بیماری‌ مقاربتی جنسی مردان STD؛ در کمین‌نشسته و نسبتا خطرناک!

خلاصه این مقاله را بشنوید

رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی زناشویی است. به‌هرحال مقاربت در فضایی کاملا احساسی رخ داده و برخی رفتارها به صورت غیرعادی انجام می‌شوند. برای همین هم انجام این عمل معمولا با رطوبت، زخم و گاهی خشونت همراه است و همین زمینه‌ساز بیماری‌ مقاربتی جنسی مردان STD می‌شود.

گاهی هم شاید دخول انجام نشود و صرفا در اثر تماس اندام‌های جنسی، شاهد زخم و یا بثورات پوستی باشیم. در چنین شرایطی، محیط برای ابتلا به بیماری‌ های مقاربتی و جنسی مردان یا زنان فراهم می‌شود. گاهی ممکن است مرد یا شریک جنسی او دچار بیماری‌ های عفونی شده و از این موضوع بی‌خبر است.

اگر آقا هستید و نشانه‌هایی غیرمعمول در ناحیه آلت تناسلی خود مشاهده کردید، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. در پایتخت، لیست کاملی از  دکتر آقایان تهران برای شما وجود دارد هرچند که متخصصین اورولوژی در سراسر کشور در دسترس هستند.

داشتن آگاهی هر چند مختصر در خصوص بیماری‌های مقاربتی و جنسی مردان، می‌تواند خطر ابتلا و انتقال آن را کاهش دهد. برای همین در ادامه این مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر، در خصوص تعدادی از بیماری‌ های مقاربتی مردان و اقدامات لازم برای کنترل آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

منظور از STD یا بیماری‌‌های جنسی چیست؟

اصطلاح STD به بیماری‌‌هایی اشاره دارد که از طریق رابطه جنسی و سکس، از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند. این اصطلاح از عبارت انگلیسی “Sexually Transmitted Diseases” گرفته شده و طیف گسترده‌ای از این نوع بیماری‌ها را شامل می‌شود.

بر اساس تحقیقات پزشکی انجام شده، آمار شیوع بیماری‌های مقاربتی و جنسی مردان رو به افزایش است. مسئله‌ای که نه تنها در کشور ما، بلکه تمامی جوامع بشری را درگیر خود کرده است.

پس با توجه به اهمیت موضوع، لازم است تا اطلاعاتی در خصوص این نوع بیماری‌های آمیزشی کسب کنید. این اطلاعات شامل انواع شیوه‌ های انتقال، پیشگیری و درمان بیماری‌ های مقاربتی و جنسی مردان است.

آگاهی از چنین اطلاعاتی به شما کمک خواهد کرد تا قبل از گسترش این بیماری ناقل، از پیشرفت آن در مراحل اولیه جلوگیری کنید. چون تعدادی از این بیماری‌ها از نوع خوش خیم بوده و به درمان پاسخ می‌دهند. به طوری کلی، خوب است که درباره مشکلات جنسی مانند بیماری‌های مقاربتی یا سردمزاجی و… بیشتر بدانید.

بیماری‌ مقاربتی جنسی مردان

علائم بیماری‌‌های مقاربتی مردان

احتمال بروز بیماری‌ های مقاربتی و جنسی در مردان نسبت به بانوان کمتر است. یکی از دلایل این موضوع، نزدیک بودن واژن، مقعد و مجرای ادراری در زنان است. دلیل بعدی را می‌توان به خاطر داشتن سکس محافظت نشده و تغییر در میزان فلور طبیعی واژن دانست.

اما بهرحال مردان نیز در معرض ابتلا به بیماری‌ های مقاربتی هستند. حتی اگر شدت علائم بیماری جنسی در مردان کم باشد، شریک جنسی آن‌ها یک زن است و کاملا منطقی است که نسبت به ابتلا به این بیماری ناقل، حساسیت به خرج دهد.

معمولا علائم بیماری‌ های مقاربتی و جنسی در مردان، خود را به صورت تظاهرات پوستی نشان می‌دهد. البته برخی از این بیماران از داشتن علائمی همچون درد، خارش و سوزش در قسمت‌هایی از بدن خود شکایت می‌کنند. اما در اغلب موارد، بیماری‌ های STD بدون علائم بوده و عوارض عفونت‌های مقاربتی پس از مدتی خود را بروز می‌دهند. که البته این موضوع نیز بسته به نوع بیماری مقاربتی و جنسی مردان متفاوت خواهد بود.

انواع بیماری‌‌های مقاربتی مردان

همانطور که در بالا اشاره شد، انواع بیماری‌‌های جنسی و مقاربتی در مردان وجود دارد که داشتن اطلاعات کافی درباره آن‌ها، به جلوگیری از ابتلا و درمان آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد. این بیماری‌ها شامل موارد زیر هستند:

کلامیدیا

عامل اصلی ابتلا به بیماری کلامیدیا، نوعی باکتری با نام کلامیدیا تراکوماتیس (Chlamydia Trachomatis) است. این بیماری از نوع عفونت‌های شایع و خطرناک است که امکان انتقال آن به دیگران وجود دارد. کلامیدیا از طریق رابطه جنسی واژنی، مقعدی یا دهانی منتقل می‌شود.

حتی امکان انتقال این بیماری به نوزاد در طول دوران زایمان مادر وجود دارد. بی‌تفاوتی به این بیماری و درمان آن عوارض خطرناکی همچون ناباروری را به دنبال خواهد داشت.

خطرناک‌ترین دوره ابتلا به بیماری کلامیدیا، یک بازه زمانی 7 تا 12 روزه به نام «دوره کمون» است. یعنی حد فاصل زمانی که فرد در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرد تا زمانی که علائم آن، خود را نشان می‌دهند. البته کلامیدیا در اغلب موارد بدون علائم است.

اما اغلب علائم مشاهده شده این بیماری، به صورت تغییر در ترشحات واژن، سوزش ادرار و ترشحات بدبو هستند. کلامیدیا منتقل شده از طریق سکس مقعدی کمی خطرناک‌تر است. چون تاثیرات مخربی بر قسمت راست روده دارد و فرد بیمار دچار خونریزی و ترشحات در مقعد می‌شود.

سوزاک

سوزاک یا گنوره آ، نام یکی دیگر از بیماری‌‌های مقاربتی و جنسی مردان است. این بیماری توسط باکتری نایسریا گونوره ایجاد شده و جزو عفونت‌های شایع است. سوزاک برای رشد خود به محیطی گرم و مرطوب همچون آلت تناسلی مردان، واژن بانوان، قسمت راست روده، چشم و یا دهان نیاز دارد.

سوزاک از دسته بیماری‌های مسری و خطرناک است که حتی از طریق لمس قسمت آلوده بدن نیز منتقل می‌شود. یعنی حتی لمس قسمت آلوده و دست زدن به چشم، موجب ایجاد این بیماری در چشم خواهد شد.

اما اصلی‌ترین روش انتقال این بیماری، حین انجام رابطه جنسی است. التهاب لوله‌های ذخیره کننده اسپرم (اپیدیدیم) در مردان، از عوارض رایج این بیماری است. البته بانوان مبتلا به سوزاک نیز دچار التهاب‌های لگنی می‌شوند.

عارضه‌ای که در برخی موارد منجر به ناباروری خواهد شد. پس قبل از اینکه عوارض این بیماری زندگی شما را تهدید کند، بهتر است که آن را با آنتی بیوتیک‌ها درمان کنید. سوزاک نیز مانند اغلب بیماری‌‌های مقاربتی مردان بدون علائم است. اما موارد زیر از علائم اصلی مشاهده شده در افراد مبتلا به این بیماری هستند:

  • خروج ترشحات غیرطبیعی از دستگاه تناسلی
  • احساس درد در هنگام ادرار کردن
  • احساس خارش‌های مقعدی
  • درد و سوزش در گلو
  • احساس درد هنگام دفع مدفوع
  • متورم شدن غدد لنفاوی
  • متورم شدن دستگاه تناسلی

هپاتیت B

نوع دیگری از بیماری‌ های مقاربتی مردان، هپاتیت ب است که باعث عفونت طولانی مدت و آسیب‌های کبدی می‌شود. این ویروس برای مدت‌ها در خون و مایعات بدن فرد مبتلا به بیماری باقی خواهد ماند. شیوه‌های مختلفی برای انتقال ویروس هپاتیت ب وجود دارد که اصلی‌ترین آن‌ها تماس یا رابطه جنسی است.

البته سوراخ شدن پوست با جسم تیز آلوده به ویروس، استفاده از مسواک و تیغ آلوده، خون و استفاده از تجهیزات غیر استریل نیز از دیگر روش‌های انتقال این بیماری هستند. فرد مبتلا به هپاتیت B علائمی مانند خستگی، حالت تهوع، شکم درد، زردی پوست و ادرار تیره دارد.

نوع مزمن این عفونت باعث سرطان کبد و سیروز کبدی در فرد بیمار خواهد شد. حتی احتمال انتقال این بیماری از مادر به نوزاد در دوران بارداری وجود دارد. اما نکته مثبت در خصوص این ویروس، وجود واکسن مخصوص است. چون واکسن مخصوص بیماری های هپاتیت A و B وجود دارد.

شپش عانه

دلیل اصلی این بیماری آمیزشی، نوع انگل خارجی است که به موهای ناحیه شرمگاه مرد وصل می‌شود. این انگل توسط شپش‌های بسیار کوچکی تولید می‌شوند که به سختی قابل مشاهده هستند. البته بعضی اوقات می‌توان این شپش‌ها را روی موهای مژه، ابرو، سبیل و حتی زیر بغل پیدا کرد. احساس خارش و تخم‌های ریز چسبیده به قسمت شرمگاهی مرد، از علائم بیماری شپش عانه هستند.

در واقع شپش پس از بیرون آمدن از تخم، از خون انسان تغذیه کرده و حدود 2 تا 3 هفته زنده می‌ماند. پس در اثر استفاده از حوله مشترک و یا برقراری رابطه جنسی به فرد دیگر نیز منتقل می‌شود. برای از بین بردن کلی این شپش‌ها، باید از محلول پرمترین یک درصد استفاده کرد.

درمان بیماری مقاربتی و جنسی مردان

هرپس سیمپلکس (HSV)

اثرگذاری هرپس سیمپلکس یا همان تبخال تناسلی روی اندام‌های تناسلی، پوست، دهانه رحم بانوان و دیگر قسمت‌های بدن است. عامل اصلی این بیماری، نوعی ویروس به نام هرپس سیمپلکس (HSV) است. این ویروس دو نوع مختلف دارد.

تاثیر نوع اول آن بر روی دهان بوده و از طریق اورال سکس یا رابطه جنسی دهانی، بزاق و یا زخم‌های موجود در اطراف دهان منتقل می‌شود. اما اثرگذاری نوع دوم مربوط به مقعد، ناحیه تناسلی و دهان فرد بیمار است. پس از طریق رابطه جنسی واژنی یا مقعدی منتقل می‌شود.

البته احتمال انتقال این ویروس از طریق لمس قسمت آلوده به تبخال نیز وجود دارد. اما ویروس تبخال نمی‌تواند از طریق مکان‌های عمومی همچون استخر شنا، سنگ توالت، و یا ظروف منتقل شود. شدت این بیماری در دوره ابتلا شدید بوده و به‌مرور به حالت خاموش درمی‌آید.

چون درمان قطعی برای این بیماری وجود نداشته و شیوه‌های درمانی موجود صرفا برای تسکین و مقابله با شیوع آن استفاده می‌شوند. تب، تورم غدد لنفاوی، بدن درد و مشاهده تاول در دهان یا اندام جنسی از علائم عفونت ابتدایی در فرد مبتلا به ویروس هستند. کاندوم دهانی برای پیشگیری از همین نوع از بیماری‌ها مناسب است.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)

بیماری زگیل تناسلی، از نوع بیماری‌ های مقاربتی و جنسی مردان با قدرت شیوع بالا است. این بیماری توسط ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. اثرگذاری این ویروس‌ها بر روی پوست و غشاهای مخاطی بدن مانند دهان، مقعد، گلو و دهانه رحم است.

البته انواع مختلفی از این ویروس وجود دارد که برخی از آن‌ها خطرناک هستند. قدرت انتشار این ویروس به قدری است که حتی بدون رابطه جنسی و حتی از طریق تماس پوست هم منتشر می‌شود. پس زگیل تناسلی را می‌توان یک نوع خاص و شایع از بیماری‌های مقاربتی و جنسی مردان دانست.

چون بر اساس مطالعات انجام شده، اکثر افراد فعال جنسی در دوره‌ای از زندگی خود به این ویروس مبتلا خواهند شد. مگر این‌که با دریافت واکسن، بدن خود را در برابر این بیماری تقویت کنند. جالب است بدانید که آمار مبتلایان این بیماری در ایالات متحده، بیش از 79 میلیون نفر است.

پس با توجه به قدرت شیوع بیماری زگیل تناسلی، حساسیت مادران باید بیشتر از قبل باشد. چون علاوه بر روابط جنسی، احتمال انتقال این بیماری از مادر به فرزند نیز وجود دارد.

سفلیس

سفلیس، نوع دیگری از بیماری مقاربتی با عوارض تهدید کننده و خطرناک است. عوارضی که در بلند مدت منجر به فلج شدن، کوری و حتی مرگ فرد می‌شوند. عامل اصلی بیماری سفلیس، باکتری ترپونما پالیدوم است. این بیماری 4 مرحله دارد و در هر مرحله شاهد علائمی خاص در فرد بیمار خواهیم بود.

مرحله اول این بیماری خود را با ایجاد یک زخم سفت و گرد بدون درد نشان می‌دهد. این زخم در اطراف دستگاه تناسلی، دهان، مقعد و یا بخش راست روده ایجاد شده و معمولا قابل مشاهده نیست. طول زمانی این مرحله بین 3 تا 6 هفته گزارش شده است.

در مرحله دوم، فرد بیمار باید منتظر علائمی همچون ریزش مو، دردهای عضلانی، کاهش وزن، تب و مواردی از این دست باشد. این مرحله از بیماری سفلیس، دوره نهفته نام دارد. چون علائم ظاهری از بین رفته، ولی هنوز باکتری در بدن باقی مانده است.

علائم مرحله سوم بسته به قسمت درگیر بدن متفاوت خواهد بود. این بار بیماری به سراغ سیستم عصبی، قلب، مغز و چشم بیمار رفته و او را تهدید می‌کند.

ایدز (HIV)

ایدز، یک نوع شناخته شده‌ای از بیماری‌ های مقاربتی و جنسی مردان یا زنان است. ویروس عامل این بیماری اچ آی وی (HIV) نام دارد که به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند. این ویروس به سرعت وارد مایعات مختلف بدن فرد بیمار همچون منی، شیر مادر، ترشحات رکتوم و خون می‌شود.

این مایعات از طریق شیوه‌های انتقالی همچون تماس جنسی، تماس با پوست زخمی، شیردهی یا زایمان وارد بدن فرد دیگر می‌شود. پس اگر این عفونت درمان نشود، بدن را درگیر خود کرده و فرد در معرض ابتلا به سایر بیماری‌ های مقاربتی قرار می‌گیرد.

ساده‌ترین راهکار برای جلوگیری از انتقال این ویروس، استفاده از کاندوم زنانه و مردانه در روابط جنسی مقعدی یا واژینال است. البته علاوه بر کاندوم، باید از مصرف سوزن مشترک خودداری کرده و تجهیزات تیز و برنده در مراکز بهداشتی را با دستکش جابجا کرد.

تریکومونیازیس

نوع دیگری از بیماری‌های مقاربتی و جنسی مردان وجود دارد که به آن «تریکومونیازیس» می‌گویند. نام این بیماری برگرفته از تک یاخته‌ای با عنوان «تریکوموناس واژینالیس» است. تریکومونیازیس از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود و یک بیماری مشترک بین زن و مرد است.

اکثر افراد مبتلا به این بیماری، علائمی را تجربه نمی‌کنند. اما در صورت بروز علائم، یک مرد بیمار دردهایی در هنگام ادرار کردن، انزال و یا حین رابطه جنسی احساس خواهد کرد. بیماری تریکومونیازیس احتمال ابتلا فرد بیمار به ویروس HIV و انتقال آن را افزایش می‌دهد.

شاید هم منجر به عوارض بارداری در بانوان شود. بهرحال درمان موثر این بیماری زمانی خواهد بود که بر روی هر دو شریک جنسی انجام شود. چون اگر این بیماری کنترل نشود، تا ماه‌ها یا سال‌ها ادامه خواهد داشت.

مولوسکوم

مولوسکوم به عنوان یک عفونت ویروسی پوست شناخته می‌شود. این عفونت از طریق تماس پوست بدن یا ضایعات ایجاد شده و از نوع خوش خیم است. به همین خاطر لازم است که پس از هر بار لمس ناحیه آسیب دیده، فرد مبتلا دست‌های خود را بشوید.

بدین ترتیب از انتشار ویروس به بخشی دیگر از بدن و یا شخصی دیگر جلوگیر می‌شود. استفاده از برخی روش‌های جلوگیری از بارداری مانند کاندوم، در کاهش سرعت انتقال این ویروس موثر است. بیماری مولوسکوم خود را با برجستگی‌های کوچک و گرد یا فرورفتگی‌های پوستی نشان می‌دهد.

این برجستگی‌ها نیاز به درمان نداشته و پس از مدتی از بین می‌روند. شاید هم برای از بین بردن آن‌ها، نیاز به یخ گذاری و استفاده از داروهای موضعی باشد. با این تفاسیر، مولوسکوم را می‌توان یک بیماری ساده مقاربتی و جنسی مردان دانست.

گال در ناحیه تناسلی

گال نوعی بیماری پوستی مسری است که توسط حشرات ریز و گاز گرفتنی به نام مایت ایجاد می‌شود. این حشرات ریز در بخش‌های مرطوب بدن همچون شرمگاه و اندام‌های تناسلی زندگی می‌کنند.

تخمگذاری این حشرات ریز بر روی بدن اتفاق افتاده و حین رابطه جنسی منتشر می‌شوند. البته گال‌ها در کل یک بیماری جنسی نیستند؛ اما در اثر تماس‌های پوستی یا استفاده از حوله و ملافه‌های شخصی انتقال می‌یابد.

احساس خارش در شب و یا مشاهده بثورات جوش، نشانه‌های از وجود گال بر روی بدن هستند. پس از درمان فرد مبتلا به گال، لازم است که کلیه ملحفه و لباس‌ها او شسته شود. در مرحله بعدی آن‌ها را مقابل نور خورشید قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند.

شانکروئید

شانکروئید از گونه‌های نادر عفونت باکتریایی است که توسط باکتری هموفیلوس دوکرئی ایجاد می‌شود. این بیماری خود را با زخم‌های دردناک در دستگاه تناسلی مردان نشان می‌دهد. شانکروئید از طریق رابطه جنسی منتقل شده و احتمال ابتلا به ویروس HIV را افزایش می‌دهد. درمان این بیماری با استفاده از آنتی‌بیوتیک میسر است.

نحوه انتقال بیماری‌‌های مقاربتی و جنسی آقایان

شیوه اصلی انتقال بیماری‌ های مقاربتی مردان، برقراری رابطه جنسی مقعدی، واژنی یا دهانی است؛ زیرا در اثر چنین روابطی عامل اصلی بیماری‌ های مقاربتی که همان باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها هستند، امکان انتقال پیدا می‌کنند.

دلیل بعدی انتقال این بیماری ها را می‌توان به خاطر رعایت نکردن موارد بهداشتی در طرفین دانست. چون محیط‌های کثیف و آلوده بهترین مکان برای عفونت و رشد شپش‌های ناقل بیماری هستند. رعایت بهداشت همیشه ضروری است؛ برای مثال، به بهداشت جنسی در سفر نگاهی ویژه داشته باشید و خود را از بیماری‌ها دور کنید.

تشخیص بیماری‌‌های مقاربتی آقایان

برای آزمایش بیماری‌‌های جنسی و تشخیص آن‌ها به انجام یک سری معاینات پزشکی نیاز است. اهمیت این موضوع برای بانوان به مراتب بیشتر از مردان است. چون آناتومی بدن بانوان به گونه‌ای است که پس از سکس، فرد در معرض ابتلا به عفونت‌های مقاربتی قرار می‌گیرد.

بنابراین لازم است که بانوان به طور دوره‌ای تحت نظر دکتر زنان باشند. برای مردان نیز تست HPV وجود دارد. این تست‌ها پس از معاینه ابتدایی و با تشخیص پزشک باید انجام شود. البته تست‌های STD انواع مختلفی داشته و به نوع بیماری مقاربتی بستگی دارد. مثلا برای تشخیص بیماری هپاتیت B یا C، به نمونه خون نیاز داریم.

اما برای برخی دیگر از بیماری‌های آمیزشی، باید نمونه ادرار یا سواپ را انجام داد. انتخاب هر کدام از این تست‌های STD باید بر اساس نوع بیماری باشد. پس قبل از انجام هر کاری، باید با انواع بیماری‌های مقاربتی و علائم آن آشنا شد.

پیشگیری از بیماری‌‌های مقاربتی آقایان

اولین اقدام برای پیشگیری از بیماری‌های آمیزشی، سکس امن است. استفاده از کاندوم، بهترین گزینه برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی به حساب می‌آید. روش بعدی، انجام معاینه و تست شریک جنسی خود قبل از مقاربت است.

تست زگیل تناسلی و پاپ اسمیر، دو نمونه از این تست‌های تشخیصی هستند. انجام این تست‌ها به شما کم خواهد کرد تا از سلامت شریک جنسی خود مطمئن شوید. یکی از دیگر روش‌های پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی،  برقراری رابطه با یک نفر خاص است.

داشتن چندین شریک جنسی در یک بازه زمانی، احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و جنسی مردان را افزایش می‌دهد. چون حتی اگر یکی از آن‌ها بیماری جنسی داشته باشد، احتمال مبتلا شدن دیگر افراد نیز وجود دارد.

پس قبل از سکس، از سابقه جنسی شریک خود و آخرین غربالگری او مطلع شوید. استفاده از سرنگ تمیز برای تزریق، رعایت نظافت شخصی و محدود کردن مصرف الکل از دیگر اقدامات پیشگیرانه است.

عوارض احتمالی بیماری‌‌های جنسی در مردان

عامل اصلی بیشتر بیماری های مقاربتی و جنسی مردان، عفونت است. این عفونت‌های مقاربتی بسیار خطرناک بوده و شاید فرد را دچار بیماری‌های دیگر کند. پس بی‌توجهی به بیماری‌ های آمیزشی، عوارض جبران ناپذیری مانند ناتوانی جنسی خواهد داشت.

این عوارض شاید منجر به فلج شدن فرد بیمار و یا حتی کشته شدن او شود. پس در صورت مشاهده علائم و نشانه‌های این بیماری، حتما به فکر درمان آن باشید.

چه موقع باید به دکتر مراجعه کرد؟

افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، لازم است که به طور دوره‌ای توسط پزشک معاینه شوند. چون احتمال بروز بیماری های آمیزشی در چنین افرادی، بیشتر از بقیه است.

حالت بعدی زمانی است که مرد یا شریک جنسی او، علائم عفونت مراقبتی را داشته باشد. یا اگر به تازگی وارد یک رابطه جنسی جدید شده و شناختی از شریک جنسی خود ندارید، باید پزشک شما را معاینه کند. با این روند از اختلالات و مشکلات جنسی مردان دور می‌مانید.

درمان بیماری های مقاربتی

نوع درمان بیماری‌ های مقاربتی بر اساس عامل بیماری زا تعیین می‌شود. مثلا برای درمان بیماری‌ های مقاربتی باکتریایی، باید از داروهای آنتی بیوتیک استفاده کرد. این داروها باید به صورت مرتب و دوره‌ای توسط فرد مبتلا و شریک جنسی او مصرف شود.

درمان بیماری‌های آمیزشی انگلی هم با استفاده از داروهای موضعی و خوراکی امکان پذیر است. اما هیچ دارویی برای درمان بیماری‌ های آمیزشی ویروسی وجود ندارد.

نمونه شناخته شده‌ای از این بیماری، ایدز است که تاکنون درمانی برای آن کشف نشده است. معمولا این نوع از بیماری‌ های مقاربتی به خودی خود از بین می‌روند. البته برای جلوگیری از پیشرفت این نوع بیماری‌ها، می‌توان از داروهای دیگری استفاده کرد.

تشخیص بیماری مقاربتی و جنسی مردان

بیماری‌های مقاربتی در کمین اما قابل کنترل!

شاید این مطلب و محتوای آن باعث شده تا دیدگاه شما نسبت به رابطه جنسی عوض شود. یا به یکباره تصمیم به قطع روابط جنسی خود بگیرید. اما کنار گذاشتن کلی روابط جنسی غیرممکن است. چون علاوه بر آرامش روحی، بقای نسل بشر وابسته به این رابطه است.

زن و مرد برای رفع نیازهای جنسی به یکدیگر نیاز دارند و این نیازی نیست که به این راحتی کنار گذاشته شود. اما همانند مردان، بیماری‌های جنسی و مقاربتی زنان هم وجود دارد که در مطلبی دیگر کاملا آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم؛ مطالعه آن را پیشنهاد می‌کنیم.

ولی باید کمی در روابط جنسی خود حساسیت به خرج دهیم. مثلا صرفا یک شریک جنسی داشته و نظافت را رعایت کنید. با انجام همین کارهای ساده، احتمال ابتلا به بیماری مقاربتی و جنسی مردان کم می‌شود. اگر نیاز به راهنمایی یا ویزیت توسط یک پزشک را دارید، حتما با استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین دکتردکتر وقت بگیرید.

آیا تا به حال دچار بیماری‌های مقاربتی شده‌اید؟ برای درمان آن چه اقدامی انجام داده‌اید؟ خوشحال می‌شویم تجربه‌ای خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر