تظاهر به ارگاسم زنان؛ دروغی به‌ظاهر شیرین که باید درمان شود!

خلاصه این مقاله را بشنوید

تحقیقات نشان می‌دهند که بیش از دو سوم زنان، تظاهر به ارگاسم می‌کنند. زنان، معمولاً زمانی که احساس کنند برای ارگاسم‌شدن تحت فشار قرار دارند، تظاهر می‌کنند که به ارگاسم رسیده‌اند. اما دلیل تظاهر به ارگاسم زنان چیست؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید دید اوج لذت جنسی برای زنان چیست و چرا برخی از زنان، نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند. در چنین شرایطی حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

با ما همراه باشید تا در کنار پاسخ به این سوال، علت و علائم تظاهر ارگاسم زنان، اثرات مضر آن و راه‌های جلوگیری از آن را بررسی کنیم.

تظاهر به ارگاسم در زنان

بسیاری از زنان توسط تحریک و ماساژ مستقیم کلیتوریس ارگاسم می‌شوند. برخی دیگر با تحریک و ماساژ نقطه جی به اوج لذت جنسی می‌رسند. معمولاً زنانی که برای ارگاسم به ماساژ نقطه جی نیاز دارند، نمی‌توانند با ماساژ کلیتوریس به ارگاسم برسند. برعکس این موضوع هم صادق است. اگر ارگاسم یک زن، تنها از طریق تحریک کلیتوریس ممکن است، رابطه داخلی هرچقدر هم که باکیفیت و طولانی باشد، نمی‌تواند او را به ارگاسم برساند و احتمال تظاهر به ارگاسم وجود دارد.

علاوه بر این، برای رسیدن زنان به ارگاسم، پیش‌نوازی و آمادگی بسیار مهم است. درصد بالایی از زنان، در صورتی که آمادگی لازم برای رابطه داخلی را پیدا نکنند، نه تنها به ارگاسم نمی‌رسند، بلکه احتمال دارد با ارگاسم دروغین، سعی کنند رابطه را تمام کنند.

ارگاسم دروغین در زنان و مردان

ارگاسم دروغین در زنان، بیشتر به‌صورت تظاهر و نقش‌بازی‌کردن است. زنان بیشتر از مردان تظاهر به ارگاسم می‌کنند که ممکن است با تولید صدا یا برخی حرکات و لرزش‌های ساختگی در بدن باشد. دلایل و علائم ارگاسم نمایشی در زنان، در ادامه مطلب به‌طور کامل بررسی خواهد شد. اما مردان نیز در برخی مواقع تظاهر به ارگاسم می‌کنند.

مردان ممکن است به چند علت تظاهر به ارگاسم کنند:

  • پنهان کردن تأخیر در انزال
  • حفظ غرور با وجود اختلال در نعوظ
  • پنهان کردن انزال زودرس
  • تظاهر به ارگاسم برای جلب رضایت شریک جنسی
  • عدم علاقه به ادامه رابطه جنسی

ارگاسم دروغین در زنان و مردان

علل تظاهر به ارگاسم زنان

ارگاسم دروغین، به معنی نمایش دادن برخی رفتارهای صوتی، کلامی و عملی در رابطه جنسی برای نشان دادن رسیدن به ارگاسم است، درحالی‌که این اتفاق نیفتاده است. تظاهر به ارگاسم، که در زنان شایع‌تر است، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از این دلایل عبارتند از:

طولانی بودن زمان رابطه

طولانی شدن رابطه داخلی می‌تواند برای زنان آزاردهنده باشد. برخی از زنان، برای تمام شدن رابطه، وانمود به ارگاسم می‌کنند.

حفظ عزت‌نفس همسر

رساندن همسر به ارگاسم، در مردان ایجاد احساس قدرت می‌کند. برخی زنان، برای این‌که عزت‌نفس همسر خود را جریحه‌دار نکنند، تظاهر به ارگاسم می‌کنند.

خودارضایی

خودارضایی، یکی از دلایل عدم ارگاسم در زنان است که باعث می‌شود زنان، برای پنهان کردن آن دست به ارگاسم دروغین بزنند.

دردناک بودن رابطه

گاهی ممکن است رابطه داخلی، به دلایل مختلف برای زنان دردناک باشد و باعث ارگاسم نمایشی شود تا رابطه زودتر تمام شود.

عدم هماهنگی در زمان انزال

معمولاً مردان، به‌ویژه اگر زودانزالی هم داشته باشند، زودتر از شریک جنسی خود به ارگاسم می‌رسند. این عدم هماهنگی می‌تواند منجر به ایجاد احساس بد در مردان شود. برخی زنان، برای این‌که از این اتفاق جلوگیری کنند تظاهر به ارگاسم می‌کنند.

پورنوگرافی

معمولاً در فیلم‌های پورن، رابطه جنسی با ارگاسم زن و مرد همراه است. در بسیاری از موارد، ارگاسم زنان در این فیلم‌ها نمایشی است و واقعیت ندارد. اما برخی زنان، ممکن است تحت‌تاثیر این فیلم‌ها، اقدام به ارگاسم دروغین کنند.

جذابیت ارگاسم برای همسر

بسیاری از مردان، از سروصدا و حرکات زنان در هنگام رابطه لذت می‌برند. همین موضوع باعث می‌شود تا برخی زنان، حتی در صورت عدم تجربه اوج لذت جنسی، تظاهر به ارگاسم کنند.

رابطه عاطفی ضعیف

زنانی که رابطه عاطفی ضعیفی با همسران خود دارند، معمولاً در دستیابی به لذت جنسی ناکام می‌مانند. چنین زنانی ممکن است برای رهایی از رابطه، تظاهر به ارگاسم کنند.

تجربه جنسی بیشتر

تظاهر به ارگاسم، علاقه مرد به برقراری رابطه را افزایش می‌دهد. مردان، با دیدن ارگاسم، هرچند ارگاسم نمایشی، احساس کفایت کرده و بیشتر مشتاق رابطه می‌شوند. به همین دلیل برخی زنان تظاهر به ارگاسم می‌کنند تا شانس بیشتری برای برقراری رابطه داشته باشند.

وانمود کردن به سلامت و تخصص

ممکن است زنان، برای این‌که نشان دهند بدن سالمی برای به ارگاسم رسیدن دارند یا کاربلد هستند، تظاهر به ارگاسم کنند.

خستگی و بی‌حوصلگی

زنانی که خسته یا بی‌حوصله هستند، میل جنسی پایینی هم دارند. برخی از زنان، در صورتی که در این زمان‌ها وارد رابطه شوند، تظاهر به ارگاسم می‌کنند تا رابطه زودتر تمام شود.

ترس از بیان خواسته‌ها

معمولاً زنان برای رسیدن به ارگاسم فرایند پیچیده‌ای را طی می‌کنند. برای این‌که مرد این فرایند را بشناسد، علاوه بر این‌که خودش باید دقیق باشد، زنان نیز باید خواسته‌های خود را مطرح کنند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد، زن ناچار به ارگاسم نمایشی می‌شود.

ازخودگذشتگی اشتباه

گاهی این تفکر اشتباه وجود دارد که ارگاسم، مختص مردان است. زنان با این تفکر غلط، سعی نمی‌کنند خود نیز از رابطه لذت ببرند و با ارگاسم دروغین، فقط به حال خوب مرد کمک می‌کنند.

ترس از خیانت

ترس از خیانت مرد، ممکن است زن را مجبور به ارگاسم دروغین کند.

علائم ارگاسم دروغین در زنان

در صورتی که هنگام رابطه با همسرتان، حرکات یا صداهای غیرعادی می‌شنوید، یا حس می‌کنید مثل فیلم‌های پورن رفتار می‌کند، احتمالاً تظاهر به ارگاسم می‌کند. ارگاسم واقعی معمولاً علاوه بر تولید این صداها و حرکات، برخی نشانه‌های فیزیکی هم دارد. نشانه‌هایی که اگر آنها را در همسرتان مشاهده نکردید، احتمال ارگاسم نمایشی افزایش پیدا می‌کند.

نشانه‌های ارگاسم واقعی عبارتند از:

  • سفت شدن نوک سینه‌ها
  • انقباض ماهیچه‌های واژن و لگن
  • نفس‌نفس زدن
  • افزایش ضربان قلب
  • احساساتی شدن و گریه کردن
  • احساس خستگی و تمایل به خوابیدن

درواقع اگر بلافاصله بعد از رابطه صداها قطع می‌شود و تنفسش عادی می‌شود، خسته نیست و به روال عادی برگشته، ضربان قلبش هنگام رابطه و بعد از آن عادی است و در سینه‌ها و واژن هیچ نشانه فیزیکی مشاهده نمی‌شود، از ارگاسم خبری نیست.

علائم تظاهر به ارگاسم زنان

علاوه بر این‌ها، برخی علائم هم هستند که نشان‌دهنده ارگاسم نمایشی در زنان هستند:

جملات کامل

زنانی که بلافاصله بعد از ارگاسم، جملات را کامل و بی‌نقص ادا می‌کنند، احتمالاً تظاهر به ارگاسم می‌کنند. زمانی‌که یک زن به ارگاسم می‌رسد، به دلیل شدت احساسات جنسی قادر به ادا کردن جملات کامل و طولانی نیست.

عرق نکردن

وقتی رابطه جنسی درست پیش رفته و زن به ارگاسم نزدیک می‌شود، عضلاتش منقبض شده و به‌خاطر سفتی عضلات عرق می‌کند. زنانی که درجه حرارت بدن‌شان در طول رابطه تغییر محسوسی نمی‌کند و گرما و تعرق ندارند، احتمالاً تظاهر به ارگاسم می‌کنند.

عضلات شل

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های ارگاسم در زنان، سفت شدن عضلات، نوک سینه‌ها و انقباض واژن است. در‌صورتی که هیچ‌یک از این نشانه‌ها وجود نداشته باشد، ارگاسم نمایشی است.

کلمات تشویق‌کننده

گفتن کلمات تشویق‌کننده مانند «تندتر» یا «محکم‌تر»، نشان می‌دهد که ارگاسم دروغین است. در ارگاسم واقعی، زن در اوج لذت جنسی قرار دارد و دوست ندارد وضعیت موجود تغییر کند یا زود تمام شود.

تنفس عادی، ضربان قلب منظم

نفس‌نفس زدن از نشانه‌های واضح ارگاسم است. درصورتی‌که تنفس زنان در هنگام ارگاسم ثابت و عادی باشد، ارگاسم نمایشی است. ضربان قلب هم دقیقاً همین‌طور است. به‌‌ویژه در آستانه ارگاسم، ضربان قلب به شدت افزایش می‌یابد و اگر این‌طور نبود، ارگاسم واقعی نیست.

نگاه مستقیم

زنان معمولاً هنگام ارگاسم توان نگاه کردن به‌صورت مستقیم را ندارند. درصورتی که زنی هنگام رابطه، به شریک جنسی‌‌اش خیره می‌شود، ارضا نشده و ارگاسم نمایشی است.

سکوت

زنانی که ارگاسم را تجربه می‌کنند، معمولاً پس از رابطه با تنفس‌های نامنظم سعی می‌کنند تشکر کنند. اگر همسرتان بعد از ارگاسم، سکوت کرده، به سقف خیره شده یا سعی می‌کند از شما دور شود، قطعاً از رابطه لذت چندانی نبرده و ارگاسمش واقعی نبوده است.

ضررهای تظاهر به ارگاسم بر رابطه و زندگی زناشویی

ارگاسم نمایشی، اگرچه ممکن است در لحظه، باعث حال خوب در شریک جنسی شده و او را برای برقراری رابطه بیشتر تشویق کند، اما در بلند مدت، هم برای زنان و هم همسران‌شان اثرات مضری دارد. مخصوصاً اگر تظاهر به ارگاسم، به یک عادت تبدیل شود، آسیب‌های زیادی را به رابطه جنسی و حتی عاطفی زن‌وشوهر وارد می‌کند. در مقابل، وقتی دو شریک جنسی، باهم به ارگاسم می‌رسند، تعهد و علاقه مضاعفی به رابطه پیدا می‌کنند و رابطه زناشویی‌شان تحکیم می‌شود.

اثرات مضر و عوارض تظاهر به ارگاسم عبارتند از:

  • روی آوردن به خودارضایی
  • طلاق عاطفی
  • کینه داشتن به همسر به دلیل ناتوانی در رساندن او به ارگاسم
  • کاهش میل جنسی و سردی
  • بالا رفتن احتمال خیانت
  • سخت‌تر شدن ارگاسم واقعی
  • ایجاد عدم اطمینان در شریک جنسی
  • احتمال تظاهر به ارگاسم متقابل توسط همسر

دلایل عدم ارگاسم در زنان

شدت و تعداد ارگاسم در زنان متفاوت است. تحریک‌پذیری آنها نیز باهم فرق دارد. از طرفی، برخی از زنان، حتی در صورت مساعد بودن شرایط نیز نمی‌توانند به ارگاسم برسند. به هر حال، از هر پنج زن، یک نفر مشکل آنورگاسمی یا نرسیدن به ارگاسم دارد. زنانی که نمی‌توانند ارگاسم را تجربه کنند، معمولاً بعد از رابطه، از عوارض روحی و جسمی رنج می‌برند. عدم ارگاسم در زنان، معمولاً یا علت روحی روانی دارد، یا علت جسمی و فیزیکی.

عوامل روحی و روانی عدم ارگاسم در زنان

خستگی، استرس‌ روزانه و مشکلات عاطفی با همسر، از جمله عواملی هستند که می‌توانند مانع به ارگاسم رسیدن زنان در رابطه زناشویی شوند. البته، عوامل دیگری نیز در عدم ارگاسم زنان موثرند که عبارتند از:

  • داشتن تجربه بد در رابطه‌های قبل
  • ترس از بارداری
  • دردناک بودن رابطه جنسی
  • خشونت جنسی توسط همسر
  • تجربه سوء‌استفاده جنسی یا عاطفی
  • عدم صمیمیت
  • خیانت و عدم اعتماد به همسر
  • عدم پیش‌نوازی کافی

دلایل تظاهر به ارگاسم زنان

عوامل جسمی و فیزیکی عدم ارگاسم در زنان

این عوامل، زمانی بروز می‌کنند که زن، میل جنسی برای برقراری رابطه دارد، اما هنگام رابطه نمی‌تواند به ارگاسم برسد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • اختلالات هورمونی
  • واژینیسموس یا انقباض غیرارادی عضلات واژن هنگام دخول
  • درد و خون‌ریزی موقع نزدیکی، به دلیل خشکی، آتروفی یا عفونت واژن
  • بیماری‌هایی مثل دیابت و ام‌اس که روی اعصاب تاثیر می‌گذارند
  • مصرف برخی داروها، مثل داروهای ضدافسردگی، فشارخون و ضدحساسیت

عکس‌العمل همسر در برابر ارگاسم نمایشی

درصورتی که متوجه ارگاسم نمایشی در همسرتان شدید، به هیچ عنوان او را سرزنش نکنید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در رابطه جنسی زن و مرد، صحبت نکردن در مورد خواسته‌ها، انتظارات و فانتزی‌ها است. سعی کنید به او احساس امنیت بدهید و در مورد خواسته‌هایی که در رابطه جنسی دارد از او سوال کنید. بدون شک، درصورتی‌که بتوانید نیازها و خواسته‌های او از رابطه را کشف کرده و آنها را برآورده کنید، ارگاسم واقعی را تجربه خواهد کرد.

تظاهر به ارگاسم زنان

البته، در کنار هم‌صحبتی، می‌توانید از یک سکس‌تراپیست هم کمک بگیرید. برخی از عواملی که در بالا برای عدم ارگاسم در زنان ذکر شدند، توسط خود همسران قابل حل هستند. به‌عنوان مثال، پیش‌نوازی قبل از رابطه، احساس امنیت و اعتماد و عدم صمیمیت، مواردی هستند که خودتان می‌توانید به تدریج حل کنید. اما برخی از عوامل، مخصوصاً عوامل جسمی و فیزیکی، ممکن است نیاز به پزشک‌ درمان‌گر و سکس‌تراپیست داشته باشند.

کمک گرفتن از سکس تراپیست

شناسایی برخی از عوامل عدم ارگاسم در زنان، تنها از عهده سکس‌تراپیست برمی‌آید. اگرچه برخی از عوامل، مشهود و قابل حل هستند، اما با توجه به این‌که مشکلات مربوط به رابطه جنسی معمولاً برای زنان تابو است، دریافت مشاوره از یک سکس‌تراپیست می‌تواند کمک‌کننده باشد. از طرفی، ریشه‌یابی برخی از مشکلات عدم ارگاسم زنان نیز نیاز جدی به سکس‌تراپیست و درمان دارد.

به‌عنوان مثال، درصورتی‌‌که اختلالات هورمونی، مصرف برخی داروها، یائسگی و یا شیردهی، منجر به خشکی و آتروفی واژن، عفونت‌ واژن و دردهای مقاربتی شده باشد، لازم است به متخصص زنان مراجعه کنید. گرفتن نوبت از یک متخصص روانپزشکی روابط جنسی در تهران و مشاوره با او نیز در برخی موارد کمک‌کننده است. یک سکس‌‌تراپیست می‌تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  • درمان مشکلات جنسی
  • درمان نارضایتی جنسی
  • درمان بی‌میلی جنسی
  • عدم لذت از روابط جنسی
  • رابطه جنسی دردناک
  • واژینیسموس
  • سلامت جنسی
  • مشکلات انزال و نعوظ
  • مشکلات ارگاسم
  • درمان ناتوانی جنسی زوجین
  • درمان ناتوانی جنسی مردان

تظاهر به ارگاسم زنان یک مسئله جدی است!

این‌که تظاهر به ارگاسم  زنان، بیش از ۷۰ درصد است، نشان می‌دهد که این موضوع بسیار جدی است. اطلاع از علائم، دلایل و مضرات ارگاسم نمایشی، به زوج‌ها کمک می‌کند تا درصورت مواجه شدن با این مشکل، آن را حل کنند. علاوه بر مواردی که در این مطلب مطرح شد، اگر احساس می‌کنید برای حل مشکل تظاهر به ارگاسم خودتان یا همسرتان نیاز به مشاوره پزشکی دارید، می‌توانید برای نوبت‌دهی دکتر از بهترین پزشکان روان‌شناس و زنان از سایت دکتردکتر اقدام کنید.

درنهایت، اگر سوالی خارج از موارد مطرح شده در این مطلب برایتان پیش آمده، یا تجربه‌ای درخصوص تظاهر به ارگاسم زنان دارید، می‌توانید با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر