تاری دید بعد از عمل لیزیک و لازک و 3 راه درمان آن

تاری دید بعد از جراحی لیزیک و لازک بسیار طبیعی است. اکثر بیماران در عرض 24 ساعت پس از جراحی، بینایی بسیار خوبی دارند، بااین‌حال، زمان بهبودی هر فردی متفاوت است. گاهی اوقات تاری دید پس از جراحی مربوط به خشکی چشم است. تاری دید همچنین ممکن است ناشی از مشکلات دیگری مانند آب مروارید، نقص انکساری باقی‌مانده در چشم، دیابت، پیرچشمی، آسیب قرنیه یا دژنراسیون ماکولا باشد. در صورتی که 7 روز پس از جراحی لیزیک همچنان تاری دید روند بهبود نداشت، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا با معاینه تشخیص دهد که تاری موقت و بر اثر جراحی است یا لازم است دیگر موارد بررسی و روش درمانی دیگیری جایگزین شود.

در ادامه این مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر که تنها 5 دقیقه از شما زمان می‌گیرد با دلایل و راهکار بهبود تاری دید بعد از عمل لازک و لیزیک آشنا شوید.

اگر در خصوص تاری دید بعد از عمل لیزیک و لازک سوالی دارید می‌توانید در انتهای صفحه در بخش نظرات، سوال خود را برایمان بنویسید تا مشاور سلامتی دکتر دکتر پاسخگوی شما باشد.

آیا تاری دید بعد از عمل لیزیک و لازک طبیعی است؟

پس از عمل لیزیک و عمل لازک، تاری دید خفیف یک عارضه جانبی شایع بعد از عمل و از نشانه‌های بهبود است. قرنیه تحت یک روش درمانی تغییر شکل داده و به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد و با شکل جدید خود سازگار شود. این روند بهبودی می‌تواند باعث تغییرات موقتی در بینایی و منجر به تاری دید شود.

تاری دید معمولا یک عارضه عادی است که طی 3 روز تا چند هفته خودبه‌خود برطرف می‌شود. پیروی از دستورالعمل‌های پزشک در خصوص مراقبت‌های بعد از عمل برای کمک به تسریع فرآیند بهبودی و کاهش خطر ابتلا به عوارض جدی، ضروری است. در جدول زیر به چند نکته مهم درخصوص تاری دید بعد از عمل لازک و لیزیک توجه داشته باشید.

ویژگیتوضیح
علتالتهاب، تورم، خشکی چشم، تفاوت انکسار نور
علائمتاری دید، دوبینی، حساسیت به نور، درد
درمانقطره‌های چشمی روان‌کننده، عینک یا لنزهای تماسی، جراحی مجدد
پیشگیریپیروی از دستورالعمل های مراقبت بعد از عمل

علت تاری دید بعد از لیزیک و لازک

عوامل متعددی مانند عفونت و رشد درونی اپیتلیال می‌تواند باعث تاری دید بعد از جراحی لازک و لیزیک چشم شود که برخی از آن‌ها نرمال هستند و پس از چند روز برطرف می‌شوند. اما در خصوص موارد دیگر لازم است حتما با پزشک خود مشورتی داشته باشید. در ادامه به چند مورد از دلایل تاری دید بعد از لازک و لیزیک توجه داشته باشید:

تاری دید بعد از عمل لیزیک و لازک

1. خشکی چشم

سندروم خشکی چشم معمولا بعد از عمل لیزیک باعث تاری دید می‌شود. این جراحی می‌تواند به طور موقت لایه اشکی که چشم را روان می‌کند مختل کرده و منجر به خشکی چشم شود. سندرم خشکی چشم را می‌توان با اشک مصنوعی و قطره‌های چشمی روان‌کننده درمان کرد. این قطره‌های چشمی به تامین رطوبت سطح چشم و کاهش ناراحتی و تاری ناشی از خشکی چشم کمک می‌کنند.

2. سایش قرنیه

سایش قرنیه به خراش‌های کوچکی روی سطح قرنیه گفته می‌شود که ممکن است در حین عمل لیزیک و لازک ایجاد شود. این خراش‌ها معمولا جزئی هستند و به سرعت بهبود می‌یابند، اما باعث تاری و ناراحتی موقت چشم نیز می‌شوند.

سایش قرنیه می‌تواند به علت قطره‌های بی‌حس کننده‌ای رخ دهد که در طی عمل استفاده می‌شود. این قطره بیرونی‌ترین لایه قرنیه به نام اپیتلیوم را نرم می‌کند و باعث جدا شدن یا جابجایی آن در حین جراحی و درنتیجه سایش قرنیه می‌شود. درحالی‌که این خراشیدگی‌های بافت قرنیه معمولا جزئی هستند، می‌توانند منجر به التهاب در زیر فلپ قرنیه شوند.

در برخی موارد، قطره ضد‌التهابی برای کاهش تورم و بهبود این مشکل لازم است. مشکل سایش قرنیه را می‌توان با استفاده از یک لنز تماسی نرم به مدت 24 تا 48 ساعت مدیریت کرد تا وضعیت بینایی چشم بهبود یابد.

3. عدم سازگاری قرنیه با لیزیک و لازک

پس زدن لنز توسط قرنیه یک عارضه نادر جراحی لیزیک است. این حالت زمانی اتفاق میفتد که در آن قرنیه به شکل اولیه خود باز می‌گردد و اثرات جراحی را از بین می‌برد. این مشکل باعث بازگشت نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم شده و در نهایت منجر به تاری دید می‌شود. این مسئله احتمال دارد که ماه‌ها یا حتی سال‌ها پس از جراحی رخ دهد و ممکن است نیاز به درمان اضافی داشته باشد.

تاری دید بعد از برداشتن لنز پانسمان لازک

پس از جراحی یک لنز پانسمان به مدت چهار تا شش روز روی چشم قرار داده می‌شود تا اپیتلیوم قرنیه بهبود یابد. استفاده از لنزهای پانسمان باعث افزایش التهاب قرنیه و فلپ در روز اول بعد از عمل و درنتیجه کاهش بینایی می‌شود. بنابراین تاری دید ۱ الی ۲ روز پس از برداشتن لنز پانسمان طبیعی است.

در برخی موارد، لنزهای پانسمان لیزیک و لازک منجر به کراتیت عفونی می‌شود. سایر عوارض لنزهای پانسمان شامل خشکی چشم، هیپوکسی قرنیه و التهاب قرنیه است. توجه داشته باشید که باید از بهداشت لنزهای پانسمان اطمینان حاصل کنید؛ درصورت جدا شدن لنز با پزشک خود تماس بگیرید و خودتان سعی در جایگزینی لنز نکنید.

تاری دید بعد از عمل لازک و لیزیک چقدر طول می‌کشد تا درست شود؟

در بیشتر موارد، بینایی بیماران ظرف 24 الی 48 ساعت به حالت عادی بازمی‌گردد. بااین‌حال، برای برخی از بیماران، ممکن است تا یک هفته طول بکشد تا بینایی آنها واضح و طبیعی شود و همه چیز برای مدتی تار به نظر می‌رسد. دقت داشته باشید گاهی امکان دارد 2 تا 3 ماه طول بکشد تا بینایی شما به طور کامل تثبیت و مانند لنز اصلی چشم شود.

مدت تاری دید بعد از عمل PRK

بلافاصله پس از اتمام جراحی PRK، دید بسیار واضحی خواهید داشت. اما باید بدانید که پس از عمل PRK، یک هفته طول می‌کشد تا سلول‌های سطح قرنیه یا اپیتلیوم شما دوباره رشد کنند؛ دراین‌مدت، بینایی شما بدتر خواهد شد. تاری دید شدید در یک یا دو هفته اول پس از این جراحی بسیار شایع است. بینایی شما در چند هفته پس از عمل به تدریج بهبود خواهد یافت.

بین دو تا شش هفته طول می‌کشد تا سلول‌ها رشد کنند و به دید نرمال برسید. بعد از PRK رفع تاری دید ممکن است تا ۳ ماه هم طول بکشد.

تاری دید بعد از عمل فمتولیزیک‌

به طور کلی، بسته به عوامل فردی مانند سن، سلامت کلی و شدت عیب انکساری، جدول زمانی بهبودی پس از جراحی فمتولیزیک بین چند هفته تا چند ماه متغیر است. بااین‌حال طبق تجربه در اکثر بیماران بینایی طی 24 تا 48 ساعت پس از جراحی به تدریج بهبود می‌یابد.

به‌طورکلی، پس از گذشت این زمان می‌توانید به محل کار خود بازگردید و دوباره رانندگی کنید. البته بهتر است در نظر داشته باشید که طی 2 تا 3 روز قادر به انجام کار نخواهید بود؛ زیرا تا ۷ روز احتمال تاری دید یا حساسیت به نور در این نوع جراحی وجود دارد.

عوارض و علائم همراه با تاری دید بعد از عمل لازک و لیزیک

بسته به نوع عمل و شرایط عمومی بیمار، عوارض بعد از عمل لازک و لیزیک ممکن است در هر فرد متفاوت باشد. شایع‌ترین علائم و عوارض شامل موارد زیر هستند:

  1. خشکی چشم: عمل لیزیک باعث کاهش موقت تولید اشک می‌شود. برای شش ماه اول یا بیشتر پس از جراحی، چشمان شما حالت خشکی غیرمعمولی خواهند داشت. خشکی چشم کیفیت بینایی شما را کاهش می‌دهد.
  2. هاله و دوبینی: احتمال دارد بعد از عمل در شب به سختی بینایی داشته باشید. این مشکل معمولا چند روز تا چند هفته طول می‌کشد تا رفع شود. ممکن است متوجه افزایش حساسیت به نور، هاله‌های اطراف نورها یا دوبینی شوید.
  3. آستیگماتیسم: آستیگماتیسم دراثر برداشتن بافت لنز به صورت ناهموار ایجاد می‌شود. دراین‌حالت احتمالا به جراحی دیگر، عینک یا لنزهای تماسی نیاز خواهید داشت.
  4. اکتازی قرنیه: اکتازی قرنیه، حالتی است که در آن قرنیه بیش‌ازحد نازک و ضعیف شده و یکی از عوارض جدی‌تر لیزیک و لازک است. بافت غیرطبیعی قرنیه قادر به حفظ شکل خود نیست، که منجر به برآمدگی قرنیه و بدتر شدن بینایی می‌شود.
  5. از دست دادن یا تاری دید دائمی: جراحی لیزیک و لازک به‌ندرت منجر به از دست دادن بینایی می‌شود. برخی از افراد نیز ممکن است به وضوح قبلی نبینند.

درمان تاری دید بعد از عمل لازک و لیزیک

اگر تحت عمل لیزیک و لازک قرار گرفته‌اید، پزشک معالج شما راهکارهای مناسبی برای بهبود و درمان تاری دید به شما ارائه خواهد داد. بااین‌حال بد نیست تا به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

1. اشک مصنوعی

اشک مصنوعی یک درمان رایج برای تاری دید است که براثر خشکی چشم پس از لیزیک و لازک به وجود آمده است. اشک‌های مصنوعی در انواع فاقد نگه‌دارنده و همراه با نگه‌دارنده ارائه می‌شوند. برخی از بیماران پس از جراحی به اشک‌های مصنوعی که مواد نگه‌دارنده دارند حساسیت نشان می‌دهند که در این حالت با مشورت با پزشک می‌توانند اشک مصنوعی فاقد نگهدارنده را جایگزین کنند.

درمان تاری دید بعد از عمل لازک

2. استراحت کافی

استراحت دادن به چشم‌ها و پرهیز از فعالیت‌هایی که آنها را تحت فشار قرار می‌دهد به کاهش تاری دید پس از لیزیک و سایر جراحی‌های لیزر چشم کمک می‌کند. فعالیت‌هایی که نیاز به استفاده طولانی‌مدت از چشم دارند، مانند مطالعه، تماشای تلویزیون و استفاده از تلفن همراه باعث خستگی چشم و تاری دید می‌شوند.

پزشک معمولا چند روز مرخصی از محل کار یا فعالیت‌های دیگر را توصیه می‌کند تا چشمان شما به خوبی التیام یابد. استراحت منظم و رعایت بهداشت چشم به کاهش خطر ابتلا به عوارض و بهبود سریع‌تر کمک می‌کند.

3. ملاقات منظم با پزشک

پس از لیزیک و لازک برای اطمینان از بهبود چشم‌ها و رفع عوارض احتمالی بسیار مهم است که طبق دستور پزشک منظم ویزیت شوید. پزشک، بینایی و سلامت کلی چشم شما را در طول این معاینات بررسی می‌کند و علائم عفونت، التهاب یا سایر مسائلی که لازم است بررسی شود و در بهبود تاری دید تاثیرگذار است را چک می‌کند.

رهایی ایمن از عینک با عمل لیزیک!

عمل لیزیک قرنیه را با کمک لیزر تغییر شکل می‌دهد و درصد زیادی از بیماران را از استفاده از عینک بی‌نیاز می‌کند. این روش سرپایی به تصحیح سریع بینایی کمک می‌کند و دوره نقاهت کوتاهی دارد. پس از جراحی با دقت از دستورالعمل‌های پزشک پیروی کنید و بهداشت چشم را رعایت کنید. البته عمل لیزیک و لازک شرایط خاصی دارد و چشم‌پزشک بعد از معاینات دقیق تشخیص می‌دهد که آیا به این عمل نیاز دارید یا خیر؟ در نهایت اگر سوال و ابهام خاصی دراین‌خصوص دارید در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول تاری دید بعد از عمل لازک و لیزیک

گاهی اوقات بینایی با افزایش سن فرد تغییر می‌کند. دراین‌مورد، حتی اگر تحت جراحی لیزیک قرار گرفته باشید، طی سال‌ها متوجه تغییراتی در بینایی خود خواهید شد.

عمل لیزیک میزان موفقیت بالایی دارد بااین‌حال برخی از افراد بعد از درمان دید مه‌آلود دارند. این مشکل یک وضعیت موقتی است که دلایل متعددی از جمله خشکی چشم، التهاب یا نقص انکساری باقی‌مانده باعث آن است.

میلیون‌ها نفر برای اصلاح بینایی خود عمل لیزر چشم را انجام داده‌اند و میزان موفقیت لیزیک بیش از 90٪ است.

تصحیح بینایی با لیزر (LVC) ایمن‌ترین جراحی اصلاح چشم طبق آمار و نظر بیماران است.

تاری دید بعد از این جراحی درصورتی که پس از ۷ روز شدید نباشد زنگ خطر نیست. بینایی کامل ممکن است به مدت 1 تا 3 ماه برنگردد. برخی از افراد برای اصلاح کامل مشکلات بینایی پس از جراحی لازک و لیزیک به جراحی‌های اضافی نیاز خواهند داشت.

تاری دید بعد از لیزیک و لازک باید تا 7 روز به حالت قابل قبولی برسد. این تاری در روز اول شدید است و در روزهای بعدی به مرور بهتر می‌شود. تاری دید ۲ روز بعد از جراحی ممکن است مشابه زمانی باشد که عینک نزده‌اید. تاری دید بعد از این عمل نگران‌کننده نیست و به مرور بهبود می‌یابد.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
39 نظرات
  1. کمال مرادی می گوید

    با سلام و عرض خسته نباشید من تقریبا سه ماه پیش عمل لازک کردم ولی تاری دید دارم و به شدت نگرانم که خوب نشم و اصلا دسترسی به پزشک ندارم نمیدونم باید چکار کنم ایا بعد از سه ماه تاری دید طبیعی هستش؟اگه ممکنه بفرمایید واسه بهبودی کامل چه کاری انجام بدم ممنون میشم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      درجاتی از تاری دید و نوسان دید پس از اعمال لیزری قرنیه مثل لازک، لیزیک می تواند بروز کند و معمولا ظرف ۶-۳ ماه بهبود یابد.
      اما اگر شدتش زیاد است یا رو به کاهش نیست به جراحتون مراجعه کنید

  2. رضا بیات می گوید

    سلام . من یک هفته از عمل لازکم میگذره . مشکل ناخنک هم دارم البته در چشم چپم بیشتره. مشکل تاری دید شدید بخصوص در چشم چپم دارم . لنز پانسمانم هم برداشتم ولی تاری چشمم بیشتر شده تا کی این مشکل و دارم؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ممکن است تا ۳ یا حتی ۶ ماه طول بکشد
      اما اگر تاری شدید است مجددا جهت معاینه به جراحتون مراجعه کنید

  3. عاطفه می گوید

    سلام من حدود ۹ماه عمل لازم انجام دادم تاری چشام تغییر نکرده چکارکنم؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ظرف ۶ ماه باید تاری برطرف شود
      اگر همچنان تاری دید دارین باید معاینه مجدد بشوید

  4. غلامرضا می گوید

    سلام من 6ماه میشه عمل لازک انجام دادم ولی دید چشمام کامل نشده چشم راستم کمی تار میبینه چشم چپمم کامل نشده کلا چشمام به دید کامل نرسیده

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگر استیگمات درجه بالا بوده یا قرنیه نازک بوده ممکن است صفر نشود

  5. نوید می گوید

    سلام من چهل روز است عمل لازک انجام دادم ولی هنوز دیدم تار است به طوری کار با کامپیوتر رو خوب نمیتونم انجام بدم توی روزمرگی تار میبنم به نظرتون به پزشکم مراجعه کنم
    چشمم دوتا شون استیک مات بوده

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      تاری دید ممکن است تا ۳ ماه طول بکشد
      اگر تاری رو به کاهش نیست مجددا مراجعه کنید

  6. سحر می گوید

    سلام
    من هفته ی پیش فمتواسمایل انجام دادم.
    دو سه شب گذشته داخل خواب چشم راستم رو ناخودآگاه مالوندم. الان حس میکنم دید چشم راستم نسبت به چشم چپ کمی تار . آیا طبیعی ؟ و به مرور تاری از بین میره؟

  7. امیراسملعیلی می گوید

    سلام چشم من قوزقرنیه داره نمره۱/5عمل لیزیک کردم تارمی دیدیم ودوبینی داشتم ونورخورشیداذیتم می‌کرد الان کمتر شده تارودوبینی بعضی موقعه هاچشمم خوب میبینه بعدتارمیشه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      تا ۳ الی ۶ ماه ممکن است نوسان دید و تاری دید داشته باشید اما اگر بیشتر طول کشیده یا رو به کاهش نیست مجددا به جراحتون مراجعه کنید

  8. مرتضی می گوید

    سلام من عمل لازک انجام دادم دو روز اول تار بود ولی کم از روز سوم هم سوزش داشت که دفع شد و هم خیلی تار شد چکار کنم؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      تاری دید ممکن است تا چند هفته طول بکشه منتها اگر تاری در حال تشدید هست جهت معاینه مجدد به پزشک جراحتون مراجعه کنید

  9. محسن می گوید

    سلام خسته نباشید من ۱۰ روز پیش عمل prkانجام دادم الان چشم سمت راستم خوب میبینه اما چشم سمت چپ تار میبینه چه تایمی بهبود پیدا می‌کند؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ممکن است تا ۳ ماه طول بکشد

  10. ابراهیم می گوید

    سلام حدود ۲۰ روز. عمل prkکردم ده روز اول دید چشم چپم ضعیف بود واز. روز دهم به بعد دید چشم راستم که خیلی خوب بود.ضعیف شد و چشم چپم دیدش خوب شد میترسم از این باشه ک برا امتحان کردن دید دستم رو چشم راستم میزاشتم باشه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      موردی که مطرح کردین اصلا نمیتونه سبب تاری دید بشه
      در صورت تداوم تاری دید جهت معاینه به پزشکتون مراجعه کنید

  11. امید می گوید

    سلام من یک روز بعد عمل کاملا بینایم درست شد اما به مدت یک روز که شبش چشمام درد گرفت و تار شد آیا طبیعیه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      چه مدت از جراحیتون گذشته؟

  12. رامین تیموری می گوید

    سلام من چهار ماه قبل چشم های خود را عمل لازک انجام دادم چشم راست ام منفی ۵.۵۰ بود چشم چپ من ۶.۵۰بود حالا که عمل لازک انجام دادم تا حال چشم چپ من نسبت به راست ظعیف تر است

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      معاینه بعد از لازک انجام شده؟ و شماره چشمتون چند شده؟

  13. علی می گوید

    سلام من ۴۳ روز پیش عمل لازک کرد.
    الان دید چشم سمت چپم خیلی خوب شده ولی سمت راست هیچ فرقی نکرده .
    نمره جفت چشم هام ۲/۷۵بوده میشه راهنمایی کنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      تاری دید ممکن است در چند ماه اول ایجاد شود
      البته اگر چشم آستیگمات هست اصلاح اون سخت تره
      باید معاینه مجدد بشوید

  14. سحر می گوید

    سلام وقت بخیر من 9 دی ماه لیزیک کردم و چشم راستم بعد ی هفته عفونت کرد و خلاصه بعد خوب شد با استفاده مرتب از قطره ها، واما بعد متوجه شدم ک چشم راست تار هستش و فقط دیدم چشم چپ صاف شده و از این موضوع میترسم و برای معاینه رفتم دکتر گفت چن ماه باید صبر کنی و گفت حین عمل اذیت کردم و اونجا اینطوری شده الان باید نگران باشم یا ن نمیدونم اصلا ولی تاری چشم راستم زیاد هست طوری ک از نزدیکم تاره

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام عزیز
      تاری دید ممکن است تا چند هفته وجود داشته باشد

  15. مینا می گوید

    سلام من ۲۲ روز قبل لازک کردم بعد از عمل نزدیکم خیلی خوب بود ولی دورم خیلی هاله بینی داشتم الان بعد از ۲۲ روز هم دورم و هم نزدیکم داره بدتر میشه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      تاری دید تا حدودی بعد از جراحی ممکن است بروز کند و تا چند هفته طول بکشد
      اگر روند رو به بهبودی نیست مجددا جهت معاینه به پزشک جراح خود مراجعه کنید

  16. محمود می گوید

    باعرض سلام
    بنده یک سال پیش عمل چشم انجام دادم الان مدت۳ روزه چشم راست نیمه بالا خوب میبینم
    نیمه پایین سیاهی نیم دایره دید ندارم لطفن راهنمایی کنید باتشگر

    1. مشاور سلامتی می گوید

      پاسخ داده شد
      مراجعه فوری الزامی است

  17. محمودجواهری می گوید

    با عرض سلام
    یک سال پیش آب مروارید چشم عمل کردم
    الان ۳روزی است که دیده چشم راست نیمه شده
    سمت مژه بالایی خوبه
    سمت مژه پایین کامل دودی سیاهه ..دید ندارم
    لطفن راهنمایی گنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      حتما باید معاینه شین و به متخصص چشم پزشک یا فوق تخصص شبکیه مراجعه کنید

  18. سعید می گوید

    سلام من ۲ماه عمل prkانجام دادم تاری چشمم بدتر از قبل شده چشمامو جمع میکنم یا از بالای پلکم نگاه میکنم بهتر میشه خیلی دارم اذیت میشم نوشتهای ریزم باریک‌تر میبینم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      تا ۳ ماه ممکن است تاری دید ادامه پیدا کند
      اما بهتر است مجددا به پزشک معالجتون مراجعه کنید

  19. فرزاد می گوید

    سلام بنده الان ۱۴ روزه عمل لیزیک انجام دادم‌. که چشم چپ من خیلی خوب شده ولی چشم راستم هنوز تار میبینه .خواهشا میشه بگین باید چیکارکرد

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام عزیز
      تاری دید ممکن است تا چند هفته وجود داشته باشد

  20. محمد می گوید

    سلام من ۳ماه قبل عمل پی ار کی انجام دادم الان یک هفته هس چشم راست ۲۵صدم شده رفتم دکتر گفت اشک بریز میشه دوباره برگرده

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      خیر نگران نباشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر