بهترین سن شروع رابطه جنسی چه زمانی است؟

خلاصه این مقاله را بشنوید

بهترین سن شروع رابطه جنسی موضوعی است که معمولاً دختران و پسران نوجوان پس از رسیدن به بلوغ در مورد آن کنجکاو هستند. سؤال‌های زیادی در مغزشان به وجود می‌آید که رابطه جنسی چیست؟ بهترین سن شروع رابطه جنسی چه زمانی است؟ لذت جنسی چیست و چگونه می‌توانند به این لذت دست یابند. این‌ها برخی از سؤالاتی است که در ذهن یک نوجوان درحال رشد مدام می‌چرخد.

اگر این سؤالات ذهن شما یا فرزند نوجوان‌تان را به خود مشغول کرده بهتر است با یک روانشناس یا دکتر زنان (در صورتی که فرزندتان دختر است) در این‌باره مشورت کنید.

اما قبل از آن می‌توانید در ادامه در مجله دکتردکتر در مورد بهترین سن شروع سکس و روابط جنسی و عوامل مؤثر در این‌باره را مفصل بخوانید.

چه زمانی بهترین سن شروع رابطه جنسی است؟

طبق تحقیقات انجام شده رابطه جنسی در سنین پایین یکی از افسوس‌های جوانان به شمار می‌رود.

بیش از یک سوم زنان و یک چهارم مردانی که در سنین پایین بیست سالگی رابطه جنسی تجربه کرده‌اند می‌گویند که بعد‌ها دچار پشیمانی شده‌اند. چرا که فکر می‌کنند سن‌شان برای این کار مناسب نبوده است.

بنابراین بهتر است قبل از داشتن رابطه جنسی با خود فکر کنید و چند سؤال ساده از خود بپرسید تا کمتر دچار پشیمانی شوید:

  • آیا این کار درست است؟
  • آیا واقعاً دوستش دارم؟
  • آیا او هم به همین اندازه مرا دوست دارد؟
  • آیا ممکن است بعداً پشیمان شوم؟
  • آیا در مورد رابطه جنسی اطلاعات کاملی دارم؟
  • آیا اگر پشیمان شدم توان نه گفتن را دارم؟
  • چقدر درمورد بیماری‌های مقاربتی و جلوگیری از این بیماری‌ها اطلاعات دارم؟

اگر پاسخ شما به تمام سؤالات بالا مثبت است، شما آموزش لازم در مورد رابطه جنسی دیده‌اید و آماده رابطه جنسی هستید، اما چند سؤال دیگر باقی مانده که باید به دقت به آن فکر کنید و در صورت مثبت بودن پاسخ‌تان به سؤالات زیر کمی بیشتر در مورد رابطه جنسی فکر کنید.

  • آیا به‌خاطر حرف‌ها و فشار دوستان یا شریک جنسی‌ام می‌خواهم این کار را انجام دهم؟
  • آیا برای اینکه به دوستانم پز بدهم و مورد تأیید آن‌ها باشم رابطه جنسی برقرار می‌کنم؟
  • آیا انحرافات جنسی و افراد را به خوبی می‌شناسم؟

سؤالات بالا بسیار مهم هستند و شما باید صادقانه به آن‌ها پاسخ دهید، هرگونه عجله کردن درباره برقراری رابطه جنسی در سن پایین به احتمال زیاد پشیمانی‌های بسیاری برای شما به وجود خواهد آورد. سن شروع رابطه جنسی در ایران

بهتر است برای روشن شدن قضیه به این خبر که در کشور فرانسه مورد بحث‌های زیادی قرار گرفت و باعث شد برخی از قوانین آن‌ها در خصوص سن شروع رابطه جنسی تغییر پیدا کند توجه کنید:

  • در فرانسه، یک مرد ۳۰ ساله از‌ اتهام تجاوز بـه یک دختر ۱۱ ساله تبرئه شد. چرا کـه در دادگاه نتوانستند ثابت کنند که اقدام این مرد با اجبار، تهدید، خشونت و یا غافلگیری همراه بوده اسـت.
  • یک مورد دیگر، دادگاه یک مرد ۲۸ ساله را به اذیت جنسی متهم کرد نه تجاوز جنسی! چون گفته شد که قربانی بـه زور، مجبور بـه رابطه جنسی نشده بوده اسـت. اما در تجدید نظر این حکم، مجازات تجاوز جنسی برای او تعیین شد.

با توجه به مطالب گفته شده با خود بیندیشید که آیا واقعاً آماده برقراری رابطه جنسی هستید یا خیر؟

عوامل مؤثر در سن شروع رابطه جنسی

برای داشتن رابطه جنسی چند عامل مهم باید در نظر گرفته شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

بلوغ

بلوغ یک فرد تعیین می‌کند که آیا او آماده برقراری رابطه جنسی است یا نه. برخی از افراد از ۱۸ سالگی یا حتی قبل از آن به بلوغ کامل می‌رسند و می‌توانند یک رابطه جنسی خوب داشته باشند.

اما برخی از افراد نیز ممکن است بالای ۲۰ سال سن داشته باشند اما هنوز آماده برقراری ارتباط نباشند.

بالاتر اشاره کردیم که دختران برای معاینه و مشاوره مخصوصا در سن بلوغ به دکتر زنان مراجعه کنند؛ در این راستا لازم است بگوییم که در شرایط مشابه بهترین پزشک برای پسران، متخصص ارولوژی است.

جنسیت

زنان و مردان در برقراری رابطه جنسی یکسان نیستند. معمولاً زنان از نظر ذهنی سریع‌تر رشد می‌کنند. بنابراین، آن‌ها ممکن است بیشتر از مردان همسن بتوانند پیامد‌های رابطه جنسی را کنترل کنند.

رشد عاطفی

سلامت روان و عاطفی نوجوانان نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های جنسی آن‌ها دارد. رابطه جنسی بیشتر احساسی است و یک فرد نابالغ عاطفی ممکن است عواقب بعد از رابطه جنسی را تحمل نکند.

برخی از افراد ممکن است از نظر عاطفی آسیب شدید ببینند و عواقب جبران ناپذیری در زندگی‌شان به وجود بیاید.

محیط رشد

محیط زندگی یکی از مهم‌ترین عواملی است که تعیین می‌کند آیا فرد برای داشتن رابطه جنسی آماده است یا نه.

کودکی که در محیطی رشد می‌کند که رابطه جنسی یک موضوع باز است، در مقایسه با کسی که خانواده او طرز فکر خوبی درمورد رابطه جنسی ندارند و یک فضای سرکوبگری در این خصوص دارند متفاوت است.    سن شروع رابطه جنسی

ارتباط میان سن شروع رابطه جنسی و میزان رضایت از رابطه

با توجه به تحقیقات انجام شده به طور قطع سن و شروع رابطه جنسی تأثیر مستقیم و قابل توجهی بر کیفیت رابطه و عواطف احساسی در آینده می‌گذارد. هر چه‌قدر از نظر عاطفی و ذهنی به بلوغ کامل برسید، همان‌قدر رابطه جنسی با کیفیتی را تجربه خواهید کرد.

معمولاً بهترین سن برای تجربه رابطه جنسی ۲۵ سالگی است، در این سن اکثر افراد به بلوغ جنسی و ذهنی کامل می‌رسند و می‌توانند رابطه جنسی خوبی را تجربه کنند.

درخواست رابطه جنسی

همیشه اولین‌ها با استرس همراه هستند، اولین رابطه جنسی نیز از این امر مستثنی نیست و دلشوره‌های فراوانی در وجودتان نقش می‌بندد. اما بهتر است برای داشتن یک رابطه جنسی خوب چند نکته را در نظر بگیرید.

معاشقه

عشق بازی قبل از رابطه جنسی شروع می‌شود؛ بنابراین از این مرحله به‌راحتی نگذرید. به‌خصوص برای خانم‌ها این مرحله لذت‌بخش‌تر است. عشق بازی قبل از سکس بهترین راه آمادگی شریک زندگی برای مراحل بعدی است.

فضای مناسب

یک فضای عاشقانه برای همسر خود بسازید تا احساس راحتی کند. در چنین فضایی او احساس امنیت و باارزش بودن می‌کند. علاوه بر صحبت‌های عاشقانه جزئیات محیط هم مهم است. به‌عنوان‌ مثال موسیقی ملایم و عاشقانه، چراغ‌هایی با نور کم (حتی شمع) و لباس زیر زنانه جذاب می‌تواند محیط را برای یک معاشقه رمانتیک آماده کند.

احساسات خود را بیان کنید

همسر خود را نوازش کنید، او را به آغوش بکشید و از جملاتی استفاده کنید تا او را خوشحال کنید، از شریک جنسی‌تان تعریف کنید و به او بگویید که چه چیزی را بیشتر دوست دارید.

رابطه جنسی قبل از ازدواج در ایران

طبق آداب و فرهنگ ایرانیان داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج کار ناپسندی است و توسط هیچ متخصصی توصیه نمی‌شود. بهتر است با توجه به فرهنگ خانوادگی خود درباره این موضوعات تصمیم‌گیری کنید.

سن شروع رابطه جنسی

عواقب داشتن رابطه جنسی در سنین پایین

رابطه جنسی در سنین پایین قطعا پیامد‌ها و آسیب های جسمی و روانی زیادی را به دنبال خواهد داشت. عدم آگاهی خانواده‌ها و نبود آموزشی در مدارس باعث می‌شود بیشتر نوجوانان در زمینه احساسی و جنسی فریب بخورند یا درگیر احساسات خام و اشتباه عاشقانه شوند و رابطه جنسی برقرار کنند.

عواملی همچون، مبتلا شدن به بیماری‌های مقاربتی، بارداری ناخواسته و زودهنگام، احساس گناه و ترس از آینده و تنفر از خود از جمله عواقب داشتن رابطه جنسی در سنین پایین است.

چرا بعضی از افراد در سن پایین رابطه جنسی برقرار می‌کنند؟

عوامل مختلفی در ایجاد تمایل برقراری رابطه جنسی در سنین پایین تاثیر می‌گذارد که عبارتند از:

فریب خوردن

افراد سوءاستفاده‌گر به خوبی راه فریب کودکان و نوجوانان را بلد هستند. آن‌ها افراد کم سن و سال را قانع به برقراری رابطه جنسی می‌کنند.

تشویق توسط دوستان ناباب

در دنیای امروزی به دلیل پیشرفت تکنولوژی، متاسفانه افراد کم سن هم به موبایل و اینترنت دسترسی دارند و یاد می‌گیرند به سایت‌های پورن و دیگر پلتفرم‌های نامناسب بروند.

با دیدن این ویدیوها یا عکس‌ها، به علت کنجکاوی و یا دیدن لذت رابطه جنسی، تشویق می‌شوند که این کار را انجام بدهند و بعد همین موضوع را در بین همسالان خود جا می‌اندازند و آنها را نیز تشویق به این کار می‌کنند.

تبلیغات نادرست در رسانه‌ها     سن شروع رابطه جنسی

در برخی صفحات مجازی که به صورت نادرست در مورد مسائل جنسی صحبت می‌شود. در این رسانه‌ها به اشتباه به افراد آموزش داده می‌شود که برای شناختن یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند یا چون رابطه لذت زیادی دارد، از آن استفاده کنند.

افراد کم سن و سال هم که هنوز آگاهی معتبر درباره این مسائل ندارند، ممکن است تحت تاثیر این مطلب‌ها قرار بگیرند و بخواهند این کار را انجام بدهند.

رابطه جنسی را با هرکسی تجربه نکنید

تجربه رابطه جنسی در هرکس یکی از دلپذیرترین بخش‌های زندگی او است. پس تجربه این لذت را با آدم‌های نادرست برای خود خراب نکنید. در این مطلب به طورکامل درخصوص سن مناسب شروع رابطه جنسی صحبت کردیم.

اگر نیاز به مشاوره دکتر یا روانشناس دارید، می‌توانید با دریافت نوبت دکتر از پلتفرم دکردکتر هر چه سریع‌تر به سوالات ذهنی خود و فرزندتان به بهترین شکل ممکن پاسخ دهید.

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر در این زمینه تجربه یا نظری دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. کاوه فتاحی زاده می گوید

    سلام دکتر من چند روزی هست که میخوام با دختر خالم سکس کنم میخوام هم به دختر خالم پیشنهاد سکس بدم ولی نمیتونم لطفا راهنمایی کنید

  2. رایان صادقی می گوید

    مفید و آموزنده بود، سپاسگزارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر