آیا واقعا تیروئید می‌تواند بر شنوایی تاثیر بگذارد؟

آیا بین تیروئید و وزوز گوش ارتباطی هست؟ آیا تیروئید باعث گوش درد می‌شود؟ اگر مبتلا به بیماری‌های تیروئیدی هستید و یا با مشکلاتی از قبیل درد گوش، وزوز گوش و گرفتگی گوش روبه‌رو هستید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

بیماری‌های تیروئیدی می‌توانند بر طیف گسترده‌ای از عملکردهای بدن از جمله شنوایی تاثیر بگذارند. تعداد زیادی از مبتلایان به بیماری‌های مربوط به غده تیروئید از بیماری خود آگاه نیستند! چون بیشتر اوقات علائم بیماری‌های مرتبط با غده تیروئید، مانند: تغییرات وزن، سردرد، خستگی و افسردگی با سایر مشکلات پزشکی- بهداشتی اشتباه گرفته می‌شوند.

سلامت تیروئید چه تاثیری بر عملکرد سایر اعضا و ارگان‌های بدن دارد؟

غده تیروئید وظیفه تنظیم متابولیسم بدن را بر عهده دارد؛ بنابراین، هر گونه اختلال تیروئید می‌تواند بر عملکرد کلی بدن، مانند سطح انرژی و کارکرد قلب تاثیر بگذارد.

قبل از بررسی تاثیر بیماری‌های تیروئیدی بر شنوایی و عملکرد گوش، شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به غده تیروئید را به طور خلاصه مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: تیروئید چیست؟ معرفی کامل بیماری تیروئید و انواع آن

هیپرتیروئیدی (پرکاری تیروئید)

وقتی غده تیروئید بیش از حد نرمال هورمون تیروکسین تولید می‌کند، ما دچار بیماری پرکاری تیروئید هستیم. علائم هیپرتیروئیدیسم عبارتند از: تحریک‌پذیری، عصبی بودن، ضعف عضلانی، کاهش وزن بدون  دلیل، اختلالات خواب، مشکلات بینایی و تحریک چشم.

هیپوتیروئیدی (کم کاری تیروئید)

زمانی که تیروئید ما به اندازه کافی هورمون تیروکسین تولید نکند، به بیماری هیپوتیروئیدی مبتلا هستیم. این نوع مشکل تیروئیدی می‌تواند خستگی، افسردگی، فراموشی و افزایش وزن را به دنبال داشته باشد.

سرطان تیروئید

زمانی که سلول‌های غده تیروئید به سرعت تقسیم می‌شوند و رشد بی‌رویه‌ای دارند، تومورهای سرطانی در بافت غده تیروئید ما به وجود می‌آید. سرطان تیروئید نسبت به سایر سرطان‌ها کمتر رخ می‌دهد. خوشبختانه، این نوع سرطان به درمان‌هایی مثل جراحی یا پرتو درمانی به خوبی پاسخ می‌دهد و تا حد زیادی قابل درمان است.

گواتر

بزرگ شدن غیر طبیعی غده تیروئید در اصطلاح گواتر نامیده می‌شود. اگر سایز تيروئيد بسیار افزایش یابد و گواتر بزرگی ایجاد کند؛ در سیستم تنفس و بلع ما مشکل ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: گواتر؛ علت، علائم، تشخیص و درمان بیماری گواتر

گواتر و گوش درد

آیا مشکلات گوش با بیماری‌های تیروئیدی ارتباط دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم: بله، کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید با کاهش شنوایی در ارتباط هستند. تحقیقات در مورد تاثیر بیماری‌های تیروئیدی بر سلامت گوش ادامه دارد؛ اما نتایجی که تاکنون به دست آمده؛ نشان می‌دهد که ارتباط بین بیماری‌های تیروئیدی و بعضی دیگر از بیماری‌ها در کاهش شنوایی، وزوز گوش و عدم تعادل تاثیر می‌گذارد.

از جمله این ارتباطات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سندرم پندرد (Pendred) و کم‌کاری تیروئید

سندروم پندرد یک اختلال ژنتیکی است که باعث کاهش شنوایی در کودکان می‌شود. در اغلب موارد این سندروم منجر به پیشرفت گواتر می‌شود.

بیماری‌های تیروئیدی و بیماری قارچی

بیماری‌های قارچی یکی از علل شناخته شده هیپرتیروئیدیسم است.

تیروئیدیت هاشیموتو

هاشیموتو (Hashimoto) به عنوان یکی از شایع‌ترین علت‌های کم‌کاری تیروئید شناخته می‌شود.

از سوی دیگر، پرتو درمانی برای درمان سرطان تیروئید ممکن است منجر به از دست دادن شنوایی شود. مطالعات نشان داده‌اند که بیماران تحت پرتودرمانی برای سرطان در سر و گردن، مانند سرطان تیروئید احتمال دارد بیشتر از سایر افراد مشکلات مربوط به شنوایی را تجربه کنند.

اطمینان از کارکرد صحیح هورمون تیروئید در بدن، به سلامت عمومی شما از جمله شنوایی کمک خواهد کرد.

هیپوتیروئیدی؛ اصلی‌ترین اختلال تیروئیدی موثر بر شنوایی

اختلالات زیادی وجود دارند که می‌توانند به طور موقت و یا به طور دائمی به از دست دادن شنوایی گوش منجر شوند.

ارتباط بین بسیاری از بیماری‌ها و از دست دادن شنوایی اخیرا بیشتر از همیشه مورد تحقیق قرار گرفته و خیلی روشن و واضح‌تر از همیشه ریشه‌یابی شده است.

هیپوتیروئیدی تنها یک نمونه از بیماری‌هایی است که بر سیستم شنوایی ما اثرگذار هستند. کم‌کاری تیروئید از شایع‌ترین بیماری‌های تیروئیدی است.

بیشتر بخوانید: کم‌کاری تیروئید؛ علت، علائم، تشخیص و درمان کم‌کاری تیروئید

نشانه‌های هیپوتیروئیدیسم چیست؟

آشنایی با علائم و نشانه‌های هیپوتیروئیدی یا همان کم‌کاری تیروئید به ما کمک می‌کند تا در صورت کاهش شنوایی یا مواجهه با مشکلات رایج گوش از جمله وزوز گوش و گرفتگی گوش بتوانیم در تشخیص علت درد بهتر عمل کنیم.

شروع هیپوتیروئیدی ممکن است با بسیاری از علائم معمول باشد که چند مورد از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • خستگی
  • اضطراب
  • عدم تحمل سرما
  • خشکی پوست و ریزش مو
  • کاهش فعالیت فکری، حافظه ضعیف و تمرکز دشوار
  • کاهش اشتها با افزایش وزن
  • اختلالات شنوایی
تیروئید و گوش درد و خستگی

دلیل تاثیر کم‌کاری تیروئید بر شنوایی

محققان در مطالعات انجام شده روی افراد مبتلا به کم کاری تیروئید و در ارتباط با مشکلات تیروئیدی متوجه شدند که هیپوتیروئیدیسم در نقاط مختلف بدن باعث ایجاد اختلال‌های بسیاری از جمله آسیب شنوایی، حساسیت و دیگر عارضه‌های مختلف می‌شود.

هورمون‌های غده تیروئید، متابولیسم بدن را تنظیم و انرژی بدن را تامین می‌کنند. تقریبا می‌توان گفت که این هورمون‌ها بر هر عضو بدن تاثیر می‌گذارند.

بدون داشتن هورمون تیروئیدی کافی، بسیاری از عملکردهای بدن واکنش نشان می‌دهند و باعث کاهش فعالیت هر قسمت از بدن از جمله: قلب و مغز، عضلات و پوست و در نهایت گوش می‌شوند.

در صورتی که بعد از خواندن این مقاله در رابطه با بیماری‌های مربوط به غده تیروئید و یا تاثیر آنها بر بدن از جمله مشکلات و عوارض مربوط به گوش سوال داشتید در بخش نظرهای همین مطلب از ما بپرسید. کارشناسان و پزشکان مجله سلامت و درمان دکتردکتر با دقت پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

بیشتر بخوانید: سرطان تیروئید؛ علت، علائم، تشخیص و درمان سرطان تیروئید

در پایان چند نمونه از سوال‌های پرتکرار مربوط به تیروئید و شنوایی را در اینجا مطرح می‌کنیم.

آیا گره‌های تیروئیدی هم می‌توانند باعث درد گوش شوند؟

بیشتر گره‌های تیروئید نشانه‌ای را ایجاد نمی‌کنند. به ندرت بیماران مبتلا به گره‌های تیروئید ممکن است از درد در گردن، فک و یا گوش شکایت داشته باشند. اگر یک گره اندازه‌ بزرگی داشته باشد؛ معمولا مری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و یا ممکن است اختلال تنفس، بلعیدن و یا تحریک گلو را به همراه داشته باشد.

آیا پرکاری تیروئید باعث ایجاد وزوز گوش می‌شود؟

علائم پرکاری تیروئید شامل عصبانیت، تحریک‌پذیری، کاهش وزن، اختلال حواس، تپش قلب و وزوز گوش است. وزوز گوش ناشی از پرکاری تیروئید معمولا با تپش ضربان قلب همراه است. اما در نظر داشته باشید که هیپوتیروئیدی (کم کاری تیروئید) بسیار شایع‌تر است و ممکن است در افراد مبتلا علائم کمتری را از خود بروز دهد به همین خاطر مبتلایان خیلی دیر متوجه آن می‌شوند.

چه بیماری‌های خودایمنی باعث کاهش شنوایی می‌شود؟

خود ایمنی در بیماری منیر بر آنتی‌ژن گوش داخلی متمرکز است. تقریبا یک سوم موارد بیماری منیر (بیماری گوش داخلی) به نظر می‌رسد که از یک علت خود ایمنی است؛ اگرچه مکانیزم‌های ایمونولوژیک در آن مشخص نیست.

آیا کم‌کاری تیروئید باعث بیماری منیر می‌شود؟

علائم سرگیجه در 67٪ بیماران مبتلا به کم‌کاری تیروئید دیده می‌شود. شایع‌ترین علت کم‌کاری تیروئید در سراسر جهان به غیر از کمبود ید، بیماری‌های خود ایمنی است. هیپوتیروئیدی باعث بسیاری از نشانه‌ها و علائم مانند خستگی، بی حالی، افزایش وزن و عدم تحمل سرما می‌شود. کم‌کاری تیروئید همچنین می‌تواند باعث کاهش شنوایی، سرگیجه، وزوز گوش هم شود.

[display-posts tag=”Goiter, Hashimoto, Hypothyroidism, Hyperthyroidism,Thyroid-Cancer, Neural-Thyroid, Thyroid-herbal-treatment, hyperparathyroidism” excerpt_length=”25″ title=”راهنمای انواع بیماری‌های غده تیروئید” wrapper_class=”rd-dp-tags” posts_per_page=”1000″ order=”ASC”]

سوال‌های خود در مورد تاثیر بیماری‌های تیروئیدی بر شنوایی را می توانید در بخش نظرهای همین مطلب از ما بپرسید. پزشکان و کارشناسان دکتردکتر آماده پاسخ‌گویی به شما عزیزان هستند.

منابع:

thyroid

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
75 نظرات
  1. مژده می گوید

    سلام من تیرویید کم کار دارم و توی سونو گرافی گفتن التهاب داره تیروییدم و گره هم دارم چیکار کنم میترسم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      جهت بررسی به فوق تخصص غدد مراجعه کنید

  2. فاطمه می گوید

    با سلام و خسته نباشید من الان ۲۴ سالمه از ۱۴ سالگی تو سه ماه یهو از ۵۴ کیلو به ۶۵ کیلو رسیدم بعد ما فکر کردیم واسه کم تحرکی هستش آخه من غذا زیاد میخوردم ولی تحرکم بالا بود ولی اون تابستان همش تو خونه بودم تحرکم در حد صفر بود تا اینکه سال پیش یک آزمایش کلی دادم گفتن تیروئید کم کار دارم میخواستم بدونم درمان قطعی داره آخه وزنم خیلی بالا رفته الان ۸۰ کیلو شدم میخوام بدونم میتونم وزن کم کنم آخه قدم هم ۱/۶۰هست خیلی چاق شدم از یک‌سال پیش هم قرص لوکسی مصرف میکنم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام عزیز
      باید ازمایش tsh بدین و اگر عددش بین ۰/۵ تا ۴ باشه یعنی کنترل هست و چاقی شما در حال حاضر ارتباطی به تیرویید نداره

  3. Mehr می گوید

    با سلام من ۱۰روز یا بیشتره که بعضی موقع ها صدای ضربان قلب رو در گوش چپم میشنوم در حد۳ثانیه و بعد قطع میشه،بعضی موقع ها تا چندین وقت سراغم نمیاد و صدای ضربان نمیشنوم و یهو بعضی روزها میشنوم،فقط در حد۳-۴ثانیه،مشکل و اختلال خواب و فلان و ناشنوایی یا کم شنوایی هم ایجاد نشده برام میخواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه؟

    1. پریسا می گوید

      با سلام من تیرئیدداشتم گفتن پرکاروسرطان دیده میشه باید عمل بشین الان ۸ماه عمل شدم اصلا حالم سرجاش نیماده وفقط گوش درد شدید وگردن درد دارم میشه کمک کنین بگین علتش چیه با تشکر

  4. عسل می گوید

    سلام الان دوماهه که التهاب تیروئیددارم یه مرتبه دوهفته پردنیزلون استفاده کردم فایده نداشت الان دوباره رفتم عکس گرفتم بازم میگه التهاب داری درد گوشم خیلی اذیتم میکنه تروخداراهنماییم کنین دارم روانی میشم بهم گفتن بایدبعداز۳ماه نمونه برداری کنم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام عزیز
      التهابش از چه نوعیه عزیز؟ زیر نظر فوق تخصص غدد هستین؟

  5. کبری می گوید

    کم کاری تیروییددارم چندسالی قرص مصرف می کنم الان رفتم ازمایش دادم گفته خیلی کم کار شده از چی چکارکنم راهنمایی کنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      عدد tsh چقدره؟

  6. ناشناس می گوید

    با سلام من دوسال قبل آزمایش تیروئد کم دادم گفتن تیروئد شما خیلی ضعیف هست نیازی به قرص نیست الان یک سالی هست که دچار وزوز گوش شدم چند بار به متخصص گوش مراجعه کردم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم ممکن است از تیروئد کم کار باشه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ازمایش tsh بدهید

  7. حامد البرزی می گوید

    سلام. من حدود دو سال هست تو سرم احساس سوت کشیدن دارم. آزمایش دادم و تیروئیدم کمی کم کار هست‌. ممکنه علت سوت کشیدن سرم همین باشه؟؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      باید علل دیگه هم بررسی شن

  8. اعظم می گوید

    من چند وقته خارش گوش دارم و یه چیز سفتی در گلوم لمس میکنم هست از بیرون گردن

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      باید معاینه شین از نظر لنفادنوپاتی

      با توجه به موارد ذکر شده، بهتر است به صورت حضوری به متخصص داخلی مراجعه کنید.

  9. رضوانه کوهی می گوید

    سلام خانم دکتر من آزمایش تیروئید دادم مثبت شده الان گلو درد شدید دارم وب سختی نمی تونم چیزی بخورم همش بی حوصلم وحوصله انجام هیچ کاری ندارم دست پاهام خیلی شدید درد میکنن شما چه توصیه دارین لطفا به من بگید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بايد

      برای معاینه کامل و تجویز دارو، به صورت حضوری به متخصص غدد مراجعه کنید.

  10. اسما می گوید

    سلام من دوران حاملگی تیروید کم کار گرفتن تا دوسال قرص مصرف کردم بعد دکتر گفت مشکل تیروید بر طرف شده قرص ها رو قطع کردم حدود یک سال که صدای باد تو گوشم ممکنه از تیرویدم باشه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بله بايد آزمايشtsh free t4 anti tpo هم بديد

  11. میلاد می گوید

    سلام من 36سالمه یک سال قبل گوش سمت راست من شروع به وزوز کرد و روی شنوایی من خیلی تاثیر گذاشت الان حدود 3ماه میشه که گوش چپ من هم شروع به وزوز کرده و حدود 2ماه هم هست که سرگیجه های شدیدی میگیرم احتمال اینکه این مشکلات بخاطر کم کاری تیروئید باشه هست

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام ممكنه بدليل كم كاري تيروييد باشه
      لطفا tah تونو چك كنيد و

      برای معاینه کامل و تجویز دارو، به صورت حضوری به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

  12. زینب می گوید

    سلام پدرم به تازگی متوجه شدیم پرکاری تیروئید داره tsh :۰.۰۷ هست
    t4 :۸.۱۴ و t3 :۱.۶۵ و آنتی tpo زیر ۱۰ هست . ندول های سمت راستش ۲۹*۳۶ و سمت راستش ۷*۱۱ باید چکار کنم . پدرم بشدت استرسی هست و به شون نگفتیم و از درمان خودداری میکنه ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بايد اسكن تيروييد انجام بدن تا مشخص شه عامل پركاري از اون ندول هست يا نه
      كه اگر بود بايد با جراحي اون ندول خارج شه

  13. افسانه صادقی می گوید

    سلام کم کاری تیروئید دارم، قرص لوتیروکسین مصرف میکنم 2 هفته، دو روزه که دچار سرگیجه شدم علت چیه؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ربطی به تیروویید و دارو نداره، باید معاینه شین ممکن از گوش باشه منشا سرگیجتون

  14. Zahra می گوید

    سلام،آزمایش خون کرونا دادم کرونا ندارم،فقط گاهی گرفتگی گوش و تنگی نفس دارم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام از نظر حساسيت هم بررسي شيد
      لطفا

      برای معاینه کامل و تجویز دارو، به صورت حضوری به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

  15. Zahra می گوید

    سلام،من آزمایش خون(crp)کرونا دادم کرونا ندارم،فقط تیروئید کم کار با tsh ۱۷.۵ دارم،نه تب،نه سرفه،نه لرز و بدن درد دارم،فقط گاهی تنگی نفس و چند روزه گوشم گرفته که باحالت خمیازه باز میشه و دوباره میگیره،چکار باید بکنم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بايد براي كم كاري تيروييد درمان شيد
      لطفا

      برای معاینه کامل و تجویز دارو، به صورت حضوری به متخصص داخلی مراجعه کنید.

  16. Zahra می گوید

    سلام،۳۲ سالمه،کم کاری تیروئید به همراه تنگی نفس و گرفتگی گوش دارم،برای رفع تنگی نفس و گرفتگی گوش چه باید بکنم،لطفا راهنمایی کنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بايد از نظر كرونا بررسي شيد و تست كرونا بديد

  17. سحر می گوید

    سلام من سبکیه دائمی سر دارم و انگار شناورم.و ۶ ساله که این احساس رو دائم دارم و خیلی حالم بده و جواب ام ار ای و تستهای گوش و تمام چکاپها نرمال بود و علت مشکل من مشخص نشد و یه دکتر گفت که ممکنه منییر خفیف باشه و بتاسرک دادن که هیچ تاثیری نداشت و من تقریبا با این مشکل کنار اومدم و دارم زندگی میکنم.تا اینکه دوساله پرکاری تیروئید دارم و نتونستم متی مازول بخورم چون سبکیه سرم رو بدتر کرد و به تشخیص پزشکم ۱۰ میلی کوری ید خوردم که تیروئیدم نرمال شه یا کم کار شه.از وقتی ید خوردم سبکیه سرم بدتر شده و گوشام کیپ شده و تهوع دارم خیلی حالم بده.میخواستم بدونم اگه من منییر داشته باشم ممکنه این ید که خوردم واسه منییرم ضرر داشته باشه؟
    ممکنه با کم کار شدن تیروئیدم توسط ید،سبکیه سرم هم بدتر بشه؟
    ممکنه از این که هستم بدتر شم؟
    ۳۰ روزه که ید رو دریافت کردم
    خواهشا جواب تمام سوالاتم رو بدین.ممنون

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      تهوع و سرگیجه از عوارض کوتاه مدت ید درمانیه و به مرور خوب میشه
      پاسخ همه سوالات شما خیر هست و ارتباطی بهم ندارند
      اگه تهران هستین به بیمارستان امیراعلم مراجعه کنید و توسط فوق تخصص اتولوژی ویزیت شین (دکتر پدرام برقعی، دکتر مسعود متصدی)

  18. سحری می گوید

    سلام من پرکاری تیروئید دارم و خودم سبکیه دائمی سر دارم که علتش اصلا مشخص نشد و دائما سرم سبکه
    یک هفته پیش ۱۰ میلی کوری ید دریافت کردم.حالا اینجا خوندم که کم کاری خودش باعث سرگیجه میشه.اگه بخاطر دریافت ید من سبکیه سرم بدتر بشه من چیکار کنم؟
    تورو خدا راهنماییم کنید.من همینجوری به سختی دارم زندگی میکنم با این سبکیه سر
    بعد از یک هفته که از دریافت ید گذشته یعنی دقیقا امروز من سبکیه سرم بدتر شده.ممکنه ربطی به ید درمانی داشته باشه
    بهم بگین شدید شدن سبکیه سرم بخاطر ید درمانیه؟
    اگه من کم کار شم ممکنه سرگیجم بدتر شه؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ید رو برای چی دریافت کردین؟
      برای سبکی سر دارویی نخوردین؟ازمایش کم خونی و mri انجام دادین؟

  19. پارسا می گوید

    سلام رفتم دکتر گفت تیروید کم کاره چند وقته سرگیجه دارم فکر میکنم الان که بیفتم الان نمیدونم از اعصابه یا تیروید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      باید ازمایش کم خونی و تیرویید مجدد بدین

  20. زهرا می گوید

    سلام من دچار ندول تیروئید هستم .وعلایم گرفتگی گلو .کمی گوش درد.گرفتگی صدا هستم وبه پزشک مراجعه کرده ام قرض تیروکسین با دوز ۵۰مصرف میکنم دکتر طی سونوگرافی گفتند اندازه ندول بزرگ شده .با مصرف قرض قرص ها اندازه ندول کوچک می شود؟؟؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      بله
      باید FNA نیز انجام شود

      با توجه به موارد ذکر شده، بهتر است به صورت حضوری به جراح عمومی مراجعه کنید.

  21. Maedehنـ می گوید

    ایا ضعفی گوش ب تیروئید مربوط میشود؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام كم كاري ايروييد ميتونه اختلال شنوايي هم بده

    2. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      بله بیماریهای تیروئید می‌توانند سبب کاهش شنوایی شوند

  22. ناشناس می گوید

    من یا صدای تپش قلب توگوشم دارم یا اینکه احساس لقمه گیر کردن درگلو دارم یا اینکه زبان درد مخصوصا داره زبان دارم آیا اینا ربط ی ب ترویید کم کارم دارن

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام نه اينا نشوندهنده اضطرابتونه
      ربطي به تيروييد نداره

  23. جابری می گوید

    سلام من الان نزدیک ۱۰ روزه صدای زنگ توی گوشم میاد ،کمی هم درد داره متخصص گوش و ه و بینی رفتم بهم کورتون ۵۰ داده و تشخیص کری عصبی داره با توجهه ب اینکه تیروئید و قند هم دارم ممکنه ربط به تیروئیدم داشته باشه و در ضمن میخواستم بدونم با مصرف دارو خوب میشم و صدای زنگ خوب میشه سپاس گذارم

  24. طاهره پارسا ۴۰ ساله می گوید

    سلام من مدتی سینه سمت چپم درد میکنه سونوگرافی دادم گفت مشکلی نداره شاید از تیروید باش میشه مشکل از تیروئدم باشه اخه من موقه بارداری کم کاری داشتم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام ممكنه ، بهتره تست tsh بديد

  25. امیر پالیزبان می گوید

    سلام.من ۳ روزه تیرویید بدخیم داشتم و جراحی کردم و برداشته شده تیروییدم ولی الان دچار سرگیجه های خفیف گاه به گاه میشم آیا به خاطر عمل جراحیه؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بايد از نظر سطح كلسيم خونتون بررسي شويد

  26. Ati می گوید

    سلام‌من دوماهه توی گوشم صدا میاد خیلی بده جوری که ۲۴ ساعته صداشو میشنوم دکتر گوش رفتم گفتن گوشم مشکلی نداره و بهم دارودادن فرقی نکرده.پیش دکتر مغز و اعصاب هم رفتم بهم داروهای ارام بخش دادن ولی هنوز فرقی نکرده .من مشکل کم کاری تیروئید هم دارم ولی دارویی براش مصرف نمیکنم یعنی ممکنه به خاطر کم کاری تیروئیدم‌باشه؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      کم کاری تیرویید باید درمان شود
      همچنین اگر بهبود نیافتید ام آر آی انجام شود

  27. لیلی می گوید

    سلام قبل بارداری ازمایش تیروئید دادم نرمال بود الان باردارم هفته 22
    لازمه ازمایش تیروئید انجام بدم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام نه ، الان بايد از نظر قند خون بررسي شويد

  28. سمانه از تهران می گوید

    سلام چند وقت هست در گوش راستم صدای موج دریا می شنوم همراه با کمی درد ،آیا می تواند مشکل تیرویید داشته باشم ؟؟؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام نه ربطي به تيروييد نداره
      بايد از نظر عفونت گوش بررسي شويد

  29. کیانوش جعفر پور می گوید

    سلام.۳۷ سالمه.تیروییدیت هاشیموتو دارم.احساس پری گوش و کم شنوایی دارم.بعضی وقت ها سرگیجه دارم همراه تهوع.لطفا راهنمایی کنید

  30. نرسیس می گوید

    سلام وقت بخیر۳۵سالمه یک ساله که گوشام مدام وزوز میکنن و خیلی اذیت میشم الان به حدی رسیده که دیگه نمیتونم تحمل کنم کلی دکتر گوش رفتم و به نتیجه نرسیدم شنوایی سنجی رفتم گفت شنواییم کم شده و سمعک هم برای وزوز جواب نداد الان توی اینترنت دیدم که ممکنه از تیروئید باشه چطور بدون آزمایش بفهمم که ممکنه از تیروئید باشه یا نه؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      دوست عزیز
      بهتر است با مشورت متخصص مغز و اعصاب یک سی تی یا mri از سر هم انجام شود
      جهت چک تیرویید باید آزمایش tsh و t4 و معاینه تیرویید انجام شود

  31. طاهره می گوید

    سلام
    4 سال که دوتا گوشم صدای سوت میده نوار و ازمایش و امار ای دادم خوب بودهدارو هم مصرف میکنم ولی خوب نمیشه ممنون میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم ایا درمان دارد؟وزن من 43 کیلو سن من22 سال هستم ازمایش من تیروئد نشون نداده

    1. دکتر اطهر نقیب الذاکرین می گوید

      سلام
      سابقه افسردگی و اضطراب دارید؟؟

  32. Aylin می گوید

    با سلام ، تيروييد من كم كار حدود ٤ سال قرص لووتيروكسين مصرف ميكنم و الان ٢٥ سال دارم ايا با وجود مصرف قرص هم اختلال در شنوايي ممكنه ايجاد شه يا در صورت كنترل اتفاقي نميفته؟

    1. دکتر اطهر نقیب الذاکرین می گوید

      سلام
      در صورت نرمال شدن tsh مشکلی ایجاد نمی شود

      1. مهیار می گوید

        سلام من مادرم تیروئید پرکارداره دکترم رفته لطفا کمکم کنید بهم بگید چ کار کنه

        1. مشاور سلامتی می گوید

          سلام
          بنا بر میزان TSH و علت پرکاری پزشک برای ایشان دارو تجویز می کنند

  33. طاهره می گوید

    سلام،خسته نباشید
    من حدود هفت ماه پیش به دلیل سرطان تیروئید،تیروئیدکتومی توتال شدم،نوع غدم‌ پاپیلاری بود،حدود ۱۰ تا از غددلنفاویمم طی عمل خارج شد که با توجه به جواب پاتولوژیم یکیش درگیر تومور شده بوده،تقریبا ۴۰ روز بعد عملمم ید درمانی شدم،یک ماه بعد ید درمانی گوشم خیلی صدا میداد و چن وقتی خیلی دردش شدید شده و حتی به فکمم میزنه به نظرتون سابقه ی بیماریم میتونه با درد گوشم ارتباطی داشته باشه؟

    1. دکتر آمنه مرشدی می گوید

      سلام
      میتواند اما حتما باید توسط متخصص گوش حلق بینی ویزیت شوید

  34. بهار می گوید

    سلام ببخشید من یه سالی هست که وز وز گوش دارم ممکنه که این صدا مال تیرويئدم باشه؟؟؟من جز تیروئید بیماری دیگه ای ندارم.

    1. دکتر آمنه مرشدی می گوید

      سلام
      لازم است ابتدا علل شایعتر و مشکلات گوشی رد شود.به متخصص گوش حلق بینی مراجعه کنید

      1. بهاره می گوید

        ببخشید من دکتر رفتم بهم گفت عصبیه ممکنه مال تیرویید هم باشه؟نوار گوش هم گرفت و گفت که مال اعصابه و با گوشی زیاد حرف نزنم و تو جاهای پر سر وصدا نباشم اگه اینا رو رعایت کنم خوب میشه؟

        1. دکتر آمنه مرشدی می گوید

          سلام
          بله اگر بررسی ها خوب بوده
          با مروز زمان بهبود میابد

  35. sara می گوید

    سلام
    من از سمعک استفاده می کنم گوش سمت راست تقریبا دو هفته س که صدای کلیک کردن (نبض) داره حدود 6 ماه پیش هم شستشو گوش انجام دادم.ممکنه بازم جرم گرفته باشه یا یه مشل دیگه س؟
    هیچ وقت اینجوری نبودم این بار دومه که اتفاق میوفته که پارسال بود.

    1. دکتر آمنه مرشدی می گوید

      سلام
      لازم است حتما ویزیت شوید
      بله ممکن است جرم گوش باشد

  36. نگار می گوید

    سلام من چند ماهه که وز وز گوش دارم دکتر رفتم و چیزی نگفته تیرویید کم کار دارم ایا اگر مشکل تیروییدم بر طرف بشه صدای وزوز گوشم خوب میشه؟و اگر وزنم رو کاهش بدم تیروییدم خوب میشه؟

    1. دکتر آمنه مرشدی می گوید

      سلام
      درمان تیرویید کم کار با دارو است و کاهش وزن از دوز داروی مصرفی میکاهد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر