داروهای گیاهی افزایش میل جنسی

حتماً با عبارت «میل جنسی» آشنا هستید و می‌دانید که کم یا زیاد بودن این غریزه در هر انسانی مشکل‌ساز خواهد شد. برخی از افراد از کافی نبودن میل جنسی‌شان ناراضی هستند و همواره در تلاش‌اند تا با افزایش میل جنسی کیفیت روابط زناشویی‌شان را بهبود ببخشند. درمان، دارو و روش‌های متعددی برای افزایش میل جنسی در زنان و مردان وجود دارد؛ اما آیا همه این روش‌ها قابل‌اعتماد هستند؟ آیا این داروها عوارض جانبی ندارند؟

کمک‌گرفتن از روش و داروهای گیاهی همواره خطرات کمتری در مقایسه با داروهای شیمیایی دارد. هر چند که این شیوه نیازمند صبر و حوصله بیشتری است؛ اما راهکارهای گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد. ما در این مقاله از مجله دکتر دکتر قصد داریم تا دارو، چای، مواد غذایی و میوه‌هایی را به شما معرفی کنیم که به افزایش میل جنسی‌تان کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

داروهای گیاهی برای خانم‌ها

دلایل زیادی برای کاهش میل جنسی در هر انسانی وجود دارد؛ اما به‌طورکلی نمی‌توانیم پارامتر مشخص و دقیقی را برای این موضوع بیان کنیم. برای مثال نمی‌توان تعداد و دفعات مشخصی را برای داشتن رابطه جنسی در طول یک ماه مشخص کرد. هر شخصی می‌تواند در دوره کوتاهی میل کمتری به برقراری رابطه جنسی داشته باشد اما نمی‌توانیم برچسب کم ‌میلی جنسی به او بزنیم.

یک خانم می‌تواند به دلیل بارداری، زایمان، تغییرات هورمونی، دلایل فیزیکی یا فیزیولوژیکی از ایجاد رابطه جنسی در بازه زمانی کوتاه‌مدتی، لذت کافی را نبرد. خواندن مقاله کاهش میل جنسی، علائم، علت و درمان در زنان و مردان می‌تواند تصویر ذهنی شما را نسبت به میزان میل جنسی روشن کند.

اگر متوجه شدید که شما نیاز به افزایش میل جنسی دارید، توصیه می‌کنیم حتماً با یک سکس‌تراپ یا دکتر زنان در تهران و دیگر شهرهای ایران مشاوره داشته باشید.

1. زعفران

زعفران برای تقویت روحیه و کاهش سطح استرس به زوجین پیشنهاد می‌شود. ازاین‌رو مصرف زعفران میل جنسی در زنان و مردان را تقویت می‌کند.

2. آب انار

این نوشیدنی منبع غنی از آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن موجب بهبود جریان خون‌رسانی به اندام‌های تناسلی می‌شد. آب انار را به‌عنوان یک داروی جنسی برای خانم‌هایی تجویز می‌کنند که دچار اختلال ارگاسم و بی‌میلی جنسی هستند.

داروهای گیاهی برای خانم ها

3. آب آلووئه ورا

نوشیدن آب آلووئه ورا برای افزایش انرژی و میل جنسی به خانم‌ها توصیه می‌شود. این نوشیدنی پتانسیل تولید هورمون تستوسترون را در بدن زنان افزایش می‌دهد.

4. ریحان

زنانی که از سطح میل جنسی خود رضایت کافی ندارند، ریحان تازه یا دم‌نوش آن را در برنامه غذایی خود جای دهند. عطر این گیاه موجب تقویت حواس و افزایش حس برانگیختگی در زنان خواهد شد.

داروهای گیاهی برای آقایان

ناپایداری و به‌هم‌ریختگی در ترشح برخی هورمون‌ها در بدن، باعث می‌شود تا شخص میل جنسی خود را از دست ‌دهد یا عکس این شرایط ایجاد شود. نوراپی‌نفرین، دوپامین، سروتونین، استیل‌کولین و هیستامین همگی در برانگیختگی جنسی نقش دارند. برای مثال هیستامین به اتساع عروق کمک می‌کند، درحالی‌که استیل‌کولین به داشتن نعوظ سالم کمک خواهد کرد. درک این تفاوت باعث می‌شود تا فرد به‌راحتی مکمل گیاهی مناسب خود را شناسایی و تناول کند. توصیه می‌کنیم برای شناسایی این مشکل ابتدا مقاله تقویت و افزایش میل جنسی مردان را مطالعه بفرمایید.

1. میخک

اگر عامل کم میلی شما به روابط جنسی مشکلات فیزیولوژیکی است، جای‌دادن چوب میخک در برنامه غذایی‌تان یک انتخاب هوشمندانه است. میخک یک داروی گیاهی جنسی ویژه آقایان است که با بهبود جریان خون دستگاه تناسلی اختلال جنسی‌شان را مرتفع می‌کند.

2. خردل

خردل تحریک‌کننده غدد و عصب‌های جنسی است. مردانی که از اختلالات جنسی رنج می‌برند بهتر است که خردل را در برنامه غذایی خود جای دهند. این افراد می‌تواند این چاشنی را در کنار غذا یا سالاد میل کنند.

3. جوز هندی

این گیاه هندی یکی دیگر از داروهای گیاهی جنسی مردانه است که سالیان زیادی است که از آن برای تقویت و بهبود قوای جنسی مردان بهره می‌گیرند.

4. شنبلیله

مردان شنبلیله را به‌صورت تازه یا پودر شده مصرف کنند. چراکه این گیاه موجب افزایش ترشح هورمون‌های استروژن و تستوسترون خواهد شد؛ بنابراین اختلالت جنسی را از بین برده و نهایتاً منجر به تقویت میل جنسی می‌شود.

5. ادویه کاری

ادویه کاری را از ترکیب چندین ادویه گرم‌مزاج مانند هل، دارچین، زردچوبه و زنجبیل می‌سازند. کاری به‌عنوان یک محرک عمل می‌کند و با بهبود جریان خون، میل و قوای جنسی مردان را می‌افزاید.

6. پیاز

مصرف پیاز در کنار غذا، به رفع اختلالات مربوط به نعوظ مردان کمک می‌کند. این ماده غذایی همچنین موجب افزایش تولید اسپرم و تقویت میل جنسی در مردان است.

7. سیر

سیر منبع غنی از آلیسین است این ماده گردش و جریان خون را در بدن افراد بهبود می‌بخشد و نهایتاً موجب افزایش میل جنسی خواهد شد. سیر برای درمان اختلالت مربوط به نعوظ مردان بسیار مفید است.

8. عسل طبیعی

عسلی ارگانیک (Mad honey) یکی از بهترین مواد غذایی طبیعی است که خوردن آن موجب افزایش تولید اسپرم، افزایش مدت‌زمان رابطه، تقویت قوای جنسی و رفع اختلال جنسی در آقایان می‌شود.

بهترین راهکار برای درمان بی‌میلی جنسی یا افزایش آن مشاوره یا مراجعه به دکتر آقایان است.

خردل برای افزایش میل جنسی

مواد طبیعی افزایش‌دهنده میل جنسی

اکنون که به دلایل کاهش میل جنسی پی بردیم می‌توانیم در کنار مشاوره با یک متخصص از دارو و خوراکی‌های گیاهی زیر برای افزایش میل جنسی مردان و زنان استفاده کنیم. برای مثال:

1. نعناع فلفلی

خوردن نعنا فلفلی به‌صورت تازه، خشک، اسانس، دم‌نوش، دم‌کرده یا هر نوع دیگری به خانم‌ها و آقایان بسیار توصیه می‌شود. ازآنجایی‌که طبع نعنا فلفلی گرم و خشک است به کاهش عامل کاهنده میل جنسی یعنی استرس و اضطراب کمک فراوانی می‌کند.

استفاده از نعنا فلفلی به خانم‌ها بسیار توصیه می‌شود. زیرا در کاهش دردهای عصبی، پایین آوردن ریسک سقط‌جنین، از بین بردن نفخ و دردهای قاعدگی بسیار مؤثر است.

2. جنسینگ

جنسینگ آسیایی یک درمانگر گیاهی است که بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و ترشح هورمون را تسهیل می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که جنسینگ هم بر افزایش میل جنسی و هم بر میزان برانگیختگی جنسی تأثیر مثبتی خواهد داشت. مصرف این ماده گیاهی به خانم‌ها و آقایان بسیار توصیه می‌شود. خوردن جنسینگ قرمز یا مکمل‌های تولید شده بر پایه این ماده، بر میزان باروری زوج‌های جوان بسیار مؤثر است.

3. دامیانا

Turnera diffusa یا دامیانا از گیاهان بومی امریکا است که مردم مایا از این گیاه به‌عنوان داروی افزایش میل جنسی استفاده می‌کنند. این گیاه را در ایران می‌توان به‌صورت مکمل‌های گیاهی در غالب کپسول تهیه کنید. مصرف این دارو گیاهی علاوه بر موارد جنسی برای بهبود خلق‌وخو نیز تجویز می‌شود. زوجین می‌توانند به‌صورت مشترک از دامیانا استفاده کنند.

4. مارچوبه

مارچوبه به برقراری تعادل هورمون‌ها و حمایت از باروری کمک فراوانی می‌کند. مطالعات بالینی نشان می‌دهند که آنتی‌اکسیدان موجود در مارچوبه باعث کاهش سطح استرس و اضطراب در بدن می‌شود، ازاین‌رو افزایش میل جنسی را به دنبال دارد.

5. زنجبیل

این گیاه به دلیل طبع گرمی که دارد از قدیم‌الایام نیز برای تقویت میل جنسی، گرم‌شدن رحم و تسکین دردهای قاعدگی توصیه می‌شد. این ادویه را می‌توان به‌صورت پودر یا برش‌های تازه‌ استفاده کرد. زنجبیل را به شکل دم‌نوش، چای یا ادویه در غذاها به کار بگیرید. این دارو گیاهی به خانم‌ها و آقایان پیشنهاد می‌شود.

6. دارچین

پودر یا چوب دارچین ذاتاً یک دارو گیاهی جنسی نیست؛ اما طبع گرم این ادویه باعث گرم شدن رحم می‌شود. مصرف دارچین به مرور زمان میل جنسی شما را افزایش می‌دهد. جای دادن این ماده طبیعی در برنامه غذایی اصلاً کار پیچیده یا سختی نیست. کافی است این ادویه را در وعده‌های غذایی خود یا با قهوه و چای مصرف کنید. مصرف دارچین بیشتر به خانم‌ها پیشنهاد می‌شود.

دارچین، مواد طبیعی افزایش میل جنسی

دم‌نوش افزایش‌دهنده میل جنسی

تعداد زیادی از مواد طبیعی که در مراتب بالاتر به آن اشاره کردیم را می‌توانید به‌صورت دم‌نوش یا چای گیاهی مصرف کنید. مانند: نعنا فلفلی، دارچین، زنجبیل، میخک، زعفران، ریحان یا جنسینگ اما مواردی که در ادامه نام می‌بریم در فروشگاه‌ها به‌صورت یک مکمل یافت می‌شوند.

1. چای گیاهی تریبولوس

چای یا دم‌نوش گیاهی تریبولوس، در واقع مکملی است که از گیاه bindii تهیه می‌شود. مصرف این چای به مدت چهار هفته باعث افزایش میل و تقویت قوای جنسی در زنان می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده این مکمل از طریق افزایش ترشح هورمون تستوسترون به توان جنسی زنان کمک می‌کند.

2. چای گیاهی Moontime Tea

این نوشیدنی ترکیبی از عسل طبیعی، گزنه، گلبرگ گل رز، دامیانا، وانیل و دارچین است که نوشیدن ان را به خانم‌ها توصیه می‌کنند. این چای علاوه بر افزایش میل جنسی بانوان موجب افزایش حس نشاط و انرژی در آن‌ها نیز می‌شود.

دمنوش برای افزایش میل جنسی

قطره‌های گیاهی و شربت‌ها

قطره‌های گیاهی و شربت‌های مختلفی در فروشگاه‌های معتبر، داروخانه و عطاری‌ها یافت می‌شوند که بر افزایش میل و قوای جنسی تاثیرگذاراند. مانند:

1. شربت گیاهی آفرودیت

آفرودیت از زنجبیل، دارچین، جنسینگ، گرده درخت نخل اره، خارخاسک و تریبولوس تهیه می‌شود. این شربت گیاهی را برای خانم‌هایی تجویز می‌کنند که به دنبال افزایش میل جنسی و رسیدن به ارگاسم بالا هستند. نوشیدن این دارو سبب افزایش حس برانگیختگی نیز خواهد شد.

2. قطره گیاه پنج انگشت

قطره گیاهی پنج انگشت که آن را با نام ویتاگنوس در بازار عرضه می‌کنند، یکی از داروهای گیاهی جنسی ویژه بانوان است. این قطره را در جهت افزایش رضایت جنسی و رفع اختلالات جنسی تجویز می‌کنند.

3. زسترا

زسترا نوعی قطره گیاهی است که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. این قطره از روغن گل‌گاوزبان، عصاره گلپر، ویتامین E و ویتامین C تشکیل می‌شود. زسترا را باید قبل از رابطه جنسی به دهانه واژن بمالید تا باعث برانگیختگی جنسی شود. مصرف این دارو گیاهی به خانم‌ها توصیه می‌شود.

4. قطره گیاهی گل سرخ

سال‌هاست که از گیاه گل سرخ به‌عنوان معجزه جنسی در زنان نام می‌برند. این گیاه را در ساخت مکمل‌های دارویی، شربت، قطره و اسانس‌های افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان به کار می‌بردند.

5. قطره گیاهی Spanish fly

این قطره گیاهی نیز برای رفع سردمزاجی و افزایش میل جنسی در زنان تجویز می‌شود. این قطره را بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید. برای دریافت مشاوره می‌توانید به کمک لینک نوبت‌دهی دکتر اقدام نمایید.

غذاها

حتماً این مثل را شنیده‌اید که «غذای شما داروی شماست». در کنار همه موارد نام‌برده، می‌توانید برای افزایش میل جنسی خود از موارد زیر نیز بهره بگیرید:

  1. ماهی سالمون
  2. مغزها و آجیل
  3. گوشت قرمز و گوشت‌های ارگانیک
  4. شکلات تلخ
  5. سبزی‌ها تازه
  6. جو دوسر
  7. تخم‌مرغ
  8. کاکائو
  9. آووکادو
  10. روغن ‌زیتون
  11. ادویه‌های گرم و تند

میوه‌ها

هندوانه، کدوتنبل، سیب و موز می‌توانند به رفع اختلالات جنسی مردان و زنان کمک کنند. مصرف این میوه‌ها علاوه بر تقویت قوای جنسی، موجب افزایش سطح ایمنی و سلامت بدن نیز می‌شود.

داروهای گیاهی برای آقایان

عوارض داروهای گیاهی

برخلاف تصور بسیاری از افراد داروهای گیاهی هم دچار عوارض جانبی هستند. این داروها پس از مصرف در کبد فرد تسویه می‌شود و در صورت زیاده‌روی یا استفاده خودسرانه می‌تواند به کبدتان در درازمدت آسیب وارد کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر گونه داروی گیاهی یا شیمیایی با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

موارد احتیاط و منع داروهای گیاهی

داروهای گیاهی را نیز باید بااحتیاط مصرف کرد. ازاین‌رو افرادی که داروهای گیاهی را به‌منظور افزایش میلی جنسی، استفاده می‌کنند، بهتر است که در دسته‌های زیر قرار نگیرند.

  1. خانم‌های که باردار یا شیرده هستند.
  2. افرادی که به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلایند.
  3. اگر پزشک معالجتان داروی خاصی را برای بهبود میل جنسی‌تان تجویز کرده و شما در حال استفاده از آن هستید.
  4. اشخاصی که به بیماری‌های کبدی دچار هستند.

برای مصرف داروهای گیاهی بهتر است با پزشک مشورت کنید…

اکنون که به انتهای مقاله داروهای گیاهی افزایش میل جنسی از مجله دکتر دکتر رسیدیم، دلایل و راهکارهای فراوانی را برای افزایش میل جنسی در مردان و زنان را بررسی کردیم. همچنین دریافتیم که کدام مواد طبیعی می‌توانند این غریزه را در زنان و مردان تقویت کرده یا بهبود دهند. با بررسی محدودیت‌ها و موارد احتیاط متوجه شدیم که چه افرادی باید در مصرف این داروها دقت بیشتری به خرج دهند.

داروهای گیاهی در مراتب پایینی از کم میلی جنسی به افراد کمک کند و همواره توصیه ما به مشاوره با متخصصین حوزه سلامت و درمان است. پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل حتماً با متخصصین اورولوژی یا زنان در این زمینه گفت‌وگو نمایید. نوبت‌دهی آنلاین مجموعه دکتر دکتر راهی سریع و آسان برای دریافت مشاوره‌های تخصصی است.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر