اصلی‌ترین راه‌ های انتقال اچ پی وی hpv زگیل تناسلی (تایید شده توسط پزشک زنان)

راه‌های انتقال اچ پی وی hpv زگیل تناسلی چیست؟
اشتراک گذاری 238 نظر

بیشتر از ۳۰ نوع رده از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد. این ویروس‌ها می‌توانند ناحیه تناسلی در مردان و زنان را عفونی کنند. بعضی از انواع این ویروس زگیل تناسلی به وجود می‌آورند. انواعی از آن هم هست که بسیار خطرناک‌اند و عوارضی جدی در بدن ایجاد می‌کنند. چه خطراتی؟ برای مثال، سرطان دهانه رحم. با اقداماتی می‌توانید از انتقال و ابتلا به ویروس اچ پی وی جلوگیری کنید. در صورت ابتلا هم باید به پزشک زنان مراجعه کنید. در این مقاله از مجله دکتردکتر می‌خواهیم به شما از راه‌های انتقال اچ پی وی بگوییم تا با اطلاعات بیشتر بتوانید از خودتان بهتر مراقبت کنید.

محتوای پزشکی این مطلب توسط دکتر افسانه رستگار، متخصص زنان، زایمان و نازایی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

دکتر افسانه رستگار

اگر سوالی در این رابطه دارید، می‌توانید در انتهای همین صفحه و در قسمت نظرات بنویسید تا پزشک پاسخ دهد. 

راه‌ های انتقال اچ پی وی (HPV) چیست؟

ویروس اچ پی وی می‌تواند بخش‌های مختلفی از بدن را عفونی کند. انواع مختلفی از این ویروس وجود دارد و برخی از آنها باعث ایجاد زگیل‌هایی در دست، صورت، پا، اندام تناسلی و نقاط دیگر بدن می‌شوند. اچ پی وی دهانی هم وجود دارد که بسیار خطرناک است.

حدود ۳۰ نوع از این ویروس‌ها می‌توانند ناحیه تناسلی مردان و زنان را تحت‌ تأثیر قرار بدهند. اندام‌های جنسی و تناسلی مانند دهانه رحم، فرج، بیضه‌ها، مقعد و آلت مردان در خطر عفونی‌شدن با ویروس اچ پی وی هستند.

HPV نوعی از ویروس که اندام‌های تناسلی را نشانه می‌گیرد از راه تماس پوستی منتقل می‌شود و یک بیماری مقاربتی است. باید بدانید که بسیاری از انواع اچ پی وی بی‌خطر هستند از جمله همان نوع ویروسی که باعث زگیل تناسلی می‌شود.

بعضی از انواع ویروس می‌توانند باعث بروز سرطان‌هایی در بدن شوند. اگر این مشکل زود شناسایی و درمان شود، باز هم جای نگرانی وجود نخواهد داشت. با شناخت راه های انتقال اچ پی وی می‌توانید از ابتلا به آن به‌ سادگی جلوگیری کنید.

راه های انتقال اچ پی وی

تمام زگیل‌ها از نوع اچ پی وی هستند؟

بله! پاسخ به این پرسش مثبت است. ویروس‌های اچ پی وی که در ناحیه تناسلی زگیل به وجود می‌آورند، خوشایند نیستند اما بی‌خطر هستند. نوع ۶ و ۱۱ این ویروس بیشتر از انواع دیگر باعث زگیل تناسلی می‌شوند.

باید بدانید که تمام زگیل‌های پوستی در نتیجه ویروس اچ پی وی به وجود می‌آیند اما تمام انواع ویروس‌های اچ پی وی باعث ایجاد زگیل نمی‌شوند. دقت کردید؟ پس عامل زگیل ویروس HPV است اما تمام اچ‌پی‌وی‌ها زگیل‌زا نیستند. با راه های انتقال اچ پی وی آشنا شوید و نگذارید که در تله‌اش به دام بیافتید.

اچ پی وی در زنان

ویروس اچ پی وی هم در زنان عفونت‌هایی ایجاد می‌کند و هم در مردان اما بروز آن در زنان خطرناک‌تر است. چرا؟ چون اگر درمان نشود، امکان دارد که منجر به سرطان دهانه رحم شود. آزمایش‌های HPV و پاپ‌اسمیر روش‌هایی برای بررسی ابتلا به این ویروس هستند. درباره زگیل تناسلی زنان یا همان اچ پی وی می‌توانید در یکی از مطالب مجله دکتردکتر بیشتر مطالعه کنید.

اچ پی وی در مردان

ویروس HPV باعث زگیل تناسلی مردان هم می‌شود اما در آنها خطرات کمتری نسبت به زنان ایجاد می‌کند. البته اچ پی وی هم می‌تواند منجر به سرطان‌هایی در مردان شود اما در مواردی بسیار نادر.

انتقال اچ پی وی از طریق تماس پوستی

نوعی از ویروس اچ پی وی که منجر به زگیل تناسلی می‌شود از راه تماس پوستی انتقال پیدا می‌کند. زمانی که رابطه جنسی برقرار می‌کنید، تماس پوست و رابطه‌های مقعدی و دهانی امکان انتقال ویروس را تقویت می‌کنند.

اگر اندام تناسلی‌تان مانند فرج، واژن، مقعد، دهانه مقعد، دهانه رحم، آلت مردانه یا بیضه‌ها در تماس با فردی قرار بگیرد که دچار عفونت است، شما هم می‌توانید به احتمال زیاد به عفونت مبتلا شوید.

یادتان باشد که امکان انتقال ویروس از راه تماس دست با اندام‌هایی که گفته شد، وجود ندارد. اگر هم چنین چیزی وجود داشته باشد، بسیار نادر است و هنوز تحقیقات زیادی درباره‌اش انجام نشده است.

بسیاری از بانوان بارداری که به اچ پی وی مبتلا هستند، نگران زیادی بابت انتقال این بیماری به جنین خود دارند. در این راستا مطالعه مطلب زگیل تناسلی در بارداری را توصیه می‌کنیم.

انتقال اچ پی وی ساده است؟

باید بدانید که متأسفانه، ویروس اچ پی وی بسیار مسری است. از آنجا که این ویروس از راه تماس پوستی منتقل می‌شود، ارتباط با فردی مبتلا می‌تواند شما را به راحتی دچار زگیل تناسلی کند.

حتماً لازم نیست که مایعاتی از بدن در رابطه جنسی ترشح شود تا شما و شریک جنسی‌تان به زگیل تناسلی دچار شوید. در واقع، بدون ترشحات جنسی هم و فقط در حد تماس پوستی در رابطه می‌توانید به عفونت مبتلا شوید.

برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی باید روابط جنسی‌تان را کنترل کنید. کسانی که در تماس جنسی با دیگری نیستند از زگیل تناسلی هم در امان می‌مانند.

واکسن گارداسیل

روش‌های جلوگیری از انتقال اچ پی وی چیست؟

برای کاهش خطر ابتلا به ویروس اچ پی وی و زگیل تناسلی باید روش‌های زیر را به خاطر بسپارید:

  • واکسن اچ پی وی
  • معاینه و چکاپ مداوم
  • رابطه جنسی مراقبت‌شده
  • حفاظت از شریک جنسی

واکسن اچ پی وی

بهترین راه پیشگیری از زگیل تناسلی ناشی از ویروس HPV واکسینه‌شدن است. در واقع، پیش از آنکه هر فردی از نظر جنسی فعال شود، باید این واکسن را تزریق کند. استفاده از واکسن اچ پی وی برای تمام کسانی مقدور است که ۹ تا ۴۵ سال سن دارند. نام واکسنی که برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی استفاده می‌شود هم گارداسیل است.

معاینه و چکاپ مداوم

برای پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم در نتیجه عفونت اچ پی وی باید حواستان به معاینه‌ها و چکاپ‌های دوره‌ای باشد. آزمایش‌های اچ پی و و پاپ‌اسمیر از روش‌های تشخیص زگیل تناسلی هستند. با تشخیص زودهنگام عفونت اچ پی وی و استفاده از انواع درمان‌های علمی و درمان خانگی زگیل تناسلی می‌توانید سلامت‌تان را حفظ کنید.

رابطه جنسی مراقبت‌شده

استفاده از کاندوم‌ها یا وسایل پیشگیری از بیماری‌های ناشی از رابطه دهانی می‌توانند در جلوگیری از عفونت‌های HPV مؤثر باشند. دقت کنید که زگیل تناسلی مانند بیماری‌های مقاربتی دیگر از راه ترشحات بدن منتقل نمی‌شود و تماس پوستی است که آن را به دیگری سرایت می‌دهد. با این حال، استفاده درست از وسایل پیشگیری در کاهش خطر عفونت نقش دارد.

حفاظت از شریک جنسی

اگر دچار زگیل تناسلی شده‌اید، حتماً به شریک جنسی‌تان اطلاع دهید. او هم باید متقابلاً چنین کاری انجام بدهد. با توقف رابطه جنسی با فرد بیمار می‌توانید سرایت را قطع کنید. با آگاهی از راه های انتقال اچ پی وی در مسیر پیشگیری و حفظ سلامت قدم بردارید.

یادتان باشد که زگیل تناسلی در مردان و زنان پیش می‌آید و همه باید نسبت به سلامتی خود و شریک جنسی‌شان در این زمینه محتاط و حساس باشند.

راه های انتقال اچ پی وی

راه های انتقال اچ پی وی را بشناسید و ا ز آنها بپرهیزید

ویروس اچ پی وی باعث زگیل تناسلی می‌شود. از آنجایی که این عفونت به شدت مسری است، باید با راه‌های انتقال آن آشنا باشید. این ویروس از راه تماس پوستی منتقل می‌شود.

اگر با فردی در ارتباط جنسی قرار بگیرد که اندام‌های تناسلی‌اش دچار عفونت هستند، شما هم با احتمال بالایی به این بیماری مبتلا خواهید شد. برای پیگیری وضعیت ابتلا به ویروس اچ پی وی به پزشک مراجعه کنید.

سیستم نوبت دهی آنلاین دکتردکتر راهی ساده و بهینه برای برقراری ارتباط با پزشکان خبره است.

اگر درباره انتقال زگیل تناسلی سؤال دیگری هم در ذهنتان مانده است، حتماً از ما بپرسید.

منبع:

my.clevelandclinic.org

برچسب‌ها:
محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
اشتراک گذاری
نویسنده: نیلوفر شهدوست
نیلوفر شهدوست هستم و نزدیک به یک دهه در دنیای محتوا گشت‌وگذار می‌کنم. حضور در بخش‌های مختلف این دنیا، با یادگیری، شناخت آدم‌ها و خلق ارتباطات برایم شیرین است. تولید محتوا در حوزه پزشکی و سلامت هم یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تجربه کاری من هست و شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در تولید بیشتر از ۵۰۰ مقاله به‌روز، در زمینه‌های پرجست‌وجوی پزشکی و سلامت مشارکت داشته‌ام. این حضور مداوم و پررنگ در دنیای محتوای پزشکی، با وسواس و دقت زیادی همراه بوده تا مخاطبان نازنین بتوانند به منابع تراز اول پزشکی دنیا دست پیدا کنند و جواب پرسش‌هایشان را سریع‌تر بگیرند و البته کمتر نگران شوند. امیدوارم که توانسته باشم در مسیر پیگیری بیماری‌ یا پیداکردن پاسخی برای سوالات پزشکی و سلامتی شما در کنارتان باشم.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

238 دیدگاه در “اصلی‌ترین راه‌ های انتقال اچ پی وی hpv زگیل تناسلی (تایید شده توسط پزشک زنان)
  • سلام . بنده چند روز پیش با دوست دخترم رابطه جنسی دهانی داشتم (لب گرفتن که ناحیه دهانش مشکل و زخم و زیگیلی نداشت فقط انگشت من با واژن تماس داشت و احتمال اینکه بعد به آلت خودم زده باشم هست و البته آلت من با دهان ایشان تماس داشت) و الان متوجه شدم که مبتلا به دو نوع خفیف hpv هست . آزمایش داده بودن. آیا من مبتلا شدم ؟

    پاسخ
    • سلام
      اگر رابطه فقط دهانی بوده و ایشون ضایعه ای در دهان نداشتن بعید هست
      البته اگر تماس پرفشار با ناحیه تناسلی ایشون داشتین احتمال انتقال هست

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر،من خانم هستم دچار زگیل مقعدی شدم و نوع ۱۶ و ۵۱ رو دارم و بعد از دیدن هم سه چهار بار بار رابطه داشتم با پارتنرم اما ایشون زیگیل نزدن و ازمایششون هم منفی بود،میخواستم بدونم ایا واقعا ایشون مبتلا نشدن؟

    پاسخ
    • سلام
      در مردان هیچ روش قطعی برای تشخیص قطعی hpv وجود ندارد

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    ببخشید مراکز لیزر که از ضدعفونی کننده‌های سپتی‌سرفیس برای هندپیس دستگاه استفاده می‌کنند و برای هر فرد روی آن سلفون نو می‌کشند، مطمئن هستند یا باز هم امکان ابتلا با توجه به سلفون وجود دارد؟

    پاسخ
    • سلام
      انتقال به این طریق صورت نمی گیرد

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر عذر میخوام ی سوال داشتم آیا اچ پی وی از طریق خوردن غذای دهنی فرد آلوده انتقال می‌شود یا خوردن غذایی ک قاشق دهنی اش رو زده؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام
      اگر زگیل در ناحیه دهان ندارد خیر

      پاسخ
  • سلام. من هرموقع که برای کاشت ناخن میرم همش استرس اینو دارم که از طریق ناخنگیر یا سوهان بیماری hpv بگیرم به طوری که همش ذهنم درگیره و نگرانم. ایا امکان انتقال از این طریق یا طریق خون وجود داره؟ چون گاهی هم پیش میاد پوست دور ناخنم رو زخم میکنن و خون میاد.

    پاسخ
    • سلام
      خیر به این روش انتقال نمیابد

      پاسخ
  • سلام و خسته نباشید
    ایا زگیل تناسلی از طریق استخر منقل میشود؟

    پاسخ
    • سلام
      تحقیقات ، انتقال رو از طریق استخر تایید نمی کنند

      پاسخ
  • سلام
    من ی روز هست ک رابطه مراقبت نشده داشتم با کسی ک آلتش زیگیل تناسلی داشته
    بعد از رابطه فهمیدم
    میخاستم ببیتم دارو یا چیزی هست واسه اینک از بین بره ؟

    پاسخ
    • سلام
      خانم هستین یا آقا؟
      اگر خانم هستین به متخصص زنان و اگر آقا هستین جهت بررسی به متخصص اورولوژی مراجعه کنید

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    من از سرویس بهداشتی فرنگی عمومی استفاده کردم و یکبار هم با دوستام آبمیوه ای که اونها دهن زده بودن رو خوردم میخواستم ببینم اگه یکی از افرادی که از اون نوشیدنی خورده یا از سرویس بهداشتی فرنگی استفاده کرده hpv داشته باشه من هم میگیرم؟

    پاسخ
    • سلام
      خیر عزیز با این‌ تماس ها انتقال پیدا نمیکند

      پاسخ
  • سلام
    وقت به خیر. شریک جنسی من متاسفانه تنوع‌طلب هست و با افراد زیادی رابطه داشته. زیاد پیش میاد که موقع لب گرفتن میگه دهانش آفت زده و زخمش کمی دردناکه براش. و بعد از چند روز هم خوب میشه. با این حال من تابحال نه دهانم آفت زده و نه زخمی یا علامتی روی بدنم داشتم. اینو هم بگم که من بیماری خود ایمنی دارم و دار‌وی سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف میکنم. می خواستم بپرسم آیا ممکنه مشکل زخمهای دهانی شریکم hpv باشه؟ آیا من با توجه به دارویی که مصرف میکنم شرایط دریافت واکسن HPV رو دارم؟

    پاسخ
    • سلام عزیز
      با توجه به شرایط خودایمنی شما و رابطه های متعدد ایشان جهت مشاوره و لزوم تزریق واکسن گارداسیل و هپاتیت و…به متخصص زنان مراجعه کنید

      پاسخ
  • سلام کسی که HPV داره و من از لیوان ایشون چایی خوردم آیا امکانش هست مبتلا شده باشم

    پاسخ
    • سلام
      اگر ضایعات دهانی ندارند خیر انتقال نمی یابد

      پاسخ
  • سلام، یکی از دوستای من مبتلا به hpv هستش و با نی نوشیدنی منو خورد، آیا امکان مبتلا شدن از طریق نی نوشیدنیم هست؟

    پاسخ
    • سلام
      اگر ضایعات دهانی ندارند خیر انتقال نمی یابد

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر آیا زگیل تناسلی از طریق وسایلی که از بیرون می‌خریم منتقل میشه؟مثلا وسیله رو خریدیم بهش دست زدیم و بلافاصله بریم دستشویی و به ناحیه تناسلی دست بزنیم امکان داره که منتقل بشه؟اصلا این ویروس توی فضای آزاد چقدر زنده میمونه؟و اینکه وقتی بیرونی و به موهامون دست می‌زنیم ممکنه ویروس به مو بچسبه و بعداً که به مو دست می‌زنیم و بریم دستشویی منتقل بشه؟

    پاسخ
    • سلام خیر عزیز
      از این طریق که گفتین قابل انتقال نیست

      پاسخ
      • سلام من چند وقت پیش دکتر اورولوژی رفتم و آزمایش hpv pcrc دادم بعد از شش روز جواب منفی آمد و خواستم به دکتر نشون بدم که البته قبل از من کسی که زگیل تناسلی داشتو احتمال زیاد دستش رو به زگیلهایش زده بود دستش با دستم یک لحظه تماس داشت میخواهم بپرسم که چون من هم دستم را در اتاق معاینه بر روی ناحیه تناسلی بصورت کوتاه مدت تماس حاصل کرد با توجه به خراش سطحی ایجاد شده در یکهفته قبل برای آزمایش pcr hpv آیا چقدر احتمال دارد hpv را به ناحیه تناسلی منتقل کند

      • سلام
        بدین روش امکان انتقال نیست

  • سلام ،من سال 97 بخاطر تجاوز سطحی و بدون دخول دچار زگیل نوع کم خطر نوع 11 شدم و قرص زینک مصرف کردم و سیستم ایمنی تقویت کردم بعد دو سه ماه زگیلا رفتن و تا الان هیچ نشونه ای ندیدم از برگشتشون الان قصد ازدواج دارم ولی میترسم به اون فرد منتقل بشه از طرفی هم نمیتونم این موضوع رو باهاش در میون بزارم لطفا راهنمایی کنید باید چیکار کنم که مطمئن بشم از بدنم رفته کامل چون باکره هستم

    پاسخ
    • سلام عزیزم
      جهت مشاوره و معاینه به متخصص زنان مراجعه کنید

      پاسخ
  • سلام وقت خوش من تو ازمايشگاه كار ميكنم مقداري از ليكوييد بيمار مبتلا ب hpv روي شلوار (خشتك)ريخت بعد رفتم حمام و با صابون و اب داغ شستم حمام هم با اب داغ شستم شلوار هم چندين بار شيتمو باردار هستم ميخوام بدونم امكان ابتلا ب hpvدارم و ايا حمام اوكي شده
    ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    پاسخ
    • سلام
      از روی لباس قابل انتقال نیست

      پاسخ
  • سلام خسته نباشین من ناحیه تناسلی دچار زگیل تناسلی شده میخاهم ببینم اگر از جاهای دیگر رابطه برقرار کنم امکان انتقال این ویروس هست ؟( با این ناحیه برخوردی نباشد)

    پاسخ
    • سلام
      در صورت عدم هیچ برخوردی خیر

      پاسخ
  • من ۲۴ سالمه و مجردم
    عفونت قارچی و خارش دارم دستمو داخل بردم و خاروندم .. همون موقع دستمو الکلی کردم یک ساعت بعدش هم دستمو با مایع شستم که خیلی کف نکرد .. بعد یک لقمه صبحانه خوردم دوباره شک کردم که دستمو درست نشستم یکبار دیگ شستم با مایع.
    حالا سوالم اینه امکان داره ویروس hpv و زیگیل دهانی بگیرم در ضمن من روی الت تناسلیم هیچ زیگیلی نمیبینم.

    پاسخ
    • سلام
      خیر با این روش بعید است

      پاسخ
  • سلام
    من با یک خانم به دفعات رابطه داشتم الان متوجه شدم زگیل تناسلی داره
    چظوری متوجه بشم که من آلوده شدم یا نه؟

    پاسخ
  • سلام
    وقت بخیر
    ببخشید بنده یک سوال داشتم برادر بنده ب زگیل تناسلی مبتلاست چند روز پیش دیدم ک داشت از زیر شلوار دستگاه تناسلیشو میخاروند بعدش ک بلند شد بره دستاشو بشوره خیلی اتفاقی همون دست ب صورتم برخورد کرد انگشتاش هم ب دهانم برخورد کرد ایا امکانش هست بنده ب زگیل مبتلا شم

    پاسخ
    • سلام
      تماس اگر انقد سطحی باشه انتقال بعیده

      پاسخ
  • سلام من حدود ۴ سال پیش با دو پارتنرم فقط بوسه فرانسوی داشتم الان خیلی ترسیدم با این که چند سال ازش گذشته میترسم این ویروسو ناخواسته به من انتقال داده باشن … با کره ام چیکار کنم با چه ازمایشی معلوم میشه؟ در ضمن نمیتونمم خانوادمو در جریان بزارم لطفا جواب بدین

    پاسخ
    • سلام
      اگر هیچ‌بثورات پوستی در دهان نداشتین و ندارین بعیده موردی باشه

      پاسخ
      • بله ولی خب من نمیدونم اون ها داشتن یا نه
        الان خیلی نگرانم و نمیدونم به چه دکتری مراجعه و چه آزمایشی میتونم بدم

      • سلام عزیز
        جهت معاینه به متخصص زنان مراجعه کنید

  • سلام
    من نمیدونم ایشون داشتن یا نه
    ایا بوسیدن لب طرف مقابلمون هم باعث انتقال بیماری hpv میشه؟
    و همچنین دست گذاشتن به آلت تناسلیش مدت زمان خیلی کوتاه

    پاسخ
    • سلام
      اگر در دهانش ضایعه داشته باشه بله منتقل میشه

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید زگیل تناسلی از قلیان هم منتقل میشود؟ یا اگه ظرف ادم مشکوک رو بشوریم آلوده میشویم؟

    پاسخ
    • سلام
      از طریق قلیان منتقل میشه

      پاسخ
  • سلام من دچار زگیل مقعدی شوم اصلا نمیدونم چطور! اگه بخوام با کسی رابطه واژینال داشته باشم چون خود واژنم نداره شریک جنسیم باز مبتلا میشه ؟

    پاسخ
    • سلام
      بله احتمال ابتلا هست

      پاسخ
  • سلام من کارشناس اتاق عمل هستم خون فردی که مبتلا به hpv بود زیر ناخن و بسترناخنم رفته بود که شست و شو دادم احتمال انتقال به من هست؟

    پاسخ
    • سلام
      از طریق خون منتقل نمیشود

      پاسخ
  • اگر فردی که مشکوک به hpv است دستش با ناحیه تناسلی اش برخورد کند و بالافاصله به وسیله ای بزند (جعبه پلاستیکی دستمال کاغذی) ، بعد از چند دقیقه فرد دومی به آن جعبه دست بزند و سریع هم برود دستشویی و در آنجا طبیعتا دستش با ناحیه تناسلی خودش برخورد دارد آیا فرد دوم مبتلا میشود؟

    پاسخ
    • سلام
      خیر به این روش منتقل نمی شود

      پاسخ
  • سلام آیا با واکسینه شدن احتمال انتقال این ویروس به صفر میرسه؟ و اینکه بعد لیزر که الکل میزنن به دستگاه بازم ممکنه منتقل شه؟

    پاسخ
    • سلام
      انواع پرخطرش بله

      پاسخ
  • من ۱۶ ماه قبل رابطه ی مقعدی داشتم که پارتنرم روی اندام جنسیش زائده هایی بود .اون زمان اطلاعی نداشتم ازین بیماری و حالا نگرانم من زائده و علائمی که گفتید رو تا امروز نداشتم ممکنه درگیر شده باشم؟

    پاسخ
    • سلام
      اگر رابطه جنسی داشتین بهتره معاینه شین و ازمایش بدین
      به متخصص” زنان مراجعه کنید

      پاسخ
  • سلام.
    آیا فقط لب گرفتن بدون مقاربت باعث انتقال ویروس HPV میشه؟

    پاسخ
    • سلام
      اگر زخم در دهان و لب نباشه
      خیر

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر ارزو سلامتی دارم براتون.دوست پسر من زگیل تناسلی داره هیچ سکسی هم باهم نداریم اما وقتی دستشو میگیرم کافه میریم یا اون لمسم میکنه صورتو بوس میکنه یا دست ب گوشیم میزنه وقتی میام خونه تا حموم نرم دستامو نشورم زیاد گوشیمو الکلی نکنم اروم نمیشم تازه اونم یکم اروم میشم.از این راه ها انتقال پیدا میکنه بنظرتون؟با سپاس از پاسختون

    پاسخ
    • سلام
      درسته در حال حاضر رابطه جنسی ندارین
      اما توصیه میشه واکسن hpv بزنین
      با تماس هایی که گفتین بعیده انتقال، البته بهتره بوسه عمیق فرانسوی پرهیز کنین

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من هم خونه ایم دچار بیماری زیگیل تناسلی شده و قبلاً شلوارشو یه بار پوشیدم و یا استخر رفتیم و یا لباسشویی مشترک داریم ولباسامونو باهم مینداختیم تو لباسشویی و از حموم مشترک استفاده میکنیم ممکنه ممکنه من هم مبتلا بشم؟

    پاسخ
    • سلام
      انتقال با این روش ها نامحتمل هست
      جهت مشاوره دقیق تر میتونین از تماس تلفنی <a href="https://evisit.drdr.ir/doctors&quot; متخصص زنان استفاده کنید

      پاسخ
  • سلام من رابطه جنسی نداشتم کلا چه برسه رابطه جنسی دهانی چند وقتی بود یک ضایعه روی زبان کوچکم به وجود اومد و چند سالی وجود داشت اما چند ماه پیش حس کردم تغییر فرم داره میده که به پزشک مراجعه کردم و اون رو برداشت و جاش رو سوزاند و به عنوان نمونه پاتولوژی فرستاد و گفتن اچ پی وی هستش. چطور ممکنه من گرفته باشم؟ از طریق غذای دهنی و اب دهان منتقل میشه که به گلوی من رسیده؟

    پاسخ
    • سلام
      بدون هیچ رابطه ای کمی بعید هست
      اگر لام نمونه رو دارین بهتره به یک پاتولوژیست دیگر هم نشان دهید

      پاسخ
      • سلام،من تکنسین اتاق عمل هستم،دیروز دستم به سوند مریضی ک اچ پی وی داشته برخورد کرده ک الوده به مخاطش بوده،روی انگشت من هم زخم های سطحی وجود داشتهک زخم باز نبود،درحد درم،ممکنه بیماری بمن منتقل بشه؟؟؟؟

      • سلام
        خیلی بعید هست

  • سلام پسر من حدود 17سالشه تا حالا با کسی هیچ رابطه ای نداشته ولی چند وقته مقداری جوش سفید ریز روی کلاهک آلتش پیدا شده

    پاسخ
  • سلام
    چند وقتی هست پایین کلاهکم یه برآمدگی مثل گوشت اضافه در اومده دو طرف سرشم سفید بود زیگل این

    پاسخ
    • سلام
      نیاز به معاینه دارد

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من حدود یک ماه پیش رابطه دهانی داشتم تماس پوستی هم داشتیم ولی دخول نه.یک روز بعدش یه سری جوش های دردناک و زیادی داخل بینی ام زد و بعد ده بیست روز خوب شدن داخل دهانم ولی چیزی نزده ‌‌الان هم ناحیه داخل واژنم سوزش داره امکان زگیل تناسلی هست؟؟؟خواهش میکنم جواب بدین

    پاسخ
    • سلام
      با توجه به شرح حالتون بهتره معاینه شین عزیز و به متخصص” زنان مراجعه کنید

      پاسخ
  • سلام من دیروز اپلاسیون زیر بغل انجام دادم خانومه با کاردک قبلی زد ب زیر بغلم اما مطمئنم تا دو روز قبل از من ب کسی نزده بوده احتمال انتقال اچ پی وی چقدره

    پاسخ
    • سلام
      بعید هست عزیز

      پاسخ
      • سلام وقتتون بخیر
        ببخشید خاله ی من مبتلا به اچ پی وی تناسلی هستش و من اخیرا فهمیدم . قبلا از رژ لبش استفاده کردم ، یا مثلاً وقتی خونش بودم از ظروف خونه اونا استفاده کردم و همچنین دست دادن و روبوسی و.. میخواستم بدونم تو این موارد امکان انتقال هست ؟
        سوال دیگه اینکه اگه کسی مبتلا بشه چه مدت طول می‌کشه که بثورات داشته باشه و فرد متوجه بشه که ویروس بهش سرایت کرده؟

      • سلام
        از این طرق که گفتین قابل انتقال نیست

  • سلام من حدود چهار ماه پیش آلت تناسلی دوست پسرم با وسط سینه م تماس داشت و منی هم ریخت اوت قسمت، بعد دوهفته احساس سوزش و خارش در اون ناحیه داشتم و جوش ریز ریخت، رفتم دکتر زنان گفت قارچه، شامپو کتوکونازول داد ، جوش ها از بین رفت، اما الان حدود یک ماه زیر شکمم می‌سوزه و خارش داره و جوش قرمز میزنه ولی زیگیل نیست ، چون دکتر هم گفت زگیل تناسلی فقط از راه رابطه جنسی منتقل میشه، البته من ترشحات پنیری شکل هم دارم و پماد داده دکتر زنان بهم، با این حال بازم استرس دارم که زگیل نباشه، خواستم نظر شما رو بدونم. و اینکه اصلا تماس ناحیه تناسلی نداشتیم

    پاسخ
    • سلام
      بدون تماس جنسی زگیل بعیده
      درضمن زگیل ضایعات گل کلمی شکل میده

      پاسخ
  • سلام خواهر من چند وقته که دچار سوزش و خارش و خونریزی ناخیه تناسلی شده و میگه که یه چیزی مثل خال گوشتی هم داخل واژنش دیده ولی هنوز دکتر نرفته که بفهمه زگیل تناسلی هست یا خیر…من مجرد هستم و تا به حال رابطه جنسی نداشتم..‌.خواهرم قبل از بروز این علائم از ژیلت من استفاده کرده و من نمیدونستم و یک هفته بعد از اون ژیلت استفاده کردم میخواستم بدونم که این ویروس چند روز خارج از بدن زنده میمونه و امکانش هست که من هم مبتلا شده باشم؟میتونم بدون بروز علائم برم دکتر و آزمایش بدم؟

    پاسخ
    • سلام
      نگران نباش عزیز
      اگر ثابت شد خواهرت زگیل داره، شما هم ویزیت شین

      پاسخ
  • سلام ما توی خونه سگ داریم و چند روز پیش شخصی به مادرم گفته بود داشتن سگ باعث میشه hpv بگیرین،آیا سگی که با حیوانات دیگه هیچ رابطه ای نداره میتونه خود به خود مریض بشه؟بعد از طریق دست زدن به حیوانات کسی این مریضی رو میگیره؟اصلا امکانش هست؟

    پاسخ
    • سلام
      خیر ارتباطی نداره به hpv

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    آیا انتقال از طریق مراکز لیزر یا اپیلاسیون هم امکان پذیر هست؟

    پاسخ
    • سلام
      بله ممکنه منتقل شه اگر نکات لازم رعایت نشه

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    مدتیه فهمیدم خواهرم hpv دارن و خودشون گفتن همسرشونم زگیل دارن
    حالا سوالم اینه و خیلی نگرانم و میترسم دخترمن حدود ۳ سالشه ی وقتا با خواهرم حمام رفته یا دسشویی یا مثلا پوشک عوض کرده خدای نکرده ممکنه دخترم hpv مبتلا بشه چطور باید متوجه بشم که مشکلی نیست
    خواهرم میگه حمامو تو وان هم گذاشته روی پاش زیاد خاطرش نیست که گذاشته باشه اما من باز نگرانم یادش نباشه چون کوچکترم بود گاهی میبردش و یا استخر رفتیم چطور میتونم متوجه بشم مشکلی نیست
    ممنونم

    پاسخ
    • سلام
      نگران نباشید
      بهتره توسط متخصص” پوست معاینه شود

      پاسخ
      • سلام وقت بخیر. معاینه فردی که hpv 16_18 داره. با دستکش یکبار مصرف.
        خطر انتقال برای فرد معاینه کننده هست؟

      • سلام
        خیر با دستکش منتقل نمیشه

  • سلام دوست من بطری آب رو سر کشید بعد بلافاصله من سر کشیدم بعد دو سه دقیقه گفت که مبتلا به زیگل تناسلی هست ولیزر هم جواب نمیده و هی زگیل میزنه آیا منم از طریق بطری آب آلوده شدم؟

    پاسخ
    • سلام
      انتقال از طریق تماس جنسی هیت

      پاسخ