نقد و بررسی 7 مورد از بهترین شامپو بدون سولفات موجود در بازار ایران

گزینه‌های زیادی برای انتخاب و خرید شامپو وجود دارد و برای همین، تصمیم‌گیری کمی چالش‌برانگیز می‌شود. اگر پوست سرتان حساس است و موهایتان هم همین‌طور، انتخاب مناسب‌ترین شامپو برایتان دشوارتر هم می‌شود. پوست و موی حساس باید از موادی مانند سولفات دور بمانند. این ماده شیمیایی از آن مواردی است که در بسیاری از محصولات موجود در بازار وجود دارد. برای رسیدن به انتخاب مناسب می‌توانید نظر متخصص پوست و مو را جویا شوید. در این مقاله هم با معرفی بهترین شامپو بدون سولفات به شما ایده‌هایی برای خرید مناسب‌ترین شامپوها داده‌ایم.

معرفی شامپوی بدون سولفات

سولفات‌ها نوعی ساختار شیمیایی هستند که می‌توانند در محصولات خانگی به عنوان عاملی پاک‌کننده یا کف‌کننده استفاده شوند. سولفات‌ها در ترکیب با سورفکتانت‌ها در محصولات بهداشتی مانند شامپوها کاربرد دارند.

سورفکتانت‌ها باعث می‌شوند محصولی مانند شامپو، آسان‌تر با آب مخلوط شود و کف کند و به حل‌شدن روغن‌ها در آب هم کمک می‌کنند. سوال اینجا است که آیا سولفات‌ها برای مو و پوست سر مضر هستند؟

به طور کلی، این مواد برای پوست سر و موهای ضرر ندارند. در صورت استفاده صحیح و در مقادیر معمولی، سورفکتانت‌های حاوی سولفات هم معمولا برای استفاده مناسب هستند.

 این سولفات‌ها به از بین‌بردن چربی و کثیفی از مو و پوست سر کمک می‌کنند، اما مقدار زیاد آنها باعث خشکی پوست سر و موها می‌شود و سلامتشان را تهدید می‌کند. چنین چیزی منجر به قرمزی پوست سر و شکنندگی مو می‌شود.

 شامپوهای بدون سولفات. فرمول ملایم‌تری دارند و برای کسانی مناسب‌اند که موهای خشک و آسیب دیده دارند. اما بهترین شامپو بدون سولفات بازار چیست؟ برای داشتن موهایی سالم باید با محصولات ضدریزش و تقویت‌کننده‌ای مانند شامپوهای بدون سولفات آشنا باشید.

بهترین شامپو بدون سولفات

کاربرد شامپوی بدون سولفات

اگر به دنبال خرید بهترین شامپو بدون سولفات هستید، باید بدانید که تجربه حاصل از استفاده از این شامپو متفاوت از شامپوهای معمولی است. برای مثال، کف‌کردنشان کمی بیشتر از حالت عادی طول می‌کشد.

 شامپو بدون سولفات یا شامپو بدون سدیم لوریل سولفات (که نوعی سولفات است) معمولا مو و پوست سر را به همان اندازه تمیز می‌کند که شامپوهای بدون سولفات. پس کف‌نکردن زیاد چنین محصولاتی نباید شما را درباره پاک‌کنندگی شامپوهای بدون سولفات به تردید بیاندازد.

از مزایای شامپو بدون سولفات به موارد زیر دقت کنید:

  • حفظ روغن طبیعی مو
  • نگه‌داشتن رطوبت موها
  • تقویت موهای آسیب‌دیده

شامپو بدون سولفات در بارداری

در دوران بارداری که نوسانات هورمونی رخ می‌دهد، برخی چربی یا خشکی موها را تجربه می‌کنند. آشنایی با محصولاتی که بتوانند چربی‌های طبیعی مو را حفظ کنند، ایده خوبی است. محصولات ضدشوره یا بدون سولفات برای خانم‌های باردار مفید خواهد بود. اگر حساس هستید، بهتر است که با پزشک درباره استفاده از این محصولات مشورت کنید.

آشنایی با بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی

در بازار، انواع مختلفی از شامپوهای بدون سولفات وجود دارند. کدام مورد را تهیه کنید؟ بهترین شامپو بدون سولفات کدام است؟ در ادامه با چند مورد ایرانی و خارجی و شامپوهای مناسب موهای کراتین آشنا خواهید شد.

1. شامپو بدون سولفات ایرانی؛ سریتا مدل جوانه گندم

سریتا یک شامپو بدون سولفات ایرانی است که کیفیت خوب و قابل اعتنایی دارد. این محصول حاوی جوانه گندم است و در ۲۰۰ میلی‌لیتر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

برای استفاده از آن باید ابتدا موها را خیس کنید و به‌مدت ۲ تا ۳ دقیقه، آنها را خوب ماساژ بدهید. سپس آبکشی کنید و منتظر نتایج این محصول باشید.

شامپو بدون سولفات

2. شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه‌شده؛ شامپوی وُچه

یکی دیگر از محصولات ایرانی مطلوب که فاقد سولفات است هم شامپوی وُچه اعلام می‌شود. این محصول با فرمولاسیونی اختصاصی نمی‌گذارد که موهای رنگ و کراتینه‌شده ظاهر و رنگشان را از دست بدهند.

کراتین موجود در ترکیب این شامپوی بدون سولفات باعث می‌شود که موها آبرسانی و ساقه‌هایشان بازسازی شوند. وجود عصاره آلوئه‌ورا و انار هم به مغذی‌شدن ترکیبات شامپوی وچه کمک شایانی می‌کند.

شامپو بدون سولفات وچه

3. شامپو بدون سولفات برای موهای چرب؛ شامپو ویرگو

اگر به‌دنبال پیداکردن بهترین شامپو بدون سولفات هستید که حجم مناسب و اثرگذاری بالایی دارد، بهتر است که نگاهی به شامپوی ویرگو هم داشته باشید. این محصول هم تولید ایران است و با وجود عناصر طبیعی در ترکیبش به کاهش چربی‌های مو و پوست سر کمک می‌کند.

حفظ رطوبت از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول وطنی است. اگر می‌خواهید شامپو بدون سولفات ایرانی با قیمت مناسبی بخرید، باید این گزینه را به خاطر داشته باشید. قیمت این شامپو نسبت به حجم ۴۰۰میلی‌لیتری‌اش مقرون‌به‌صرفه است.

شامپوی ویرگو

4. شامپو بدون سولفات برای موهای رنگ‌شده؛ شامپوی لافارر

لافارر از برندهای بسیار معروف دنیا در زمینه تولید محصولات بهداشتی است. این برند هم متعلق به ایران است و محصولات خوبی روانه بازار می‌کند.شامپوی بدون سولفات آن حدود ۲۰۰ میلی‌لیتر حجم دارد و وجود عناصر گیاهی مانند دانه انار و چای سبز در ترکیبش به درخشندگی و سلامت موها کمک می‌کند.

نبود سولفات در آن هم برای افرادی با پوست سر حساس است و موهای شکننده بسیار مناسب به نظر می‌رسد. شامپو بدون سولفات برای موهای حساس از بهترین انتخاب‌ها است.

بهترین شامپو بدون سولفات

5. شامپو بدون سولفات آلمانی؛ شامپو بایوریچ

از محصولات بهداشتی تولید کشور آلمان در حوزه شامپوهای بدون سولفات باید به شامپوی بایوریچ اشاره کنیم. این شامپو هم می‌تواند در فهرست بهترین شامپو بدون سولفات قرار بگیرد.

در ترکیب این محصول از مواد طبیعی مانند مریم‌گلی، گزنه، سیر، گندم و رزماری استفاده شده است. پاک‌کنندگی خوب، بسته‌بندی و رایحه مطلوب و نبود سولفات در این شامپو باعث می‌شود که طرفداران زیادی داشته باشد.

شامپو بدون سولفات بایوریچ

6. شامپو بدون سولفات برای موهای دکلره‌شده؛ شامپو موزیلا

شامپو بدون سولفات برای ریزش مو و پوست سرهای حساس گزینه درجه یکی است. باید از میان محصولات مختلف بازار باتوجه به نیازهای خود دست به انتخاب بزنید.

این شامپو هم برای موهای حساس و رنگ‌شده گزینه خوبی است. با استفاده از این محصول می‌توانید بی‌نگرانی بابت رنگ موها، شست‌وشو را انجام بدهید. اگر به دنبال شامپو بدون سولفات خارجی با قیمت مناسب هستید، موزیلا را در خاطر داشته باشید.

شامپو موزیلا

7. شامپو بدون سولفات برای موهای خشک؛ آلترگو

اگر به دنبال شامپو بدون سولفات حجم‌دهنده مو هستید یا موهایی فر دارید و می‌خواهید که حجم و حالتشان بعد از شامپو به‌خوبی حفظ شود، آلترگو را به یاد داشته باشید.

این شامپوی ایتالیایی دارای خواص بازسازی و نرم‌کننده موها است و نبود سولفات در آن می‌تواند وضعیت موهای حساس را به خوبی بهبود بدهد. البته هزینه آن زیاد است و در حوالی تابستان ۱۴۰۲، حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد.

شامپوی الترگو

آیا پوست سر به شامپوی بدون سولفات عادت می‌کند؟

به‌صورت کلی بهتر است تا همیشه از یک نوع شامپو استفاده نکنید و هر چند وقت یک بار، شامپوی خود را عوض کنید. برای شامپوهای بدون سولفات نیز این قاعده صدق می‌کند.

چه کسانی نباید از شامپو بدون سولفات استفاده کنند؟

افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس نباید از این شامپوها استفاده کنند. امکان دارد که این افراد پس از استفاده از شامپوهایی با این مشخصات، دچار خارش، قرمزی و ترک‌خوردن در پوست سر خود شوند.

اگر دچار مشکلات پوستی هستید، باید با پزشک متخصص درباره این موضوع صحبت کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت نوبت ملاقات از پزشکان، مراجعه به سایت دکتردکتر و استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی آن است.

درباره بهترین شامپو بدون سولفات سوال دیگری دارید؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، حتما ما را هم در جریان بگذارید.

منابع:

herbalessences.com

vanicream.com

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر