اشتباه در رابطه جنسی زنان و مردان؛ محل اختلاف زوج‌ها

خلاصه این مقاله را بشنوید

اشتباه در رابطه جنسی یکی از درگیری‌های ذهنی زوج‌ها شده است که زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همه ما می‌دانیم که نیاز جنسی یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های هر فرد است و هر نوع رابطه‌ عاشقانه‌ای بعد از مدتی نیازمند برقراری رابطه جنسی خواهد بود. از دیگر سو رابطه جنسی در حفظ و شادابی روابط زناشویی بسیار مهم است، پس باید بدانید چه کار‌هایی را انجام ندهید تا رابطه بهتری داشته باشید. اگر مشکلی دارید، بهتر است که به‌همراه همسر یا شریک جنسی خود به یک دکتر روانشناس متخصص در زمینه سکس‌تراپی مراجعه کنید.

در ادامه در مجله دکتردکتر در مورد روش‌های جلوگیری و جبران اشتباهات رابطه جنسی زنان و مردان مفصل صحبت خواهیم کرد.

اشتباه رفتاری زنان و مردان در رابطه جنسی

تحقیقات جدید نشان داده که اشتباهاتی که مردان و زنان در اتاق خواب مرتکب می‌شوند علاوه بر اینکه جذابیت و لذت رابطه جنسی را کاهش می‌دهد، به طور غیر مستقیم بر زندگی مشترک آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.

عدم تفاهم جنسی با همسر از یک سو و برخی از اشتباهات زنان و مردان از دیگر سو منجر به کاهش رضایت جنسی، هم برای خود و هم شریک جنسی‌شان می‌شود.

اشتباه در رابطه جنسی زنان و مردان

اشتباه مردان در رابطه جنسی

بسیاری اینگونه فکر می‌کنند که لذت بردن یا نبردن در رابطه جنسی فقط به مرد بستگی دارد. در حالی‌که در بسیاری از موارد زنان نیز از بیان خواسته‌های جنسی و نیاز‌های خود در اتاق خواب یا به طور کلی امتناع می‌کنند یا آن‌ها را مطرح می‌کنند و پاسخی نمی‌گیرند.

بسیاری از مردان نیز معتقد‌‌ند همه چیز را درباره رابطه جنسی و بدن زنان می‌دانند و همین مسأله باعث می‌شود تا اشتباهاتی در رابطه با همسر خود داشته باشند.

در ادامه به برخی از اشتباهات و تفکرات نادرست مردان در خصوص رابطه جنسی می‌پردازیم:  ن

تحریک نکردن کلیتوریس

بسیاری از مردان معتقد‌ند که زنان حتماً باید با دخول به ارگاسم برسند. در حالی که تنها عملکرد کلیتوریس لذت‌بخشی است. پس هیچ‌وقت نباید تحریک کلیتوریس نادیده گرفته شود.

مستقیم سراغ سکس نروید

جمله “عزیزم می‌خوای سکس داشته باشیم” نباید شروع‌کننده رابطه جنسی شما باشد.

شما برای دلبری از همسرتان به چیزی بیشتر از این جمله نیاز دارید. این نوع جمله‌ها حس اجبار را به طرف مقابل القا می‌کنند پس بهتر است کمی متفاوت‌تر خواسته خود را مطرح کنید.

هنرپیشه فیلم پورن نباشید!

یکی از بدترین چیز‌هایی که ممکن است مردی از همسرش انتظار داشته باشد این است که خیال‌پردازی‌هایی که فقط در فیلم‌های پورنو می‌تواند ببیند را برای او انجام دهد. این فیلم‌ها واقعی نیستند. او یک شیء نیست، با همسرتان مثل یک ابزار رفتار نکنید.   

یک بار کافی نیست

اگر فکر می‌کنید که زنان با یک بار ارگاسم کامل راضی می‌شوند اشتباه می‌کنید! بعضی از زنان چندین بار ارگاسم شدن را در رابطه ترجیح می‌دهند، اما شاید این بار ارضا شدن بدون دخول از شما بخواهند.

در سکس باید به نیاز‌های احساسی زن توجه کامل شود.

همسرتان را ببوسید، قلقلک دهید، شعر‌های عاشقانه بخوانید، بغل کنید، بازی‌ها و شوخی‌های جنسی انجام دهید تا همسرتان مدهوش انجام سکس با شما شود.

عدم پیش‌نوازی

عشق بازی با همسر را فراموش نکنید. مردان به‌طور معمول بین ۳ تا ۷ دقیقه برای ارگاسم شدن زمان نیاز دارند و این در حالیست که خانم‌ها مدت زمان بیشتری برای ارگاسم احتیاج دارند.

برای همین بهتر است قبل از دخول، نوازش‌های عاشقانه خود را نثار همسرتان کنید تا یک رابطه جنسی لذت بخش را تجربه کنید.

عدم ارتباط کلامی

از همسرتان بخواهید در مورد خواسته‌های جنسی خود با شما صحبت کند، بسیاری از زنان از این‌که مردان به حرف‌هایشان خوب گوش نمی‌دهند شکایت دارند. نادیده گرفتن این نیاز‌ها و گوش نکردن به حرف‌های همسرتان می‌تواند منجر به رابطه جنسی بد و در نهایت مسائل ارتباطی عمیق‌تر در زندگی شما شود. از این گذشته همسرتان دیگر حاضر نخواهد بود درباره نیاز‌های خود صراحتاً حرف بزند و این بار نوبت شما است که بابت حرف نزدن شکایت کنید و این چرخه معیوب همچنان ادامه خواهد داشت.

اشتباه مردان در رابطه جنسی

اشتباه زنان در رابطه جنسی

زنان به دلیل تابو‌های فرهنگی که در جامعه وجود دارد نگرانی‌های زیادی درباره رفتار‌های جنسی خود دارند. آن‌ها دوست ندارند در رابطه قوی ظاهر شوند چرا که می‌ترسند برچسب انحرافات جنسی به آن‌ها‌ زده شود برای همین هرگز در سکس پیش قدم نمی‌شوند.

اکثر مردان احساس می‌کنند همیشه شروع‌کننده بودن آن‌ها باعث ایجاد عدم تعادل در مقیاس اشتیاق در رابطه جنسی می‌شود. از طرفی نیز آموزش سکس و رابطه جنسی به صورت صحیح در کشور ما در اختیار زوجین قرار نمی‌گیرد.

در ادامه برخی از اشتباهات رایج زنان در رابطه جنسی را بررسی می‌کنیم:

پیش قدم نشدن زن در رابطه جنسی

جمله “پیش قدم نشو” در ذهن بسیاری از زنان وجود دارد که مانع از درخواست رابطه جنسی از همسرشان می‌شود. علاقه خود را نشان دهید. شریک زندگی شما احتمالاً خوشحال و بابت آن قدردانی خواهد کرد. با پیش قدم شدن، سطح جدیدی از رضایت را در پذیرش مسئولیت تجربه جنسی رضایت بخش در خود پیدا می‌کنید. درخواست رابطه از طرف زن می‌تواند جذابیت آن را دو چندان نماید.

نگرانی بیش از حد نسبت به ظاهر

اینکه به ظاهر خود اهمیت دهید و همیشه آراسته باشید بسیار خوب و قابل تحسین است. اما اگر این حساسیت از حد بگذرد رابطه جنسی را به یک فعالیت مکانیکی تبدیل خواهد کرد و شما از رابطه لذت نخواهید برد.

به چربی احتمالی شکم یا آرایش صورت خود فکر نکنید؛ بر لذت عمل تمرکز کنید. مردان علاقه بیشتری دارند که زنان در رابطه جنسی خود را ر‌ها کنند. به جای اینکه نگران شکل دور کمر و چربی خود باشید، نگران سطح انرژی، اشتیاق و علاقه خود به همسرتان و رابطه جنسی باشید.

مردان فقط به دنبال رابطه جنسی هستند

شاید این مورد درباره پسران نوجوان درست باشد اما در مورد مردان بالغ اینطور نیست. فشار‌های روزمره خانوادگی، دغدغه‌های کاری و مشکلات شخصی دیگر، می‌تواند میل جنسی مردان را تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است شنیدن این موضوع برای مردم تعجب‌آور باشد اما بسیاری از مردان به‌خاطر شرایط‌های مختلف، از رابطه جنسی فراری هستند.

نیاز‌های جنسی خود را بیان کنید

عنوان کردن خواسته‌های جنسی و نخواستنی‌ها، تنها راه دستیابی به یک رابطه جنسی رضایت بخش است. یک زن باید مسئولیت برخورد جنسی خود را بر عهده بگیرد. اگر زنی درمورد نیازهای جنسی خود صحبت نکند، هیچ مردی نمی‌تواند او را به ارگاسم برساند. حتی بهترین معشوق هم بدون اینکه به او اطلاع داده شود، نمی‌تواند به چیزی که زن نیاز دارد آگاهی پیدا کرده و آن را عملی کند.

تنوع طلبی کنید

طبیعی است که پس از مدتی، زن و شوهر دلشان تغییر و تنوع بخواهد. بنابراین اگر پیشنهادی از سمت همسرتان برای تنوع در رابطه دریافت کردید از آن استقبال کنید، یا خودتان پیشنهاد یک تغییر و تنوع را در رابطه بدهید تا اشتیاق همسرتان به سکس بیشتر شود.

اشتباه زنان در رابطه جنسی

تظاهر به ارگاسم و ارضای جنسی

ارگاسم در زنان و مردان به شکل‌های متفاوتی اتفاق می‌افتد. با این‌حال برخی از زنان مدت زمان بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند تا به ارگاسم برسند. گاهی ممکن است در رابطه اصلاً زن به ارضا جنسی نرسد و فقظ به آن تظاهر کند.

طبق تحقیقات، ۶۷% زنان هنگام برقراری رابطه جنسی وانمود می‌کنند که به ارگاسم رسیده‌اند. این یعنی نبود صمیمیت و رابطه حامی در زندگی زناشویی که اصلاً خوب نیست و جز موارد اشتباه در رابطه جنسی است.

منظور از ارگاسم نمایشی در خانم‌ها نشان دادن یک سری رفتار‌های نمایشی اعم از کلامی و عملی است که نشان از رسیدن به ارگاسم دارد ولی در اصل این‌طور نیست.

به‌عبارتی زن رفتار‌هایی مثل حرکات بدن، صدا‌ها و انبساط و انقباض‌های ساختگی بدن و بقیه نشانه‌های ارگاسم را به دروغ تقلید کرده و از خود بروز می‌دهد در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده است.

در این رابطه می‌توانید در مطلب تظاهر به ارگاسم زنان، بیشتر آگاهی کسب کنید.

مقایسه همسر

یکی از کارهایی که افراد معمولاً در روابط خود انجام می‌دهند، مقایسه همسر خود با دیگران است؛ این کار در بسیاری از مواقع می‌تواند مضر و آسیب زننده باشد. برای همین می‌توان آن را بزرگ‌ترین اشتباه در رابطه جنسی دانست.

اگر شما هم جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید که سعی دارید با این رفتار همسر خود را تحریک کنید تا بهتر شوند، باید به شما هشدار دهیم که طبق تحقیقات انجام شده این کار نه تنها هیچ تأثیر مثبتی ندارد بلکه می‌تواند آثار منفی از خود برجای بگذارد.

فراموش نکنید که روابط و زندگی زناشویی هرکس منحصر به‌فرد است؛ بنابراین نباید بگذارید زندگی دیگران بر روی شما تأثیر بگذارد و باعث مقایسه کردن شود.

زمانی که همسر خود را با دیگران مقایسه کردید، به خود یادآور شوید که شما خودتان با انتخاب او اجازه وارد شدن به زندگی‌تان را داده‌اید، پس هیچ گونه دلیل برای مقایسه کردن وجود ندارد.

وقتی مردی متوجه شود که از طرف همسر خود با دیگران مقایسه می‌شود رفتارش در جهت منفی تغییر می‌کند. چرا که مرد همیشه دوست دارد تکیه‌گاه باشد و خود را پشتیبان زن می‌داند. زمانی که زن همسر خود را با دیگر مردان مقایسه می‌کند، دقیقاً برعکس این حس را به او القا می‌کند.

در نتیجه مرد با این فکر پیش می‌رود که به اندازه کافی مورد رضایت نیست، پس از تلاشش می‌کاهد.

انتقاد جنسی

اولویت‌های جنسی هر فرد متفاوت است. بیان انتقاد جنسی از همسر هیچ اشکالی ندارد. صحبت با همسرتان در مورد زندگی زناشویی تحول عظیمی در رابطه شما با همسرتان به وجود خواهد آورد. چرا که می‌تواند رضایت شما را در مورد خودتان یا همسرتان افزایش دهد. توجه کنید که خیلی ساده خواسته خود را بیان کنید و با ذهنی باز پذیرای پاسخ همسرتان باشید.

شیوه مطرح کردن مشکلات جنسی

قبل از صحبت کردن با همسرتان درباره مشکلات جنسی و نارضایتی خود از زندگی زناشویی، اول به مکالمه‌‌تان فکر کنید؛ این کار می‌تواند تصوری در مورد واکنش همسرتان به گفتگو به شما ارائه دهد.

در مورد اولویت‌های جنسی و تمایلات جنسی او سؤال کنید و در عین حال اولویت‌های خود را با او در میان بگذارید. وارد شدن به گفتگو با لحن همدلانه می‌تواند حالت تدافعی همسرتان را کم کند و در این صورت می‌توانید آزادانه خواسته‌های خود را بیان کنید.

اگر می‌خواهید چیزی را تغییر دهید، حتماً آن را به شیوه‌ای مثبت بیان کنید. این راهکار می‌تواند مفید باشد چرا که برای هر کسی، شنیدن چیزی که از آن‌ها می‌خواهید انجام دهند در برابر چیزی که نمی‌خواهید انجام دهند، آسان‌تر است.

بیان نکردن خواسته‌های جنسی

اگر زوج‌ها بتوانند خیلی راحت در خصوص خواسته‌های جنسی خود با یکدیگر صحبت کنند در زندگی زناشویی‌شان به مشکل بر نمی‌خورند. اما در بسیاری از مواقع این کار عملی نمی‌شود.

سرخوردگی از بیان خواسته‌های جنسی

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید درباره آن صحبت کنید، سرخوردگی به هنگام بیان خواسته جنسی است که از زمان‌های گذشته تأثیرات منفی روی شما گذاشته است.

به عنوان مثال از دوران کودکی به گونه‌ای با ما برخورد شده که اصلاً نباید به رابطه جنسی فکر کنید و رابطه جنسی را زشت و پلید نمایش داده‌اند. یا اینگونه القا کرده‌اند که رابطه جنسی صرفاً برای بعد ازدواج است و خودارضایی گناهی نابخشودنی است.

با توجه به این مسائل طبیعی است که فرد به طور ناخودآگاه نیاز‌های جنسیش را سرکوب کند تا دچار گناه نشود و از این طریق از خودش مراقبت کند.

زمانی که فرد ازدواج می‌کند با توجه به خواسته‌های جنسی‌اش به شدت مشکل دارد و نمی‌تواند در مورد خواسته‌های جنسی‌اش با همسر خود صحبت کند. چرا که اینگونه به یاد دارد صحبت در مورد روابط جنسی به شدت زشت و ناپسند است.

منفعل بودن در سکس    اشتباه در رابطه جنسی 

یکی از کار‌هایی که سکس را لذت بخش می‌کند تحرک هر دو طرف است. رابطه جنسی وقتی لذت‌بخش است که هر دو طرف برای آن تلاش کنند. برای همین شما نباید انتظار داشته باشید که طرف مقابل همه کار‌ها را انجام دهد و شما را به لذت برساند.

امر و نهی در هنگام رابطه جنسی

هیچکس امر و نهی در رابطه را دوست ندارد. این که مدام به همسرتان بگویید که باید “الان فلان کار را انجام بدهی” یا “نباید الان این کار را می‌کردی” باعث می‌شود تا رابطه‌ جنسی از حالت احساسی خارج شده و حالت اجبار و امر و نهی به خود بگیرد.

بازگویی نقایص جنسی

هرگز از خودتان بدگویی نکنید، این کار باعث خواهد شد در ناخودآگاه همسرتان تأثیر گذاشته و به تدریج از برقراری رابطه جنسی با شما نا‌امید شود. از توانایی‌های خود و همسرتان صحبت کنید تا همسرتان بیشتر تحریک شود و رابطه جنسی لذت بخش‌تری داشته باشید.

عدم پیش‌نوازی در رابطه جنسی

یک رابطه جنسی خوب چیزی بیشتر از نزدیکی است. بخش عمده هیجان و اشتیاق رابطه قبل از نزدیکی اتفاق می‌افتد. پیش نوازی قبل از سکس به خصوص برای خانم‌ها بسیار مهم است، پیش نوازی باید به قدری جذاب باشد که با فکر کردن به آن تحریک شوید.

پیش نوازی شامل بغل کردن، بوسیدن، لمس کردن عاشقانه و رابطه دهانی است. متأسفانه برخی از افراد اصلاً نمی‌دانند پیش‌نوازی چیست چه برسد که بخواهند از آن برای بهبود روابط خود استفاده کنند.

پیش‌نوازی شور و هیجانات را بالا می‌برد و اگر به درستی انجام شود، در نعوظ مردان و روان شدن واژن زنان کمک بسیاری خواهد کرد.

عشق و محبت مانند کاشتن گلی است که نیاز به مراقبت دارد. پتانسیل عاطفی ایجاد شده میان زن و شوهر، مدام نیاز به شارژ شدن دارد و از هر دو طرف باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

عشق پدیده زنده‌ای است که برای رشد، نیاز به مراقبت دارد و نمی‌توان آن را در دل کسی ایجاد کرد و بعد آن را نادیده گرفت.

اشتباه در رابطه جنسی

عدم برقراری ارتباط کلامی و غیر‌کلامی

همانطور که گفته شد، ارتباط کلامی با همسر و درمیان گذاشتن خواسته‌ها با او بسیار مهم است. اما همان میزان که ارتباط کلامی مهم است، ارتباط غیر‌کلامی نیز در رابطه زناشویی اهمیت دارد.

نگاه‌های عاشقانه و عاطفی، تکان‌دادن سر هنگام صحبت‌های طرف مقابل، نشستن در سکوت کنار یکدیگر و دست یکدیگر را گرفتن و کارهایی از این قبیل، از رفتار‌های غیر‌کلامی است که متأسفانه بیشتر در دوران ابتدای آشنایی دیده می‌شود؛ برخی از زوج‌ها بعد از مدتی دیگر نگاه عاشقانه و تماس چشمی با یکدیگر ندارند.

هرقدر به روحیات غیرکلامی یکدیگر آشنا شوید، همانقدر سوتفاهم‌ها در زندگی مشترک کمتر خواهد شد، مثلاً با شناخت روحیات غیر کلامی همسر، زن از سکوت همسرش دچار هراس و ترس نخواهد شد و اینگونه طرفین به درک متقابل از یکدیگر خواهند رسید.

عدم رسیدگی به بهداشت  اشتباه در رابطه جنسی 

برای داشتن یک رابطه جنسی لذت‌بخش، قبل و بعد از رابطه حمام بروید. مسواک بزنید، عطر و ادکلن ملایم بزنید، لباس‌های تمیز و حتی تحریک‌آمیز بپوشید. متأسفانه برخی از زوجین فکر می‌کنند حمام فقط برای بعد رابطه است و همین بهداشت ضعیف به عنوان یک اشتباه در رابطه جنسی، آن‌ها را از یکدیگر دورتر می‌کند.

در روابط جنسی خود تجدید نظر کنید

مطالب گفته شده می‌توانند یک تحول عظیم در روابط شما ایجاد کنند. داشتن یک رابطه سالم و شاد کار آسانی است که می‌تواند یک زندگی ‌ایده‌آل برای شما و همسرتان بسازد. برطرف کردن اشتباه جنسی در رابطه وظیفه هر دو طرف است و باید برای رفع مشکلات به یک اندازه تلاش کنید.

در این مطلب به طور کامل به بررسی اشتباهات در ابطه جنسی زنان و مردان پرداختیم. اگر شما هم فکر می‌کنید در رابطه‌تان دچار این مسائل هستید، می‌توانید برای دریافت نوبت آنلاین از بهترین پزشکان متخصص زنان از سایت دکتردکتر اقدام کنید.

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر در این زمینه تجربه یا نظری دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر