آموزش پیش‌نوازی در رابطه جنسی؛ راز زندگی زناشویی پایدار و ایده‌آل

خلاصه این مقاله را بشنوید

چگونه می‌توان از سکس یا رابطه جنسی اوج لذت را تجربه کرد؟ آیا پیش‌نوازی در رابطه جنسی اهمیت دارد؟ این‌ها از سوالات پر تکرار زوجینی هستند که تازه ازدواج کرده‌اند و به دنبال جواب می‌گردند.

در این مورد باید اشاره کنیم که پیش‌بازی در رابطه جنسی بسیار مهم است و هر چه بهتر انجام شود، رضایت طرفین از رابطه جنسی بیشتر خواهد بود. با این حال اگر از رابطه جنسی خود با همسرتان چندان لذت نمی‌برید یا نمی‌توانید رضایت همسرتان را نسبت به رابطه به دست آورید، می‌توانید با یک روانشناس یا سکس‌تراپیست خوب مشورت کنید.

اما فواید پیش‌نوازی چیست و چه اهمیتی دارد؟ در این مطلب از مجله گردشگری دکتردکتر همراه ما باشید.

آموزش پیش‌نوازی قبل از رابطه جنسی؛ پیش‌نوازی چیست؟

پیش‌نوازی بزرگ‌ترین بخش رابطه جنسی است و به گفته برخی، مهم‌ترین بخش سکس است که با تحریک فیزیکی و ذهنی فرد، باعث برانگیختگی و میل جنسی در او می‌شود. پیش‌نوازی در واقع مرحله آماده سازی فرد برای برقراری رابطه جنسی محسوب می‌شود.

متخصصان پیش‌بازی را مجموعه‌ای از اقدامات تحریک کننده مانند لمس‌کردن، بوسیدن، لیسیدن، صحبت‌های اروتیک، متلک گفتن و کارهایی از این قبیل می‌دانند که میان زوجین رد و بدل می‌شود و با توجه به توافق طرفین، هیچ حد و مرز درست و غلطی برای آن وجود ندارد.

آموزش پیش نوازی قبل از رابطه جنسی

اهمیت پیش‌نوازی از نظر جسمی و روانی

تعدادی از افراد تصور می‌کنند در رابطه جنسی فقط ارگاسم است که اهمیت زیادی دارد! اما این تصور کاملا اشتباه بوده و اصل رابطه جنسی، لذت بردن از آن است نه فقط ارگاسم. ارگاسم در همه رابطه‌ها اتفاق نمی‌افتد اما با پیش‌نوازی می‌توانید از رابطه جنسی خود لذت ببرید و نسبت به رابطه خود احساس خوبی داشته باشید.

پیش‌نوازی در رابطه نقش مهمی دارد و باعث بیدار کردن احساست جنسی در دو طرف، اعتماد و پیوند طرفین می‌شود. علاوه بر این پیش‌نوازی به ذهن و بدن زوجین کمک می‌کند که خلق و خوی خود را بهبود ببخشند و راهی برای ایجاد برانگیختگی و لذت پیدا کنند.

اهمیت پیش‌نوازی از نظر فیزیولوژیکی و جسمی این است که می‌تواند آلت تناسلی و کلیتوریس را تحریک کرده و واژن و در آلت تناسلی زوجین ایجاد روان‌‌سازی کند.

این تغییرات باعث می‌شود اصطکاک و دخول جنسی احساس خوبی را در طرفین به وجود آورد و از ایجاد ناراحتی و درد در آن‌ها جلوگیری کند. همچنین مشکل نعوظ را در مردان برطرف کرده و میل جنسی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

پیش‌نوازی از نظر عاطفی و روانی نیز اهمیت زیادی دارد و باعث برانگیختگی و ایجاد ارتباط و افزایش میل جنسی می‌شود. عشق بازی صمیمیت بین زوجین را افزایش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند علایق جنسی خود را کشف کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

آموزش پیش‌نوازی و روش‌‌های پیش‌نوازی

مانند هر چیز دیگری، سلیقه جنسی در میان افراد متفاوت است. در رابطه زناشویی نیز سلیقه‌ها متفاوت بوده و از روش‌های پیش‌نوازی مختلفی استفاده می‌شود.

روش‌‌هایی که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم، اغلب برای تمام افراد خوشایند است اما شاید چند مورد از آن‌ها برای شما لذت بخش‌تر باشد. به همین دلیل بهتر است درباره سلیقه و خواسته‌های خود با همسرتان صحبت کنید و نیاز خود را با او در میان بگذارید. این روش‌ها عبارتند از:

نوازش‌کردن قبل از رابطه جنسی

اگر بخواهیم از یکی از جذاب‌ترین و اصلی‌ترین روش‌ های پیش‌نوازی در میان زوجین که باعث افزایش صمیمیت در میان طرفین شده و یکی از راه‌های افزایش لذت جنسی در آن‌ها معرفی می‌شود، می‌توانیم از نوازش دست‌ها و پاها و حرکت لب و زبان روی اندام تناسلی شریک جنسی نام ببریم. پس به آرامی دست خود را روی گونه‌ها و گردن شریک جنسی بکشید و او را برای سکس آماده کنید.

در این راستا توصیه می‌کنیم تا مطلب نکات مهم قبل و بعد از سکس را مطالعه کنید.

صحبت‌کردن قبل از رابطه

آمادگی فرد برای انجام رابطه جنسی از لحاظ روانی اهمیت زیادی دارد. پس با گفتن کلمات عاشقانه و محبت آمیز، شریک جنسی خود را برای تجربه یک رابطه جنسی لذت بخش آماده کنید.

بدون شک می‌دانید که خانم‌ها عاشق تعریف و تمجید هستند. پس چه چیزی بهتر از این که این حرف‌ها را از زبان همسرشان بشنوند.

ماساژ

یکی از بهترین روش‌هایپیش‌نوازی، ماساژ همسرتان قبل از رابطه جنسی است. برای انجام این کار لازم نیست که مانند ماساژور‌های حرفه‌ای کار خود را انجام دهید، تنها پاها، دست‌ها، شانه‌های او را به آرامی فشار دهید، کافی است.

صدای تحریک‌کننده

بدون شک می‌دانید که صداهایی قدرت برانگیختگی شما و شریک جنسی‌تان را افزایش می‌دهد. این صدا‌ها و آوا‌ها را زیر گوش او زمزمه کنید تا همسرتان به اوج نیاز جنسی برسد.

استفاده از روغن قبل از رابطه جنسی

روش دیگری که در لیست روش‌های پیش‌نوازی قرار می‌گیرد، استفاده از کرم‌های مخصوص واژن است که مقاربت و سکس را لذت بخش‌تر کرده و از درد جلوگیری می‌کند.

موسیقی

خوب است بدانید که موسیقی یکی از قوی‌ترین محرک‌ها برای برقراری رابطه جنسی است. پس سعی کنید قبل از برقراری رابطه، موسیقی‌هایی را در اتاق پخش کنید که رضایت دو طرف را به دنبال داشته باشد و هر دو از آن لذت ببرید.

با انجام این کار آرامش روانی شما و همسرتان بیشتر شده و برای برقراری یک رابطه جنسی خوب آمادگی بیشتری به دست می‌آورید.

بوسه

کسی نیست که بتواند قدرت بوسه برای برقراری رابطه جنسی را نادیده بگیرد. بوسیدن و بوسیده شدن میل جنسی را افزایش می‌دهد و تکرار آن باعث آمادگی بیشتر طرفین برای برقراری رابطه جنسی می‌شود.

بوسه باعث آزاد شدن اکسی توسین، دوپامین و سروتونین در بدن شده و این عمل شیمیایی سطح کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش می‌دهد و باعث ایجاد احساس محبت، پیوند و سرخوشی و لذت در فرد می‌شود.

شناخت نقاط حساس بدن

در آوردن لباس شریک جنسی

یکی از بهترین روش‌ها برای تحریک زنان این است که همسر لباس‌های او را درآورد. این کار برای مردان نیز خوشایند خواهد بود. پس برای درآوردن لباس‌ها عجله نکنید و در حین این کار، به تمام بدن او نگاه کنید.

لمس کلیتوریس

همانطور که می‌دانید کلیتوریس از مهم‌ترین نقاط حساس بدن محسوب می‌شود و چون این نقطه اعصاب تحریک پذیر زیادی دارد، پس لمس و تحریک آن برای زن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

از تحریک نقطه جی در دیواره داخلی واژن نیز غافل نشوید. این نقطه‌ها محرک بسیار خوبی برای افزایش میل جنسی بوده و لمس‌ آن‌ها باعث افزایش لذت جنسی در زن می‌شود.

انتخاب مکان مناسب

شاید انتخاب مکان مناسب برای برقراری رابطه جنسی را نسبت به پیش‌نوازی بدون ربط بدانید. اما مکانی که قرار است در آن رابطه جنسی برقرار شود، باید باعث ایجاد آرامش در طرفین شده و میل شما و شریک جنسی‌تان را به برقراری رابطه جنسی افزایش دهد.

شناخت نقاط حساس بدن

بدون شک شناخت دقیق نقاط حساس و تحریک پذیر شریک جنسی، نقش اصلی را در برانگیختگی جنسی فرد دارد. در واقع نقاطی در بدن وجود دارد که با لمس آن‌ها می‌توانید شریک جنسی خود را به اوج لذت جنسی رسانده و او را برای برقراری یک رابطه عالی آماده کنید. در ادامه به نقاط حساس زن و مرد اشاره می‌کنیم.

نقاط حساس بدن زنان

● لب‌ و دهان
● کلیتوریس
● شکم و ناف
● پاها
● واژن
● نقطه جی
● گردن
● سینه‌ها
● باسن
● گوش‌ها
● سر
● دست‌ها
● کمر

نقاط حساس در بدن مردان

● بیضه‌ها
● آلت تناسلی و نقطه F
● لب و دهان
● نواحی داخلی ران
● گوش‌ها
● نوک سینه

فواید پیش‌نوازی در رابطه جنسی چیست؟

اغلب افراد بر این باورند که پیش‌نوازی فقط برای ایجاد احساسات نشاط بخش در رابطه جنسی انجام می‌شود و هیچ‌گونه فایده‌ای برای سلامتی انسان ندارد. اما باید بگوییم که پیش‌نوازی باعث تحریک اعصاب و مغز و هیجان‌ انگیزشدن روح شده و تقویت سیستم ایمنی، مقاومت بهتر در برابر پیری و افزایش عمر را به دنبال دارد. علاوه بر این به کاهش استرس افراد در رابطه کمک می‌کند و احساس صمیمیت، محبت و سرخوشی را در افراد افزایش می‌دهد.

در پیش‌نوازی از انجام چه کار‌هایی باید خودداری کرد؟

پیش‌نوازی در سکس یک هنر است، پس لازم است با نباید‌های این کار نیز به خوبی آشنا شوید. کارهایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید، عبارتند از:

● از انجام حرکات تکراری خودداری کنید.
● اعتماد به نفس داشته باشید.
● خیلی خشن رفتار نکنید.
● در انجام پیش‌نوازی عجله نکنید.
● در رابطه جنسی دهانی خشن رفتار نکنید.
● نوک سینه همسرتان را نچرخانید؛ زیرا این کار برای او دردآور است.
● زیر گوش همسرتان کلمات تحریک آمیز زمزمه کنید.
● همسرتان را به پیش‌نوازی و برقراری رابطه جنسی مجبور نکنید.

پرسش از پارتنر درباره علایق او

همان طور که در بالا اشاره شد، علایق افراد در هر زمینه‌ای متفاوت است. پیش‌نوازی در سکس نیز مهم‌ترین بخش رابطه جنسی محسوب می‌شود و لازم است که به طور کامل با علایق و نیاز‌های شریک جنسی خود آشنا شوید. پس به طور مستقیم از شریک جنسی خود سوال کنید که انجام چه کاری میل جنسی او را بیشتر می‌کند و باعث آرامش روانی او می‌شود.

پرسش از پارتنر درباره علایق او در پیشنوازی

پیش‌نوازی،  راز یک رابطه شگفت انگیز!

موارد و رفتارهایی که در بالا ذکر شد، بدون شک خشنودی شما و شریک جنسی‌تان را به دنبال خواهد داشت. اما فراموش نکنید که زیاده روی در انجام هر عملی باعث ایجاد دلزدگی می‌شود. پس در هنگام پیش‌نوازی نیز اعتدال را رعایت کرده و خلاقیت به خرج دهید.

با این حال اگر با وجود تلاش‌های فراوان، نتوانستید رضایت همسرتان را از برقراری رابطه جنسی به دست آورید، خوب است از یک سکس تراپیست یا مشاور کمک بگیرید. برای این کار می توانید از نوبت دهی اینترنتی دکتردکتر استفاده کنید.

در آخر اگر شما نیز در مورد روش‌های پیش‌نوازی جنسی روش خاصی را می‌شناسید که به آرامش رابطه کمک می‌کند، حتما آن را به ما معرفی کنید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر