شب زفاف یا شب حجله؛ شبی خاص برای زوج‌های جوان

ازدواج شیرین‌ترین عهدی است که میان زن و مرد برقرار و بنیاد خانواده را شکل می‌دهد. به یمن همین عهد و پیمان ابدی است که شب زفاف یا شب حجله به یادماندنی ترین خاطره زوج های جوان تبدیل می‌شود.

همانطور که می‌دانید شب زفاف با توجه به فرهنگ و سنت‌های مختلف ممکن است قوانین و رسوم متفاوتی داشته باشد. اما به طور کلی با هر نوع رسم و رسومی، داماد وارد حجله عروس شده و میان آن‌ها رابطه جنسی برقرار می‌شود.

شب زفاف خاص‌ترین شب هر زن و مردی است، به همین دلیل بهتر است آگاهی خود را نسبت به این شب بیشتر کرده و با یک دکتر زنان درباره قوانین آن مشورت کنید. اما شاید برای شما هم سوال شده باشد که عروس و داماد در شب حجله چه کارهایی باید انجام دهند؟ آیا آماده سازی قبلی برای بهتر کردن این شب امکان پذیر است؟ در این مطلب از مجله دکتردکتر به بررسی همه این موضوعات می‌پردازیم.

شب زفافیت یا شب حجله چیست؟

به اولین شب پس از ازدواج که زن و شوهر با هم همبستر می‌شوند، شب حجله یا شب زفاف می‌گویند. تصوری که از شب زفاف در ذهن خانم‌ها وجود دارد، این است که آن‌ها تصور می‌کنند که اولین تجربه جنسی آن‌ها و پاره شدن پرده بکارت با درد شدیدی همراه خواهد بود. البته اگر نکات قبل از رابطه را به خوبی رعایت نکرده باشید، این تصور خیلی هم دور از ذهن و اشتباه نیست.

بلکه ممکن است عروس، با وارد شدن آلت مرد در داخل واژن درد زیادی متحمل شود. در این مطلب به شما می‌گوییم که از چه روش‌هایی برای کاهش درد استفاده کنید و چه نکاتی را در نظر بگیرید البته مطالعه مطلب آموزش سکس هم به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آیا رابطه جنسی یا دخول حتما باید در شب اول عروسی انجام شود؟

با جواب دادن به این سوال باید بگوییم که این موضوع کاملا به شرایط شما بستگی دارد. در صورتی که توان برقراری رابطه جنسی را داشته باشید، بدون شک خبر خوبی است؛ زیرا شما از قبل آمادگی ذهنی این شب را داشته و شما و همسرتان در بالاترین سطح زیبایی ظاهری قرار دارید. این موضوع در برقراری رابطه جنسی بسیار اهمیت دارد.

اما در صورتی که به دلیل خستگی زیاد، دخول و برقراری رابطه جنسی برای شما امکان پذیر نیست، موضوع را با همسرتان در میان بگذارید و رابطه جنسی را به شب‌های بعدی موکول کنید.

در مقابل می‌توانید با همسرتان به معاشقه پرداخته و در آغوش یکدیگر استراحت کنید. فراموش کنید که این تازه شروع زندگی مشترک شما است و همیشه فرصت برای داشتن یک رابطه جنسی تمام و کمال مهیا است!

شب حجله

انتظارات شب زفاف را مدیریت کنید

شاید تصور کنید که شب حجله باید رمانتیک‌ترین شب زندگی شما باشد. اما واقعیت این است که گاهی شب زفاف به رمانتیک‌ترین شب زندگی شما تبدیل نمی‌شود.

در واقع داشتن شبی سرشار از انرژی و صحنه‌های رمانتیک فقط در فیلم‌ها دیده می‌شود و در زندگی واقعی ممکن است به دلیل خستگی و استرس زیاد، معاشقه و رابطه جنسی آن طوری نباشد که می‌خواهید.

پس بهتر است واقعیت نگر باشید و انتظارات بیهوده را کنار بگذارید و سعی کنید در کنار هم آرام باشید.

حتی اگر سکسی آرامش بخش را در شب‌های اول تجربه نکردید، نگران نباشید؛ زیرا فرصت‌های زیادی برای برقراری رابطه جنسی وجود دارد و شما با تجربه آن‌ها می‌توانید لحظات خوشایندی را برای خود و همسرتان رقم بزنید.

کارهایی که داماد در شب اول عروسی باید انجام دهد!

همانطور که می‌دانید خانم‌ها نسبت به بدن خود بسیار حساس بوده و روحیه بسیار شکننده‌ای دارند. پس در شب اول ازدواج سعی کنید به همسر خود عشق بورزید و به او بگویید چقدر زیباست و به صورتش نگاه کنید.

احساس خود را به زبان بیاورید و آرام آرام پیش بروید و از لمس سریع سینه‌ها خودداری کنید. اگر خسته نبودید، می‌توانید ایستاده او را در آغوش بگیرید و از پشت کم کم بدن او را نوازش کنید.

پس از آن می‌توانید در کنار همسرتان دراز بکشید و آهسته لباس‌های او را در بیاورید. فقط تا جایی که او به شما اجازه می‌دهد؛ زیرا در این مواقع ممکن است دچار استرس و اضطراب شده و از در آوردن سریع لباس‌‌هایش ناراحت شود.

پس به آرامی پیش بروید و زیر گوشش حرف‌های عاشقانه بزنید و به او بگویید چقدر برایتان شهوت برانگیز است و هر قسمت از بدنش را لمس کنید.

‌کارهایی که عروس باید در شب زفاف انجام دهد

در شب اول ازدواج تنها مردان نیستند که وظیفه دارند همسر خود را برای داشتن یک شب عالی آماده کنند. بلکه خانم‌ها نیز باید وظایف خود را به خوبی بدانند و یک شب رویایی را برای شوهر خود رقم بزنند.

در این شب خاص لازم نیست به سرعت سراغ اصل موضوع رفته و بدون هیچ آماده سازی، عمل دخول را انجام دهید.

زیرا انجام هر کاری به شناخت نیاز دارد. به همین دلیل پس از درآوردن لباس‌های همسرتان، می‌توانید به همسر خود بگویید به پشت خوابیده و تمام بدن او را لمس کنید.

سپس حساس‌ترین قسمت بدن شوهرتان، یعنی آلت تناسلی او را لمس کرده و به او بگویید از انجام چه کارهایی لذت می‌برد.

پس برای برقراری رابطه جنسی و دخول عجله نکنید و حتی می‌توانید آن را به شب بعد موکول کنید و در شب اول ازدواج فقط به معاشقه و استراحت بپردازید.

در واقعیت می‌توانیم بگوییم بهترین کاری که خانم در شب حجله باید انجام دهد این است که استرس خود را کنترل کند و با ابراز حس صمیمیت به همسر خود، این شب را به خاطره انگیز‌ترین شب خود و همسرش تبدیل کند.

در این راستا توصیه می‌کنیم تا مطلب نکات قبل و بعد رابطه جنسی را مطالعه کنید.

پرده بکارت و شب حجله

همانطور که می‌دانید یکی از نماد‌های ظاهری پایان دوشیزگی و آغاز زنانگی، پاره شدن پرده بکارت است. این موضوع باعث می‌شود که دختر خانم‌ها تا حدودی از شب اول ازدواج بترسند و از آن اکراه داشته باشند.

در حالی که با به کارگیری روش‌هایی می‌توان درد ناشی از رابطه جنسی و پاره شدن بکارت را به حداقل رساند.

در واقع هر چقدر مسئله پرده بکارت برای خانم‌ها اهمیت دارد، به همان اندازه نیز برای مردان استرس آور است.

اگر مرد به اندازه کافی همسرش را آماده کند و او را سرشار از عشق کند، بدون شک زن با آغوش باز او را می‌پذیرد و تحملش نسبت به این موضوع بیشتر خواهد شد.

اگر ریشه ترس از شب زفاف را جستجو کنیم، متوجه می‌شویم که ترس از شب حجله تنها به پرده بکارت مربوط نمی‌شود.

بلکه واقعیت این است که زمانی که زن وارد رابطه زناشویی می‌شود، از همان ابتدا به مسئولیت‌ها و خطرهای زندگی مشترک فکر می‌کند و حتی در این شب دچار شرم نیز می‌شود.

در این هنگام شوهر وظیفه دارد هراس فکری را از همسر خود دور کند و با او با آرامش برخورد کند. همچنین به او اطمینان دهد که هیچ وقت تنهایش نمی‌گذارد و به تدریج او را به برقراری رابطه جنسی ترغیب کند.

در صورتی زن راضی به رابطه نشد، مرد نباید با شتاب عمل کند و به زور متوسل شود. بلکه می‌تواند این اتفاق را به شب دیگری موکول کند.

شب زفاف

نکاتی برای داشتن رابطه بهتر مخصوص زوج ها

برای تجربه یک شب عالی و به یاد ماندنی لازم است به نکاتی توجه کنید تا اولین رابطه جنسی به بهترین رابطه شما و همسرتان تبدیل شود. پس برای برقراری رابطه جنسی خوب است به موارد زیر توجه کنید.

آماده سازی روحی

در اولین تجربه جنسی سعی کنید به همسر خود توجه کنید و از انجام کاری که باعث ناراحتی روحی و روانی طرف مقابل می‌شود، خودداری کنید.

پس در شب اول ازدواج داماد قبل از هر چیزی باید یک گفتگوی عاشقانه را آغاز کند و این اطمینان را به عروس خود بدهد که کنار او است و تنهایش نمی‌گذارد.

سپس همسر خود را برای چند دقیقه ببوسد و به نوازش و تعریف از او بپردازد. زیرا زنان به شنیدن حرف‌های عاشقانه و رمانتیک علاقه دارند و از شنیدن آن سیراب نمی‌شوند‌.

وسایل مورد نیاز

برای این که رابطه جنسی با کیفیت‌تر را در شب حجله تجربه کنید، لازم است وسایل مورد نیاز جنسی مانند کاندوم، قرص، ژل تاخیری، ژل لوبریکات را از قبل تهیه کنید.

اگر چه ترس از بارداری قبل از هر رابطه‌ای وجود دارد و امکان خرید حضوری چنین وسایلی را ندارید، می‌توانید کاندوم یا هر وسیله جنسی دیگر را از سایت‌های معتبر تهیه کنید. این سایت‌ها وسایل مورد نیاز را به صورت کاملا محرمانه برای شما ارسال خواهند کرد.

از قبل برنامه ریزی کنید

لازم است در دوران نامزدی و عقد، درباره شب زفاف، استرس و انتظاراتتان با همسر خود صحبت کنید و آنچه را که می‌خواهید همسرتان در شب اول ازدواج انجام دهد، به او بگویید.

علاوه بر این یکی از مسائل مهمی که باعث ایجاد استرس در شب زفاف می‌شود، ترس از باردار شدن است.

در این باره اصلا نگران نباشید؛ زیرا در دنیای امروزه روش‌های پیشگری از بارداری بسیار راحت شده و از انواع کاندوم و قرص می‌توانید استفاده کنید.

انتظارات غیر واقعی نداشته باشید

در شب حجله انتظار نداشته باشید که همه چیز مانند آنچه در فیلم‌ها نشان داده می‌شود، رخ می‌دهد. زیرا مسئله سکس برای افراد بی تجربه ممکن است با استرس همراه باشد و آن‌ها را دچار اضطراب کند.

پس سعی کنید از لحظات شب زفاف لذت ببرید و از انتطارات غیر واقعی دست بردارید.

کنترل اضطراب شب اول ازدواج

همانطور که گفته شد، یکی از مسئله‌های اضطراب آور شب حجله در خانم‌ها پرده بکارت است. مسایلی همچون عدم خونریزی، درد و داشتن خونریزی باعث نگران خانم‌ها می‌شود.

اما شما با مشاهده و خواندن آموزش‌هایی می‌توانید به راحتی بر این ترس غلبه کنید. علاوه بر آن مرد‌ها نیز باید این موضوع را درک کنند که تعدادی از خانم‌ها با وجود باکره بودن، در شب زفاف دچار خونریزی نمی‌شوند‌

کمک گرفتن از سکس تراپیست

بدون شک شب زفاف یکی از مهم‌ترین شب‌های هر زن و مردی محسوب شده و این خود باعث افزایش فشار روانی در افراد می‌شود. گاهی اوقات فشار روانی باعث بازدارنگی عملکرد جنسی شده و اختلالاتی در در میل جنسی افراد به وجود می‌آورد.

اختلال یا عدم نعوظ جنسی یکی از نتایج استرس و هیجانات ناشی از شب حجله است. در صورتی که چنین اختلالی تا چند شب بعد از ازدواج نیز ادامه داشت، می‌توانید به یک مشاور یا سکس تراپیست مراجعه کنید و برای رفع آن از او کمک بگیرید.

آیا زن در اولین رابطه جنسی در شب زفاف باید خونریزی داشته باشد؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که حتما برقراری اولین رابطه جنسی در زنان با خونریزی همراه است. در حالی که چنین موضوعی حقیقت ندارد و دلایل مختلفی خلاف این اتفاق را ثابت کرده‌اند. یکی از مواردی که باعث خونریزی در زنان در شب اول ازدواج نمی‌شود، این است که شاید زن به صورت مادرزادی فاقد پرده بکارت باشد. پس با اولین دخول نیز ممکن است خونریزی رخ ندهد.

گاهی اوقات نیز ممکن است رابطه جنسی با آرامش کامل و به دور از تنش انجام شود و در اثر عشق بازی فراوان دهانه رحم به اندازه کافی باز شود و با آرام وارد شدن آلت تناسلی در واژن، خونریزی رخ ندهد.

همچنین گاهی اوقات ممکن است پرده بکارت از نوع ارتجاعی بوده و با دخول پاره نشود.

تعداد از افراد نیز پرده بکارت را بسیار سفت و محکم می‌دانند و فکر می‌کنند که این پرده تنها با فشار زیاد پاره می‌شود. به همین دلیل برخی از مرد‌ها فشار زیادی را به واژن وارد کرده و باعث پارگی و خونریزی واژن می‌شوند.

این در حالیست که اگر زن به اندازه کافی آماده رابطه جنسی باشد و دچار استرس نشود، به فشار زیاد از جانب مرد نیاز نخواهد بود.

پس با توجه به مواردی که گفته شد، لزومی برای خونریزی زن در اولین شب عروسی وجود ندارد. در این خصوص بهتر است اطلاعات و آگاهی عمومی خود را در خصوص انواع پرده بکارت افزایش دهید تا از خرافات و اطلاعات غلط دور بمانید.

درد‌های شب حجله برای تازه عروس‌ها

در شب اول عروسی برخی از خانم‌ها هنگام تجربه اولین رابطه جنسی خود دردهایی را احساس می‌کنند. میزان درد‌ در هر فرد ممکن است مختلف باشد. شایع‌ترین دردهای شب زفاف عبارتند از:

۱. درد به علت وارد شدن آلت تناسلی در واژن

هنگامی ‌که برای اولین بار در شب اول عروسی قرار است رابطه جنسی برقرار کنید، قبل از رابطه حتما به اندازه کافی معاشقه داشته باشید؛ زیرا وارد کردن آلت تناسلی در واژن همسرتان بسیار دردناک خواهد بود.

چون واژن برای اولین بار قرار است باز شود و این موضوع باعث ایجاد درد در همسرتان می‌شود.

معاشقه طولانی باعث افزایش میل جنسی در خانم‌ها شده و آن‌ها را به مرحله ارگاسم نزدیک‌تر می‌کند. همچنین آستانه تحمل درد در آن‌ها را افزایش می‌دهد.

برای برقراری رابطه راحت‌تر حتی می‌توانید از ژل‌های روان کننده استفاده کنید تا از میزان درد در همسرتان کاسته شود.

۲. درد به علت پاره شدن پرده بکارت

درد تعدادی از خانم‌ها با تجربه اولین رابطه جنسی، پرده بکارت پاره شده و یک زخم سطحی در داخل واژن به وجود می‌آید.

معمولا این زخم‌ها دردناک‌تر از سایر زخم‌ها هستند. برای کنترل و کاهش این درد، ایجاد معاشقه طولانی قبل از سکس است. انجام معاشقه رسیدن به ارگاسم را در زن راحت‌تر کرده و آستانه تحمل درد را در او افزایش می‌دهد و زن درد کم‌تری را احساس خواهد کرد.

آداب سکس در شب زفاف

صبح زفاف، بایدها و نبایدها!

بسیاری از زوج‌هایی که قصد ازدواج دارند، این سوال برایشان پیش می‌آید که بعد از شب حجله چه کاری باید انجام دهند؟ در این مورد باید بگوییم که رعایت نکات زیر در صبح زفاف از اهمیت زیادی برخوردار است:

استراحت کردن

بسیاری از زوجین در اولین شب عروسی، انرژی زیادی از دست می‌هند و فشار زیادی را تحمل می‌کنند. همچنین بسیاری از خانم‌ها ممکن است رابطه جنسی دردناکی را تجربه کرده و به استراحت نیاز داشته باشند. پس در این مواقع بهتر است به اندازه کافی استراحت کرده و از انجام هر کاری خودداری کنند.

دوش گرفتن

پس از برقراری رابطه جنسی لازم است برای تمیز کردن بدن خود به خاطر خارج شدن مایع جنسی، دوش آب گرم بگیرید.

نوشیدن آب

به دلیل برقراری رابطه جنسی در شب اول عروسی و عرق زیاد، بدن آب زیادی را از دست خواهد داد. پس برای جبران این مقدار از آب، پس از رابطه جنسی به اندازه کافی آب بنوشید.

ادرار کردن

بعد از رابطه جنسی در شب زفاف، سعی کنید حتما به دستشویی بروید؛ زیرا ادرار کردن مجاری تناسلی شما را ضدعفونی کرده و از رشد باکتری‌ها در این ناحیه جلوگیری می‌کند.

استفاده نکردن از دستمال مرطوب

پس از برقراری رابطه جنسی در شب اول ازدواج، برای تمیز کردن ناحیه تناسلی خود هرگز از دستمال‌ مرطوب‌های بودار استفاده نکنید. زیرا این دستمال‌ها شیمیایی بوده و باعث بروز عفونت و باکتری در واژن می‌شوند. این موضوع تنها به شب زفاف مربوط نمی‌شود و در شب‌های دیگر نیز باید آن را رعایت کنید.

استفاده از لباس زیر نخی تمیز

پس از برقراری رابطه جنسی در شب عروسی، واژن مرطوب شده و حالت خیس بودن پیدا می‌کند. پس شرایط مناسبی برای رشد باکتری‌ها در واژن مهیا می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است از لباس‌های زیر نخی استفاده کنید.

استفاده از پد بهداشتی

بعضی از خانم‌ها بعد از رابطه جنسی در شب زفاف، تا چند روز خونریزی را تجربه می‌کنند. برای همین بهتر است از پد‌های بهداشتی استفاده کرده و هر ۴ ساعت یکبار آن را عوض کنید.

شب زفاف به یادماندنی‌تر از همیشه!

همانطور که در بالا گفته شد، استرس در شب زفاف امری کاملا طبیعی است و تنها مختص شما نیست. پس با به کارگیری روش‌هایی که در بالا گفته شد، می‌توانید همسر خود را آرام کرده و شب رویایی را برای خود و همسرتان رقم بزنید.

پس این نکته را خوب درک کنید که شب عروسی همه افراد مانند هم نیست و اگر ازدواج با عشق صورت گرفته باشد، به یک شب به یاد ماندنی تبدیل خواهد شد. در این رابطه اگر نیاز به مشاوره با مشاور و دکتر دارید، می‌توانید برای دریافت نوبت دکتر از پلتفرم دکتردکتر کمک بگیرید.

پدر صورتی که نکته‌ای در این مطلب گفته نشده و لازم است به آن اشاره کنیم، خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر