پی آر پی مو چیست؟ هزینه، روش انجام + مقایسه با روش‌های دیگر

روش پی آر پی برای تقویت مو
اشتراک گذاری ثبت دیدگاه

پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی مو یکی از هیجان‌انگیزترین و جدیدترین روش‌های درمان ریزش مو در دنیای پزشکی زیبایی و جراحی است. تزریق PRP مو برای مردان و زنان استفاده می‌شود و ترکیب آن با روش‌های دیگر مانند مصرف فیناستراید و ماینوکسیدیل نتایج بسیار خوبی دارد. ترمیم مو و کمک به جلوگیری از ریزش آن از مزایای پی آر پی مو هستند. این روش با تزریق به سر انجام می‌شود و عاملی برای تحریک رشد مجدد مو است. برای انجام پی‌ آر پی باید به متخصص پوست مراجعه کنید. در کنار داشتن تغذیه مناسب و این تزریق، به حجم مو اضافه می‌شود.

در این مقاله از انواع تکنیک PRP برایتان می‌گوییم و شما را با عوارض احتمالی و نکات لازم دیگر آشنا می‌کنیم. مطالعه مقاله به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

اگر پرسشی داشتید، در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناس سلامتی مجله پزشکی دکتردکتر به شما پاسخ دهد.

ماده تزریقی پی آر پی مو چیست؟

پلاکت‌ها بخشی از خون شما و بسیار کوچکتر از گلبول‌های قرمز خون هستند. آن‌ها در لخته‌شدن خون نقش دارند و حاوی طیف گسترده‌ای از فاکتورهای رشدند. منظور همان عواملی است که باعث بهبود بهبود و تحریک رشد مو هم می‌شوند. پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) با گرفتن خون و قرار دادن آن در سانتریفیوژ برای تغلیظ پلاکت‌ها (غلیظ‌کردن) تولید می‌شود. تغلیظ پلاکت‌ها فاکتورهای رشد را نسبت به تحریک رشد موها تحریک می‌کند. در نتیجه، PRP به ناحیه تحت درمان تزریق و منجر به رشد مجدد موها می‌شود. این ماده برای درمان موهای نازک به پوست سر تزریق می‌شود. در واقع، درمان PRP درمانی برای ریزش مو است که می‌تواند به تقویت و حفظ رشد مو کمک کند. پی آر پی با عنوان پلاسمای غنی از پلاکت هم شناخته می‌شود و برای درمان تاندون‌ها، رباط‌ها و عضلات آسیب‌دیده هم کاربرد دارد. برای اینکه بدانید، کاندید مناسبی برای این عملیات هستید یا خیر، باید به دکتر پوست مراجعه کنید.

پی آر پی (Platelet-Rich Plasma) روشی نوین و موثر برای درمان ریزش مو، به ویژه تلوژن افلوویوم است. تلوژن افلوویوم یکی از شایع‌ترین علل ریزش مو است که در آن چرخه رشد مو ادامه پیدا نمی‌کند و موها وارد فاز استراحت طولانی‌تری می‌شوند. این وضعیت می‌تواند ناشی از استرس، جراحی، بیماری، تغییرات هورمونی، رژیم‌های غذایی نامناسب و برخی داروها باشد.

زن جوان با ریزش مو و نیازمند به تقویت مو با پی آر پی
کاندید مناسب PRP – زن جوان فرق سر باز و خالی خود را با دست بازتر کرده است.

مزایا و تاثیرات پی آر پی بر موی سر چیست؟

با پی آر پی موی سر می‌توانید مانع از ریزش مو شوید و نتایج خوبی بگیرید. این عملیات کم‌تهاجمی است و مدت زمان اندکی طول می‌کشد. خبری از تیغ و عوارض جدی و طولانی‌مدت بعد از آن هم نیست. نکته مهم‌تر و جذاب‌تر درباره روش پی آر پی مو، این است که برای اغلب انواع ریزش مو کاربرد دارد. در واقع، فارغ از اینکه چرا موهایتان دچار کم‌پشتی، ریزش یا نازکی شده، این روش به رفع مشکلات کمک می‌کند. البته همیشه و برای همه هم نتایج مطلوب ندارد، اما در بسیاری از موقعیت‌ها برای تقویت مو قابل مدیریت است.

تقویت مو

با پی‌آرپی مو می‌توانید شاهد رشد موهای تازه بر کف سر باشید. این تزریق از نازک‌شدن موها هم جلوگیری می‌کند و باعث افزایش ضخامت و قطر موهای فعلی می‌شود. با تقویت موهای موجود، ریزش هم کمتر رخ می‌دهد و در نتیجه، هم موهای قدیمی قوی‌تر می‌شوند و هم موهای تازه‌ای شروع به رشد می‌کنند که ظاهرتان را تغییر می‌دهند و بهتر می‌کنند.

مشاوره تلفنی و متنی با دکتر پوست

کم‌تهاجمی‌بودن

روش PRP کم‌تهاجمی است و در آن، خبری از تیغ و برش نیست. در این روش خونریزی و عوارض رایج عملیات جراحی مختلف وجود ندارد و فرایند بهبود و معمولی‌شدن موها و پوست سر هم طولانی نخواهد بود. در نتیجه، اگر از روش‌های تهاجمی مانند کاشت هراس دارید، پی آر پی مو می‌تواند گزینه مطلوبی برای شما باشد. البته باید نظر دکتر تزریق پی آر پی (PRP) را درباره مناسب‌ترین شیوه جویا شوید. این عملیات در عرض یک ساعت انجام می‌شود و نتایج خوشایندی دارد.

بدون ایجاد حساسیت

در روش PRP خبری از ابتلا به حساسیت یا بروز واکنش‌های آلرژیک نسبت به تزریق نیست. در نتیجه، جای نگرانی بابت عوارض آلرژیک این روش وجود ندارد. موها در پی‌آرپی، به طور طبیعی و با پشت‌‌سر گذاشتن مراحل عادی رشد می‌کنند. در نتیجه، مداخله‌ای در روند رشد، به وجود نمی‌آید و همه‌چیز بی‌دغدغه پیش می‌رود. در واقع، مواد تزریقی باعث تحریک غیرعادی موها برای رشد نمی‌شوند.

نتایج پی آر پی مو
قبل و بعد از پی آر پی مو

کاهش شوره سر

فرآیند احیای پی آر پی منجر به پوسته‌پوسته شدن کمتر پوست سر می‌شود. بعد از انجام این عمل، شوره‌های سر کمتر می‌شوند یا اصلاً خبری از شوره درمیان موها نخواهد بود. PRP به تیرگی و تراکم موها هم کمک می‌کند. زمانی که از این روش تزریقی استفاده می‌شود، موهای بدون شوره و سالم، تراکم زیادی در سطح سر پیدا می‌کنند و تیره‌تر و پرپشت به نظر می‌رسند.

مراحل تزریق prp مو چیست؟

در درمان با پی آر پی، پلاسمای غنی از پلاکت را به ناحیه آسیب‌دیده پوست سر تزریق می‌کنند. پلاسما قسمت مایع خون است. خون هم از پلاکت‌ها، گلبول‌های سفید و قرمز تشکیل شده است. پلاکت‌ها در لخته‌شدن خون نقش دارند، اما حاوی سیتوکین‌ها و پروتئین‌هایی هستند که باعث رشد، التیام و جوان‌سازی می‌شوند. برای تزریق PRP، مراحل زیر وجود دارد:

  • قدم اول؛ بین ۱۰ تا ۶۰ میلی‌لیتر منبع مطمئن خون از بازو گرفته می‌شود و در سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. این دستگاه به سرعت می‌چرخد ​​تا سیالات با چگالی‌های مختلف را جدا کند.
  • قدم دوم؛ پس از حدود ۱۰ دقیقه، خون در سانتریفیوژ به سه لایه تجزیه می‌شود، یعنی پلاسمای خالی از پلاکت، پلاسمای غنی از پلاکت و سلول‌های قرمز خون.
  • قدم سوم؛ پلاسمای غنی از پلاکت به داخل یک سرنگ کشیده و به قسمت‌هایی از پوست سر با نیاز به موی بیشتر تزریق می‌شود.

این فرایند ساده و سریع و برای درمان ریزش مو زنان نیز انجام می‌شود و درد و ناراحتی خاصی به همراه ندارد. البته امکان دارد که کمی سوزش یا ناراحتی موقتی و محدود برای برخی از افراد پیش بیاید.

کاندید مناسب برای تزریق پی آر پی
تزریق پی آر پی به نواحی بدون موی سر مرد جوان از سوی دکتر

آمادگی‌های قبل از تزریق پی آر پی مو چیست؟

قبل از انجام تزریق پی آر پی مو، باید برخی توصیه‌ها را جدی بگیرید و انجام بدهید. در این صورت، فرایند پیش رو با روندی سریع‌تر و بی‌دردسر پیش می‌رود. در گام نخست، لازم است که با پزشک جلسه مشاوره داشته باشید. پزشک باید از تمام بیماری‌های زمینه‌ای، داروهای مصرفی، حساسیت‌ها و سابقه خانوادگی بیمار در ابتلا به بیماری‌ها آگاه باشد. پزشک آزمایش خون را برای بررسی برخی فاکتورهای خونی تجویز می‌کند. قبل از انجام پی آر پی، موهای خود را به خوبی با شامپوی ملایم بشویید و از استفاده از هرگونه محصول حالت‌دهنده خودداری کنید.

مراقبت‌های قبل از تزریق شامل موارد زیر هستند:

  • خواب کافی: داشتن خواب کافی به تسریع روند بهبودی کمک می‌کند.
  • مصرف آب کافی: نوشیدن آب به اندازه کافی باعث هیدراته‌شدن بدن و بهبود گردش خون می‌شود.
  • پرهیز از رنگ کردن مو: بهتر است، دست ‌کم ۲ هفته قبل از انجام پی آر پی، موهای خود را رنگ نکنید.
  • مصرف غذاهای مغذی: مصرف غذاهای غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث سریع‌ترشدن بهبودی می‌شوند.
  • پرهیز از مصرف الکل و کافئین: مصرف الکل و کافئین را دست‌کم، یک شبانه‌روز (۲۴ ساعت) قبل از انجام پی آر پی محدود کنید.
  • مصرف‌نکردن داروهای رقیق‌کننده خون: مصرف برخی داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و وارفارین را حداقل چند روز قبل از انجام پی آر پی قطع کنید. (البته با مشورت پزشک خود)
  • پرهیز از استفاده از محصولات شیمیایی: از محصولات شیمیایی مانند ژل، موس و اسپری مو روی پوست سر جداً خودداری کنید.
  • سیگار نکشیدن: سیگارکشیدن روی جریان خون تاثیر می‌گذارد و بهتر است، قبل از انجام پی آر پی از انجام آن خودداری کنید.

 رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را از درمان پی آر پی بگیرید. اگر هرگونه سوال یا نگرانی دارید، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

پی آر پی مو برای چه کسانی مناسب است؟

درمان PRP برای افراد مختلفی مناسب است. برای مثال، اگر در یکی از دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرید، احتمالاً فرایند تزریق این روش برایتان نتایج مطلوبی به همراه می‌آورد. اثرگذاری پی آر پی برای افراد مختلف بالا است و باعث تقویت رشد مو و ضخامت بیشتر موهای موجود روی سر می‌شود:

  • افرادی که هنوز مقداری مو روی سر دارند، اما این موها نازک هستند.
  • افرادی که به طاسی با الگوی مردانه و زنانه (با مقدار منظم یا متوسط ​​پلاکت در خون) مبتلا هستند.
  • کسانی که سلامت کامل دارند و از داروهای رقیق‌کننده خون یا سرکوب‌کننده سیستم ایمنی استفاده نمی‌کنند.

به طور کلی هم روش‌های تقویت مو برای افرادی مناسب است که انتظارات معقولی دارند و بر این باور نیستند که بعد از پی آر پی مو، سرشان با انبوهی از موهای حجیم و به شدت پرپشت روبه‌رو می‌شود.

تزریق prp برای چه افرادی مناسب نیست؟

بیشتر افرادی که موهای نازک دارند، کاندیدای خوبی برای ترمیم مو با پی آر پی هستند. پاسخ‌گویی به تزریق PRP، به عوامل متنوعی بستگی دارد. گزینه‌های نامناسب برای این عملیات:

  • سلامت عمومی خوبی ندارند.
  • از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند.
  • از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند.
  • انتظارات معقولی از فرایند تقویت مو با روش پی آر پی ندارند.

اگر مشکلات سلامتی خاصی از جمله مشکلات لخته‌شدن خون یا خونریزی دارید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای ترمیم مو نباشید. در صورتی که در زمان درمان، دچار عفونت پوستی یا بیماری فعال پوستی روی سر خود هستید، نباید تزریق PRP انجام دهید.

ماندگاری اثرات پی آر پی مو چقدر است؟

ماندگاری اثرات پی آر پی مو به عوامل مختلفی بستگی دارد و یک پاسخ قطعی برای همه افراد وجود ندارد. به‌طور کلی، می‌توان گفت که نتایج پی آر پی مو معمولاً ماندگار است، اما نیاز به جلسات تکرار و مراقبت‌های بعدی دارد. برای بسیاری از افراد، این عملیات تا حدود ۱۲ ماه ماندگاری دارد. از عوامل موثر بر ماندگاری عملیات پی آر پی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

علت ریزش مو اگر ریزش مو ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد، نیاز به درمان‌های طولانی مدت‌تر و تکرار جلسات پی آر پی خواهد بود.
سن و جنس سن و جنس فرد در ماندگاری نتایج موثر است.
تعداد جلسات و فاصله بین جلسات تعداد جلسات درمانی و فاصله بین آن‌ها روی ماندگاری نتایج تاثیرگذار است.
تغذیه و سبک زندگی تغذیه سالم، ورزش منظم و کاهش استرس می‌توانند به دوام نتایج کمک کنند.
مهارت پزشکتجربه و مهارت پزشک در انجام این روش هم بسیار مهم است.
تقویت و ضخیم‌شدن موهای موجود این اثر معمولاً سریع‌تر مشاهده می‌شود و می‌تواند تا چندین ماه دوام بیاورد.
رشد مجدد مورشد مجدد موها زمان بیشتری می‌برد و نتایج آن به تدریج قابل مشاهده خواهد بود.

معمولاً برای حفظ نتایج، نیاز به تکرار جلسات پی آر پی با فاصله زمانی مشخص است. در واقع، با مراجعات منظم و طبق نظر پزشک می‌توانید برای مدتی مستمر، موهایی پرپشت‌تر پیدا کنید.

نتایج و مزایای پی آر پی مو
قبل و بعد از تزریق پی آر پی- سمت راست بعد از تزریق/ سمت چپ قبل از تزریق

آیا پی آر پی مو عوارض دارد؟

با انجام پی آر پی مو خطر خاصی شما را تهدید نمی‌کند. تحقیقات مختلف هم نشان می‌دهند که انجام این عمل بی‌خطر است و جای نگرانی ندارد. با این حال، امکان بروز مشکلات اندک و موقتی، بعد از انجام آن وجود دارد. از جمله عوارض احتمالی پی‌ آر پی مو باید به مواد زیر اشاره کنیم:

  • مقداری درد در طول درمان
  • بروز سردرد
  • ایجاد خارش
  • اندکی تورم

هر فردی نسبت به درمان‌های تزریقی واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. بهتر است که پیش از انجام عملیات با پزشک مشورت کنید و تمام نکات لازم درباره فرایند و بعد از آن را بدانید.

مراقبت‌های بعد از تزریق prp مو چیست؟

برای جلوگیری از وقوع عوارض ناخوشایند احتمالی، باید حواستان به رعایت نکاتی بعد از پی آر پی مو باشد. در روزهای اولیه پس از تزریق،
از شستن موها خودداری کنید. به طور معمول، توصیه می‌شود تا ۲۴ ساعت پس از تزریق، موهای خود را نشویید. به نکات مراقبتی زیر هم دقت کنید:

  • استفاده‌نکردن از محصولات حالت‌دهنده مو
  • پرهیز از فعالیت‌های سنگین و تمرینات شدید ورزشی
  • ماساژندادن پوست سر و خودداری از لمس ناحیه و تحریک آن
  • استفاده از کمپرس سرد در صورت وجود درد و تورم در ناحیه تزریق

 اگر پزشک برای شما دارویی تجویز کرده است، حتما آن را طبق دستور مصرف کنید. آب کافی بنوشید و از خوردن غذاهای بی‌ارزش هم بپرهیزید تا بدن تقویت شود.

تعداد جلسات پی آر پی مو و فاصله بین جلسات چقدر است؟

معمولاً برای افراد مختلف از ۳ جلسه درمانی با فواصل ۴ تا ۶ هفته استفاده می‌شود. برای حفظ نتایج و ماندگاری هم بیمار باید هر ۴ تا ۶ ماه، مراجعه مجدد به کلینیک داشته باشد. با این حال، شمار جلسات و فاصله آن‌ها لزوماً برای تمام افراد یکسان نیست.

نتایج مقاله‌ای منتشرشده در پایگاه معتبر مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا (NIH) نشان می‌دهد:

توافق نظری در مورد دفعات و مدت درمان PRP برای ریزش مو وجود ندارد. به عنوان مثال، مطالعات در این بررسی نشان داد که بهتر است، برای رشد مو با درمان PRP از ۴ تزریق هر ۱۵روز به مدت ۳ ماه تا ۳ تزریق ماهانه به مدت ۶ ماه استفاده شود.

نویسندگان مقاله به این نتیجه رسیدند که مهم‌ترین بخش PRP تعداد پلاکت‌ها است. غلظت‌های بالاتر پلاکت در PRP تأثیر بارزتری بر تراکم مو، قطر فولیکول مو و تراکم موی انتهایی دارد.

مقایسه با سایر روش های تقویت مو را مرور کنید

روش‌های مختلفی برای تقویت موها یا تلاش برای رشد مجدد آن‌ها وجود دارد. دلایل مختلفی در ریزش موی زنان و مردان نقش دارند. وضعیت سلامت و بدن هر فرد هم با دیگری متفاوت است. این موضوعات باعث می‌شوند که روش‌های مختلف برای افرادی با شرایط گوناگون مناسب باشند. در واقع، راهکاری کلی و عمومی برای درمان ریزش موی  افراد موجود نیست. با این حال، باید بگوییم که پی آر پی از آن روش‌هایی است که در بسیاری از موقعیت‌ها نتیجه مطلوبی دارد. در ادامه، نگاهی به روش‌های مختلف تقویت مو خواهیم داشت.

پی آر پی یا مزوتراپی؟

پی آر پی روشی است که در آن از پلاسمای غنی از پلاکت از خون خود فرد استفاده و به پوست تزریق می‌شود. پلاکت‌ها حاوی فاکتورهای رشد هستند که به ترمیم و بازسازی بافت‌ها کمک می‌کنند. پی آر پی معمولاً برای درمان ریزش مو، جوانسازی پوست، بهبود زخم‌ها و کاهش چین و چروک کاربرد دارد. فرایند مزوتراپی مو روشی است که در آن ترکیبی از انواع ویتامین‌، مواد معدنی، آمینواسیدها و سایر مواد مغذی به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند. این روش برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی مناسب خواهد بود. به تفاوت‌های این دو در جدول نگاهی داشته باشید:

ویژگیپی آر پیمزوتراپی
مواد تزریقیپلاسمای غنی از پلاکت (از خون خود فرد)ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی
شیوه اثرتحریک رشد سلولی و ترمیم بافتتغذیه پوست و بهبود عملکرد سلولی
کاربردهاریزش مو، جوانسازی پوست، بهبود زخم‌هاریزش مو، سلولیت، چربی‌های موضعی، چین و چروک
ماندگاری نتایجطولانی‌مدت‌ترکوتاه‌مدت‌تر، نیاز به جلسات تکرار
کم تهاجمی بودن از مزایای تزریق PRP مو
پزشک در حال تزریق با روش پی آر پی به نواحی کم پشت و بدون موی سر مرد جوان

پی آر پی بهتر است یا هیر فیلر؟

هیر فیلر روش تزریقی است که در آن ترکیبی از هیالورونیک اسید و مواد مغذی به پوست سر تزریق می‌شود. هیالورونیک اسید رطوبت را در پوست نگه می‌دارد و باعث می‌شود که موها حالتی پرحجم و ضخیم پیدا کنند. مواد مغذی مورد استفاده در این روش به تقویت فولیکول مو کمک می‌کنند. با این روش ضخامت مو زیاد و متراکم‌تر می‌شود.

ویژگیپی آر پیهیر فیلر
مواد تزریقیپلاسمای غنی از پلاکت (از خون خود فرد)هیالورونیک اسید و مواد مغذی
شیوه اثرتحریک رشد فولیکول‌های موافزایش حجم و تراکم مو، آبرسانی
کاربردهاریزش مو، نازکی مو، تقویت فولیکول‌هاافزایش حجم مو، بهبود بافت مو، کاهش موخوره
ماندگاری نتایجطولانی‌مدت‌تر (با تکرار جلسات)کوتاه‌مدت تا میان‌مدت(نیاز به تکرار)

آیا پی آر پی جایگزین کاشت مو است؟

کاشت مو روشی جراحی است که در آن فولیکول‌های مو از یک قسمت از سر (ناحیه اهداکننده) به قسمت طاس سر (ناحیه گیرنده) منتقل می‌شوند. این فولیکول‌ها دائمی هستند و رشد طبیعی خود را ادامه می‌دهند. کاشت نتایج دائمی دارد و برای ریزش شدید مو مناسب است. با وجود آن مشکلاتی مانند ریزش آندروژنیک یا آلوپسی آره‌آتا (نوعی بیماری خودایمنی با حمله بدن به فولیکول‌های مو) قابل درمان هستند. کاشت مو روشی تهاجمی است و نتایج بهتری نسبت به پی آر پی مو دارد. در برخی موارد، امکان استفاده از پی آر پی به جای کاشت وجود دارد، اما نه لزوماً همیشه و در همه موارد. اگر ریزش مو خفیف یا متوسط باشد، این جایگزینی امکان‌پذیر است. در موارد جدی مانند ریزش شدید تحت تأثیر بیماری‌ها (آلوپسی و…) باید از کاشت استفاده شود.

هزینه تزریق هر جلسه پی آر پی در سال 1403 چقدر است؟

برای انجام PRP مو باید به پزشکی خبره و کلینیک پوست معتبر مراجعه کنید. هزینه دریافتی از شما هم وابسته به عوامل مختلفی از جمله سابقه و تجربه پزشک یا موقعیت مکانی کلینیک است. نواحی مورد درخواست برای انجام عملیات و تعداد جلسات لازم برای تزریق هم روی قیمت نهایی خدمات اثر می‌گذارند. با این حال، به طور میانگین در سال ۱۴۰۳، هزینه تزریق پی آر پی به شرح زیر است:

  • پی آر پی صورت؛ ۲ تا ۴ میلیون تومان.
  • پی آر پی موی سر؛ ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون تومان.

پیش از انجام این عملیات باید درباره انتخاب کلینیک زیبایی مناسب و قیمت prp مو تحقیق کنید. بی‌گدار به آب نزنید و برای دریافت نتایج مطلوب، زمانی را برای تحقیق اختصاص بدهید.

روش تزریق پی آر پی مو با مشورت پزشک
پزشک در حال تزریق با روش پی آر پی

بهترین پزشک برای تزریق پی آر پی مو کیست؟

باید بدانید که تخصص پوست و مو چیست و متخصصان این حوزه چطور در اقدامات مختلف درمانی و زیبایی به شما کمک می‌کنند. پزشکان با تخصص پوست و مو می‌توانند با توصیه روش‌هایی مناسب از جمله پی آر پی مو، از ریزش مو جلوگیری کنند. آن‌ها به رشد مو با ریشه و ساقه باکیفیت و طبیعی کمک می‌کنند. برای شناسایی بهترین دکتر پوست و مو به سامانه دکتردکتر مراجعه کنید.

در آنجا، مروری بر نظرات مراجعان پیشین هر پزشک داشته باشید و ببینید که تجربه‌شان از مراجعه به متخصصان مختلف چه بوده است. سپس برای تزریق PRP مو، از میان گزینه‌های برتر حاضر در سامانه، دست به انتخاب بزنید. با این کار می‌توانید به راحتی و در فرایندی کاملاً اینترنتی از پزشک دلخواهتان نوبت بگیرید و برای بهره‌بردن از مزایای پی آر پی مو به او مراجعه کنید. نتیجه پی آر پی مو معمولاً بسیار خوشایند است.

منابع:

thelondonskinandhairclinic.com

kraussdermatology.com

hairdoctors.com.au

my.clevelandclinic.org

hopkinsmedicine.org

healthline.com

سوالات متداول پی آر پی مو

 بر اساس نتایج تحقیقات مختلف، این روش نتایج بسیار مناسبی دارد. اما پاسخ قطعی و یکسانی برای این سوال وجود ندارد، زیرا نتایج پی آر پی مو در هر فرد متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بله با تزریق پی‌آرپی، امکان رشد مجدد موها در مسیری طبیعی وجود دارد. در واقع، موها به شکلی عادی و بدون تحریکی خارجی شروع به رشد می‌کنند. فاکتورهای رشد مو تقویت می‌شوند و امکان رویش مجدد میسر می‌شود.

خیر، این روش با درد و ناراحتی و عوارض همراه نیست. البته امکان دارد که برخی از افراد، اندکی درد یا سوزش را احساس کنند، اما این عوارض جدی و طولانی مدت نیستند.

بله، ترکیب پی آر پی و مزوتراپی می‌تواند روشی بسیار موثر برای درمان ریزش مو و تقویت فولیکول‌های مو و کلاژن پوست باشد. در واقع، بسیاری از متخصصان پوست و مو این دو روش را به شکل ترکیبی توصیه می‌کنند.

 خیر، پی آر پی به طور مستقیم باعث تغییر رنگ موها از سفید به رنگ اصلی نمی‌شود. سفیدی مو علت فیزیولوژیکی دارد و به دلیل کاهش یا توقف تولید ملانین (رنگدانه مو) رخ می‌دهد. پی آر پی به طور مستقیم بر تولید ملانین تاثیری ندارد.

برچسب‌ها:
محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
اشتراک گذاری
نویسنده: نیلوفر شهدوست
نیلوفر شهدوست هستم و نزدیک به یک دهه در دنیای محتوا گشت‌وگذار می‌کنم. حضور در بخش‌های مختلفش، با یادگیری، شناخت آدم‌ها و خلق ارتباطات برایم شیرین است.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*