رابطه جنسی بدون دخول؛ هنجارشکن و لذت‌بخش

خلاصه این مقاله را بشنوید

گاهی برای رسیدن به لذتب باید قوانین را شکست؛ سکس بدون دخول یکی از همین شکستن‌هاست. این که افراد بسیاری سکس و ارگاسم را تنها و تنها در چارچوب دخول می‌دانند، اشتباهی متداول است که تنها با دسترسی به اطلاعات کافی و البته درست، اصلاح می‌شود. مخصوصا که رابطه جنسی بدون دخول یکی از روش‌های محبوب برقراری سکس بین زوج‌های جوان در دوران عقد و نامزدی است.

البته زمانی که خانم‌ها در دوران قاعدگی قرار دارد یا به هر صورتی طرفین آمادگی برقراری دخول را ندارند، پوزیشن‌های سکس بدون دخول بسیار کارآمد هستند. از آن‌جایی که بیشترین میزان مراعات در این نوع از رابطه به‌دلیل شرایط بانوان است، مراجعه به متخصص زنان در این زمینه، تصمیم درستی است.

در ادامه با ما همراه باشید، قصد داریم تا انواع پوزیشن ها، معایت و مزایا، بررسی احتمال بارداری و انتقال بیماری‌های مقاربتی در این شیوه از سکس را مورد بررسی قرار دهیم.

سکس بدون دخول؛ بی‌خطر و متنوع

همانطور که از نام این نوع از رابطه جنسی پیداست، در این نوع از سکس به هیچ عنوان عمل دخول بین زوجین انجام نمی‌شود. نکته جالبی که درباره این نوع از رابطه جنسی وجود دارد این است که شرکای جنسی که این نوع از رابطه را امتحان می‌کنند، کاملا از آن لذت برده و به ارگاسم می‌رسند.

دخول چیست؟

دخول به حالتی اطلاق می‌شود که آلت مرد به داخل واژن زن وارد شده و طی مدت زمانی بین 1 تا 30 دقیقه (مدت زمان رابطه جنسی نرمال بین 7 تا 13 دقیقه است)، بارها به صورتی تناوبی وارد و خارج از آلت می‎شود.

با توجه به نظرات مختلف و البته مبانی آموزش سکس و رابطه جنسی، عمل دخول به واژن یکی از لذت‌بخش‌ترین اعمال سکس است و در بیشتر اوقات به ارضای دو طرف می‌انجامد.

دخول معمولا از طریق واژن انجام می‌شود اما یکی از دیگر راه‌های آن، سکس مقعدی است که البته توصیه نمی‌شود. رابطه جنسی مقعدی به دلیل آناتومی مقعد خطرناک است و معمولا درد دارد؛ این در شرایطی است که سکس از طریق واژن بسیار ارضاکننده است.

سکس بدون دخول

دخول یکی از ارکان مهم رابطه جنسی است اما اینبار می‌خواهیم کلیشه‌ها را نادیده بگیریم و درباره انواع رابطه جنسی بدون دخول برایتان بگوییم. سکس فعالیتی جنسی با مشارکت چند حس است که افراد را از نظر بیولوژیکی، شیمیایی و روانی برانگیخته می‌کند.

رابطه جنسی بدون دخول ویژگی جالبی که دارد این است که در این نوع از رابطه، روش‌های مختلفی برای لذت‌بردن وجود دارد و هیچ محدودیتی نیست؛ در واقع رویکرد هر فردی در این رابطه منحصر به‌فرد خودش است. در این نوع از سکس نیازی به تقویت و افزایش میل جنسی مردان نیست.

انواع روش‌های رابطه جنسی و پوزیشن‌های بدون دخول

جذابیت سکس حتی بدون دخول در گرو احساسات پنج‌گانه بدن است؛ همگی در یک زمان ومکان برای رسیدن به یک هدف فعال می‌شوند و این زیباست. برای همین دل سپردن به تجربه در همان لحظه، واکنش مغز به عنوان پردازنده اصلی را به سمت و سویی می‌برد که واکنش‌های شیمیایی لازم در بدن فرد اتفاق بیفتد.

تعجب کرده‌اید؟ پس با ما باشید تا در ادامه محبوب‌ترین این روش‌ها را به شما معرفی کنیم:

تحریک فیزیکی

رایج‌ترین محرک در هر نوع سکسی، حس لامسه است و نقش بسیار مهمی در برانگیختگی دارد. در بدن انسان 24 مرکز عصبی وجود دارد که با لمس آن‌ها می‌توان عشق بازی کرد.

به طور مثال، دست زدن به آلت تناسلی مردان برای آن ها بسیار لذت بخش است. خانم‌ها هم بیشتر اوقات با تحریک کلیتوریس ارضا می‌شوند.

بوسیدن و نوازش کردن

اثربخشی این روش قدیمی لذت فیزیکی را دست‌کم نگیرید. این کار نه‌تنها لذت جنسی بسیار زیادی دارد، بلکه به ایجاد یک پیوند قوی با شریک جنسی نیز کمک می‌کند. بوسیدن و در آغوش گرفتن، می‌تواند حس فوق‌العاده‌ای ایجاد کند.

بوس و معاشقه

پوزیشن افقی

در این حالت مرد به کنار می‌خوابد و پا‌ها را از هم باز می‌کند. زن نیز کنار مرد دراز می‌کشد، به شکلی که زانوهایش به نزدیکی شانه‌های مرد برسند، پا‌ها را خم می‌کند و صورت خود را به آلت تناسلی مرد می‌رساند.

زن با یک دست باسن مرد را می‌گیرد تا بتواند به راحتی آلت تناسلی مرد را در دهان خود قرار دهد. مرد نیز می‌تواند با دست، آلت تناسلی زن را تحریک کند.

پوزیشن ماهی

در این حالت، پا‌های زن روی گردن مرد قرار می‌گیرند. مرد در حالت ایستاده، پاهایش را به اندازه عرض شانه باز کرده و به‌آرامی زن را اندکی پایین‌تر می‌آورد. سپس او را برمی‌گرداند تا شکم‌هایشان با هم تماس پیدا کنند.

زن می‌تواند پا‌های خود را دور سر و گردن و دست‌هایش را دور کمر مرد قفل کند. مرد نیز باید با دست‌های خود کمر زن را نگه دارد.

پوزیشن مار

یکی از پوزیشن های رابطه جنسی بدون دخول، پوزیشن مار است. در این حالت، پا‌های زن روی گردن مرد قرار گرفته، به‌طوری که آلت تناسلی او نزدیک صورت مرد باشد.

سپس مرد می‌ایستد و پس از باز کردن پاهای خود، همسرش را به آرامی اندکی پایین می‌آورد تا جایی که صورت او در نزدیکی آلت تناسلی‌اش قرار بگیرد.

بعد از آن زن سر خود را چرخانده و با یک دست پا و با دست دیگر آلت تناسلی مرد را می‌گیرد. مرد هم کمر و شکم زن را می‌گیرد و به وسیله دهان رابطه جنسی برقرار می‌کنند.

پوزیشن مار

 تحریک جنسی دهانی

رابطه دهانی یکی از روش‌های محبوب رابطه جنسی بدون دخول است. اورال سکس یا رابطه جنسی دهانی عمل لذت‌آور است و در سکس با عمل دخول هم معمولا انجام می‌شود.

در این نوع از رابطه، عمل لیسیدن، مکیدن و خوردن آلت جنسی، اطراف گوش، گردن، کمر و دیگر مناطق جذاب بدن از لحاظ جنسی برای دو طرف اتفاق می‌افتد.

در این نوع از رابطه بهتر است قبل از شروع حمام رفته و اندام های جنسی خود را با مواد شوینده آنتی‌باکتریال بشویید.

همچنین اگر با پارتنر خود به تازگی آشنا شده‌اید، بهتر است از لوازم پیشگیری کننده‌ای مثل کاندوم استفاده کنید. با این کار احتمال انتقال بیماری های مقاربتی مثل اچ پی وی دهانی را بسیار کاهش می‌دهید.

استفاده از وسایل جنسی

امروز برای ایجاد تنوع در هر نوع از سکس، وسایل جنسی وجود دارند که به خوبی فانتری‌های زوج‌ها را جواب می‌دهند.

انواع مختلفی از وسایل جنسی مانند ویبراتورها، لباس های خاص و لوازم جنسی نمادین مثل شلاق وجود دارند که بدون نیاز به دخول، به تجربه لذت جنسی دو طرف کمک می‌کنند.

پوزیشن زئوس

یکی دیگر از پوزیشن‌ها برای رابطه جنسی بدون دخول، پوزیشن زئوس است. در این حالت مرد می‌ایستد و پا‌ها را به اندازه عرض شانه باز می‌کند.

سپس زن جلوی مرد زانو می‌زند (برای راحتی بیشتر، می‌توان یک بالشت کوچک زیر پا قرار داد) تا آلت تناسلی مرد درست روبه‌روی دهانش قرار بگیرد.

در پوزیشن زئوس، مرد سر زن را می‌گیرد و ریتم سکس را کنترل می‌کند.

پوزیشن زئوس

پوزیشن ساعت

در این حالت مرد باید روی دستان خود که کمی از هم فاصله دارند، در برابر دیوار بایستد و پا‌های خود را در عین حال که کاملاً صاف هستند، از هم باز کند.

زن باید روبه‌روی مرد ایستاده و پا‌های خود را کاملاً بسته و در کنار هم نگه دارد و سر خود را بین پا‌های مرد قرار دهد.

پوزیشن آویز شدن

در این حالت، مرد خیلی ساده و در وضعیتی راحت دراز می‌کشد و یک پا را بالا قرار می‌دهد. زن زانو زده و صورت خود را بین پا‌های مرد قرار می‌دهد، به‌طوری که باسن او روی شکم مرد باشد و پاهایش کنار صورت او قرار گیرند.

در این پوزیشن، زن رابطه را آغاز می‌کند و مرد هم می‌تواند با استفاده از دست‌های خود، زن را تحریک کند یا سر خود را کمی بالا آورده و رابطه دهانی داشته باشند.

پوزیشن مته

در این حالت مرد با پا‌هایی که به اندازه عرض شانه باز شده‌اند، می‌ایستد و از قسمت زانو کمی خم می‌شود.

زن بین پا‌های مرد نشسته و سر خود را رو به بالا و پا‌ها را خم می‌کند و کمی از هم فاصله می‌دهد. یکی از دست‌های زن روی کمر مرد و دست دیگر روی آلت تناسلی او قرار می‌گیرد.

دست‌های مرد نیز روی صورت زن است و حرکات را کنترل می‌کند. اگر زن دوست داشته باشد، می‌تواند به‌صورت هم‌زمان با یکی از دستان خود، واژن خود را تحریک کند.

پوزیشن مته

پوزیشن زامبی

مرد در پوزیشن زامبی برای ارضای همسر می‌نشیند و پاهایش را دراز کرده و از زانو کمی بلند و از هم جدا می‌کند.

سپس زن خم می‌شود، سر خود را به سمت آلت تناسلی می‌برد، دست‌های خود را کنار زانو‌ها قرار می‌دهد و باسن خود را به صورت مرد نزدیک می‌کند. مرد باید در این حالت دست‌های خود را روی باسن همسر خود قرار دهد.

پوزیشن میله

در این حالت مرد به صورت برعکس، طوری قرار می‌گیرد که دست‌هایش از ناحیه آرنج خم شده و در کنار سرش قرار گرفته باشند. پا‌های او باید صاف و در کنار هم قرار گیرند.

زن نیز روی زانو‌های خود در مقابل مرد قرار خواهد گرفت تا سرش نزدیک آلت تناسلی او قرار بگیرد. زن می‌تواند از دست‌های خود به شکل تکیه‌گاه استفاده کند و آن‌ها را روی ران مرد قرار دهد. همچنین می‌تواند با دستان خود آلت تناسلی مرد را نوازش داده و ماساژ دهد.

پوزیشن یین یانگ

این پوزیشن سکس بدون دخول یکی از راحت‌ترین و متداول‌ترین حالت‌های رابطه جنسی است. در این موقعیت، زن دراز می‌کشد و پا‌های خود را به‌صورت کامل بالا می‌آورد، قوزک پا‌های خود را می‌گیرد و تا جایی که می‌تواند، پا‌ها را از هم باز می‌کند و دوباره به بدن مرد می‌چسباند.

مرد جوری باید روی زانو‌های خود بنشیند که سر زن بین پا‌های او قرار بگیرد. سپس مرد باید آن‌قدری سر خود را جلو ببرد که به آلت تناسلی زن برسد. در این حالت مرد باید با دستان خود اندکی کمر زن را بالا بیاورد، جوری که زن به‌صورت کامل نخوابد.

پوزیشن یین یانگ

پوزیشن عقرب

یکی دیگر از پوزیشن‌های سکس بدون دخول، حالت عقرب است. در این پوزیشن باید زن و مرد به پهلو دراز بکشند و سر خود را به ناحیه تناسلی یکدیگر نزدیک کرده و پا‌های خود را از زانو کمی باز کنند.

مرد با یک دست باسن همسرش و با دست دیگر پای او را می‌گیرد و آلت تناسلی او را به دهان خود نزدیک می‌کند. زن نیز می‌تواند با هر دو دست به آلت تناسلی شوهرش دسترسی داشته باشد.

ماساژ جنسی

ماساژ به خودی خود بدن را از تنش و گرفتگی رها می‌کند، اما می‌توان با کمی خلاقیت، برانگیختگی و و سکس بدون دخول را موجب شود.

از طرفی دیگر به کمک ماساژ می‌توانید با بدن همسر خود بیشتر آشنا شوید و صمیمت بینتان را بیشتر کنید.

ماساژ جنسی

مزایای رابطه جنسی بدون دخول

همان‌طور که اشاره کردیم، رابطه جنسی صرفاً به دخول محدود نمی‌شود. این نوع رابطه جنسی می‌تواند فرآیند سکس بین شرکای جنسی را از حالت ماشینی خارج کند.

از جمله مزایای سکس بدون دخول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفاظت از پرده بکارت تا پیش از شب زفاف
  • انجام سکس در دوران پریودی
  • برقراری رابطه جنسی هنگام بارداری
  • تجربه تنوع در سکس برای هر دو طرف
  • گاهی به دلیل استفاده از دارو، برای یکی از زوجین امکان دخول وجود ندارد
  • افزایش صمیمیت بین دو طرف
  • کم کردن احتمال باروری
  • تجربه رابطه جنسی در زمان‌هایی مانند پریود
  • تنوع بخشیدن به رابطه جنسی
  • شناخت بهتر نقاط حساس اندام یکدیگر

معایب رابطه جنسی بدون دخول

یکی از اهداف برقراری رابطه جنسی بدون دخول تنوع و خلاقیت بخشیدن به رابطه است. این امر به این معنی نیست که تمام روابط جنسی زوجین به این شیوه انجام شوند.

طبیعتا تکرار یک روش در سکس می‌تواند رفته‌رفته از جذابیت آن کم کند. به همین دلیل، بهتر است گاهی و در صورت لزوم، رابطه جنسی بدون دخول را امتحان کرد.

رابطه بدون دخول و احتمال بارداری

بارداری زمانی اتفاق می‌افتد که اسپرم تخمک را بارور می‌کند؛ این اتفاق حتی زمانی که رابطه جنسی بدون دخول دارید هم ممکن است رخ دهد. در صورت تماس اسپرم با واژن ممکن است باردار شوید.

در شرایطی مثل:

  • مرد خیلی نزدیک به واژن شما دچار انزال شود
  • آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ با واژن تماس پیدا کند

خطر باردار شدن به این روش بسیار اندک است زیرا اسپرم فقط برای مدت کوتاهی می‌تواند خارج از بدن زندگی کند. با این حال اگر قصد بارداری ندارید، بهتر است بدانید که احتمال باردار شدن از این طریق وجود دارد.

انتقال بیماری های مقاربتی در رابطه جنسی بدون دخول

بسیاری از افراد اینطور فکر می‌کنند که امکان انتقال بیماری‌های مقاربتی در رابطه جنسی بدون دخول وجود ندارد؛ این دیدگاه اشتباه است.

ذرات عفونی تنها در اندام‌های جنسی یا داخل بدن افراد وجود ندارند. این ذرات می‌توانند روی پوست بیرونی و درونی و همچنین در مایعات بدن نیز زندگی کنند.

به همین دلیل، بعضی از بیماری‌های مقاربتی می‌توانند هنگام تماس پوست با پوست یا تماس با مایعات بدن به دیگری منتقل شوند.

از نظر تئوری، بیماری‌های مقاربتی می‌توانند از طریق اعمال جنسی زیر منتقل شوند:

  • بوسیدن
  • تحریک دهان و نوک پستان
  • رابطه جنسی دهانی
  • رابطه جنسی با دست، از جمله انگشت‌گذاری مقعدی و انگشت‌گذاری واژن

در صورت دیدن هر نشانه ای یا نیاز به بررسی بیشتری از این زمینه، خانم ها باید به دکتر زنان و آقایان باید به دکتر اورولوژ مراجعه کنند.

راه لذت تنها از جاده دخول نمی گذرد، یکدیگر را کشف کنید!

همانطور که توضیح دادیم، سکس بدون دخول یکی از راه های رابطه جنسی است و اتفاقا تنوع پوزیشن جنسی بالایی هم دارد. اگر در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از طریق نوبت دهی اینترنتی دکتردکتر با پزشک مشورت کنید.

در این زمینه اگر نظری دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر