فیلر دارد، این عملیات را برای بعد از ۱۸ سالگی برنامه‌ریزی کنید.

سن مناسب تزریق فیلر بینی
تزریق بدون درد فیلر بینی توسط دکتر پوست، مو و زیبایی

مراحل تزریق ژل بینی

در طی تزریق فیلر بینی، پزشک از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌کند. هدف این است که بیمار متوجه درد یا ناراحتی‌های احتمالی نشود. به‌طور کلی هم درد و عوارض تزریق ژل نسبت به عملیات رینوپلاستی بسیار اندک است. باید حواستان به این موضوع باشد که آیا نسبت به مواد بی‌حسی حساسیت دارید یا خیر. اگر پیش‌تر در عمل‌های جراحی یا اقدامات پزشکی دیگر، تجربه ابراز حساسیت نسبت به مواد بی‌حسی و بیهوشی داشته‌اید، حتماً پزشک را در جریان بگذارید.

مراحل دیگر کار هم در ادامه برایتان معرفی شده‌اند:

تعیین نواحی موردنظر

بنا به اینکه شکل و مشکل بینی چیست، پزشک باید برآوردهای لازم را پیش از تزریق انجام بدهد. این فرایند با نظرخواهی از خود بیمار پیش می‌رود. او باید در جریان امور و نتیجه نهایی قرار بگیرد. در غیر این صورت، امکان دارد که نتیجه دلخواهش نباشد. بنا به اینکه بینی گوشتی است یا استخوانی، نواحی نیازمند به ژل مشخص و علامت زده می‌شوند.

تزریق ژل به بینی

بعد از مشخص‌شدن نواحی موردنیاز برای تزریق ژل، پزشک اقدام به تزریق ماده موردنظر می‌کند. برخی اوقات هم از سم بوتولونیوم و بوتاکس برای تغییر مشکلات سطحی بینی استفاده می‌شود. در این فرایند، امکان احساس اندکی درد نیشگون‌مانند وجود خواهد داشت. تمام این اقدامات معمولاً ۴۵ دقیقه یا کمتر طول می‌کشند. در صورتی که نتیجه رضایت‌بخش نباشد، امکان اجرای عملیات معکوس هم هست و پزشک می‌تواند مجدداً نتیجه را مطابق با نظرات دلخواه بیمار تغییر بدهد. از تکنیک‌های تزریق فیلر بینی باید به تکنیک خطی و تکنیک تونلی اشاره کنیم. در روش خطی، سوزن در عمق مناسبی از پوست جای می‌گیرد و در مسیری خطی و نواری، ژل زیر پوست تزریق می‌شود. تکنیک تونلی، برای واردکردن سوزن زیر عمق پوست و روش‌های دیگر هم در مسیر این عملیات وجود دارند.

تزریق ژل به بینی توسط پزشک برای آقایان

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل بینی

پیش از اینکه عملیات تزریق شروع شود، نیاز به برگزاری جلسه‌ای میان پزشک و بیمار وجود دارد. بیمار باید از خواسته‌های خود بگوید و درباره شکل بینی دلخواه به پزشک اطلاعاتی بدهد. بیمار باید محدودیت‌های جسمانی خود مانند حساسیت‌های احتمالی نسبت به برخی داروها را با دکتر درمیان بگذارد و شرایط جسمانی‌اش را شرح بدهد. پزشک با در نظرگرفتن تمامی این نکات، زمانی را برای انجام فرایند به بیمار اعلام خواهد کرد.

مراقبت‌های بعد از فیلر بینی

عوارض ناشی از تزریق فیلر بینی بسیار اندک است. فقط مقداری قرمزی و اندکی حساسیت در ناحیه عملیات، بعد از تزریق به‌وجود می آید. با گذر ۱ یا ۲ روز، همه‌چیز عادی می‌شود و دیگر خبری از همان قرمزی و حساسیت هم نخواهد بود. احتمال بروز عوارض دیگری مانند تورم و کبودی هم در مواردی اندک وجود دارد. برخی هم دچار مشکلاتی مانند حالت تهوع می‌شوند. اگر احساس می‌کنید که با گذشت یک تا دو روز ، چنین وضعیتی بهبود پیدا نمی‌کند، بهتر است که به پزشک خود مراجعه کنید.

روش‌های ترکیبی همراه با ژل بینی

برخی بیماران تحت عمل‌های رینوپلاستی یا همان جراحی متداول بینی قرار می گیرند و بعد با روش‌های ترمیم تزریق ژل، نتیجه عملشان کامل‌تر می‌شود. در روش رینوپلاستی تغییراتی دائمی در عضروف، شکل بینی و استخوانش شکل می‌گیرد. در روش تزریق، خبری از این تغییرات نیست و فقط ورود ماده‌ای به زیر پوست و در نواحی مشخصی از بینی باعث تغییرات ظاهری‌اش می‌شود.

ماندگاری ژل بینی چقدر است؟

بنا به اینکه از چه محصولات و ژل‌هایی برای تزریق بینی استفاده شده است، ماندگاری نتیجه هم متفاوت خواهد بود. به‌طور میانگین، اثرات تزریق فیلر بینی در حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه است. پس اگر به‌دنبال تغییرات دائمی هستید، شاید بهتر باشد که گزینه‌های دیگر درمان را بررسی کنید. این را هم به‌خاطر بسپارید که امکان تکرار این عمل در دفعات بعدی کم است. در واقع، پزشکان انجام چندباره آن را برای جلوگیری از ایجاد آسیب‌های رگ و پوست توصیه نمی‌کنند.

ماندگاری تزریق فیلر بینی و تاثیر آن بر زیبایی
بیمار تحت عمل تزریق ژل بینی است.

فیلر بینی بعد از چند روز اثر می‌کند؟

بعد از عمل بینی غیرجراحی با تزرزیق فیلر، نیازی به استراحت نیست. کسی که تحت این عملیات قرار می‌گیرد، بلافاصله بعد از پایان تزریق می‌تواند به زندگی روزانه خود بازگردد. دستورالعمل‌های خاصی برای رعایت هم وجود ندارد و نتیجه در همان بدو انجام تزریق، قابل مشاهده خواهد بود. یکی از جذابیت‌های اصلی این نوع از ترزیق‌ها در امکان دیدن نتیجه به‌طور سریع و فوری است.

چطور می‌توان ماندگاری فیلر بینی را بیشتر کرد؟

چندین تکنیک برای افزایش ماندگاری تزریق ژل بینی وجود دارد. از جمله این تکنیک‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به حداقل‌رساندن قرارگرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV).
  • حفظ یک سبک زندگی سالم با ورزش و تحرک و استفاده از رژیم غذایی مناسب.
  • بهره‌مندی از روتین پوستی مناسب صورت که به دوام ژل تزریقی کمک شایانی می‌کند.

با رعایت این نکات، عمر ماندگاری تزریق فیلر در ناحیه بینی را از ۱۸ ماه هم بیشتر خواهید کرد.

چطور می‌توان فیلر بینی را از بین برد؟

روش‌هایی موسوم به هیالورونیداز (Hyaluronidase) یا هیالاز (Hyalase)، برای از ین‌بردن ژل‌های تزریق‌شده به بینی وجود دارند. این روش‌ها تزریقی‌اند و در آن‌ها، ماده‌ای به ناحیه دریافت ژل تزریق می‌شود تا آن را از بین ببرد. از این روش‌ها برای از بین‌بردن فیلر در زمانی استفاده می‌شود که به‌اشتباه یا زیاد از حد به بینی تزریق شده است. این مواد می‌توانند ژل‌ها را قبل از جذب‌شدن از سوی پوست، از بین ببرند.

هزینه تزریق فیلر بینی در سال 1403 چقدر است؟

هزینه عملیات پزشکی مختلف، به‌ویژه در حوزه زیبایی متناسب با عوامل مختلفی است. برای مثال، موارد زیر روی هزینه عملیات تزریق ژل بینی اثرگذارند:

  • تعداد تزریق‌ها و نیازهای ویژه هر بیمار در طول عمل
  • موقعیت مکانی کلینیک و مطب درمانی
  • شهرت و اعتبار پزشک معالج
  • ماده مصرفی تزریق

به‌طور کلی، در سال ۱۴۰۳، متوسط هزینه فیلر بینی از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

تاثیر فیلر بینی در زیبایی صورت

برای تزریق فیلر بینی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تزریق فیلر بینی باید توسط متخصص پوست و مو و زیبایی انجام شود. باید بدانید که تخصص پوست و مو و زیبایی چیست و با شناخت از این رشته، برای انجام عملیاتی مانند تزریق ژل، به متخصصان این حوزه مراجعه کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای شناسایی پزشکان خبره در زمینه تزریق ژل بینی، مراجعه به سامانه دکتردکتر است. در این بستر اینترنتی از نظر کاربران درباره سابقه مراجعه‌شان به پزشک موردنظر باخبر می‌شوید و در ضمن می‌توانید از پزشک، به‌طور اینترنتی نوبت بگیرید.

پیش از انجام عمل، پزشک در جلسه‌ای به شما می‌گوید که تزریق ژل بینی چیست و مسیر پیش رو را برایتان شرح می‌دهد. ضمن اینکه از خواسته‌هایتان درباره روند عمل و نتیجه نهایی هم باخبر می‌شود. با تزریق ژل می‌توانید نقص‌های بینی‌ خود را به‌طور موقتی رفع کنید.

منابع:

webmd.com

drelif.co.uk

سوالات متداول تزریق ژل بینی 

خیر، این روش موقتی است و نتایج آن ماندگار نیستند. بنابراین، نمی‌تواند به‌طور دقیق، جای عمل جراحی بینی یا همان ریتوپلاستی را بگیرید.

در برخی از موارد، بنا به صلاحدید پزشک، باز روش‌های ترکیبی برای عمل بینی استفاده می‌شود. در واقع، هم رینوپلاستی صورت می‌گیرد و هم برای ترمیم و رفع اشکالات باقی‌مانده، ژل تزریق می‌شود.

این دو روش غیرتهاجمی و البته غبردائمی هستند. هریک بنا به شرایط بیمار می‌توانند مفید و مناسب باشند. البته نخ‌کشیدن برای کسانی که مناسب‌تر است که می‌خواهند بینی‌های سربالا داشته باشند.

خیر، این فرایند دردناک نیست و ضمناً از بی‌حسی موضعی پوست برای آن استفاده می‌شود تا بیمار درد و ناراحتی احتمالی را احساس نکند.

خیر، فیلر امکان کوچک‌کردن بینی را مقدور نمی‌کند. شاید با آن به حجم بینی اضافه شود، اما راهی برای کوچک‌کردن بینی‌های بزرگ نیست.

خیر، ماندگاری فیلر بینی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است. اگر خواهان تغییرات دائمی در ناحیه بینی خود هستید، باید به‌سراغ روش‌های جراحی رینوپلاستی بینی بروید.

اگر ژل به رگ‌های خونی واردشونده به چشم راه پیدا کند، امکان بروز مشکلاتی مانند کاهش بینایی و حتی نابیناشدن هم به‌وجود می‌آید.

برچسب‌ها:
محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
اشتراک گذاری
نویسنده: نیلوفر شهدوست
نیلوفر شهدوست هستم و نزدیک به یک دهه در دنیای محتوا گشت‌وگذار می‌کنم. حضور در بخش‌های مختلف این دنیا، با یادگیری، شناخت آدم‌ها و خلق ارتباطات برایم شیرین است. تولید محتوا در حوزه پزشکی و سلامت هم یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تجربه کاری من هست و شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در تولید بیشتر از ۵۰۰ مقاله به‌روز، در زمینه‌های پرجست‌وجوی پزشکی و سلامت مشارکت داشته‌ام. این حضور مداوم و پررنگ در دنیای محتوای پزشکی، با وسواس و دقت زیادی همراه بوده تا مخاطبان نازنین بتوانند به منابع تراز اول پزشکی دنیا دست پیدا کنند و جواب پرسش‌هایشان را سریع‌تر بگیرند و البته کمتر نگران شوند. امیدوارم که توانسته باشم در مسیر پیگیری بیماری‌ یا پیداکردن پاسخی برای سوالات پزشکی و سلامتی شما در کنارتان باشم.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*