بهترین مارک‌های محصولات کراتینه مو

کراتینه یکی از روش‌های محبوب احیا موی آسیب دیده و وز شده است. این عمل به دو روش خانگی و آرایشگاهی انجام می‌شود. روش خانگی که بحثش جداست اما برای کراتینه آرایشگاهی، محصولات کارخانه‌ای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها، بیشتر از الباقی توصیه می‌شوند. طبق تجربه کسانی که موهای خود را کراتینه کرده‌اند، تفاوت خیلی زیادی در نتیجه نهایی استفاده از محصول یک برند خاص با کیفیت با اثر یک محصول دیگر وجود دارد؛ مخصوصا که مواد کراتین متفرقه‌ای در بازار وجود دارد و تضمینی بابت کارکرد آنها وجود ندارد.

اگر قصد دارید موهای خود را کراتینه کنید، در ادامه این مطلب از مجله دکتردکتر با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا 10 مارک محصولات کراتینه موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند تا در جریان فرآیند احیای موهای خود، مهم‌ترین بخش این پروسه یعنی محصولی که قرار است موهای شما را تحت تاثیر خود قرار دهد را بهتر بشناسید، مخصوصا اگر دفعه اولتان است که موهای خود را کراتین می‌کنید؛ با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب، حدودا 5 دقیقه طول خواهد کشید.

اگر سوالی دارید، می توانید در انتهای این مطلب و در بخش نظرات مطرح کنید تا پزشک پاسخ دهد. 

معرفی بهترین محصولات کراتینه مو موجود در بازار

حدودا 70 درصد از ساختار ساختمان مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده که باعث درخشندگی، شادابی و سلامت مو می‌شود. گاهی تحت تاثیر عوامل درونی یا بیرونی مثل به‌هم ریختن هورمون‌ها یا اشعه UV موجود در نور آفتاب، کراتین طبیعی دیگر به اندازه تولید نمی‌شود و همین باعث شکنندگی، وز شدن، تغییر جنس مو و در نهایت زمخت شدن و بد حالت شدن موی سر می‌شود. در چنین شرایطی، بهترین راه‌حل سریع که البته بهتر است با مشورت مشاور پوست، احیای موی سر با استفاده از بهترین محصولات کراتینه مو موجود در بازار است.

اگر درباره محصولات کراتینه مو کمی تحقیق کنید، سریعا متوجه خواهید شد که محصولات تقلبی یا بی‌کیفیت بسیاری وجود دارد و همین امر تشخیص محصولات خوب و اصل را از محصولات بد سخت می‌کند.

اما قبل از این که به سراغ معرفی بهترین گزینه‌ها و محصولات برای بهترین مارک کراتینه مو زنانه و البته مردانه برویم، لازم است که ویژگی بهترین محصولات کراتین مو را یک بار با هم مرور کنیم. ویژگی‌هایی همچون:

  • قیمت و حجم مناسب
  • ساخته شده از مواد گیاهی و بدون بو و گاز فرمالوئید
  • ماندگاری طولانی مدت
  • جذب قوی
  • روش مصرف آسان
  • اثرگذاری مناسب برای ترمیم و احیای موهای آسیب دیده

در ادامه، 10 محصول معروف کراتینه مو را معرفی می‌کنیم.

1. مایع کراتین پرایم بیوتانیکس برزیلی | Bio tanix

اگر از آرایشگرانی که به صورت تخصصی روی کراتینه مو کار می‌کنند بپرسید که بهترین مارک کراتینه مو چیست، قطعا در میان گزینه‌هایشان به برند پرایم بیوتانیکس اشاره خواهند کرد. طبق گزارشات، در نتیجه استفاده از این محصول، تا 90 درصد عمل صافی و احیا اتفاق می‌افتد و وزی موی سر از بین می‌رود. این محصول برای تمامی انواع مو استفاده می‌شود و در ساخت آن از فرمالئید (نوعی گاز سمی و سرطان‌زا) استفاده نشده است.

بیوتانیکس کاملا گیاهی است و با ضخیم کردن هم زمان موی سر، اثر ریباندینگ هم دارد.

مایع کراتین پرایم بیوتانیکس برزیلی

2. مایع کراتین اف جی زد | FGZ

بسیاری به اف جی زد، لقب خدای صافی را داده‌اند! سازندگان این محصول ادعا می‌کنند که در زمان ساخت این محصول، به فرمول ماندگاری اثر کراتین تا یک ساله دست پیدا کرده‌اند. کراتین اف جی زد، صافی 100 درصد و احیا بین 50 تا 60 درصد را ممکن می‌کند. این محصول گیاهی است و در فرمول آن از پروتئین‌ جلبک دریایی، پروتئین و کلاژن نیز استفاده شده است. کراتین اف جی زد فرمالدهید ندارد و در عوض سرشار از آمینو اسیدهای ترمیم کننده و تغذیه کننده موها است.

محصول برند اف جی زد (FGZ) برای موهای رنگ شده و طبیعی قابل استفاده است.

مایع کراتین اف جی زد

3. کراتین مو لونیکس |UNIX HAIR KERATIN

به گفته کسانی که تجربه کراتین مو دارند و همچنین متخصصین احیا مو، از میان گزینه‌های مطرح برای بهترین مواد کراتینه مو برزیلی، برند لونیکس یکی از بهترین‌هاست. این ماده تا 90 درصد باعث احیا و تا 95 درصد موجب صافی مو می‌شود. هم برای موهای رنگ شده و اصطلاحا سوخته کاربرد دارد و هم برای موهای طبیعی می‌توان از آن استفاده کرد. بین 6 تا 9 ماه ماندگاری دارد و درخشندگی خاصی به مو می‌بخشد. گاز آن کم است و همچنین نیازی به قرنطینه ندارد. این محصول به همراه پک مراقبتی به فروش می‌رسد.

کراتین مو لونیکس

4. کراتین مو اینوآر جی هیر | Inoar G hair

همانطور که تا به‌این‌جای مطلب متوجه شدید، برزیل یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان محصولات مو و کراتین است؛ این برند هم محصولات خود را در برزیل تولید می‌کند. کراتین مو اینوآر جی هیر به قدرت بالایش در درمان موی سر معروف است و رضایت مصرف بالایی دارد. محصول این برند هم نیاز به قرنطینه کردن مو ندارد و در صورت رسیدگی بالا، حداکثر تا 9 ماه ماندگاری دارد.

کراتین مو اینوآر جی هیر

5. محصولات کراتینه مو سوپراستار | Super Star

تمام محصولات کراتین مو، مواد نیستند و می‌توان در میان بهترین‌ها نام چند شامپو همچون سوپراستار که یک محصول ایرانی است را هم دید. البته شامپو سوپراستار مایع کراتین نیست و هر چند وقت یک بار باید استفاده شود. این محصول از شکنندگی موها جلوگیری کرده موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند. شامپو سوپراستار با رطوبت‌رسانی عمقی به موها از شکنندگی آن جلوگیری کرده و باعث افزایش درخشندگی و حالت‌پذیری می‌شود. این محصولات کراتینه مو حاوی کراتین هیدرولیز شده است و همین باعث می‌شود تا از ایجاد گره و موخوره جلوگیری کند.

روش مصرف این شامپو هم بسیار ساده است. باید ابتدا موها را خیس کرده و بعد مقداری از شامپو را به آرامی برای 3 الی 5 دقیقه روی پوست سر و مو ماساژ داده و بعد آبکشی کنید.

محصولات کراتینه مو سوپراستار

6. نانو ژل کراتین فلور اکتیو | Floractive

نانو ژل فلور اکتیو تنها برای موهای ضخیم و طیعی مناسب است و در صورت رعایت این شرط، باعث صافی صد در صدی مو می‌شود؛ البته موهای فر هم با استفاده از این محصول تا حد زیادی صاف می‌شوند. یکی از ویژگی‌های این محصول، وجود املاح قدرتمند و ماندگاری بیش از یک سال اثر آن است. این محصول هم قرنطینه ندارد و بدون بو و گاز است. این ژل کراتین برزیلی است و در حجم 1000 میلی ارائه می‌شود.

نانو ژل کراتین فلور اکتیو

7. محصولات کراتین مو یونیک |Unnique Advance Keratin

محصولات کراتین مو یونیک یک پک کامل است و اثر کلی آن، ترمیم موهای آسیب‌دیده و آبرسانی است. این شامپو سولفات ندارد و حجمش 500 میل است. این محصول، 3 الی 4 ماه ماندگاری دارد و برای تمام موها، اعم از رنگ شده، آسیب دیده، طبیعی و دیگر انواع مو مناسب است.

محصولات کراتین مو یونیک

8. کراتین گیاهی ریچه | Richee

این مایع کراتین هم برزیلی است و تا 95 درصد باعث صافی و 90 درصد احیای مو می‌شود. این کراتین موها را براق کرده و فرمولی کاملا گیاهی دارد. همچنین در ترکیبات این محصول از روغن آرگان نیز استفاده شده و همین باعث آبرسانی مو نیز می‌شود. کراتین ریچه برای انواع مو مناسب است.

کراتین گیاهی ریچه

9. کراتین مو مجستیک | MAJESTIC BONTX

بیشتر محصولاتی که بالاتر معرفی کردیم، برزیلی هستند اما اگر به دنبال بهترین کراتین مو آمریکایی هستید؛ کراتین مو مجستیک بهترین گزینه موجود در بازار برای شماست. در ساخت این محصول از پروتئین برنج استفاده شده و همین باعث درخشندگی، حجم دهی، ابریشمی شدن طبیعی موها و آبرسانی به آنها می‌شود.

کراتین مو مجستیک دارای پرکننده مو BON-T-L PEPTIDE و اسیدهای آمینه است و مصرفش قابلیت ارتجاعی طبیعی مو را باز می‌گرداند. در ساخت این محصول از عسل هم استفاده شده است.

کراتین مو مجستیک

10. کراتین پروتئین بلوندیس نیویورک | Blondis hair keratin protein

این محصول آمریکایی، باعث 8 تا 12 ماه صافی و احیای مو می‌شود و احیا کننده‌ای عالی به شمار می‌رود. اسیدهای آمینه کراتین پروتئین بلوندیس نیویورک، روی موخوره هم اثر درمانی دارند و خشکی مو را نیز رفع می‌کنند.

کراتین پروتئین بلوندیس نیویورک

قیمت بهترین مارک مواد کراتینه مو

قیمت بهترین مارک مواد کراتینه مو برای برندهای مختلف در یک سطح نیست. بسته به حجم مواد، مواد مراقبتی همراه همچون شامپو و ماسک مو و کشور سازنده و همچنین سود و مالیات آن، قیمت مواد کراتین از 700 هزار تومان تا 5 میلیون تومان است.

محصولات بعد از کراتینه مو

برای بعد از کراتینه کردن مو خانگی یا آرایشگاهی، باید از ماسک و شامپو برای موهای کراتین دار استفاده کنید. محصولاتی همچون:

  • شامپو سولفات فری بوتاکس مکسی
  • شامپو مغذی بدون سولفات غنی شده با چای و شیر نارگیل
  • ماسک مو کراتینه و احیا کننده موهای رنگ شده کاسمکولوژی
  • ماسک موی دو فازی احیا کننده و حالت دهنده مو آی پلاس
  • شامپو بدون سولفات لافارر
  • شامپو بدون سولفات بعد از کراتین کلاژن یانسی
  • ماسک موی کراتینه دوفاز چای سبز و آلوئه‌ورا آدرا
محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت نوبت آنلاین - دکتر‌دکتر