نقد و بررسی 5 شامپو ضد شوره ایرانی معروف

با شامپوهای ضدشوره سر آشنا هستید؟ این محصولات چه می‌کنند؟ شامپو ضد شوره یک شامپوی مخصوص با ترکیبات ضدقارچی و میکروبی مانند سیکلوپیروکس (ciclopirox) و زینک پیریتیون (zinc pyrithione) برای کمک به تسکین خارش و پوسته‌پوسته‌شدن، تجمع و تولید سبوم اضافی در پوست سر است. گاهی برای درمان شوره نیاز به مراجعه به متخصص پوست، مو و زیبایی هم پیش می‌آید. در بسیاری از مواقع، استفاده از شامپوهای ضد شوره راه‌گشا خواهد بود. انواع شامپو ضد شوره ایرانی را می‌شناسید؟ در این مقاله مواردی معروف از بازار را برایتان معرفی خواهیم کرد.

شامپوهای ضد شوره سر چطور کار می‌کنند؟

شامپوهای ضد شوره با از بین بردن قارچ عامل شوره سر به از بین‌رفتن آنها کمک می‌کنند و معمولا حاوی موادی مانند کتوکونازول (ketoconazole)، سولفید سلنیوم (selenium sulfide) یا پیریتیون روی ( zinc pyrithione) هستند که همگی عوامل ضد‌قارچ به شمار می‌روند. این مواد باعث از بین رفتن قارچ و جلوگیری از بازگشت آن می‌شوند.

بعضی از افراد بعد از ۱ یا ۲ بار استفاده از شامپوی ضدشوره با این ذرات سفید آزاردهنده روی مو خداحافظی می‌کنند اما درمان برای برخی دیگر طولانی‌تر می‌شود. در بعضی از افراد، آثار مثبت بعد از ۱ تا ۲ هفته خود را نشان می‌دهد.

شامپو

معرفی بهترین برندهای شامپو ضد شوره

اگر درگیر شوره‌ هستید و می‌خواهید که موهایی زیبا و سالم داشته باشید، با نگاهی به برندهای موجود در بازار ایران هم می‌توانید اقدام به خرید محصولی مناسب کنید. در ادامه تعدادی از بهترین‌های بازار را به شما معرفی می‌کنیم:

  • فولیکا
  • پریم
  • درمالیفت
  • نئودرم
  • سریتا

۱. فولیکا؛ شامپو ضد شوره برای موهای خشک

فولیکا از برندهای معروف ایرانی در زمینه تولید شامپوهای درمانی است. محصول ضدشوره آن هم از گزینه‌های محبوبی به شمار می‌رود که کارایی خوبی دارد. این محصول حاوی ترکیبات ضدقارچ است و برای رفع خارش و التهاب پوست سر استفاده می‌شود. شامپو ضد شوره ایرانی فولیکا در حجم حدود ۲۰۰ لیتر عرضه می‌شود و برای بانوان و آقایان قابل‌استفاده است.

فولیکا شامپو ضدشوره ایرانی

ترکیبات

در این محصول مواد زیر موجود است:

  • روغن کالاندولا
  • گل لادن

مزایا

کسانی که از این محصول استفاده کرده‌اند از اثرگذاری سریعش برای رفع شوره گفته‌اند. به‌گواه آنها، خارش سر که ناشی از التهاب و خشکی پوست است هم با مصرف این شامپو از بین می‌رود.

معایب

شامپو ضد شوره ایرانی فولیکا اثرگذاری زیادی دارد و بسیاری از خریداران را راضی نگه می‌دارد اما نقدی هم به آن وارد است. این نقد بیشتر درباره قیمت‌گذاری و هزینه است و معطوف به کیفیت محصول نمی‌شود. واقعیت این است که قیمت حوالی ۷۰ هزار تومانی این محصول نسبت به حجم آن که حدود ۲۰۰ میلی‌لیتر است، کمی گران به نظر می‌رسد.

۲. پریم؛ شامپو ضد شوره ایرانی قوی

اگر شوره‌های زیادی روی پوست سر و بین موها دارید، بهتر است که به فکر محصولی با قدرت زیاد باشید. پریم از آن محصولاتی است که می‌تواند جوابگوی مشکلاتتان باشد. پاکسازی شوره‌های خشک از روی مو و پوست سر با این شامپو خیلی سریع مقدور می‌شود. قرمزی و التهاب ناشی از شوره‌ها هم با استفاده از این محصول از بین می‌رود.

شامپو پرایم

ترکیبات

در این شامپو ترکیبات زیر وجود دارد:

  • عصاره عناب
  • کلیمبازول
  • ایکتیول

مزایا

اثرگذاری شامپوی پریم زیاد و طولانی‌مدت است. در ترکیبات آن مواد نامطلوبی مانند پارابن و سیلیکون هم وجود ندارد و اگر موهای خشکی دارید، با مصرف آن می‌توانید ظاهر و سلامت موها را ارتقا بدهید.

معایب

در استفاده از چنین محصولاتی، معمولا نکات مثبت زیادی وجود دارد اما گاهی اشکالاتی هم بروز می‌کند. برخی از کسانی که از پریم برای موهایشان استفاده کرده‌اند، کمی تغییر حالت موها را بعد از مصرف این محصول دیده‌اند.

وِزوِزی‌شدن موها در برخی از افراد پس از مصرف این شامپو گزارش شده است. یکی دیگر از نکات قابل‌توجه در خرید این شامپو ضد شوره ایرانی هم این است که سرعت اثرگذاری‌اش آنچنان بالا نیست.

۳. درمالیفت؛ شامپو ضد شوره بدون سولفات ایرانی

اگر به دنبال شامپو ضد شوره برای موهای چرب ایرانی می‌گردید، درمالیفت انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. برای جلوگیری از ریزش مو و دچارشدن به موخوره هم می‌توانید روی این محصول حساب کنید. گاهی‌اوقات، وضعیت موهای سر فقط با داشتن شوره روی پوست و تارهای مو نامطلوب نمی‌شود بلکه پای ترشح زیادی چربی در کف سر و بین موها هم به میان است. این شامپو می‌تواند چنین وضعیتی را کنترل کند.

شامپو ضدشوره

ترکیبات

در این شامپو ترکیبات و مواد زیر وجود دارد:

  • عصاره برگ چای سبز
  • عصاره آویشم
  • عصاره آرنیکا
  • عصاره رزماری

مزایا

شامپو ضد شوره درمالیفت هم محصولی وطنی است که در آن سولفات وجود ندارد و با ترکیبات گیاهی مطلوبی به رفع شوره سر کمک می‌کند. در ساختار این شامپو از نمک و پارابن استفاده نشده و می‌تواند به کاهش قرمزی و خارش پوست سر هم کمک شایانی کند.

معایب

برای اینکه اثرگذاری این شامپو را مشاهده کنید، باید کمی صبور باشید. اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید خیلی زود و سریع نتیجه مصرف شامپو ضد شوره ایرانی را ببینید، شاید باید به سراغ محصولات پیشنهادی دیگر این مقاله بروید.

۴. نئودرم؛ شامپو ضد شوره و ریزش مو ایرانی

اگر می‌خواهید موهایتان را از شر شوره‌های سفید خلاص کنید و در ضمن درخشش و نرمی مطلوبی به آنها بدهید، استفاده از شامپو ضدشوره ایرانی نئودرم هم توصیه می‌شود. این محصول عصاره خاصی ندارد و با مواد و ترکیباتی اثرگذار به شما کمک می‌کند که موهایی سالم‌تر و زیبا داشته باشید.

شامپو نئودرم

ترکیبات

در شامپوی نئودرم از مواد زیر استفاده می‌شود:

  • ترکیب ضدقارچ کلیمبازول
  • ایکتیول

مزایا

اگر پوست سرتان دچار التهاب و خارش ناشی از وجود شوره است، با مصرف نئودرم می‌توانید از این وضعیت نجات پیدا کنید. در واقع، این محصول هم شوره را از بین می‌برد و هم عوارض نامطلوب ناشی از آن را.

معایب

یکی از نکاتی که درباره اثرگذاری این محصول وجود دارد، شیوه مصرف آن است. خریداران قبلی آن معتقدند که اگر می‌خواهید تأثیرات آن را زود و سریع مشاهده کنید، نیاز به مصرف مداوم و منظم دارید. این موضوع عیب و نقطه منفی پررنگی نیست اما برای کسانی که امکان چنین روندی از مصرف را ندارند، احتمالا تبدیل به یک نقطه ضعف محصول می‌شود.

۵. سریتا؛ شامپو ضد شوره گیاهی ایرانی

اگر موهایتان چرب است یا خشک و دچار شوره هم هستید، کارتان برای درمان دوبرابر سخت می‌شود. یکی از محصولات شامپو سریتا، مخصوص موهای شوره‌دار و چرب است. این شامپو ضد شوره گیاهی ایرانی با ایجاد تعادل در میزان چربی موها می‌تواند آنها را سالم و درخشان کند و در ضمن شوره‌ها را هم از میان تارهای مو از بین ببرد.

شامپو ضد شوره سریتا

ترکیبات

در این شامپو از محتویات زیر استفاده می‌شود:

  • بید-زینک اومادین
  • کلیمبازول

مزایا

یکی از اصلی‌ترین مزایای این شامپو اثرگذاری سریع آن است. با چندبار مصرف شامپوی سریتا می‌توانید به‌ راحتی از شورهای سر خلاص شوید. خارش و التهاب ناشی از شوره‌ها هم با مصرف این محصول سریتا که از خوش‌نام‌های بازار است از بین می‌رود.

معایب

اثرگذاری سریتا از سوی مصرف‌کنندگان قبلی کاملا تأیید می‌شود و سرعت نتیجه‌گیری از مصرفش هم بالا است اما تناسب میان قیمت و حجم محصول آنچنان زیاد نیست و همین می‌تواند یکی از معایب این محصول باشد.

آیا استفاده از شامپوهای ضدشوره ایرانی منجر به درمان می‌شود؟

درمان شوره سر با شامپو راه‌حلی است که نیاز به کنترل و درمان عوامل داخلی هم دارد؛ برای درمان شوره سر حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا این مشکل به‌صورت ریشه‌ای حل شود. بااین‌حال اگر مشکل حادی نداشته باشید، با خرید شامپوهای ضدشوره و محصولات مراقبت از مو، می‌توانید این مشکل را حل کنید.

با خرید مناسب و دقیق از شر شوره‌ها خلاص شوید

کنترل وضعیت موها گاهی چنان از دست خارج می‌شود که شما می‌مانید و انبوهی از شوره، چربی و مشکلات دیگر در میان تارهای موها. موها که قرار بود بخشی از زیبایی‌تان را مدیونش باشید، به عاملی برای مخدوش‌کردن چهره‌تان تبدیل می‌شوند.

در چنین وضعیتی باید با شناخت و استفاده از محصولات مناسب بازار مانند انواع شامپو ضد شوره ایرانی دست به نجات موها بزنید. گاهی هم نیاز به مشورت با متخصص پوست، مو و زیبایی پیش می‌آید.

برای دریافت نوبت ملاقات با بهترین متخصصان می‌توانید از سیستم نوبت دهی دکتر سایت دکتردکتر استفاده کنید. این روش بسیار آسان است و به‌راحتی مسیر نوبت‌گرفتن را هموار می‌کند.

از کدام‌یک از محصولات ضدشوره ایرانی برای موهایتان استفاده کرده‌اید؟ توصیه‌ای در این زمینه دارید؟ اگر بخواهید محصولی از پیشنهاداتمان را مصرف کنید، به سراغ کدام‌یک می‌روید؟

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر