تقویت قلب با راهکارهای طبیعی و آسان

  • 1397-06-11
  • 0
راه‌های تقویت قلب

تقویت قلب برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها در این عضو حساس، حیاتی است. برای انجام بهتر این کار، روش‌های ساده و طبیعی وجود دارد.

تغذیه، فعالیت بدنی و اصلاح شیوه زندگی بهترین راه‌های تقویت قلب است. بهبود این رفتارها می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد. در این مقاله راه‌های تقویت قلب به شما می‌گوییم. برای اکثر ما، جلوگیری از بیماری قلبی تا حدودی بستگی به شیوه زندگی ما دارد، این بدان معنی است که در قدرت ما برای بهبود شانس زندگی طولانی و خوب در دستان خودمان است. استفاده از داروها در صورت لزوم می‌تواند سودمند باشد، اما داروها باید به بهبود شیوه زندگی مانند غذای سالم کمک کنند. در این مقاله راه‌های تقویت قلب به طور طبیعی را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

راه‌های تقویت قلب به طور طبیعی

ورزش کنید

 راه‌های تقویت قلب

ثابت شده است که ورزش منظم مزایای زیادی برای سلامتی دارد. فعالیت بدنی منظم یکی از مهم ترین مواردی است که می‌توانید برای سلامت خود انجام دهید. انجام ورزش منظم و تحرک کافی یکی از راه‌های تقویت قلب است و می‌تواند باعث عوامل زیر شود:

  • کنترل وزن
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
  • بهبود ترکیب بدن (نسبت چربی به عضله بدن)
  • کاهش قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک
  • کاهش فشارخون و کاهش خطر ابتلا به فشارخون بالا
  • کاهش خطر برخی از سرطان‌ها
  • تقویت استخوان‌ها
  • کاهش استرس
  • بهبود خواب

توانایی خود را برای انجام فعالیت‌های روزانه و جلوگیری از افتادن بهبود دهید، شانس خود را برای زندگی طولانی افزایش دهید.

از دست دادن چربی بدن، به خصوص چربی شکم

همان‌طور که وزن بدن ما افزایش می‌یابد خطر تشکیل پلاک در شرایین و حمله قلبی نیز وجود دارد. داشتن اضافه وزن با چندین عامل خطر عمده برای بیماری‌های قلبی، از جمله فشارخون بالا، دیابت نوع 2 و فرم‌های نامطلوب کلسترول ارتباط دارد. از دست دادن چربی اضافی بدن علاوه بر اینکه یکی از راه‌های تقویت قلب است، برای سطح سلامتی بدن نیز مفید است. چاقی می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود، وضعیتی بسیار جدی است که در آن قلب قادر به کافی خون نیست تا نیازهای بدن را تأمین کند.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که چربی بدن، به ویژه چربی شکم خطرناک است. سلول‌های چربی شکم نیز مواد شیمیایی را آزاد می‌کنند، از جمله هورمون‌های استروئیدی که سبب افزایش چربی شما می‌شوند. اگر چربی شکم شما زیاد است، هورمون‌های ذخیره سازی چربی در بدن شما تولید می‌شود و کم کردن وزن برای شما سخت‌تر است. راه بهینه برای کاهش چربی، از جمله چربی شکم، با برنامه غذا خوردن و ورزش است. با برنامه غذایی گیاهی، شما تمرکز خود را روی غذاها مانند تمام میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات غنی از غنی از آب است می‌گذارید و به طور طبیعی کالری مصرفی روزانه خود را کم می‌کنید. راه‌های تقویت قلب

پایین‌تر آوردن مصرف کلسترول

کاهش LDL (اغلب کلسترول بد نامیده می‌شود) هدف اصلی درمان برای کاهش حوادث قلبی عروقی بود. چربی‌های غیر HDL به ایجاد پلاک‌های چربی با كلسترول در دیواره شریانی کمک می‌کند. با کاهش مصرف کلسترول شما یکی از راه‌های تقویت قلب خود را انتخاب کرده‌اید.

سیگار را ترک کنید

در زیر نمونه‌هایی از شرایط جدی و تهدیدکننده زندگی که نتیجه مستقیم سیگار کشیدن است را برای شما لیست کرده‌ایم:

  • بیماری قلبی
  • مشکلات تنفسی
  • سرطان ریه
  • سرطان کلیه
  • امفیزم

ترک سیگار یکی از راه‌های تقویت قلب است، با ترک سیگار شما می‌توانید سطح سلامت خود را افزایش دهید. ترک سیگار از جنبه مالی نیز به نفع شما است. راه‌های تقویت قلب

فشارخون خود را پایین نگه دارید

فشارخون خود را تحت کنترل در آورید، چرا که فشارخون بالا، خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی احتقانی قلب، بیماری کلیوی، ناتوانی جنسی، از دست دادن عملکرد ذهنی و التهاب را بیشتر می‌کند. کنترل فشارخون یکی از راه‌های تقویت قلب است که بسیار آسان به دست می‌آید. شما می‌توانید با اصلاح سبک زندگی خود گام بلندی را به سوی سلامتی خود بردارید. اکثر افراد مبتلا به فشارخون بالا، می‌توانند فشارخون خود را بدون نیاز به دارو با اصلاح سبک زندگی کنترل کنند. شما می‌توانید توصیه‌های لازم برای کاهش فشارخون بالا را در مطلب دیگر بخش قلب و عروق بخوانید.

جلوگیری یا کنترل دیابت

جلوگیری یا کنترل دیابت می‌تواند یکی از راه‌های تقویت قلب و بالا بردن سطح زندگی شما باشد. حملات قلبی در افرادی که مبتلا به دیابت هستند نسبت به افراد غیر دیابتی دو تا چهار برابر بیشتر است. سکته مغزی در این افراد دو تا چهار بار بیشتر اتفاق می‌افتد. از آنجا که دیابت عمدتاً یک بیماری مرتبط با شیوه زندگی است، ما می‌توانیم با اصلاح و تغییر سبک زندگی از بروز آن جلوگیری کنیم. ورزش روزانه و تغذیه سالم، می‌توانند به میزان قابل توجهی سطح قند خون را کاهش دهند و همچنین به کاهش چربی بیش از حد بدن نیز کمک کند.

کاهش التهاب

التهاب مزمن در بدن ما اغلب به دلیل کلسترول بد و ناخوشایند و سایر عوامل مرتبط با سبک زندگی مثل فشارخون بالا، قند خون بالا، داشتن اضافه وزن و سیگار کشیدن است. کاهش التهاب بدن یکی از راه‌های تقویت قلب می‌باشد که مبتنی بر اصلاح سبک زندگی است.

سطح تری گلیسیرید پایین

تری گلیسرید، چربی خون است. بلافاصله پس از غذا خوردن چربی، اکثر تری گلیسیرید ها به طور موقت در ذرات به نام چیلومیکرون بسته‌بندی می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که سطح بالایی از چیلومیکرون تقریباً سه برابر خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می‌دهد. با اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی می‌توانید از افزایش سطح این چربی در خونتان جلوگیری کنید و یکی از راه‌های تقویت قلب را انجام دهید.

اقدامات کلیدی اصلاح سبک زندگی برای کاهش سطح تری گلیسیرید عبارت‌اند از:

  • از دست دادن وزن اضافی
  • خوردن شکر و سایر کربوهیدرات‌های بسیار تصفیه شده و پردازش شده مانند نان سفید
  • خوردن ماهی‌های بیشتر و چربی‌های امگا 3
  • کاهش نوشیدن الکل
  • ورزش منظم

کاهش استرس

ارتباط بین استرس وسطح سلام قلب ما واقعی است. احساس استرس می‌تواند منجر به رفتارهایی شود که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می دهند، مانند سیگار کشیدن، ورزش پرخطر و پرخوری‌های هیجانی در اثر استرس. کاهش استرس در طول روز یکی از راه‌های تقویت قلب است، شما می‌توانید در یک آرام خود را ریلکس کنید یا به مدیتیشن بپردازید تا استرس خود را کاهش دهید. همچنین می توانید از ورزش برای کاهش استرس خود کمک بگیرید.

 راه‌های تقویت قلب

نوشیدن مایعات

نوشیدن مایعات زیاد در طول شبانه روز یکی از راه‌های تقویت قلب است، شما با نوشیدن مایعات کافی بدن را از خطر کم آبی نجات می‌دهید. با این کار دیگر فشار زیادی بر روی قلب در اثر کاهش آب بدن نمی‌آید. تعادل آبی بدن باعث کاهش فشارخون می‌شود و احساس شادابی بیشتری به بدن می‌دهد.

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

یکی از راه‌های تقویت قلب داشتن رژیم غذایی مناسب است. با داشتن رژیم غذایی مناسب، شما از شر اختلالات گوارشی و بیماری‌های گوارشی در امان هستید. با داشتن یک سیستم گوارشی سالم شما قلب شاداب تر و سالم‌تری خواهید داشت.

خواب کافی

یکی از راه‌های تقویت قلب داشتن خواب کافی در طول شب است. خواب کافی مانع از ایجاد فشارخون بالا و استرس در بدن می‌شود. مطالعات نشان داده کسانی که در طول شب کم‌تر از شش ساعت می‌خوابند، فشارخون بالاتری دارند.

مصرف مکمل‌های طبیعی

شما می‌توانید با مصرف مکمل‌های طبیعی سطح سلامت قلب خود را افزایش دهید. با مصرف مکمل‌های طبیعی که از دانه و غلات و میوه‌ها به دست می‌آیند شما می‌توانید علاوه بر اصلاح رژیم غذایی، یکی از راه‌های تقویت قلب را نیز انجام دهید.

منابع:

pritikin

thedrswolfson

با امتیازدهیِ این صفحه به بهتر شدن محتوای ما کمک کنید

  • این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

پرسش و پاسخ درباره «تقویت قلب با راهکارهای طبیعی و آسان»

پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

آخرین آموزش‌های ویروس کرونا

جدیدترین‌های پرسش و پاسخ

کتابچه‌ها

پرسش و پاسخ پزشکی

جدید‌ترین نظر‌های ثبت شده

پربازدیدترین‌های ماه

عضویت در خبرنامه دکتردکتر