تفاوت‌ میل جنسی زنان و مردان؛ از جسم تا روان

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که تفاوت میل جنسی زنان و مردان در چیست؟ شاید خیلی‌ها بر این عقیده باشند که میل جنسی در مردان بسیار بیشتر است و مردان، بیشتر از زنان به سکس فکر می‌کنند؛ اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟ اگر بله، دلیل آن چیست؟ چه‌چیزی باعث می‌شود تا یک جنسیت، تمایل بیشتری برای انجام کاری داشته باشد، که به لحاظ غریزی با هدف تداوم نسل در ما قرار داده شده است.

این مطلب از دکتردکتر را به بررسی تفاوت‌های میل جنسی زنان و مردان اختصاص داده‌ایم و امیدواریم بتواند برای مردان و خصوصاً زنانی که به دنبال لذت بیشتر از رابطه جنسی یا افزایش میل جنسی خود هستند کمک‌کننده باشد. هرچند که در کنار این مطلب، توصیه می‌کنیم از مشورت یک دکتر زنان در تهران نیز استفاده کنید.

میل جنسی در مردان و زنان چیست؟

قبل از پرداختن به مبحث تفاوت میل جنسی زنان و مردان، بهتر است با ماهیت این میل در دو جنس آشنا شویم.

میل جنسی، چه در مردان و چه در زنان، نوعی کشش و تمایل نیرومند به جنس مخالف است که درنهایت، با انجام برخی کارها به رابطه جنسی یا سکس منتهی می‌شود. شاید مهم‌ترین تفاوت میل جنسی زنان و مردان، همین تعریفی باشد که از میل جنسی ارائه می‌دهند.

مردان، میل جنسی را صرفاً تمایل به رابطه فیزیکی و سکس می‌دانند درحالی‌که زنان، از میل جنسی به‌عنوان یک کشش عاطفی و عشق یاد می‌کنند. اما در کنار این تعریف‌ها، میل جنسی در دو جنس زن و مرد، تفاوت‌های فاحشی باهم دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

تفاوت میل جنسی زنان و مردان

تفاوت نوع میل جنسی زنان و مردان

نوع میل جنسی در زنان و مردان باهم تفاوت‌های بسیاری دارد. درصورتی که بتوانید این تفاوت‌ها را شناسایی کرده و درک کنید، بدون شک رابطه جنسی بهتر و موفق‌تری با همسرتان خواهید داشت. منشا و علت این تفاوت‌ها، عوامل متعددی می‌توانند باشند که احساسات ذاتی زنان و صدالبته عوامل اجتماعی و فرهنگی جزئی از آن هستند.

یک زن برای این‌که میل بالایی برای رابطه جنسی داشته باشد، باید عشق دریافت کند. درواقع برای زنان (حداقل برای اکثر زنان) شرط اول سکس عشق است. به همین دلیل است که برای این‌که زنان بتوانند ارگاسم را تجربه کنند، معاشقه، صحبت کردن و پیش‌نوازی بسیار مهم است.

درواقع شاید بهترین توصیف این باشد که رابطه جنسی برای زنان از ذهن آن‌ها شروع می‌شود. زن‌ها وقتی موتور جنسی‌شان روشن می‌شود که عشق دریافت می‌کنند و عاشقانه طرف مقابل را دوست دارند. اما درمورد مردان، قضیه کمی فرق دارد؛ مردان عموماً اغلب اوقات آماده برقراری رابطه جنسی هستند، زیاد به آن فکر می‌کنند و کافی است چشم‌شان کار کند تا موتور جنسی‌شان به کار بیافتد.

هیچ‌کدام از این موارد بد نیستند، فقط متفاوت از هم‌اند. به همین دلیل است که لازم است تفاوت‌های میل جنسی زنان و مردان را شناخته، سعی کنید رگ خواب همسرتان را به دست بیاورید.

فکر کردن بیشتر مردان به رابطه جنسی

بر اساس آخرین یافته‌های روانشناسان که در وب‌سایت هلث‌نیوز (healthnews) منتشر شده، سه موضوع خواب، غذا و رابطه جنسی، به‌عنوان سه مورد از ابتدایی‌ترین نیازهای بشری، موضوعاتی هستند که افراد، چه مرد و چه زن بیشتر از دیگر موضوعات به آن‌ها فکر می‌کنند.

اما آیا واقعاً مردان، بیشتر از زنان به رابطه جنسی فکر می‌کنند؟

یافته‌ها حاکی از آنند که بله! مردان نسبت به زنان، بسیار بیشتر به رابطه جنسی و حتی غذا خوردن فکر می‌کنند و تمایل هم بیشتری برای بیان کردن آن و گزارش کردن این تمایلات دارند. البته، این موضوع به جغرافیا، عوامل اجتماعی و سن مردان و زنان نیز بستگی دارد.

مطالعات نشان می‌دهند که پسران جوان، حدود 19 بار در روز به رابطه جنسی فکر می‌کنند درحالی‌که دختران جوان، تنها 10 بار این موضوع را به یاد می‌آورند. این در حالی است که با گذشت زمان، میل جنسی در مردان به تدریج پایین‌تر آمده و برعکس در زنان اوج می‌گیرد و در حدود چهل سالگی، تقریباً هردو به یک میزان به موضوع رابطه جنسی می‌اندیشند یا دست‌کم، اختلاف‌شان به اندازه دو برابر نیست.

از طرفی، این موضوع را نیز باید اضافه کرد که مردان، معمولاً برانگیختگی‌های جنسی خودبه‌خودی بیشتری هم دارند و بیشتر و متنوع‌تر از زنان خیال‌پردازی می‌کنند.

اشتیاق بیشتر مردان به رابطه جنسی

میزان تمایل زنان برای رابطه جنسی، ممکن است در طول دوران رابطه متفاوت باشد. این در حالی است که مردان، در تمام دوران رابطه معمولاً مشتاق سکس با پارتنر خود هستند. خواه اوایل رابطه باشد، خواه اواسط آن و خواه چندین سال پس از باهم بودن.

تفاوت میل جنسی زنان و مردان در اشتیاق آن‌ها

این موضوع، می‌تواند ریشه در عواملی داشته باشد که بر میل جنسی زنان و مردان تاثیر می‌گذارند. مهم‌ترین عامل که می‌تواند میل جنسی زنان و مردان را تحت‌تأثیر قرار دهد، هورمون‌ها هستند.

این نکته، که سطح هورمون‌های استروژن و پروژسترون در زنان طی دوره‌های مختلف زندگی به‌شدت در حال نوسان است، تاثیر زیادی روی اشتیاق زنان برای رابطه جنسی دارد. عادت ماهانه، تخمک‌گذاری، بارداری، زایمان، یائسگی و مواردی از این دست، باعث شده‌اند که زنان در طول عمل خود، به‌ویژه از جوانی یا یائسگی، با نوسانات شدید هورمونی مواجه باشند.

نوساناتی که در بیشتر موارد، باعث می‌شود زنان اشتیاق خود نسبت به رابطه جنسی را از دست بدهند. این موضوع در مورد مردان صدق نمی‌کند و مردان، معمولاً در شرایط عادی از 18 سالگی الی 60 سالگی میل جنسی بالا و اشتیاق بیشتری برای برقراری رابطه جنسی دارند.

تفاوت عوامل برانگیختگی جنسی زنان با مردان

یک نکته بسیار مهم در مورد برانگیختگی زنان و مردان این است: مردان با چشم برانگیخته می‌شوند، زنان با گوش!

این حقیقت، می‌تواند کمک زیادی به زوج‌هایی بکند که نتوانسته‌اند قلق همسران‌شان را به دست بیاورند. مردان برای این‌که برانگیخته شده و وارد رابطه جنسی شوند، نیاز به دیدن زیبایی‌های شما دارند. درواقع کافی است لبخندی به آن‌ها بزنید، به خودتان برسید و در خانه بگردید بدون این‌که حتی حرفی بزنید.

در مورد زنان، این فرمول کار نمی‌کند. اگر دوست دارید همسرتان را برانگیخته کنید، طوری‌که بتوانید در کنار هم به اوج لذت جنسی برسید، لازم است با او صحبت کنید. اگر قرار است شب با همسرتان رابطه داشته باشید، کافی است صبح که از خواب بیدار می‌شوید کمی مهربان‌تر و عاشق‌تر باشید. تا از سر کار برگردید همه‌چیز آماده است. اگر از محل کارتان یک زنگ هم زده یا یک پیامک هم ارسال کرده باشید که معجزه می‌کند.

تفاوت ارگاسم زنان با مردان

از دیگر تفاوت‌های جنسی مردان و زمان، تفاوت در نحوه ارگاسم آن‌ها است. ارگاسم در مورد مردان، موضوعی کاملاً عادی و روتین است. مردان به راحتی می‌توانند پس از نعوظ و برقراری رابطه جنسی، ارگاسم یا انزال را تجربه کنند. در اغلب موارد، حتی کیفیت رابطه نیز تاثیر چندانی بر این موضوع ندارد و انزال اتفاق می‌افتد.

این در حالی است که در مورد زنان، ارگاسم فرایندی کاملاً پیچیده و زمان‌بر است. زنان برای این‌که بتوانند ارگاسم را تجربه کنند، علاوه بر رابطه جنسی باکیفیت، پیش‌نیازهایی هم دارند.

تفاوت میل جنسی زنان و مردان در ارگاسم

مردان ممکن است خیلی آنی تصمیم به رابطه جنسی بگیرند، برانگیخته شوند، سکس کنند و به ارگاسم برسند. ضمن این‌که متوسط زمان انزال در مردان حدود چار دقیقه است. این در حالی است که زنان برای این‌که بتوانند ارگاسم را تجربه کنند:

  • نیاز به رابطه عاطفی قوی با همسر خود دارند
  • از نظر هورمونی باید در شرایط نرمال باشند
  • نباید دغدغه فکری یا استرس روانی داشته باشند
  • از لحاظ فیزیکی برای ارگاسم پیچیده‌تر هستند
  • و زمان بیشتری برای ارگاسم نیاز دارند.

زمان حدودی رسیدن به ارگاسم در زنان، بالای ده دقیقه است، آن هم تازه اگر بتوانند ارگاسم را تجربه کنند.

تفاوت‌های زنان و مردان، بعد از ارگاسم

اگر زن و مرد بتوانند در کنار هم به ارگاسم برسند، تجربه فوق‌العاده خوشایندی است. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. پس از ارگاسم نیز زن و مرد تفاوت‌هایی باهم دارند که شناخت این تفاوت‌ها و درک آن‌ها، تاثیر زیادی در بهبود روابط جنسی و عاطفی طرفین خواهد داشت.

شاید برای همه، این داستان آشنا باشد که مرد، پس از ارگاسم پشتش را کرده و خوابیده!

اگرچه این اتفاق، برای اکثر زنان خوشایند نیست، اما باید توجه داشت که این سستی و خواب‌آلودگی پس از انزال در مردان، کاملاً طبیعی است و به نوعی دست خودشان نیست. دانستن این واقعیت، به زنان کمک می‌کند تا درک بهتری از وضعیت همسر خود پس از ارگاسم داشته باشند.

درعین‌حال، زنان نیز بعد از رابطه نیاز به تداوم ابراز عشق و توجه دارند. مردان باید با توجه به این موضوع، پس از رابطه، با وجود این‌که خسته هستند و نیاز به ریکاوری و استراحت دارند، دست کم برای مدت کوتاهی همسر خود را در آغوش گرفته، به او آرامش بدهند و از او تشکر کنند.

پیچیده‌تر بودن محرک‌های جنسی زنان

مردان خیلی ساده‌تر از زنان برانگیخته می‌شوند. محرک‌های جنسی برای زنان و مردان انواع مختلفی دارند که محرک‌های ظاهری تنها بخشی از آن هستند. مردان برای این‌که برانگیخته شوند، شاید به همین محرک‌های جنسی بسنده کنند اما برای زنان، برانگیختگی نیاز به عوامل زیادی دارد و مدت زمان بیشتری هم طول می‌کشد.

برای درک پیچیده‌تر بودن محرک‌های جنسی زنان، کافی است به تعداد بالای نقاط حساس یا تحریک‌پذیر بدن زنان نگاه کنید:

  • گردن
  • لب‌ها
  • بالای ناحیه شرمگاهی
  • قسمت داخلی ران‌ها
  • گوش‌ها
  • قسمت‌های داخلی بازوها
  • انگشتان پا و دست
  • کف پاها
  • مچ پاها
  • لب‌های ناحیه تناسلی
  • موها و پوست سر
  • قسمت بین مقعد و واژن
  • دیواره واژن
  • باسن
  • کمر
  • سینه‌ها و نوک سینه‌ها
  • و کلیتوریس و نقطه جی

تفاوت میل جنسی زنان و مردان و محرک‌های جنسی

برای این‌که یک زن برانگیخته شده و برای ارگاسم آماده شود، علاوه بر این‌که نیاز است با حرف‌ها و رفتارتان در او تاثیر بگذارید، لازم است کلیه این نقاط حساس در بدن او را نیز شناخته، بتوانید هر یک را بیدار کنید. شاید مردان صرفاً با نوازش کردن ران‌شان یا لاله گوش برانگیخته شده و آمادگی سکس پیدا کنند، اما در مورد زنان، لازم است برای برانگیختگی فاکتورهای بسیاری وارد عمل شوند.

این تازه زمانی است که مشکلات روحی و جسمی وجود نداشته باشند. درواقع، شما زمانی می‌توانید از تحریک نقاط حساس بدن یا نقطه ضعف شنوایی زنان استفاده کنید که اعصابش خورد نباشد، مشکل هورمونی نداشته باشد، رابطه جنسی برای او دردناک نباشد، ترس از بارداری مانع تحریک وی نشود و صدها اما و اگر دیگر…

تحت‌تأثیر بودن زنان از عوامل اجتماعی و فرهنگی بیشتر از مردان

تابوها، به‌ویژه در کشورهایی مثل ایران، تأثیر زیادی روی میل جنسی و اوج لذت جنسی افراد، به‌ویژه زنان دارند. بسیاری از زنان، صرفاً به این دلیل که احساس می‌کنند کار اخلاقی و درستی نیست، حتی از خیال‌پردازی در مورد سکس هم دوری می‌کنند. این موضوع در رابطه با داشتن تجربه‌های جنسی متفاوت و همین‌طور ابراز تخلیات جنسی و فانتزی‌های جنسی هم صدق می‌کند.

به مرور زمان، با سرکوب کردن برخی تخلیات، خواسته‌ها و نیازها، احتمال فروکش کردن میل جنسی افزایش پیدا می‌کند.

این در حالی است که مردان، بسیار سرسخت‌تر و صریح‌تر هستند و معمولاً خیلی راحت به آن‌چه که دوست دارند فکر می‌کنند، تخلیات و فانتزی‌های خاص خودشان را دارند و آزادانه و راحت مطرح می‌کنند و درعین‌حال، دست بازتری برای تجربه چیزی دارند که می‌خواهند.

بیایید با یک مثال این مسأله را بازتر کنیم؛ همیشه خانم‌هایی که به اصول اخلاقی، مذهبی و فرهنگی پایبندتر هستند، نسبت به مسائل جنسی محافظه‌کارتر رفتار می‌کنند. درواقع، خانم‌ها تأثیرپذیری بیشتری از این عوامل دارند و ممکن است به راحتی امیال جنسی خود را به‌خاطر آن‌ها سرکوب کنند.

اما آیا در مورد مردان نیز این‌طور است؟ معمولاً خیر… مردان فارغ از این‌که تا چه حد به اصول دینی یا اجتماعی پایبند باشند، یا چقدر تحصیلات داشته باشند، یا هر عامل خارجی دیگری، سفت‌وسخت پای خواسته‌های جنسی خود می‌ایستند و اصولاً آن را در تناقض با این معیارها نمی‌بینند.

دقیقاً به همین دلیل است که برخی فکر می‌کنند مردان میل جنسی بیشتری نسبت به زنان دارند. شاید نه، این‌طورها هم نباشد… مردان برای این‌که نسبت به یک نفر در خود حس کشش داشته باشند، فاکتورهای زیادی را در نظر نمی‌گیرند. به راحتی علاقه و تمایل خود را نشان می‌دهند بدون این‌که نگران چیزی باشند. اتفاقاً در مورد مردان، بالا بودن میل جنسی یک امتیاز مثبت هم تلقی می‌شود پس به لحاظ اجتماعی اصلاً لزومی ندارد که آن را پنهان کنند.

اما درمورد زنان چطور؟

زنان معمولاً حتی اگر میل بالایی هم برای برقراری رابطه جنسی داشته باشند، فاکتورهای زیادی را برای ابراز آن در نظر می‌گیرند. از شرم زنانه برای بیان چنین تمایلاتی گرفته، تا غرور اشتباهی که مانع مطرح کردن خواسته می‌شود و محدودیت‌های مذهبی و اجتماعی و غیره…

به عقیده دکتر ادوارد لاومن (Edward Loveman)، پروفسور جامعه‌شناسی دانشگاه شیکاگو، میل جنسی در خانم‌ها شدیداً متأثر از محیط و موقعیت است.

طی مسیرهای مختلف برای رسیدن به رضایت جنسی

از برانگیختگی تا رسیدن به رضایت جنسی یا اوج لذت جنسی در زنان و مردان، چند مرحله طی می‌شود. مدل مسترز و جانسون (Masters and Johnson) می‌گوید تعداد این مراحل چهار مرحله است:

  • تحریک یا برانگیختگی
  • تثبیت
  • ارگاسم
  • و گسست

مردان به راحتی تحریک می‌شوند، دوران تثبیت کوتاه‌تری را طی می‌کنند (متوسط سه الی پنج دقیقه) و سپس به ارگاسم رسیده و بعد از آن دچار گسست می‌شوند. به همین سادگی، در عرض مدت زمان نهایتاً ده دقیقه، همه چهار مرحله طی می‌شوند، انزال به‌صورت کامل صورت می‌گیرد و تمام.

تفاوت میل جنسی زنان و مردان و ارگاسم

اما در مورد زنان این چهار مرحله، هفت‌خان رستمی است برای خودش!

زنان برای این‌که به برانگیختگی برسند نیاز به چندین ساعت آمادگی روحی دارند. سپس نیاز به چندین دقیقه پیش‌نوازی دارند که هرچه بیشتر باشد بهتر است. دوران تثبیت به مراتب طولانی‌تری نسبت به مردان سپری می‌کنند و دست کم ده دقیقه زمان نیاز دارند تا بتوانند ارگاسم را تجربه کنند. ارگاسم‌های معمولاً طولانی‌تر و شدیدتری را تجربه می‌کنند و پس از رابطه نیز معمولاً تا چند دقیقه قادر به کنترل تنفس، ضربان قلب و حرکات خود نیستند.

با وجود این‌که به‌نظر می‌رسد ارگاسم در زنان شدیدتر و لذت‌بخش‌تر از مردان است، اما رسیدن به آن به این سادگی‌ها نیست. 10 الی 15 درصد از زنان هیچ‌وقت ارگاسم را تجربه نمی‌کنند و این نشان می‌دهد که فرایند رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان تا چه حد سخت و پیچیده است.

واکنش کمتر زنان به داروهای افزایش تقویت میل جنسی

مردان با آغوش باز استفاده از دارو برای درمان مشکلات جنسی خود را پذیرفته‌اند و اتفاقاً پاسخ خوبی هم از دارودرمانی گرفته‌اند. بسیاری از مشکلات جنسی مردان با‌استفاده از دارو قابل حل است. مشکلاتی از قبیل:

  • پایین بودن میل جنسی
  • اختلال نعوظ
  • زودانزالی و دیرانزالی

مهم‌ترین دلیل تاثیرگذاری داروها روی مشکلات جنسی مردان این است که این مشکلات، اغلب به لحاظ فیزیولوژیکی به سادگی قابل درمان‌اند.

مشکل اصلی در مورد زنان این است که عمده مشکلات جنسی زنان، مشکلات روحی و روانی هستند تا فیزیکی. اغلب زنانی که نمی‌توانند ارگاسم را تجربه کنند، دلایل زیر را دارند:

  • به اندازه کافی تحریک نمی‌شوند
  • ارتباط جنسی باکیفیتی ندارند
  • در مورد بدن‌شان اعتماد‌به‌نفس کافی ندارند
  • پیشینه خوبی از ابطه جنسی ندارند
  • ارتباط عاطفی ضعیفی با همسران خود دارند
  • خستگی، فشارهای روانی یا مشغله کاری دارند
  • از واژینیسموس یا نزدیکی دردناک رنج می‌برند
  • یا به دلیل اختلالات هورمونی، کاهش استروژن و یائسگی نمی‌توانند ارگاسم شوند.

به همه این موارد، انواع بیماری‌ها و ناراحتی‌های جنسی(مثل کیست‌ها و غیره…)، ترس از بارداری، عوارض زایمان، عوارض پریودی و امثال آن را هم اضافه کنید. پس نه تنها تشخیص قطعی دلیل عدم ارگاسم در زنان دشوار است، که درمان آن نیز صرفاً با تجویز یک‌سری دارو کار ساده‌ای نیست.

برای این‌که مشکلات فیزیکی یا روحی خود را که باعث اختلال ارگاسم (آنورگاسمی) در شما شده‌اند درمان کنید، لازم است به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

تاثیر عوامل هورمونی در میل جنسی زنان و مردان

هورمون‌ها، روی میل جنسی زنان و مردان تأثیر مستقیم دارند. درواقع، این هورمون‌های جنسی زیر هستند که شکل‌دهنده میل جنسی در ما به جنس مخالفند:

در مردان، کافی است هورمون مردانه تستوسترون بالا باشد، تا میل جنسی بالا بوده و مرد، قابلیت برقراری رابطه جنسی و تجربه ارگاسم را داشته باشد. هرچند برخی عوامل ممکن است سبب افت این هورمون شوند، اما عموماً مردان عدم تعادل هورمونی به آن‌شکل ندارند یا به ندرت در آن‌ها اتفاق می‌افتد.

اما در مورد زنان مسأله باز هم پیچیده‌تر است. میل جنسی در زنان، به سطح هر سه هورمون جنسی بالا بستگی دارد، هرچند که چون نسبت وجود تستوسترون در مردان نسبت به زنان یک به پنجاه است، آن را هورمون مردانه نامیده‌اند. این موضوع در حالی است که زنان معمولاً تعادل هورمونی پایینی هم دارند و عوامل مختلفی روی هورمون‌های زنان تاثیرگذارند.

تفاوت میل جنسی زنان و مردان و هورمون‌های جنسی

عواملی که می‌توانند موجب عدم تعادل هورمون‌های زنانه شوند عبارتند از:

  • افزایش یا کاهش وزن غیر قابل توضیح
  • خستگی
  • حساسیت به سرما یا گرما
  • حرکات مکرر روده یا تکرر ادرار
  • ضربان قلب نامنظم
  • افزایش گرسنگی یا تشنگی
  • حساسیت سینه
  • افسردگی
  • نفخ
  • کاهش میل جنسی
  • ناباروری
  • کم‌کاری تیروئید
  • پریودهای نامنظم
  • موهای زائد روی صورت (به نام هیرسوتیسم)
  • آکنه بیش از حد
  • ریزش مو، نازک شدن موها
  • خشکی واژن
  • آتروفی واژن
  • عرق شبانه
  • درد هنگام مقاربت

تفاوت زن و مرد در زمان رسیدن به اوج لذت

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که معمولاً زوجین با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، زمان‌های متفاوت رسیدن زن و مرد به اوج لذت جنسی یا ارگاسم است. مردان معمولاً زودتر دچار انزال می‌شوند که این اتفاق، به‌ویژه اگر مرد دچار زودانزالی هم باشد، باعث می‌شود زن فرصت ارگاسم پیدا نکند.

زنان معمولاً فرایند پیچیده‌تری برا رسیدن به ارگاسم طی می‌کنند و نیاز به زمان بیشتری هم دارند. به همین دلیل نیز بهترین رابطه جنسی، رابطه‌ای است که مرد بتواند در کنار تمام تحریکات و فعالیت‌های جنسی، انزال خود را به تعویق بیاندازد تا همسرش نیز به اوج لذت جنسی دست پیدا کند.

مردانی که دچار زودانزالی هستند، به راحتی می‌توانند با مراجعه به متخصص اورولوژی مشکل زودانزالی خود را با برخی تمرینات، داروها، مکمل‌های غذایی و ابزارهای تأخیری درمان کنند.

شناخت تفاوت‌های جنسی زنان و مردان، رابطه جنسی موفق‌تر

همه افراد، چه زن و چه مرد، استحقاق این را دارند که بیشترین لذت را از رابطه جنسی خود ببرند. برای این‌که بتوانید بیشترین لذت را از رابطه جنسی خود ببرید باید در کنار شناخت خودتان، همسرتان را نیز شناخته و تفاوت‌های جنسی او با خودتان را درک کنید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید آن‌طور که باید از رابطه خود لذت ببرید، می‌توانید برای نوبت‌دهی اینترنتی از بهترین متخصصان سلامت روان و سکس‌تراپیست از سایت دکتردکتر اقدام نمایید.

خوشحال می‌شویم اگر تجربه‌ای درمورد تفاوت‌های میل جنسی زنان و مردان دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر