ناگفته‌هایی از روش‌های تقویت و افزایش میل جنسی زنان

خلاصه این مقاله را بشنوید

آیا میلی به برقراری رابطه جنسی با همسر خود ندارید؟ به فکر ترمیم رابطه خود هستید؟ بهتر است راهکار‌های مؤثری را برای افزایش و تقویت میل جنسی زنان را پیدا کنید تا با آگاهی درباره این موضوع نگرانی‌های خود را به حداقل برسانید.
واقعیت این است که علت این اتفاق ریشه در نوسانات حالات روحی و روانی و برخی عوامل هورمونی دارد که باید برای بررسی و درمان آن به پزشک مراجعه کرد.

آلودگی هوا و محیط زیست مخصوصا در شهری به بزرگی و شلوغی پایتخت روی سلامت جسمی و جنسی خانم‌ها تاثیرات مخرب بسیاری گذاشته است. از این رو توصیه می‌کنیم تا حتما توسط دکتر زنان تهران بررسی و درمان شوید.

اما قبل از آن پیشنهاد می‌کنیم که در این مقاله از دکتردکتر همراه ما باشید زیرا به بررسی عوامل و راهکارهای موثر در افزایش میل جنسی زنان پرداخته‌ایم؛ قطعا برای شما مفید خواهد بود.

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان کردن
تغییرات میل و قوای جنسی زنان و مردان در طول زمان

تغییرات میل و قوای جنسی زنان و مردان در طول زمان

رابطه زنانشویی موفق و رضایت‌بخش یکی از عوامل مهم در بالا بردن کیفیت زندگی مشترک است؛ از فواید رابطه جنسی هرچه بگوییم، کم است.

مشکلات جنسی متعددی در خانم‌ها و آقایان وجود دارد که در سنین مختلف ممکن است اتفاق بیفتند، اما به‌دلیل شیوه زندگی و ملاحظات فرهنگی و مذهبی در جامعه ما، این مشکلات مطرح نمی‌شوند و همین باعث شده تا آماری دقیق از میزان شیوع این مشکلات در دسترس نباشد.

این مشکلات ممکن است در سال‌های اولیه ازدواج یا سال‌ها بعد اتفاق بیفتد و باعث کاهش میل جنسی و مشکل تحریک‌پذیری، اشکال در ارگاسم یا ارضا شدن، دخول دردناک و مشکلاتی از این قبلی شوند.

علت این اختلالات، تغییرات هورمونی، عروق خونی، مغز و ناحیه واژن، نداشتن احساس خوب از نظر جسمی و روحی و تاثیر افزایش سن بر میل جنسی است.

برخی از مواقع نیز این مشکلات در باور بعضی زوج‌ها غیرقابل حل تصور می‌شود و عواقب غیر قابل جبرانی مانند جدایی زوج‌ها را در پی دارد. به دلیل اهمیت بالای این قضیه عوامل مهم را به صورت مختصر و مفید مورد ارزیابی قرار داده‌ایم:

کاهش میل جنسی در زنان

کاهش میل جنسی یکی از چالش هایی است که ذهن اکثر خانم‌های متاهل را درگیر خود می‌کند. تمایلات جنسی خانم‌ها در طول زندگی به طور طبیعی دچار فراز و نشیب می‌شود.

برخی عوامل مانند یک رابطه جدید، حاملگی، تغییر در زندگی و مواردی از این دست می‌توانند روی تمایلات جنسی خانم‌ها تأثیر بگذارند. از طرفی نیز استفاده از برخی دارو‌ها ممکن است تمایلات جنسی خانم‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

علائم کاهش تمایلات جنسی در خانم‌ها

معمولاً تمایلات جنسی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما عواملی وجود دارند که می‌توانند به کاهش تمایل جنسی در خانم‌ها منجر شوند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • احساس بی‌علاقگی نسبت به هرگونه رابطه‌ جنسی و حتی خود ارضایی
  • نداشتن یا کاهش شدید تفکرات و خیال‌پردازی‌های جنسی
  • ایجاد نگرانی در فرد به دلیل نداشتن رفتار‌های جنسی یا رویاپردازی‌های جنسی
  • مشکلات جنسی؛ اگر فرد در هنگام رفتار‌های جنسی احساس درد کند یا به ارگاسم نرسد می‌تواند در نهایت به کاهش تمایلات جنسی منجر شود.
  • بیماری‌ها و مشکلات پزشکی؛ بیماری‌های غیرجنسی زیادی وجود دارند که می‌توانند تمایلات جنسی را تحت تأثیر قرار دهند. مانند آرتروز، سرطان، دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عروق و بیماری‌های عصبی.
  • مصرف برخی دارو‌ها؛ دارو‌های خاصی از جمله دارو‌های ضد افسردگی می‌توانند منجر به کاهش تمایلات جنسی در خانم‌ها شوند.

تقویت و افزایش میل جنسی زنان

راهکارهایی برای تقویت میل جنسی خانم‌ها

با توجه به روحیات خانم‌ها، مسائل متفاوتی می‌تواند بر میل جنسی آنها تاثیر بگذارد. حل این مشکلات راه‌حل‌های متفاوتی دارد. برای مثال برخی از افراد سردمزاج معمولا تمایلی به افزایش مدت زمان رابطه ندارند.

از این رو ممکن است همسر آن‌ها، این مسئله را کاهش میل جنسی تلقی کند. به همین دلیل تقویت میل جنسی زنان در صورتی می‌تواند عملی شود که ریشه مشکل به خوبی شناخته شود. برخی روش‌ها تقویت میل جنسی برای بهبود رابطه جنسی در سالمندان هم جواب می‌دهد.

در ادامه به بررسی چند راهکار برای تقویت میل جنسی در زنان پرداخته‌ایم:

سبک زندگی و افزایش میل جنسی خانم‌ها

تغییرات در سبک زندگی و تبدیل آن به یک سبک سالم می‌تواند تاثیر به‌سزایی در افزایش میل جنسی بانوان داشته باشد. در این راستا نیز توجه به موارد زیر خالی از لطف نخواهد بود:

ورزش

ورزش را به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی خود تبدیل کنید. تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی و پیاده‌روی به بهبود شکل بدن و خلق و خوی کمک بسیاری می‌کنند و میل جنسی شما را افزایش می‌دهد.

گپ و گفت صمیمانه با شریک جنسی

زوج‌هایی که یاد می‌گیرند به روشی صادقانه ارتباط برقرار کنند، معمولاً ارتباط عاطفی قوی‌تری دارند.

این امر می‌تواند به رابطه جنسی بهتر منجر شود. ارتباط در مورد رابطه جنسی نیز مهم است. صحبت در مورد علاقه‌مندی‌ها می‌تواند زمینه را برای صمیمیت جنسی بیشتر فراهم کند.

صحبت در مورد تخیلات جنسی و اجرای آن

موقعیت جنسی، زمان، پوزیشن و مکان رابطه جنسی خود را بعضی اوقات تغییر دهید. از بازی‌های جنسی برای تغییر در حس رابطه جنسی خود استفاده کنید.

استفاده از اسباب‌بازی‌های جنسی

اسباب‌بازی‌های جنسی و فانتزی می‌توانند به احیای مجدد میل جنسی کمک بسیاری کنند.

ترک عادت‌های بد

سیگار کشیدن، مواد مخدر غیرقانونی و الکل زیاد، همگی می‌توانند میل جنسی شما را کاهش دهند. کنار گذاشتن این عادات بد ممکن است به تقویت میل جنسی و بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

آموزش سکس و رابطه جنسی

آموزش درست داشتن رابطه جنسی از دخول دردناک جلوگیری می‌کند و سبب تقویت و افزایش میل جنسی خانم ها می‌شود. بنابراین هرگز نباید از نقش آموزش در پیشگیری از بسیاری از مشکلات جنسی در طول زندگی زناشویی چشم‌پوشی کرد.

برای آموزش سکس و رابطه جنسی به‌صورت اصولی می‌توانید مطلبی تحت همین عنوان در مجله دکتردکتر بخوانید.

در نهایت باید توجه داشت که کاهش تمایلات جنسی می‌تواند حس بدی در خود فرد و شریک جنسی او ایجاد کند. و حس طردشدگی به شریک جنسی او دهد. اما باید توجه داشت که فراز و نشیب و تغییرات تمایلات جنسی فرایندی طبیعی است که ممکن است خانم‌ها و آقایان را تحت تاثیر قرار دهد. بهتر است در کنار استفاده از نظرات سکس‌تراپیست، به جای تمرکز و حساسیت بیش از حد به مسأله‌ی رفتار جنسی، رفتار‌های عاطفی و روابط افراد در این مدت تقویت شود.

افزایش میل جنسی زنان

ویتامین‌های مؤثر در افزایش میل جنسی بانوان

برای افزایش میل جنسی مردان و زنان راه‌های مختلفی وجود دارد، مصرف ویتامین‌های مختلف که در غذاها و خوراکی‌ها وجود دارد، یکی از منابع تامین ویتامین مورد نیاز است. این ویتامین‌ها عبارتند از:

ویتامین آ

یکی از ویتامین‌های مؤثر در تقویت میل جنسی بانوان، ویتامین آ است. این ویتامین به تولید تستوسترون که یکی از هورمون‌های جنسی است کمک می‌کند.

ویتامین A در تخم مرغ، شیر، گوشت، میوه‌های نارنجی و سبزیجات به وفور یافت می‌شود. همچنین این ویتامین باعث می‌شود تا زنان قاعدگی راحت‌تری داشته باشند و کیفیت اسپرم در مردان را افزایش می‌دهد.

ویتامین‌ E

ویتامین E برای افزایش استقامت و سطوح انرژی در بدن بسیار مهم است و به عنوان ویتامین برای افزایش میل جنسی شناخته شده است. این ویتامین به افزایش گردش خون در بدن کمک می‌کند.

روغن ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی منبع خوبی از ویتامین E هستند. بسیاری از کارشناسان بر این امر تأکید می‌کنند که ویتامین E ویتامین جنسی است زیرا جریان خون و اکسیژن را در اندام تناسلی بالا می‌برد و بهبود کیفیت رابطه جنسی کمک می‌کند.

ویتامین‌های گروه B

از دیگر ویتامین‌های مؤثر در افزایش میل جنسی زنان ویتامین‌های گروه B هستند. کارشناسان سلامت جنسی بر این امر که کمبود ویتامین B12  لذت در حین رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تاکید بسیار دارند.

ویتامین‌های تقویت و افزایش میل جنسی زنان

برخی از قرص‌های استاندارد و مورد اعتماد موجود در بازار که برای رفع مشکل کم بودن میل جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • قرص سیم فمالیب سیمرغ دارو عطار
  • قرص آفرودیت گل دارو
  • کپسول تقویت جنسی بانوان دامینست اکسیر
  • قرص ایکس‌اید گلدن لایف

دارو‌های گیاهی افزایش و تقویت میل زنان

برای تقویت جنسی تنها به داروهای شیمیایی نیاز ندارید بلکه داروهای گیاهی هستند که باعث تقویت و افزایش میل جنسی بانوان می‌شود. بهترین این داروها عبارتند از:

نعنا فلفلی

یکی از دارو‌های مؤثر برای بهبود تجربه رابطه جنسی زنان و افزایش میل جنسی آن‌ها نعنا فلفلی است. این دارو‌ها به صورت ژل با کرم موضعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نعنا فلفلی موجب تقویت میل جنسی و تجربه ارگاسم لذت بخشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

داروی گیاهی زسترا

یکی دیگر از دارو‌های گیاهی افزایش‌دهنده میل جنسی زنان که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود، قطره گیاهی زسترا است که می‌تواند نقاط تحریک‌پذیر زنان را تحریک کند.

این ترکیب حاوی گیاهانی مانند روغن گل‌گاو زبان، عصاره گلپر، ویتامین E و ویتامین C است. این دارو باید قبل از شروع رابطه جنسی روی واژن ‌زده شود تا موجب برانگیختگی در زنان گردد.

چای فرتیلی

این چای یک مکمل گیاهی است که حس میل جنسی را در زنان افزایش خواهد داد.

افزایش میل جنسی با طب سنتی در زنان

برخی از مواد که می‌تواند به صورت طبیعی تأثیر مستقیم در افزایش میل جنسی در زنان داشته باشند عبارتند از:

جنسینگ

در طب سنتی پیشنهاد زیادی برای استفاده از جنسینگ در زنان شده است. این گیاه باعث افزایش لذت جنسی در خانم‌ها می‌شود.

گیاه ماکا

گیاه ماکا، پتانسیل خاصی برای درمان اختلال عملکرد جنسی دارد، به ویژه اگر از دارو‌های ضد افسردگی استفاده می‌کنید. همجنین ماکا در طول تاریخ برای تقویت باروری زنان و افزایش میل جنسی استفاده می‌شد.

زعفران

زعفران، به دلیل گرم مزاجی موجب درمان سردی می‌شود. این گیاه ارزشمند یکی از راه‌های تقویت‌کننده جنسی است.

دارچین

یکی از مؤثر‌ترین گیاهان برای درمان سردمزاجی، دارچین است که به مرور زمان میل جنسی را افزایش می‌دهد.

آب انار

آب انار باعث بهبود اختلال ارگاسم زنان می‌شود.

نقش تغذیه در افزایش میل جنسی زنان

خوراکی‌های تقویت‌کننده میل جنسی زنان

تغذیه یکی از مهمترین عوامل تاثیر‌گذار در تقویت میل جنسی خانم‌ها است که با رعایت آن می‌توانند نتیجه مطلوب را در زندگی خود به دست آورند:

آواکادو

آواکادو سرشار از ویتامینE بوده و دارای چربی سالم است و در مقابله با سندرم متابولیک بدن مردان بسیار اثر دارد.

این میوه درخت بیضه نیز شناخته می‌شود و یکی از روش‌های مناسب تقویت و افزایش میل جنسی مردان است. علاوه بر این موضوع آواکادو به افزایش میل جنسی زنان نیز کمک بسیاری می‌کند.

پسته

پسته جزء ۱۰ غذای تقویت‌کننده میل جنسی است که کمک بسیاری به کسانی که میل جنسی کمی دارند می‌کند.

چه غذا‌هایی برای تقویت میل جنسی مضر است؟

اما در این بین غذاهای مفید برای افزایش میل جنسی زنان، خوراکی‌هایی هستند که ضرر دارند. این موارد عبارتند از:

فست فود‌ها

این نوع غذا‌ها باعث احساس خستگی در فرد می‌شود و مصرف آن‌ها توصیه نمی‌شود.

شیرین بیان

این ماده غذایی باعث کاهش تستوسترون می‌شود. بنابراین مصرف آن در خانم‌ها در برقراری رابطه جنسی اختلال ایجاد می‌کند.

قرص نعنا

این خوراکی نیز باعث کاهش تستوسترون شده و میل جنسی خانم‌ها را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

بروکلی

کلم بروکلی با کاهش سطح تستوسترون در زنان سبب کاهش میل جنسی آن‌ها می‌شود.

ورزش‌های موثر در تقویت میل جنسی خانم ها

ورزش کردن مانند یک معجزه در بدن برای تقویت میل جنسی عمل می‌کند و نباید تاثیر ورزش بر رابطه و میل جنسی را دست‌کم بگیرید. ورزش‌هایی که در ادامه می‌آوریم، در تقویت میل جنسی زنان تاثیر بسیار زیادی دارند:

یوگا

این ورزش با رساندن خون به ناحیه تناسلی، ارگاسم ضعیف را بهبود می‌بخشد.

پیاده‌روی

سطح انرژی را بالا برده و هوشیاری ذهنی شما را افزایش می‌دهد. از این رو باعث می‌شود ارگاسم لذت بخشی را تجربه کنید.

ایروبیک

هوازی بودن این ورزش باعث بالا رفتن استقامت بدنی شما شده و تمایل شما را به رابطه جنسی افزایش می‌دهد.

پیلاتس

با تقویت عضلات تناسلی، باعث بهبود عملکرد جنسی شما شده و ارگاسم بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

مشاوره و روانشناسی در افزایش میل جنسی زنان

بعضی از آدم‌ها احساس می‌کنند که هر لحظه باید آماده برقراری رابطه جنسی باشند، اما افراد باهم متفاوت هستند. باید این حقیقت را در نظر داشته باشید که شما موظف به برقراری رابطه در هر لحظه نیستید.

میل جنسی در افراد مختلف متفاوت است و شما باید با شریک زندگی خود در این‌باره صحبت کنید. بسته به شرایط، میل جنسی یک شخص ممکن است در طول زمان نوسان پیدا کند و این موضوع امری طبیعی است.

در این‌باره مشاوران جنسی و سکسولوژیست‌ها می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند.

شما می‌توانید در خصوص علایق خود درباره رابطه جنسی با شریک جنسی‌تان صحبت کنید. باید برای پیشرفت در تقویت قوای جنسی خود استرس را از خود دور کنید. شما باید بیاموزید چه چیزی میل جنسی شما را افزایش می‌دهد.

روش‌های تقویت و افزایش میل جنسی زنان

در مورد نارضایتی‌هایتان با همسرتان صحبت کنید

هنگامی که در رابطه هستید و با همسرتان مشکلاتی را از سر می‌گذرانید، احتمالاً این مشکلات به اتاق خواب نیز نفوذ پیدا می‌کند و باعث می‌شود یکی یا هر دوی شما حین رابطه جنسی دچار مشکل شوید.

این مورد را همیشه در خاطر داشته باشید که شما به همراه همسرتان می‌توانید تمامی موانع را از سر راه‌تان بردارید.

با ایجاد حس همدردی و حامی بودن از یکدیگر احساس خوشایندی خواهید داشت و این رابطه مستقیمی در رابطه شما خواهد گذاشت.

هرگز ناامید نشوید

شاید با خود فکر کنید اگر میل جنسی پایینی دارید شما بیمار محسوب می‌شوید! نه این‌گونه نیست شما با رعایت موارد ذکر شده می‌توانید در تقویت و افزایش میل جنسی خود بسیار پیشرفت داشته باشید.

آگاهی از این نکته مهم است که زن و مرد با یکدیگر متفاوت هستند. شما ممکن است برای پیدا کردن آنچه که برای شما مناسب و مطلوب است، آزمون و خطا‌های بسیاری را پشت سر بگذارید.

تقویت و افزایش میل جنسی زنان امکان پذیر است!

هم شما و هم همسرتان باید به یاد داشته باشید کنترل احساسات و نوازش، تأثیر مستقیم در میل جنسی هر دو طرف دارد و به مراتب بهتر از مصرف قرص‌های تقویتی است.

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به بررسی نکات مربوط به تقویت و افزایش میل جنسی زنان بپردازیم. اگر شما هم دچار این عارضه هستید، می‌توانید برای دریافت سایت نوبت دهی از بهترین پزشکان متخصص زنان یا روانپزشک روابط جنسی از سایت دکتردکتر اقدام کنید.

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر در زمینه تقویت و افزایش میل جنسی بانوان تجربه یا نظری دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. .‌.... می گوید

    سلام من وقتی رابطه جنسی رو با همسرم برقرار میکنم اون از خشونت در رابطه استفاده میکند من میخواستم بدونم خشونت در رابطه جنسی درسته؟

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      خشونت به طور کلی تایید نمیشه ، خصوصا اگر یکی از طرفین رضایت ندارن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر