درمان گرفتگی رگ قلب ؛ روش های باز کردن رگ قلب با دارو

گرفتگی رگ قلب یکی از بیماری‌هایی است که به عنوان بیماری‌های شایع قلبی شناخته می‌شود. اما آیا درمان گرفتگی رگ قلب به راحتی انجام می‌شود؟ گرفتگی رگ قلب می‌تواند از رژیم غذایی ناسالم یا سبک زندگی نامناسب رخ دهد. استفاده از غذاهای فست فود یا سابقه بیماری‌های قلبی از جمله مواردی هستند که گرفتگی رگ قلب را منجر می‌شوند. اما برای باز کردن رگ قلب باید سبک زندگی سالمی ‌را پیش گرفت و تحت نظر بهترین متخصص‌های قلب و عروق بود. از این‌رو برای اینکه راه‌ها و لیست دارو برای گرفتگی رگ قلب را بدانید تا انتهای متن همراه ما باشید. خواندن این مطلب حدود 5 دقیقه طول می‌کشد.

سوالات خود را در بخش کامنت پایین مقاله بپرسید تا مشاور سلامتی درباره درمان گرفتگی رگ قلب به شما پاسخ بدهد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان کردن

برای درمان گرفتگی رگ قلب چه کنیم؟

قلب، عضو مهمی‌ است که افراد برای ادامه زندگی به سلامت آن نیاز دارد. اما ممکن است شرایطی ایجاد شود که افراد با یکی از بیماری های قلب و عروق به نام گرفتگی رگ قلب مواجه شوند. از این‌رو برای درمان گرفتگی رگ قلب نیاز است که از روش‌های مختلفی استفاده کرد تا این بیماری هرچه سریع‌تر درمان شود تا فعالیت‌های روزانه افراد با اختلال همراه نشود. مهم‌ترین روش‌های درمانی برای درمان گرفتگی رگ قلب به شرح زیر هستند.

از روش های مختلف دارویی، جراحی و سنتی می توان گرفتگی رگ قلب را درمان کرد.

مصرف دارو برای درمان گرفتگی رگ قلب

برای درمان گرفتگی رگ قلب می‌توان از داروهای مختلفی استفاده کرد که به پاک کردن چربی‌ها و گرفتگی‌های رگ قلب کمک می‌کنند. مهم‌ترین داروهایی که برای درمان گرفتگی رگ‌های قلب استفاده می‌شود به شرح زیر هستند.

آسپرین برای گرفتگی رگ قلب

آسپیرین به عنوان رقیق کننده خون برای درمان گرفتگی رگ قلب تجویز می‌شود. با مصرف قرص آسپرین می‌توان خطر تجمع پلاکت‌ها در شریان‌های قلبی را کاهش داد و از لخته شدن خون و انسداد رگ‌های قلب جلوگیری کرد.

داروهای بتا بلاکر

داروهای بتا بلاکر ضربان قلب را کاهش می‌دهند و فشار خون را تنظیم می‌کنند. با مصرف این داروها می‌توان باعث کاهش تقاضای قلب برای اکسیژن شد. در صورتی که حمله قلبی رخ دهد، با استفاده از داروهای بتا بلاکر می‌توان از حملات خطرناک جلوگیری کرد.

دارو فشار خون

مصرف داروهای فشار خون به معکوس شدن گرفتگی‌های رگ قلب کمک نمی‌کنند، اما می‌توانند از عوارض مرتبط با گرفتگی عروق پیشگیری کنند. در حقیقت برخی از داروهای فشار خون از حملات قلبی جلوگیری خواهند کرد.

استفاده از داروهای مختلف مانند آسپرین و فشار خهون برای درمان گرفتگی رگ قلب

کاهنده کلسترول خون

داروهایی که برای کاهش کلسترول خون تجویز خواهند شد، رسوب چربی در رگ‌ها را متوقف کرده و منجر به سلامت قلب می‌شوند. پزشک، داروهایی مانند: استاتین‌ها، نیاسین، فیبرات‌ها و ترشح کننده‌های اسید صفراوی را برای کاهش کلسترول خون تجویز می‌کنند.

مصرف فیبرینولیتیک برای باز کردن رگ قلب

با مصرف فیبرینولیتیک می‌توان از لخته شدن خون در رگ‌های قلب جلوگیری کرد. پزشک این دارو را به عنوان حل کننده تجویز می‌کند تا گرفتگی‌های قلبی را درمان کند.

درمان گرفتگی رگ قلب با جراحی

در برخی از مواقع درمان گرفتگی رگ قلب تنها با عمل‌های جراحی امکان پذیر است. در حقیقت مصرف دارو برای گرفتگی رگ‌های قلب کار ساز نیست. از این‌رو باید از روش جراحی قلب برای گرفتگی رگ‌های عروقی استفاده کرد.

آنژیوپلاستی و استنت گذاری

از طریق عمل جراحی آنژیوپلاستی و استنت گذاری می‌توان انسداد شریان‌های قلبی را برطرف کرد. در روش آنژیوپلاستی، یک کاتتر که یک سر آن به بالون مجهز است به سمت شریان‌های گرفته شده قلب هدایت می‌شود. هنگامی ‌که بالون به منطقه انسداد شده می‌رسد، باد می‌شود و گرفتگی ایجاد شده را برطرف می‌کند. در صورتی که باز کردن رگ‌های قلبی نیاز به وسیله کمکی داشته باشد، از استنت هم برای باز ماندن رگ‌های قلبی استفاده می‌کنند.

آنژیوپلاستی یا استنت گذاری، از روش های درمان گرفتگی عروق قلب
استفاده از فنر در روش آنژیوپلاستی برای جلوگیری از گرفتگی عروق قلب

اندارترکتومی

در برخی از مواقع درمان گرفتگی رگ قلب تنها با عمل جراحی اندارترکتومی ‌امکان‌پذیر است، زیرا پلاک تشکیل شده در دیواره‌های قلبی شریان را مسدود می‌کند.

عمل قلب باز؛ یک قدم تا پیوند قلب

اگر شرایط قلب مناسب نباشد و رگ‌های مسدود شده با مصرف دارو بهبود پیدا نکنند باید از عمل قلب باز استفاده کرد. در این عمل جراحی، رگ‌های انسداد شده قلب باز می‌شوند و وضعیت سلامت قلب بهبود پیدا می‌کند.

بیماران قلبی در شرایط خاصی که منجر به گرفتگی عروق می‌شوند باید جراحی بای پس انجام دهند. این عمل جراحی در شرایط زیر اتفاق می‌افتد:

  • شریان اصلی قلب انسداد شده است.
  • شریان اصلی قلب باریک شده است.
  • درد قفسه سینه ایجاد شده و شریان‌های قلب باریک شده‌اند.
  • مشکل در عملکرد بطن چپ قلب رخ داده است.

دقت داشته باشید که عمل بای پس تنها در شرایطی انجام می‌شود که سایر روش‌های درمانی قابل استفاده نباشند.

مشاوره تلفنی و آنلاین با دکتر قلب

تغییر سبک زندگی؛ درمان خانگی گرفتگی رگ قلب

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است، تغییر سبک زندگی و درمان‌های خانگی می‌تواند به بهبود وضعیت قلب کمک کند. مصرف گیاهان، سیر، فلفل قرمز، دمنوش زرد چوبه و زنجبیل می‌تواند به پیشگیری از گرفتگی رگ قلب کمک کند. اما مهم‌ترین روش‌های درمان خانگی گرفتگی رگ قلب به شرح زیر هستند.

اصلاح رژیم غذایی برای جلوگیری از گرفتگی رگ قلب

با تغییر رژیم غذایی و حذف غذاهای فست فودی می‌توان یک رژیم غذایی سالم داشت و از گرفتگی رگ‌های قلب جلوگیری کرد. در صورتی که مصرف گیاهان و غذاهای سالم را در سبک زندگی خود قرار دهید سلامت قلب خود را تضمین کنید.

رعایت رژیم غذایی سالم، بهترین روش پیشگیری از گرفتگی عروق قلب

ورزش و تناسب اندام

با ورزش می‌توان سلامت قلب را تضمین کرد. افرادی که بیماری‌های قلبی دارند و رگ‌های قلب آن‌ها دچار انسداد شده است با ورزش‌های سبک مانند: پیاده روی، دو با سرعت کم، شنا و قایقرانی می‌توانند به بهبود وضعیت قلب خود کمک کنند.

کاهش استرس و فشار ذهنی

استرس یکی از عوامل تاثیرگذار در انسداد رگ‌های قلب است و با کاهش استرس و فشار‌های ذهنی می‌توان از بروز گرفتگی رگ‌های قلب جلوگیری کرد.

ترک سیگار و قلیان

سیگار و قلیان از اصلی‌ترین دشمن‌های سلامت قلب هستند. با دوری از مصرف دخانیات می‌توانید به سالم نگه داشتن قلب و عروق کمک کنید و زندگی خود را در امان نگه دارید.

مصرف دمنوش گیاهی

با مصرف دمنوش‌های گیاهی می‌توانید از بروز گرفتگی رگ‌های قلب جلوگیری کنید. گل گاوزبان و زنجبیل جزو بهترین دمنوش‌های توصیه شده برای سلامت قلب هستند.

درمان گرفتگی عروق در طب ستنی

درمان گرفتی رگ‌های قلب از طریق طب سنتی روش جدیدی است که با مصرف برخی از گیاهان دارویی، سبزیجات و میوه‌ها امکان‌پذیر است. اگر گرفتگی‌های عروق قلبی کم باشند می‌توان از طریق طب سنتی معالجه را پیش روی گرفت.

معجون گیاهی برای درمان گرفتگی رگ قلب

معجون سیر و لیمو ترش یکی از بهترین معجون‌هایی است که مصرف نصف استکان در روز برای افراد با گرفتگی رگ‌های قلب توصیه می‌شود. با نوشیدن این معجون می‌توان احساس شادابی داشت و از انسداد رگ‌های قلب جلوگیری کرد.

مخلوط تخم شنبلیله و آب

برای درمان گرفتگی رگ قلب در طب سنتی می‌توان از تخم شنبلیه با آب استفاده کرد. شنبلیله دارای ساپونین است که به از انسداد رگ‌های قلب جلوگیری می‌کند. قبل از مصرف شنبیلیه بهتر است که حداقل 24 ساعت قبل آن را در آب خیس کرد تا خاصیت آن بیشتر شود.

مصرف زردچوبه

زردچوبه یکی از گیاهان مقوی برای درمان بیماری‌های مختلف است. در طب سنتی با مصرف زردچوبه می‌توان از گرفتگی عروق قلبی جلوگیری کرده و به بهبود وضعیت سلامت قلب کمک کرد. زردچوبه دارای ماده‌ای به نام کورکومین است که خاصیت آنتی اکسیدان داشته و ضد التهاب است. با مصرف این ماده غذایی می‌توان از ایجاد گرفتگی رگ‌های قلب جلوگیری کرد.

کاهش کلسترول با دارچین و مارچوبه

درمان گرفتی رگ قلب با طب سنتی بارها و بارها اثبات شده است. استفاده از دارچین و مارچوبه به بهبود وضعیت سلامت قلب کمک کرده و از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند.

استفاده از دمنوش و گیاهان سنتی مانند دارچین، مارچوبه و ... برای درمان گرفتگی رگ قلب

چای سبز و کاهش کلسترول

ماده‌ای با نام کاتچین در چای سبز موجود است و باعث کاهش کلسترول می‌شود. با مصرف چای سبز به تقویت قلب و باز شدن عروق کمک کنید تا بیماری‌های قلبی برای شما رخ ندهد.

مصرف مرتب سیر

سیر هم به عنوان یکی از گیاهان موثر برای درمان گرفتگی رگ قلب استفاده می‌شود. برای بازشدن رگ‌های قلب می‌توانید سه حبه سیر را در یک لیوان بجوشانید و قبل از خواب مصرف کنید. مصرف طولانی مدت سیر به بهبود وضعیت گرفتگی‌های قلب کمک می‌کند.

فلفل قرمز؛ قاتل کلسترول

کلسترول بالا منجر به گرفتگی عروق قلبی می‌شود. با مصرف فلفل قرمز می‌توان میزان کلسترول را کاهش داد و از گرفتگی رگ‌های قلب جلوگیری کرد.

مصرف اسفناج

برای جلوگیری از گرفتگی رگ‌های قلب می‌توانید از گیاهان سبز مانند: اسفناج استفاده کنید. اسفناج دارای فیبر بوده و با توجه به آهن و پتاسیم، می‌تواند از گرفتگی‌های عروق قلبی جلوگیری کند.

هنداونه

ماده سیترولین (Citrulline) در هندوانه وجود دارد که از التهاب و انسداد عروق جلوگیری می‌کند. هندوانه به باز کردن رگ‌های قلبی منجر نمی‌شود، اما با مصرف آن می‌توان فشار خون را کاهش داد و از بروز انسداد رگ‌های قلب جلوگیری کرد.

انار و پاکسازی عروق

انار جزو میوه‌هایی است که برای تصفیه خون استفاده می‌شود و از انسداد عروق قلبی موثر خواهد بود. با مصرف این میوه می‌توان به پاکسازی عمیق عروق کمک کرد.

تنظیم کلسترول با امگا ۳ ماهی

برای کارکرد بهتر قلب نیاز است که چربی‌های سالم به بدن وارد شود. امگا 3 یکی از چربی‌های مفید برای بدن است که در غذاهای دریایی یافت می‌شود و می‌توان برای جلوگیری از انسداد عروق قلب از آن استفاده کرد.

مصرف روغن نارگیل

مصرف روغن نارگیل می‌تواند به کاهش فشار خون و بهبود وضعیت رگ‌های قلب کمک کند. همچنین روغن نارگیل به کاهش استرس کمک کرده و از بروز سکته و ناراحتی‌های قلبی هم جلوگیری می‌کند.

کلم بروکلی و کنترل فشار خون

کلم بروکلی دارای ویتامین k است که از سفت شدن رگ‌های قلب و التهاب جلوگیری می‌کند. مصرف بروکلی یکی از موثر‌ترین روش‌های درمانی برای جلوگیری از عروق قلبی است و جزو توصیه‌های جدی طب سنتی است.

قهوه بنوشید!

نوشیدن قهوه باعث می‌شود تا میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی کاهش پیدا کنند. مصرف روزانه یک فنجان قهوه از انسداد رگ‌های قلب جلوگیری کرده و به بهبود وضعیت سلامت قلب هم کمک می‌کند.

سایر مواد غذایی مفید برای درمان گرفتگی رگ قلب

ماده‌های غذایی دیگری هم علاوه بر موارد گفته شده وجود دارند که با مصرف طولانی مدت آن‌ها می‌توان به سلامت قلب کمک کرد و از انسداد و گرفتگی رگ‌های قلب جلوگیری کرد. این مواد غذایی مفید شامل: انواع بادام، سبزی شاهی و زنجبیل هستند.

از کجا بفهمیم دچار گرفتگی عروق هستیم؟

اطلاع از علائم گرفتگی رگ قلب باعث می‌شود تا زودتر به بروز این بیماری واقف شد و برای درمان اقدامات لازم را انجام داد. انسداد رگ‌های قلبی در اثر سبک زندگی یا بروز استرس‌های مختلف ممکن است رخ دهد، اما اگر در هر شرایط علائم زیر را داشته باشید باید به موقع برای معاینه به پزشک مراجعه کنید:

  • احساس سنگینی و فشار بر روی قفسه سینه (Angine)
  • نامنظم و شدید شدن تپش قلب
  • بروز تنگی نفس
  • احساس سوزش و درد شدید در قسمت قفسه سینه
  • فشار خون بالا
  • درد پا و عضلات

با بروز هریک از این علائم باید به پزشک متخصص مراجعه کرد تا وضعیت سلامت قلب بررسی شود.

برای تشخیص دقیق گرفتگی رگ قلب به متخصص مراجعه کنید

علائم گفته شده برای انسداد رگ‌های قلب، ممکن است که برای بیماری‌های دیگری هم رخ دهد. از این‌رو نیاز است که برای تشخیص دقیق گرفتگی رگ قلب به پزشک مراجعه کرد تا با بررسی و آزمایش‌های مختلف از میزان انسداد عروق قلبی مطمئن شد و برای درمان زودتر اقدام کرد. پزشک با توجه به شرایط سنی و میزان گرفتگی رگ‌ها، اقدامات درمانی را انجام می‌‌دهد.

مراجعه به متخصص قلب برای تشخیص گرفتگی رگ قلب

عدم توجه به گرفتگی عروق چه عوارضی دارد؟

در صورتی که به گرفتگی عروق قلبی توجه نکنید، ممکن است خطرات جبران ناپذیری را تجربه کنید. عدم توجه به گرفتگی عروق قلب منجر به عوارضی می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • نارسایی قلبی و سکته
  • بیماری عروق کرونری و رسوب قلب
  • سکته مغزی و بیماری شریان کاروتید
  • بیماری شریان محیطی
  • بیماری مزمن کلیوی

به طور کلی مهم است که هریک از علائم گرفتی رگ‌های قلب را جدی گرفت تا از بروز بیماری‌های دیگر هم جلوگیری کرد.

روش‌های پیشگیری از گرفتگی رگ قلب

برای اینکه بتوان از گرفتگی رگ قلب جلوگیری کرد، نیاز است که روش‌های پیشگیرانه‌ای را به کار گرفت. رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌تواند از مهم‌ترین عوامل پیشگیرانه برای گرفتگی عروق قلب باشند. تغییرات کلی در سبک زندگی و کاهش استرس‌های زندگی باعث می‌شود تا قلب سلامت بهتری داشته باشد. البته که آب و هوای مطلوب هم می‌تواند از بروز انسداد رگ‌های قلبی هم جلوگیری کند. از این‌رو تغذیه سالم، محیط دور از تنش، انجام فعالیت‌های روزانه و ورزش می‌تواند به سلامت قلب کمک کنند.

انجام ورزش منظم از گرفتگی رگ قلب که عامل سکته قلبی است، جلوگیری می کند.

باز کردن رگ قلب، بهترین اقدام ممکن برای حفظ سلامتی

در علم پزشکی، درمان گرفتگی و باز کردن رگ قلب بسیار توصیه شده است. در صورت مواجه شدن با این مشکل، با استفاده از دارو برای گرفتگی رگ قلب زیر نظر پزشک و مواد گیاهی برای درمان رگ قلب، اقدام به درمان کنید. از ورزش‌های سبک برای سلامت قلب استفاده کنید و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید تا انسداد رگ‌های قلب در آینده برای شما رخ ندهند. اگر دچار بیماری‌های قلبی شده‌اید نگران نباشید! کافی است که به سامانه نوبت دهی دکتردکتر مراجعه کنید و برای درمان گرفتگی عروق از بهترین پزشک‌های قلب و عروق، نوبت دریافت کنید.

دکتردکتر به عنوان یک سامانه نوبت دهی آنلاین در کنار شما است تا به موقع بتوانید از بهترین پزشک‌ها نوبت دریافت کنید و معاینه شوید. کافی است که به صفحه خدمات دکتردکتر مراجعه کرده و بدون اتلاف وقت و به صورت آنلاین نوبت خود را ثبت کنید.

سوالات متداول درمان گرفتگی رگ قلب

معجون سیر و لیمو ترش. ترکیب این دو ماده غذایی به بهبود وضعیت سلامت قلب کمک می‌کند.

بله. چای سبز ماده کاتچین دارد که به کاهش کلسترول کمک کرده و سلامت قلب را تضمین می‌کند.

گل گاوزبان و زنجبیل را می‌توان جزو بهترین دمنوش‌های مفید برای قلب عنوان کرد.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
15 نظرات
  1. امیر از خرماباد می گوید

    سلام چرا بنده حتی به مدت ۵ دقیقه که با بچه کوچیکم ورزش میکنم کامل بی حس میشم به طوری که اگه ادامه بدم مطمئنم برا مرگ باید آماده بشم . به نظر شما از قلب و عروق است یا ریه راهنمایی کنید ممنون

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      علایمتون چیه؟
      تنگی نفس؟ درد قفسه سینه؟ سرگیجه؟

  2. محمد رضا افضلی می گوید

    عالی بود ممنون میشم موفق باشید

  3. ناشناس می گوید

    تشکر بابت مطالب شما

  4. ملیکا می گوید

    سلام
    میخواستم یک سوال بپرسم
    من پدرم 45سالشونه ورگای قلبشون تنگ شدع
    گه گاهی هم دست چپشون دردمیگیره وهمچنین سینه وپشت کمردقیقاجایی ک قلبه وصورتشونم سمت چپ ورم کرده بدون اینک چربی یانمک بخورند
    میخوام بدونم وقتی ک اینطوری میشن چیکارکنم ک حالشون بهتربشه ودردی ک برا این طورموقعیتاس ازبین بره وحالشونم بهتربشه??
    جواب بدید مرسی میشم?

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بايد تحت درمان فشار خون قرار بگيرن و با متخصص قلب مشورت كنيد تا آنژيوگرافي انجام بديد
      لطفا

      برای معاینه کامل و تجویز دارو، به صورت حضوری به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

  5. ....... می گوید

    سلام
    مادرم‌۴۷سال سن دارد افتادگی دریچه میترال قلب دارد وهیچ داروی استفاده نمیکند. ولی گاهی اوقات قرص تپش قلب استفاده میکند الان سه روز است مدام هرپنج دقیقه دچار گرفتگی قلب میشود لطفان راهنمای کنید

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      دوست گرامی منظور شما از گرفتگی قلب چیست؟؟

      برای معاینه کامل و تجویز دارو، به صورت حضوری به متخصص داخلی مراجعه کنید.

  6. زهرا می گوید

    سلام من طرف چپم از طرف بازو درد میکنه یعنی طرف چپم از زیر بازو درد میکنه احساس سنگینی میکنم از طرف چپم مشکل چیه؟؟؟
    تا حالا آزمایش ندادم یا دکتر نرفتم بخاطر شرایط کرونایی حالا میشه بگید من چه مشکلی دارم؟؟؟13 سالمه و تحرک کافی ندارم

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      با توجه به سن کم شما بعید است علت مهمی داشته باشد
      با این حال می توانید

      برای معاینه کامل و تجویز دارو، به صورت حضوری به پزشک عمومی مراجعه کنید.

  7. شایان حیدری می گوید

    سلام دکتر
    26 سالمه و 14 ساله ورزشکار حرفه ای ام …گهگاهی یه شار هاییاحساس میکنم که تا وقتی که ماساژ ندم اروم نمیشم بیشتر هم بخاطر فشارهای عصبی هست و وقتی استرس میگیریم میاد سراغم و کلا خیلی بهش فکر میکنم الان سه هفته ست اینجوری میشم از ظهر شروع میشن تا شب موقع خواب…موقع ورزش مشکلی ندارم چون بهش فکر نمیکنم خواستم بدونم این عصبیه یا چیز دیگه ست..ممنون

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام بله عصبي هست بهتره به متخصص اعصاب و روان براي درمان اضطرابتون مراجعه كنيد

  8. سمانه نجفی می گوید

    سلام من سمانه هستم درمورد مادرم که ۷۰ سالشونه و دیابت دارن سوال داشتم .مادرم دیابت دارن و دیابتشونم بالا هست سه مدل قرص برای قند میخورن قبل صبحانه بعدصبحانه و همچنین قبل ناهار وسط ناهار بعد از ناهار و قبل و وسط شام/ ایشون مدتی پیش دچار گرفتگی در تکلمشون شدن که رفتیم پیش دکتر مغز و اعصاب و ام ار ای دادن که دکتر گفتند رفع شده و یه داروهایی هم دکتر مغزو اعصاب دادن بهشون ولی نکته ای که میخوام بگم اینه که ایشون پاهاشون مدتیه سرد هست و زانو درد ناگهانی پیدا کردن? به دکتر مغز اعصابشونم گفتیم آزمایش نوشتن براشون هنوز جوابش نیومده من الان توی اینستا خوندم سردی پا یکی از دلایلی میتونه باشه برای سکته و همچنین گرفتگیه عروق/ نکنه مامانم گرفتگیه عروق دارن/ لطفا راهنماییمون کنید البته تصمیم داریم پیش دکتر قلب بریم البته که همیشه نوار و اکوی قلبشون خوب بوده هرزمانی که گرفتیم

  9. ناصر نجفی می گوید

    سلام دکتر
    من نجفی هستم ۶۲ سال سن و وزن ۹۶ ، بخاطر دیابت و قند خون ناشتا( در صورت عدم کنترل ) ۳۰۰ ولی تحت کنترل با ۳ قرص گلیبنگلامید و ۳ قرص متفورمین و جمعا ۴۰ واحد انسولین در روز قند خون را به ۱۵۰ میرسانم و کلیه ملاحظات غذایی و فعالیت جسمی روزی ۴۰ دقیقه پیاده روی رو به تند را هم انجام میدهم.ضمنا من روزی ۲ قرص سیمواستاتین و ۲ قرص لوزارتان هم مصزف می کنم.
    امروز ۱۰۰ متر دویدم در آخر کمی نفس کم آوردم آیا در این سن عادی است یا نه؟ منظورم از نظر سلامت قلبی در این سن است

    1. دکتردکتر می گوید

      دوست عزیز سلام.
      سوال پزشکی شما به بخش پرسش و پاسخ منتثل شد تا توسط پزشک تیم مجله دکتردکتر پاسخ داده شود
      شما می‌توانید از اینجا با عنوان «سلامت قلب» سوال خود را دنبال کنید.

      شاد و سلامت باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر