سن اوج لذت جنسی در زنان و مردان؛ دوران طلایی و لذت‌بخش

خلاصه این مقاله را بشنوید

میل جنسی مردان و به‌خصوص زنان در دوره‌های مختلف زندگی متفاوت است. بعضی فصل‌ها، روزها و ساعت‌ها هستند که مرد یا زن، در اوج میل جنسی قرار دارند و درمقابل، روزهایی هم هستند که خبری از تمایلات جنسی نیست.

بدون شک، سن تاثیر زیادی در میل جنسی دارد. درمان مشکلات مربوط به لذت جنسی با مراجعه به متخصص روانشناسی یا روانشناس امکان‌پذیر است. اما قبل از مراجعه، از شما دعوت می‌کنیم که همراه ما باشید، زیرا در این مطلب از دکتردکتر، قصد داریم سن اوج لذت جنسی در زنان و مردان را بررسی کنیم.

تعریف میل جنسی و اوج لذت جنسی

میل جنسی، نوعی تمایل و کشش به سمت جنس مخالف است، که باعث بروز برخی رفتارها شده و درنهایت، به رابطه جنسی ختم می‌شود. میل جنسی، شامل احساسات، خیال‌پردازی‌ها، فانتزی‌ها، تصویرسازی‌ها و رفتارهای جنسی است و می‌تواند بسته به سن، شرایط محیطی و کشش جنسی طرف مقابل متفاوت باشد.

زمانی‌که میل جنسی در بالاترین حد خود باشد، فرد اوج لذت جنسی را تجربه می‌کند. اوج لذت جنسی به جنسیت، سن فرد و وضعیت بدنی او بستگی دارد. البته، دو تعریف می‌توان برای اوج لذت جنسی مطرح کرد:

  • بالاترین حد میل جنسی
  • بالاترین میزان رضایت از رابطه جنسی

تصور عموم ما این است که سن اوج میل جنسی در جوانی است. درواقع، خیلی‌ها فکر می‌کنند که “اوج جوانی” با “اوج میل جنسی” رابطه مستقیم دارد. شاید به نظر بسیاری از مردم، به‌ویژه در مورد زنان، سنین کمتر از سی سالگی سن اوج لذت جنسی باشند؛ اما قبل از پرداختن به مبحث سن اوج لذت جنسی در مردان و زنان، بهتر است موارد تاثیرگذار بر میل جنسی را معرفی کنیم.

لذت جنسی در زنان و مردان

علاوه بر تاثیر افزایش سن بر میل جنسی، عوامل دیگری نیز روی میل جنسی افراد تاثیر می‌گذارند. برخی از مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

  • سطح هورمون‌های استروژن، پروژسترون و تستوسترون در بدن، یکی از مهم‌ترین عواملی است که میل جنسی را کاهش یا افزایش می‌دهد.
  • برخی از بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است حتی در اوج جوانی باعث کاهش میل جنسی در مردان و زنان شوند. دیابت، اضافه‌وزن، فشارخون کنترل‌نشده ، کلسترول بالا و مقاومت به انسولین می‌توانند میل جنسی را کاهش دهند.
  • استرس، فشارهای روانی، خستگی، رژیم غذایی نامناسب و مواردی از این قبیل نیز بی‌تاثیر نیستند.

میل جنسی زنان در چه بازه سنی بیشتر است؟

معمولاً زنان در دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰، نسبت به زنان جوان‌تر، از میل جنسی بیشتری برخوردارند. مسلماً در این بازه ده ساله، هرچه سن کمتر باشد میل جنسی بالاتر است.

قبل از ورود زنان به دهه ۳۰، باروری در بیشترین حد خود قرار دارد. با‌این‌حال، ترس از بارداری، حاملگی، نوسانات هورمونی و عواملی مثل آن باعث می‌شوند تا زنان آن‌طور که باید به رابطه جنسی فکر نکنند یا آن‌طور که باید از آن لذت نبرند. با عبور از سی سالگی، به تدریج از این دغدغه‌ها کاسته می‌شود و به همین دلیل، بسیاری از زنان اوج لذت جنسی را تجربه کنند.

البته، بعد از ۵۰ سالگی نیز ممکن است این آرامش خاطر و میل جنسی وجود داشته باشد، ولی از آن‌جا که سطح هورمون استروژن به تدریج کم می‌شود، میل جنسی زنان نیز فروکش می‌کند.

اوج لذت جنسی در زنان

سن اوج لذت جنسی در زنان چه زمانی است؟

سنین ۲۷ الی ۴۵ سالگی، سن اوج لذت جنسی برای زنان معرفی شده است. مطالعات نشان می‌دهد که زنان سنین ۲۷ تا ۴۵ سال، دارای تخیلات جنسی قوی‌تر و تمایلات جنسی بیشتری نسبت به دختران سنین ۱۸ تا ۲۶ سال هستند. دانشمندان معتقدند تکامل زن، با افزایش میل جنسی رابطه مستقیم دارد و اوج لذت جنسی، هم زمان با تکامل زن به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

بیایید هر دو تعریف اوج لذت جنسی را در مورد زنان بررسی کنیم:

  • اوج لذت جنسی به معنی میل جنسی بالا

میل جنسی زنان در سنین ۲۷ الی ۴۵ سالگی، با‌توجه به این‌که استرس کمتری در رابطه جنسی دارند و از طرفی کنترل بیشتری هم روی احساسات‌شان دارند بیشتر است. پس طبیعی است که این دوران را اوج لذت جنسی زنان معرفی کنیم.

  • اوج لذت جنسی به معنی لذت بیشتر در رابطه

زنان، با گذشت زمان آشنایی بیشتری با بدن خود پیدا می‌کنند و بهتر یاد می‌گیرند از رابطه لذت ببرند. به همین دلیل است که معمولاً زنان میانسال، تجربه‌های ارگاسم بیشتری نسبت به جوان‌ترها دارند.

میل جنسی مردان در چه بازه سنی بیشتر است؟

اغلب مردان اولین انزال خود را بین سنین ۱۲ الی ۱۴ سالگی تجربه می‌کنند. درصورتی که اتفاق خاصی به لحاظ بیماری نیافتد، میل جنسی در مردان از همین سنین اوج گرفته و تا ۷۰ سالگی هم ادامه پیدا می‌کند. با این حال، طبیعی است که هرچه مرد جوان‌تر بوده و نیروی بدنی بیشتری داشته باشد، میل جنسی‌اش نیز بیشتر باشد.

سن اوج لذت جنسی در مردان

سن اوج لذت جنسی در مردان چه زمانی است؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید دید سن اوج لذت جنسی برای مردان، به میل جنسی آنها برمی‌گردد یا به رضایتشان از رابطه جنسی؟! مردان معمولاً ادعا می‌کنند که در تمام دوران خود، از حدود ۱۵ سالگی تا ۶۰ یا حتی ۷۰ سالگی میل جنسی بالایی داشته‌اند. درواقع، میل جنسی در مردان، به غیر از مسایل مالی، فشارهای کاری یا عوامل خارجی، چندان تحت‌تاثیر هورمون‌ها یا زایمان و غیره نیست و تقریباً روال ثابتی دارد.

اما اگر بخواهیم اوج جنسی در مردان را به رضایت جنسی آنها نسبت بدهیم، باید بگوییم که مردان بین سنین ۱۸ الی ۵۹، مشکلاتی مثل اختلال نعوظ کمتری دارند و در اوج لذت جنسی هستند.

آیا زنان در سنین بالاتر، به دنبال روابط جنسی بیشتر هستند؟

مطالعات نشان می‌دهد که ۹۵ درصد از مردان، تا اواخر نوجوانی‌شان ارگاسم را تجربه می‌کنند، در حالی که تنها ۲۰ درصد از زنان در همان سن، ارگاسم دارند. این نشان می‌دهد که زنان، نه در جوانی، که بیشتر در دوره میان‌سالی خود ارگاسم را تجربه می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، ناآشنا بودن زنان به اندام‌های جنسی خود است. زنان جوان‌تر تجربه کمتری دارند و نمی‌توانند از رابطه جنسی آن‌طور که باید لذت ببرند. دلیل دیگری که می‌توان مطرح کرد، ترس زنان جوان از رابطه جنسی به دلیل احتمال بارداری است. بسیاری از زنان، با پا گذاشتن به دهه ۵۰ زندگی و شروع یائسگی، لذت بیشتری از رابطه جنسی می‌برند.

بله؛ زنان در سنین بالاتر، به دنبال روابط جنسی بیشتر هستند، چون بدنشان را شناخته‌اند و بیشتر لذت می‌برند، ترس از بارداری ندارند و اگر هورمون‌ها اجازه بدهند، بیشتر و بهتر ارگاسم می‌شوند.

اوج لذت جنسی و ارگاسم؛ تجربه‌ای که حق همه است!

همه افراد، چه زن و چه مرد، استحقاق این را دارند که بیشترین لذت را از رابطه جنسی خود ببرند. اگر این فرصت را دارید، که خوش‌به‌حالتان؛ اما اگر نمی‌توانید آن‌طور که باید از رابطه خود لذت ببرید، می‌توانید برای نوبت‌دهی اینترنتی از بهترین متخصصان سلامت روان و سکس‌تراپیست از سایت دکتردکتر اقدام نمایید.

خوشحال می‌شویم اگر تجربه‌ای درمورد سن اوج لذت جنسی در مردان و زنان دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظرات
  1. شمیم می گوید

    به نظرم بیشتر مطالبی که در مورد مسائل جنسی زنان است، خیلی وقتها در خصوص همه زنها صدق نمی کند و شامل همه نمی شود. ولی طوری عنوان می شود که همه زنها مثل هم هستند و همه همانطوری هستند که این مطالب می گویند.

    زنها می توانند در یک نگاه عاشق شوند مثل مردها، زنها هم می توانند در طول روز بارها و بارها بیش از ۲۰ بار حتی به مسائل جنسی و رابطه فکر کنند (حتی گاهی تمام روزی که مشغول به کار هستند ذهن شان درگیر رابطه ای که روز قبل داشته اند باشد). زنها هم می توانند در کمتر از ۵ دقیقه حتی در دقیقه اول به اوج لذت جنسی برسند و بعد ان هم مرتب این چرخه برایشان تکرار شود، زنها هم می توانند هر روز به رابطه میل داشته و خواهان ان باشند. زنها می توانند اشتهای سیری ناپذیری نسبت به رابطه جنسی حتی در یک جلسه داشته باشند…و در یک رابطه بیش از ۲۰ بار به اوج لذت برسند (این مورد در مردها اصلا وجود ندارد).

    گمان می کنم در مورد امیال جنسی مردان اغراق می کنند و در مورد زنها هم اطلاعات بسیار ناکافی است.

  2. فاطمه احمدی می گوید

    من شوهرم ازم ۹سال کوچکتره این خوبه یابد؟دررابطع جنسی من ۳۲ اون۲۳

    1. مشاور سلامتی می گوید

      سلام
      اگر از نظر قوای بدنی و جنسی مشکلی ندارید
      اختلاف سنی در حال حاضر از این نظر مشکلی ایجاد نمیکند

  3. فاطمه می گوید

    من شوهرم ازم چندسال کوچکتره این خوبه یابد؟دررابطع جنسی

  4. احمد می گوید

    عکساتون جوابه … خیلی لایک

    1. محمد می گوید

      😂😂😂😂😂😂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر