داروی فکسوفنادین چیست؟ معرفی کامل قرص تلفست و شیوه مصرف آن

شتاخت داروی فکسوفنادین به همراه مزایا و معایب آن
اشتراک گذاری ثبت دیدگاه

یکی از داروهای مناسب برای درمان آلرژی، داروی فکسوفنادین است. قرص تلفست علائم آلرژی مانند عطسه، سرفه و آبریزش بینی را برطرف می‌کند. قرص فکسوفنادین موجب بهبود علائم تب یونجه و کهیر نیز خواهد شد؛ بنابراین کودکان و بزرگسالان با مصرف فکسوفنادین برای سرفه و علائم ناشی از آلرژی‌های فصلی، احساس بهتری خواهند داشت. اگر چه فکسوفنادین سرماخوردگی مناسب است، اما ممکن است فرد بعد از خوردن دارو با مشکلاتی مانند تورم زبان و لب‌ها، حالت تهوع، مشکلات گوارشی یا خواب‌آلودگی مواجه شود. برای استفاده از دوز مناسب دارو، لازم است که با پزشک متخصص مشورت کنید.

در این مطلب از مجله سلامت و پزشکی دکتردکتر با داروی فکسوفنادین و نحوه مصرف آن آشنا می‌شوید؛ با ما همراه باشید.

در انتها، اگر سوالی درباره مزایا و عوارض جانبی قرص فکسوکیم دارید، در قسمت نظرات بنویسید. کارشناس سلامتی دکتردکتر به آن پاسخ خواهد داد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان کردن

داروی فکسوفنادین یا تلفست چیست؟

فکسوفنادین نوعی آنتی‌هیستامین است که برای پیشگیری و درمان علائم آلرژی مانند قرمزی و خارش چشم، عطسه، آبریزش یا گرفتگی بینی، کهیر و خارش استفاده می‌شود. این دارو با مسدود کردن هیستامین یا ماده‌ای که در بدن در طی یک واکنش آلرژیک آزاد می‌شود، عمل می‌کند. فکسوفنادین با جلوگیری از تأثیر هیستامین، به کاهش علائم ناخوشایند آلرژی کمک خواهد کرد. پزشک با توجه به شرایط فرد ممکن است فکسوفنادین خارجی یا نمونه‌های داخلی این دارو را در دوزهای مختلف فکسوفنادین 120، فکسوفنادین 180، فکسوفنادین 60 یا فکسوفنادین 30 برای بیمار تجویز کند.

به نقل از drugs،

قرص یا شربت فکسوفنادین، به طور معمول برای درمان خارش پوست ناشی از کهیر ایدیوپاتیک مزمن در بزرگسالان و کودکان بالای 6 سال استفاده می‌شود.

قبل از استفاده از این دارو باید سابقه پزشکی خودتان را با پزشک در میان بگذارید. چون افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی، نباید این دارو را مصرف کنند. همچنین، در صورت وجود واکنش‌های آلرژیک نسبت به ترکیبات داروهای مشابه، پزشک داروهای جایگزین را برای فرد تجویز می‌کند. با رعایت این موارد، عوارض ناشی از مصرف این دارو برای بیماران کاهش پیدا خواهد کرد.

عملکرد داروی فکسوفنادین برای رفع علائم حساسیت فصلی
کاهش حساسیت ناشی از گرده گل با کمک داروی فکسوفنادین

نام تجاری داروی فکسوفنادین چیست و چه اَشکال دارویی دیگری دارد؟

فکسوفنادین در دسته آنتی‌هیستامین‌های نوع ۲ قرار دارد. این دارو با نام‌های تجاری تلفست (Telfast) فکسیگرا (Fexigr) و آلگرا (Allegra) نیز به فروش می‌رسد. این دارو به دو صورت قرص جویدنی و شربت در دسترس است. نمونه محلول آن اغلب برای کودکان تجویز می‌شود، تا استفاده از آن ساده‌­تر باشد. برای بزرگسالان نیز نوع دارو بر اساس کاربرد فکسوفنادین و شرایط فرد توسط پزشک مشخص خواهد شد.

نحوه عملکرد داروی فکسوفنادین یا تلفست در بدن

هنگامی که به ماده‌ای مانند گرده گل، مو یا خز حیوانات، گرد و غبار خانه، یا نیش حشرات حساسیت دارید و با آن در تماس قرار می‌گیرید، بدن شما یک ماده شیمیایی به نام هیستامین تولید می‌کند. به طور معمول، هیستامین ماده مفیدی در بدن است، اما در واکنش‌های آلرژیک ناشی از آن علائم ناخوشایندی از جمله خارش، آبریزش چشم، انسداد بینی، عطسه و بثورات پوستی ایجاد خواهد کرد. فکسوفنادین به عنوان یک آنتی هیستامین عمل می‌کند. این دارو اثرات هیستامین را مسدود کرده و این علائم را کاهش می‌دهد. در نتیجه، این دارو واکنش‌های آلرژیک را در بدن کودکان و بزرگسالان برطرف می‌کند و کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود می‌دهد.

اثرات قرص و شربت فکسوفنادین

هر دارویی با هدف خاصی توسط پزشک متخصص تجویز می‌شود. این موضوع برای قرص و شربت فکسوفنادین نیز صادق است. اغلب پزشکان این دارو برای کسانی که واکنش‌های آلرژیک شدید مانند مشکلات آبریزش بینی یا حساسیت پوستی دارند تجویز می‌کنند. به طور کلی، دو کارکرد مهم این دارو عبارت‌اند از:

تسکین علائم رینیت آلرژیک فصلی

فکسوفنادین به عنوان یک درمانگر مؤثر برای درمان تب یونجه یا رینیت آلرژیک فصلی شناخته می‌شود. این عارضه معمولاً با علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه و خارش چشم‌ها همراه است. فکسوفنادین با مسدود کردن اثرات هیستامین که مسئول این علائم است، به کاهش این نشانه‌ها در کمترین زمان ممکن کمک می‌کند. در نتیجه، افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، با مصرف این قرص یا شربت می‌توانند امور روزمره خودشان را در فضای آزاد با آرامش بیشتری انجام دهند.

درمان کهیر ایدیوپاتیک

فکسوفنادین برای درمان کهیر پوستی، به ویژه کهیر ایدیوپاتیک مزمن هم مؤثر است. کهیر پوستی به عنوان برآمدگی‌ها یا جوش‌های قرمز و خارش‌دار بر روی پوست ظاهر می‌شود و می‌تواند به شدت آزاردهنده باشد. با استفاده از فکسوفنادین می‌توانید شدت این عوارض را کاهش دهید. این دارو از عود مجدد علائم بیماری نیز پیشگیری می‌کند؛ بنابراین کسانی که مدام دچار این عارضه می‌شوند، با کمک این دارو احساس بهتری خواهند داشت.

تفاوت داروی فکسوفنادین با مونته لوکاست

فکسوفنادین و مونتلوکاست هر دو مزایای زیادی برای مدیریت رینیت آلرژیک و آسم دارند. فکسوفنادین پس از مصرف سریع عمل کرده و اثری ماندگار جهت کاهش علائم ناشی از هیستامین دارد؛ اما خاصیت آرام بخشی این دارو نسبتا کم است. از طرف دیگر، مونتلوکاست به مدیریت آسم کمک کرده و احتقان بینی و مشکلات تنفسی را کاهش می‌دهد. با استفاده از این دو دارو، بیماران می‌توانند کیفیت زندگی خود را بهبود داده و علائم مربوط به بیماری‌های آلرژیک را به ‌خوبی کنترل کنند. تجویز هر کدام از این داروها، با توجه به شرایط فرد توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.

بررسی عملکرد دو داروی فکسوفنادین و مونته لوکاست
شناخت کلی تفاوت‌های داروهای فکسوفنادین و مونته لوکاست

تفاوت داروی فکسوفنادین با سیتریزین

فکسوفنادین احساس خواب‌آلودگی کمی دارد. در نتیجه فرد پس از مصرف این دارو می‌تواند روز خود را بدون احساس سستی یا خواب‌آلودگی بگذارند. در مقابل، سیتریزین معمولاً باعث خواب‌آلودگی بیشتری می‌شود. برای انتخاب بین فکسوفنادین یا سیتریزین، باید بدانید که سیتریزین در تسکین علائم رینیت آلرژیک و کهیر نسبت به فکسوفنادین مؤثرتر است و مدت اثر آن طولانی‌تر خواهد بود؛ بنابراین، انتخاب یکی از این موارد، به نیازهای فردی و حساسیت‌های بیمار به عوارض جانبی داروها بستگی دارد.

دوز و نحوه مصرف قرص و شربت فکسوفنادین برای نوزادان و کودکان

دوز تجویزی این داروی برای نوزادان و کودکان متفاوت است. دوز تجویزی برای نوزادان 6 ماه تا ۲ سال حدود ۱۵ میلی‌گرم (۲.۵ میلی‌لیتر) و ۲ بار در روز است. برای کودکان 2 تا ۱۱ سال نیز دوز دارو حدود ۳۰ میلی‌گرم (۵ میلی‌لیتر) و ۲ بار در روز تعیین می‌شود. البته پزشک دوز دقیق دارو را بر اساس شرایط بدنی نوزادان و کودکان تنظیم خواهد کرد. در نتیجه، کلیه کودکان می‌توانند در شرایط ایمن از این دارو برای درمان سرماخوردگی و آلرژی استفاده کنند.

دوز و نحوه مصرف داروی فکسوفنادین برای بزرگسالان

اگر این دارو را بدون نسخه و برای خوددرمانی استفاده می‌کنید، حتماً قبل از مصرف، تمام دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را با دقت بخوانید. در صورتی که پزشک این دارو را برایتان تجویز کرده است، حتماً آن را طبق دستور پزشک (معمولاً دو بار در روز و هر ۱۲ ساعت) مصرف کنید. رعایت دستورالعمل‌های زیر برای اثربخشی بهتر این دارو ضروری است.

  • در صورت استفاده از شکل مایع دارو، بطری را قبل از هر بار مصرف به خوبی تکان دهید و دوز را با استفاده از دستگاه اندازه‌گیری یا قاشق مخصوص اندازه‌گیری کنید. به هیچ عنوان برای تعیین دوز دارو استفاده از قاشق‌های خانگی توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است نتوانید دوز صحیح را دریافت کنید.
  • این دارو چه به شکل قرص و چه مایع را می‌توان با یا بدون غذا مصرف کرد.
  • اگر از قرص‌هایی استفاده می‌کنید که سریع حل می‌شوند، آن‌ها را با معده خالی مصرف کنید. اجازه بدهید قرص سریع روی زبان حل شود و سپس آن را با کمک آب قورت دهید. موقع مصرف دارو، قرص را از قبل از بسته‌بندی خارج نکنید، تا آلوده نشود.
  • در صورتی که برای مصرف قرص یا کپسول به مایع نیاز دارید، آن را با آب مصرف کنید و دارو را با آب میوه‌هایی مانند سیب، گریپ‌فروت یا پرتقال استفاده نخورید، زیرا این ترکیبات ممکن است جذب دارو را کاهش دهند.
  • مقدار مصرف دارو بر اساس سن، وضعیت پزشکی و پاسخ بدن فرد به درمان تعیین می‌شود. در نتیجه، هرگز دوز مصرفی خود را افزایش ندهید یا دارو را بیشتر از مدت زمان توصیه‌شده مصرف نکنید.

با رعایت این موارد می‌توانید از این قرص یا شربت عضو خانواده آنتی‌هیستامین،  به بهترین نحو برای درمان آلرژی و رینیت آلرژیک استفاده کنید.

استفاده از داروی فکسوفنادین برای بزرگسالان جهت کاهش علائم آلرژی
تنظیم دوز مناسب داروی فکسوفنادین برای بزرگسالان و نحوه مصرف آن

اگر یک دوز مصرف فکسوفنادین را فراموش کردیم چه کنیم؟

اگر یک نوبت از مصرف دارو را فراموش کردید، بهتر است به محض یادآوری، آن را در اسرع وقت مصرف کنید. البته، در صورتی که زمان مصرف نوبت بعدی دارو نزدیک است، تنها دوز فراموش‌شده را مصرف کنید و از مصرف دو دوز همزمان خودداری کنید. این کار کمکتان می‌کند تا از ایجاد عوارض جانبی فکسوفنادین جلوگیری کنید. برای تغییر دوز مصرفی دارو یا نوع آن، حتماً با پزشک مشورت کنید. همچنین، زمان مصرف دارو را با توجه به دستورالعمل پزشک در نظر بگیرید، تا اثرگذاری فکسوفنادین برای رفع مشکلاتی مانند درمان آبریزش بینی، عطسه و خارش چشم حفظ شود.

مزایای استفاده از داروی فکسوفنادین

فکسوفنادین یک آنتی‌هیستامین مؤثر برای تسکین علائم رینیت آلرژیک فصلی یا «تب یونجه» محسوب می‌شود. این دارو برای درمان علائم آلرژیک مانند آبریزش بینی، عطسه و خارش چشم‌ها، بینی و گلو بسیار مؤثر خواهد بود. نمونه‌های قرص و شربت این دارو برای بزرگسالان و کودکان  بالای 2 سال مناسب خواهد بود. از جمله مزیت‌های این دارو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تسکین علائم آلرژی

این دارو برای کنترل علائم ناشی از قرار گرفتن در معرض آلرژن‌ها طراحی شده است. فکسوفنادین با مسدود کردن اثرات هیستامین یا ماده‌ای که در طی یک واکنش آلرژیک آزاد می‌شود، به کاهش خارش، آبریزش و دیگر علائم ناخوشایند ناشی از آن کمک می‌کند. به همین دلیل، افرادی که از رینیت آلرژیک رنج می‌برند، با کمک این دارو می‌توانند کیفیت زندگی خودشان را بهتر کنند.

رفع علائم آلرژی با کمک قرص تلفست
کاهش علائم ناخوشایند ناشی از آلرژی‌های پوستی

ایمنی و کارایی

فکسوفنادین به عنوان یک آنتی‌هیستامین نسل دوم شناخته می‌شود و این دارو نسبت به نسل اول آنتی‌هیستامین‌ها که ممکن است باعث خواب‌آلودگی شوند، عوارض جانبی کمتری دارد. این ویژگی باعث می‌شود که بیماران امکان استفاده از این دارو را در طول روز و در حین انجام فعالیت‌های روزمره داشته باشند، بدون اینکه دچار خواب‌آلودگی شوند.

به منظور دستیابی به بهترین نتایج پس از مصرف قرص و شربت فکسوفنادین، توصیه می‌شود که این دارو را طبق دستور پزشک و به‌صورت منظم مصرف کنید. برای شناخت تخصص پزشکان این حوزه، پیشنهاد می‌کنیم درباره تخصص پوست و مو و زیبایی چیست مطالعه داشته باشید.

عوارض مصرف داروی تلفست یا فکسوفنادین

مصرف داروی فکسوفنادین مانند سایر داروهای آنتی هیستامین یا ضد حساسیت دارای عوارض جانبی است. این عوارض در برخی از افراد خفیف بوده و برای برخی دیگر از افراد شدیدتر بروز می‌کنند. رایج‌ترین عوارض جانبی شربت فکسوفنادین که پس از مصرف قرص یا شربت دیده می‌شوند، عبارتند از:

عوارض جانبیشرح عوارض
واکنش‌های آلرژیک یا آنژیوادماین واکنش‌ها شامل بثورات پوستی، خارش، کهیر، تورم صورت، چشم‌ها، لب‌ها، زبان، بازوها یا پاها و مشکلات در بلع یا تنفس است.
سرفهاین عارضه ممکن است در برخی بیماران مشاهده شود و اگر ادامه‌دار شد، باید با پزشک خود مشورت کنید.
خواب‌آلودگی و سرگیجهبرخی از افراد ممکن است بعد از مصرف دارو احساس خواب‌آلودگی و سرگیجه کنند. این عارضه معمولاً خفیف است.
خشکی دهاندر برخی از بیماران، ممکن است پس از مصرف دارو احساس خشکی در دهان رخ دهد. در صورت ادامه دار بودن این عارضه، با پزشک ارتباط بگیرید.
سردردسردرد یکی دیگر از عوارض شایع این دارو است که توسط برخی بیماران گزارش شده. در صورت بروز سردرد شدید یا مداوم، باید این مشکل را به پزشک اطلاع دهید.
اسهالخروج مکرر و آبکی مدفوع که می‌تواند ناشی از تحریک معده یا روده باشد.
استفراغاحساس نیاز به خارج کردن محتویات معده که می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله تحریک گوارشی ایجاد شود.
ناراحتی معده برخی از افراد بعد از مصرف این دارو ممکن است دچار ناراحتی معده شوند. در صورت شدید شدن معده درد، با پزشک تماس بگیرید.
گرفتگی صداکاهش یا تغییر صدا به دلیل التهاب حنجره یا مشکلات تنفسی.
تورم صورت، گلو، زبان، لب‌ها، چشم‌ها، دست‌ها، پاها، مچ پا یا پایین ساق پاافزایش حجم بافت نواحی مختلف بدن و تورم که می‌تواند ناشی از واکنش آلرژیک باشد.
مشکل در تنفس یا بلعدشواری در تنفس یا بلع که می‌تواند علامت واکنش آلرژیک شدید باشد.
درد در بازوها، پاها یا کمراحساس درد در نواحی مختلف بدن که ممکن است ناشی از تنش عضلانی یا التهاب باشد.

در صورت رعایت روش صحیح مصرف شربت فکسوفنادین و توجه به موارد منع مصرف آن، می‌توانید احتمال بروز این عوارض را کاهش دهید. در صورت بروز عوارض شدید مانند مشکلات تنفسی یا مشکل در بلع، در اسرع وقت به دکتر پوست مراجعه کنید.

تداخلات قرص و شربت فکسوفنادین

برای مصرف این دارو ضد حساسیت، لازم است تداخلات دارویی آن را بشناسید. برای پیشگیری از عوارض ناخواسته این داروی آنتی هیستامین، باید فهرست کاملی از داروهای تجویزی، گیاهان دارویی، داروهای بدون نسخه و مکمل‌های غذایی که مصرف می‌کنید را در اختیار پزشک قرار دهید. همچنین در صورت مصرف سیگار، الکل یا مواد مخدر نیز لازم است این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. به طور کلی، رایج‌ترین تداخلات دارویی فکسوفنادین عبارت‌اند از:

  • آنتی‌اسیدها: داروهای آنتی‌اسید حاوی آلومینیوم یا منیزیم ممکن است جذب فکسوفنادین را کاهش دهند و تأثیر آن را کم کنند. توصیه می‌شود این داروها را حداقل ۲ ساعت قبل یا بعد از مصرف فکسوفنادین استفاده کنید، تا از این تداخل جلوگیری شود.
  • اریترومایسین: این آنتی‌بیوتیک می‌تواند باعث افزایش سطح فکسوفنادین در خون شود. این موضوع منجر به تشدید عوارض جانبی مانند سردرد، سرگیجه یا ضربان قلب نامنظم خواهد شد.
  • آب گریپ‌فروت، سیب یا پرتقال: این آبمیوه‌ها می‌توانند جذب فکسوفنادین را در بدن کاهش دهند و اثربخشی دارو را کم کنند. توصیه می‌شود از مصرف این آبمیوه‌ها در فاصله نزدیک به مصرف دارو خودداری کنید.
  • کتوکونازول: این داروی ضدقارچ می‌تواند سطح فکسوفنادین را در بدن افزایش دهد. مصرف همزمان این دارو با فکسوفنادین باعث افزایش خطر بروز عوارض جانبی خواهد شد.
  • محصولات حاوی منیزیم: ترکیباتی مانند مکمل‌های منیزیم و برخی داروهای ضد اسید می‌توانند جذب فکسوفنادین را کاهش دهند. باید بین مصرف این محصولات و فکسوفنادین فاصله زمانی مناسبی در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که این فهرست شامل تمامی تداخلات ممکن نیست. در نتیجه، حتماً باید لیست داروهای مصرفی خودتان را با دکتر متخصص در میان بگذارید.

تداخلات سایر داروها با داروی ضد حساسیت فکسوفنادین
تداخلات دارویی داروهای آنتی‌اسید حاوی منیزیم و آنتی بیوتیک‌ها با فکسوفنادین

مصرف سرخود و اوردوز با داروی فکسوفنادین

با مصرف بیش از حد داروهای حاوی آنتی هیستامین علائمی مانند سرگیجه، تاکی کاردی، سردرد، خواب‌آلودگی یا بی‌قراری بروز می‌کند. برخی از افراد ممکن است در اثر واکنش‌های آلرژیک دارو، دچار مشکلات تنفسی شدید شوند. در این شرایط، لازم است که حتماً با اورژانس تماس بگیرید. پس از بررسی میزان مصرف دارو واکنش‌های بیمار، پزشک درمان‌های لازم جهت بهبود شرایط فرد را انجام می‌دهد.

موارد احتیاط در مصرف شربت و قرص فکسوفنادین

اگر به داروهای دیگر یا ترکیبات موجود در قرص یا سوسپانسیون فکسوفنادین حساسیت دارید، حتماً این موضوع را به پزشک اطلاع دهید. همچنین، به پزشک بگویید که چه داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین‌ها، مکمل‌های غذایی و محصولات گیاهی را در حین مصرف فکسوفنادین مصرف می‌کنید یا قصد دارید مصرف کنید.

در صورتی که از آنتی‌اسیدهای حاوی آلومینیوم یا منیزیم مانند Maalox یا Mylanta استفاده می‌کنید، بهتر است این داروها را چند ساعت قبل یا بعد از فکسوفنادین مصرف کنید. همچنین، اگر به بیماری کلیوی مبتلا هستید، این موضوع را به پزشک اطلاع دهید. در نهایت، اگر باردار هستید، قصد بارداری دارید یا در دوران شیردهی قرار دارید نیز این موضوع را حتماً با پزشک در میان بگذارید.

داروی تلفست در شیردهی و بارداری

در ۱۲ هفته اول بارداری، بدن نوزاد و اکثر اندام‌های داخلی او شکل می‌گیرد. به همین دلیل، این دوره حساس است و مصرف برخی از داروها می‌تواند باعث نقص‌های مادرزادی جنین شود. با این وجود، در حال حاضر هیچ گزارشی درباره مصرف فکسوفنادین در اوایل بارداری و نقایص مادرزادی در نوزاد ارائه نشده است. علاوه بر این، استفاده از تمامی آنتی‌هیستامین‌ها در دوران شیردهی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. چرا که تنها مقادیر اندکی از این داروها به شیر مادر منتقل خواهد شد. در نتیجه، مصرف فکسوفنادین در دوران بارداری و شیردهی، تأثیر منفی بر روی نوزاد نخواهد داشت.

بایدها و نبایدهای مصرف آنتی هیستامین فکسوفنادین در بارداری و شیردهی
شرایط مصرف قرص فکسوفنادین در دوران بارداری و شیردهی

شرایط از نگهداری داروی فکسوفنادین چگونه است؟

توصیه می‌شود داروی فکسوفنادین را در دمای اتاق بین 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید، تا تاثیرات آن همچنان حفظ شود. همچنین، داروی فکسوفنادین باید در جای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان نگهداری شود. چون امکان مصرف شربت یا  قرص تلفست توسط کودکان و بروز مشکلاتی مانند اوردوز با شربت فکسوفنادین وجود خواهد داشت. برای تأثیر بهتر شربت یا قرص فکسوفنادین جهت درمان بیماری، لازم است تاریخ انقضای آن را بررسی کنید. در صورتی که تاریخ اعتبار دارو به پایان رسیده، آن را استفاده نکنید. برای درمان آلرژی و دریافت نوبت از دکتر پوست، می‌توانید از امکان نوبت‌دهی آنلاین سایت دکتردکتر بهره‌مند شوید.

منابع:

drugs.com

my.clevelandclinic.org

mayoclinic.org

medlineplus.gov

go.drugbank.com

سؤالات متداول داروی فکسوفنادین

قرص فکسوفنادین نسبت به سایر داروهای آنتی هیستامین اثرات خواب آوری کمتری دارد. با این وجود، بهتر است این دارو در شرایطی که نیاز به هوشیاری دارید استفاده نشود.

با توجه به شرایط فرد و سابقه پزشکی او، پزشک یکی از این آنتی‌هیستامین‌ها را برای کاهش شدت علائم آلرژی تجویز می‌کند.

به دلیل کاهش فعالیت بدنی و خواب‌آلودگی ناشی از مصرف داروهای آنتی هیستامین، احتمال افزایش وزن وجود دارد.

با توجه به دستورالعمل ارائه شده توسط پزشک می‌توانید این دارو را قبل یا بعد از غذا مصرف کنید.

برچسب‌ها:
محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
اشتراک گذاری
نویسنده: ندا سامانی
درد بخش جدا نشدنی زندگی انسانیه. یه سری از آدم‌ها، به دنبال این هستن که پرده‌های افسردگی رو از زندگیشون کنار بزنن، تا نور شادی مهمون قلبشون بشه و باز هم بتونن از زندگی لذت ببرن. برای دردهای جسمی هم هزاران راه درمان وجود داره، تا آدم‌ها رو دوباره سرپا کنه و اونها رو به زندگی برگردونه. به همون اندازه که نوشتن از درد سخته، نوشتن از درمان لذت بخشه. به همین خاطره که وارد تولید محتوای این حوزه شدم. می‌خوام کلماتم نوری باشه که یه آدم وقتی شب داره دنبال دردش تو اینترنت می‌گرده به قلبش می‌تابه. نوری که به مریض کمک می‌کنه دردش رو بشناسه و درمانش کنه. به همین خاطر، وقتی می‌خوام شروع کنم به نوشتن در حوزه پزشکی و درمان، یه آدم عادی نیستم که پشت کامپیوتر نشسته، بلکه خودم رو دستیار پزشکی می‌بینم که به آدم‌ها کمک می‌کنه تا زندگی شادتری داشته باشن.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*