رابطه مقعدی یا آنال؛ عوارض و خطراتش را بشناسید و بعد تصمیم بگیرید

بسیاری از افراد به دلایل مختلف ممکن است به سراغ رابطه مقعدی یا آنال بروند. سکس مقعدی نوعی آمیزش جنسی است که همانطور که از اسمش برمی‌آید، هدف آن مقعد است.

نکته مهم در رابطه با این مدل از سکس این است که زوج‌هایی که متمایل به آن هستند باید از عوارض، خطرات و دیگر جنبه‌های این رابطه آگاهی پیدا کنند. مثلا با این که رابطه مقعدی برای بسیاری از لحاظ روانی هیجان‌انگیز است اما می‌تواند باعث آسیب‌های جدی به بدن زن شود یا بدن را مستعد ابتلا به بیماری‌های مقاربتی کند. در چنین شرایطی حتما به متخصص زنان مراجعه کنید.

سکس مقعدی همیشه با سوالات و ابهامات بسیاری روبرو است. از این رو ما در این مطلب از مجله دکتردکتر به بررسی آن پرداخته‌ایم، از شما دعوت می‌کنیم که با ما همراه باشید.

رابطه مقعدی یا آنال چیست؟

رابطه مقعدی یا آنال به معنای استفاده از مقعد به عنوان عضو جنسی است. این کار می‌تواند شامل لمس کردن با انگشت، وارد کردن انگشتان، اسباب‌بازی‌های جنسی یا آلت تناسلی در مقعد باشد. برخی افراد تمایلی به انجام این نوع رابطه ندارند و برخی دیگر از آن لذت می‌برند.

پوزیشن های سکس مقعدی

پوزیشن‌های سکس مقعدی

درباره پوزیشن‌های جنسی مختلف قبل‌تر برایتان گفته‌ایم. اینبار در این بخش برخی از پوزیشن های سکس مقعدی را با هم مرور می‌کنیم:

حالت ونوس

در این پوزیشن زن می‌ایستد، کمی رو به جلو خم می‌شود و دست‌های خود را برای تکیه‌گاه کردن، روی زانوها قرار می‌دهد. مرد پشت زن قرار می‌گیرد و کمی به بغل متمایل می‌شود، یک پا را خم می‌کند و از آن به عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کند. سپس مرد دست‌های خود را روی باسن زن قرار می‌دهد و دخول می‌کند.

حالت گربه

برای انجام این پوزیشن، زن باید روی کمر دراز بکشد و در حالی که پاهای خود را صاف و بافاصله قرار داده است، با استفاده از آرنج‌ها، بالاتنه‌اش را بالا بیاورد. مرد نیز رخ به رخ روی بدن همسر خود قرار می‌گیرد و به کمک دست‌ها بالاتنه خود را بالا نگه می‌دارد. پاهای مرد باید بین پاهای زن قرار بگیرد. در این پوزیشن رابطه از پشت، مرد می‌تواند گردن و لب‌های همسر خود را ببوسد.

حالت دختر گاوچران

در این حالت، مرد به روی کمر دراز می‌کشد و پاهای خود را باز می‌کند. زن در حالت چهار دست و پا روی مرد قرار می‌گیرد. مرد می‌تواند کمی پاهای خود را از زانو خم کند و دخول را انجام دهد.

حالت قاشق

یکی دیگر از پوزیشن‌های رابطه مقعدی یا آنال، پوزیشن قاشق است. برای این کار، زن به روی پهلو دراز می‌کشد و پای راست خود را کمی از زانو خم می‌کند. مرد پشت زن دراز می‌کشد و با یکی از دستان خود کمر او را می‌گیرد یا واژن او را تحریک می‌کند. پاهای مرد باید دقیقا مثل زن قرار بگیرند؛ یعنی پای راست کمی خم شود و پای چپ صاف باشد.

حالت عقرب

جهت انجام این حالت از رابطه مقعدی، زن رو به جلو و روی یک بالشت دراز می‌کشد و پاهای خود را باز می‌کند. سپس مرد روی زن قرار می‌گیرد و دست‌ها و پاهای خود را در اطراف بدن زن قرار می‌دهد. در این پوزیشن، مرد باید روی پنجه پای خود قرار بگیرد تا بتواند به‌راحتی دخول کند.

حالت سگی یا داگی

در این حالت، اکثر حرکات را مرد انجام می‌دهد. برای انجام این پوزیشن، زن در حالت چهار دست و پا می‌نشیند و آرنج‌ها و زانوهای خود را کمی باز می‌کند و مرد با گرفتن موهای او، سر زن را بالا نگه می‌دارد. مرد پشت زن زانو می‌زند و رابطه مقعدی انجام می‌دهد. این پوزیشن، یکی از محبوب‌ترین پوزیشن‌ها در دنیا است.

حالت عقرب

یکی دیگر از پوزیشن های مناسب برای رابطه مقعدی، حالت عقرب است. برای انجام این کار، زن باید روی کمر خود دراز بکشد و پاهای خود را به سمت سینه‌اش بالا بیاورد. مرد باید روی بدن زن قرار بگیرد و کف دستان و زانوهای خودش را تکیه‌گاه کند. در این حالت، زن می‌تواند پاهای خود را در پهلو یا روی شانه‌های همسر خود قرار دهد.

عوارض و خطرات رابطه مقعدی

رابطه جنسی مقعدی چنانچه بدون ملاحظه و ناامن انجام شود، می‌تواند عوارض و خطرات زیادی به همراه داشته باشد. عوارض ناشی از رابطه آنال عبارت‌اند از:

شقاق

بافت‌های مقعدی قابلیت ارتجاعی چندانی ندارند و قرار دادن آلت تناسلی در مقعد شریک زندگی شما می‌تواند منجر به پارگی مقعد شود. این کار ممکن است شریک شما را مستعد شقاق مقعد کند.

علاوه بر این، رابطه جنسی مقعدی می‌تواند باعث درد شدید در هنگام دفع در صبح روز بعد شود؛ زیرا می‌تواند ضعف قابل‌توجهی در عضلات مقعدی ایجاد کند.

افزایش شانس ابتلا به سرطان مقعد

اگر شما و همسرتان مکرراً درگیر رابطه جنسی مقعدی باشید، احتمال ابتلای همسرتان به سرطان مقعد افزایش می‌یابد؛ زیرا این عمل می‌تواند باعث انتقال ویروس پاپیلوم انسانی (ویروس مسئول سرطان مقعد) شود.

عفونت باکتریایی

مقعد محلی برای نگهداری و تسهیل دفع مدفوع در بدن است. به همین دلیل، مکانی برای رشد و پرورش و محل نگهداری باکتری‌های تکامل یافته است. هنگام رابطه از پشت، احتمال زیادی وجود دارد که از طریق باکتری‌های موجود در رکتوم شریک زندگی خود، آلوده شوید.

همچنین اگر مقاربت واژینال بلافاصله بعد از رابطه مقعدی اتفاق بیفتد، شریک زندگی شما نیز می‌تواند تحت تأثیر باکتری‌هایی قرار گیرد که از مقعد به واژن منتقل می‌شوند. کم‌ترین عوارض این کار، عفونت‌های مجاری ادراری است.

بیماری های مقاربتی

داشتن سکس مقعدی محافظت نشده در واقع می‌تواند شانس ابتلا به HIV و سایر بیماری‌های مقاربتی کشنده (بیماری‌های مقعدی) را افزایش دهد.

از آنجایی‌که بافت‌های مقعد بسیار حساس و شکننده هستند، خطر انتقال عفونت‌های مقاربتی در جریان خون برای هر دو شریک درگیر، بسیار زیاد است. حتی اگر در حین انجام رابطه جنسی مقعدی از کاندوم استفاده کنید، چون در این نوع رابطه احتمال آسیب رسیدن و سوراخ شدن کاندوم وجود دارد، باز هم ممکن است به بیماری‌های مقاربتی مردان یا بیماری‌های مقاربتی زنان دچار شوید.

بی‌میلی جنسی

از آن جایی که زنان در هنگام رابطه از پشت به ارگاسم نمی‌رسند و این نوع رابطه با درد همراه است، امکان دارد رفته‌رفته دچار بی‌میلی جنسی شوند. تکرار مداوم این نوع رابطه می‌تواند علاقه و میل‌ زنان به رابطه جنسی را به کل از بین ببرد.

بی‌اختیاری مدفوع

بر اساس مطالعه‌ای که در بخش پزشکی دانشگاه آلاباما در بیرمنگام منتشر شده است، انجام آمیزش مقعدی ممکن است خطر مشکلات روده، از جمله بی‌اختیاری مدفوع و نشت روده را افزایش دهد.

به گفته “آلن مارکلند” استادیار در بخش پیری‌شناسی، سالمندان و مراقبت‌های تسکینی در دانشکده پزشکی UAB، خطر بی‌اختیاری به‌ویژه در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، افزایش پیدا می‌کند.

محققان داده‌های بررسی‌ ملی سلامت و تغذیه در سال‌های 2009-2010 را از 6150 بزرگ‌سال، تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها دریافتند که 37 درصد از زنان و تقریباً 5 درصد از مردان گزارش داده‌اند که حداقل یک بار رابطه مقعدی انجام داده‌اند. زنانی که مقاربت مقعدی داشتند، 50 درصد بیشتر از همسالان خود احتمال بی‌اختیاری در مدفوع (حداقل یک بار در ماه) را تجربه کردند.

عوارض و خطرات رابطه مقعدی

رابطه مقعدی ایمن و بدون درد

برای داشتن یک سکس مقعدی بدون درد و ایمن، به‌کارگیری موارد زیر ضروری است:

استفاده از کاندوم

رابطه جنسی مقعدی احتمال عفونت یا بیماری های مقاربتی را بسیار افزایش می‌دهد. به همین دلیل، در این نوع رابطه باید از کاندوم استفاده شود.

شستن داخل مقعد یا تنقیه

با شست‌وشوی داخل مقعد پیش از شروع، می‌توانید رابطه سالم‌تری داشته باشید. این کار در کاهش انتقال باکتری‌ها تأثیر زیادی دارد.

استفاده از روان‌کننده

استفاده از روان‌کننده‌ها در هنگام نزدیکی از پشت بسیار مهم است. با این کار از بروز بسیاری از آسیب‌ها به بافت‌های مقعد جلوگیری می‌شود.

کاهش عوارض رابطه مقعدی

اگر قصد انجام رابطه جنسی مقعدی دارید، با رعایت برخی نکات مهم و ضروری، عوارض این رابطه را به حداقل برسانید.

  • برای محافظت از خود و شریک زندگی‌تان حتماً از کاندوم یا سد دهانی استفاده کنید.
  • برای تجربه رابطه مقعدی بدون کاندوم، بهتر است از قبل، هر دو طرف آزمایش STI انجام دهند.
  • اگر یکی از دو طرف دچار مشکلاتی مانند زخم مقعدی، بیماری‌های آمیزشی مثل اچ پی وی HPV، سوزاک، کلامیدیا، سیفلیس یا ایدز است، از این رابطه خودداری کنید.
  • در زمان‌هایی که یکی از دو طرف هوشیاری کامل ندارد و تحت تأثیر الکل یا دارو است، بهتر است از این رابطه پرهیز شود.
  • در مواقعی که فرد دچار حس ترس است و فکر می‌کند تحت فشار قرار دارد، از امنیت رابطه کاسته می‌شود. در این حالت، فرد کنترلی روی اعمال خود ندارد.
  • استفاده از ژل روان کننده در هنگام نزدیکی از پشت بسیار مهم است. هرگونه اصطکاک می‌تواند باعث آسیب به بافت‌های مقعد شود.

رابطه مقعدی و انتقال بیماری‌های مقاربتی

از آنجایی که پوشش مقعد نازک است و ترشحات روان‌کننده ندارد، خطر ابتلا به STI از رابطه جنسی مقعدی بیشتر از سایر انواع فعالیت‌های جنسی است. هنگام نزدیکی از پشت به دلیل اصطکاک ممکن است بافت مقعد آسیب ببیند و باعث بروز عفونت شود.

بیماری‌های مقاربتی که ممکن است از طریق این نوع رابطه جنسی منتقل شوند، عبارت‌اند از:

رابطه مقعدی ایمن و بدون درد

کاهش خطر انتقال بیماری‌های مقاربتی در رابطه مقعدی

داشتن رابطه جنسی ایمن، می‌تواند به شما و همسرتان کمک کند تا سالم بمانید. مانند رابطه جنسی محافظت نشده واژینال، رابطه مقعدی محافظت نشده نیز می‌تواند باعث گسترش بیماری‌های مقاربتی مانند کلامیدیا، سوزاک، هپاتیت، تب‌خال، HIV، HPV و سیفلیس شود.پ

بنابراین در طول رابطه جنسی مقعدی از کاندوم استفاده کنید تا از بیماری‌های مقعدی جلوگیری کنید. مطمئن شوید که فقط از روان‌کننده‌های پایه آب یا سیلیکونی با کاندوم‌های لاتکس استفاده می‌کنید. استفاده از هر چیزی که حاوی روغن باشد – مانند روغن نارگیل، لوسیون یا وازلین – می‌تواند به کاندوم آسیب برساند و باعث سوراخ شدن آن شود.

رابطه جنسی دهانی روی مقعد (با نام مستعار آنیلینگوس) می‌تواند منجر به انگل‌های روده و هپاتیت شود؛ بنابراین مهم است که مقعد خود را قبل از رابطه، با آب و صابون بشویید. برای جلوگیری از تماس با پوست و مایعاتی که می‌توانند بیماری‌های مقاربتی و انگل‌ها را گسترش دهند، می‌توانید از یک محافظ دندان‌پزشکی استفاده کنید.

آیا رابطه مقعدی باعث حاملگی می‌شود؟

واقعیت این است که هنگام رابطه مقعدی یا آنال، اسپرم یا مایع منی از واژن دور می‌ماند. تنها اگر مایع منی به هر شکلی از مقعد خارج شود و به سمت واژن حرکت کند، می‌تواند باعث بارداری شود. حاملگی تنها زمانی که اسپرم با تخمک بالغ در لوله‌های رحم ترکیب شود، رخ می‌دهد.

سکس مقعدی در دوران بارداری

در بیشتر موارد، تا زمانی که احساس خوبی دارید و عوارض بارداری نداشته باشید، داشتن رابطه آنال بی‌خطر است. برای داشتن این رابطه در دوران بارداری، شما باید مقدار زیادی روان‌کننده استفاده کنید. از شریک زندگی خود بخواهید بسیار ملایم رفتار کند و در تمام مدت به حرف‌های یکدیگر گوش دهید.

هر نوع رابطه جنسی در دوران بارداری ممکن است متفاوت باشد. اگر احساس ناراحتی یا درد داشتید، فوراً رابطه را متوقف کنید. درست مانند زمانی که باردار نیستید، در صورت استفاده از کاندوم، بدون اینکه شریکتان ابتدا اندام تناسلی خود را بشوید و کاندوم را عوض کند، از رابطه مقعدی به رابطه واژینال وارد نشوید. در غیر این صورت، ممکن است در معرض خطر ابتلا به واژینوز باکتریایی قرار بگیرید که ممکن است منجر به سقط جنین شود.

در چه شرایطی در هنگام بارداری نباید سکس مقعدی انجام داد؟

در هنگام بارداری به هیچ وجه نباید رابطه مقعدی داشته باشید اگر:

  • دچار هموروئید یا بواسیر باشید. رابطه جنسی مقعدی می‌تواند باعث خون‌ریزی شدید توده‌های شما شود؛ به همین دلیل، ممکن است خون زیادی از دست دهید. این مورد می‌تواند برای شما و کودکتان خطرناک باشد.
  • جفت سرراهی یا پرویا داشته باشید. اگر جفت تمام یا بخشی از دهانه رحم شما را بپوشاند، رابطه مقعدی می‌تواند به جفت آسیب برساند. تنها دیواره نازکی از بافت وجود دارد که واژن شما را از راست‌روده جدا می‌کند. این خطر وجود دارد که آلت تناسلی همسرتان به جفت فشار وارد کند و باعث خون‌ریزی شدید واژن شود.
  • دچار بریدگی در مقعد باشید. یبوست در حاملگی شایع است و زور زدن به مدفوع ممکن است منجر به ایجاد شقاق شود. شکاف‌های کوچک در مقعد ممکن است در طول رابطه از پشت خون‌ریزی کنند و دردناک باشند.
  • شما یا همسرتان به عفونت مقاربتی دچار باشید. انتقال بیماری‌های مقاربتی از طریق رابطه مقعدی آسان‌تر از رابطه جنسی واژینال است.

تشخیص رابطه مقعدی

تشخیص رابطه مقعدی به‌طور معمول 24 تا 48 ساعت بعد، قابل تشخیص است. پس از این مدت، عضلات مقعد به حالت اولیه خود باز می‌گردند و دیگر نمی‌توان چیزی تشخیص داد. البته تشخیص روی کسانی که به صورت مکرر رابطه آنال انجام داده باشند، ساده‌تر است. معمولاً عضلات و دیواره مقعد در این افراد از حالت طبیعی خارج و گشاد می‌شوند.

رابطه مقعدی و انتقال بیماری های مقاربتی

رابطه مقعدی؛ بد یا خوب؟

رابطه مقعدی یا آنال، یکی از روش‌های رابطه جنسی است که باید با احتیاط انجام شود. این رابطه می‌تواند باعث عوارض زیادی مانند بی‌میلی جنسی، بروز بیماری‌های مقاربتی، بی‌اختیاری مدفوع، شقاق و بسیاری از دیگر مشکلات پیدا و پنهان شود.

هنگام انجام این نوع رابطه جنسی باید از کاندوم و روان‌کننده‌های بر پایه آب استفاده شود. در اسلام این نوع رابطه جنسی از نظر برخی مراجع حرام و از نظر برخی دیگر کراهت دارد. هنگام انجام این رابطه باید دو طرف رضایت داشته باشند. اگر هنوز هم سوالی در زمینه برقراری این نوع از رابطه دارید، می‌توانید با استفاده از نوبت دهی اینترنتی پلتفرم دکتردکتر وقت ملاقات با پزشک بگیرید.

در انتها از شما می‌خواهیم اگر سوالی در این رابطه دارید، از مشاور سلامتی دکتردکتر بپرسید.

منابع:

plannedparenthood.org

lybrate.com

plannedparenthood.org

babycentre.co.uk.

 

 

 

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
55 نظرات
  1. گلی می گوید

    سلام وقت بخیر برای رابطه مقعدی ک مدفوع نیاد چی کنم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      قبل از رابطه دستشویی بروید و دفع ادرار و مدفوع کنید

  2. ali می گوید

    سلام
    من و همسرم قصد داریم رابطه معقدی را تجربه کنیم

    برای لذت و درد کمتر و بدون عوارض چه کار های باید انجام بدیم؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      به طور کلی رابطه آنال توصیه نمیشود بعلت عوارض اون
      از ژل لوبریکانت فراوان استفاده کنید

  3. فرهام می گوید

    سلام خسته نباشیدمنوهمسرم درنامزدی رابطه مقعدی داشتیم یکبارامتحان کردیم ب قدری لذت بردچندبارارضاشدحین رابطه .ازون ببعدهفته ای یباردوباررابطه داشتیم ب میل خودهمسرم بخاطرلذتش برادوطرفمون اصلادردواجباریم وجود نداش…دوطرف بهداشتوکامل رعایت میکنیم ولی ازکاندوم استفاده نمیکنیم واصلا داخل مقعدتخلیه نکردم…آیامشکلی وجودداره

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      رابطه مقعدی طولانی مدت عوارض دارد و توصیه نمیشود
      از جمله عوارض اون بی اختیاری در کنترل گاز روده و در اثر مداومت در این رابطه بی اختیاری مدفوعی به علت آسیب به اسفنکتر مقعدی است

      1. هعب می گوید

        سلام برای رابطه مقعدی الت ۱۱ سانت باشد کافیست

        1. مشاور سلامتی می گوید

          بله

  4. فاطمه می گوید

    سلام من رابطه مقعدی داشتم و همسرم بعد از ارضا شدن آب منی رو داخل معقدم ریخت خودم رو کاملا شستشو دادم اما صبح همش مایع لیز مانند از مقعدم میرخت
    میشه بگید ممکن این مایع لیز چی باشه؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      احتمالا همان اسپرم است

  5. کریمی می گوید

    سلام ما ایرانی ها آنقد مرضی هستیم که از راه مقعد این کار را میکنیم چرا بهترین وخوشکل ترین راه جلو است مگه همه تان مرض دارین این کار هاره میکنین لعنت سر اونی که از عقب میته

  6. مممم می گوید

    سلام خود ارضایی مقعدی با جسم خارجی داشتم ارضاع نمی‌شدم ولی خب تعداد دفعات زیاد بوده
    چند سال باید بگذره تا با آزمایش معلوم نشه
    من واقعا پشیمونم و استرس دارم و کارم شده گریه
    خواهش میکنم توروخدا جواب بدید راهنماییم کنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      جسم خارجی چه بوده؟

  7. مبینا می گوید

    سلام و خسته‌ نباشید
    متأسفانه خودارضایی مقعدی با جسم خارجی زیادی داشتم.
    چندماهی میشه ک تپش قلب و نبض ضربان دار و سرد و یخ شدن دست و پاها و سردرد و مهمترین ، احساس مور مور شدن و سِر شدن اطراف مقعد و باسن در طول روز رو دارم
    و چکاب کامل و اکو قلب و اسکن مغز و سونوگرافی شکم هم دادم که همه سالم بودن ، اما این علائم برطرف نشدن و نظر دکتر ها بر این بود ک ب دلیل استرس این علائم ظاهر میشن ولی من اینطور فکر نمیکنم
    نگرانم ک ی وقت سرطان نگرفته باشم لطفا جواب بدید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      با توجه به نرمال بودن بررسی ها ، بله بنا بر تشخیص پزشکان شایعترین حالت اضطراب هست
      جهت معاینه مقعد به فوق تخصص گوارش مراجعه کنید

  8. بی نام می گوید

    سلام من ۴ یا ۵ پیش با خیار وارد مقعد م کردم و از این ماجرا ۴ یا ۵ سال می‌گذره و یک رنک صورتی مانند اومده دور داخل مقعدم و با بقیه مقعد ها احساس میکنم فرق داره ترو خدا کمکم کنید که برای استخدامی نظام متوجه میشن یا نه
    ولی وقتی مقعدمو جمع میکنم شکلش حفظ میشه و یکم طبیعی تر میشه . و اگر قابل فهمه میشه با جمع کردن اون دکتور رو گول زد ؟؟؟
    ترو خدا کمکم کنید❤️🌹

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      همچین موردی که یکبار اتفاق افتاده بعید است تغییری در ظاهر ایجاد کند
      اما اگر پارگی و آسیب نسج‌نرم ایجاد شده باشد که البته بعید است، در معاینه مشخص میشود

  9. السا می گوید

    سلام
    من با دوسپسرم رابطه از پشت داشتم
    و کاندوم پاره شد ریخت روی واژنم و سریع شستم
    باکره ام
    احتمال بارداری است ؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      احتمالش بسیار کم است
      اما اگر پریودتون از موعدش تعویق افتاد تست خون bhcg بدهید

  10. السا می گوید

    سلام ببخشید من با دوس پسرم سکس از پشت داشتم ولی اب منیش روی واژنم خالی شدو بلا فاصله شستم باکره ام
    امکان بارداری است؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      خیلی احتمالش کمه اما اگر پریود عقب افتاد تست خون bhcg بدهید

  11. ژینا می گوید

    سلام من یوبوست دارم میخواستم بدونم اگه سکس مقعدی داشته باشم و سوراخی گشاد بشه برای یوبوستم خوبه یا نه چون دفعم خیلی بده

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      خیر سبب عوارض می شود

  12. نرگس می گوید

    سلام من با نامزدم رابطه مقعدی داشتم ، بدون هیچ پیشگیری . منی رو کاملا داخلم خالی کردند ده دقیقه بعدشم خودم رو شستم اما باز هم میترسم که نکنه باردار بشم ، تا حالا هم قرص مصرف نکردم نمیدونم چجوریه و اینکه فردا هم تاریخ پریودمه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      تگر فقط رابطه مقعدی بوده و با واژن هیچ تماسی نداشته بارداری ممکن نیست
      به هر حال تا موعد پریود صبر کنید و اگر یک هفته تاخیر افتاد ازمایش خون bhcg بدهید

  13. مهشید می گوید

    با سلام همسر من تمایل به انجام رابطه مقعدی داره و واقعیتش من اصلا نمی خوام ولی اون شروع کرده از راه های مختلف منو راضی کنه من دلایل پزشکی علمی رو بهش گفتم ولی انگار نه انگار آیا راهی هست که بتونم کاری کنم تمایلشو نسبت به این کار از دست بده ؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      مطالعه عوارض اون توسط خودشون ممکن است اثرگزار باشد
      در غیر اینصورت به مشاوره مراجعه کنید

  14. @.. می گوید

    سلام
    اگر توی رابطه آنال هیچ کدام از طرفین بیماری نداشته باشند امکان دارد که بعد از رابطه بیماری بگیرند

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      پارگی و شقاق ممکن است رخ دهد

  15. علی می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید من و خانمم جفتمون خیلی دوست داریم رابطه مقعدی رو تجربه کنیم ولی نهایتش نهایتش میتونم یکی از انگشتام رو بکنم توی مقعد خانومم ینی اگر دوتا بشه خون میاد اگر خودشو بخوایم بکنیم توش اصلن جا نمیشه و خون میاد در راستای گشاد تر شدن مقعد خانومم چه کاری باید انجام بدیم؟اصلن شدنیه؟

  16. هانا می گوید

    سلام وقتتون بخیر، ببخشید من تا حالا رابطه مقعدی نداشتم، ایا با رابطه مقعدی زن به ارگاسم میرسه؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      خیر اصولا نمیرسد

    2. نرگس می گوید

      بله می‌شود و زن به ارگاسم می‌رسد ، بارها دیدم و بارها شنیدم

  17. .. می گوید

    سلام من یک بار رابطه مقعدی داشتم و الان بی اختیاری مدفوع دارم چجور باید درمان کنم و اینکه تا همیشه همینجوری میمونه بی اختیاری؟؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      جهت درمان به فوق تخصص گوارش مراجعه کنید

  18. . می گوید

    سلام با یک بار رابطه انال ممکنه عوارض پیش بیاد ؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگر رابطه با فشار و مکرر و یا خشونت باشد بله ممکن است

  19. دریا می گوید

    سلام من یه بار رابطه مقعدی داشتم بیرون از مقعدی یکم زخم شده و اینکه میخوام ببینم میکنه به همین یه بار بیماری گرفته باشم ؟یا آسیب زده باشم به مقعدم؟
    خیلی نگرانم مشکلی پیش اومده باشه
    روی زخم پماد جنتکس بزنم خوبه ؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگر رابطه با خشونت یا فشار باشد بله ممکن است آسیب برسد
      در ضمن در صورت بروز زایده پوستی از نظر زگیل هم بررسی شوید

  20. کاربر پدیده می گوید

    من دوران نامزدی خیلی آرال سکس داشتم کاملاً درسته،البته من خودم شخصا پیشنهاد آرال سکس رو به همسرم پیشنهاد دادم ایشونم استقبال کردار پیشنهادم البته خیلی از این مطالب روگفت اما خام بودم

  21. ...... می گوید

    با هفته ای یکبار رابطه مقعدی ممکن عضلات مقعد گشاد شه که باعث بی اختیاری در دفع بشه؟
    رابطه خیلی دردناک نیست و با ملاحظه انجام میشه اکثرا
    ممنون میشم جواب بدید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      بله ممکن است

  22. ناشناس می گوید

    به نظرم بدترین چیز برای یه خانم اینه که یه خواستگار خوره این چیز ها گیرش بیاد یا شوهرش بخواد از اینکار ها باهاش بکنه ! باید طلاق بگیره

    1. سهیلا می گوید

      به نظر من که خوبه ، عالیه ، هر کس نظری داره

  23. امیرحسین می گوید

    سلام خسته نباشید آیا رابطه مقعدی درد دارد؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      بله

      1. علی می گوید

        سلام ببخشد من یه بار حواسم نبود انگشت کردن تو منعقد خودم به نظر شما مشکلی ندارد

  24. زارعی می گوید

    سلام اگه یک رابطه جنسی داشته باشیم و از کاندوم استفاده نکنیم بعد از اون بلافاصله ادرار کنیم ممکنه ب بیماری های مقاربتی دچار نشویم؟!

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      بله ممکن است

  25. اصغرکیانفر می گوید

    سبام من چندسالی هست ک باخانمم ازپشت رابطه داریم تقریبا ماهی دو سه بار ک بعضی وقتا خودش پیشنهادمیده ،ی موقعه ک نزدیکی داریم ازس خون میادولی بعضی وقتا ک رابطمون طولانی ترمیشه خون نمیادوهمش ازژل لوبریکانت زیادی استفاده میکنیم ک باعث لغزندگی بیشتر بشه میخواستم بدونم چرا بعضی اوقات خون میادولی بعضی روزا نه ممنون

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ممکن است دچار خراش یا شقاق شوند که گاهی اوقات با خونریزی همراهه

  26. فرهاد زهدی می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید چند سال پیش یه پسری خوابید روم ولی از روی شلوار دقیق یادم نیست شلوار داشت بود یا نه بخاطر همین اظطراب گرفتم خواستم بدونم اگه آلتش رو درون مقعدم میکرد دردی حس میکردم لطفا جواب دهید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      بله از روی لباس سبب اسیب نمی شود

  27. امیر می گوید

    سلامجناب دکتر یک سوال درباره بیماری های جنسی و مقابرتی داشتم لازمه اصلی یک بیماری جنسی و مقابرتی چی هستش مثلا باید شخصی در رابطه وجود داشته باشد یا اینکه فرد بدون هیچ رابطه ای ممکن است بیماری های مقاربتی و جنسی بگیرید؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بله
      به ارتباط جنسی با فرد دیگر مرتبط است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر