13 مورد از بهترین شامپوهای ضد ریزش مو ایرانی توصیه شده

موارد مختلفی همچون عوامل محیطی، عدم رسیدگی، مشکلات ارثی و هورمونی می‌توانند باعث ایجاد و تشدید ریزش مو‌ شوند. اما امروزه برای حل این مشکل راهکار‌های زیادی وجود دارد که پس از ریشه‌یابی علت ریزش مو، باید از آنها استفاده کنید. برای پیدا کردن علت ریزش مو می‌توانید با متخصصان پوست و مو مشورت کنید؛ دکتر پوست و مو پس از انجام آزمایشات مختلف، علت ریزش مو را پیدا کرده و روش‌های درمانی مختلفی را پیشنهاد می‌دهند. اما در حالت کلی یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای رفع ریزش مو، استفاده از شامپو‌ ضد ریزش است که در این مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر بهترین برند‌های شامپو ضد ریزش را به شما معرفی می‌کنیم. اما قبل از آن لازم است بدانید که یک شامپو ضد ریزش باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

شامپو ضد ریزش باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از اولین مواردی که هنگام ریزش مو به ذهن افراد می‌رسد، خرید شامپو ضد ریزش مو است. شامپو‌های زیادی به عنوان شامپوی ضد ریزش معرفی می‌شوند؛ در حالی‌‌که بعضی از آنها کیفیت مطلوبی نداشته و جوابدهی چندان خوبی ندارند. به همین دلیل لازم است هنگام خرید شامپو ضد ریزش مو به چند نکته توجه کنید:

۱. داشتن فرمولاسیون مناسب

مهم‌ترین ویژگی یک شامپوی ضد ریزش مو، فرمولاسیون آن است که میزان اثر‌گذاری آن را تعیین می‌کند. پس شامپوی ضد ریزش مو باید فرمولاسیون مناسب و استانداردی داشته باشد. البته همه چیز به علت ریزش مو هم بستگی دارد.

۲. سازگاری با انواع مو

شناخت نوع مو برای انتخاب شامپوی مناسب لازم و ضروری است. اما جدا از این مسأله، اگر یک شامپوی ضدریزش مو را به عنوان بهترین شامپو برای ریزش مو‌ها در نظر بگیریم، آن شامپو باید علاوه بر تقویت سلول‌ها و ریشه مو، چربی مو را تنظیم کرده و کاهش چربی بیش از حد پوست سر و مو را اصولی انجام دهد.

۳. بدون سولفات بودن شامپو

معمولاً ریزش مو‌ها باعث حساس شدن پوست سر می‌شود. بهتر است از برای جلوگیری از ریزش مو بهترین شامپو‌های بدون سولفات استفاده کنید.

ریزش مو

بهترین شامپو ایرانی برای ریزش مو

خوشبختانه امروزه شرکت‌های معتبری به تولید انواع شامپو‌ها در داخل کشور اقدام کرده‌اند که از لحاظ کیفیت با نمونه‌های خارجی برابری می‌کنند. یکی از بهترین شامپو‌های تولید شده در کشور، شامپو‌های ضد ریزش مو هستند که در انواع برندها تولید می‌شوند. برخی از این شامپوها عبارتنداز:

1. شامپو فولیکا

یکی از بهترین و پرفروش‌ترین شامپو‌های ایرانی، شامپو ضد ریزش موی برند فولیکا است که استفاده از آن به همه خانم‌ها و آقایانی که موی آسیب دیده و کم حجم دارند، توصیه می‌شود. این شامپو از عصاره گیاه آرنیکا گرفته شده و تا حدود زیادی ریزش مو را برطرف می‌کند.

شامپو فولیکا قیمت مناسبی داشته و بدون سولفات است و با رساندن انواع مواد مغذی و ویتأمین‌های لازم از جمله ویتأمین‌های خانواده ب به مو‌ها، تا حدود زیادی آن‌ها را تقویت می‌کند.

2. شامپو ضد ریزش و تقویت‌کننده کافئین سریتا

این شامپو حاوی سائوپالمتو و کافئین است که باعث افزایش ضخامت و استحکام مو‌ها شده و چربی کف سر را نیز به خوبی کنترل می‌کند.

اثربخشی شامپو ضد ریزش کافئین سریتا از طریق بهبود گردش خون انجام شده و به خاطر داشتن ویتأمین‌های B و E ساقه آسیب دیده مو را هم ترمیم می‌کند. همچنین این محصول می‌تواند از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند.

3. شامپو درمالیفت

شامپو درمالیفت فاقد هرگونه سولفات، نمک و پارابن است و به‌همین‌خاطر کمترین آسیب را به پوست سر وارد می‌کند. شامپو ضدریزش درمالیفت قادر به برطرف نمودن انواع ریزش موی اندروژنیک و غیر آندروژنیک است، ضمنا ریشه‌ی مو‌ها را تقویت می‌کند.

اگر مو‌های چرب دارید و به دنبال یک محصول ایرانی با کیفیت هستید که علاوه‌بر تقویت مو‌ها، چربی کف سر را هم کنترل کند در خرید این محصول تردید نکنید. لازم به‌ذکر است شامپو تقویت‌کننده‌ی درمالیفت از سفید شدن مو‌ها هم جلوگیری خواهد کرد.

4. شامپو ضد ریزش گزنه ایروکس

شامپو ضد ریزش ایروکس هم اثر خود را از طریق افزایش گردش خون مویرگی اعمال می‌کند. در فرمولاسیون این محصول کافئین وجود ندارد، بلکه گزنه کار کافئین را انجام می‌دهد. ویتأمین E و B۵ استفاده شده در این شامپو باعث می‌شود مو‌ها شاداب و درخشان شده و با ترمیم ساقه‌های مو سلامت آن‌ها را نیز تضمین می‌کند.

شامپو گزنه ایروکس دارای پلیمر‌های گیاهی مرطوب‌کننده است و برای مو‌های خشک نیز استفاده می‌شود، اما در حالت کلی برای مو‌های نرمال تا چرب مناسب‌تر است.

5. شامپو تقویت‌کننده انواع مو لامینین

یکی از شامپو‌هایی که می‌توانید به عنوان شامپوی روزانه خود انتخاب کنید، شامپوی لامینین است که به استحکام ساقه مو و حفظ درخشش و شادابی مو کمک کرده و باعث درمان و پیشگیری از ریزش مو‌ها می‌شود.

این محصول حاوی عصاره گیاهانی همچون بابونه، گزنه، دم اسب و رزماری است و باعث افزایش خون‌رسانی به ریشه مو‌ها شده و این موضوع به افزایش درخشش، نرمی و همچنین رویش مجدد مو‌ها کمک خواهد کرد.

معرفی 13 شامپوی ضد ریزش ایرانی

6. استم سل قرمز ضد ریزش

شامپوی استم سل آنزیم‌هایی که در ریزش موی غیرطبیعی نقش دارند را مهار کرده و باعث کنترل ریزش مو می‌شود. این محصول فاقد سولفات و پارابن بوده و علاوه بر داشتن عطر دلپذیر، مو‌های شما را شاداب و زیبا خواهد کرد.

7. شامپو ضد ریزش مو سینره

یکی از برند‌های معتبر و نام‌آشنای شامپوی ایرانی، برند سینره است که برای جلوگیری از ریزش و تقویت مو تولید می‌شود. شامپوهای سینره خواص منحصر به فردی دارند و این محصولات را می‌توان از بهترین شامپو‌های ضد ریزش ایرانی دانست که تابه‌حال نتایج مطلوبی را نشان داده‌اند.

یکی از شامپو‌های برند سینره حاوی عصاره نوعی نخل آمریکایی است که به‌عنوان مواد آنتی آندروژنیک شناخته می‌شود. این عصاره با عنصر روی و ویتامین B۶ ترکیب شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین باعث تقویت مو‌ها و تحریک رشد مو‌های جدید می‌شود و چربی مو‌ها را کاهش می‌دهد.

یکی از شامپو‌های سینره که مخصوص خانم‌ها است، برای شرایطی همچون بارداری یا عادت‌های ماهانه که خانم‌ها دچار کمبود مواد مغذی از جمله آهن و دیگر ریز مغذی‌ها می‌شوند، بسیار مناسب است. این شامپو مواد مغذی را در اختیار فولیکول مو قرار داده و با افزایش گردش خون در پوست سر، به کاهش ریزش مو کمک می‌کند و به رشد مجدد آن منجر می‌شود.

8. دیپ سنس از شامپوهای ضدشوره

برند دیپ سنس را یکی از بهترین برند‌های ایرانی موجود در بازار می‌دانند که برای تولید محصول از عصاره طبیعی گیاهان با رایحه‌های منحصر به فرد استفاده می‌کنند.

این برند شامپو‌های زیادی را در انواع مختلف برای مو‌های چرب، مو‌های خشک، مو‌های نرمال، مو‌های آسیب دیده و رنگ شده عرضه کرده که در کاهش ریزش مو نقش زیادی دارد. از مهمترین مزایای شامپو‌های برند دیپ سنس می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تقویت‌کننده قوی مو‌ها
  • دارای روغن طبیعی آملا
  • تغذیه‌کننده پیاز مو‌ها
  • مناسب برای مو‌های دارای ریزش
  • دارای رایحه دلپذیر و منحصر به فرد
  • حاوی آنتی اکسیدان و ویتأمین‌های ضروری

9. شامپو ضد ریزش نئودرم

یکی از شامپو‌های ضد ریزش مویی که بر پایه روغن آرگان ساخته شده، شامپوی نئودرم است که برای انواع مختلف مو استفاده می‌شود. ویژگی اصلی این شامپو را بازسازی و ترمیم مو‌های آسیب دیده می‌دانند که سرامید و پروبیوتیک موجود در این شامپو وظیفه این کار را برعهده دارند.

از دیگر ویژگی‌های این شامپو می‌توان به حفظ رطوبت مو، بهبود وضعیت مو، تقویت مو و درخشان کنندگی آن اشاره کرد. در صورتی که مو‌های شما به دلیل رنگ و دکلره بیش از حد خشک و شکننده شده و نمی‌توانید از ریزش آن جلوگیری کنید، شامپو نئودرم برای شما مناسب خواهد بود.

درمان ریزش مو با شامپو

10. شامپو لافارر

لافارر را باید یکی از برند‌های محبوب و با کیفیت ایرانی دانست که در تولید لوازم بهداشتی، آرایشی و مراقبتی پوست و مو فعالیت می‌کند. از بهترین محصولات این برند شامپو‌های بدون سولفات آن است که با توجه به ساختاری که دارند، برای مو‌های رنگ شده، کراتین شده و آسیب دیده بسیار مناسب هستند.

شامپو ضد ریزش ماینوکسی لافارر مخصوص مو‌های چرب و کدر است که حاوی ماینوکسیدیل، کافئین، کراتین، Zn-PCA، عصاره چای سبز و ویتامین B۵ است که در پیشگیری از ریزش مو بسیار موثر است. به دلیل وجود کافئین در این شامپو، رویش مجدد تار‌های مو تحریک شده و از تولید DHT و ریزش موی ارثی جلوگیری می‌شود. از مهمترین مزایای شامپو‌های برند لافارر می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تثبیت‌کننده رنگ مو
  • ترمیم‌کننده و تقویت‌کننده مو
  • حالت دهنده و نرم‌کننده مو
  • محافظ حرارتی مو
  • بازکننده گره‌های ایجاد شده در مو

11. شامپو ضد ریزش مو سیمفونی

از دیگر برند‌های ایرانی می‌توان برند سیمفونی را نام برد که اقدام به تولید شامپویی کرده که حاوی کافئین، روغن سیاه دانه و عصاره رزماری است. این شامپو علاوه بر کمک به قطع ریزش مو سر، برای استفاده بعد از انجام کراتین، صافی و ریباندینگ بسیار مناسب است.

این شامپو علاوه بر رفع ریزش مو، تغذیه‌کننده، تقویت‌کننده و بهبود دهنده مو‌های نازک و آسیب‌پذیر است و به دلیل عدم استفاده از پارابن، سولفات و دیگر مواد شیمیایی آسیب‌رسان، از بهترین شامپو‌های ضد ریزش مو در بازار محسوب می‌شود.

12. شامپو دافی

شامپو ایرانی دیگری که برای ریزش مو مناسب است، برند دافی است که علاوه‌بر قطع ریزش مو، محرک رشد مجدد مو نیز بوده و باعث تقویت، تغذیه و محافظت از ساختار تار‌های مو نیز می‌شود. این شامپو دارای ویتامین B و E بوده و از عصاره چای سبز و روغن آرگان نیز برای ساخت آن استفاده شده است.

13. شامپو سیوند

به عنوان بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان می‌توان برند سیوند را نام برد که با افزایش گردش خون، باعث قطع ریزش مو و ترمیم ساقه‌های آسیب دیده مو می‌شود. استفاده از این شامپو باعث برگشت زیبایی و درخشندگی مو‌ها شده و با کنترل چربی موی سر، ریزش آن را متوقف می‌کند. علاوه بر این، شامپو سیوند تقویت‌کننده بسیار مناسبی برای مو‌های شکننده محسوب می‌شود.

با شامپو مناسب، ریزش مو را کنترل کنید!

امروزه یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های افراد، زیبایی و سلامت مو‌های سر است‌. به همین دلیل اهمیت استفاده از شامپوی مناسب برای شست‌و‌شوی مو‌ها مشخص شده و خرید نوع شامپو به دقت بیشتری نیاز دارد. اما گاهی اوقات مو‌های سر دچار ریزش شده و زیبایی قبل خود را از دست می‌دهد.

در این مواقع بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا علت این موضوع مشخص شود. همچنین می‌توانید با مشورت پزشک، یکی از شامپو‌هایی را که ضد ریزش مو بوده و در این مقاله معرفی شده‌اند، تهیه کنید. برای مشورت با پزشکان متخصص می‌توانید از سایت نوبت‌دهی اینترنتی دکتردکتر استفاده کنید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. احمد می گوید

    سلام ببخشید من شامپو ضد شوره فولیکا رو 3 یا 4 بار مصرف کردم و بعد از اون موی سرم دچار ریزش شده
    خواستم بدونم کدوم از شامپوهایی که بالا معرفی کردین برام موثرتره

  2. محمد می گوید

    برای ریزش کدوم خوبه

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      همه شامپو های کافیینه موثر هستند
      اما نکته ای که قابل توجه هست اینه که شامپو به تنهایی جهت ریزش اصلا کافی نیست و باید ابتدا علت ریزش مو ریشه یابی شود

      1. میلاد خسرجی می گوید

        چطوری علت ریزش مو ریشه یابی شود؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر