روش کراتینه مو خانگی + فوری و بدون دردسر

کراتینه روشی موفق برای ترمیم موی آسیب دیده است اما همه فکر می‌کنند که برای انجامش باید به آرایشگاه مراجعه کنند، در صورتی‌که کراتینه مو خانگی آسان‌تر و البته کاملا بی‌ضرر است. اگر برای کراتینه آرایشگاهی محصولات مختلفی وجود دارد، برای کراتینه خانگی هم می‌توان از مواد در دسترس و طبیعی‌تری استفاده کرد؛ منتها اصولی دارد که باید از آنها مطلع باشید و همچنین برای نتیجه گرفتن از آن، صبر پیشه کنید!

اگر قصد کراتینه طبیعی موهای خود را دارید، در ادامه این مطلب از مجله پزشکی و سلامت دکتردکتر همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، 11 ماسک کراتینه طبیعی که خانگی هستند را به همراه روش استفاده از آنها معرفی کنیم. مطالعه این مطلب، حدودا 4 دقیقه طول خواهد کشید.

همچنین اگر سوالی در این رابطه دارید، می‌توانید در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات مطرح کنید تا پزشک پاسخ دهد.

کراتینه با سس مایونز

وجود روغن زیتون و تخم‌مرغ در ترکیبات سس مایونز، باعث کارآمدی آن برای کراتینه کردن خانگی مو شده است. صاف شدن موها، افزایش رطوبت، تقویت و افزایش رشد، تنها برخی از فواید سس مایونز برای مو به عنوان ماسک هستند.

برای استفاده از مایونز برای کراتینه کردن مو کافیست ابتدا موهای خود را مرطوب کنید و بعد به مقدار مساوی، مایونز را روی موهای خود از ساقه به پایین ماساژ دهید.

  • ماسک مایونز چقدر باید روی سر بماند؟

حداکثر بین 20 الی 30 دقیقه اجازه دهید که ماسک به‌همراه یک ماسک پلاستیکی روی سرتان بماند و بعد با آب ولرم و شامپوی معمولی، به خوبی موهای خود را بشویید.

  • هر چند وقت یک بار باید ماسک مایونز را روی مو گذاشت؟

برخی سه بار در هفته از این ماسک استفاده می‌کنند اما هفته ای یک بار هم کافیست.

  • چند وقت طول می‎کشد که اثر ماسک مایونز روی مو مشخص شود؟

از زمان اولین استفاده، می توانید اثراتی همچون درخشندگی و صافی موها را روی موی سر مشاهده کنید.

  • آیا استفاده از ماسک مایونز ضرر دارد؟

فواید استفاده از ماسک مایونز از مضرات آن بیشتر است. هرچند که به دلیل وجود برخی مواد نگهدارنده در ساختار آن، ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی و بالا رفتن چربی پوست سر شود. برای همین بهتر است قبل از استفاده از این ماسک، نظر دکتر پوست و مو زیبایی را هم جویا شوید.

قبل و بعد از کراتینه خانگی

ماسک کراتینه شیرنارگیل، گل مینا و آلوئه ورا

ساخت این ماسک بسیار ساده است؛ کافیست شیرنارگیل، گل مینا، یک قاشق عسل، یک ماشق ماست، و دو قاشق آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید تا به شکل یک خمیر دربیاید. بعد موهای خود را دسته‌بندی کنید و این خمیر را روی سرتان بمالید و برای 30 الی 40 دقیقه روی سرتان آن را نگه دارید. استفاده از این ماسک باعث ترمیم موهای آسیب دیده و رفع خشکی مو می‌شود. برای گرفتن نتیجه، باید هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

توجه! قبل از استفاده از این ماسک، حتما تست حساسیت پوستی بگیرید.

ماسک کراتینه عسل، تخم مرغ و روغن بادام

برای کراتینه کردن مو با این مواد، باید همه آنها را بدون هیچ ماده اضافه‌ای ترکیب کنید و برای 20 دقیقه روی موهایتان بگذارید. بعد از آن با آب ولرم و شامپوی معمولی (ترجیحا شامپو بچه) موهایتان را بشویید. برای گرفتن نتیجه مورد نظر، هفته‌ای یک تا دو بار از این ماسک استفاده کنید.

توجه! لازم است برای گرفتن نتیجه مطلوب از ماسک‌های خانگی، حتما بعد از شامپوهای مناسب و ماسک مخصوص مو هم استفاده کنید؛ این محصولات، اثر مکمل دارند و تاثیر ماسک‌های خانگی را دو چندان می‌کنند.

ماسک کراتین تخم مرغ و روغن نارگیل

یک عدد موز را با دو قاشق عسل، یک عدد زرده تخم‌مرغ و یک قاشق نارگیل مخلوط کنید. همچنین یک قاشق سس مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب را به این مخلوط اضافه کرده و بعد برای 20 دقیقه تار موهای خود را با آن ماساژ دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر، دو الی سه بار در طول هفته از این ماسک استفاده کنید.

قبل و بعد از ماسک کراتینه تخم مرغ
قبل و بعد از ماسک کراتینه تخم مرغ

ماسک کراتین برنج

تهیه این ماسک بسیار ساده است؛ کافیست 4 قاشق غذاخوری برنج را با آب بپزید و بعد از سرد شدن یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، شیر نارگیل و یک قاشق روغن زیتون را با آن مخلوط کنید. بعد مواد را روی مو‌های تمیز از ریشه تا ساقه بزنید و تقریبا تا دو ساعت به آن استراحت دهید.

اگر بخواهید، می‌توانید از روغن کرچک به‌جای زیتون استفاده کنید؛ این روغن باعث افزایش سلامت، آبرسانی، نرمی مو، درخشش و کاهش آسیب به مو می‌شود.

ماسک کراتینه روغن نارگیل، زیتون و نشاسته ذرت

با ترکیب روغن زیتون، یک قاشق چایخوری آبلیمو، روغن نارگیل و زیتون و سه قاشق چایخوری نشاسته ذرت، خمیری به دست می آید که بهتر است اول آن را روی حرارت ملایم کمی گرم کنید و بعد برای حداکثر دو ساعت روی موهایتان بگذارید. حتما بعد از گذاشتن این ماسک، روی سرتان را با پلاستیک بپوشانید.

کراتینه مو با روغن نارگیل

کراتینه مو خانگی با ماست

از آنجایی که ماست یک نرم کننده طبیعی برای موی سر است، می‌توانید از آن در ماسک کراتین هم استفاده کنید. همچنین پروتئین و اسید لاکتیک موجود در آن باعث بهبود وضعیت موخوره و کاهش ریزش مو می‌شود. ماسک ماست را می‌توان با آبلیمو یا مو و حتی تخم مرغ هم درست کرد. البته روغن زیتون، عسل، آلوئه‌ورا، برگ کاری و شیر نارگیل هم از جمله دیگر مواردی هستند که می‌توانید از ترکیب هر کدام از آنها با ماست، یک ماسک عالی برای کراتینه کردن مو به دست بیاورید.

برای گرفتن نتیجه مطلوب از ماسک کراتین ماست بهتر است که 15 الی 20 دقیقه آن را روی موی سر نگه دارید و هفته‌ای یک بار از آن استفاده کنید.

کراتینه خانگی با موز

موز یکی از مواد تشکیل دهنده یک ماسک خوب برای مو است؛ تقریبا در مواد سازنده بیشتر ماسک‌های موی خانگی می‌توان آن را دید. مخصوصا ماسک موز و قهوه که باعث بهبود گردش خون سر، شادابی و درخشندگی مو می‌شود. همچنین قهوه موجود در این ماسک، کف سر را اسکراب هم می‌کند و همین باعث پاک شدن آلودگی‌ها از کف سر می‌شود.

برای درست کردن این ماسک، موز و قهوه را با کمتر از نصف لیوان شیر (به نسبت میزان مواد) و دو قاشق عسل مخلوط کنید تا ترکیبی خمیری شکل به دست بیاید. مواد را روی موهای خود قرار دهید و بعد از 45 الی 60 دقیقه موی خود را بشویید.

کراتین خانگی مو با روغن زیتون

هر چه از ارزش زیتون برایتان بگوییم؛ کم است! روغن زیتون مکمل بسیاری از ماسک‌های مو است اما خودش هم قابلیت تبدیل به یک ماسک را دارد. برای درست کردن کردن کراتینه روغن زیتون، کافیست به نسبت قد و حجم موهایتان، این روغن را با 2 عدد تخم‌مرغ ترکیب کنید و برای 15 دقیقه روی موهایتان نگه دارید. می‌توانید به جای تخم‌مرغ، از عسل هم استفاده کنید.

کراتینه با روغن زیتون

کراتینه مو خانگی مردانه

تمامی روش های کراتین خانگی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان هستند و روی هر دو طیف، تاثیر یکسانی می‌گذارند. بنابراین اگر آقا هستید و به دنبال روشی خانگی برای کراتین موهایتان می‌گردید، می‌توانید از هر کدام از روش‌های بالا برای کراتینه کردن موهایتان استفاده کنید.

کراتینه مو خانگی فوری

اگر وقتتان کم است و می‌خواهید فوری موهای خود را کراتین کنید، ترکیب بلغور جوی دو سر با شیر و روغن بادام یا روغن زیتون بهترین گزینه است. با ترکیب این مواد، خمیری نرم به دست می‌آید که باید حداقل 30 دقیقه روی مو باشد. بعد از آن با آب ولرم موهای خود را بشویید و تاثیرش را ببینید.

کراتینه با آووکادو

کراتینه مو خانگی دائمی

روش دائمی برای کراتینه خانگی وجود ندارد اما تمام ماسک‌هایی که بالاتر معرفی کردیم، به مرور زمان تاثیری پایدار روی مو خواهند داشت.

کراتینه خانگی برای موهای وز

برای کراتینه کردن موهای وز در خانه به‌غیر از محصولات کراتینه مو ، 2 نوع ماسک وجود دارد که بیشترین تاثیر را در از بین بردن وزی مو می‌گذارند؛ ماسک، تخم مرغ و خامه و ماسک آووکادو و شیرنارگیل.

ماسک تخم مرغ و خامه از ترکیب این دو مواد و ۲ قاشق غذاخوری ماست درست می‌شود. کار سختی هم پیش رو ندارید، برای 35 دقیقه ماسک را روی سر خود نگه دارید و بعد با آب ولرم و شامپوی معمولی بشویید.

ماسک آووکادو و شیرنارگیل نیز از ترکیب این دو ماده با هم درست می‌شود؛ فقط لازم است که برای 30 دقیقه موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید. یادتان باشد که موهای خود را با آب سرد بشویید و بعد با سشوآر باد سرد موهای خود را خشک کنید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر