بهترین کرم های ضد لک ایرانی و خارجی در بازار

کرم ضد لک یک محصول بهداشتی و زیبایی است که به‌منظور کاهش یا رفع لکه‌های پوستی استفاده می‌شود. لکه‌های پوستی ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند آفتاب‌سوختگی، آثار جوش، پیری، مصرف داروهای خاص یا تغییرات هورمونی در پوست ایجاد شوند. کرم‌های ضد لک معمولاً شامل مواد فعالی هستند که به تنظیم تولید ملانین کمک کرده و رنگ و بافتی یکنواخت به پوست می‌بخشند. در این مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر به معرفی بهترین کرم‌های ضد لک موجود در بازار می‌پردازیم. مطالعه این مطلب، حدودا 5 دقیقه زمان نیاز دارد.

اگر سوالی در این رابطه دارید، در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات مطرح کنید تا دکتر پاسخ دهد.

1. کرم ضد لک سی‌گل

سی‌گل یکی از بهترین برندهای تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران است. محصولات این شرکت بسیار متنوع و برای انواع پوست مناسب است. یکی از محصولات برند سی‌گل کرم روشن‌کننده حاوی هیدروکینون است که به عنوان بهترین کرم برای لک قهوه‌ای صورت شناخته می‌شود.

کرم روشن‌کننده سی گل حاوی سه ماده موثر هیدروکینون، آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) و ویتامین C است. این محصول برای کمک به از بین بردن لکه‌های سیاه و قهوه‌ای سطحی پوست و لکه‌هایی که به دلیل عواملی مانند پیری، مصرف قرص‌های بارداری و تاثیرات مضر اشعه آفتاب به وجود آمده‌اند، مناسب است.

کرم ضد لک سی گل

2. کرم ضد لک و روشن‌کننده بایومارین Bio Marine

کرم روشن‌کننده پوست بایومارین یک کرم ضد لک فوق‌العاده قوی ایرانی است. این محصول با استفاده از لایه‌برداری بسیار ملایم، به مرور زمان تمامی لکه‌ها و تیرگی‌های پوست را برطرف و پوستی روشن، شفاف و یکدست به شما هدیه می‌دهد.

کرم روشن‌کننده پوست بایومارین همچنین از ایجاد دوباره لکه‌ها و تیرگی‌ها جلوگیری می‌کند؛ بنابراین به عنوان بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت ایرانی در بازار معرفی می‌شود. این محصول علاوه‌بر افزایش درخشندگی، رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تامین می‌کند.

کرم بایومارین

3. کرم ضد لک نئودرم Neuderm

کرم ویتامین C پلاس نئودرم یکی از محصولات این برند ایرانی است که دارای عملکرد دوگانه برای روشن‌کنندگی و جوان‌سازی پوست است. ویتامین C موجود در این محصول از تولید بیش‌ازحد رنگدانه‌های ملانین جلوگیری کرده و در نتیجه باعث روشن‌تر شدن تدریجی پوست خواهد شد.

افزایش قوام پوست از طریق تحریک بازسازی کلاژن، یکی از اثرات مفید دیگر ویتامین C در ترکیب این محصول است. همچنین، وجود آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) در کرم ضد لک نئودرم، به لایه‌برداری سلول‌های مرده از سطح پوست کمک و باعث بازسازی کلاژن و الاستین در لایه زیرین پوست می‌شود.

4. کرم ضد لک هیدرودرم Hydroderm

کرم ضد لک هیدرودرم یک کرم موضعی است که برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای پوست استفاده می‌شود. این کرم حاوی ترکیبات روشن‌کننده پوست مانند آربوتین، آلفا هیدروکسی اسید، کوژیک دی پالمیتات و ویتامین C است.

آربوتین با مهار تولید ملانین (رنگدانه‌ای که باعث تیرگی پوست می‌شود) به روشن شدن پوست کمک می‌کند. آلفا هیدروکسی اسید نیز به لایه‌برداری پوست کمک می‌کنند. لایه‌برداری پوست باعث می‌شود سلول‌های مرده پوست از بین بروند و پوست جدید و روشن‌تر جایگزین آن‌ها شود. اگر به دنبال بهترین کرم ضد لک صورت هستید، این محصول گزینه خوبی است.

کرم هیدردرم

5. وچه بهترین کرم ضد لک برای پوست چرب

اگر پوست چربی دارید، می‌توانید برای پیشگیری یا درمان لکه‌های پوستی از محصولات برند وچه استفاده کنید. وچه برندی ایرانی با فرمولاسیون فرانسوی است که محصولات آن به‌طور ویژه برای پوست‌های چرب تولید شده است.

این محصول لک‌هایی که به دلیل آکنه، اگزما، تغییرات هورمونی، بارداری، ژنتیک، آفتاب و بیماری‌های کبدی ایجاد شده‌اند را برطرف می‌کند. همچنین به روشن و یکنواخت شدن رنگ پوست و کاهش منافذ باز کمک می‌کند.

ژل رفع تیرگی وچه بدون پارابن، هیدروکینون و روغن‌های معدنی طراحی شده است. به همین دلیل، به عنوان بهترین کرم ضد لک بدون هیدروکینون و یک راهکار مناسب در روتین پوست چرب شناخته می‌شود.

کرم وچه

6. کرم ضد لک الکسیس Alexis

کرم ضد لک ویتامین سی الکسیس به عنوان بهترین کرم ضد لک آمریکایی در بازار شناخته می‌شود. این کرم یک محصول ضد لک پوستی است که از ویتامین C به عنوان یکی از مواد اصلی خود استفاده می‌کند. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به تسریع فرایند تجدید سلولی پوست کمک و رنگ پوست را روشن‌تر می‌کند.

این محصول معمولاً برای کاهش لک‌های پوستی مانند لک‌های تیره، قهوه‌ای، سفید، هایپرپیگمانتاسیون و لک‌های ناشی از آفتاب، آکنه، بارداری و دیگر عوامل استفاده می‌شود. البته، مدل ویتامین C کرم ضد لک الکسیس ممکن است در انواع مختلفی با ترکیبات متفاوت موجود باشد، بنابراین بهتر است که دستورالعمل و توصیه‌های استفاده از محصول را دنبال کنید.

کرم ضد لک الکسیس

7. کرم ضد لک دلانو Dellano

کرم ضد لک دلانو یکی از محصولاتی است که برای کاهش و رفع لک‌های پوستی طراحی شده است. این محصول معمولاً حاوی ترکیباتی است که به کاهش پیگمانتاسیون پوست کمک و پوست را روشن‌تر می‌کنند.

دلانو یکی از انواع بهترین کرم ضد لک صورت خارجی است که در ترکیبات خود از رتینول بهره برده است، بنابراین این محصول خاصیت ضد چروک نیز دارد. این محصول روند بازسازی سلول‌های پوستی را بهبود داده و سطح پوست را نرم و صاف می‌کند.

کرم دلانو

8. کرم ضد لک و روشن‌کننده ژاک آندرل Jacques Andhrel

ژاک آندرل بهترین کرم ضد لک فرانسوی موجود در بازار است. این محصول حاوی ترکیبات مؤثری است که به تسریع فرایند روشن‌ شدن پوست و کاهش لک‌های پوستی کمک می‌کنند. این محصول به طور تخصصی برای درمان پوست‌های تیره و دارای لک استفاده می‌شود. ترکیبات اصلی این کرم شامل ویتامین C، شی باتر و آلفا آربوتین است.

ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان و کاهش دهنده رنگدانه‌های پوستی شناخته می‌شود. شی باتر نیز یک مرطوب‌کننده قوی است و در کنار آلفا آربوتین که خاصیت روشن‌کننده و برطرف کننده لکه‌های پوستی دارد، این کرم را به یک محصول مناسب برای بهبود ظاهر پوست و کاهش لک‌ها و تیرگی‌های پوستی تبدیل کند.

کرم ژاک اندرل

9. کرم روشن‌کننده صورت سی‌بی CB

برند سی بی پاریس، یک برند معتبر فرانسوی تولیدکننده کرم روشن‌کننده صورت است. این محصول برای رفع و کاهش لک‌های پوستی به کار می‌رود. آربوتین موجود در این محصول یک ترکیب موثر و محافظ از پوست در برابر آفتاب است.

آربوتین همچنین به عنوان یک ماده ضد لک و روشن‌کننده پوست شناخته شده و از تولید ملانین در پوست جلوگیری می‌کند. این محصول همچنین حاوی مقادیر بیزابولول و دارای ویژگی‌های ضد التهابی و ضد میکروبی است و می‌تواند به بهبود سلامت پوست، کاهش لک‌ها و تغییرات رنگ پوستی کمک کند.

کرم ضدلک سی بی

10. کرم ضد لک اوردینری The Ordinary

اوردینری به عنوان یک برند مشهور در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست شناخته می‌شود و به دلیل تعهد به استفاده از مواد خالص و موثر در تولید محصولات خود، توانسته توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان را جلب کند.کرم ویتامین سی اوردینری دارای ترکیباتی چون ویتامین C خالص و هیالورونیک اسید و فاقد مواد آلرژی‌زا مانند عطر، پارابن، سولفات، الکل، سیلیکون و گلوتن است.

کرم ویتامین سی اوردینری علاوه‌بر روشن و یکنواخت کردن رنگ پوست و برطرف کردن لک‌ها، خواص آنتی‌اکسیدانی نیز دارد و می‌تواند به جوانی پوست کمک و از بروز چین و چروک جلوگیری کند. به همین دلیل، کرم ویتامین سی اوردینری به عنوان بهترین کرم ضد لک برای انواع پوست‌های چرب، خشک و نرمال تلقی می‌شود.

کرم ضدلک اوردینری

کرم ضد لک چه ترکیباتی دارد؟

کرم‌های ضد لک با مواد مختلفی که در ترکیبات خود دارند موجب ترمیم و بهبود بافت پوست خواهند شد. البته قبل از استفاده از هر کرم ضد لک، بهتر است با یک پزشک پوست مشورت کنید تا نوع لکه‌ها و نیازهای پوستی شما را مشخص کند.

همچنین بهتر است با استفاده از محصولات مراقبت پوستی، از پوست خود دربرابر اشعه‌های مضر خورشید محافظ کنید تا دچار لک‌های پوستی نشوید. درهر صورت مهمترین مواد فعال در کرم‌های ضد لک عبارتند از:

  • رتینوئیدها (Retinoids)؛ این ترکیبات معمولاً در کرم‌های ضد پیری پوست استفاده می‌شوند و به تقویت بافت پوست و کاهش لکه‌های پوستی کمک می‌کنند.
  • اسیدهای آلفا هیدروکسی (Alpha Hydroxy Acids – AHAs)؛ این اسیدها به درمان و بهبود جوش‌های ریز و لکه‌های پوستی کمک می‌کنند.
  • اسیدهای بتا هیدروکسی (Beta Hydroxy Acids – BHAs)؛ این اسیدها نیز برای کاهش لکه‌ها و پاکسازی پوست مؤثر هستند.
  • ویتامین C؛ ویتامین C معمولاً به عنوان یک آنتی‌اکسیدان در کرم‌های ضد لک استفاده می‌شود و می‌تواند پوست را از آفتاب سوختگی و لکه‌های ناشی از آفتاب محافظت کند.

چه موقع از کرم ضد لک استفاده کنیم؟

استفاده از کرم ضد لک به عوامل زیادی از جمله نوع لک، نوع پوست شما و محصول خاصی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. اگر لک‌های پوستی شما ناشی از اشعه‌های مضر آفتاب (لک‌های خورشیدی) باشد، استفاده از کرم ضد لک می‌تواند به پیشگیری از تشدید آنها و حفظ رنگ پوست کمک کند.

همچنین اگر لک‌های شما ناشی از افزایش ملانین در اثر بارداری، تغییرات هورمونی یا بیماری‌های کبدی باشد، بهتر است استفاده از کرم ضد لک را در روتین مراقبت‌های پوستی خود قرار دهید. اگر شما لک‌های پوستی ناشی از آکنه‌ها دارید، کرم‌های ضد لک معمولاً به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست برای کمک به کاهش لک‌ها و تغییر رنگ پوست توصیه می‌شوند.

مهمترین نکته این است که استفاده از کرم ضد لک را به توصیه پزشک یا متخصص پوست خود بر اساس نوع پوست و مشکلات خودتان تعیین کنید. همچنین، در هنگام استفاده از کرم‌های ضد لک، توجه داشته باشید که نتایج ممکن است بعد از مدتی نمایان شوند، بنابراین صبور باشید.

استفاده از کرم ضد لک

مراقبت‌های پوستی بعد از زدن کرم ضد لک

استفاده از کرم یا سرم ضد لک به تنهایی برای از بین بردن لک‌های پوستی کافی نیست. در کنار استفاده از این محصولات باید روتین‌ پوستی مناسبی داشته باشید تا کرم ضد لک بهترین عملکرد را روی پوست شما داشته باشد. ازاین‌رو مراقبت‌های پوستی بعد از استفاده از کرم ضد لک بسیار اهمیت دارد. در زیر چند نکته مراقبت پوستی بعد از استفاده از کرم ضد لک آورده شده است:

  • استفاده از ضد آفتاب؛ یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها پس از استفاده از کرم ضد لک، استفاده از محصولات ضدآفتاب مناسب است. محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب می‌تواند جلوی تشدید لک‌ها را بگیرد. اگر از انواع کرم‌های ضد لک استفاده می‌کنید، انتخاب یک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب برای نوع پوست خود و استفاده منظم از آن ضروری است.
  • آبرسانی پوست؛ پس از استفاده از کرم ضد لک، استفاده از یک مرطوب‌کننده مناسب برای نرمی و آبرسانی پوست اهمیت دارد. این کار به حفظ تعادل رطوبتی پوست کمک و پوست را نرم و لطیف می‌کند.
  • استفاده معتدل از محصولات آرایشی؛ اگر از محصولات آرایشی استفاده می‌کنید، بهتر است از محصولات خنک‌کننده و بدون الکل استفاده کنید تا پوست تحت فشار مواد خشن موجود در ترکیبات محصولات آرایشی، تحریک نشود.
  • مواد مغذی برای پوست؛ تغذیه مناسب نیز برای سلامت پوست بسیار مهم است. مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و E و مواد مغذی مثل روغن‌های مفید می‌تواند به بهبود و نرمی پوست کمک کند.
  • توصیه پزشک پوست؛ در صورت داشتن مشکلات جدی، قبل از استفاده از هر محصولی بهتر است با پزشک پوست مشورت کنید. پزشک متخصص مراقبت‌های ویژه و حتی درمان‌های پوستی مناسب را توصیه خواهد کرد.

آیا کرم ضد لک عوارض دارد؟

کرم‌های ضد لک به طور عمومی ایمن هستند و عوارض جدی ندارند. با این حال، ممکن است در برخی موارد عوارضی رخ دهد یا برخی از افراد حساسیتی نسبت به مواد موجود در کرم ضد لک داشته باشند. در زیر عوارض معمولی که ممکن است در اثر استفاده از کرم‌های ضد لک رخ دهند آورده شده است:

  • تحریک و قرمزی پوست
  • حساسیت و آلرژی
  • آفتاب‌سوختگی
  • سوزش خفیف پوست
  • خشکی پوست
  • خارش پوست
  • تورم پوست
  • تغییر رنگ پوست و غیره.

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از استفاده از کرم ضد لک، مقدار کمی از آن را روی پوست پشت گوش خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید. اگر در این مدت هیچگونه واکنشی در پوست خود مشاهده نکردید، می‌توانید از کرم ضد لک روی صورت خود استفاده کنید.

همچنین، توجه داشته باشید که بهتر است از کرم ضد لک شب‌ استفاده کنید تا از آسیب دیدن پوست در برابر نور خورشید جلوگیری شود.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. عباسی می گوید

    سلام .وقتتون بخیر .ببخشید یک کرم ضدلک وقوی برای صورتم میخوام میتونی راهنماییم کنید چه کرمی خوبه یک کرم هم برای لک وروشن کننده باشه .متشکرم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام عزیزم
      لک های صورت طیف وسیعی از ضایعات را شامل میشود ، از لک حاملگی ، لک هورمونی، تا لک های افتابی و خال هایی که به صورت لک تظاهر پیدا میکنند ، برای هر کدام از موارد ذکر شده درمان های دارویی و لیزرهای مختلف وجود دارند
      در ابتدا باید علل هورمونی و داخلی بررسی شن و سپس درمان مناسب انجام شود

  2. سارا می گوید

    سلام. من لوسیون ضد لک فبریژن میزنم واقعا نتیجه عالی داده لک 9 سالمو تقریبا از بین برده. لطفا به موارد ضد لک هاتون اضافه کنید.

    1. مشاور سلامتی می گوید

      با تشکر از نظر شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر