نقد قرص فیتو (PHYTO) و بررسی میزان اثرگذاری آن روی ریزش مو

مکمل‌های متنوعی برای بهبود وضعیت موها وجود دارند و قرص فیتو یکی از معروف‌ترین آن‌هاست. قرص فیتو چیست؟ فیتو، مکملی با ترکیبات طبیعی و عصاره گیاهی است که می‌تواند ویتامین‌های ضروری، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌های لازم را در اختیار موها قرار بدهد. مصرف منظم مکمل فیتو به ناخن‌ها، پوست، موها و مژه‌ها کمک می‌کند تا سالم‌تر و زیباتر به نظر برسند. مصرف فیتو، باید زیر نظر دکتر پوست صورت بگیرد. در این مقاله از مجله به شما می‌گوییم که فیتو چیست و چه کاربردهایی دارد. مطالعه این مطلب، به ۳ دقیقه زمان نیاز دارد.

در پایان، اگر پرسشی دارید از ما بپرسید تا پزشک به شما پاسخ بدهد. 

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان کردن

قرص یا مکمل فیتو چیست؟

مکمل فیتو، حاوی موادی است که به حفظ سلامت و افزایش زیبایی موها، پوست و ناخن کمک می‌کنند. کسانی که موهای ضعیف و آسیب‌دیده دارند یا ناخن‌هایشان دچار شکنندگی و ضعف است، با مصرف این محصول می‌توانند اوضاع را بهبود دهند. هر دوز از این ویتامین مغذی، متشکل از اسیدهای چرب ضروری و نوعی ترکیب آنتی اکسیدانی است. این ترکیبات باعث تولید کراتین، رشد موی سالم و ناخن‌ها و مژه‌های بلندتر می‌شود. قرص فیتو فاقد گلوتن، پارابن و سولفات است. در این مکمل، خبری از سیلیکون، مواد پتروشیمیایی و روغن‌های معدنی هم نیست.

قرص فیتو
قرص فیتو

ترکیبات فیتو چیست؟

محصولات مراقبت از مو فیتو با مواد طبیعی و گیاهی فرموله شده‌اند تا سلامت موها را افزایش بدهند. برای نمونه در این مکمل، روغن جوانه گندم و روغن دانه گل گاوزبان موجود است. این ترکیبات، به درخشندگی موها کمک می‌کنند. ضمن اینکه، مکمل‌های فیتو فاقد پارابن، سولفات، سیلیکون یا گلوتن هستند. ترکیبات کلیدی قرص ویتامین فیتو به شرح زیر است:

  • عصاره هویج ژلاتینی؛ به تقویت درخشندگی پوست و مو کمک می‌کند.
  • روغن دانه گل گاوزبان؛ حاوی ویتامین C و B است و در رشد مو و تقویت ناخن اثرگذار است.
  • روغن ماهی؛ حاوی امگا۳ و ۶ است و چرخه عمر مو را بیشتر می‌کند.
  • دانه تخمه آفتابگردان؛ از مو و پوست در مقابل آلودگی‌های محیطی و اشعه خورشید حفاظت می‌کند.

مواد دیگر موجود در ترکیبات قرص فیتو، شامل این موارد هستند:

  • پیریدوکسین کلرهیدرات
  • روغن سویا هیدروژنه
  • روغن سبوس برنج
  • روغن جوانه گندم
  • لسیتین سویا
  • عصاره آسرولا
  • ریبوفلاوین
  • گلیسرول
  • اوریزانول
  • ژلاتین
  • بیوتین
  • تیتانیوم

درست است که بیشتر مواد این قرص گیاهی‌اند، اما نباید سرخود اقدام به مصرف آن کنید. محصولات گیاهی هم می‌توانند با بروز عوارضی در بدن همراه باشند.

مکمل فیتو به چه شکلی عرضه می‌شود؟ در هر بسته چند عدد قرص است؟

مکمل فیتو، در قالب قرص تولید می‌شود. بسته‌های آن معمولاً حاوی ۱۲۰ عدد قرص هستند. بسته‌های ۳۰ و ۹۰تایی این محصول هم در بازار وجود دارند. شاید برایتان جالب باشد که این برند در تولید محصولات متنوع در حوزه تقویت و پرپشت شدن مو هم فعال است. در واقع، علاوه‌ بر قرص‌های مکملی که تولید می‌کند، محصولات دیگری در قالب‌های دیگر هم به بازار می‌فرستد. شامپوها، رنگ موها و سرم‌های تقویتی فیتو هم در بازار عرضه می‌شوند. حتی کیت‌های رنگ مو یا کرم‌های رسیدگی به موی برند فیتو هم در بازار در دسترس قرار دارند.

قرص فیتو

قرص فیتو ساخت کجاست؟

فیتو، قرص مکملی ساخت کشور فرانسه است و مجموعه تولیدی الس گروپ (Ales Group)، آن را روانه بازار می‌کنند. شرکت مذکور، در حوزه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست، مو و ناخن فعال است. این مجموعه، قدمت و سابقه زیادی هم در این عرصه دارد. شرکت الس گروپ، از حوالی سال‌های ۱۹۶۹ میلادی تاکنون مشغول به کار است و محصولات گوناگون از جمله این مکمل معروف فیتو را تولید می‌کند.

تفاوت قرص فیتو اصل و فیک چیست؟

برای مصرف مکمل‌ها و قرص‌های تقویتی مانند فیتو، باید حواستان را در هنگام خرید جمع کنید. نگذارید که محصولی فیک و قلابی به دستتان برسد. به تفاوت میان قرص اصل و قلابی یا در اصطلاح فِیک دقت کنید. این تفاوت‌ها، شامل موارد زیر است:

  • وجود بارکد در محصولات اصل و امکان اسکن‌کردن آن برای یافتن محصول واقعی با مشخصات دقیق در سایت شرکت سازنده
  • درج تاریخ مصرف و انقضای دقیق روی بسته‌بندی محصولات اصل
  • لوگوی مشخص و واضح شرکت روی بسته‌های قرص اصل

بازار فروش مکمل‌های پوست و مو، بسیار داغ است و بعید نیست که با شمار زیادی از محصولات تقلبی در این زمینه روبه‌رو شوید. با در نظرگرفتن نکات بالا و تهیه محصول از منابع معتبر، با خیال راحت خرید کنید.

کاربرد قرص فیتو چیست؟

قرص فیتو می‌تواند علاوه‌بر تاثیر بسیارش روی پوست و مو، در مدیریت علائم یائسگی، بهبود سلامت استخوان‌ها و قلب و حتی پیشگیری از برخی از انواع سرطان‌ها، مؤثر باشد. از دیگر مزایا و موارد استفاده قرص فیتو، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ریزش مو را کاهش می‌دهد.
  • ناخن‌های شکننده را تقویت می‌کند.
  • به تقویت و تراکم مجدد مو کمک می‌کند.
  • سرشار از ویتامین B و آنتی اکسیدان است.

با مصرف این قرص، در صورت نیاز می‌توانید به وضعیت موها و ناخن‌ها سروسامان بدهید و آن‌ها را سالم‌تر و زیباتر کنید. ادعا می‌شود که خواص قرص فیتو، فراوان‌اند و مصرف منظم آن می‌تواند به بهبود سلامت و ظاهر پوست و مو کمک کند.

تاثیر قرص فیتو بر رشد مو

در ساختار فیتو، از مواد شیمیایی مضر و مواد ناخوشایندی مانند پارابن استفاده نمی‌شود. عناصر طبیعی و فرمولاسیون بهینه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، مزایای زیر را برای موها به‌همراه می‌آورد:

  • ضخیم‌شدن مو
  • پرپشت‌شدن مو
  • افزایش حجم و طول مژه‌ها

بنابراین، احتمال اثرگذاری این قرص بسیار بالاست.

تاثیر قرص فیتو بر رشد ناخن‌ها

قرص فیتو، برای رشد و استحکام ناخن‌ها طراحی نشده، اما برخی ترکیبات موجود در آن، ممکن است به بهبود سلامت کلی بدن و سلامت ناخن‌ها، کمک کند. فیتو، می‌تواند اثرات مثبتی روی وضعیت ناخن‌ها هم داشته باشد. با مصرف این مکمل:

  • ناخن‌ها محکم می‌شوند و به‌راحتی نمی‌شکنند.
  • شکاف کنار ناخن‌ها، از بین می‌رود.

با مصرف چنین مکملی، هم ناخن‌ها سالم‌تر می‌شوند و هم زیبایی بیشتری پیدا می‌کنند. در این محصول، مواد متنوعی برای تقویت ساختارهای پوست و سلول‌های آن وجود دارد. مصرف آن باعث اثرگذاری روی ناخن‌ها و حواشی بافت پوستی اطرافشان هم می‌شود.

مکمل ریزش مو فیتو
مکمل ریزش مو فیتو

آیا در کنار فیتو باید از محصولات دیگری استفاده کرد؟

با این‌که فیتو، مکمل کاملی است اما بسته به شرایط فرد، میزان ریزش مو و همچنین تجویز پزشک، نیاز به استفاده از محصولات مراقبت از مو نیز وجود دارد. شرایط پوست و موی هرکس در گروی وضعیت عمومی سلامتی‌اش قرار دارد. بنابراین، با نسخه‌ای کلی نمی‌توانیم درباره وضعیت و بهبود اوضاع پوست و مو صحبت کنیم. به‌عبارت دقیق‌تر، نسخه‌ای کلی برای بهبود آن‌ها وجود ندارد. گاهی‌اوقات، ریزش مو یا مشکلات موجود در پوست و ناخن‌ها ریشه در وضعیتی پزشکی یا ابتلا به یک بیماری دارد. هرکس باید بنا به تجویز پزشک، اقدام به مصرف مکمل‌های مختلف کند و داروی ریزش مو را استفاده کند. بااین‌حال، به‌طور کلی از فیتو در کنار محصولات مراقبتی موها استفاده می‌شود. برای مثال، شامپوها و سرم‌های موی تقویت‌کننده عموماً بی‌خطرند. وجود روتین پوست و مو یا تغذیه سالم هم می‌تواند به اثرگذاری بهتر محصولات تقویتی و مکمل‌ها کمک شایانی کند.

چه مکمل‌هایی باعث تاثیر بهتر فیتو می‌شوند؟

از آنجا که ریزش موها به دلایل مختلفی رخ می‌دهد، باید دلیل آن را پیدا کنید و بعد به‌سراغ راه‌کار بروید. گاهی‌اوقات، مصرف چند مکمل (همچون قرص هیرتامین) در کنار هم، می‌تواند ایده خوبی باشد اما پزشک متخصص بنا به شرایط هر فرد و از سوی دیگر، دلیل ریزش مو دست به تجویز می‌زند. در واقع، هرگز نباید خودسرانه اقدام به مصرف چند مکمل با هم بکنید. چنین اقدامی می‌تواند در صورت پیش‌رفتن در مسیری نادرست به بروز عوارضی نظیر مشکلات دستگاه گوارش منجر شود. به‌طور کلی، مکمل‌های دیگری که می‌توانند با تجویز پزشک (در صورت نیاز)، اثرگذاری روند درمان و تقویت پوست و مو را بهتر کنند:

بیوتین (ویتامین B7) بیوتین به عنوان ویتامینی مهم برای رشد و تقویت موها و ناخن‌ها شناخته می‌شود. مصرف بیوتین می‌تواند به افزایش ضخامت و استحکام موها کمک کند.
ویتامین C ویتامین C آنتی‌اکسیدانی قوی است که به تولید کلاژن کمک می‌کند و وضعیت پوست و موها را بهبود می‌دهد.
ویتامین D ویتامین D برای سلامت پوست و مو حیاتی است. کمبود ویتامین D می‌تواند باعث مشکلات پوستی و ریزش مو شود.
ویتامین E ویتامین E به عنوان آنتی‌اکسیدانی موثر می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک کند.
اسیدهای چرب امگا-3 اسیدهای چرب امگا-3 موجود در مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند به تقویت و تغذیه موها و پوست کمک و از خشکی و التهاب جلوگیری کنند.
زینک (روی) زینک ماده معدنی مهمی برای رشد و ترمیم بافت‌ها است و به بهبود سلامت مو و پوست کمک می‌کند.
کلاژنمکمل‌های کلاژن می‌توانند به تقویت ساختار پوست و مو کمک کنند و باعث بهبود انعطاف‌پذیری و استحکام آنها شوند.

داشتن رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی، نوشیدن آب به میزان کافی و مراقبت منظم از مو و پوست هم می‌تواند به بهبود نتایج مصرف مکمل‌های فیتو کمک کنند. بهتر است قبل از شروع هرگونه مکمل جدید، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا برنامه‌ای مناسب و متناسب با نیازهای شخصی خود داشته باشید.

فیتو یا هیرتامین؟

این دو محصول، برای تقویت مو کاربرد دارند و عملکرد تقریبا مشابهی ارائه می‌کنند. اما باید بدانید که سازندگان هیرتامین، مدعی‌اند که محصولشان کاملا گیاهی است اما فیتو، به‌طور کامل گیاهی نیست و در ترکیباتش از ژلاتین و روغن ماهی هم استفاده می‌شود. برای مصرف هریک از این مکمل‌ها، مشورت با پزشک توصیه می‌شود. در واقع، بی‌مطالعه و تحقیق نباید روی به مصرف هیچ مکملی بیاورید. برای رفع مشکلات پوست و مو، باید ریشه و علت آن‌ها کشف شود. گاهی ریشه اختلالات، به نوسانات هورمونی یا عملکردهای نادرست بدن در بخش‌های مختلف برمی‌گردد.

فیتو یا هیرویت؟

از دیگرمحصولاتی که به رشد موها کمک می‌کند، قرص هیرویت است. این محصول، در مواردی کاربرد دارد که موها به‌دلیل تغذیه نامناسب، شروع به ریزش می‌کنند. تفاوت این دو مکمل هم در کاربردشان است و هم در عوارض جانبی آن‌ها. عوارض جانبی قرص فیتو، کمتر از هیرویت است. بنابراین، با صلاحدید پزشک، دست به انتخاب بزنید.

فیتو یا فولیکوژن؟

از فولیکوژن هم برای تقویت مو در مواردی استفاده می‌شود که ریزش موها به‌خاطر تغذیه نامناسب رخ داده است. این محصول، در راستای بهبود وضعیت موها تولید و تجویز می‌شود. بااین‌حال، فیتو علاوه بر اینکه می‌تواند در بهبود وضعیت موها اثرگذار باشد، روی ناخن‌ها هم تأثیر مثبت دارد. در واقع، با مصرف فیتو با یک تیر به دو نشان می‌زنید. البته اینکه چه مکملی با بدنتان سازگارتر است، تاحد زیادی وابسته به تجربه شخصی هر فرد و شرایط بدنی‌اش است.

نحوه استفاده از قرص فیتو

نحوه استفاده از قرص فیتو

نحوه مصرف قرص فیتو، پیچیدگی خاصی ندارد. کافیست برای 3 ماه، روزانه به دستور مصرف کاملا راحت این مکمل، پیابند باشید. برای استفاده از قرص ویتامین فیتو، باید روند زیر را در نظر داشته باشید:

  • روزانه ۲ عدد کپسول فیتو را با یک لیوان آب میل کنید.
  • نیم ساعت قبل و بعد از مصرف فیتو کافئین مصرف نکنید.
  • این محصول به ویژه در مبارزه با ریزش مو در مردان و زنان مفید است.

آقایان و خانم‌ها، باید برای دریافت نتایج بهتر از شامپوهای متراکم‌کننده مو و مواردی استفاده کنند که برای درمان موهای نازک است.

بهترین زمان مصرف فیتو چه‌موقع است؟

زمان توصیه‌شده برای مصرف این مکمل، صبحگاه است. برای اینکه اثرگذاری بیشتری از نحوه مصرف قرص فیتو ببینید، خوب است که آن را صبح میل کنید. یادتان باشد که مصرف مکمل‌ها همراه با وعده‌های غذایی، به خصوص وعده صبحانه یا ناهار، می‌تواند به جذب بهتر ویتامین‌ها و مواد مغذی کمک کند. مصرف صبحگاهی این قرص، می‌تواند به ایجاد روتین روزانه کمک کند و احتمال فراموش‌کردن مصرف مکمل‌ها را کاهش دهد. فیتو یا مکمل‌های دیگر را با مقدار زیادی آب مصرف کنید تا جذب آن‌ها بهینه شود و ناراحتی‌های گوارشی پیش نیایند. مصرف مکمل‌ها بدون آب، باعث بروز عوارضی مانند تهوع، استفراغ یا گاهی اسهال می‌شود. حتماً به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی محصول توجه کنید و در صورت شک یا نیاز به راهنمایی بیشتر، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

مصرف فیتو برای چه سنی مناسب است؟

کسانی که بالای سن ۱۸ سال سن دارند و سالم هستند، منعی در استفاده از این مکمل ندارند. بااین‌حال، توصیه می‌شود که سرخود اقدام به استفاده از فیتو یا هیچ قرص تقویت‌کننده دیگری نکنید. ملاقات با یک متخصص پوست در شهرتان، می‌تواند خیال شما را برای استفاده از این قرص یا هر تقویت‌کننده دیگری آسوده کند. خوشبختانه، ساکن هر شهری که باشید، به‌راحتی به بهترین متخصصان شهرتان دسترسی خواهید داشت. برای مثال اگر ساکن تهران هستید، از میان بیش از 111 دکتر پوست تهران می‌توانید با مراجعه به متخصص مورد نظر خود، توصیه‌ها و راهکارهای لازم در این مورد را دریافت کنید.

چند دوره باید فیتو مصرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید؟

مصرف مکمل‌های فیتو، معمولاً نیاز به چند دوره مصرف دارد تا نتایج قابل توجهی در بهبود سلامت مو، پوست و ناخن‌ها مشاهده شود. به‌طورکلی، توصیه‌های زیر را می‌توان برای مصرف این مکمل، در نظر گرفت:

  • دست‌کم سه تا چهار ماه؛ بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که مکمل‌های فیتو را حداقل به مدت سه ماه مصرف کنید. این مدت زمان به بدن فرصت می‌دهد تا مواد مغذی را جذب کند و تأثیرات آن‌ها بر مو، پوست و ناخن‌ها مشاهده شود.
  • استفاده مداوم برای حفظ نتایج؛ پس از دستیابی به نتایج مطلوب، می‌توانید مصرف مکمل را به صورت مداوم و منظم ادامه دهید تا نتایج حفظ شوند. این روند می‌تواند به صورت مصرف یک دوره مکمل و سپس استراحت یک دوره (مثلاً یک ماه) و دوباره شروع مصرف باشد. نظر متخصص را حتماً جویا شوید.

ممکن است که نتایج به دست آمده از مصرف این قرص بین افراد مختلف، متفاوت باشد. نتیجه‌ای که در نهایت از مصرف این قرص حاصل می‌شود، به عوامل مختلفی مانند وضعیت اولیه سلامت، تغذیه، سبک زندگی و ژنتیک بستگی دارد. برای دستیابی به بهترین نتایج و مشاوره شخصی، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

عوارض مصرف قرص فیتو

عوارض قرص فیتو برای مو چیست؟

قرص phyto، مکملی است که مانند بسیاری از محصولات عوارضی جانبی به همراه می‌آورد. شایع‌ترین عارضه جانبی گزارش شده از مصرف این قرص، افزایش جوش‌های پوستی است و این مشکل به احتمال زیاد ریشه در وجود بیوتین در مکمل دارد. در موارد نادر دیگر، مصرف قرص فیتو برای مو یا مژه و ناخن با افزایش سطح کلسترول همراه بوده است. این مورد هم احتمالا به دلیل وجود روغن سویای هیدروژنه در مکمل است که منبع اسیدهای چرب ترانس به شمار می‌رود. یادتان باشد که بروز هرگونه عارضه جدید و جدی مانند خارش پوست، بعد از مصرف را جدی بگیرید. عوارض را با پزشک درمیان بگذارید تا به شما درباره ادامه یا قطع مصرف توصیه‌های لازم را داشته باشد.

تداخل دارویی مکمل فیتو چیست؟

امکان بروز تداخلات میان مصرف فیتو و قرص‌های دیگر، وجود دارد. کسانی که داروهای ضدصرع استفاده می‌کنند، نباید مکمل فیتو یا موارد گیاهی مشابه را استفاده کنند. به‌طور کلی، چنانچه هرگونه دارویی مصرف می‌کنید، پیش از شروع به استفاده از فیتو با پزشک درباره تداخل با داروها مشورت داشته باشید. اگر به این نکته دقت نکنید، حتی مصرف بهترین مکمل پوست و مو هم برایتان ضرر خواهد داشت. برای مصرف مکمل‌های پوست و مو مانند فیتو، فقط دستورات پزشک را دنبال کنید. به استناد و گواهی مصرف‌کنندگان، دیگر اکتفا نکنید. وضعیت پوست و موی هرکس در گروی شرایط درونی بدن او و قرص‌ها و داروهای دیگرش قرار دارد.

موارد احتیاط مصرف قرص فیتو چیست؟

با این که فیتو، مکملی بی‌ضرر است اما مصرف آن برای برخی از افراد، ممکن است اختلال ایجاد کند. برای همین توصیه می‌کنیم که اگر دچار مشکلات زیر هستید، هرگز خودسرانه فیتو را مصرف نکنید و با پزشک مشورت داشته باشید:

  • به مشکلات قلبی‌عروقی دچار هستید.
  • اختلالات و بیماری‌های کبدی دارید.
  • فشار خونتان بالا است.
  • بیماری‌های گوارشی دارید.

با در نظرگرفتن این شرایط و محدودیت‌ها، هرگز بدون نظر پزشک دست به مصرف مکمل‌هایی مانند فیتو نزنید.

چه کسانی نمی‌توانند قرص فیتو مصرف کنند؟

مصرف قرص‌های فیتو، امکان دارد برای برخی از افراد، اصلا مناسب نباشد. این قرص‌ها، حاوی ترکیبات گیاهی هستند که مشابه هورمون استروژن عمل می‌کنند و ممکن است روی سیستم هورمونی بدن، تأثیر بگذارند. برای همین، هر چند که فواید قرص فیتو مطلوب عنوان می‌شوند، اما افراد زیر، نباید آن را مصرف کنند:

  • زنان باردار یا شیرده
  • بیماران با سوابق پزشکی خاص
  • سالمندان

اگر در یکی از این گروه‌ها جای می‌گیرید، فیتو مصرف نکنید، چون عوارض ناخوشایندی برایتان به‌همراه می‌آورد.

موارد منع مصرف مکمل فیتو
یک بطری شفاف دربسته حاوی قرص فیتو

مصرف فیتو در بارداری و شیردهی چگونه است؟

زنانی که دوران بارداری یا شیردهی را پشت سر می‌گذارند، باید در مصرف مکمل‌ها دقت زیادی به‌خرج بدهند. این دسته از افراد، نمی‌توانند خودسرانه اقدام به استفاده از فیتو یا هر قرص دیگری کنند. بهتر است که در این دوران‌ها، از مصرف فیتو خودداری یا دست‌کم با پزشک درباره آن صحبت شود. مصرف فیتو در شیردهی یا بارداری می‌تواند روی نوزاد و سلامت مادر اثراتی ناخوشایند بگذارد.

قرص فیتو اصل را از کجا باید تهیه کرد؟

برای تهیه این قرص‌ها، باید به مراکز معتبر مانند داروخانه‌ها مراجعه کنید. فروشگاه‌های بسیاری از جمله آنلاین‌شاپ‌ها، اقدام به عرضه این محصول کرده‌اند. دقت کنید که احتمال تقلبی‌بودن آنها بسیار زیاد است. با مرور ویژگی‌های محصول اصلی، می‌توانید تاحد زیادی مانع از خرید موارد جعلی شوید. در انتخاب هر مکملی از جمله فیتو دقت کنید. یادتان باشد که مصرف سرخود هیچ دارو و مکملی درست نیست. حتما با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید. این متخصص با دانشی که دارد و روش‌های تشخیصی و درمانی به‌روز، می‌تواند به شما کمک کند مسیر بهبود را به سرعت طی کنید. برای اطلاع از وظایف این متخصص و معاینه‌هایی که انجام می دهد، می‌توانید سری به مقاله تخصص پوست و مو و زیبایی چیست بزنید و اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.

هرچند که مصرف مکمل‌هایی مانند فیتو، در بسیاری از موارد جواب داده اما دلیل نمی‌شود که این گزینه، برای شما هم مانند افراد دیگر مفید باشد. تنها در صورت شناخت شرایط خود و مشورت با پزشک خبره، دست به مصرف این مکمل بزنید. در نقد مکمل فیتو، به درصد خطای بالای خرید آن همیشه اشاره می‌شود. وجود محصولات فیک، تشخیص محصول اصل و خرید آسان را دشوار می‌کند.

نظرات مصرف‌کنندگان درباره قرص فیتو
تصویر قرص فیتو در کنار محصولات دیگر شرکت

نظرات در مورد قرص فیتو چیست؟

نظرات مصرف‌کنندگان پیشین مکمل ریزش مو فیتو، اکثرا مثبت است و بسیاری از افراد، تجربه موفقیت‌آمیزی از مصرف این مکمل، به اشتراک گذاشته‌اند. بیشتر افراد در بررسی و نقد مکمل فیتو می‌گویند:

  • اثرگذاری این محصول روی ناخن‌های ضعیف و شکننده مطلوب بوده است.
  • برای نمود پیداکردن اثرات مثبت قرص فیتو روی موها به مدت‌زمان بیشتری نسبت به ناخن‌ها نیاز است.
  • برخی از افراد، اعلام کرده‌اند که بعد از مصرف فیتو دچار سردرد می‌شوند. به عوارض احتمالی این مکمل دقت کنید.
  • مصرف این محصول بدون مشورت با متخصص کار درستی نیست و می‌تواند آثار مخربی روی بخش‌های مختلف بدن داشته باشد.

هرگز به توصیه افراد معمولی، دست به مصرف هیچ قرص و مکمل پوست و مویی نزنید. باید بدانید که قرص فیتو چیست و فراتر از آن، شرایط بدنی هرکس با دیگری متفاوت است. شاید آنچه برای فردی دیگر مطلوب واقع می‌شود، با وضعیتتان همخوانی نداشته باشد. نظر دکتر پوست را درباره مصرف مکمل بپرسید. برای پیداکردن بهترین متخصصان پوست می‌توانید به سامانه دکتردکتر مراجعه کنید. در این بستر هم امکان شناسایی بهترین‌ها وجود دارد و هم می‌توانید به‌طور آنلاین از آن‌ها نوبت بگیرید. برای بهبود سلامت پوست زمان صرف کنید و با انتخاب مواردی مناسب، ویتامین‌ها، مواد معدنی و انواع اسید آمینه را به بدن وارد کنید. چنین روندی به زیبایی ظاهری پوست و موها کمک می‌کند و حتی می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن یا افزایش سطح انرژی در بعضی موارد شود.

منابع:

sitejabber.com

phytohaircare.co.uk

phyto.com

dermava.com

سوالات متداول قرص فیتو

از این قرص برای رشد مو و ناخن در مردان و زنان استفاده می‌شود. با مصرف آن، احتمال و امکان کنترل ریزش مو وجود دارد.

این قرص طبیعی نیست، یعنی محصولی صرفاً گیاهی محسوب نمی‌شود. اما در ترکیبات آن از عصار گیاهی و مواد طبیعی مختلف هم استفاده شده است.

تولیدکننده این قرص مدعی است که محصولش می‌تواند برای انواع ریزش مو مفید باشد. در نتیجه، احتمال دارد که برای درمان ریزش موی ژنتیکی هم مؤثر واقع شود.

در این قرص از ترکیبات هورمونی استفاده نشده است، بنابراین، بعید است که روی رشد موهای زائد اثری داشته باشد.

خیر، این محصول حاوی ترکیباتی شامل قند نیست و کالری برای چاق‌کردن بدن ندارد. در نتیجه، مصرف آن، نمی‌تواند موجب چاقی شود.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
84 نظرات
  1. مرجان می گوید

    من دارم فیتو میخورم اولین شیشه فیتگ را هنوز تمام نکرده ام اما رزش موهاش بیش از اندازه شده چرا

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      ارتباطی به مصرف فیتو ندارد
      جهت ریزش مو ازمایش تیرویید و کم خونی و هورمونی انجام شده بود؟

  2. مفید می گوید

    سلام وقت بخیر
    من یک پسر ۱۶ ساله دارم که ریزش مو دارد و جلوی موهایش کم پشت شده، پسرم اضافه وزن نیز دارد ، آیا میتواند قرص فیتو استفاده کند؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      با توجه به الگوی ریزش مو ابتدا باید ازمایش هورمونی بدهد
      به متخصص پوست مراجعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر