درد قلبی چگونه است؟

درد قلب معمولا در آقایان در سن بالای 50 سال و در بانوان بالای 60 سال بیشتر بروز پیدا می کند بدین صورت که درد قلبی بصورت دوره ای می باشد و به همراه احساس ناراحتی قفسه سینه شامل احساس سنگینی و فشار روی قفسه سینه, احساس تنگی نفس و خفگی است.

درد قلبی چه ویژگی هایی دارد؟

درد قلبی در مردان نسبت به خانم ها شایع تر است. شما برای نشان دادن محل درد قلب و ناراحتی قفسه سینه ممکن است دستتان را بصورت مشت شده روی استخوان جناغ و قفسه سینه نگه دارید.

شدت درد قلبی ثابت نیست یعنی ماهیت افزایش یابنده-کاهش یابنده دارد که به این معنی است که از زمان شروع احساس درد قلب, ابتدا شدت درد بیشتر می شود و سپس دوباره کم شده تا زمانی که درد قطع شود. درد قلب معمولا بین 2 تا 5 دقیقه طول می کشد. اگر سابقه چنین دردهایی که تا 5 دقیقه طول بکشد در شما قبلا نیز وجود داشته است و جدیدا درد قلب تان مدت زمان طولانی تر از 5 دقیقه با شدت بیشتر ایجاد شده باشد, این یک علامت هشدار است که باید سریعا به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

گاهی درد قلبی ممکن است به شانه ها و یا بازوها انتشار پیدا کند. این نکته را باید بدانید که درد قلب ممکن است در قسمت های دیگری ار بدن بجز قفسه سینه احساس شود که در محدوده ای از زیر فک تا بالای ناف است,از قبیل: بین دو کتف, گردن, فک, دندان ها, شکم.

در آغاز علامتدار شدن بیماری انسداد سرخرگ کرونر, درد قلب ممکن است در هنگام فعالیت های بدنی از قبیل ورزش کردن, با عجله کاری را انجام دادن و فعالیت جنسی و یا هیجان و استرس های روانی شامل عصبانیت و خشم ایجاد شود. با چند دقیقه نشتن و استراحت کردن معمولا درد قلب برطرف می شود.

آستانه درد قلب در هر فرد و بسته به شرایط مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در یک فرد دیابتی که تحت درمان مناسب نبوده باشد عصب های بدن ممکن است تحت آسیب قرار گرفته باشند که این باعث شود فرد درد را دیرتر و با شدت کمتر نسبت به دیگران احساس کند.

بروز درد قلبی در اوایل صبح, در سرما و فصل زمستان و یا بعد از خوردن غذاهای سنگین بیشتر می باشد که این احتمالا به خاطر کمتر شدن آستانه درد در این شرایط است.

درد قلبی ناشی از فعالیت یا استرس در عرض یک تا پنج دقیقه بعد از متوقف کردن فعالیت بدنی و یا دور شدن از استرس برطرف می شود. گاهی بیماران از قرص های زیر زبانی مصرف می کنند که سریعتر درد قلب را قطع می کند.

اگر شما دچار درد قلب شدید و بیشتر از پنج دقیقه طول کشید و شدت آن از دردهای قلبی که قبلا تجربه کرده اید بیشتر بود و استراحت کردید و قطع نشد و یا قرص زیر زبانی هم مصرف کردید و این درد هنوز ادامه داشت, و به همراه درد قلب احساس تهوع و استفراغ و تپش قلب هم پیدا کردید, شما باید سریعا به اورژانس مراجعه کنید زیرا ممکن است پزشک صلاح بداند در اسرع وقت از شما یک نوار قلب بگیرد فلذا در چنین شرایطی لازم است وضعیت درد قلب شما در اسرع وقت توسط پزشک مشخص شود.

دیتابیس اطلاعات پزشکی Health Line

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.