راه‌های بزرگ کردن سینه؛ از روش‌های خانگی و تغذیه تا عمل جراحی

راهی برای بزرگ‌کردن سینه‌ها وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند که اندام متناسبی داشته باشند و امکان تغییر اندازه سینه‌ها هم برایشان مقدور باشد. روش‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. اگر راه‌های بزرگ کردن سینه را بشناسید، بهتر می‌توانید به انتخاب از میان آنها دست بزنید. هم روش‌های جراحی مختلف برای بزرگ‌کردن سینه‌ها وجود دارند و هم تمریناتی ورزشی و ایجاد تغییراتی ساده در تغذیه. روش‌های دیگری مانند طب سوزنی و مصرف قرص هم مطرح می‌شوند. با این‌حال بهتر است که برای رسیدن به بهترین راه‌کار باید با پزشک زنان مشورت کنید. در این مقاله از مجله دکتردکتر، مجموعه‌ای از اطلاعات مناسب برای آگاهی در این زمینه را در اختیارتان قرار می‌دهیم و به شما می‌گوییم که براي بزرگ كردن سينه چه بايد كرد.

محتوای پزشکی این مطلب توسط دکتر لیلا بهادرزاده فلوشیپ جراحی پستان در شهر یزد مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

دکتر لیلا بهادرزاده

بزرگ کردن سینه چگونه امکان‌پذیر است؟

به دنبال بهترین روش بزرگ شدن سينه هستید؟ باید بدانید که روش‌های مختلفی وجود دارد اما شاید دقیقاً به همان اندازه که می‌خواهید، امکان بزرگ‌کردن پستان‌هایتان وجود نداشته باشد. این اعضای مهم و کاربردی بدن تحت تأثیر عواملی مانند موارد زیر بزرگ یا کوچک هستند و اندازه‌شان با روش‌های گوناگون تغییر می‌کند:

  • سن و وزن
  • سطح سلامت
  • شاخص توده بدنی
  • رژیم غذایی
  • چرخه قاعدگی
  • بارداری
  • ژنتیک
  • شیردهی

بزرگ کردن سینه ها

عوامل مهم در بزرگ‌شدن سینه

با در نظرگرفتن عوامل مختلف در بخش قبلی است که می‌توانید از راه‌کارهای مختلف استفاده کنید و اندازه سینه‌ها را تغییر بدهید. گاهی هم بدون اینکه خودتان کاری انجام بدهید، سینه‌ها بزرگ می‌شوند. در این حالت، بزرگ شدن سينه‌ها نشانه چيست؟

  • گاهی تغییرات هورمونی باعث تغییر سایز سینه می‌شوند. با کاهش استروژن، بافت سینه شکل و انعطاف‌پذیری اولیه‌اش را از دست می‌دهد. بزرگ شدن سينه ها در اوايل بارداری هم به خاطر تغییرات و نوسانات هورمونی است.
  • بزرگ شدن سينه با قرص ضد بارداری هم ممکن است. مصرف قرص‌های هورمونی می‌توانند باعث افزایش اشتها و نگهداشت آب در بافت‌های بدن از جمله پستان شوند. بزرگ كردن سينه با قرص سیپروترون کامپاند یا موارد دیگر موقتی است. در واقع، تغییراتی که این قرص‌های هورمونی در بدن به وجود می‌آورند، با قطع مصرف از بین می‌رود. ضمن اینکه اثرگذاری‌شان در بدن همه افراد یکسان نیست.
  • تغییرات هورمونی در چرخه قاعدگی هم می‌توانند همراه با تورم و بزرگ‌شدن سینه‌ها باشند.

پستان‌ها عضو بسیار حساسی هستند و باید سالانه با روش‌هایی مانند ماموگرافی ارزیابی شوند. البته این آزمایش از سنی به بعد توصیه می‌شود. دست‌کاری سینه‌ها هم به دلیل بافت حساسی که دارند، نیاز به دقت زیادی دارد.

راه‌های بزرگ کردن سینه چیست؟

چند روش برای بزرگ‌کردن سینه‌ها وجود دارد. فرایند و اثرگذاری هر یک با دیگری متفاوت است. هر فرد باید با در نظرگرفتن شرایط جسمانی و عواملی که پیش‌تر درباره اثرگذاری روی اندازه پستان مطرح شد، دست به انتخاب روش مناسب بزرگ‌سازی سینه بزند. از روش‌های موجود برای این کار باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بزرگ كردن سينه با عمل جراحی
  • انواع روش بزرگ كردن سينه در خانه
  • مصرف مکمل‌ها
  • بزرگ كردن سينه به روش طب سوزنی

بزرگ‌کردن سینه با عمل جراحی

جراحی سینه‌ها به روش‌های مختلف هم از روش های بزرگ کردن سینه است هرچند که عمل کوچک کردن سینه نیز در مقابل وجود دارد. راه‌کارهای مختلفی برای بالابردن حجم و اندازه پستان‌ها وجود دارد. از جمله روش‌های جراحی موجود باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ایمپلنت سینه
  • لیفت سینه
  • ترنسفر چربی

جراحی بزرگ کردن سینه

ایمپلنت سینه

ماموپلاستی (mammoplasty) یا تغییر اندازه سایز سینه (بزرگ یا کوچک‌کردن) از رایج‌ترین روش‌ها است. در ماموپلاستی با روش ایمپلنت از پروتزهایی به جنس سالین یا سیلیکون استفاده می‌شود. تزريق ژل براي بزرگ كردن سينه هم در این روش وجود دارد. نوع ژل یا پروتزی که انتخاب می‌کنید، باید براساس توصیه پزشک، بودجه و سلیقه‌تان باشد.

نکته مهم بعدی هم این است که خواهان رسیدن به چه شکلی از پستان هستید. با مشخص‌شدن این موضوع، شیوه قرارگرفتن پروتز سینه و ژل‌های در سینه تعیین می‌شود. این مواد از راه زیر بغل یا هاله سینه وارد ناحیه موردنظر می‌شوند.

لیفت سینه

مستوپکسی (mastopexy) هم روشی برای بالاکشیدن پستان‌ها و جوان‌سازی بافت آنها است. روش‌های مختلفی برای انجام چنین کاری وجود دارد. از این روش جراحی در کنار دو روش دیگر یعنی ایمپلنت سینه و ترنسفر چربی استفاده می‌شود. با لیفت یا همان بالاکشیدن پستان‌ها، شکل بهتری پیدا می‌کنند و از افتادگی و چروک‌شدن دور می‌شوند.

ترنسفر چربی

این روش که از موارد بالا جدیدتر است، با تزریق چربی به بافت پستان انجام می‌شود. ترنسفر یا انتقال چربی به سینه‌ها روشی تقریباً تهاجمی است و با ایجاد برش در ناحیه پستان همراه است.

اگر به دنبال بزرگ‌کردن چشم‌گیر سینه‌ها هستید، این روش آنچنان توصیه نمی‌شود چون نمی‌تواند پستان‌ها را به طور محسوسی تغییر بدهد. برای ترنسفر چربی هم جراحان چربی را از ناحیه‌ای از بدن برمی‌دارند و به پستان‌ها منتقل می‌کنند.

انتخاب بهترين عمل براي بزرگ كردن سينه وابسته به خواسته شما و وضعیت بدن و البته توصیه پزشکان است.

انواع روش بزرگ‌کردن سینه در خانه

بزرگ كردن سينه با ورزش و تغذیه ممکن است. شما می‌توانید با به‌ کارگیری روش‌هایی ساده در منزل سینه‌ها را بزرگ کنید. از روش های بزرگ کردن سینه در منزل به موارد زیر نگاهی داشته باشید:

  • تغذیه
  • تمرینات یوگا
  • ورزش
  • ماساژ

تغذیه

مصرف بعضی از مواد غذایی می‌تواند باعث افزایش اندازه سینه‌ها شود. برای نمونه:

  • شیر
  • رازیانه
  • تخم کتان
  • انواع آجیل
  • سویا
  • مصرف گوشت کم‌چربی و مرغ
  • مصرف میوه‌ها و سبزیجات با برگ‌های سبز

مصرف سبزیجات و ماساژ سینه‌ها با روغن‌های طبیعی، روش گياهی و خانگی براي بزرگ كردن سينه است و می‌تواند روی اندازه و حجم آن اثر مثبت بگذارد.

راه های بزرگ کردن سینه

تمرینات یوگا

بعضی از تمرینات یوگا هم می‌توانند در بزرگ شدن سینه‌ها نقش داشته باشند. برای مثال:

یوگا برای بزرگ کردن سینه
حرکت دویکوناسان
  • بایستید و دست‌ها را به سمت عقب در هم قفل کنید. همین‌طور که دست‌ها را از پشت می‌کشید، سر را به زانو نزدیک کنید. این حرکت دویکوناسان نام دارد و برای بزرگ‌کردن سینه بسیار مفید است.
  • روی زمین به شکم بخوابید. دست‌ها را روی زمین بگذارید و در حالی که پاها کاملاً روی زمین قرار دارد، به کمک دست‌ها بدن را به سمت بالا ببرید و سر را به عقب بکشید. نام این حرکت بوجانگاسانا است.

    یوگا برای بزرگ کردن سینه
    بوجانگاسانا

  • روی دو زانو بایستید، طوری که ران‌ها عمود بر زمین و ساق‌ها به موازات هم باشند. کف دست‌ها را روی باسن بگذارید و آرنج‌هایتان را نزدیک کنید. با دم قفسه سینه‌تان را باز و عضلات باسن را منقبض کنید. با بازدم به عقب خم شوید و دست‌هایتان را روی پاشنه‌ها قرار بدهید و سر را به آرامی به عقب رها کنید. این حرکت شتر یا اوستراسانا نام دارد.
یوگا برای بزرگ کردن سینه
حرکت اوستراسانا

بزرگ كردن سينه با ورزش

بزرگ شدن سينه ها با ورزش روش بسیار بی‌خطر و سالمی است. با انجام حرکاتی از جمله موارد زیر می‌توانید سینه‌ها را بزرگ کنید:

  • دایره بازو؛ دست‌ها را از هم باز کنید و به حالت دورانی چرخش بدهید.
  • پرس بازو؛ دست‌ها را به سمت عقب بکشید و بعد به سمت جلو و عقب حرکت بدهید.
  • پرس سینه افقی؛ دست‌ها را به سمت جلوی بدن بکشید و آنها را با زاویه ۹۰ درجه خم کنید. بازوها را باز و بسته کنید.
  • حالت نیایش؛ دست‌ها را به حالت دعا به هم بچسبانید و آنها را چندین بار به سمت عقب و جلو حرکت بدهید.
  • شنا سوئدی اصلاحی؛ روی زمین به حالتی که صورت‌تان سمت زمین باشد، دراز بکشید. دست‌ها را روی زمین بگذارید. بدن را به سمت عقب و جلو حرکت بدهید.

امکان انجام تمرینات بالا در منزل یا رفتن به باشگاه و بزرگ كردن سينه با دستگاه ورزشی هم وجود دارد.

ماساژ

یکی از راه های بزرگ کردن سینه بدون جراحی هم استفاده از ماساژ است. برای این کار می‌توانید:

  • دست‌ها را اطراف دو پستان به صورت دایره‌ای حرکت بدهید.
  • سعی کنید دو پستان را به هم نزدیک کنید.
  • این کار را در روز در حدود ۱۰ بار تکرار کنید.

برای ماساژدادن می‌توانید از روغن‌های مختلف هم کمک بگیرید. یادتان باشد که ماساژ بیش از حد هم خوب نیست و باعث ایجاد التهاب در پستان‌ها می‌شود.

مصرف مکمل‌ها

بزرگ شدن سينه با قرص و انواع مکمل‌های موجود در بازار هم مدام تبلیغ می‌شود. بسیاری از افراد در جست‌وجو هستند و می‌گویند که براي بزرگ شدن سينه چه قرصی بخوريم؟ واقعیت این است که مکمل‌های موجود در بازار در بیشتر موارد مؤثر نیستند و حتی عوارضی منفی هم به دنبال دارند.

بیشتر این مکمل‌ها و قرص‌هایی که با ادعای گیاهی و بی‌خطربودن در بازار به فروش می‌رسند با داروهای مصرفی دیگر افراد تداخل دارند. برای مثال، اگر از رقیق‌کننده‌های خون مانند وارفارین استفاده می‌کنید، نباید به سراغ مکمل‌ها و قرص‌های بزرگ کردن سینه بروید.

شاید نام‌هایی مانند قرص بزرگ شدن سينه گین اپ و موارد دیگر را شنیده باشید اما باید بدانید که استفاده از این‌ها بدون نظر پزشک خطرناک است.

بزرگ كردن سينه با طب سوزنی

طب سوزنی هم یکی از راه های بزرگ کردن سینه است. این روش بیشتر مخصوص کسانی است که از نظر هورمونی دچار مشکل هستند و همین موضوع باعث رشدنکردن سینه‌هایشان شده است.

سوزن‌ها در این روش می‌توانند باعث تحریک رشد غدد و افزایش میزان اندوکرین (endocrine) در بدن شوند. چنین چیزی به تولید سلول‌های فعال پستان کمک می‌کند. این روش از راه های بزرگ کردن سینه با طب سنتی رایج در آسیا و به ویژه چین است.

بزرگ کردن پستان ها

بهترین روش از میان راه های بزرگ کردن سینه چیست؟

روش‌های مختلفی برای بزرگ‌کردن سینه‌ها وجود دارد. اثرگذاری هریک وابسته به عوامل بسیار متنوعی است. برای همین، رسیدن به بهترین گزینه و انتخاب نهایی نیاز به تحقیق و بررسی فراوان دارد. با ایجاد اقداماتی در مدیریت تغذیه و ورزش‌کردن می‌توانید حجم و شکل سینه‌ها را تغییر بدهید. اثرگذاری این روش‌ها و سرعتشان در هر فرد متفاوت است.

روش‌های متنوع دیگری مانند انواع جراحی یا طب سوزنی هم موجود هستند که باید حتماً با مشورت پزشک دست به انتخابشان بزنید. همیشه حواستان به تبلیغات و محصولات تجاری هم باشد و بدانید که مصرف برخی قرص‌ها و مکمل‌ها بیشتر آسیب‌رسان است تا مؤثر.

اگر قصد مشورت با پزشک زنان دارید و می‌خواهید درباره روش های بزرگ کردن سینه بیشتر بدانید، از سیستم نوبت دهی آنلاین دکتردکتر هم می‌توانید برای دریافت وقت استفاده کنید.  در صورتی که پرسشی درباره بزرگ‌کردن سینه در ذهنتان شکل گرفته است، حتماً ما را در جریان بگذارید و آن را مطرح کنید.

منابع:

petersonmd.com

pharmeasy.in

timesofindia.indiatimes.com

self.com

mayoclinic.org

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. سارا می گوید

    سلام 🦋 ببخشید ب کمکتون احتیاج دارم، واقعا میگم من 19سالمه ولی ب اندازه اینکه حتی برامده شه هم سینه هام رشد نکرده هیچچم لباسی بهم نمیاد لاغرم البته نمیدونم چطوری چاق شم و اینکه سینه هامو رشد بدم واقعا رو مخمه اعتماد بنفسمو بکل بریده، لطفا، من شرایط عمل و هزینه های سنگین رو ندارم ی چیزی ک کمکم کنه برا اینکه رشد کنه فک کنید ی دختر ک هنوز انگار ب بلوغ نرسیده پریوود هم چند سالیه میشم و اینکه گاهی اوقات نامنظم هس، درس دارم ولی این معضل سده برام لطفاااااا قرصی بخورم برای اینکه رشد کنه؟ سیپترون موقته یا واقعا باعت رشدشون میشه، توروخدا از اینکه عمل کنم یا بگین چاق شم نگین چون منم خددم نمیتونم وگرنه میکردم اینکارو، ی دختری ک میگن سینش رشد نکرده میره دکتر براش قرص مینویسن من مامانم برا این چیزا کاری برام نمیکنه هرروز فکرم درگیره لطفا کمکم کنید😪💛

  2. دختر پاییز می گوید

    سلام
    سینه های من خیلی کوچیکه واقعا نمیدونم چکار کنم
    از نظر ژنتیک هم مادرم و خواهرم خالم سینه های خوبی دارن بهترین راه واسه افزایش سایز چیه
    ۲۱ سالمه پریودیم دقیق نیس عقب جلو میفته

  3. معصومه شکوهی می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید من سینه هام خیلی کوچیک هستن میخوام بدون عوارض وبازگشت بزرگ بشن چیکار باید بکنم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      چند سالتونه؟ پریودهاتون منظمه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.