نقد و بررسی قرص هیرتامین + مزایا و عوارض

هیرتامین (Hairtamin) برندی است که مکمل‌ها و محصولات موضعی مورد استفاده برای بهبود کیفیت مو را به فروش می‌رساند. این برند ادعا می‌کند که محصولاتش می‌توانند رشد موی سالم را تقویت کنند، ریزش مو را کاهش بدهند و موهای مصرف‌کنندگان را قوی‌تر کنند اما آیا مکمل‌های غذایی واقعا می‌توانند روی رشد مو تاثیر بگذارند؟ آیا قرص هیرتامین حاوی مواد مفید و اثرگذار است؟ در این مقاله به همه این سؤالات و موارد دیگر پاسخ خواهیم داد. یادتان باشد که همیشه برای پیگیری مشکلات مو و پوست باید به متخصص پوست و مو در تهران و دیگر شهرهای ایران مراجعه کنید. شاید ریشه مشکلات در برخی وضعیت‌های پزشکی مانند اختلالات هورمونی باشد. با ما همراه باشید تا درباره این قرص معروف و پرطرفدار در این روزها برایتان بیشتر بگوییم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان کردن

قرص هیرتامین چیست؟

همیشه باید یادمان باشد که وضعیت موها بازتابی از چیزی است که در داخل بدن می‌گذرد. استفاده از محصولات مختلف هم باید با بررسی این وضعیت همراه باشد.

این روزها، قرص هیرتامین از شهرت زیادی برخوردار شده و بسیاری از افراد برای بهبود و ارتقای وضعیت موهایشان به دنبال مصرفش هستند. لزوم بررسی ریشه مشکلات مو، پیش از مصرف این قرص و هر داروی دیگری ضروری است.

از این‌ها که بگذریم، باید بگوییم هیرتامین برندی گیاهی و بدون گلوتن است که در تحقیقات آزمایشگاهی محصولاتش هم از حیوانات استفاده نمی‌کند. ریزش مو مشکلی شایع است که با بالارفتن سن بیشتر هم می‌شود.

مطالعات و پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ریزش مو می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی فرد داشته باشد، از جمله عزت نفس پایین. برندهایی مانند هیرتامین با درک این موضوع و نیاز بازار پا به عرصه گذاشته‌اند. فرمول پیشرفته قرص هیرتامین حاوی شمار زیادی از موادی است که در دسته‌بندی ویتامین‌ها و مواد معدنی قرار می‌گیرند.

مصرف هیرتامین

این قرص ساخت کجاست؟

این قرص محصولی از شرکت هیرتامین است که در آمریکا فعالیت می‌کند و مجوزهای لازم سازمان غذا و داروی ایالت متحده آمریکا را هم برای عرضه به بازار دارد.

قرص هیرتامین ایرانی هم در بازار وجود دارد؟

این پرسش زیاد مطرح می‌شود. آیا واقعا قرص هیرتامین ایرانی وجود دارد؟ بله، شرکت داروسازی افق تولید دارو پارس به‌تازگی اقدام به تولید نمونه ایرانی این قرص کرده که از طریق داروکده قابل خریداری است. مواد اولیه داروی مذکور از امارات وارد کشور می‌شود. نام این دارو، هیرتامین ادونس فرمولا است و در هر بسته آن 30 کپسول قرار دارد. این محصول مناسب خانم‌ها و آقایان است و روی سلامت مو، ناخن و پوست به‌صورت هم‌زمان تاثیر می‌گذارد.

قرص هیرتامین اصل را از کجا می توان تهیه کرد؟

دقت کنید که آنلاین‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های مختلفی در سطح اینترنت اقدام به فروش هیرتامین می‌کنند. بهتر است که برای خرید به مراجع و فروشگاه‌های قابل‌اعتماد مراجعه کنید. هرگز به موارد نامعتبری رجوع نکنید که در زمینه تهیه دارو و مکمل‌ها تخصصی فعالیت نمی‌کنند.

قرص هیرتامین چه رنگی است؟

قوطی هیرتامین قرمزرنگ است و قرص‌های موجود در آن به‌رنگ زرد هستند. در خرید این محصول باید به اصل‌بودن توجه زیادی داشته باشید. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، رنگ قرص‌ها طلایی مایل به خردلی است.

ترکیبات قرص هیرتامین چیست؟

بیشتر مواد فعال و اثرگذار در ترکیب این قرص از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین D3 و فولات تشکیل شده است. کمبود برخی ویتامین‌ها با ریزش مو ارتباط مستقیمی دارد.

براساس پژوهش‌ها، پس از تجزیه و تحلیل داده‌های آزمایش‌های بالینی در مورد ویتامین‌ها و مواد معدنی در ریزش مو، این نتیجه حاصل شده که فقط کمبود ریبوفلاوین، بیوتین، فولات و ویتامین B12 باعث ریزش مو می‌شود.

فرمول پیشرفته هیرتامین حاوی هر ۴ ماده‌ مذکور است. بااین‌حال باید بدانید که به پژوهش‌های بیشتری برای اثرگذاری قطعی مصرف چنین موادی در ارتقای کیفیت مو و رفع مشکلاتش نیاز است.

در واقع، باید بگوییم که اگرچه کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی در بروز مشکلات پوستی و مو اثرگذار هستند اما بااین‌حال، استفاده از هیچ قرص و دارویی از جمله هیرتامین اثرگذاری قطعی و صددرصدی ندارند.

مواد فعال دیگر در قرص هیرتامین در ترکیبی با دوز کلی حدود ۲۳۷ میلی‌گرم گنجانده شده‌اند. پودر برگ آلوئه‌ورا اولین ماده موجود در این ترکیب است (به این معنی که بالاترین دوز را دارد). یادتان باشد که هیچ پژوهش و تحقیق قطعی درباره اثرگذاری این ماده موجود نیست. در واقع، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که پودر برگ آلوئه‌ورا در بهبود وضعیت موها نقشی قطعی دارد.

عصاره برگ  باکوپا موننیری (Bacopa monnieri) یا گل ناز باتلاقی هم از مواد دیگر موجود در قرص هیرتامین است. شواهد علمی قاطعی درباره اثرگذاری این ماده هم در تغییر وضعیت موها وجود ندارد.

ترکیبات دقیق محصول

هر کپسول هیرتامین حاوی موارد زیر هم هست:

  • ویتامین آ:  500IU
  • ویتامین سی:  50 میلی‌گرم
  • ویتامین دی:  18IU
  • تیامین: 2.5 میلی‌گرم
  • ریبوفلاوین: 2.5 میلی‌گرم
  • نیاسین: 2.5 میلی‌گرم
  • ویتامین ب۶:  2.5 میلی‌گرم
  • فولات: 400 میکروگرم
  • ویتامین ب۱۲: 10 میکروگرم
  • بیوتین: 5000 میکروگرم
  • روی: 15 میلی‌گرم
  • سلنیوم: 70 میکروگرم
  • ترکیب اختصاصی: 237 میلی گرم

منظور از ترکیب اختصاصی چیست؟ منظور فرمولی خاص از ترکیبی منحصربه‌فرد است که مقدار و نسبت مواد تشکیل‌دهنده در آن  مانند دستور پخت غذایی خاص و رازی تجاری در نظر گرفته می‌شود.

هیرتامین چه کاربردی دارد؟

سازندگان هیرتامین مدعی‌اند که این قرص می‌تواند برای موارد زیر کاربرد داشته باشد:

  •  رشد موی سالم
  • استحکام فولیکول‌های مو
  • کاهش نازک‌شدن و شکستگی مو

این قرص نمی‌تواند آلوپسی، طاسی یا ریزش مو را درمان کند اما به بهبود وضعیت افرادی در این شرایط هم کمک می‌کند. دقت کنید که هیرتامین برای پوست نیست و بنا به توضیحات سازندگانش برای ارتقای وضعیت موها استفاده می‌شود. قرص هیرتامین برای جوش و رفع آن کاربرد ندارد.

تأثیر هیرتامین بر سلامتی و رشد

هیرتامین می‌تواند فولیکول‌های مو را قوی کند. منظور از فولیکول‌ها چیست؟ فولیکول‌ها دستگاهی پوستی هستند که مو تولید می‌کنند. این ساختارها درون پوست سر هستند و موها را تغذیه و رشد می‌دهند. هیرتامین می‌تواند این ساختارهای پوستی را قوی کند و باعث شود که وضعیت رشد و نگهداشت موها روی پوست سر بهتر شود.

نحوه استفاده از قرص هیرتامین چیست؟

طریقه مصرف قرص هیرتامین چیست؟ روزی یک عدد قرص ویتامین هیرتامین را مصرف کنید اما حواستان باشد که امکان دارد این قرص برایتان مفید نباشد و عوارضی به همراه بیاورد. منطقی‌ترین کار این است که پیش از دست‌زدن به استفاده از چنین محصولاتی با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

شاید متخصص هم با شما درباره مصرف این محصول هم‌نظر باشد اما دوز و مقدار مصرف دیگری برایتان تجویز کند. پس بی‌گدار به آب نزنید و همیشه با نگاهی تخصصی و تحقیق از چنین محصولاتی استفاده کنید.

مدت زمان اثرگذاری هیرتامین روی مو چیست؟

برای اینکه اثرگذاری هیرتامین احساس شود، دست‌کم باید آن را در دوره‌ای ۹۰روزه یا همان سه‌ماهه مصرف کنید. در زمینه این موضوع و تعداد دوره‌های موردنیاز مصرف از متخصص سوال کنید.

قرص هیرتامین را چه موقع بخوریم ؟

هیرتامین حاوی بیوتین است. بهترین زمان توصیه‌شده برای مصرف مکمل‌های بیوتین همراه با وعده غذایی صبحگاهی است. ماهیت محلول در آب بیوتین تضمین می‌کند که بدن آن را با سایر مواد مغذی موجود در وعده غذایی جذب می‌کند.

هیرتامین هر چند وقت یک بار مصرف می‌شود؟

معمولا همه افراد می‌توانند در دوره‌ای ۶۰ تا ۹۰ روزه، یک عدد قرص را در هر روز مصرف کنند. بااین‌حال، باید حواستان باشد که شاید عوارضی برایتان پیش بیاید و دچار وضعیتی باشید که نباید این قرص را مصرف کنید. در واقع، بااینکه عوارض زیادی بعد از مصرف هیرتامین وجود ندارد اما مصرف خودسرانه ایده خوبی نیست.

هیرتامین و محصولات دیگر؛ فیتو یا هیرتامین؟

قرص فیتو هم از محصولات معروف بازار است که به عنوان جایگزین قرص هیرتامین معرفی می‌شود اما کدام‌یک بهتر هستند؟ واقعیت این است که هر کسی نظر خودش را در این زمینه دارد.

اگر در میان دوستان و آشنایان خود بگردید، برخی از فیتو نتیجه گرفته‌اند و برخی دیگر، اثر هیرتامین را بی‌همتا می‌دانند.

قرص هیرتامین یا پرفکتیل؟

پرفکتیل هم یکی از این محصولات ضد ریزش و رویش مجدد مو است که ادعاهای زیادی درباره اثرگذاری‌شان وجود دارد اما قطعیتی در کاربردی‌بودن آن نیست.

قرص هیرتامین

قیمت قرص هیرتامین چقدر است؟

قیمت این محصول در بازار با نرخ‌های متنوعی اعلام می‌شود. هزینه خرید بسته ۳۰ عددی هیرتامین ادونس فرمولا در تابستان ۱۴۰۲ از حوالی 360 هزار تومان شروع می‌شود. هیرتامین آمریکایی قیمتی بین یک میلیون و صد تا یک میلیون و 500 هزار تومان است.

فواید قرص هیرتامین چیست؟

تولیدکنندگان هیرتامین مدعی‌اند که این قرص می‌تواند فواید زیر را به‌همراه بیاورد:

  • تقویت مو
  • پیشگیری از ریزش مو
  • حجم‌دهی به مو
  • تحریک رشد موهای جدید
  • افزایش ضخامت مو

عوارض قرص هیرتامین چیست؟

از آنجایی که این قرص حاوی چندین ترکیب مختلف است، شاید باعث ناراحتی معده شود. در پی مصرف آن، امکان دارد که تهوع و استفراغ پیش بیاید.

 به دلیل وجود زردچوبه می‌تواند باعث اسهال هم بشود و شاید چند دقیقه بعد از مصرف مکمل دچار سرگیجه شوید. یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف هیرتامین هم احتباس مایعات اعلام می‌شود. منظور از احتباس، تجمع مایعات اضافی در بدن است.

 این عارضه جانبی کوتاه مدت است و بدن شما باید پس از چند هفته با آن سازگار شود. احتباس مایعات می‌تواند باعث ایجاد گاز، نفخ و ناراحتی شود و دور کمر و شکمتان را متورم کند. اگر به هر یک از مواد موجود در این مکمل حساسیت دارید، هم باید از مصرف آن اجتناب کنید.

قرص هیرتامین در شیردهی

مصرف قرص هیرتامین در بارداری و شیردهی هم توصیه نمی‌شود. از آنجا که استفاده از آن با بروز عوارض جانبی احتمالی همراه است، نباید ریسک مصرف را بپذیرید. باید دوران بارداری و شیردهی را در نهایت آرامش و سلامت به سر ببرید. باوجود این نکته، اگر قصد مصرف دارید، حتما نظر پزشک را جویا شوید تا شما را به‌طور دقیق‌تر در این زمینه راهنمایی کند.

قرص هیرتامین در بارداری

نوع خاصی از قرص‌های هیرتامین برای افراد باردار هم در بازار موجود است. بااین‌حال، همان‌طور که کمی پیش‌تر گفته شد، لازم است که درباره مصرف چنین محصولی حتما با پزشکان در تماس باشید و طبق نظر آنها پیش بروید.

موارد منع مصرف هیرتامین چیست؟

 به طور کلی نمی‌توان گفت که این محصول خطرناک است اما هر فرد شرایط بدنی ویژه‌ای دارد و هرگز نباید بدون مشورت با پزشک دست به مصرف قرص‌ها و مکمل‌های مختلف بزند. فرقی نمی‌کند که در چه شرایطی هستید، از مصرف سرخودانه این محصول اجتناب کنید.

هیرتامین برای مردان

قرص هیرتامین برای مردان و زنان قابل استفاده است. فقط گزینه‌های مخصوص مادران باردار نباید از سوی مردان مصرف شود. برخی از محصولات این برند فقط برای استفاده از مادران است.

چه افرادی نباید هیرتامین استفاده کنند؟

هیرتامین برای چه سنی مناسب است؟ در سنین زیر ۱۸ سال نباید از این قرص استفاده کنید. اگر باردار هستید هم هرگز اقدام به مصرف خودسرانه دارو نکنید. برخی از افراد هم پس از مصرف، واکنش‌های آلرژیک نشان می‌دهند. این دسته از افراد هم باید سریع، مصرف را قطع کنند.

آیا قبل از آزمایش خون می‌توان از قرص هیرتامین استفاده کرد؟

خیر، ترکیبات موجود در هیرتامین روی نتایج آزمایش خون اثر می‌گذارد. بنابراین، بهتر است که ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از انجام آزمایش از خوردن آن پرهیز کنید. اگر این قرص را استفاده کردید و آزمایش خون دادید هم باید موضوع را با مسئول آزمایشگاه درمیان بگذارید.

هیرتامین با چه داروهایی تداخل دارد؟

مصرف هیرتامین هم‌زمان با داروهای زیر می‌تواند اثر آنها را کاهش بدهد:

  • داروهای مربوط به پوکی استخوان مانند فسفونات‌ها
  • برخی آنتی‌بیوتیک‌ها مانند سفالکسین
  • برخی داروهای درمان تیروئید مانند لووتروکسین

نظرات درمورد قرص هیرتامین چیست؟

با مروری بر نظرات در دسترس مصرف‌کنندگان هیرتامین، به این ایده‌ها درباره مصرف داروی مذکور می‌رسیم. مصرف‌کنندگان پیشین هیرتامین گفته‌اند:

  • استفاده منظم از هیرتامین به ضخامت بیشتر موها کمک کرده است.
  • این قرص توانسته استحکام ناخن‌ها را بالا ببرد.
  • برخی از افراد بعد از مصرف هیرتامین، ریزش موی سکه‌ای نداشته‌اند.
  • هیرتامین در حجم‌دهی به موهای کم‌پشت نقش داشته است.
  • برخی از افراد نتیجه خاصی دریافت نکرده‌اند چون علت ریزش موهایشان را نمی‌دانسته‌اند.

قرص هیرتامین

مصرف قرص هیرتامین را با نظر پزشک شروع کنید!

هیرتامین قرص قوی است که هر آنچه درمورد آنت وجود دارد را برایتان مورد بررسی قرار دادیم. البته بهتر است که مصرف آن را با نظر پزشک شروع کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت نوبت ملاقات با بهترین متخصصان پوست و مو هم استفاده از سایت نوبت دهی اینترنتی دکتردکتر است.

درباره هیرتامین تجربه‌ای دارید؟ ما را هم در جریان بگذارید تا با هم به نتیجه‌گیری کامل‌تری درباره این محصول پرطرفدار و مشهور برسیم.

منابع:

illuminatelabs.org

hairtamin.com

سوالات متداول هیرتامین

رویش موهای زائد در نتیجه تغییرات و نوسانات هورمونی است. محصولی مانند هیرتامین حاوی مواد هورمونی نیست و نمی‌تواند روی این ماجرا اثری بگذارد. بااین‌حال، باید دقت کنید که شرایط بدنی هر فرد با دیگری متفاوت است و شاید برخی مواد موجود در ترکیب این محصول روی وضعیت هورمونی افراد به طور غیرمستقیم اثر بگذارد. حتما با پزشک درباره مصرف قرص هیرتامین صحبت کنید.

اگر دوز مناسبی از این محصول را استفاده کنید، دچار مسمویت غذایی نمی‌شوید اما اگر بنا به نظر خود و بدون دریافت مشورت پزشک اقدام به مصرف کنید، شاید عوارضی مانند مسمومیت هم رخ بدهند.

هیرتامین و موارد مشابه دارای بیوتین و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی‌اند. مصرف بیش از حد آن می‌تواند با تغییراتی روی خون و دستگاه گوارش همراه باشد و باید به طور جدی در رعایت دوز مصرفی دقت کنید.

در میان عوارض این محصول چاق‌کنندگی دیده نمی‌شود اما شاید با اثرگذاری روی اشتها باعث افزایش میزان خوراک شود. بهتر است که به این نکته در زمان مصرف دقت داشته باشید. قرص هیرتامین بنفش موسوم به بلوتامین محصول دیگری از این شرکت است که برای لاغری روانه بازار می‌شود.

هیرتامین در قالب قرص و پاستیل‌ عرضه می‌شود. نمونه پاستیلی فرمولاسیونی مشابه مکمل کپسول دارد اما حاوی قند است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که اجتناب از غذاهای التهابی مانند قند نیشکر فرآوری‌شده برای کسانی که به دنبال مکمل ریزش مو هستند معقول به نظر می‌رسد.

اسیدسیتریک هم تقویت کننده طعم و نگهدارنده‌ای است که می‌تواند باعث التهاب کل بدن شود. بنابراین، ضمن اینکه کاربردی‌بودن قطعی کپسول‌های هیرتامین تایید نشده، نمونه‌های پاستیلی‌شان هم به دلایل مذکور نیاز به بررسی بیشتر دارند.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر