بهترین شامپوهای ضد موخوره موجود در بازار

موخوره یکی از مشکلات مربوط به مو است که بیشتر، خانم‌ها با آن درگیر می‌شوند. دلیل آن هم اغلب استفاده بیش‌ازحد وسایل حرارتی یا لوازم آرایشی بهداشتی نامناسب است. موخوره باعث دوشاخه شدن ساقه موها شده و نهایتا به ریشه مو ختم می‌شود. گاهی اوقات شدت آسیب مو تاحدی است که باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید، اما در بیشتر مواقع با راهکارهای خانگی و استفاده از شامپوهای ضد موخوره می‌توان این عارضه را درمان کرد. در این مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر با معرفی بهترین شامپوهای ضد موخوره موجود در بازار همراه شما هستیم؛ مطالعه این مطلب حدودا 5 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

اگر سوالی در این رابطه دارید، می‌توانید در انتهای همین صفحه و در قسمت نظرات بنویسید تا پزشک پاسخ دهد.

1. شامپو موخوره لورال

شامپو ضد موخوره لورآل مدل Total Repair Extreme یکی از بهترین شامپوهای ضد موخوره موجود در بازار است. این شامپو حاوی ترکیبات مغذی و ترمیم‌کننده است که می‌تواند به بازسازی موهای آسیب دیده و جلوگیری از شکستگی آنها کمک کند. این شامپو ساخت کشور فرانسه و حاوی ترکیبات زیر است:

  • سرامی؛ سرامید یک ماده طبیعی است که به تقویت و ترمیم موها کمک می‌کند.
  • پروکراتین؛ پروکراتین یک پروتئین است که به استحکام و انعطاف‌پذیری موها کمک می‌کند.
  • اسید لاکتیک؛ اسید لاکتیک نرمی و لطافت موها را افزایش می‌دهد.

روش استفاده از شامپو ضد موخوره لورال

موهای خود را با آب ولرم خیس کنید. مقداری از شامپو را به کف دست خود بمالید و آن را به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید. موهای خود را به مدت 2-3 دقیقه ماساژ دهید تا شامپو به خوبی جذب شود. سپس موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید.

شامپو ضد موخوره

2. شامپو ضد موخوره آردن

شامپو ضد موخوره آردن مدل هرباسنس Ardene Hereba Sense یک شامپو مناسب برای موهای شکننده و دارای موخوره است. شامپو ضد موخوره آردن بهترین شامپو برای درمان موخوره ایرانی است که حاوی کراتین، عصاره انبه و زیتون، پرو ویتامین B5 و E است.

این شامپو ضمن تمیز کردن کامل مو، ترمیم‌کننده و تقویت‌کننده موهای شکننده و دارای موخوره نیز است. هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از این محصول برای درمان موخوره استفاده کنند. از دیگر ویژگی‌های شامپو موخوره هرباسنس عبارتنداز:

  • ایجاد طراوت، لطافت و درخشندگی در مو
  • کمک به افزایش شانه‌پذیری، حالت‌پذیری و نرمی مو
  • تغذیه، ترمیم و حفظ رطوبت موهای آسیب‌دیده
  • حاوی فیلترهای ضدآفتاب جهت محافظت از مو در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید و سایر آلودگی‌ها و غیره.

شامپو آردن هرباسنس

3. شامپو موخوره گیر آمالفی

شامپو ضد موخوره آمالفی Amalfi یک محصول مراقبت از مو است که برای کمک به کاهش موخوره و بهبود سلامت کلی مو طراحی شده است. این محصول حاوی کراتین و سایر مواد مغذی است که به تقویت و ترمیم مو کمک می‌کند.

توجه داشته باشید که برای بهترین نتیجه، از شامپو ضد موخوره آمالفی به طور منظم استفاده کنید. همچنین سعی کنید استفاده از سشوار و سایر وسایل حرارتی با دمای بالا را محدود کنید. روش استفاده از این شامپو نیز مشابه با دیگر محصولات و شامپوهای ضد موخوره است.

4. شامپو ضد موخوره ترزمه

شامپو ضد موخوره ترزمه Tresemme Anti Breakage یک شامپو موخوره خارجی برای مراقبت از مو است که برای کمک به کاهش موخوره و بهبود سلامت کلی مو طراحی شده است. این محصول حاوی ترکیبی از مواد مغذی و محافظت‌کننده است که به تقویت و ترمیم مو کمک می‌کند.

ترزمه یک برند آمریکایی قوی است و به دلیل ترکیباتی که دارد یکی از بهترین شامپوهای ضد موخوره موجود در بازار است. استفاده از این شامپو باید باتوجه به توصیه تولیدکننده روی بسته‌بندی و دستورالعمل موجود درج شده در محصول صورت گیرد.

عموماً باید مقدار کافی از شامپو را بر روی موها و پوست سر ماساژ داده و سپس با آب بشویید. برای بهبود وضعیت موها و پیشگیری از موخوره، ممکن است نیاز باشد که از شامپو ضد موخوره مرتباً استفاده کنید.

5. شامپو موخوره لدورا

شامپو موخوره لدورا Ladora یک محصول مراقبت از مو است که برای کمک به کاهش موخوره طراحی شده است. این محصول حاوی عصاره سدر، اسطوخودوس، مورد، پرسیاوش، آویشن، بابونه، گل همیشه بهار، کتیرا، گزنه، رزماری، سیر و آلوئه ورا است که ضمن تمیز کردن کامل مو، ترمیم‌کننده و تقویت‌کننده موهای شکننده و دارای موخوره است.

فواید ترکیبات شامپو موخوره لدورا:

  • عصاره سدر؛ سدر یک گیاه دارویی است که به تقویت و ترمیم مو کمک می‌کند.
  • عصاره اسطوخودوس؛ اسطوخودوس به خنک شدن و تسکین پوست سر کمک می‌کند.
  • عصاره مورد؛ مورد یک گیاه دارویی است که به تقویت و رشد مو کمک می‌کند.
  • عصاره پرسیاوش؛ پرسیاوش یک گیاه دارویی است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند.
  • عصاره آویشن؛ آویشن به تقویت و ترمیم مو کمک می‌کند.
  • عصاره بابونه؛ بابونه به نرمی و درخشش مو کمک می‌کند.
  • گل همیشه بهار؛ گل همیشه بهار به کاهش التهاب پوست سر کمک می‌کند.
  • کتیرا؛ کتیرا یک ماده طبیعی است که به نرمی و حالت‌پذیری مو کمک می‌کند.
  • گزنه؛ گزنه به تقویت و رشد مو کمک می‌کند.
  • رزماری؛ رزماری به تقویت و ترمیم مو کمک می‌کند.
  • سیر؛ سیر به تقویت و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند.
  • آلوئه‌ورا؛ آلوئه‌ورا یک گیاه دارویی برای تغذیه و آبرسانی مو است.

شامپو لدورا

6. شامپو موخوره هد اند شولدرز

شامپو Head & Shoulders یکی از محصولات معروف و پرطرفدار در دسته‌ شامپوهای ضد موخوره است. این شامپو حاوی مواد مختلفی است که به کاهش تشکیل موخوره و کنترل التهابات پوست سر کمک می‌کنند. این ترکیبات معمولاً شامل پیریتیون‌زین (pyrithione zinc) یا سلنیوم سولفاید می‌شوند.

استفاده از این شامپو خارش‌های پوست سر را کمتر می‌کند. این محصول عموماً با عطرها و رایحه‌های مطبوع ارائه می‌شود تا موها بعد از شستشو با آن تازگی و بوی خوبی داشته باشند. همچنین، Head & Shoulders معمولاً موارد منع مصرف خاصی ندارد و برای افرادی که با موخوره مواجه هستند یک گزینه معتبر است.

با این حال، در صورتی که مشکلات جدی‌تری با پوست سر دارید یا به هر دلیلی نتایج مطلوبی از استفاده از این شامپو نمی‌بینید، بهتر است با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

7. شامپو موخوره فولیکا

شامپو فولیکا یکی از بهترین شامپوهای ضد موخوره ایرانی است که مخصوص موهای خشک و آسیب‌دیده طراحی شده است. این شامپو ضمن کمک به رفع موخوره و ترمیم موهای آسیب‌دیده، باعث تقویت و بهبود حالت پذیری موها می‌شود.

شامپو فولیکا حاوی لسیتین، پروتئین سویا و عصاره‌های گیاهی جودوسر و شی باتر است. این ترکیبات باعث نرم و لطیف شدن موها، جلوگیری از ایجاد وز و گره، رطوبت‌رسانی مو و ممانعت از تخریب موها می‌شوند.

ویژگی‌های شامپو موخوره گیر فولیکا:

  • نرم و ترمیم‌کننده
  • آبرسان و مغذی
  • کمک به رفع وز و موخوره
  • جلوگیری از ایجاد وز و گره
  • نرم‌کننده و لطافت‌بخش
  • رطوبت‌رسان و محافظت‌کننده
  • مناسب بانوان و آقایان
  • حاوی لسیتین، پروتئین سویا و عصاره‌های گیاهی جودوسر و شی‌باتر.

شامپو ضد موخوره ایرانی

8. شامپو روغن کراتین OGX

شامپو روغن کراتین OGX مدل “Strength & Length” یکی از محصولات این برند است که به تقویت و رشد موها کمک می‌کند. این شامپو معمولاً برای موهای ضعیف و آسیب‌دیده توصیه می‌شود و حاوی ترکیباتی مثل کراتین است که به تقویت و ترمیم موها کمک می‌کنند.

کراتین یک پروتئین موجود در موها و برای سلامت و قوی ماندن آنها ضروری است. این شامپوها با عطرها و رایحه‌های مطبوع ارائه می‌شوند تا موها بعد از شستشو بوی خوبی داشته باشند.

9. شامپو ضد موخوره Selsun Blue

یکی از بهترین شامپوهای ضد موخوره خارجی شامپو Selsun blue است. این شامپو حاوی ترکیبات خاصی است که به کنترل موخوره و تسکین خارش و التهابات پوست سر کمک می‌کنند. ترکیبات این محصول شامل مواد مختلفی مثل سلنیوم سولفاید، پیریتیون‌زین، یا سولفور است.

این شامپو به عنوان یک شامپو معمولی برای موها استفاده می‌شود و می‌توانید آن را به صورت منظم برای مراقبت از پوست سر خود استفاده کنید.

10. شامپو کراستاس Kerastase Nutritive

شامپو کراستاس یک شامپو ضد موخوره خارجی برای تغذیه و مراقبت از موهای خشک و حساس است. این محصول معمولاً با ترکیبات با کیفیت و موثر برای بهبود وضعیت موها و پوست سر شناخته می‌شود. این شامپو حاوی مواد مغذی است و با آبرسانی به مو، از خشکی و خارش پوست سر جلوگیری می‌کند.

محصولات Kerastase با عطرها و رایحه‌های مطبوع ارائه می‌شوند تا تجربه استفاده از آنها لذت‌بخش باشد. اگر به دنبال یک محصول مناسب برای جلوگیری از ایجاد موخوره مو هستید، این شامپو پیشنهاد خوبی است.

11. شامپو ضد موخوره سینره مدل آووکادو و ویتامینF

یکی از بهترین شامپوهای ایرانی ضد موخوره، شامپو سینره است. این شامپو حاوی ترکیباتی چون عصاره آووکادو، پرو ویتامین B5، ویتامین E و F است. آووکادو موجود در این محصول به عنوان یک عامل تقویت‌کننده موها عمل می‌کند؛ همچنین ویتامین F از خشکی موها جلوگیری کرده و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی به حفظ سلامتی موها کمک می‌کند.

همچنین مناسب بودن قیمت شامپو موخوره سینره در کنار دیگر مزایا، آن را به یک انتخاب عالی برای استفاده مداوم بدل کرده است. این شامپو به عنوان یکی از بهترین شامپوهای ضد موخوره در بازار شناخته می‌شود.

ویژگی‌های شامپو ضد موخوره سنیره

  • پاکسازی موثر پوست سر و ساقه مو
  • تأمین رطوبت مورد نیاز موها
  • حاوی ترکیبات با ویتامین‌های E، B5، و F
  • دارای عصاره آووکادو
  • جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن در موها.

12. شامپو میوه آگاوه Agave مائویی Maui

یک محصول از برند معتبر آمریکایی مائویی و از بهترین شامپوهای ضد موخوره خارجی است. تمامی تولیدات این کمپانی بدون هرگونه پارابن و سولفات تولید می‌شوند. پارابن نوعی ماده نگهدارنده ضد میکروبی است که مقدار زیادی از آن هنگام استفاده از شامپوها و ماسک‌های مو، جذب بدن می‌شود و طبق تحقیقات، احتمال ابتلا به انواع سرطان را افزایش می‌دهد.

سولفات نیز یک ماده است که در شامپوها باعث ایجاد کف بیشتر شده و به مرور زمان باعث خشکی و خارش بیش از حد پوست سر خواهد شد. ترکیبات مغذی این محصول شامل آب آلوئه‌ورا، آب نارگیل، عصاره میوه آناناس، روغن بذر گل ختمی، شی‌ باتر، روغن کرچک هیدروژنه و شهد صاف شده‌ برگ گیاه آگاوه است.

آلوئه‌ورا با نرمی و آبرسانی به موها کمک کرده و آب نارگیل به علت داشتن ویتامین‌ها، تقویت‌کننده فولیکول مو است. روغن کرچک باعث حالت دار شدن موها و افزایش استحکام آنها خواهد شد. گل ختمی نیز به از بین بردن موخوره، جلوگیری از تقسیم موها و کمک به کاهش خشکی و خارش پوست سر کمک می‌کند.

شامپو ضد موخوره

علت موخوره یا دوشاخه شدن مو چیست؟

موخوره قابل درمان نیست، اما می‌توان از آن پیشگیری کرد. بنابراین لازم است تا با علل ایجاد موخوره آشنا شوید تا بتوانید از بروز آن جلوگیری کنید. این عارضه بنا به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که برخی از آنها عبارتنداز:

  • خشک شدن مو؛ موهای خشک بیشتر در معرض شکستگی و موخوره قرار دارند.
  • استفاده از وسایل حرارتی حالت‌دهنده مو؛ استفاده مکرر از وسایل حرارتی حالت‌دهنده مو مانند سشوار، اتو مو و بابلیس می‌تواند به موها آسیب برساند و باعث موخوره شود.
  • رنگ کردن و دکلره کردن مو؛ رنگ کردن و دکلره کردن موها نیز می‌تواند به موها آسیب برساند و باعث موخوره شود.
  • شانه کردن موهای خیس؛ شانه کردن موهای خیس می‌تواند باعث شکستگی موها و موخوره شود.
  • استفاده از شامپوهای نامناسب؛ استفاده از شامپوهای نامناسب که حاوی مواد شیمیایی خشن هستند می‌تواند به موها آسیب برساند و باعث موخوره شود.
  • کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی؛ کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین‌های A، B، C، E و زینک می‌تواند باعث خشک شدن موها و موخوره شود.

شامپو برای درمان موخوره کودکان

اگر کودک شما موخوره دارد و نیاز به شامپوی مخصوص برای درمان این مشکل دارد، می‌توانید به دنبال شامپوهای ملایم و ضد موخوره برای کودکان بگردید. این نوع شامپوها باید طبق دستورات تولیدکننده و توصیه‌های پزشکی استفاده شوند. در انتخاب شامپوی مناسب برای کودکان با موخوره، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • محصولات ملایم؛ اطمینان حاصل کنید که شامپو مورد استفاده و محتویات آن برای پوست حساس کودکان مناسب باشد.
  • فرمولاسیون ضد موخوره؛ برخی شامپوهای مخصوص کودکان حاوی مواد ضد موخوره ملایم هستند. این مواد معمولاً به کنترل ترشح چربی پوست سر و کاهش موخوره کمک می‌کنند.
  • توصیه پزشکی؛ همیشه بهتر است با پزشک کودکان در مورد مشکل موخوره کودکان مشورت کنید و از او درخواست توصیه‌های خاص در مورد استفاده از شامپو برای کودکتان بکنید.
  • توجه به علائم؛ علائم موخوره در کودکان ممکن است با موارد دیگری همراه باشند. در صورت وجود التهاب، خارش شدید یا علائم نگران‌کننده، باید به پزشک مراجعه کنید.
  • شستشو ملایم؛ هنگام استفاده از شامپو برای کودکتان، ملایم باشید و با آب آبکشی دقیق انجام دهید. از انجام ماساژ پوست سر کودکان با فشار زیاد خودداری کنید.

در هر صورت، بهترین راهنمایی در مورد استفاده از شامپو برای کودکان با مشکل موخوره از طریق مشورت با یک پزشک کودکان یا متخصص پوست کودکان است. دکتر پوست و مو هم می‌تواند کمک کند. آنها می‌توانند شما را در انتخاب محصولات مناسب و روش‌های استفاده صحیح هدایت کنند.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر