۱۱ مورد از انواع بهترین برند مکمل پوست و مو موجود در بازار

بسیاری می‌گویند که برای داشتن پوست و مویی زیبا، باید ژن‌ خوبی داشته باشید اما ما به شما می‌گوییم که این کافی نیست. اگر می‌خواهید که زیباتر جلوه کنید و این عناصر مهم در ظاهر را سالم نگه دارید، گاهی باید به‌سراغ مصرف مکمل‌های پوست و مو بروید. البته لازم است که همیشه نظر پزشک متخصص پوست و مو را در این زمینه جویا شوید و در کنارش با بهترین برندهای مکمل پوست و مو هم آشنا باشید تا دید دقیق‌تری نسبت به محصولات بازار به‌دست بیاورید.

در این مقاله از مجله دکتردکتر، شما را با بخشی از مهم‌ترین و معروف‌ترین محصولات در این زمینه آشنا می‌کنیم؛ با ما همراه باشید. خواندن این مقاله، 3 دقیقه زمان نیاز دارد.

اگر سوالی درباره بهترین برندهای مکمل پوست و مو موجود در بازار ایران دارید، می‌توانید در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات مطرح کنید تا پزشک پاسخ دهد.

مولتی ویتامین و مکمل برای پوست

محصولاتی مناسب‌اند که حاوی ویتامین‌های موثر در سلامت پوست و مو باشند. درمیان معروف‌ترین‌های بازار به این موارد می‌رسیم:

  • قرص یونی زینک (uni-zink)
  • قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز (my vitamins)
  • قرص نیچرمید (nature-made)

بهترین برند مکمل پوست و مو

۱. قرص یونی زینک (uni-zink)

یونی زینک محصولی برای تقویت مو، پوست و ناخن است. این قرص می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی هم کمک کند. همان‌طور که از نام محصول هم مشخص است، قرص یونی زینک با حضور پررنگ ماده روی یا زینک در ساختارش عملکردهای مثبتی را به‌همراه می‌آورد.

ویژگی‌های قرص یونی زینک

قرص یونی زینک می‌تواند به رسیدن به نتایج زیر کمک کند:

  • حفظ سلامت موها
  • جلوگیری از ریزش مو
  • محکم‌کردن ناخن‌ها
  • رفع آکنه
  • افزایش تمرکز و حافظه

نظرات مصرف‌کنندگان

کسانی که پیش‌تر از این مکمل استفاده کرده‌اند از اثرگذاری‌اش رضایت داشته‌اند. به‌گواه آنها، این محصول توانسته ناخن‌های برخی از مصرف‌کنندگان را محکم کند و به حجم‌دهی و جلوگیری از ریزش موهایشان کمک کند. دقت داشته باشید که برخی از افراد هم نتیجه‌ای از مصرف یونی زینک گرفته‌اند که این موضوع می‌تواند ریشه در مشکل آنها درباره ریزش مو داشته باشد. بعضی از انواع ریزش با مصرف مکمل درمان نمی‌شوند و نیاز به اقدامات پزشکی/درمانی جدی‌تر دارند.

۲.قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز (my vitamins)

این قرص که در شمار بهترین برند مکمل پوست و مو هم جای می‌گیرد، عملکرد جالبی دارد. در واقع، هیالورونیک اسید مای ویتامینز با حفظ رطوبت در پوست به شادابی‌اش کمک می‌کند. ماده هیالورونیک اسید در بدن به‌طور طبیعی هم وجود دارد و می‌تواند چندین برابر وزن خود، آب ذخیره کند. این برند یعنی مای ویتامینز هم محصولات موفق و پرفروشی در این زمینه روانه بازار می‌کند. مصرف مکمل‌ها می‌تواند ویتامین‌های مفید برای پوست را به بدن وارد کند.

ویژگی‌های قرص

از مشخصات مثبت قرص مذکور باید به این‌ها اشاره کنیم که:

  • شادابی و بهترشدن پوست آقایان و خانم‌ها
  • کاهش چین و چروک‌های پوست
  • رفع افتادگی پوست و صورت
  • حفظ استحکام مفاصل

نظرات مصرف‌کنندگان قبلی

کسانی که این محصول را مصرف کرده‌اند، مدعی‌اند که صورتشان پرتر و شاداب‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد. دقت کنید که اثرگذاری این محصولات روی هر فرد با دیگری متفاوت است. به همین‌خاطر، نباید خودسرانه در زمینه انتخاب بهترین مکمل پوست و مو اقدام کنید و دوز مصرفی و شیوه استفاده را هم خودتان بدون نظر پزشک تنظیم و مدیریت کنید. در این رابطه حتما نظر متخصصان را جویا شوید.

۳. قرص نیچرمید (nature-made)

در این قرص هم که از برندی مطرح و معتبر تولید می‌شود، حدود ۱۴ نوع ویتامین به‌کار رفته است. مواد معدنی ضروری برای داشتن پوست و مویی زیبا و سالم هم در قرص نیچرمید وجود دارد. انواع ویتامین‌های گروه B برای سلامت پوست و موها ضروری‌اند. در نیچرمید هم ترکیباتی از این ویتامین‌ها وجود دارد و هم ویتامین مفیدی مانند E که با خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش از پیری و تخریب پوست جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های قرص نیچرمید

از ویژگی‌های شاخص این محصول به موارد زیر نگاهی داشته باشید:

  • شادابی پوست و مو
  • محکم‌کردن ناخن‌ها
  • پیشگیری از کم‌خونی در زنان
  • تسریع بهبود زخم‌های روی پوست

نظرات مصرف‌کنندگان پیشین

این مولتی ویتامین و مکمل برای پوست خانم‌ها و آقایان کاربرد دارد و به پیشگری از کم‌خونی زنان هم کمک می‌کند. کسانی که پیش‌تر از این محصول مصرف کرده‌اند، آن را اثرگذار ارزیابی می‌کنند. به‌گفته آنها، نیچرمید می‌تواند وظیفه تامین بخشی از ویتامین‌های بدن را به‌عهده بگیرد و محصولی موثر است. ویتامین‌ها و مواد معدنی هم که باعث زیباترشدن پوست و مو می‌شوند. اگر به‌دنبال مولتی ویتامین و مکمل برای ناخن و پوست می‌گردید، این گزینه را به‌خاطر داشته باشید.

مولتی ویتامین و مکمل برای مو

اگر می‌خواهید که موهایتان براق باشد و پرپشت باید در ابتدا به تغذیه خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. یادتان نرود که بهترین مکمل پوست و مو هم در صورت رعایت‌نکردن رژیم غذایی سالم و بهره‌مندی از سبک زندگی مناسب مفید واقع نمی‌شود. از میان محصولات مولتی‌ویتامین و مکمل برای مو که به‌توصیه پزشک باید مصرف شوند و بازدهی قابل‌قبولی داشته‌اند به موارد زیر دقت کنید:

۴. قرص هیر ویت (HAIR VIT)

داشتن موهایی زیبا از دغدغه‌های همه افراد است و زن و مرد هم نمی‌شناسد. هیچ‌کس نسبت به ریزش تارهای موها و کم‌پشت‌شدن آنها بی‌تفاوت نیست. با محصولاتی مانند هیر ویت امکان پیشگیری از این وضعیت بسیار مقدور می‌شود. در این محصول از ویتامین‌های گروه B و اسیدهای آمینه مختلف و کلاژن استفاده شده است.

ویژگی‌های قرص هیر ویت

از مشخصات اصلی و مهم قرص هیر ویت باید به این موارد اشاره کنیم:

  • تقویت تارهای موی نازک
  • تقویت مو بعد از کاشت
  • جلوگیری از ریزش شدید مو
  • افزایش درخشندگی و ضخامت موها

نظرات مصرف‌کنندگان پیشین

کسانی که قرص هیر ویت را مصرف کرده‌اند، از اثرگذاری‌اش رضایت داشته‌اند. آنها معتقدند که مصرف این قرص توانسته مانع از ریزش زیاد تارهای مویشان شود و به درخشندگی موهایشان کمک کرده‌ است. گاهی برای درمان ریزش مو و وضعیت‌های مختلف آن باید محصولات مراقبت از مو و پیشگیری از ریزش مو را به‌طور دقیق با تجویز پزشک مصرف کنید. در برخی موارد هم محصولاتی تقویتی مانند هیرویت به کمکتان می‌آیند.

۵. فیتو (phyto)

شاید فیتو از مشهورترین برندهای مکمل مو در این فهرست باشد. به‌دنبال پیداکردن بهترین مکمل پوست و مو به این برند هم برخورد می‌کنیم. فیتو در افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها نقش دارد. در این محصول از انواع ویتامین‌های گروه B مانند B6، B2 و B5 استفاده می‌شود. در ترکیباتش روی و ویتامین E هم وجود دارد و این‌ها باعث تقویت وضعیت موها هستند.

ویژگی‌های فیتو

از ویژگی‌های قرص فیتو به موارد زیر دقت کنید:

  • تقویت رشد موها
  • جلوگیری از پوسته‌پوسته‌شدن پوست سر
  • تقویت سیستم ایمنی بدن

نظرات مصرف‌کنندگان پیشین

مصرف‌کنندگان پیشین فیتو از اثرگذاری آن رضایت داشته‌اند. به‌زعم آنها، این قرص باعث ضخیم‌شدن تارهای موهایشان شده است. واقعیت این است که بسیاری از این محصولات از جمله فیتو حاوی ترکیبات مغذی‌اند و می‌توانند روی موها اثر مثبت بگذارند اما شاید قطعشان با بازگشت وضعیت به حالت پیشین روبه‌رو باشد. پس در انتخاب بهترین برند مکمل پوست و مو به این نکته هم دقت کافی داشته باشید.

مکمل مو فیتو

۶. هیرتامین

این محصول هم از نام‌های پرآوازه‌ای است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده است. محصول هیرتامین هم مانند انواع برند مکمل پوست و مو با رساندن مواد مغذی از جمله ویتامین‌های گروه B می‌تواند وضعیت موها را بهتر کند و باعث درخشش و ضخامت بیشتر آنها شود.

ویژگی‌های هیرتامین

از مشخصات مهم هیرتامین به موارد زیر اشاره می‌شود:

  • استحکام فولیکول‌های مو
  • رشد موهای تازه
  • کاهش نازک‌شدن موها
  • از بین‌رفتن حالت شکستگی در موها

نظرات مصرف‌کنندگان پیشین

هیرتامین هم مواد مغذی زیادی در ترکیباتش دارد که باعث شده، بسیاری از مصرف‌کنندگان پیشین از آن راضی باشند. بااین‌حال، نکته‌ای که در نظرات مصرف‌کنندگان پیشین آن دیده می‌شود هم خالی از لطف نیست. برخی از افراد می‌گویند که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا اثرگذاری هیرتامین را به‌چشم مشاهده کنند. در هرحال، مولتی ویتامین و مکمل برای مو خانم ه و آقایان در شمار بهترین‌ها جایی برای خود دست‌وپا کرده است.

قرص هیرتامین ایرانی تاثیری دارد؟

شرکت داروسازی افق تولید دارو پارس اقدام به تولید نمونه ایرانی هیرتامین کرده که از طریق سایت داروکده قابل خرید است. مواد اولیه این دارو از امارات وارد شده و با نام هیرتامین ادونس فرمولا به فروش می‌رسد. هر بسته این قرص، 30 کپسول قرار دارد و برای مصرف خانم‌ها و آقایان مناسب است. این دارو، به‌صورت همزمان روی سلامت مو، ناخن و پوست تاثیر می‌گذارد.

۷. پرفکتیل (PERFECTIL)

برای حفظ شادابی موها، برند پرفکتیل هم محصولاتی را به بازار ارائه می‌کند. این قرص حاوی مواد مفیدی مانند زینک و ویتامین C است. مصرف آن می‌تواند باعث رساندن انواعی از ویتامین B به بدن شما شود. در پرفکتیل از رنگ‌های مصنوعی، گلوتن و ژلاتین هم استفاده نشده است. برای همین است که می‌تواند بهترین برند مکمل پوست و مو باشد.

ویژگی‌های پرفکتیل

از جمله شاخصه‌های پرفکتیل به این موارد دقت کنید:

  • کاهش ریزش موها
  • محکم‌سازی ناخن‌ها
  • جلوگیری از ریزش موها

نظرات مشتریان قبلی

پرفکتیل هم می‌تواند در این فهرست، کاندید بهترین برند مکمل پوست و مو باشد. مشتریان قبلی‌اش می‌گویند که اثرگذاری آن زیاد و سریع است و دلیل محبوبیت آن هم همین سرعت و اثرگذاری قابل‌توجه و عینی است.

۸. کپسول هیر برست

برای داشتن موهایی سالم باید ویتامین‌های مختلف را به بدن وارد کنید. کپسل هیر برست حاوی انواع ویتامین از جمله C، A و D است. گروهی از ویتامین‌های B هم در آن موجودند. با مصرف این کپسول می‌توانید از شکنندگی ناخن‌ها هم جلوگیری کنید.

ویژگی‌های هیر برست

از مشخصات مهم این کپسول به موارد زیر دقت کنید:

  • آبرسانی به موها و شفاف‌کردن آنها
  • رشد موهای ریخته
  • حفظ رطوبت پوست
  • استحکام‌بخشی به ناخن‌ها

نظرات مشتریان قبلی

هیر برست هم برای کسانی که نگران وضعیت نازک‌شدن مو و ریزش آن هستند، مفید بوده است. البته این اثرگذاری زمانی در مصرف‌کنندگان قبلی محصول دیده شده که پای مشکلاتی جدی و زمینه‌ای در زمینه ریزش موها به میان نبوده است.

۹. قرص سیستین ب 6 زینک

در بررسی بهترین برند مکمل پوست و مو به قرص سیستین ب ۶ زینک هم می‌رسیم. این محصول در مواردی که ریزش مو و نازک‌شدنش به‌دلایلی مانند استرس‌های موقت و مشکلات غیرجدی باشد، اثرگذاری خوبی دارد. در آن از ترکیب ال-سیستین، ویتامین B۶ و روی استفاده شده است.

ویژگی‌های قرص سیستین ب ۶ روی

با مصرف این قرص می‌توانید به نتایج زیر برسید:

  • جلوگیری از ریزش موها
  • پیشگیری از شکستن ناخن‌ها
  • درخشان‌شدن و افزایش براق‌شدن موها

نظر مصرف‌کنندگان قبلی

این محصول از موارد معروفی است که رضایت‌بخشی زیادی میان مصرف‌کنندگان قبلی‌اش به‌وجود آورده است. درمان ریزش مو با این محصول هم دوره‌ای است و باید نظر پزشک را درباره استفاده از آن جویا شوید. این محصول هم کاندید بهترین برند مکمل پوست و مو است.

۱۰. قرص بیوتین

مصرف قرص بیوتین هم راهی برای رسیدگی به موها و تقویت وضعیت آنها است. این قرص حاوی ویتامین H یا همان B7 است. این ویتامین محلول در آب به تولید انرژی در بدن هم کمک شایانی می‌کند.

ویژگی‌های قرص بیوتین

از جمله ویژگی‌های این قرص به موارد زیر دقت کنید:

  • کاهش ریزش مو
  • کم‌کردن از قرمزی و التهاب پوست
  • تقویت پوشش رشته‌های عصبی بدن

بیوتین

نظرات مصرف‌کنندگان پیشین

مصرف‌کنندگان بیوتین هم از اثرگذاری عینی و سریع آن رضایت داشته‌اند. دقت کنید که اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی به‌سر می‌برید، برای استفاده از بیوتین یا هر مکمل دیگری با پزشک مشورت داشته باشید. انتخاب بهترین برند مکمل پوست و مو با مشورت بهتر و راحت‌تر خواهد بود.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر