کراتینه مو چیست؟ فواید و عوارض کراتینه مو کدامند؟

کراتینه کردن مو چیست؟ خانمی با موهای صاف و کراتینه شده
اشتراک گذاری ثبت دیدگاه

یکی از راه‌های احیا مجدد موی سر، کراتینه کردن آن است. کراتینه مو باعث درخشندگی، صافی و شادابی مو می‌شود و یکی از اولین گزینه‌های خانم ها و آقایان برای داشتن ظاهری زیبا و تار مویی سالم است. البته استفاده از کراتین شیمیایی عوارضی هم دارد اما در مجموع یکی از روش‌های محبوب برای احیا و تقویت موی سر است.

اگر قصد کراتینه دارید و می‌خواهید درباره آن بیشتر بدانید، در ادامه این مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر با ما همراه باشید تا به اتفاق هم، نحوه انجام کراتینه، فواید و عوارض احتمالی آن را مورد بررسی قرار دهیم. مطالعه این مطلب حدودا 5 دقیقه طول خواهد کشید.

اگر سوالی دارید، می‌توانید از مشاور سلامتی دکتردکتر در انتهای مطلب و در قسمت نظرات بپرسید. 

کراتینه کردن مو چیست؟

در پاسخ به سوال کراتینه مو چیست باید بگوییم که احیا مو به وسیله ماده کراتین را اصطلاحا کراتینه کردن مو می‌گویند. برای آشنایی با اثر کراتین، ابتدا درباره کارکرد آن برایتان می‌گوییم.

کراتین نوعی پروتئین در ساختار موی سر است که نزدیک به 70 درصد از آن را تشکیل می‌دهد. وفور این پروتئین، باعث نرمی و زیبایی مو و کمبود آن موجب شکنندگی، زمختی و تغییر حالت موی سر می‌شود. برای همین در نکات مراقبت از پوست و مو آمده است که وجود این پروتئین به اندازه کافی، اهمیت فراوانی دارد. اشعه UV موجود در نور آفتاب، سبک زندگی نامناسب، استعمال دخانیات، به‌هم ریختگی هورمونی، استفاده از شامپوهای نامناسب، عدم رسیدگی و قرار گرفتن مو در معرض مواد شیمیایی باعث کاهش تولید کراتین می‌شوند و این مستقیم روی سلامت موی سر تاثیر می‌گذارد.

کراتینه روشی نیمه دائمی برای لخت کردن مو است و تنها 2 الی 3 ماه ماندگاری دارد. همچنین می‌توان از روش پروتئین تراپی نیز استفاده کرد. کراتینه مو به‌صورت طبیعی و غیرطبیعی (آرایشگاهی یا کلینیک) انجام می‌شود. کراتینه آرایشگاهی که شکل رایج انجام این کار است، با نوعی ماده شیمیایی به قصد احیای مجدد ساختمان آسیب دیده مو صورت می‌گیرد. صافی و نرم شدن مجدد موها، تنها برخی از فواید آنی کراتینه آرایشگاهی هستند.

البته کراتینه خانگی هم تاثیرات زیادی دارد و ضرر خاصی هم ندارد اما باید برای گرفتن نتیجه مطلوب، در بازه‌های زمانی مختلف آن را تکرار کرد در صورتی‌که کراتینه شیمیایی تاثیر آنی دارد. در ادامه این مطلب درباره هر کدام از این روش‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

کراتینه کردن مو در سالن های زیبایی
قبل و بعد از کراتینه مو

انواع کراتینه مو

به جز روش طبیعی (خانگی)، در حال حاضر سه روش برزیلی، احیایی و ژاپنی برای کراتینه کردن مو وجود دارد که در ادامه درباره هر کدام بیشتر خواهیم گفت.

در حال حاضر سه نوع کراتینه وجود دارد که شامل کراتینه برزیلی، احیایی و ژاپنی است. در جدول زیر درباره هر کدام از انواع کراتینه مو بیشتر خواهیم گفت.

انواع کراتینه موتوضیحات
کراتینه برزیلیاین نوع از کراتینه برای احیا و صافی موی فر و وزدار مناسب است و در عین‌حال، حجم مو را هم حفظ می‌کند. ماندگاری کراتینه برزیلی با توجه به جنس مو در حدود ۳ تا ۶ ماه است. مواد این نوع از کراتینه، ترکیب فرمالدهید ندارد. فرمالدهید بخاری سمی و یکی از عوامل بروز سرطان به شمار می‌آید.
کراتینه احیاییکراتینه احیایی، وز موها را از بین می‌برد اما در عین‌حال، حالت و فر موها را حفظ می‌کند. ماندگاری این نوع از کراتینه تنها ۲ ماه است.
کراتینه ژاپنیمواد کراتینه ژاپنی از مشتقات اسید گلیکولیک درست شده است که باعث صافی کامل موی سر می‌شود. این روش بین ۴ تا ۸ ماه ماندگاری دارد و به خاطر مواد سازنده‌اش، رشد موها را افزایش می‌دهد. به کراتینه مو ژاپنی، یوکو یا ریباندینگ مو هم می‌گویند.

انتخاب نوع کراتینه به سلیقه و خواسته شما بستگی دارد، اما بهتر است با یک فرد متخصص در این راستا مشورت کنید. متخصص پوست و مو می‌تواند در این زمینه، راهنمایی‌هایی به شما ارائه دهد و بهترین روش را پیشنهاد دهد. برای رسیدن به جواب سوال متخصص پوست و مو کیست ، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله به تعریف تخصص پوست و مو و متخصص مربوطه پرداخته‌ایم.

کراتینه برزیلی

این نوع از کراتینه برای احیا و صافی موی فر و وزدار مناسب است و در عین‌حال، حجم مو را هم حفظ می‌کند. ماندگاری کراتینه برزیلی با توجه به جنس مو در حدود 3 تا 6 ماه است. مواد این نوع از کراتینه، فاقد فرمالدهید است. فرمالدهید (Formaldehyde) گازی با بوی تند و زننده ‌است و در دود آتش‌سوزی یا دود خودروها نیز یافت می‌شود. فرمالدهید بخاری سمی و یکی از عوامل بروز سرطان است.

مشاوره تلفنی و متنی با دکتر پوست

کراتینه احیایی

کراتینه احیایی وز موها را از بین می‌برد اما در عین‌حال، حالت و فر موها را حفظ می‌کند. ماندگاری این نوع از کراتینه تنها 2 ماه است.

کراتینه ژاپنی

مواد کراتینه ژاپنی از مشتقات اسید گلیکولیک درست شده و همین باعث صافی کامل موی سر می‌شود. ماندگاری این روش بین 4 تا 8 ماه است و به خاطر مواد سازنده‌اش، رشد موها را افزایش می‌دهد. به کراتینه مو ژاپنی، یوکو یا ریباندینگ مو هم می‌گویند.

اسید گلیکولیک یک ماده فعال گیاهی است که علاوه‌بر مو، برای از بین بردن مشکلات پوستی مثل آکنه و جوش، لک‌ پوستی و حتی چین و چروک هم اثر درمانی دارد.

کراتینه مو با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود، اما در حالت کلی، دو روش کلی برای کراتینه کردن مو وجود دارد. انتخاب روش کراتینه در نتیجه مشورت شما با آرایشگر انجام می‎شود. در ادامه دو روش کراتینه مو را توضیح می‌دهیم.

کراتین مو با فرمالدهید (فرمالین)

معروف‌ترین روش انجام کراتینه مو ، کراتینه مو با فرمالدهید است. در این روش از ترکیب فرمالدهید یا سایر ترکیب‌های مشابه برای کراتینه کردن مو استفاده می‎شود.

مراحل اجرای این روش عبارتند از:

  1. شستشو: قبل از شروع کراتینه مو، موها با شامپوی تخصصی کراتینه شسته می‎شود. در این مرحله، آلودگی موها از بین خواهد رفت.
  2. خشک کردن: بعد از شستشو، موها با سشوار به صورت کامل خشک می‎شوند.
  3. اعمال مواد کراتینه: آرایشگر مواد کراتینه را روی موها می‌گذارد.
  4. حرارت دادن به موها: برای جذب مواد کراتینه روی موها از گرمای صاف کننده مو با حرارت مناسب استفاده می‎شود. در این مرحله، مواد کراتینه به موها می‌چسبد.
  5. شستشوی نهایی: برای خارج کردن مواد اضافی، موها مجدد شسته می‏شود.
  6. خشک کردن و مدل‌دهی موها: بعد از خشک کردن موها از تکنیک‌های مدل‌دهی به موها استفاده می‎شود.

بعد از انجام مراحل بالا، موها کاملا صاف و شلاقی می‎شود.

کراتین مو بدون فرمالدهید

روش دیگری برای کراتینه مو وجود دارد که در این روش از ترکیب فرمالدهید استفاده نمی‎شود. بعضی از افراد به ترکیب فرمالدهید حساسیت دارند و نمی‌خواهند گاز موجود در این ترکیب را استشمام کنند؛ به همین دلیل این روش را برای صافی دائمی موها انتخاب می‌کنند. انجام این روش هم دقیقا مشابه روش قبلی است با این تفاوت که ترکیب مورد استفاده در آن، مواد فرمالدهید رهاینده برای ایجاد اتصال‌های موقت در موها است.

در هر دو روش، استفاده از محصولات باکیفیت ضروری است و کراتینه کردن باید توسط افراد خبره در این زمینه انجام شود تا آسیبی به موها وارد نشود.

بهترین روش کراتینه کردن مو کدام است؟

بهترین نوع کراتینه مو به جنس آن و البته انتظارتان از کراتینه بستگی دارد. مثلا کراتینه برزیلی برای کسانی خوب است که موهای فر یا وزی دارند و صافی صد درصد می‌خواهند اما کراتینه احیا، فقط زمختی و وز مو را می‌گیرد و فر مو را صاف نمی‌کند بعد از این روش می‌توانید همچنان از زیبایی موی فر خود لذت ببرید و در کنار آن با انجام روتین موی فر درخشندگی موهای خود را افزایش دهید.

بهترین مواد کراتینه کردن مو

بهتر است انتخاب مواد کراتینه مو از طریق روش شیمیایی را به متخصص این کار بسپارید اما این خوب است که بهترین محصولات موجود در بازار را بشناسید. 6 مورد از بهترین مواد کراتینه‌ای که در حال حاضر می‌توانید از آنها استفاده کنید عبارتند از:

  • کادیو (Brasil cacau)
  • گلوبال (global)
  • آمازون (Unico amazonliss)
  • ریو (Rio)
  • کراپلکس (keraplex)
  • گلد لیبل (gold label)

بهتر است انجام کراتینه را در کلینیک‌های زیبایی توسط یک متخصص انجام دهید تا از نتیجه کار مطمئن باشید.

بهترین مواد کراتینه کردن مو
انواع محصولات مناسب کراتینه مو

مراقبت‌های قبل از کراتینه

اگر می‌خواهید با مواد شیمیایی موی خود را کراتینه کنید، باید با شامپوهای موجود در کیت کراتینه یا شامپوهایی با PH متعادل مثل شامپو بچه، موی خود را بشویید. کار خاص دیگری لازم نیست انجام دهید و الباقی اقدامات را باید به آرایشگر بسپارید.

برای کراتینه طبیعی هم پیش‌نیازی شبیه به آنچه در سطر بالا گفتیم، دارید.

کراتینه مو چقدر دوام دارد؟

بسته به نوع مواد، جنس مو و البته نوع کراتینه، بین 2 تا 8 ماه اثر کراتینه روی مو باقی می‌ماند. بعد از آن در صورت تمایل، مجددا باید برای کراتینه اقدام کنید.

مراقبت های قبل از کراتینه مو

با رعایت مراقبت های قبل از کراتینه مو ، ماندگاری و کیفیت کراتینه را افزایش دهید. رعایت موارد زیر قبل از کراتینه کردن موها ضروری است:

  • شستن موها با شامپو بچه: اگر می‌خواهید با مواد شیمیایی موی خود را کراتینه کنید، باید با شامپوهای موجود در کیت کراتینه یا شامپوهایی با PH متعادل مثل شامپو بچه، موهای خود را بشویید. این شامپوها کمترین میزان مواد شیمیایی را دارند و اثربخشی کراتین را افزایش می‌دهند.
  • استفاده نکردن از ماسک موها و نرم کننده: قبل از کراتینه کردن موها از انواع نرم کننده‌ها و ماسک موها استفاده نکنید، زیرا مواد این محصولات روی ساقه موها باقی می‌مانند و جذب مواد کراتینه به ساقه موها سخت‌تر می‎شود.

با رعایت این دو نکته ساده، اثربخشی مواد کراتینه روی موهایتان افزایش می‌یابد.

مراحل انجام کراتینه کردن مو

کراتینه کردن مو در سالن‌های زیبایی به این صورت است:

ابتدا به خوبی موها را با شامپو می‌شویند و خیسی آن را تا حدودی با حوله می‌گیرند؛ به‌طوری که مو مقداری حالت نم‌دار خود را حفظ کند. اگر در این مرحله مو نیاز به آبرسانی و اکسیژن‌تراپی داشته باشد نیز این خدمات شامل حالتان می‌شود. این موارد به عمل احیای مو کمک می‌کنند.

در مرحله بعدی، موی سر را به مواد کراتین آغشته می‌کنند و برای 1 ساعت، به مو و مواد استراحت می‌دهند. در این مدت برای اثرگذاری بیشتر، معمولا جلوی پنکه موها را سشوار هم می‌کنند. دلیل این کار، آزاد شدن ماده شیمیایی خطرناکی به نام فرمالدهید است؛ درباره این ماده بالتر توضیح دادیم، لازم است بگوییم که فرمالدهید باعث سوزش چشم و مجاری تنفسی نیز می‌شود.

بعد از گذشت این مدت زمان، نوبت به اتوکشی می‌رسد تا مواد کاملا به ساختار مو نفوذ کند. در مرحله آخر، مو با شامپو مخصوص موهای کراتین شده و ماسک مخصوص بعد از کراتین شسته می‌شود تا مواد کاملا از روی مو پاک شود. بعضی از موها نیاز دارند که بین 1 تا 3 روز شسته نشوند و اصطلاحا قرنطینه شوند.

توجه! کراتینه مو کوتاه یا بلند تفاوتی در کیفیت انجام آن ندارد و فقط در هزینه تاثیرگذار است. همچنین کراتینه مو سریع تنها با مواد شیمیایی انجام می‌شود.

نمایش نحوه انجام کراتینه مو
مراحل انجام کراتینه مو

مراقبت‌های لازم بعد از کراتینه کردن مو

برای مراقبت بعد از کراتینه، باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید
  • از ماسک موی حمام و بعد از آن حتما استفاده کنید
  • موی خود را بعد از استحمام با باد سرد سشوار خشک کنید
  • اگر موخوره دارید، حتما آن را کوتاه کنید
  • از روبالشی و کش ساتن استفاده کنید
  • کمتر موهای خود را بشویید
  • موی خود را نکشید

و در نهایت برای حفظ زیبایی موهای خود به هیچ‌عنوان نگذارید که موهایتان به کلر (مثلا در هنگام شنا در آب استخر) آغشته شود. در مورد شرایط نگهداری به خوبی با پزشک متخصص صحبت کنید تا نتیجه مورد نظر خود را از کراتینه ببینید.

کراتینه مو در خانه

برای کراتینه کردن مو می‌توانید خودتان هم در خانه اقدام کنید. ماسک‌های طبیعی که می‌توانید در خانه برای کراتینه مو ترکیب کرده و درست کنید عبارتند از:

  • ماسک کراتینه تخم‌مرغ و روغن نارگیل
  • ماسک کراتینه تخم‌مرغ
  • عسل و روغن بادام
  • ماسک کراتینه تخم‌مرغ و روغن زیتون
  • ماسک کراتینه تخم‌مرغ و ماست
  • ماسک کراتینه تخم‌مرغ و موز
  • ماسک کراتینه روغن نارگیل
  • زیتون و نشاسته ذرت
  • ماسک کراتینه آووکادو و روغن زیتون
  • ماسک کراتینه آووکادو، روغن بادام و موز
  • ماسک کراتینه آووکادو و مایونز
  • ماسک کراتینه آووکادو و شیر نارگیل
  • ماسک کراتینه شیرنارگیل و گل مینا
  • ماسک کراتینه تخم کتان
  • ماسک کراتینه ژلاتین
  • ماسک کراتینه مو با سیب‌زمینی

کافیست هر کدام از مواد گفته شده در ساختار این مواد را با هم ترکیب کنید و بعد از گرفتن تست حساسیت، روی موهایتان بمالید و چند ساعت صبر کنید و بعد سرتان را بشویید. لازم به ذکر است که تمامی این روش‌ها، کراتین مو خانگی فوری محسوب می‌شوند.

آموزش کراتین مو در خانه با مواد شیمیایی هم به این‌صورت است که باید طبق همان مراحل آرایشگاهی پیش بروید با این تفاوت که باید موها را قبل از استفاده از مواد با باد سرد سشوار خشک کرده و بعد دسته‌بندی کنید و مواد را از پشت سر روی مو بگذارید.  مواد کراتینه شیمیایی باید چند سانتی‌متر از ریشه مو و کف سر فاصله داشته باشند. همچنین باید حتما از دستکش استفاده کنید.

همچنین مدت زمان قرارگیری مواد شیمیایی خانگی روی سر، حداکثر 30 دقیقه است. بهتر است برای نتیجه‌گیری بهتر، بعد از زدن مواد، موها را با کلاه مخصوص رنگ بپوشانید.

کراتینه مو مردانه

برخلاف باور غلط برخی مردم، کراتینه فقط مخصوص خانم‌ها نیست و کراتینه مو مردانه هم وجود دارد. کراتینه مردانه و زنانه با هم فرقی ندارد و در آقایان علاوه‌بر موی سر، برای ریش و سبیل هم استفاده می شود.

مزایا کراتینه مو

سایت medicalnewstoday در مورد مزایای کراتینه مو می‌گوید:

درمان‌های کراتینه مو، کوتیکول مو را صاف می‌کند و باعث می‌شود کمتر وز شود. بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که این درمان به موها ظاهری طبیعی صاف و براق می‌بخشد. اگر بعد از کراتینه موها، مراقبت‌های لازم را انجام دهید و به صورت مکرر، موها را نشویید، نتایج درمان می‌تواند تا چند ماه باقی بماند. با کراتینه کردن، موها قابل کنترل‌تر می‌شوند.

به گفته کسانی که تجربه انجام کراتینه را دارند، انجام آن شامل مزایای زیر است:

  • نگهداری راحت‌تر موها
  • موهایی صاف و درخشان
  • تاثیر طولانی مدت
  • رشد بهتر موها
  • صاف شدن موهای وز
  • صرفه‌جویی در وقت

در مورد کراتین مو نظر متخصص پوست و مو این است که انجام این کار برای کسانی که موهای آسیب دیده دارند، اتفاقا مفید است و تنها باید کاملا درست و حرفه‌ای انجام شود.

عوارض کراتینه مو

معایب و عوارض کراتینه مو برای آرایشگر و فردی که کراتینه مو انجام می‌دهد، متفاوت است. همچنین عوارض کراتینه در بارداری و شیردهی هم یکی از موضوعات مهمی است که در این مورد حتما باید به آن توجه ویژه شود. انجام کراتینه مو در زمان بارداری و استنشاق گاز آن برای خانم باردار بسیار خطرناک است و خطر سقط جنین وجود دارد.

آلرژی، خارش پوست و بروز دانه‌های قرمز رنگ، آسیب به مو در اثر حرارت اتو، ریزش مو ، از بین رفتن درخشندگی طبیعی موها، کم حجم شدن مو، افزایش چربی سر در اثر استفاده از شامپوهای بدون سولفات و ایجاد شوره از جمله اصلی‌ترین عوارض کراتینه مو هستند. در ادامه عوارض کراتینه مو را نسبت به افراد ذکر شده در قسمت بالا مطرح می‌کنیم:

عوارض کراتینه مو برای زنان

آسیب‌دیدگی موی خانم‌ها به علت دکلره و رنگ مو، همیشه بیشتر از آقایان است؛ به همین دلیل خانم‌ها همواره به دنبال راهی برای رفع وزی و شکستگی مو هستند. از آن‌جایی که کراتینه مو روشی برای زیباتر کردن ظاهر موها است، خانم‌ها به انجام آن، مشتاق‌تر هستند. دقت داشته باشید که سالانه حداکثر دوبار می‌توانید کراتینه مو انجام دهید، در غیر این صورت، ممکن است عوارض زیر را تجربه کنید:

  • خارش در قسمت گلو و چشم‌ها
  • ایجاد آلرژی پوستی
  • کم شدن حجم موها
  • کاهش درخشندگی موها
  • ایجاد دانه‌های قرمز
  • بیشتر شدن چربی پوست سر

در صورتی که در مراکز معتبر را انتخاب کنید و سالانه یک یا دو مرتبه کراتینه مو انجام دهید، احتمال بروز عوارض کاهش می‌یابد.

عوارض کراتینه مو برای مردان

صافی دائمی مو  ، مختص زنان نیست و مردان نیز می‌توانند کراتینه مو انجام دهند. در صورتی که کراتینه مو حرفه‌ای انجام نشود، احتمال بروز عوارض زیر وجود دارد:

  • خشک شدن بیش از حد موها
  • ریزش مو
  • مشاهده شوره سر
  • کدر شدن رنگ موها
  • ایجاد آلرژی یا حساسیت پوستی
  • سوزش چشم و گلو
  • چرب شدن سریع‌تر موها
  • مشاهده التهابات پوستی

کراتینه موی مردان نیز مانند زنان حساس است و باید در مراکز معتبر انجام شود.

عوارض کراتینه مو برای آرایشگر

کسی که کراتینه مو را انجام می‌دهد نیز به علت تماس با مواد کراتینه، ممکن است عوارضی را تجربه کند. مواد کراتینه سرشار از گار سمی به عنوان گاز فرمالدهید  (Formaldehyde)است. در صورتی که آرایشگر به صورت مداوم، این گاز را استشمام کند، احتمال بروز سرطان وجود دارد. عوارض کراتینه مو بیشتر شامل حال آرایشگرانی می‎شود که این کار را انجام می‌دهند.

دیگر عوارض کراتینه مو (تنفس گاز فرمالدهید) برای آرایشگر، عبارتند از:

  • سردرد
  • سرفه و خارش چشم
  • سوزش گلو
  • مشکلات خواب
  • خونریزی از بینی
  • کاهش تمرکز
  • مشکلات مربوط به تعادل

برای جلوگیری از عوارض کراتینه مو، بهتر است آرایشگر از ماسک استفاده کند و به نوعی، مانع استشمام گاز مواد کراتینه شود.

عوارض کراتینه مو در دوران بارداری و شیردهی

تنفس گاز فرمالدهید در دوران بارداری بسیار مضر است. این نوع گاز ممکن است از طریق ریشه مو به جریان خون راه یابد. این اتفاق هم می‌تواند به جنین آسیب برساند. زنان باردار حتی در سالنی که کراتینه مو انجام می‎شود، نباید حضور داشته باشند.

در دوران شیردهی نیز عوارض کراتینه مو بسیار زیاد است. ترکیبات شیمیایی موجود در مواد کراتینه می‌تواند از طریق شیر مادر به بدن نوزاد انتقال یابد. در این حالت ممکن است در بدن نوزاد خود عوارضی مثل خارش بدن، قرمزی و بثورات پوستی مشاهده شود. بنابر علت‌های ذکر شده، انجام کراتینه مو در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.

مراحل انجام کراتینه کردن مو
پخش مواد کراتینه مو بر روی تارهای مو

آیا کراتینه کردن خطرناک است؟

طبق اعلام FDA (اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا) مواد شیمیایی کراتین، سرطان‌زاست (به‌خاطر وجود فرمالدهید) و تنفس بخار یا خوردن آن، باعث ابتلا به سرطان می‌شود. برای همین بیشتر از مشتری، کراتینه مو برای اپراتوری که آن را انجام می‌دهد ضرر دارد. همچنین استنشاق گاز فرمالدهید باعث سوزش گلو، سرفه، خارش چشم و حتی خونریزی از بینی می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت کراتینه مو

عوامل مختلفی می‌تواند قیمت کراتینه کردن موها را تحت تاثیر قرار دهد. در جدول زیر، عوامل موثر بر قیمت کراتینه مو را شرح می‌دهیم:

معیار تعیین قیمت کراتینه کردن موتوضیحات
حجم و قد موهاقد موها، اولین معیار تعیین‌کننده قیمت کراتینه مو است. هر چقدر موها بلندتر باشد، به علت صرف مواد بیشتر، گران‌تر خواهد بود. همچنین حجیم بودن موها نیز به مواد کراتینه بیشتری نیاز دارد.
کیفیت موادمواد کراتینه با انواع کیفیت و قیمت مختلف در بازار وجود دارد. کیفیت مواد استفاده شده روی قیمت کراتینه مو اثر می‌گذارد.
برند موادهر چقدر برند مواد کراتینه استفاده شده، مشهورتر باشد، هزینه کراتینه کردن موها نیز افزایش می‌یابد.
محل انجام کراتینسالن زیبایی که کراتین مو را انجام می‌دهید، اهمیت زیادی دارد. سالن‌های زیبایی معتبر و مشهور همه شهرها، قیمت بالاتری ارائه می‌دهند.
روش انجام کراتیناز دیگر معیارهای قیمت گذاری کراتینه مو، روش انجام کراتین است. بعضی از روش‌ها ارزان‌تر هستند.
مهارت آرایشگرهر چقدر مهارت آرایشگری که کراتینه مو را انجام می‌دهد، بیشتر باشد، قیمت بالاتری ارائه می‌شود.
حالت موهامیزان آسیب‌دیدگی و حالت موها نیز در قیمت کراتینه مو تاثیر دارد. طبیعتا صاف کردن موهای کاملا فر، سخت‌تر از موهای مواج است و به مواد کراتینه بیشتری نیاز دارد.

آرایشگر بعد از بررسی معیارهای ذکر شده، قیمت نهایی انجام کراتینه مو را به شما اعلام می‌کند.

کراتینه مو، روشی کم‌خطر برای زیباتر کردن موها

با فواید و روش‌های کراتینه مو آشنا شدیم و به جواب سوال کراتین مو چیست ، رسیدیم. با مطالعه این مقاله از مجله سلامتی دکتر دکتر دانستیم که کراتینه کردن مو یک روش نوین برای احیای موها و صافی آن‌ها است. این روش مختص خانم‌ها نیست و آقایان نیز می‌توانند از خواص کراتینه مو بهره‌مند شوند. کراتینه مو نیز مانند خیلی از روش‌های جدید برای زیبایی در کنار خواص بی‌نظیر، عوارضی نیز به دنبال دارد.

فردی که قصد کراتینه مو را دارد، باید با همه عوارض کراتینه مو آشنا شود تا تصمیم درست‌تری بگیرد. عوارض کراتینه هنگامی رخ می‌دهد که در مراکز زیبایی نامعتبر، توسط اشخاص غیرحرفه‌ای با فاصله زمانی کم انجام شود. قبل از کراتینه موها، بهتر است با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. برای دریافت نوبت فوری از بهترین متخصص‌های پوست و مو می‌توانید از طریق سایت دکتر دکتر اقدام کنید. دکتر دکتر هر لحظه از شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. نظر شما در مورد کراتینه مو چیست ؟ هر سوالی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت با ما در میان بگذارید. مشتاقانه پاسخگوی شما خواهیم بود.

منبع:

medicalnewstoday.com

سوالات متداول کراتینه مو

کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در موها وجود دارد و باعث تقویت و صاف شدن آنها می‌شود.

 

این روش شامل استفاده از مواد حاوی کراتین روی موها است که با اتوکشی حرارتی تثبیت می‌شوند.

 

 

خیر. کراتینه ممکن است باعث بروز حساسیت و واکنش آلرژیک در افراد شود و عوارضی را به دنبال داشته باشد.

 

صاف شدن موها، کاهش وز، افزایش درخشندگی و محافظت در برابر آسیب‌های محیطی از مزایای کراتینه مو می‌باشد.

 

 
برچسب‌ها:
محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
اشتراک گذاری
من زهرام، یک ماجراجو که از 7 سال گذشته ساعت‌ها و روزهای متوالی رو پشت لپ‌تاپ گذروندم، میلیون‌ها کیلومتر اسکرول کردم و میلیون‌ها کلمه نوشتم. سفر من برای یادگرفتن و تجربه کردن در مسیر محتوا و SEO همیشه ادامه داره..
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*